Летище "София" ще бъде дадено на концесия

Летище "София" ще бъде дадено на концесия

© Георги Кожухаров



До 6 месеца трябва да са готови анализите, които да дадат отговор на въпроса дали летище "София" да се даде на концесия или да се търси друго форма на публично-частно партньорство, за да се развива компанията. Това съобщи в предаването "Седмицата" на Дарик транспортният министър Ивайло Московски. Той обясни, че това се налага след като дружеството е било осъдено пред Арбитражния съд в Париж да плати неустойка от 38 млн. долара за неплатени дейности на строителя на  пистата на Терминал 2 - кувейтски консорциум. Арбитражният съд все още не се е произнесъл окончателно, но по всяка вероятност летището ще трябва да плати обезщетението.


Това обезкръвява дружеството и трябва да се търсят други варианти за инвестиции, защото очевидно няма как а се развива чрез собствените си приходи, допълни министърът.


На въпрос дали вече има заявен интерес от чуждестранни компании, Московски обясни, че при посещението му в Германия през януари пи принцип бил заявен интерес към летища и пристанища в България от местния бизнес, а следващата седмица той ще посети Катару откъдето също има приницпни заявки за такива инфраструктурни обекти. 




Засега няма решение дали летищата в София и Балчик ще се предлагат заедно. Това щяло да зависи от конкретния интерес на инвеститорите.


Московски посочи, че за другите летища, за които има обявени вече процедури, няма никакъв интерес от бизнеса. Предстои да се прекрати концесионната процедура за карготерминала в Пловдив и да се обяви за цялото летище, съобщи още министърът. 


Той заяви и че очаква в следващите 6 месеца трябва да се приключи с приватизацията на "БДЖ Товарни превози".


Московски коза и че "Дунав мост 2" ще бъде готов по план - до края на годината въпреки, че заради студа през последните месец и половина не е можело да се работи. Правели се проверки на проекта всяка седмица. Предстои създаването на смесеното дружество за управлението му, което също се забавило заради промените в правителството на Румъния. 

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай
    Николай
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Плаша се вече от разграбването на България...

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Весело

    Честито на облажилия се другар.........Тва за чужденци от Германия са брътвежи за пред мат'ряла.......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  4. 4 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    И кой е виновен за това, че са ни осъдили ?
    Той каква ОТГОВОРНОСТ ще понесе ???!!!
    В държава като нашата НИЩО ДЪРЖАВНО не трябва да има !!!
    От корупция и некадърност сме на тоя хал !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  5. 5 Профил на melina
    melina
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Концесионерът ще запази ли работните места,заемани сега от наши специалисти?????Това е много важно!

    melina
  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Кафето на летището е по-скъпо от Виена.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  8. 8 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Уважаеми "Дневник", това не е новина-мълния (по терминологията на БТА), че да я пускате в този вид. Със сигурност текстът не е минал нито през редактор, нито през коректор. Защо?

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  9. 9 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Ами то със същите аргументи (като изключим "арбитражните" бяха продадени печеливши по дефиниция дружества - ЕРП-тата, Софийското ВИК ... За язовири и водоеми да не говорим ... То щяха да потекат едни инвестиции и технологии - ум да ти зайде. ... Е, видяхме ги инвестициите - особено тази зима . Най-вече в скъпо платени мениджъри и консултанти, а печалбата - естествено на нула.
    ... Боко и компания ударно усвояват практиките от които се възмущаваха до преди 2 години - ами така, де, то време не остава.

  10. 10 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 519 Неутрално

    пази боже от концесиониране по български, дано поне него не го вземе ТИМ; а и ми е чудно защо летището не си събере вземанията от една определена нашенска компания, тогава ще се окаже, че има достатъчно пари

  11. 11 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1394 Весело

    До коментар [#6] от "rio":

    ++++++++++


    Ръка трябва да ти целуват.

  12. 12 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 660 Неутрално
  13. 13 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#3] от "ARRI":

    Да, той и Огнян Дойнов беше станал цял австриец. И не само той. Мандрообирачите станаха "чужди инвеститори".

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  14. 14 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Весело

    До коментар [#4] от "deepdp":
    То само бонусите останаха държавни

  15. 15 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#7] от "dragozow":

    Кафенетата на Летище София не се стопанисват от летището. Терените са отдадени под наем, така че за скъпите кафета обвинявайте алчните наематели!

  16. 16 Профил на dta66
    dta66
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Съмнявам се ,че през летище през което са минали за 2011г- 3,5 милиона пътници го е закъсало толкова за 38 мил.$ .Повод ми се струва!

  17. 17 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1168 Любопитно

    Московски - коза!? Сублимация или факт?
    Катару какво е? Остров в тихия океан? Курорт? Какво?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  18. 18 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#15] от "someone":

    Глупости!!!
    Високи наеми и непрецизни договори са проблемите!!
    А, също и парите под маса, които са взели от летището!

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  19. 19 Профил на ok
    ok
    Рейтинг: 636 Неутрално

    То и летищата във Варна и Бургас уж бяха дадени на уважаемите германци от Фрапорт, пък после се оказа, че са дадени на ТИМ. Тук очаквам да се намърда я Цецо Василев, я отново варненските другари.

  20. 20 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#15] от "someone":

    Мнооого комунистическо изказване!
    Знаеш ли какъв е наема, изискан от летище София?
    Не?
    Или няма връзка?

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  21. 21 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Принципно на държавата не и трябват никакви такива дружества. Трябва да прибира пари от това, а друг да се занимава. Поне в нормалните страни е така. В България виждам в това голяма далавера.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  22. 22 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#18] от "Daniboy":

    +++
    Именно.
    Имах честта преди дестина години да се запозная в подробности, кандидатсвайки за обекта за продажба на преса.
    Каквото и да правиш, ако е просто търговия в рамките на закона, няма как да излезеш на печалба.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  23. 23 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 505 Весело

    Нема да Ви казвам летището колко е прогнило от корупция и шуро-баджанащина ...

  24. 24 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 479 Весело

    при такова разграбване невъзможно е държавата да стопанисва
    не само този обект но и много други. затова трябва да се прибегне незабавно до отдавна изпитаната мярка на приватизирана или отдаване под наем на международна компания известна в този вид бизнес.
    повечето големи международни летища работят на този принцип и работят добре защото знаят как и какво да правят.
    ако се стигне до местен феодал предполагам че разграбването ще продължи докато самото то заприлича на кочина и потънало в допълнителни дългове. тук държавата като собственник трябва да си отваря очите ако иска да печели от него което може да и е доста доходен бизнес.

  25. 25 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#22] от "Г.":

    То всеки знае, че парите под масата определят всичко. И все си мисля, че кафетата не ги взимат случайни хора. Като бутнат пари под масата на някой и взима на по-нисък наем кафетата. Манталитета на българския търговец е, че трябва да изцежда клиента като мокър парцал. А и да не си мислите, че целта им е да привлекат българските клиенти. Глупости, целта им е чужденците и затова така надуват цените. Така че не ми казвайте, че заради високите наеми една минерална вода 500мл е 3-4 лева, кафето 5 лева и сандвичи над 6-7 лв.

  26. 26 Профил на Ало, Ваньо?
    Ало, Ваньо?
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#0:"Дневник"]дружеството е било осъдено пред Арбитражния съд в Париж да плати неустойка от 38 млн. долара[/quote]
    Кой е управлявал, кой е взел решението, довели до осъждането в Париж? Иван, Драган, Стоян? На тях каква отговорност им е потърсена? Московски се държи като истински комунист - някой от мъглата е виновен. Едно време, като го представяха в парламента като новия министър на транспорта, Румен Петков каза, че подкрепя кандидатурата му, защото с баща му били стари дружки от Плевен, израсли заедно по партийните клубове.

    Спечелилият поръчка за около 50 000 лв. за коментари във форумите е 25-годишният Антони Стоев, управител на дружеството "ЕМ ЕНД МАРК" ЕООД.
  27. 27 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 568 Весело

    Поредната афера и източване на фирма в България.
    Епизод 9876784323445341214...

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  28. 28 Профил на Ало, Ваньо?
    Ало, Ваньо?
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#19] от "ok":

    Е, и? Летището във Варна е с чисто нова писта, позволяваща да кацат най-големите самолети. Има нова дренажна система, нова навигационна апаратура. Нещо да е излязло от твоя джоб? А летището в София го ремонтирахме, Терминал 2 му направихме с пари на всички данъкоплатци, дори и тези, които нито веднъж през живота си не са го ползвали и няма да го ползват. Разлика виждаш ли?

    Спечелилият поръчка за около 50 000 лв. за коментари във форумите е 25-годишният Антони Стоев, управител на дружеството "ЕМ ЕНД МАРК" ЕООД.
  29. 29 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    До коментар [#25] от "someone":

    Всички се съгласихме, че летището е прогнило от корупция и шуробаджанащина. Кафетета и водите са скъпи на всички летища и не в този детайл е проблема.
    Ако конкурсите за обекти на летището бяха прозрачни и коректни, щях да приема високите цени нормално.
    Не очаквай на летище някога водата и кафето да са по левче, това безсмислен коментар.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  30. 30 Профил на bulgarian_lev
    bulgarian_lev
    Рейтинг: 374 Весело

    Може би има предвид Катар автора. Те имат директна линия до София. Доха-София. Да не им вземат летищни такси 20 години и готово. Тъкмо ще разработят нови линии. Катар е мислеща държава, не гледат до утре или до вдругиден. Не само за летищата разбира се. Умно би било да се даде точно на тях. Само че не обичат да дават рушвети - така че тук ще стане пробива. Ще се появи някой руснак бизнесмен с някоя банка, като тези дето взеха Левски и проблема е решен.

  31. 31 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#25] от "someone":
    това не е само черта на българина
    това съществува масово стред тези били години под комунизма дълги години. постепенно ще изчезне
    но това ще стане постепенно с времето.
    има още много порядки на които тези народи трябва да се поучат и привикнат преди да почнат да правят "стъпка напред " защото засега те са само "назад". всичко ще си дойде с времето!

  32. 32 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 709 Неутрално

    До коментар [#15] от "someone":

    А конкуренция? Кафе машини? Нови барчета на други собственици?

  33. 33 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#32] от "Finland":

    Кафе машини има, поне в обществената зона. И сандвичи може да си вземеш и са на по-поносима цена.

  34. 34 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1244 Неутрално
  35. 35 Профил на ok
    ok
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#28] от "qwerty":

    Терминал 2 не е направен с пари на всички данъкоплатци. Летището и в момента има около 100 млн в банкови сметки, така че си печели от летищни такси. Както и ТИМ чакаха няколко години да съберат такси от Варна, за да направят пистата. Да не говорим, че тяхната България Ер не е плащала такси на летище София от години. Пише си го в годишния отчет на летището. Така че не ми ги давай за пример.

  36. 36 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Нека позная: На Цветан Василев и чекистите от ВТБ?

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  37. 37 Профил на Ало, Ваньо?
    Ало, Ваньо?
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#35] от "ok":

    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5_%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F

    Чети кой го финансира. Ако срещнеш някъде "се финансира от Европейската банка за възстановяване и развитие, Кувейтския фонд за икономическо развитие, програмите на ЕС ИСПА и ФАР, и от Българската държава" не си мисли, че става въпрос за пари на данъкоплатците, а за нещо друго имагинерно, извънземно дори.
    Не ме вълнува ТИМ колко време са чакали да съберат пари за ремонт. Те ги събираха от тези, които ползваха Летище Варна, а не от всички българи, както направиха за Летище София.
    България Ер като не е плаща такси, да й арестуват самолетите, аз ли да ги мисля ТИМ?

    Спечелилият поръчка за около 50 000 лв. за коментари във форумите е 25-годишният Антони Стоев, управител на дружеството "ЕМ ЕНД МАРК" ЕООД.
  38. 38 Профил на ok
    ok
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Пак не си прав. Летище София си връща заемите само. Докато ТИМ инвестира в Летище Варна с парите, които не си плаща за ползване на Летище София.

  39. 39 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#13] от "Dehumanizer":

    Знам. Всички имат регистрирани фирми по чужбина, даже и на чужди граждани......Дърти комунистически тарикати ........

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  40. 40 Профил на Ало, Ваньо?
    Ало, Ваньо?
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#38] от "ok":

    Ще ти го кажа втори път, с кратки изречения, дано сега да ме разбереш:
    След като България Еър не си плаща таксите, да й арестуват самолетите.
    В Терминал 2 на Летище София са вложени пари на всички българи, докато на Летища Варна само на ползващите го.
    От Летище София трябва да целуват краката на ТИМ заради Луфтханза Техникс.

    Спечелилият поръчка за около 50 000 лв. за коментари във форумите е 25-годишният Антони Стоев, управител на дружеството "ЕМ ЕНД МАРК" ЕООД.
  41. 41 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 583 Весело

    Герберите могат и РВД да превърнат в "обезкървено"дружество"!

  42. 42 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1055 Весело

    До коментар [#10] от "rumen_s":

    Няма как да не го вземе ,то за тях е гласена цялата работа.
    Раята плаща масрафа 38 безхаберни $ милиона дарение плюс останалата далавера с Щрабаг /които на три пъти официално си коригираха-нагласиха цената/.Инвеститора от Кувейт си прибира неговото с бонусите ,качеството /лошо-е не чàк отвратително/вечè започва да си личи на 4-тата година и е време да се бяга .А на ТИМ летището ще му лепне като..мазното от баничкта върху амбалажната хартия.

  43. 43 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 479 Неутрално

    управниците не спират да ни обират,ДО КРАЯ НА МАНДАТА СИ ,МИСЛЯ, НИЩО ЧИТАВО НЯМА ДА ОСТАВЯТ НА ТОЯ НАРОД.А НАЙ ГАДНОТО Е ЧЕ ПРИБИРАТ ВСИЧКО ЗА ЖЪРТИ СТОТИНКИ,КОТО ДОРИ И ТЯХ НЕ ГИ ПЛАШАТ, ЩОТО ПРАВЯТ ВРЪТКА ЧРЕЗ ОНАЯ МУСТАКАТАТА БАНДА,ПАРДОН БАНКА.

  44. 44 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Абе нищо няма да се промени, докато не се разбере простият факт, че държавата не е и ме може да бъде инвеститор. Тя може да бъде само инвестиционен посредник, но истинският инвеститор е данъкоплатецът.

    Е, в конкретният случай въпросният данъкоплатец ще трябва да си плати допълнително - той вече веднъж е платил каквото трябва там за летището, сега ще плати и въпросния дълг.

    А някъде по цялата тази верига има някой, който бая вили и яхти си е накупил с откраднатото.

    Само че българският данъкоплатец все още, освен че няма особени права като основен инвеститор, няма и културата на такъв. За него държавата е някакво абстрактно понятие, нещо свише, което дава пари да едно или друго. Просто самият факт, че това са неговите пари, стои доста далеч от неговото разбиране.

    Боже, колко ли още поколения трябва да минат?

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  45. 45 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Самият данъкоплатец съвсем не е абстрактно понятие. Най-малкото, дори безработният, тинейджърът и т.н. пенсионери, са данъкоплатци. Все пак зад всеки един похарчен за кисело мляко лев стоят едни 20 стотинки, които пряко отиват в държавата под формата на ДДС. Дори мутрите, които си крият доходите и реалната корпоративна печалба, плащат това ДДС.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  46. 46 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1306 Неутрално
  47. 47 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Tова не прави ли КЕНТавър

  48. 48 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 838 Весело

    Така става когато държавата бяга от управлението на стратегическата си инфраструктура..... явават се разни арабески, гадове и чопкат парета на воля..... после бюджета продънен....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  49. 49 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1647 Любопитно

    До коментар [#1] от "Николай":
    [quote#1:"Николай"]Плаша се вече от разграбването на България... [/quote]

    Милият! Че къде беше 20 години?

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  50. 50 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 583 Неутрално

    До коментар [#3] от "ARRI":

    Бухалко взе и летището.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  52. 52 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#44:"Гилгамеш"]Прост самият факт, че това са неговите пари, стои доста далеч от неговото разбиране.

    Боже, колко ли още поколения трябва да минат? [/quote]
    Това ще се случи, когато медиите зададат един прост въпрос на разни министри и политици, които се надуват като пуеци:
    Г-н министър, така ли се грижите за парите на данъкоплатците?

  53. 53 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#35:"ok"]Терминал 2 не е направен с пари на всички данъкоплатци.[/quote]
    Отделно има да плаща глоба от 38 млн долара. Интересно е, че пак няма виновен, и никой не задава въпроси на министъра на транспорта!

  54. 54 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#38:"ok"]Летище Варна с парите, които не си плаща за ползване на Летище София. [/quote]
    И как летище Варна ПОЛЗВА летище София?
    Айде помисли преди да напишеш някоя мъдрост.

  55. 55 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Добре че не го дава Костов на концесия...той има слабост към авиацията...продава я за един долар и после се делкат печалбата...

    الرجل الكبير
  56. 56 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#5:"melina"]Концесионерът ще запази ли работните места, заемани сега от наши специалисти?????Това е много важно! [/quote]
    3 години!
    Какво му е толкова важното? Там пак ще работят българи, но след 3 години поне 90% ще бъдат подменени.
    Вероятно със специалисти от другите летища.

  57. 57 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#55:"BGman1"]продава я за един долар и после се делкат печалбата... [/quote]
    Поне данъкоплатците не плащат вересиите на министрите и директорите му (За летище Сф 38 млн, за Балкан над 150 млн)

  58. 58 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1218 Любопитно

    От тази концесия се интересуват албанската мафия и саудитските фундаменталисти!!!

  59. 59 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Дали ще е чрез ТИМ, Валентин Златев, Глад Болгар строй, Сашо Дончев и Овъргаз, Милен Велчев и ВнешТоргБанк, Холанска фирма собственост на офшорка регистрирана с руски капитали... истината е една - Русия завладява стъпка по стъпка цялата ни стратегическа инфраструктура, подчинява с всички възможни средства конкуренцията и установява чрез подставени лица монополно положение. В последните 10 години ни управляват само руски мекерета, които прехвърлиха най-безсрамно основните ни държавни монополисти на своите господари. Явно и министъра на транспорта не случайно носи фамилията "Московски", но се чудя какви са фамилиите на другарите от контраразузнаването ни и защо тази държава няма инстинкт за самосъхранение.

  60. 60 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 740 Весело

    Летище София е едно подтискащо място,в което не случайно т.н. кафета се намират срещу гнусните тоалетни(незнайно защо безплатни досега).
    И в контекста на по горе казаното,(незнайно кой балъкчия) ще си го вкара сам,взимайки на концесия гореспоменатата кочина от бетон и боклуци.
    Лицето на България от въздуха е един кенеф.
    Пълен,а сутрин е и миризлив.

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  61. 61 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Тези ондурми се правят от 22 години! Прави се огромен дълг на държавна фирма чрез източване , а в този случай по некадърност, и после се търси "решение" на проблема! Както Костов продаде Балкан на едни Гад-ове Зееви за 100 000 долара, а колко е взел отдолу само той и покойника мистър тиин процент знаят!

    Сега ще последва подобна "сделка", кой ли се "набута" да вземе едно летище за малко пари на концесия?

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  62. 62 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    Бедна ви е фантазията какви са приходите на едно летище от летищни такси и наеми, особено което работи целогодишно!
    И интересното е защо прокуратурата все още не се е заинтересувала как се е допуснала тази грандиозна глоба от 38 млн?

  63. 63 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#62:"shumkar"]И интересното е защо прокуратурата все още не се е заинтересувала как се е допуснала тази грандиозна глоба от 38 млн? [/quote]

    Как, не са платили някакви фактури на строителя, понеже нямало доказателство за извършените работи!

    Явно е лъжа, щото пред арбитражния съд има представители на ищеца и ответника! Тогава що не са доказали тази версия пред съда в Париж??

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  64. 64 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#63:"Курт Деликуртев"]Как, не са платили някакви фактури на строителя, понеже нямало доказателство за извършените работи! [/quote]
    Разбрах, примерно, според строителя основните колони се изливали не на 5 м дълбочина, а на 80!
    Както и Титан дава най-добри условия за почистване на София от снега, но при самото почистване вместо за по 1 курс представят фактури за по 8 курса.

  65. 65 Профил на Чоко
    Чоко
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#38] от "ok":

    бах маа му! ти откъде пък имаш инфо

    Proud to be anonymous!!!
  66. 66 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#61] от "Курт Деликуртев":
    Аман от папагали. Четете бе хора. Стига сте повтаряли лъжите на руските мекерета зад Първанов. Тия които източиха АК Балкан ви посочиха Костов за виновник, а вие показахте какво имате под шапките си. Всичко го има в Интернет.

    АК Балкан – или какво точно продаде Правителството на Костов за 150 000 USD. Малко цифри за финансовото състояние на АК Балкан и нейните активи.
    1993 г. е единствената година от самостоятелното съществуване на авиокомпанията, през която тя е на печалба – 1 млн. USD. Тогава АК Балкан разполага и с 54 собствени самолета. Загубата й за 1996 г. е 15.2 млрд. лева. Задълженията й към кредитори са около 100 млн. USD. По данни на одитора KPMG дълговете на авиокомпанията към 31 декември 1997 г. са в размер на 109,5 млн. USD. Годишният оборот през 1997г. е 130 млн. USD. Към момента на одита, АК Балкан разполага с 14 собствени самолета ТУ-154, с три АН-12, с шест АН-24 и два самолета ИЛ-18. Освен това използва на лизинг два самолета Боинг-767 и три Боинг-737. Цената за лизинговите боинги е около 1,5 млн. USD месечно. ТУ-154 са с изключително тежки експлоатационни параметри и не е изгодно финансирането на тяхното възстановяване, заради което са пред спиране.
    Поради огромната задлъжнялост и по настояване на Световната банка и МВФ, Правителството на Виденов изготвя списък на предприятията в изолация. В него влизат 41 големи държавни предприятия, които с колосалните си дългове и огромните си загуби са изпаднали в тежък фалит. Притеснени от очертаващия се фалит на цялата държава, Световната банка и МВФ дават ултиматум на кабинета Виденов - до 30 юни 1999 предприятията от списъка за изолация да бъдат приватизирани, а ако не се намерят купувачи, да бъдат ЛИКВИДИРАНИ. После червеното правителство падна с гръм и трясък, а за правителството “Костов” остана да съживява разорената държава и да изпълнява програмата за изолация.
    През 1999 изборът за "Балкан" е: приватизация или ликвидация. Извършват се 2 неуспешни опита за приватизация. През април 1999 се извършва 3ти опит. Изпращат се покани за участие до 60-те най-големи компании от бранша. Единствената заявка е от офшорна фирма, регистрирана в Люксембург - “Дейта контрол холдинг". Сделка с нея не се сключва. Но ако не се стигне до сделка, единственият възможен ход е АК "Балкан" да бъде обявена в ликвидация и да бъде разпродадена на парчета, за да се удовлетворят многобройните й кредитори. Ликвидацията ще бъде обявена, ако превозвачът не бъде продаден до 30 юни, съобщава финансовото министерство. Следва нов тур за събиране на оферти. Този път се "престрашават" цели пет кандидата, но всъщност изборът е твърде ограничен. На фона на двете световнонеизвестни офшорки от Люксембург, руските братя и немския бизнесмен (който иска "Балкан" като физическо лице) израелският консорциум изглежда най-приемливият кандидат. Агенцията за приватизация продава 75% от капитала на АК“Балкан” на израелската компания “Зееви холдингс”. Останалата част от капитала на “Балкан” е разпределена между българското дружество, държавата и служителите, придобили преференциални акции. За съжаление избраният купувач не оправдава доверието. На 15 февруари 2001 в кабинета на министър-председателя Иван Костов се провежда тричасово заседание. Темата е АК "Балкан". Обсъждането приключва с радикално решение - за нарушения по сделката купувачът "Зееви" да бъде даден на прокурор. Същия ден премиерът Костов разпорежда Агенцията за приватизация да предаде всички материали за раздържавяването на "Балкан" във В]ърховната касационна прокуратура. 4 дни по-късно тогавашният директор на АП Левон Хампарцумян уведомява медиите, че цялата документация по сделката и сигналът, че купувачът е водил умишлено авиокомпанията към фалит, са предадени лично на главния прокурор Никола Филчев.
    Айде сега някой дежурен НАД-ник да ми обясни, как с 130 млн. USD оборот, от който се плаща лизинг, гориво, летищни такси, работни заплати, продажби на билети, представителства в чужбина, ремонти и т.н., могат да се изплащат дългове в размер на 110 млн. USD. И накрая дали си струва да дадеш 150 000 USD за 75% от тези 25 руски бракми, които са на края на ресурса, си плюс някакви права за кацане на Хиитроу за няколко милиона и 110 млн. USD дълг, който ти ще трябва да плащаш.

  67. 67 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Тогава АК Балкан разполага и с 54 собствени самолета. Загубата й за 1996 г. е 15.2 млрд. лева. Задълженията й към кредитори са около 100 млн. USD. По данни на одитора KPMG дълговете на авиокомпанията към 31 декември 1997 г. са в размер на 109,5 млн. USD. Годишният оборот през 1997г. е 130 млн. USD. Към момента на одита, АК Балкан разполага с 14 собствени самолета ТУ-154, с три АН-12, с шест АН-24 и два самолета ИЛ-18. Освен това използва на лизинг два самолета Боинг-767 и три Боинг-737. Цената за лизинговите боинги е около 1,5 млн. USD месечно. ТУ-154 са с изключително тежки експлоатационни параметри и не е изгодно финансирането на тяхното възстановяване, заради което са пред спиране.
    Поради огромната задлъжнялост и по настояване на Световната банка и МВФ, Правителството на Виденов изготвя списък на предприятията в изолация. В него влизат 41 големи държавни предприятия, които с колосалните си дългове и огромните си загуби са изпаднали в тежък фалит. Притеснени от очертаващия се фалит на цялата държава, Световната банка и МВФ дават ултиматум на кабинета Виденов - до 30 юни 1999 предприятията от списъка за изолация да бъдат приватизирани, а ако не се намерят купувачи, да бъдат ЛИКВИДИРАНИ. После червеното правителство падна с гръм и трясък, а за правителството “Костов” остана да съживява разорената държава и да изпълнява програмата за изолация.
    През 1999 изборът за "Балкан" е: приватизация или ликвидация. Извършват се 2 неуспешни опита за приватизация. През април 1999 се извършва 3ти опит. Изпращат се покани за участие до 60-те най-големи компании от бранша. Единствената заявка е от офшорна фирма, регистрирана в Люксембург - “Дейта контрол холдинг". Сделка с нея не се сключва. Но ако не се стигне до сделка, единственият възможен ход е АК "Балкан" да бъде обявена в ликвидация и да бъде разпродадена на парчета, за да се удовлетворят многобройните й кредитори. Ликвидацията ще бъде обявена, ако превозвачът не бъде продаден до 30 юни, съобщава финансовото министерство. Следва нов тур за събиране на оферти. Този път се "престрашават" цели пет кандидата, но всъщност изборът е твърде ограничен. На фона на двете световнонеизвестни офшорки от Люксембург, руските братя и немския бизнесмен (който иска "Балкан" като физическо лице) израелският консорциум изглежда най-приемливият кандидат. Агенцията за приватизация продава 75% от капитала на АК“Балкан” на израелската компания “Зееви холдингс”. Останалата част от капитала на “Балкан” е разпределена между българското дружество, държавата и служителите, придобили преференциални акции. За съжаление избраният купувач не оправдава доверието. На 15 февруари 2001 в кабинета на министър-председателя Иван Костов се провежда тричасово заседание. Темата е АК "Балкан". Обсъждането приключва с радикално решение - за нарушения по сделката купувачът "Зееви" да бъде даден на прокурор. Същия ден премиерът Костов разпорежда Агенцията за приватизация да предаде всички материали за раздържавяването на "Балкан" във В]ърховната касационна прокуратура. 4 дни по-късно тогавашният директор на АП Левон Хампарцумян уведомява медиите, че цялата документация по сделката и сигналът, че купувачът е водил умишлено авиокомпанията към фалит, са предадени лично на главния прокурор Никола Филчев.
    Айде сега някой дежурен НАД-ник да ми обясни, как с 130 млн. USD оборот, от който се плаща лизинг, гориво, летищни такси, работни заплати, продажби на билети, представителства в чужбина, ремонти и т.н., могат да се изплащат дългове в размер на 110 млн. USD. И накрая дали си струва да дадеш 150 000 USD за 75% от тези 25 руски бракми, които са на края на ресурса, си плюс някакви права за кацане на Хиитроу за няколко милиона и 110 млн. USD дълг, който ти ще трябва да плащаш.

  68. 68 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Поради огромната задлъжнялост и по настояване на Световната банка и МВФ, Правителството на Виденов изготвя списък на предприятията в изолация. В него влизат 41 големи държавни предприятия, които с колосалните си дългове и огромните си загуби са изпаднали в тежък фалит. Притеснени от очертаващия се фалит на цялата държава, Световната банка и МВФ дават ултиматум на кабинета Виденов - до 30 юни 1999 предприятията от списъка за изолация да бъдат приватизирани, а ако не се намерят купувачи, да бъдат ЛИКВИДИРАНИ. После червеното правителство падна с гръм и трясък, а за правителството “Костов” остана да съживява разорената държава и да изпълнява програмата за изолация.
    През 1999 изборът за "Балкан" е: приватизация или ликвидация. Извършват се 2 неуспешни опита за приватизация. През април 1999 се извършва 3ти опит. Изпращат се покани за участие до 60-те най-големи компании от бранша. Единствената заявка е от офшорна фирма, регистрирана в Люксембург - “Дейта контрол холдинг". Сделка с нея не се сключва. Но ако не се стигне до сделка, единственият възможен ход е АК "Балкан" да бъде обявена в ликвидация и да бъде разпродадена на парчета, за да се удовлетворят многобройните й кредитори. Ликвидацията ще бъде обявена, ако превозвачът не бъде продаден до 30 юни, съобщава финансовото министерство. Следва нов тур за събиране на оферти. Този път се "престрашават" цели пет кандидата, но всъщност изборът е твърде ограничен. На фона на двете световнонеизвестни офшорки от Люксембург, руските братя и немския бизнесмен (който иска "Балкан" като физическо лице) израелският консорциум изглежда най-приемливият кандидат. Агенцията за приватизация продава 75% от капитала на АК“Балкан” на израелската компания “Зееви холдингс”. Останалата част от капитала на “Балкан” е разпределена между българското дружество, държавата и служителите, придобили преференциални акции. За съжаление избраният купувач не оправдава доверието. На 15 февруари 2001 в кабинета на министър-председателя Иван Костов се провежда тричасово заседание. Темата е АК "Балкан". Обсъждането приключва с радикално решение - за нарушения по сделката купувачът "Зееви" да бъде даден на прокурор. Същия ден премиерът Костов разпорежда Агенцията за приватизация да предаде всички материали за раздържавяването на "Балкан" във В]ърховната касационна прокуратура. 4 дни по-късно тогавашният директор на АП Левон Хампарцумян уведомява медиите, че цялата документация по сделката и сигналът, че купувачът е водил умишлено авиокомпанията към фалит, са предадени лично на главния прокурор Никола Филчев.
    Айде сега някой дежурен НАД-ник да ми обясни, как с 130 млн. USD оборот, от който се плаща лизинг, гориво, летищни такси, работни заплати, продажби на билети, представителства в чужбина, ремонти и т.н., могат да се изплащат дългове в размер на 110 млн. USD. И накрая дали си струва да дадеш 150 000 USD за 75% от тези 25 руски бракми, които са на края на ресурса, си плюс някакви права за кацане на Хиитроу за няколко милиона и 110 млн. USD дълг, който ти ще трябва да плащаш.

  69. 69 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    През 1999 изборът за "Балкан" е: приватизация или ликвидация. Извършват се 2 неуспешни опита за приватизация. През април 1999 се извършва 3ти опит. Изпращат се покани за участие до 60-те най-големи компании от бранша. Единствената заявка е от офшорна фирма, регистрирана в Люксембург - “Дейта контрол холдинг". Сделка с нея не се сключва. Но ако не се стигне до сделка, единственият възможен ход е АК "Балкан" да бъде обявена в ликвидация и да бъде разпродадена на парчета, за да се удовлетворят многобройните й кредитори. Ликвидацията ще бъде обявена, ако превозвачът не бъде продаден до 30 юни, съобщава финансовото министерство. Следва нов тур за събиране на оферти. Този път се "престрашават" цели пет кандидата, но всъщност изборът е твърде ограничен. На фона на двете световнонеизвестни офшорки от Люксембург, руските братя и немския бизнесмен (който иска "Балкан" като физическо лице) израелският консорциум изглежда най-приемливият кандидат. Агенцията за приватизация продава 75% от капитала на АК“Балкан” на израелската компания “Зееви холдингс”. Останалата част от капитала на “Балкан” е разпределена между българското дружество, държавата и служителите, придобили преференциални акции. За съжаление избраният купувач не оправдава доверието. На 15 февруари 2001 в кабинета на министър-председателя Иван Костов се провежда тричасово заседание. Темата е АК "Балкан". Обсъждането приключва с радикално решение - за нарушения по сделката купувачът "Зееви" да бъде даден на прокурор. Същия ден премиерът Костов разпорежда Агенцията за приватизация да предаде всички материали за раздържавяването на "Балкан" във В]ърховната касационна прокуратура. 4 дни по-късно тогавашният директор на АП Левон Хампарцумян уведомява медиите, че цялата документация по сделката и сигналът, че купувачът е водил умишлено авиокомпанията към фалит, са предадени лично на главния прокурор Никола Филчев.
    Айде сега някой дежурен НАД-ник да ми обясни, как с 130 млн. USD оборот, от който се плаща лизинг, гориво, летищни такси, работни заплати, продажби на билети, представителства в чужбина, ремонти и т.н., могат да се изплащат дългове в размер на 110 млн. USD. И накрая дали си струва да дадеш 150 000 USD за 75% от тези 25 руски бракми, които са на края на ресурса, си плюс някакви права за кацане на Хиитроу за няколко милиона и 110 млн. USD дълг, който ти ще трябва да плащаш.

  70. 70 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Следва нов тур за събиране на оферти. Този път се "престрашават" цели пет кандидата, но всъщност изборът е твърде ограничен. На фона на двете световнонеизвестни офшорки от Люксембург, руските братя и немския бизнесмен (който иска "Балкан" като физическо лице) израелският консорциум изглежда най-приемливият кандидат. Агенцията за приватизация продава 75% от капитала на АК“Балкан” на израелската компания “Зееви холдингс”. Останалата част от капитала на “Балкан” е разпределена между българското дружество, държавата и служителите, придобили преференциални акции. За съжаление избраният купувач не оправдава доверието. На 15 февруари 2001 в кабинета на министър-председателя Иван Костов се провежда тричасово заседание. Темата е АК "Балкан". Обсъждането приключва с радикално решение - за нарушения по сделката купувачът "Зееви" да бъде даден на прокурор. Същия ден премиерът Костов разпорежда Агенцията за приватизация да предаде всички материали за раздържавяването на "Балкан" във В]ърховната касационна прокуратура. 4 дни по-късно тогавашният директор на АП Левон Хампарцумян уведомява медиите, че цялата документация по сделката и сигналът, че купувачът е водил умишлено авиокомпанията към фалит, са предадени лично на главния прокурор Никола Филчев.
    Айде сега някой дежурен НАД-ник да ми обясни, как с 130 млн. USD оборот, от който се плаща лизинг, гориво, летищни такси, работни заплати, продажби на билети, представителства в чужбина, ремонти и т.н., могат да се изплащат дългове в размер на 110 млн. USD. И накрая дали си струва да дадеш 150 000 USD за 75% от тези 25 руски бракми, които са на края на ресурса, си плюс някакви права за кацане на Хиитроу за няколко милиона и 110 млн. USD дълг, който ти ще трябва да плащаш.

  71. 71 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    На 15 февруари 2001 в кабинета на министър-председателя Иван Костов се провежда тричасово заседание. Темата е АК "Балкан". Обсъждането приключва с радикално решение - за нарушения по сделката купувачът "Зееви" да бъде даден на прокурор. Същия ден премиерът Костов разпорежда Агенцията за приватизация да предаде всички материали за раздържавяването на "Балкан" във В]ърховната касационна прокуратура. 4 дни по-късно тогавашният директор на АП Левон Хампарцумян уведомява медиите, че цялата документация по сделката и сигналът, че купувачът е водил умишлено авиокомпанията към фалит, са предадени лично на главния прокурор Никола Филчев.
    Айде сега някой дежурен НАД-ник да ми обясни, как с 130 млн. USD оборот, от който се плаща лизинг, гориво, летищни такси, работни заплати, продажби на билети, представителства в чужбина, ремонти и т.н., могат да се изплащат дългове в размер на 110 млн. USD. И накрая дали си струва да дадеш 150 000 USD за 75% от тези 25 руски бракми, които са на края на ресурса, си плюс някакви права за кацане на Хиитроу за няколко милиона и 110 млн. USD дълг, който ти ще трябва да плащаш.

  72. 72 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Айде сега някой дежурен НАД-ник да ми обясни, как с 130 млн. USD оборот, от който се плаща лизинг, гориво, летищни такси, работни заплати, продажби на билети, представителства в чужбина, ремонти и т.н., могат да се изплащат дългове в размер на 110 млн. USD. И накрая дали си струва да дадеш 150 000 USD за 75% от тези 25 руски бракми, които са на края на ресурса, си плюс някакви права за кацане на Хиитроу за няколко милиона и 110 млн. USD дълг, който ти ще трябва да плащаш.

  73. 73 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Ако искате мога да ви разкажа кво пише за Кремиковци или за Златни пясъци... Крадеце повтари хиляди пъти лъжата, че Костов е крадец и вие без да проверите му повярвахте. Наистина това стадо не заслужава водач като Иван Костов.

  74. 74 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Що си писал "-" бе човече. Това си е цялата истина. Нима има едно нещо, което да не е истина. БСП и Жан Виденов намалиха собствените самолети на Балкан от 54 на 25 -всичките от времето на социализма с изтичащ ресурс. Освен това не купиха нито една нова машина. А на всичкото отгоре натрупаха дългове в пъти по-големи от активите на компанията. Пак БСП и Виденов поради некадърното си управление разориха цялата държава и сключиха с МВФ и СБ споразумение за ликвидация на почти всички големи български предприятия в случай, че не се продадът до 30.06.1999. Но те видите ли не били виновни. Виновен е Костов, че не ви даде да си вземете през неговия мандат собствеността на цялата държава. Хайде напиши си възраженията. Не се крийте зад някакви си минуси.

  75. 75 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    В предишният си мандат БСП пак сториха огромни предаделства, които ще тежат на България и българският народ десетки години. Достатъчно е освен заменките да спомена само БРУТНИЯТ ВЪНШЕН ДЪЛГ. Костов го остави толкова, колкото го и завари - 9,5 млд долара. Симеон го остави 14 млд евро. А Станишев само за 2 години го направи 37 млд. евро. Толкова си е и до днес. Страшното е, че тези пари не са в средства за производство от които си печели всеки ден и които създават целогодишна заетост на населението. Тези пари се обърнаха в бетон, който в най-добрия случай носи доходи - 3 месеца в годината. Банките няма да фалират, а ще си увеличават таксите и лихвите, които да плащат работещите хора и фирми. Тези дългове, независимо кой и защо ги е натрупал ще се изплащат от всички нас. Но видиш ли като слушаш Станишев, той бил направил чудеса, но други ще му вадят горещите картофи от огъня.

  76. 76 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Банките няма да фалират, а ще си увеличават таксите и лихвите, които да плащат работещите хора и фирми. Тези дългове, независимо кой и защо ги е натрупал ще се изплащат от всички нас. Но видиш ли като слушаш Станишев, той бил направил чудеса, но други ще му вадят горещите картофи от огъня.

  77. 77 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4178 Неутрално

    Дано намерят правилните концесионери/както стана с Варна и Бургас/!На тези две летища концесионер е Фрапорт/те са оператори на летището във Франкфурт на Майн-едно от най-големите в Европа/ и явно си разбират от работата!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK