Според консултанта HSBC АЕЦ "Белене" щеше да струва поне 10.35 млрд. евро

Според консултанта HSBC АЕЦ "Белене" щеше да струва поне 10.35 млрд. евро

© Красимир Юскеселиев



Наетата от правителството да извърши икономически анализ на целесъобразността на проекта АЕЦ "Белене" международна банка HSBC е изчислила, че при най-оптимистичния сценарий за АЕЦ "Белене" цената ще е 10.350 млрд. евро. Това съобщи премиерът Бойко Борисов. 



Според прогнозите на банката при най-добрите условия електроенергията, произвеждана в централата, от която кабинетът вече се отказа, щеше е около 75 евро/МВтч. (Сега действащата цена на АЕЦ "Козлодуй" е 15.3 лв./МВтч, а цената, по която НЕК продава на елекроразпределителните дружества е 74.6 лв/МВтч).




Документът, изготвен от HSBC, е публикуван днес на сайта на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и раздаден на всички парламентарни групи с намерението да бъде обсъден в провалилите се дебати по вота на недоверие към правителството по темата за "Белене".


Договорът с консултанта беше подписан през април миналата година от тогавашния министър на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков. Според финансовите му аспекти банката трябваше да получи за услугите си 2 млн. евро, както и хонорар от 0.95% от стойността на договора за ядрената централа. Досега HSBC e получила 500 хил. евро - за встъпителен, диагностичен доклад и за анализ на пазара на ток в региона.

Ключови думи към статията:

Коментари (157)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Откриха топлата вода. Когато държавата прави бизнес цените не са първостепенни, нито качеството.

  2. 2 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Весело

    И да повторя и тук.

    Самия консултант HSBC казва, че вятърната енергия в момента е по-евтина от тока от АЕЦ"Белене", а единия вид фотоволтаици са сравними по цена (застъпват се).

    Страница 11:

    Levelised Electricity Cost Comparison (US$/MWh)

    http://www.mi.government.bg/files/useruploads/files/vop/belleville_financial_modelling_presentation_to_beh.pdf

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  3. 3 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 492 Весело

    Е, дойдохме си на думата, Костов отпреди 2 години поне го каза - 20 милиарда лева, т.е. не по врат, ами по шия! Въпроси още има ли, другари русофилистици?

  4. 4 Профил на джендър  дебне  в храсталака
    джендър дебне в храсталака
    Рейтинг: 2868 Любопитно

    Доста солен щеше да ни излезе.

  5. 5 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1024 Любопитно

    При оптимистичния сценарий!!! А такива в енергетиката никога не се сбъдват. И какво сега, Гоце рева, че крили доклада - на ти го, нещо да кажеш, тикво червена?

    А това си го закачи на стената направо:
    Според прогнозите на банката при най-добрите условия електроенергията, произвеждана в централата, от която кабинетът вече се отказа, щеше е около 75 евро/МВтч. (Сега действащата цена на АЕЦ "Козлодуй" е 15.3 лв./МВтч, а цената, по която НЕК продава на елекроразпределителните дружества е 74.6 лв/МВтч).

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  6. 6 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Е на тая сметка и аз не съм навит на втора атомна.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    Къде отиде митът за евтин ток от БеляНЕ? Себестойност - два пъти по-висока от продажната цена на НЕК!

  8. 8 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 451 Весело

    Нищо ново, напълно се покрива с очакванията ми. Чакаме включване от русофилистиците...

  9. 9 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 545 Любопитно

    Не и според Гоце Първанов или Румен Овчаров,които твърдяха,че това е най-изгодната сделка за България,без изобщо да знаят цената и,а тя е "поне" 10,35 милиарда евро,а един господ знае до колко щеше да стигне и цената на електроенергията от нея щеше да е "само" пет пъти по-скъпа от Козлодуй!!! Значи е ясно,че тази централа щеше да е изгодна само за Русия,Първанов,Овчаров и енергийния кръг около тях и щеше да е пагубна за финасиите на България.

  10. 10 Профил на spoko
    spoko
    Рейтинг: 583 Любопитно

    Значи сме будали,след като не подписахме офертата на РОСАТОМ за цена от 6.5 млрд!

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    [quote#10:"spoko"]Значи сме будали,след като не подписахме офертата на РОСАТОМ за цена от 6.5 млрд![/quote]

    Кйде е тази "оферта"? Може ли да я видим?

  12. 12 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1072 Любопитно

    За лаици извън този бизнес като мен, тези заключения звучат... Безумно.
    Къде е грешката?
    Руснаците предлагат изграждането за прекомерни цени?
    Някой друг не е смятал или е пропуснал нещо огромно по размер в уравнението?
    Би трябвало да има просто обяснение като за прости хора - иначе никой никъде нямаше да строи атомни електроцентрали, ако навсякъде сметките бяха толкова безумно криви...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  13. 13 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Не разбирам защо консултант трябва да ни казва колко ще струва АЕЦ "Белене"?Това не го ли казва този,който ще го строи?И не е ли неговата цифра меродавна?

  14. 14 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#10] от "spoko":


    [quote#10:"spoko"]Значи сме будали,след като не подписахме офертата на РОСАТОМ за цена от 6.5 млрд![/quote]

    Това Е(!) офертата от РОСАТОМ за цена от 6.5 млрд, обаче с добавени лихви, ескалация и т.н.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  15. 15 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Много странен консултант - твърди че цената на възобновяеите източници е конкурентна на тази на АЕЦ Белене при положение, че е калкулирал цени от 75евро/МвЧ, а цените на фотоволтаиците са от 175лв/МвЧ. Така и не става ясно как е калкулирал цените - на какви базови цени, какви разходи и каква методология. Май а хвърляли боб. То и аз за 1 милион щях да им свърша същата работа на нашите гении.

  16. 16 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Знаех си аз,че централата ще е неизгодна като крайна цена на произведения продукт.Важното е сега да се удължи живота на 5 и 6 блок,че да не минем в един момент на свещи.

  17. 17 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#15] от "sqrt":

    С леката уговорка, че цените на фотоволтаиците ще продължат да спадат.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  18. 18 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1070 Неутрално

    R.I.P. АЕЦ "БЕЛЕНЕ"!

    TAKE THE RED PILL!
  19. 19 Профил на koshmei
    koshmei
    Рейтинг: 426 Гневно

    А защо, чак сега харчат пари за консултанти, при положение, че няма да се строи!

    http://www.youtube.com/watch?v=FTt1MyXCfzs мултак до мултак
  20. 20 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    [quote#18:"Beyond"]R.I.P. АЕЦ "БЕЛЕНЕ"! [/quote]

    Forever, pls!

  21. 21 Профил на antikomunist
    antikomunist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "ultra_61":

    той Костов много неща им казва ама матряла е тъп и упорит и не ще да знае

  22. 22 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    150 лв. за Мвтч мдаа... лоша работа.
    А или Боко или журналиста от Дневник е сбъркал. Цената на Козлодуй НЕ Е 15 лв. толкова е само плащането за разполагаема мощност. Цената на Козлодуй е около (по памет)45 лв за Мвтч и дествително е най-ниската. Следващата е на ТЕЦ МИ2 - пак по памет 53 лв.
    Но и Козлодуй и МИ2 продават на НЕК не повече от 70% от произведената електроенергия. Останалото изнасят на цени над 90 лв. Мвтч. Така че истинските цени на Козлодуй и МИ2 , тези, които осигуряват днешните им приходи и печалба са малко по-височки. А днешните приходи и печалби НЕ ПОЗВОЛЯВАТ нормално възпроизводство в тези две централи - не позволяват инвестиции за развитие.

  23. 23 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#3] от "ultra_61":

    Страница 5 от презентацията (това не е доклада):
    "All construction cost assumptions have been provided to HSBC by NEK/WP through the Transfer File" - т.е. НЕК е казала при каква цена да правят оценка дали е икономически ефективно.

    На мен ми направи впечатление две неща на последната страница:
    1. не са публикували доклада, а презентация изготвена само за пред хората от БЕХ - This report has been prepared by HSBC Bank plc (“HSBC”) for BEH (“you”) solely for assisting you in relation to the Belleville Project (“Project”)
    2. не съм сигурен, че им е било позволено да го публикуват - By accepting this report you agree to keep confidential at all times the information contained in it or made available in connection with it. This report is for your
    exclusive use and, except with the prior written consent of HSBC, shall not be copied or reproduced or distributed, communicated or disclosed in whole or in part by
    you to any other person nor should any other person act on it

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  24. 24 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1507 Весело

    Сега остава Гоце и дружинка да го прочетът,ама не вервам.

  25. 25 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 487 Весело

    До коментар [#13] от "molesan2":

    Този който ще я строи дава една цена,но има ескалация,има лихви по кредитите,защото държавата няма тези пари,има инфраструктура около централата и много други разходи и за това HSBC ни дават минимална цена от над 20 милиарда,а както всеки който се е занимавал с проекти,минималната цена никога не излиза,така че щеше да е по-висока и това без да знаем когато е готова къде ще е пазара на тока,който ще се произвежда от централата.

  26. 26 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Какво са 20 млрд.лв? Два милиона работещи в България да се съгласят за 6 год./72 месеца/ да плащат по 140 лв...И за 6 год. Белене готова, работещите-инвеститори и собственици...

  27. 27 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#15] от "sqrt":


    [quote#17:"Distributed"]С леката уговорка, че цените на фотоволтаиците ще продължат да спадат.[/quote]

    А цената на АЕЦ"Белене" щеше да е толкова най-малко първите 20 години от експлоатация, т.е. от 2020та до 2040та, а цените на фотоволтаиците ще падат ли падат.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  28. 28 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#22] от "Дамян":

    Цената за разполагаема мощност е 27,00 лв./МВтч
    Цена за енергия: 15,00 лв./МВтч

    Справка: сайт на ДКЕВР

  29. 29 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Тази цена 10 милиарда е оптимстичната, а при подобен проект разтеглен във времето винаги се е получавало оскъпяване от поне 50%от оптимистичната цена или Белене под 15 милиарда няма как да ни излезе.

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4247 Гневно

    [quote#24:"Лелка"]Сега остава Гоце и дружинка да го прочетът,ама не вервам. [/quote]

    Те това си го знаят, но не им пука! Интересуват ги само комисионките!

  31. 31 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 785 Неутрално

    "Наетата от правителството да извърши икономически анализ на целесъобразността на проекта АЕЦ "Белене" международна банка HSBC е изчислила, че при най-оптимистичния сценарий за АЕЦ "Белене" цената ще е 10.350 млрд. евро. Това съобщи премиерът Бойко Борисов. "

    А защо преди месеци шефът на тази комисия си събра куфарчето и напусна България ,не искайки да участва в този цирк ..........!?

    Добре ние какво толкова се вълнуваме колко ще е реалната цена на изгарждане на Белене , сключваме договор за там за 6 милиарда и нещо и руснаците си плащат сами изграждането на АЕЦ .............. абе руснаците да не са тъпи за да инвестират в нерентабилни предприятие и ако помните какво каза преди дни Исаков -посланика на Русия у нас , те не се занимават с благотворителност ...........!!!
    Так4а ,че мачото Бойко видимо леля Хилери силно му е дръпала ушите за БЕЛЕНЕ И ШИСТОВИЯТ ГАЗ , още това лятото мачото Бойко ще се върне към изучаването и проучването на шистов газ у нас от американската компания Шеврон и няма да му пука какво е казал преди че няма да има проучване и добиване на шистов газ у нас .!

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  32. 32 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 785 Весело

    Къде са комуноидите-експерти да се включат..., многословно и неграмотно? Срамота, дУругари! Заработете си рублите, че ще ви пратят в Сибир, на екскурзия с прИспиване.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  33. 33 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    [quote#26:"hinin37"]И за 6 год. Белене готова, [/quote]

    И произвежда непродаваемо скъп ток! Който иска да си я построи тази централа (за предпочитане по-далечко от България). Предлагам да му продадем вече построеното и платено оборудване на половин цена. А после, ако предложи конкурентни цени, то с удоволствие да купуваме при нужда!

  34. 34 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4247 Неутрално

    [quote#32:"moriarti"]Къде са комуноидите-експерти да се включат..., многословно и неграмотно? [/quote]

    Прочети коментара над твоя - на пост са!

  35. 35 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#28] от "trotter":

    Мерси!!! Казах, че говоря по памет Объркал съм двете.

  36. 36 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#13] от "molesan2":

    Ти до вчера не рева ли, че искаш да видиш какво са сметнали от HSBC? Ми сметнали са че червените бандити щяха да крадат още десетки години и да ни загробят с цени и заеми. А досега колко сте откраднали не е истина, някак срамежливо мина статията за платени стотици милиони евро на руснаците без обществени поръчки от червената енергийна мафия.

    Няма шики-мики.
  37. 37 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#26:"hinin37"]Какво са 20 млрд.лв? Два милиона работещи в България да се съгласят за 6 год./72 месеца/ да плащат по 140 лв...И за 6 год. Белене готова, работещите-инвеститори и собственици...[/quote]

    Ти поцепи мрака..........Що пък нацията да плаща? Или да се намери частен инвеститор, или да не се строи......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  38. 38 Профил на niktotev
    niktotev
    Рейтинг: 8 Весело

    Ама щяхме да сме енергиен ЦЕНТЪР на Балканите !!! Голяма работа като е 20,000,000,000... Падат се по 2,857 на калпак. И като махнем циганите (техният калпак е празен) става една готина цифра за всеки бълагарин - 3,333 лева. Айде бее, давайте да даваме !!!!!!!!

  39. 39 Профил на zanzibar87
    zanzibar87
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Значи това е минималната цена, а нищо чудно да излязат още непредвидени разходи. Спестихме едно зарабоване на 2-3 поколения занапред.

  40. 40 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#29] от "normandy":

    Така е. Оптимистичен сценарии само в мечтите, щото идеални варианти няма и оскъпяването обикновено е минимум 50 %, може и до 100 да стигне. И трябваше да уточниш че става дума за 15 милиарда ама евро.

    Няма шики-мики.
  41. 41 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#17] от "Distributed":

    Аз така и не разбирам защо цените на енергията от слънце и Въздух все спадат ама все в бъдещето, а сметките за ток всеки 6 месеца се вдигат главно заради перото т.н. зелена енергия? Слънцето 2 пъти повече ще пече ли в бъдеще или вече няма да има според HSBC ? Пълни глупости за наивници и глупци да вярват в светлото бъдеще и да тъпчат търбусите на продавачите на балони.

  42. 42 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Нещо да имат да ми споделят комуноидните рубладжии начело с Р.Овч., Кръстника Гоце в едно с останата крадлива ДС паплач?

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  43. 43 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#39] от "zanzibar87":

    Дано наистина сме го спестили защото продажните комуноиди току се върнали на власт догодина во главе с Кръстника Гоце и верните кадри на ДС. Р.Овч. каза по радиото в събота че ще подновят проекта ако чевените боклуци пак дойдат на власт.

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  44. 44 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Най-после, някой извън Русия и тяхната пета колона тук, плесна н реалността в лицата ни. Цената на съветския бутор ще е минимум 20 милиарда лева! И лошият Костов го каза, но тогава всички бурно го освиркаха. Е, сега го казват други... Дано някой ги чуе. А за тези, които са взели руската комисионна ми е жал...Там прошка няма.

    PHILIP
  45. 45 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 572 Неутрално

    И много интересно дали HSBC като британска банка са посъветвали британското правителство да строи 20 реактора във Великобритания на стойност 125 милиарда паунда до 2030 г. и да намали драстично субсидиите за т.н. възобновяеми изочници. За сведение енергията добивана във Великобритания от т.н. възобновяеми източници е 2,3% от общата при 12% у нас. Т.е. нас ни съветват едно, а те правят точно обратното. Защо ли?

  46. 46 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#10] от "spoko":

    Цената от 6.5 млрд. подлежи на "ескалация" която може да стигне до....20 млрд. На печелившите - честито!

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  47. 47 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#41] от "sqrt": Това са камъни в градината на ГЕРБ. Две години Боко рева колко е скъпа електроенергията от ВЕИ, внесто да започнат енергично да намаляват преференциите за ВЕИ. Е, през 2011-та ги намалиха на два пъти, поне с 1 г. по-късно от Германия, Хоалндия, Дания...Тази и сладващата година ще ги намалят още. До 4-5 г. в Западна Европа НЯМА ДА ИМА преференциални цени за зелена енергия. Същото трябва да направим и у нас.
    А поевтиняването на еленергията от фотоволтаици идва от драстичния спад на производствените цени на панелите и то при все по-високо качество!!! Това са факти!
    Правим обаче грешка като противопоставяме базови мощности (АЕЦ) с балансиращи и допълващи.
    За една базова мощност е нормално да продава на днешни цени 60-70 лв. Мвтч. За една балансираща или допълваща мощност, особено ако работи локално е нормално да продава на 120-130 лв. Защото ВЕИ не работят непрекъснато като един АЕЦ. И могат да си позволят да не работят непрекъснато, защото инвестициите в тях са много по-малки. И защото ползват безплатен ресурс - вятър слънце...
    Имаме нужда от спешно преразглеждане на регламентите в областта на ВЕИ при това свързано с известна либерализация на пазара на електроенергия.

  48. 48 Профил на phenix
    phenix
    Рейтинг: 479 Гневно

    Що за безумни глупости? 75 Евро на Мегаватчас?
    Или Дневник не е в ред с препечатването или консултанта не е в час.

    Само най-доброто е достатъчно добро и нищо освен най-доброто не е достатъчно!
  49. 49 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 749 Неутрално

    [quote#48:"phenix"]Що за безумни глупости? 75 Евро на Мегаватчас?
    [/quote]

    В Турция подобна централа, която уж ще се строи ще дава 100 евро за мегават час по оценка на руснаците.

  50. 50 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#41] от "sqrt":
    "сметките за ток всеки 6 месеца се вдигат главно заради перото т.н. зелена енергия"
    -------------------
    Това кой ти го каза?
    А не ти ли е минавало през ума например, че сметките ти се вдигат главно заради милиардите прахосани за беляНЕ? Или мислиш, че тези милиарди падат от небето?

  51. 51 Профил на zrenaxby
    zrenaxby
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Ужас, ми то ефтинийка бре. Всеки работещ(колко са 1 или 2 милиона?) като извади по едни 10 000 лева и след 10 години ще си има 1 милионна от чисто нов руски АЕЦ. Има ли навити?

    "И знай - от теб нищо не зависи." Кунева чрез свой подръжник. Това ли е стилът на БКП?
  52. 52 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    До коментар [#45] от "sqrt":

    Това коя година? А какво е казало британското правителство по въпроса? А колко енергийни компании в ЮК са държавни та държавата да решава дали да инвестират в АЕЦ?
    Да, малко преди Фокушима имаше доклад Великобритания ДА ОБЛЕКЧИ регулациите за АЕЦ и да намали преференциите за ВЕИ. Нооо.. пустата му Фокушима. Без друго преференциалните изкупни цени за ВЕИ падат и в ЮК. Освен това там системата със зелени сертификато по амалогия със САЩ получи по-голямо разпространение от преференции при изкупуването на електроенергията.
    Да не говорим, че Великобритания е петата икономика в света.
    Да не говорим, че Великобритания има стари традииции в атомната енергетика като ядрена държава и победител в ВСВ.

  53. 53 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 881 Неутрално

    То си се знаеше, че толкова ще излезе.
    А защо другите държави строели - ами могат да си го позволят. 7.5 евроцента/квч не им е скъпо - то на запад токът стига 15-20 евроцента доставен до в къщи.
    На нас ни е скъпо - ще караме на Марица-Изток. Въглища там има за около 50 години напред, после да му мисли следващото поколение. Може и студения ядрен синтез да открият дотогава.
    Дано само отпадне този въглероден данък.

  54. 54 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 841 Неутрално

    10млд са точно половината от това, което твърдеше Борисов.

  55. 55 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#54] от "yavooor":

    Точно толкова са, защото ББ каза, че ще е 20 милиарда лева, което е 10 милиарда евро.

  56. 56 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Весело

    Е оти платихте 1/2 милион за нещо , което аз можех да ви го кажа след 1 минута с калкулатор ?"

    15.02.1989 - 07.02.2018
  57. 57 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Любопитно

    До коментар [#54] от "yavooor":

    Б.Б. каза - 10 млрд евро , по трънския курс - 20 млрд. лева

    15.02.1989 - 07.02.2018
  58. 58 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Гневно

    Сега тоя доклад да се принтне , или поне страницата с крайните цени , а на едно дърво да се провеси едно въже. Да се намаже със сапун и да бъде заведено някое Гоце там. И да му се връчи доклада за да няма тъпи въпроси в последните му минути

    15.02.1989 - 07.02.2018
  59. 59 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#54] от "yavooor":

    Пак не си в час, комуне. Борисов каза 20 млрд лева, консултанта казва 10 млрд евро. Ама ти си плюй по Борисов.

    Няма шики-мики.
  60. 60 Профил на phenix
    phenix
    Рейтинг: 479 Разстроено

    Абсолютно тенденциозна статия, доклада на консултанта изследва целия енергиен пазар, цената е 6.131552 млрд. евро, останалите са разходи за - персонал, лихви по време на строителството и такси?????
    Що за калкулации?
    Реалната цена е 6.131 млрд. евро. Това не е нещо ново!

    Само най-доброто е достатъчно добро и нищо освен най-доброто не е достатъчно!
  61. 61 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#41] от "sqrt":

    Не е балон. Просто държавна политика, прокарана от доста солидни лобита на най-високо международно равнище.
    Не забравяй и простата бизнес логика - цената пада, когато има конкуренция. ВЕИ сектора в момента трупа критична маса, но скоро този момент ще отмине. Помниш ли цените на мобилните оператори за разговори преди, когато имаха по две станции в град и по 2000 клиента?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  62. 62 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    [quote#12:"Г."]Би трябвало да има просто обяснение като за прости хора[/quote]
    Обяснението е, че в цената 6,3 млрд не се включва:
    - строежът на инфраструктура, която да свърже АЕЦ-а с електроенергийната система (посстанции и далекопроводи) - 1 - 1,5 млрд
    - обработването и съхранението на ядрените отпадъци - 1,5 - 2 млрд
    - лихвите по кредита - и те отиват към 2 в най-добрия случай
    - инфлационния индекс
    И ето ти ги 10-те млрд

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  63. 63 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#48] от "phenix":

    Днгевник е в час . но си храни матерялА с това което му харесва да "яде " матеряла .
    На тях не им трябва истината , на тех им трябва "зомбирана храна " и се кефят като ...................!?"

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  64. 64 Профил на phenix
    phenix
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#58:"Karelson"]

    Сега тоя доклад да се принтне , или поне страницата с крайните цени [/quote]

    Хайде, пич принтни го, ама погледни цифрите първо:
    http://www.mi.government.bg/files/useruploads/files/vop/belleville_financial_modelling_presentation_to_beh.pdf

    Само най-доброто е достатъчно добро и нищо освен най-доброто не е достатъчно!
  65. 65 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Весело



    10.35 млрд. евро
    ================


    50 % ИЗТОЧЕНИ от ДС на БСП !!!

    ШИБАНИ БЕСЕПАРСКИ МУТРИ.

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  66. 66 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Неутрално




    - ГАРАНТИРАНО от БСП !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  67. 67 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Любопитно

    До коментар [#64] от "phenix":

    страница 8 от линка ти

    Total uses 100.0% 10,352,964

    15.02.1989 - 07.02.2018
  68. 68 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Любопитно



    - ГАРАНТИРАНО от Мутрата Първанов !!!

    - Вдъхновено от ГРУ и КГБ изпълнено от ДС.

    Умно-говорящите > оправени
    Матрияла > оправен

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  69. 69 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#47] от "Дамян":

    Пич, ми като цената на панелите ще спада защо купуваме от скъпите сега? Нали така цента на ел енергията и вбъдеще ще калкулира високите цени на коит оса купени панелите независимо как ще се движат цените в бъдеще? Нека спадне цента пък тогава да ги купуват. И защо въобще се дават субсидии ( за които плащаме ние ) след като са икономически изгодни? В Същото време се казва, че АЕЦ без да е субсидиран е неизгоден. Логиката ти е тотално изгубена по пътя някъде.

  70. 70 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Весело



    Ееейиииии Борисов им развали Далаверата за няколко милиарда евро ....

    Как няма да е крив; да е пожарникар; тъп ......

    - ОЩЕ един Мандат и сприраме Южен Поток !!!
    Гарантирано от ГЕРБ !!!



    P'S
    Само ибанкостовчето ще остане с реализитан ..... съветски .... енергиен .... проект .... "Лукойл" .... "Нефтохим" ..... Ммъкааа ....

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  71. 71 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 897 Гневно

    Както го написах и в Капитал - Бравос! Ето изтървахме бахти и сделката! По-малко от 11 милиарда евро за 100% от централата. А плановете бяха НЕК да държи 51% - т.е. 6 милиарда. Главанаци!!!

    И при положение, че работата беше досега построеното в размер около 4.5 - 5 милиарда да се апортира, а останалото да го налеят руснаците и другите двама минотарни...
    Какво нещо е това правителство идиот до идиот мила моя майно льо!

    (специално за модераторите определение за идиот - човек пълен с идеи)

  72. 72 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 583 Неутрално

    ..Цената горе долу излиза ...щом за Цанков камък -80 мегавата мастурбаторите потрошиха 1 млрд. , за Белене го умножете по 30 и вижте какво е трябвало да смукне червената мафия....

  73. 73 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 897 Гневно

    Ей на това му се казва тотална три годишна разсипия!
    Ще има да си мечтаем за такава сделка след година!

  74. 74 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#61] от "chichi":

    И как точно с повишаване на количеството на ВЕИ ще се намали цента за единица продукция след като почти няма фиксирана себестойност както при мобилните телекомуникации? При ВЕИ каква критична маса трябва? Тук става въпрос за различни варианти за производство на ел енергия и ВЕИ са възможно най-скъпите в момента. А който смята, че цените на инфраструктурата в бъдеще ще спада би трябвало да каже да е изчака когато спадне, а не да се купува скъпа инфраструктура сега, която да е плаща под формата на скъша ел енергия с десетки години напред. Ти сравняваш кучета с домати и вадиш заключения, която е ок за България, ама няма логика.

  75. 75 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Весело

    До коментар [#71] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Поплачи , поплачи , може и да ти мине. Не се и съмнявам ,че изтървахте сделката. Ама ние обикновените хора изтървахме просто едно чудовищно голямо набутване

    15.02.1989 - 07.02.2018
  76. 76 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#60] от "phenix":
    "цената е 6.131552 млрд. евро, останалите са разходи за - персонал, лихви по време на строителството и такси????? "
    ------------------------------------
    Брилянтна логика!
    Значи според Ваша Умност разходите за персонал и лихвите за многото години строителство, не влизат в цената на обекта?
    Препоръчвам ви тогава да започнете собствен бизнес като вземете банков кредит и си назначите персонал. И обясните на банката, че няма да й плащате лихви, а на персонала - че ще трябва да се труди без заплата

  77. 77 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 897 Гневно

    До коментар [#75] от "Karelson":

    Ядосвам се, защото след година и половина ще е 12.5 милиарда. Не че няма да стане, ще стане, ама дали ще държим 51%?

  78. 78 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Ето цената е ясна - 10 мрд. Значи всички които го искат могат да почнат да си го строят. 100 хил. социалисти х 10000 евро и централата готова. Ние искаме от тях само концесионна такса че ни използват земята и застраховка за щети на стойност от 150 мрд. евро. А това че тока ще е непродаваем предполагам не е проблем за тях. За социалистическите предприятия това си е типично- част от характеристиката им.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  79. 79 Профил на kanyo
    kanyo
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#74] от "sqrt":

    Едно нещо като не можеш да си го представиш или проумееш, не значи, че не съществува или не е възможно! "Малко" трябва да си пообогатиш познанията по икономическа теория!

  80. 80 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 950 Весело

    До коментар [#78] от "iak":
    +
    Ама какви са тези скучни аргументи? Що за проза? Цената била висока, "токът" бил непродаваем...

    А къде остава националната гордост, къде остава "енергийният център" на Балканите, къде остава най-свидното ни - дружбата от векове и за векове с перманентните ни "освободители"?

  81. 81 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#78] от "iak":

    Аз съм навит Дянков или калинката дето дойде на мястото на Трайчо моментално да пуснат 49% на БФБ. Останалите 51% НЕК да си ги апортира, пък и някой да я управлява централата. При тази оферта моментално купувам 5 000 акции на номинал левче, без да се замисля изобщо!
    Въпрос на организация

  82. 82 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    До коментар [#77] от "Федор Венедиктович Езерский":

    След година и половина най-вероятно ще сте по затворите.

    Gunter glieben glauchen globen
  83. 83 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 897 Весело

    До коментар [#82] от "g_t_dissident_aggressor":

    В затвора. Че съм си купил акции на дружество от енергийния сектор?
    Баце.... такава спекулативна печалба на 100 години няма да излезе друга. В годината, когато тръгне централата ще съм ги продал, на определено прилична печалба!

  84. 84 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 950 Неутрално

    До коментар [#81] от "Федор Венедиктович Езерский":
    "При тази оферта моментално купувам 5 000 акции "
    --------------------
    ВЕрвам.

    Идиотите нямат свършване, това е научно доказано.
    И аз познавах един, дето в зората на Демокрацията си ипотекира апартамента, взе и заеми и вложи всичко в една крайно перспективна пирамида.
    Да разказвам ли по-нататък?

  85. 85 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Любопитно

    До коментар [#77] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Тоест - през 2012 е 10 млрд , а през 2013 е 12.5 млрд , при условие ,че годишната инфлация е в рамките на 2-4%.

    Е за това не искаме да правим бизнес със северноазиатските свине

    15.02.1989 - 07.02.2018
  86. 86 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Любопитно

    До коментар [#81] от "Федор Венедиктович Езерский":

    А пък ние сме навити да пусна 100(сто) процента , БЕЗ КЛАУЗА ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ИЗКУПУВАНЕ НА ТОКА , каквато имаше до този момент. Ако някой иска - строи. България получава само малък процент в размер на стойността на реактора , тъй като той вече де факто е наш

    15.02.1989 - 07.02.2018
  87. 87 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Разстроено

    Абе тая "лиля"на дневничето много дразни

    15.02.1989 - 07.02.2018
  88. 88 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 897 Гневно

    До коментар [#85] от "Karelson":

    Ами така ще стане... трябва ли да обяснявам - нов договор за строителство, нови чаркове, нови консултации, нови проектчета за медна жица и какви ли не простотии. Разбира се, ще лепнат още няколко консултанта да проверяват телта дали отговаря на стандарт ISO - емнайсекакво и дали този стандарт съответства на БДС и на ГОСТ. Сякаш не ги знаеш тези работи!
    Де да беше само инфлацията, да я преглътна...

  89. 89 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#86] от "Karelson":

    Съгласен съм. Никакво задължително изкупуване! Всичко на свободният пазар. Кеф ти износ, кеф ти на вътрешни потребители - предприятия. Пазар има. Тази централа не е необходима за битовото електропотребление. За него Козлодуй е достатъчно.

  90. 90 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 897 Любопитно

    [quote#86:"Karelson"]България получава само малък процент в размер на стойността на реактора , тъй като той вече де факто е наш[/quote]

    Не те разбрах.... Какво разбираш под малък процент? 51% е малко? Ми нямаме топки да я направим цялата 100% да е наша... Виждаш ги, тиквениците, искат инвеститори от запада, където пичовете са свършили парите.
    Баси, цял свят се чудят как да измъкнат на руснаците парите, ние ги гоним. Уникална работа Имам чувството, че в тази държава май само Тодор Батков има акъл, че да измъкне руски пари за подобието си на футболен клуб.

  91. 91 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    [quote#9:"moloko_"]Значи е ясно,че тази централа щеше да е изгодна само за Русия,Първанов,Овчаров и енергийния кръг около тях и щеше да е пагубна за финасиите на България. [/quote]
    Заради което тези горните трябва да отидат на подсъдимата скамейка и да отговарят за престъпна безотговорност и продаване (не не е предаване....или най-вероятно и двете заедно) интересите на България.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  92. 92 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3710 Неутрално

    [quote#90:"Федор Венедиктович Езерский"]Ми нямаме топки да я направим цялата 100% да е наша..[/quote]
    И затова изобщо няма да я прявим.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  93. 93 Профил на Deinio
    Deinio
    Рейтинг: 591 Неутрално

    ''Договорът с консултанта беше подписан през април миналата година от тогавашния министър на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков. Според финансовите му аспекти банката трябваше да получи за услугите си 2 млн. евро, както и хонорар от 0.95% от стойността на договора за ядрената централа. ''
    0,95% от 10 млрд и 350 млн. евро са около 100 млн. евро. Е дано Трайчо да е взел нещо, че остана без работа милия.

  94. 94 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#90] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Аз не им искам на руснаците "нито меда нито жилото" както е казал народа ... Русия днес на практика е система от феотдални губернии организирана във мафиотски кланове - а пари от мафията? - не благодаря. От такива пари се повръща кръв на края!

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  95. 95 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Колкото и да се плюнчат червените, технологиите се развиват бясно и скоро който има достъп до по-голям покрив или двор ще си произвежда тока сам за ужас на червената мафия.

    икономист - неграмотник с диплома
  96. 96 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 655 Неутрално

    [quote#53:"Камен"]ще караме на Марица-Изток. [/quote]
    само квотите на мариците, за въглероден диоксид могат да са около половин милиард на година!

  97. 97 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 471 Любопитно

    господин Каролев има ли коментар? и какво му е мнението като цяло ?

  98. 98 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#64] от "phenix":

    Благодарност за линка към тези слайдове

    Любопитно е, че на слайд номер 8 е обяснено как се получават десетте милиарда евро. Вътрре влизат и 2 милиарда, които са вече похарчени, и също 1,8 милиарда лихви.

  99. 99 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 950 Неутрално

    И понеже виждам почти изпълнена мечтата си - да срешна(пък макар и виртуално) някой желаещ да финансира от личния си джоб един такъв обект-източник на Национална Гордост, ще си позволя един доброжелателен съвет:
    по-добре си купете акции за строителството на 130-метровия истукан дето щели да го вдигат край Свилленград, та да видят те!(турците и гърците де).
    Перспективата за въвръщаемост там е далеч по-голяма, пък и инвестицията няма да е толкова солена

  100. 100 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1596 Любопитно

    [quote#89:"Федор Венедиктович Езерский"]Съгласен съм. Никакво задължително изкупуване![/quote]

    Да ама РОСАТОМ не е на това мнение. Това беше една от задължителните клаузи в проекта

    15.02.1989 - 07.02.2018




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK