Първият завод за китайски автомобили в Европа се открива днес край Ловеч

Автомобилите идват в приблизително такъв вид

© Георги Пауновски

Автомобилите идват в приблизително такъв вид



Първият завод за сглобяване на китайски автомобили в Европа се открива днес край ловешкото село Баховица. Проектът е съвместен между най-големия частен автомобилен концерн в Поднебесната империя и притежаваната от Гриша Ганчев "Литекс мотърс".


На откриването, което ще е около 14 часа, се очаква да присъстват премиерът Бойко Борисов, министърът на икономиката Трайчо Трайков, високопоставени гости от китайското министерство на икономиката и г-жа Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на "Грейт уол мотър". С тръгването на завода България отново се появява на картата на автомобилните производители след пауза от 16 години.


Последният опит за производство на нови автомобили у нас беше на британската "Роувър", която откри завод във Варна през септември 1995 г. Плановете бяха в него да се правят по около 10 000 коли годишно от модела "Роувър Маестро", а инвестицията се оценяваше на 20 млн. долара.




Начинанието обаче се проваля с гръм и трясък заради лоша маркетинговата стратегия и неконкурентната цена на моделите. Заводът затвори врати на 4 април 1996, като в него бяха направени едва 2200 коли.


Заводът край Ловеч
Заводът край Баховица е изграден върху гола поляна, като строежът на халетата е отнел година и половина, а оборудването - още три месеца. Инвестицията в проекта е около 189 млн. лева, като тя ще бъде реализирана напълно до 2017 г.


Ангажираните за момента 120 служители са от цялата страна. Плановете са в завода да намерят работа около 2000 души, когато той заработи на пълен капацитет.
През първата година очакванията са заводът край Баховица да сглоби около 2000 коли. Те ще за българския пазар, съседните страни (основно Румъния) и Западна Европа (Италия и Испания).

Сергей Станишев и Гриша Ганчев при първата копка на завода, направена на 12 май 2009 година 

© Цветелина Белутова, Капитал

Сергей Станишев и Гриша Ганчев при първата копка на завода, направена на 12 май 2009 година 


Производството може и да се удвои, ако има заявки. Капацитетът на завода от 50 000 автомобила при работа на две смени и 70 000 при три смени може да бъде достигнат през 2014 г. В края на 2012 г. ще започне сглобяване на автомобили за британския пазар (с десен волан), а през 2015 г. - за цяла Европа.


За момента колите идват със събрани купета - сложени калници, врати, капаци и т.н. В завода край Баховица ще се поставят вътрешното обзавеждане и различните естетични детайли по каросерията, монтират се броните, двигателят, скоростната кутия, окачването и т.н. Всички детайли ще пристигат в контейнери, боядисани. Всеки контейнер е с тегло 30 тона и за момента те ще идват с камиони. Има и проект за жп линия.


При реализацията на втората фаза на проекта ще се изгради цех за заварки и тогава автомобилите ще идват в "насипен вид". Плановете на "Литекс моторс" предвиждат край завода да се изгради цял индустриален парк, като част от влаганите части (седалки, ауспуси, джанти) се произвеждат в България. На първо време с български ще бъдат сменени използваните акумулатори и масла. Преди това да стане обаче, колите с новите елементи трябва да минат сертифициране.


Ръководители от Великобритания, работници – от цялата страна
Контролът на качеството е сред приоритетите на българския автомобилен завод. За целта висшият менджмънт, включително генералният директор Алекс Крамп и отговорникът по качеството Мартин Брадфилт, са взети от завода на "Нисан" в ЮАР. В хода на сглобяването всеки автомобил ще минава 7 проверки за качество. На края има финална инспекция и тест на полигон с 30 различни вида настилки.

От ноември в завода текат пробни сглобявания на автомобили. Анализира се качеството на сглобката и се дават препоръки за подобряването му.

© Георги Пауновски

От ноември в завода текат пробни сглобявания на автомобили. Анализира се качеството на сглобката и се дават препоръки за подобряването му.


Цялата работа в завода се извършва на ръка, роботи няма, като работните станции са 88. Линията е една, като на нея могат да се правят едновременно всички модели. Средната възраст на шефовете на екипи е 25 години, а на работниците - 19 г.


Моделната гама
През февруари край Баховица започва сглобяването на компактния модел "Волекс С10" (Voleex С10), който до момента е и най-търсеният у нас. През март ще започне производството на пикапа "Стийд" (Steed), а след това и на SUV модела "Ховър Н5" (Hover). До края на 2013 г. сглобяваните модели ще са пет, като към трите познати ще се присъединят седанът "Волекс С30" и "Ховър Н6".

На първо време в завода ще се правят SUV-моделът Н5 (на преден план), "Волекс" С10 (до него) и пикапът "Стийд"

© Цветелина Белутова, Капитал

На първо време в завода ще се правят SUV-моделът Н5 (на преден план), "Волекс" С10 (до него) и пикапът "Стийд"


Монтираните двигатели в автомобилите са разработка на "Грейт уол" и "Бош". Те отговарят на еконормите Евро 5, а когато влезе Евро 6, ще покрият и него.


С китайските партньори е постигнато споразумение за производство на леки коли с газова уредба като заводско оборудване, които ще бъдат много по-икономични. Газовите уредби са на фирмата "Виале" и са модерни, без изпарител.


Китайският партньор
Китайската компания "Грейт Уол" прави автомобили от около двадесетина години и в момента е най-големият производител на SUV модели в страната. През тази година пусна свой нов завод в Китай, с който капацитетът на всички мощности става 2 млн. коли на година.


Компанията оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира автомобилите си Great Wall в над 120 страни по целия свят – в Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др. "Грейт уол" е първата и все още единствена независима китайска автомобилна компания, която има типово одобрение на продуктите си за продажба в ЕС, като покриват всички стандарти и изисквания на общността.


Компанията разполага със собствен център за дизайн и развойна дейност, в който работят висококвалифицирани инженери от цял свят. Производственият капацитет на компанията на "Грейт уол" за 2012 г. е 1,2 млн. автомобила годишно и ще бъде увеличен до 2 млн. автомобила годишно до 2016 г.
През 2011 година "Грейт уол" е продала 434 500 автомобила, което и отрежда десето място сред производителите в страната


В чужбина компанията има производствени мощности в Сенегал, Филипините, Русия, Индонезия, Иран, Виетнам и Египет. Всички те са създадени чрез партньорство с местни фирми. Предстои отваряне на заводи на "Грейт Уол" във Венецуела и Малайзия.

Коментари (115)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 531 Весело
  2. 2 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1591 Весело

    Честито - от "голата поляна", чрез "Поднебесната империя" и така из цял свят!

    Коментиране на анализираното, вече...
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1496 Неутрално

    Айде бат. Бойко, купи от тези автомобили за полицията, за армията и въобще за цялата държавна администрация. Желая УСПЕХ на производителите.

  4. 4 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Не се заричам, че никога няма да си купя китайска кола сглобена в завод на БГ мутра, но трябва да съм много, много на зор!

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  5. 5 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 483 Неутрално

    "Цялата работа в завода се извършва на ръка, роботи няма, като работните станции са 88. Линията е една, като на нея могат да се правят едновременно всички модели."

    Интересно как ще успеят да са конкурентно способни (цена/качество) с този подход.

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  6. 6 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Еми, дано се развие бизнеса!

    Любов и светлина!
  7. 7 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Дано е само начало и все още да разполагаме с достатъчно образовани хора, които да позволят един ден да имаме истински завод.
    И на Ганчев да му е дълбока кесията...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1328 Разстроено

    Работа на три смени?! Боже, какво доживяхме - да работим за китайците на 3 смени!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Гриша Ганчев май е единственият "спортист" от ДС, който ще създаде продукт с висока добавена стойност. Малко трудно ми се вижда да продават в Румъния, а да не говорим за Испания и Италия. Те имат собствени проблеми с продажбата на техните марки леки коли.

  10. 10 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 527 Неутрално

    балкана си е голиама стена
    ама щом не искат нека да е греит уоли

  11. 11 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Две за по левче.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  12. 12 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1681 Неутрално
  13. 13 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Успех!
    Абе няма ли кой да се зарадва на нещо в тая държава!!??

  14. 14 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2464 Любопитно

    "Средната възраст на шефовете на екипи е 25 години, а на работниците - 19 г."

    С каква ли квалификация ще бъдат 16-17 годишните, които би трябвало да работят там, за да бъде средната възраст 19 год.? За качеството на колите въобще не ми се мисли!

  15. 15 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1411 Любопитно


    "Последният опит за производство на нови автомобили у нас беше на британската "Роувър".А кога за последен път се опитаха да произвеждат стари автомобили?

  16. 16 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#13] от "faeton":

    Не и когато всичко е мижаво и измекярско. Иначе с удоволствие.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  17. 17 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#13:"faeton"]Абе няма ли кой да се зарадва на нещо в тая държава!!?? [/quote]

    Каквато държавата, такава и радостта.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  18. 18 Профил на biba_jaba
    biba_jaba
    Рейтинг: 576 Весело

    Сутрин ме буди алармата на китайския телефон. Пускам китайския телевизор и докатао загрее китайската кафе машина, посъбирам разпиляните снощи китайкски играчки на детето . Обличам ктайските му дрешки, включвам китайската аларма на жилището,слизаме по стъпалата от китайски гранит, оставям на кварталния помияр остатъците от вечерната китайска храна и се качваме в БЪЛГАРСКИЯ ми автомобил.
    По пътя за училището преговаряме "Аз съм българче".

    Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.
  19. 19 Профил на Мастър Йода
    Мастър Йода
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#14] от "Дон Кихот":

    Затова и казах, че ще са две за по левче. Принципно, китайците не преследват високо качество и трайност на изделията.

    Аз не остря моливи, аз руша империи!
  20. 20 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1681 Любопитно

    През годините, когато Китай не беше член на ООН поради спора с Тайван /Националистически Китай на Чан Кайшъ/ , нямаше сила, която да наложи санкционии на Китай. Тогава те откраднаха редица изделия и технологии. По това време те разглобиха чехските мотоциклети Ява и ги въпроизведоха на техния пазар 1:1. Същото направиха и с английските шевни машини Сингер и руските автомати Калашников - и никой нищо не можеше да им направи!!! Дори по време на НАТО-вските бомбардировки над Сърбия, сваленият там самолет СТЕЛт-технология беше разглобен на части и изнесен в Китай. не след дълго те пуснаха серийно производство на такива самолети. Всяка година Китай изпращаше по 50 000 студенти да следват в чужбина /главно САЩ/, голяма част от които се връщаха в родината и успяваха да издигнат нивото на техниката и технологията в Китай. Благодарение на това, икономиката им днес конкурира, тази на САЩ!!!

  21. 21 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 740 Неутрално

    По-скоро бих взел европейска или японска кола на старо, отколкото нова такава.

    Иначе, успех. Ама аз само ще наблюдавам.

  22. 22 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#21:"the_sceptic"]По-скоро бих взел европейска или японска кола на старо, отколкото нова такава. [/quote]

    Какви коли, какви 5 лв, виждал ли си скоро цените на горивата?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  23. 23 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    Успех. Все пак са доста нови работни места и дано такова китно градче като Ловеч започне да се възражда.
    Между другото индустриалният парк Радиново до Пловдив започна с един завод за череши. Така че успех и дано скоро достигнат 2000 работни места. Супер ще е.

  24. 24 Профил на pvmailbg
    pvmailbg
    Рейтинг: 217 Любопитно

    Средната възраст на шефовете на екипи е 25 години, а на работниците - 19 г.

  25. 25 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Гришата е мутра. След три години ще сме забравили за завода.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  26. 26 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#13] от "faeton":

    Трудна работа ...
    Иначе, ще намериш колкото искаш, които съжаляват, че край Ловеч не се сглобяват Москвичи ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  27. 27 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1681 Любопитно

    До коментар [#24] от "pvmailbg":

    Една интересна история за създаването на совалката на съвремената шевна машина:

    Дълго време е бил сериозен проблема за подаването на конеца в шевната машина. В тази връзка фирмата Сингер обявява конкурс за решаване на проблема. Огромната изненада е, че той се печели от един 18 годишен студент-първокурсник, който не е обременен с никакви догми и съображения. Той предлага единият конец да се подава отгоре, а другият отдолу и дава конструкцията на совалката. Това решение се използва и днес в шевните машини!!!!

  28. 28 Профил на #43c6dB
    #43c6dB
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#25] от "Thermobee":

    Няма да сме забравили. Сега е моментът, в който всички мутри намират начин да си легализират (поне част от) бизнеса си.
    След 10-20 години всички големи компании в България ще бъдат притежавани от такива като този тука. Процесът на изкупуване на България от мутрите е към своят край..

    Fail with honour then succeed by fraud
  29. 29 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 842 Весело

    *ще намериш колкото искаш, които съжаляват, че край Ловеч не се сглобяват Москвичи ...* Абсолютно прав си!България е страната на мазохистите!Впрочем,край бившия завод *Устрем* в Пловдив,който пък беше настанен в халетата на още по-бившия завод за производство на *Рено*,беше построено от виетнамски работници огромно хале,в което ТРЯБВАШЕ да се произвеждат поне 100000 двигателя за ЗАЗ*Таврия*!О,времена,о,нрави,о грандиозни планове!

  30. 30 Профил на mtiholoff
    mtiholoff
    Рейтинг: 367 Неутрално

    И дано още сто завода да се открият тази година.

  31. 31 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1529 Весело
  32. 32 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 638 Любопитно

    Това си е един шапрон, склад на закрито. А завод или фабрика е съвсем друго нещо, умствено недостъпно за посредствени хора.
    "Фабрика или завод за производство е промишлена сграда, където работници произвеждат стоки или контролират машини за обработка на един продукт в друг. Повечето модерни фабрики имат големи складове или складово -подобни съоръжения, които съдържат тежки съоръжения, използвани за производство с поточна линия ."
    http://en.wikipedia.org/wiki/Factory

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  33. 33 Профил на Vili
    Vili
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Поздравления!
    Сега и в България има производство на автомобили.

    [quote#20:"Дедо Либен"]Всяка година Китай изпращаше по 50 000 студенти да следват в чужбина /главно САЩ/[/quote]

    Така например.
    Броят на имигрантите в Швеция по-малко от броя напускане страна.
    Основният поток от студенти и мениджъри от Швеция - в ​​Китай.

    http://www.youtube.com/watch?v=0eph6AyB4c0
  34. 34 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1681 Разстроено

    До коментар [#9] от "ck":

    Това, че заводът не е мой, не ми дава основание да злорадствам и да го ненавиждам!!!!

  35. 35 Профил на bullgar
    bullgar
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Ясно е, че биографията на човека от с.Микре не е чиста, но не е лошо, че се опитва да създаде реално производство, даващо поминък на замрелия Ловешки регион.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  36. 36 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3738 Весело

    Това е добра новина.
    Дано начинанието има успех !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  37. 37 Профил на rumenvl
    rumenvl
    Рейтинг: 426 Неутрално
  38. 38 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#4] от "Митко":

    дано не си на зор. дано повечето хора в нашата и съседните държави не са на зор, защото не виждам никакъв смисъл да плащаме едни пари на Гриша Ганчев и Цветан Василев (има разни слухове, че той финансира и има участие в това гаражно начинание).

    не на инициавите: "Подкрепи Мутренското"!

    тоя цех е показателен за праисторическото ниво на българския бизнес. Гришката краде пари или получава изгоден кредит (от банката, която събира парите на данъкоплатците) и после "инвестира" в цех, където няма нищо автоматизирано, а едни цигани и едни селяни сглобяват коли с отверки и клещи.

    РЕФОРМИ !
  39. 39 Профил на Павлин Марков
    Павлин Марков
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Явно количеството преминава в качество рано или късно.... дано успеят- и аз стискам палци

    Paulo, Sao Paulo
  40. 40 Профил на uchuden.
    uchuden.
    Рейтинг: 531 Любопитно

    До коментар [#14] от "Дон Кихот": Знаешли как се определя средната възраст? Това че средната възраст е 19 години незначи че там работят и 15 годишни деца. Щом средната възраст е 19 години, това означава че повече от 50% от работниците са на възраст на 18 и 19 години т.е. пълнолетни.

  41. 41 Профил на Yankee
    Yankee
    Рейтинг: 740 Неутрално
  42. 42 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 1172 Неутрално

    Айде да им върви по вода. Гледах колите и не са лоши. Що държавата да не купува от тях за полицията, пожарната и т.н.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  43. 43 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Колко сме ретрогнати,по-скоро закостеняли в мисленето си!Най-голямата държава в света започва производство на автомобили у нас,бедната и малка,уж европейска държава.И се започва:китайски боклук,москвич били тези автомобили,по две за лев ще се продават.А никой от нас не ги е виждал,освен на картинка.Никой от нас не е сядал зад волана им.Май и никой не знае каква ще им е цената? А знае ли някой тези автомобили дали вече се произвеждат на друго място,в други страни,в Китай,продават ли се?В статията се съобщава и един важен факт,че в завода ще присъстват и англичани и англичанин ще е шефа,англичани ще следят за качеството.Представите ни за Китай все още идват от Илиянци,май?А вече и бюрото на агенция Синхуа в София/колко от нас знаят,че те имат бюро,а не само кореспондент в нашата столица?/ пусна свой сайт на български и от там би могло да се научи това,онова за тази империя на 21 в.

  44. 44 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2464 Весело

    До коментар [#40] от "uchuden.":
    "Щом средната възраст е 19 години, това означава че повече от 50% от работниците са на възраст на 18 и 19 години т.е. пълнолетни."
    Не зная, кой те е учил, как се изчислява средноаритметично. В случая се сумира възрастта на всеки и сумата се дели на броя на работещите. За да бъде вярно това, което си написал, там не трябва да има по-възрастни от 20 год. Ако има 23-24 или повече годишни, тяхната възраст трябва да се компенсира с 16-17 год., иначе няма да се получи средно 19 год. Елементарно, Уотсън!

  45. 45 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 426 Неутрално

    На долната снимка е Н6. Сега се сглобява Н5 (който е по-малък).

  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на Polusa
    Polusa
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Дано и ние най-после да се фукаме с нови коли. Предполагам да са ефтени, 2-3 хиляди лева.

    Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  48. 48 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#18] от "biba_jaba":

    ПОгледни се в огледалото да не би случайно и ти да си китаец. Изборът си е твой. Аз имам и китайски и български и други неща в къщи, но колата ми е немска.

  49. 49 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#44] от "Дон Кихот":

    Я сметни пак: 1000- 18 годишни, 2000 19 годишни, 100- 20 годишни и по нататък можеш да слагаш по 5 човека от 21 до 61 годишна възраст. И колко ще получиш? 19.121212 или 19 години средна възраст.

  50. 50 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Когато АйБиЕм продаде компютърния си бизнес на Китай (Леново), Правителството на САЩ предприе спешни мерки всички секретни държавни и прочие компютри да не са АйБИЕм, понеже е ясно защо. Минаха на Дел. А вие искате Бойко да купи държавни Китайски коли. Хм по добре да са немски.

  51. 51 Профил на maminka__
    maminka__
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Гришата си прави парите чисти............след година-две завода ще затвори халето и ето ти пари за ново начинание.Има си човека град Ловеч,има си фабрика за сокчета,има си конезавод,защо да си няма и "завод" за автомобили?!

  52. 52 Профил на biba_jaba
    biba_jaba
    Рейтинг: 576 Весело

    ))))хаха
    Сетих се за стар виц....
    Един човек спира друг на улицата:
    - Господине, Вие китаец ли сте?
    - Не.
    -Не,не, Вие сте китаец!
    - Не съм!
    - Не, не не,...Вие наистина сте китаец!
    - Добре де, китаец съм. Разкарай ми се от главата!
    - Ами тогава защо очите Ви не са дръпнати?

    Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.
  53. 53 Профил на Polusa
    Polusa
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Един модерен мотор "Харли Дейвидсън", произведен в Америка струва $60,000 долара, докато същия модел произведен в Китай струва $1,600 долара. Американските коли GM, произведени в Китай, вървят на половина цена в Америка.

    Истина, Енергия и Мотивация на Сила, която Градим за България, не е Материя и не е Емоция!
  54. 54 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#43:"molesan2"]А никой от нас не ги е виждал,освен на картинка.[/quote]

    Иди на пл. Батенберг и ще ги видиш: двигател, изработка, цена и т.н.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  55. 55 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2294 Неутрално

    Дано да има пазар за произведените автомобили, постепено част от детайлите да се изработват у нас и след време част от процесите да се автоматизират, за да се мине към действително индустриално производство на автомобили. Успешен старт и бърз напредък. Само който не е произвеждал, не знае как се започва и пише глупости.

  56. 56 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2464 Весело

    До коментар [#49] от "lu":

    Явно работиш в областта на стъкмистиката! Така можеш да нагласиш коквито си искаш числа, с този недостатък, че те нямат нищо общо със здравия смисъл и действителността. Кой идиот ще използува такова съотношение на работещите при него, за да ти угоди? Твоето прилича на един брадат виц за граф Тоби, който разрушил половината си дом, за да вкара слон в банята си, след което отново зазидал дома. Когато неговият иконом го попитал, защо прави това, граф Тоби отговорил, че предстои посещение на граф Боби. "И представяш ли си, когато той влезе в банята и изскочи оттам с ококорени очи и ме запита-знаеш ли какво има в банята ти?, аз ще му отговоря -да, знам!"

  57. 57 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Дотук добре. Размина ни се екшъна.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  58. 58 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Аз досега си мислеж, че ще ги произвеждат, а те само ще го сглобяват в ловеч. Купетата ще идват с .... камиони. А честити безброй тирове по шосетата.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  59. 59 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#56] от "Дон Кихот":

    ЖАлко че не сиразбрл историята на Граф Тоби. АЗ бих сторил същото само да видя физиономията на гостенина. А що се отнася до числата, то това не естъкмистика а статистика. Простоказвам че твърдениет ти че 24 и 25 годишните се неутрализират с 14 и 15 годишни е вярно, но не е единственото решение.

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    Хубава новина! Ами че от доста години, това е първото производствено предприятие, което осигурява работа на толкова много хора! Дано колите са добри и имат пазар!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  62. 62 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#13:"faeton"]Абе няма ли кой да се зарадва на нещо в тая държава!!?? [/quote]

    Има и двата вида - и от тези които се радват, че нещо се прави и от онези дето редват, че има срещу какво да злобеят и плюят.

    като гледам положението във форума е фифти - фифти.

    Моралът не е порок!
  63. 63 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#60] от "greenman":
    Ей лигльо, това че има работа за 120 момчета е добре, става въпрос, че това не е завод за производство, а цех за сглобяване.

  64. 64 Профил на maniask
    maniask
    Рейтинг: 576 Весело

    Успех на начинанието. Нека гледаме по-мащабно на нещата и да не издребняваме защо били китайски, защо в Ловеч и т.н.

  65. 65 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3035 Весело

    До коментар [#8] от "Bulgarische Motoren Werke":А ти как мислиш,че работят в завод на Мерцедес-със следобедна сиеста ли?!Карай си 20 годишното БМВ и немай грижи....

  66. 66 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    Прочетох внимателно коментарите и статията и стигнах до извода,че и двете страни в сделката си оправят положението-едната доставя почти готови автомобили,на които на място се извършват някой довършителни работи и така си продава продукцията в ЕС,без да плаща мита.Другата страна пък си изпира парите.

  67. 67 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Пожелавам успех на "Литекс моторс", едно от малкото начинания, при които у нас нещо ще се произвежда, а няма да се върти само търговийка. Ако е вярно това, което чета за "Грейт уол" Гриша Ганчев май не е заложил на "куц кон". Ако в България има още стотина такива начинания, страната ще дръпне напред.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  68. 68 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#66:"sabbath"]едната доставя почти готови автомобили,на които на място се извършват някой довършителни работи и така си продава продукцията в ЕС,без да плаща мита.Другата страна пък си изпира парите.[/quote]
    Естествено! Как мислите - дали един нискочел "борбар" може да се заеме с нещо, което да не му е "далавера"? Няма такъв случай)

  69. 69 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 6985 Неутрално

    [quote#63:"angelboy8008"]става въпрос, че това не е завод за производство, а цех за сглобяване. [/quote]


    Както би казал бай Тошо,"Таз година цех,догодина цял завод за производство"!

    Пък да ти кажа,освен някои бутикови производства, с целия свят НЯМА ЗАВОД ЗА ПРОИЗВОДСТВО НА АВТОМОБИЛИ!Назсякъде в т.н.заводи се правят само купетата,и се сглобяват произведените другаде части!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  70. 70 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Успех. БГ има нужда от автомобилостроене. Западняците ли не дойдоха или нашите не ги пуснаха е друга тема.
    Дано да не си останем само "на ръка"...

  71. 71 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3035 Весело

    До коментар [#43] от "molesan2":Е аз съм ги виждал и съм сядал.Определено са с по-добър вътрешен дизайн от Дачиа на пример,и имат по "здрав" вид-изглеждат качествени.Когато излезе седан мисля да си купя.С 5 години гаранция става.Пък който иска нека кара трошка ,ама немска.Трябва някой да купува старите коли и на немците..Това хейтърство ще ни затрие.Ако след години започнем да изстрелваме совалки в космоса,съм сигурен,че пак ще се намерят хора да плюят....Вместо всеки да си гледа неговата работа е тръгнал да "съветва" другите.

  72. 72 Профил на hunt
    hunt
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Ами бат Бойко да купува тогава руски коли!!!
    Еххххх видя ли сте коли. Този карал немска - таралясник произведен кой знае кога. Друг предпочитал европейска или японска на старо пред китайска нова. Момченца и момиченца, помните ли когато румънците почнаха да произвеждар Дачия какви пак ги ръсехте? Ама какво се оказа? Дачия е изключително сполучлива и здрава кола. Помните ли когато започнаха да внасят Рено произведено в Турция? Пак същите приказки избълвахте.
    Аз пък ще ви кажа , че ВИНАГИ ще предпочета нова кола с една единствена уговорка. Да не е руска. Дават ти 5 години гаранция. Смения на на 5-тата. Тоест стреми се да ти е висок стандарта и тогава приказвай. Колкото до китайските стоки - това че сте виждали боклуци само не значи че няма качествени неща.

  73. 73 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Успех.

    Никога повече мутри начело на България.
  74. 74 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#18] от "biba_jaba":

    Помните ли какво казва Библията? Жълтите ще залеят света. Е, аз обичам много ориз. Трябва и други да го ядат всеки ден с клечки.

  75. 75 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 785 Любопитно

    "Всички детайли ще пристигат в контейнери, боядисани. Всеки контейнер е с тегло 30 тона и за момента те ще идват с камиони."

    Интересно производство ще да е. Ама дано да е успешно, де.

  76. 76 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#72] от "hunt":

    Доколкото знам в Китай разстрелват за производство на боклуци

  77. 77 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Синът ми живее в Брюксел. Предни си купи Джими-Сузуки. Колата се сглобява в Брюксел като екстрите се заявяват предварително от клиента и сглобяването се извършва в рамките на месец

  78. 78 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    [quote#5:"paul_proteus"]"Цялата работа в завода се извършва на ръка, роботи няма, като работните станции са 88. Линията е една, като на нея могат да се правят едновременно всички модели."

    Интересно как ще успеят да са конкурентно способни (цена/качество) с този подход. [/quote]

    Много просто.
    На 10 000 коли годишно да слагаш седалки, табла, гуми и лайсни никъде по света не се върши от роботи.
    А в ЕС за тази работа българите пък са най-евтини.

    Няма лошо и на хаирлия да е.

    За разлика от "Роувър", дето ги прецака правителството на Жан с неизпълненото си обещание държавните служби да се обзаведат с техни коли и така да осигурят гарантирана база за производството, сега, предвид общият мутрогенезис и на Боце с гербаджии, и на Хипофизното джудже на Нора Ананиева, това ще бъде реализирано със сигурност в достатъчна степен.

    Още веднъж - да е хаирлия!

  79. 79 Профил на appen13
    appen13
    Рейтинг: 995 Весело

    А да е на хаирлия и да повлече крак и за други такива предприятия, и стискаме палци ....

    „Не е важно каква е котката — черна или бяла, важното е да лови мишки.“
  80. 80 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 830 Неутрално

    До коментар [#25] от "Thermobee":

    Според мен единственият, който оправдава взетите в куфарчета пари!

  81. 81 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    До коментар [#79] от "appen13":

    Стискаме палци.
    Дано им потръгне и да отидат на планираните поне 50 000 бройки годишно.
    Тогава наистина може да се очаква и да се развърти около този завод и нещо по-сериозно освен транспорт и дребни пластмаски.

  82. 82 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#9] от "ck":

    хаха..да монтираш седалки, пепелници и брони *не е* висока добавена стойност. Такава търси при продуктите на други (немутренски) фирми в БГ - melexis, epiq, johnson controls

  83. 83 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    много добре за българската икономка

  84. 84 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3015 Весело

    [quote#83:"bta"]много добре за българската икономка [/quote]

    Божке!
    За българската икономика е добре дотолкова, доколкото е семенце, от което може и да поникне нещо.
    Затова е добре да им стискаме палци.

    Иначе - 10 000 коли годишно и 200 работника на такова сглобяване си е колкото фирмените сервизи на Мото-Пфое и Балканстар взети заедно.
    Същата работа и също толкова работни места.

  85. 85 Профил на winner1
    winner1
    Рейтинг: 374 Любопитно

    Що не бяха всички български бизнсмени поне от калибъра на Гриша Ганчев?

  86. 86 Профил на Roumen Stoilov
    Roumen Stoilov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Китайски автомобили досглобени в България. Звучи много обещаващо. Впрочем, усещането от шофирането на 'велика стена' (по-тъпо име едва ли може да се измисли), е като да се возите в контейнер за боклук.

  87. 87 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#20] от "Дедо Либен":

    Другарю да не са прекопирали световно известния български ЧУШКОПЕК.

    До коментар [#84] от "xm...":
    Пише че 2000 работника ще има в този завод при пълен капацитет.

  88. 88 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Имам много резерви, но искрено пожелавам успех на начинанието. В края на краищата става въпрос за производство в България. Надявам се бизнес модела да се развие и освен сглобяване, доста от частите да се произвеждат тук. Това ще доведе още инвеститори и отвори допълнителни работни места. А и може да послужи за положителен пример пред други азиатски /и не само/ производители, които искат да стъпят или разширят присъствието си на Европейския пазар.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  89. 89 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    До коментар [#86] от "river":А 20 годишния баварец как е?!Смогваш ли му за гориво и ремонт?Никой не те кара да си купуваш от китайските коли,макар,че телефонът ти,телевизорът,компютърът,оже би и долните гащи са ти китайски.Както писах горе-все някой трябва да купува старите коли на немците.Защо да не си ти...

  90. 90 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#65] от "yanne":

    Аз БМВ през живота си не съм карал.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  91. 91 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1681 Весело

    До коментар [#87] от "Ернесто":

    Другарю, не само китайците, но и всички други народи завиждат на българите за акъла, който им идва ВПОСЛЕДСТВИЕ!!!!

  92. 92 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3015 Весело

    [quote#87:"Ернесто"]Пише че 2000 работника ще има в този завод при пълен капацитет. [/quote]

    Пише, че тате смята да купи колело ...

    В момента са 200 души. На капацитет 10 000 коли.
    Смятай!
    По 30-40 коли на ден ...
    Толкова, колкото "обработват", при това по същия начин, и във фирмените сервизи на Мото-Пфое и Балканстар. Само в София. Същият брой механици.
    Транспортът също не е нищо особено - десетина тира на ден.
    Толкова правят и вносителите на домати

    Пак ви казвам - фърляйте си шапките, ама само защото има шанс за развитие след три до пет години. Ако потръгне износът.
    Ако не "поеме" износът - този "завод" ще си остане на ниво сервиз с "голяма" ... табела ...

  93. 93 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 737 Весело

    До коментар [#38] от "Rage Against":
    Ма то верно, че 3/4 от тук пишещите са дечурлига дето избягали от час и няма какво да правят. А и такива като Рейдж дето е против всичко - по принцип. Не разлигавяйте форума, "Дневник" е един от малкото умни и балансирани вестници - уважавайте него и форума. Та по темата:
    - самият факт на започването е сигнал и към други инвеститори от света - че у нас може да се правят и сериозни неща - автомобилостроенете е едно от тях
    - има и доза политика - Китай "влиза" в ЕС - с всички ползи и опасения от което
    - естествено, че се почва с малко - досглобка на 3/4 готови коли. Трябва да си луд да наемеш изведнъж 2000 20 годишни хайлази от кафенетата, дето не са похващали нищо освен вилица, и да ги сложиш да произвеждат двигатели и каросерии. Като (и ако) се научат първите 120, те ще поемат следващите и т.н.
    - пишат, че Г.Г. бил борец също. Ако е тъй - голямо евала и доказателство, че тъпи и свестни хора има навсякъде. Можеше да си изпука милионите по кръчми, певачици, яхти и пр. простотии. Той предпочита да ги вложи в нещо, от което ще спечелят и българите: работни места, сателитни производства, инфраструктура до и около и т.н.
    - само разсъжденията на Rage Against ми простеят (sorry!). Банките не "събират пари на данъкоплатци...", а на вложители. И банката плаща лихва на тези вложители. Тя пък дава заеми на инвеститори, които и плащат лихва. Това се учи някъде още в отделенията.
    Изобщо - да ни е честито и дано потръгне - ще спечелим всички.

    Поздрави
  94. 94 Профил на p_s
    p_s
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#63] от "angelboy8008":

    Няма завод, в който да се прави всичко в него.. и в заводите на западните коли от едно място се доставя двигател, от друго ск. кутия, от 3то табло и пр.. и всичко е сглобява.. това е началото, хората са го написали и казали, с перспектива скоро да почнат да е правят тук и заварките (т.е. да се произвежда купе, рама и пр). и по нататък табло, кабелни комплект и пр. неща за които има капацитет в БГ.
    Половина тук явно искате всичко да стане с магическа пръчка отведнъж именно защото сте едни дървени философи с погрешната представа, че можете и знаете всичко и , че ако бяхте напред с едни 200 млн. лв, щяхте да го направите по-добре.. да, ама не..

  95. 95 Профил на p_s
    p_s
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тъй като се занимавам с мебели, ще направя една аналогия.
    Скоро бях в една фабрика за офис мебели в Германия.. голяма, известна с много скъпа продукция.. какво беше очудването ми като видях на място, че реално там само се сглобява.. плотове, рами, всички елементи се поръчваха от тях - в други заводи, доставят се и на място се сглобяват.. аз като им казах, че реално при нас идват така насипно и това се прави от монтажници по домовете или от самите клиенти и ме гледаха като гръмнати.. реално искаха да ми пращат камиони със сглобени бюра, вместо в същите камиони да събера 10 пъти повече на пакети. Да ама Германия с тяхния си бизнес модел е на светлини години пред нас, които искаме всичко сами да си правим на 1 място.. ако може и в сервиз да не отидем и сами да си регулираме клапаните примерно..
    Та драги мои.. това си е завод, защото си се произвежда краен продукт, независимо от броя и големината на базовите елементи..

    ..абе какво ли пиша лекции.. злобното стадо няма оправия.. вече се чудя и на собствения си акъл, че като имах възможност да избягам от тоя обор не го направих от патриотизъм ли от какво..

  96. 96 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#93] от "Starec":

    Старец,
    няма обидени. държа да ти върна коментар, че са възрастен човек разсъждаваш като в селската кръчма...

    сега по темата:
    - Г.Г. е просто парче и профука много пари по сергии, пиене, кокаин и т.н.
    - парите в КТБ са пари на държавни предприятия и министерства. тези пари са или пари от бюджета (т.е. от събрани данъци, т.е. от данъкоплатци), или са разплащателни сметки на държавни предприятия, които са собственост на съответните министерства, следователно непряко са пари на бюджета, т.е. на данъкоплатците. ако КТБ има толкова добра и доходоносна политика за вложителите си, питам аз къде са им вложителите, които са физически и юридически лица, избрали банката
    - няма автомобилостроене в Ловеч, или което село е там. има ишлеме. разберете го това, че докато се рекламираме като евтина дестинация, с корумпирана администрация и гладни чалга-профани, готови на всичко за 200 лв. заплатка за ишлеме, тук няма да дойдат западни инвеститори
    - аз не съм против всичко "по принцип". аз съм против съвецкия принцип: "ако не правим нещо с невероятно качество, то по-добре да не го правим".

    на Г.Г. му пожелавам тотален провал и грандиозно фиаско. не защото не искам аз да съм добре, а Г.Г. да е зле. а защото искам крадливите комунисти да си изгубят отмъкнатите пари, а мястото им на пазара да се заеме от конкурентноспособни бизнеси.

    РЕФОРМИ !
  97. 97 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#85] от "winner1":

    ами защото има и кадърни бизнесмени в България. то не може само мутри, борчета и хора с половин мозък да са ни предприемачите.

    я питай Гришката Ганчев кога ще почне да сглобява и смартфони във фабриката в Драгичево? ама истински смартфони! с 2 СИМ карти!

    РЕФОРМИ !
  98. 98 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#95] от "p_s":

    не става въпрос всичко да се произвежда в един завод. а става въпрос за това, Г.Г. да си организира логистиката, контактите с доставчиците, да има проектанти, инженери, анализатори, които да му управляват бизнес процесите. да се поръчват части от различни производители и автомобилите да се "произвеждат" в България.

    а то кво? Гришата звъни само на един телефон в източна азия (и то през VoIP, сакън да не плати 5 лв./мин) и поръчва още 100 джипа и 1000 седана.

    не ми го хвали това. това не е производство. това е складова дейност. в която отваряш кашните на стоката с изтекъл срок на годност и им пренапечатваш дати около 21 дек 2012. типичните комунистически тиквенски бизнесмени правят така. и Г.Г. не е изключение, просто защото не може да надскочи възможностите си.

    РЕФОРМИ !
  99. 99 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#92] от "xm...":

    напълно споделям мнението ти.
    и според мен ситуацията с тоя щех ще си остане точно такава, каквато я описа. място където слагат джанти, помпят гуми и 3-4 лелки със силикон обикалят "шоло рума".

    независимо какви "сигнали към чуждите инвеститори" даваме, според мненията на селските тивки във форума.

    РЕФОРМИ !
  100. 100 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#63] от "angelboy8008":


    Ти колко работно места си отворил бре цървул?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK