БДЖ пак разпродава стари вагони

БДЖ пак разпродава стари вагони

© Анелия Николова



Малко преди да започне приватизацията на "Товарни превози" БДЖ масово разпродава стари вагони в търгове, които търпят критики, съобщава "Капитал Daily".


Предстоящият търг е насрочен за 22 февруари, като негов обект са 630 вагона. Това са непродадените на търга на 23 декември от обявените тогава 940, посочва изданието.


"Това са неоперативни активи, които по никакъв начин не трябват на компанията сега или в следващите години", обяснява пред вестника изпълнителният директор на "Холдинг Български държавни железници" Йордан Недев. Според него звеното за товарни превози на БДЖ няма нужда от тези активи при осъществяване на бизнеса си в момента, тъй като поръчките за пренос на товари не могат да натоварят всичките налични вагони.




Обявените за продажба са разделени в няколко пакета от по 100-110 вагона с начална цена 1 млн. лева. Допълнителна тежест е и големият депозит от 50% от началната тръжна цена. Обичайно в търгове се иска 10 или 20% от търсената сума. Така в случая с товарните вагони само най-големите компании могат да си го позволят и съответно да участват. А това вероятно ще доведе до по-слаба конкуренция, а оттам и по-ниска цена. 


Според търговци на черни метали тези цени са твърде високи за скрап. "Вагоните не са чак като за скрап и могат да се ползват, но трябва да се инвестира в ремонтирането им, а ние нямаме средства да наливаме в това", е обяснил Йордан Недев.


Който купи вагоните, трябва да ги ремонтира, за да може да ги пусне в действие - при тази цена става въпрос за дългосрочна инвестиция на собственик на товари, казват от бизнеса. Вестникът посочва, че според неофициална информация фирма "Надин" има интерес да купи вагони, за да превозва скрап от "Кремиковци", който беше купен от друга свързана с нея фирма. От компанията обаче не са били открити за коментар.


През миналата есен, когато БДЖ продаде за 3 млн. лв. 514 вагона, тъкмо "Надин" е била купувач, показва информация на вестника.  Потенциалните участници в подобни търгове смятат за не особено коректен начина, по който се обявяват тези търгове от жп дружеството. Предишни от тях са били обявени на сайта на БДЖ, а за последния се разбира от страниците на в. "Класа", който не е с висок тираж, което означава, че ще достигне до малко потенциални участници.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    За кво са им ,да събират прах.Да продават и да инвестират или поне да си върнат дълговете.

  2. 2 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Крупни шуробаджанашки суми!
    Пак се лобира за определени участници в търга!

    Подпис - електронен ;)
  3. 3 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#2] от "KEFALCHO":

    Много си запознат да не би да участва.

  4. 4 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#2] от "KEFALCHO":

    Само за инфо.колко фирми има в България който могат да го нарежат и го претопят.2-3 за какъв лобизъм говориш по скоро те си прават картел.

  5. 5 Профил на haralampi
    haralampi
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Има ли стратегия за развитие на БДЖ, стратегия за приватизация на Товарни превози (например изчистване на активи, дългове и други науредици)? Може да се окаже, че на новият собственик на Товарни превози му е по-изгодно да ремонтира вагоните и да има средства за това.

    "Покупките от Лафка вредят на вас и другите около вас, тъй като ви отнемат свободата да бъдете информирани от независими медии."
  6. 6 Профил на Ron
    Ron
    Рейтинг: 466 Разстроено

    Като имаме предвид отношението на самия изпълнителен директор Йордан Недев към подопечния си холдинг, който наскоро каза: "В момента предприятието е боклук", нищо добро не очаква БДЖ в обозримо бъдеще.

    Ето и интервюто с кофти квалификацията:

    http://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/%D0%A8%D0%B5%D1%84%D1%8A%D1%82-%D0%BD%D0%B0-%D0%91%D0%94%D0%96-%D0%92-%D0%BC%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B5-%D0%B1%D0%BE%D0%BA%D0%BB%D1%83%D0%BA_l.a_i.208878_at.1.html

  7. 7 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Те намериха ли изчезналите им 800 вагона?

  8. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Най- печеливша дейност на БДЖ май е продажбата за скраб. Но така ще е след като 20г преструктуриране, разпродаване, харчене на пари от заеми за очевидни глупости, разпарчетосване и шуробаджанащина доведе до това, че няма нищо по-неудобно от това да ползваш услугите на тази фирма(основно говоря за товарните превози). Емблематично в това отношение е напълно замрялата товарна дейност по жп линията Септември- Добринище, и това по същото време, когато по съседния автомобилен път хвърчат един след друг камиони с трупи, греди и други материали надолу( които непрекъснато създават проблеми на движението), а нагоре пък със строителни материали, горива и ред други продукти, които съвсем спокойно(а бих казал и по-изгодно) биха са транспортирали по железницата. Как не се намери един човек в БДЖ дето да я раздвижи тази дейност?
    Бюрократщината и мързела убиват всичко в тази държава!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#3] от "bta":

    Нали за това са ги зазделили от по 100-ина вагона, за да могат да си позволят да участват само избрани фирми които могат да платят веднага 50%. Или ти е трудно да го асимилираш?

    Подпис - електронен ;)
  10. 10 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#9] от "KEFALCHO":

    Ема то е логично да се прави така търг.А и в търга може и да участват външни фирми.

  11. 11 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#10] от "bta":

    Именно - точно определени!

    Подпис - електронен ;)
  12. 12 Профил на old27530804
    old27530804
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Купуват вагоните и ги забутват до Перник за скрап.
    Ловко, близо, удобно.

  13. 13 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#12] от "calimero":

    А в Перни ги претопяват на винкели.

    Подпис - електронен ;)
  14. 14 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 753 Неутрално

    *Перник*

    Подпис - електронен ;)
  15. 15 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    До коментар [#7] от "virgin":

    Сега ще ги ,,нарежат" и продадат!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  16. 16 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#8] от "traveler1":
    Кризата за суровини отдавна вече вилнее по света, а в България най-изгодния бизнес е разпродажбата на метали. Някои от тези метали са получавани от вносна руда.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  17. 17 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    Откъде разбират кои са стари, кои са нови те всичките са им за скраг-))))))

  18. 18 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 516 Весело

    До коментар [#3] от "bta":

    а вземи се информирай кои са надин и тогава коментирай.

  19. 19 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 516 Весело

    До коментар [#17] от "elevation04":

    започват да ги режат наред. след това ги претопяват и след това ги броят и накрая се оказва че липсват 500 вагона които изобщо не е ясно къде са.
    преди няколко години в драгоман катастрофира влак. оказа се че той изобщо го няма на хартия и по документи. влак призрак.

  20. 20 Профил на biba_jaba
    biba_jaba
    Рейтинг: 638 Весело

    - За мен един вагон-ресторант , моля!

    Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.
  21. 21 Профил на danailov
    danailov
    Рейтинг: 1097 Любопитно

    И като ги нарежат и изнесат като скрап, после другите ще ги претопят и направят нови вагони, та ние да си ги копуваме. Не можаха ли да сключат сделка за суровина срущу продукция, както се прави обикновено, ама тогава как ще се лапа я от "Надин", я от някой друг, дето е спонсорирал някоя предизборна кампания?

  22. 22 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 4949 Разстроено
  23. 23 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 846 Разстроено


    До коментар [#10] от "bta":

    Чужди инвеститори ли ? ХАХАХА - в БГ шитс ?
    Успяха за 20г. Последния огромен залък за "приватизация"!

  24. 24 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Б Д Ж - АКО ЗНАЯТ КЪДЕ СЕ НАМИРАТ , ПАК ДОБРЕ - ЗА ТАЗИ СУМА СА НАПРАВО ЗА БЕЗ ПАРИ !!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK