Започва подготовката за жп коридор между български и гръцки пристанища

Започва подготовката за жп коридор между български и гръцки пристанища

© Анелия Николова



По проект за изграждане на железопътна връзка между България и Гърция започват да работят експерти от двете държави, съобщи БТА. Целта е да бъде създаден комбиниран коридор между Варна и Бургас и гръцките пристанища Кавала и Александруполис.


Експерти от националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) участваха в Кавала в работна среща с гръцките пристанищни администрации по проекта, който ще е част от Трансевропейската мрежа за транспорт TEN-T.


Двете страни ще кандидатстват за финансиране на предпроектното проучване по TEN-T, за което ще са нужни 18 месеца.


Следващата работна среща е планирана за 16 март.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aris
    aris
    Рейтинг: 692 Любопитно

    Малякис от много работни срещи стигнаха до този си хал

  2. 2 Профил на vitbg
    vitbg
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Каква втора връзка те железниците и в България и в Гърция са пред фалит?

  3. 3 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Между Варна и Бургас навремето е имало някаква връзка и даже има стари тунели, ама това всичко да се възстановява ще е трудно и скъпо.

    Попътен вятър в главите!
  4. 4 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Не е ясно колко ще спечели БДЖ - товарни превози,но със сигурност загубите за контейнерни терминали Бургас и Варна ще са големи.Големите оператори ще разтоварват в Кавала и Александруполис избягвайки проливите към Черно море.

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  5. 5 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#3] от "Читателят":

    ЖП връзката между Варна и Бургас е през гара Карнобат.

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  6. 6 Профил на tatkoruso
    tatkoruso
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Някои ще лапне комисионна, тлъста и без да я връща по заповед на Б.Б.

  7. 7 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ρόδος;":

    ама ще спечели жп-то. Пък и някои забравени от Господа райони ще се оживят. При тези цени на горивата бъдещето е на железниците със сигурност.

  8. 8 Профил на DirtyBastard
    DirtyBastard
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#2] от "vitbg":

    Железниците са компании които експлоатират инфраструктура, колега, докато релсите не могат да фалират. Освен това нашите железници доколкото знам се опитват да представят нещата сякаш са отскочили от 'долна мъртва точка', сега колко е вряно това в едно държавна компания, това е друг въпрос. Така или иначе до 1-2 години ако не са фалирали явно ще прескочат трапа, ако не - ще се чуе

  9. 9 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#6] от "tatkoruso":

    винаги някой лапа комисионното. важното е да не надхвърля 2-3 % при тези суми . Те консултантските фирми от какво живеят.

  10. 10 Профил на vermilion
    vermilion
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Те не могат един проход като Маказа да отворят, щяли да ми строят жп връзка. Дайте да помислим за рекордите на Гинес с жп връзката между България и Македония. От кога се строи някой знае ли? Още след Освобождението я почват! Нека позная не е построена! Ами втори Дунав мост, поват го почи успоредно с тунела под Ла Манш, мисля че резултатът е ясен и там.

  11. 11 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1328 Неутрално




    [quote#7:"naskom44"]ама ще спечели жп-то

    ЖП-то ще печели ако превозва контейнери и от Бургас/Варна.Въпроса е,че ще се загуби от пристанищни и други такси при обработката на корабите в Бг.

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  12. 12 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ρόδος;":това за контейнерни товари за България, които не са особено много. Но от и за Русия , а вероятно и за Украйна (Одеса) ще минават през Варна и Бургас. Това е байпас подобен на нефтопровода.
    Нашите контейнерни пристанища, доколкото знам, са с малък капацитет. Вероятно ще трябва да се разширят.
    На това клонче е и Грузия ама и те са малки товародатели.
    Косвено тази връзка би трябвало да облагодетелства и Румъния.
    А БДЖ товарни няма да спечели. Ще спечелят тези, които я купят Говори се за руски и турски интерес.

  13. 13 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Най-радикалното решение е плавателен канал Бургас - Дедеагач.

    Преди много години гледах едно такова проектно предложение - но не помня финансовите показатели.

  14. 14 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    [quote#12:"Дамян"]Нашите контейнерни пристанища, доколкото знам, са с малък капацитет. Вероятно ще трябва да се разширят.
    -----------------
    Прав си и затова се мисли за разширение В Бургас,и нов терминал във Варна.Идеята е двете пристанища да вземат товари от Констанца със стратегически инвеститори(оператори).

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  15. 15 Профил на venci_kr
    venci_kr
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Мисля, че много по-важна за България би била една газова връзка с Гърция, преди втора жп. Колкото повече я бавим, толкова повече ще сме зависими от "големия брат".

  16. 16 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    Идеята никак не е лоша! Друг е въпросът дали ще бъдат осигурени средства за построяване на необходимите съоръжения и колко ще бъде ефективна!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  17. 17 Профил на baraba555
    baraba555
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До вчера ревяхте по форумите, че не ви се дава излаз на Бяло море при Кавала, сега не знаете какво искате.
    Естествено, че печелят от този проект и двете държави, както и страните от Черноморския басейн, губи Туркието от такси през пролива, но това си е техен проблем.
    Доколкото знам през Босфора, вече е доста опасно да се минава, толкова е претъпкано.

  18. 18 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Браво, съживяването на регионите изисква и адекватна инфраструктура - ето защо Гюешево - Скопие, Дунав мост 2 и настоящият проект с Гърция са далновидни инвестиции!

  19. 19 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    Какви ЖП коридори между Бургас и Варна, вие луди ли сте? Има море, кораби, фериботи. Водният транспорт все още е най-евтиният в света.
    Защо спряха кометата?
    Иначе ЖП връзката с Александруполис е добра идея.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  20. 20 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    ТА НАЛИ ТОВА Е ЦЕЛТА, ИЛИ НЕ ТИ СЕ ВЯРВА...???

    Да сме зависими!

    за наивният коментар #15 от "venci_kr"

  21. 21 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    След южният поток, всички връзки стават нерентабилни и ненужни, всяка диферсификация смешен разход.

    Затова колкото по-бавим вртзките, толкова и по-зависими, което е и целта на газифицирането.

    ГЕРБ са ДС/КГБ проект на БКП/БСП/СССРУСИЯ

  22. 22 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 852 Любопитно

    Брейййййййй,и логиката понякога сме имали.....

    и най-умният си е малко прост....
  23. 23 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ρόδος;":

    Става въпрос за един стар проект от 50те години на миналия век известен още като Обект А. По заповед на Сталин тогава е започнало изграждане на бърза жп връзка от Одеса до Турция с цел транспорт на руски войски, когато започнем войната с гнилият капитализм. От този наистина грандиозен проект, който както наименованието подсказва е бил приоритет номер 1(смее ли някой да откаже на Чичо Сталин), е довършен само Дунав мост 1, а линията Долни Чифлик-Долно Езерово е изоставена и ако се разходите из бургаските села ще видите доста следи от нея. Най-големият обект е един недовършен 4 километров тунел близо до село Кошарица, а по на север трябва да има и още един мисля че до село Юнец.

    Ето и снимки на тунела при Кошарица:
    http://blog.raskoll.com/2009/05/366
    http://blog.raskoll.com/2010/09/2578

    Veritas odium parit obsequim amicos




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK