"Ауди" са готови да дадат 860 млн. долара за мотолегендата "Дукати"

 

© Дукати

 



Производителят на луксозни автомобили "Ауди" има готовност да плати 860 млн. евро, за да придобие легендарната марка италиански мотоциклети "Дукати", съобщи сайтът Automotivenews. Германците вече са постигнали споразумение за това със сегашния собственик на бранда "Инвестиндустриал" (Investindustrial). 


Остава бордът на директорите на "Фолксваген груп", част от който е и "Ауди", да одобри сделката. Това вероятно ще стане по-късно днес или утре. 


Първите намерения на "Фолксваген" да купи "Дукати" са от април 2008 г. Тогава обаче за купувач беше избрана италианската "Инвестиндустриал". Ако сега сделката стане факт, "Дукати" ще е единадесетата марка под шапката на "Фолксваген". 




Освен автомобилните легенди "Ламборгини" и "Бугати" германският концерн е основен акционер също в производителите на камиони "Сканиа" и МАН. "Дукати" всъщност вече е бил част от "Фолксваген груп" в периода 1978 - 1985 г.


Сегашният шеф на холдинга Фердинанд Пиех е запален почитател на моторите и на италианската марка в частност. 
Приходите на "Дукати" за миналата година са по-високи от тези на "Ламборгини" и "Бугати", взети заедно, посочва Automotivenews. Италианците са намерили купувачи на 42 000 свои мотоциклета, което им е донесло приходи от 480 милиона евро. 


С евентуалната покупка на "Дукати" "Ауди" ще влезе в сблъсък с основния си конкурент при леките коли - БМВ, които правят мотоциклети под собствената си марка, като същевременно са собственици и на "Хускварна". Италианската компания "Дукати" е основана през 1926 г., а в момента моделната гама включва мотоциклетите Superbike, Monster, Streetfighter, Hypermotard, Multistrada и най-новия модел Diavel.


Продуктите на компанията се продават в 65 страни. Миналата година "Дукати" спечели титлата в надпреварата Superbike, което се случва за 17-и път при 60 години участия.

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 610 Неутрално

    супер дукати са уникални мотори

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  2. 2 Профил на рибку
    рибку
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Не намирам икономическа логика в това да продадеш бранд, който носи 480 мил. евро годишно, за 860 мил. долара. Или цифрите не отговарят, или купуват само интелектуална собственост.

  3. 3 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    Опа, още една област, в която ще се ритат по кокалчетата с БМВ.

    Gunter glieben glauchen globen
  4. 4 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3024 Неутрално

    Това на снинката горе е най-новия модел Панигале. Искам го!

    Gunter glieben glauchen globen
  5. 5 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#2] от "рибку":

    Или Дукати имат серизни дългове...

  6. 6 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 525 Любопитно

    Моля се, италианците да не правят грешката да продадват мотолегендите си, защото ако се тръгне на там нищо няма да им остане...

    Между другото, преди известно време се говореше, че Мерцедес са заинтересувани от покупката на Дукати. Даже правиха няколко съвместни реклами с тях.

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  7. 7 Профил на рибку
    рибку
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#5] от "gl":

    При продажби 42 000 за миналата година, ми се струва малко вероятно да имат сериозни дългове. Със сигурност е успешен резултат... може би запазват участие в компанията и продават на ауди управлението чрез бранда.

  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    [quote#2:"рибку"]Не намирам икономическа логика в това да продадеш бранд, който носи 480 мил. евро годишно, за 860 мил. долара. Или цифрите не отговарят, или купуват само интелектуална собственост. [/quote]
    Единственото сигурно в корпоративните сделки е ,че нищо не е такова каквото изглежда !
    Няма никакво значение какви са продажбите или каква е капитализацията а важното е как се търгуват акциите и какъв е тренда на ликвидност и какви са перспективите за раздаване на дивиденти !
    Именно за това половината корпорации на ЕС е незавидно положение на брутално поглъщане от азиатските гиганти и особено китайските консорциуми които както е тръгнало ще бъдат основни работодатели в ЕС!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на рибку
    рибку
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#8] от "comandante":

    В момента акции на Дукати не се търгуват. Ликвидността със сигурност им е по висока от $860 млн. Китайците едва ли имат пръст и в това, все пак е фолксваген.

  10. 10 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#9] от "рибку":


    Това са им отчетите:

    http://uk.advfn.com/p.php?pid=financials&btn=annual_reports&mode=&symbol=NYSE%3ADMH

    Това е справка за акциите им, които се търгуват от 1999:

    http://uk.advfn.com/p.php?pid=financials&btn=annual_reports&mode=&symbol=NYSE%3ADMH

  11. 11 Профил на frequentflyer
    frequentflyer
    Рейтинг: 418 Неутрално

    не е ли ниска средната единична цена от близо EUR 11,000?

  12. 12 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Германците изкупиха всичко, което работи в Европа.

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    До коментар [#9] от "рибку":
    Ще поживеем ще видим до сега VW си разиграват добре картите но в бъдеще ще е наистина интересно как ще се развият събитията !


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 520 Неутрално

    моторите са морално остариало превозно средство и са за малко почитатели и добри мотористи
    на мода са скутерите и са по безопасни

  15. 15 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3400 Неутрално

    До коментар [#14] от "dearblue":
    Точно така и са по-евтини особено ако се произвеждат в Китай .

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  16. 16 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#14] от "dearblue":

    Не си прав. Мотоциклетите са идеалното средство за дългa дистанция и добри пътища по които пътуваш често, по хубаво време и с малко багаж. При пръснато градско планиране като това в Италия, Франция и Испания мотоциклета има сериозно преимущество.
    Скутера пък има съществени преимущества в дистанции в градска среда и до 30 км дистанция и до 100-120 км/ч - по лесно се управлява през трафика, по-малко тегло има, по-малко харчи. Последното е фактор защото моторите са с разходи почти колкото на кола.
    И двете имат своите преимущества и недостатъци. Но да казваш че са морално остарели - абсурд.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  17. 17 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#15:"comandante"]особено ако се произвеждат в Китай .[/quote]
    Китай не изнася много скутери. Да не кажа че не изнася почти никакви защото японците ги смачкават. Инак масово правят хубави машинки, но с много лошо качество. Е напънат ли се - могат и да направят добри мотори. Като Hyosung примерно който печели доста класации.
    Пратически обаче на Дакар всичко е КТМ, Ямаха и Хонда.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  18. 18 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 520 Неутрално

    незнам дали ниакои с кола ауди или фауве бутне моторист и моториста стане инвалид и осьдиат шофьора на колата че е виновен да плаща обещетение а тои не е виновен как фауве и ауди ще си защитиат клиентите и шофиорите на колите си след като са взели парите
    всеки които продава коли е дльжен да прецениава клиента дали става и нестава и е опасно или безопасно да се вози на това което произвежда
    в италиа произвеждат мотори защото е топло в гераниа коли защото е студено и се вижда по резултатите кои какво продава и кава фирма е

  19. 19 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 470 Неутрално

    браво за сделката четох,че дукати имали дълг за над 1 милиард.Относно това да се конкурират с БМВ Моторад...много,много трудна задача но не и невъзможна.На БМВ им е голям +,че на времето измислиха изцяло нов клас ( GS ),ако "дука" излезе с нещо революционно ще смажат всички...

  20. 20 Профил на pipeto
    pipeto
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И новата марка мотори ще се нарича " АУДУ" !!!

  21. 21 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#14] от "dearblue":

    Това може да се каже и за колите...
    Моторите си имат своите приемущества пред скутерите - според мен мощем скутер (600 куб., има и по 800 вече) е доста по опасен от мотор със същите данни.
    Двуколесните като цяло са много удобни и практични, човек се чувства доста по-близко до Природата, което е на мода, но в лошо време не могат да се ползват, което стеснява отчасти пазара. Отчасти, защото има доста хора, които си купуват такива, именно с идеята да не ги ползват целогодишно.
    Относно сделката: ако Дукати се възползват от финансовия ресурс на Фолксваген и последните не им се бъркат сериозно в производството и дизайна може да настъпят още по-добри времена за марката.

  22. 22 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#4] от "g_t_dissident_aggressor":

    Мисля, че на снимката не е Панигале, но въпреки това е страхотно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK