България търси инвеститор за скоростен път Капитан Андреево - Русе

Лиляна Павлова на строителната площадка на Южната дъга на Софийския околовръстен път преди седмица.

© Георги Кожухаров

Лиляна Павлова на строителната площадка на Южната дъга на Софийския околовръстен път преди седмица.



България ще търси публично-частно партньорство за строителството на скоростен път  по маршрута Русе – Велико Търново – Свиленград – Истанбул, съобщи пред Би Ти Ви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.  


Така европейският коридор номер 9 ще свързва по-бързо Босфора с "Дунав мост", а оттам с Европа и Русия.


За отсечката с дължина 300 км  Павлова очаква инвеститорски интерес от Китай, Катар и Оман. Инвеститорът ще изгради този участък и ще събира такса за него, която според първоначалните оценки ще е 10 - 15 лв.




От Истанбул до Капитан Андреево има магистрала. Маршрутът по крайбрежието на Черно море обаче не е много натоварен и затова интересът към магистрала между Варна и Бургас е слаб, коментира министърът. В същото време през прохода Хаинбоаз половината от трафика е тежкотоварен. Според Павлова идеята е да се направи обход на Бяла, където са концентрирани голяма част от произшествията.


Министърът прогнозира, че  оформянето на документацията може да отнеме година, за конкурсната процедура ще отидат 6 месеца, а строителството ще продължи около 2 години.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivanski
    Ivanski
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Луд умора няма. Нека да оправят съществуващите пътища пък тогава да мислят за нови

    Ivanski
  2. 2 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 692 Неутрално

    В случая съществуващи няма, защото липсва нормална връзка между Северна и Южна България, като изключим Витиня.

  3. 3 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1416 Гневно

    [quote#2:"Stardust"]В случая съществуващи няма, защото липсва нормална връзка между Северна и Южна България, като изключим Витиня. [/quote]

    Вярно, нека първо да направят тунела под Шипка, пък после да правят магистрали го Босфора.
    И каква е тая документация 1 година?!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  4. 4 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Ще търси, ама нема да намери. Т'ва не е да строиш с обещани еврофондове.... Боко и 1 лв. инвестиция нема да привлече.....

  5. 5 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 470 Весело

    И от къде ще минава този скоростен път,през Хаинбоаз ли,защото тунела под Шипка май пак ще го хване липсата? И ако минава през Хаинбоаз какъв скоростен път ще е тогава? А и нали тези скоростни пътища щяхме да ги строим с европейски пари,защо сега изведнъж минахме на варианта концесия и защо тогава строим магистралите с европейски пари???

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Ако тази сладуранка, успее да убеди някой инвеститор от Китай, Катар и Оман да финансира такъв път, трябва да бъде номинирана за някаква голяма награда. Алооооо, това не е пътя на коприната.

  7. 7 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 726 Весело


    На Капитана митничарите вече събират пари за новия път...

    Повече трафик, повече постъпления...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  8. 8 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Напоследък май само магистрали строим, а безработицата продължава да расте, да се умвеличава застаряващото население и да намалява раждаемостта.Глобални проблеми, а ние пътища строим.Има хора нямат какво да ядат, магистралата дали ще ги нахрани.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Гневно

    европа явно разбра как тука се усвояват парите и не дава повече !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#8:"Ивалина"]Има хора нямат какво да ядат, магистралата дали ще ги нахрани. [/quote]

    Боко каза, че ще ги нахрани (щели да идват инвеститори по новите магистрали). Лошото е, че петролната икономика залязва и докато станат магистралите бензина ще е над 3-3.50 (особено ако почне война в Близкия изток) и после ще си стоят празни под горещото слънце.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  11. 11 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ивалина":

    Виж сега, не отричам, че това, което пишеш е вярно, но е невъзможно тези пари да се използват за друго. Това са целеви средства по ОП Транспорт и ОП Регионално развитие, отпусканати именно за подобни дейности. И ако някой ви каже, че вместо за магистрали, тези пари могат да се дадат за пенсии и заплати, значи ви лъже....а ОП Пенсии и заплати в ЕС няма, т.е. всеки получава това, което си изработи...в този смисъл можем да критикуваме правителството, а и не само това, че не създава условия за икономически растеж, съответно и последващо увеличение на доходите, но да сме против строежа на инфраструктура в и без това изостаналата ни държава, и то при положение, че е 80% за чужда сметка, ми се струва малоумно....

  12. 12 Профил на barabana
    barabana
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Да поканят "Росатом" и "Газпром" за строежа на магистралата. Покрай пътя едните ще си опънат тръбите, а другите ще си направят АЕЦ "Белене". А може и някое училище да построят, а ако няма деца за училището и деца ще ни направят.

  13. 13 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    този скоростен път не се ли припокрива частично с трасетата на АМ Марица и АМ Хемус? Кога ще има магистрали между Русе и Търново и Русе и Варна? Това би се отразило незабавно и положително на пътникопотока от Румъния. Подобен ефект би имала и магистрала София - Ниш.

    low riders team
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4706 Гневно

    тоя път без тунел под планината няма как да се случи !!! Иначе е ЯСНО ,че ни подготвят за ТУРСКА ИНВАЗИЯ !!! БОЙКО ЯВНО се е предал ПРЕД ЕРДОГАНЯ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  16. 16 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#11] от "Владимиров":

    ++++++++++++++++

    Само,че им дай на нашите популисти да говорят как нямало пенсии и заплати,ами как да има бе абдали като няма производство,а за него трябва инфраструктура,но върви им го обяснявай на чугунените глави И защо нямало инвестиции в България,ами как да има като сме като след бомбандировка,кой ще дойде да открива производство в България,като няма елементарна инфраструктура,но те не ядели асфалт

  17. 17 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2427 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ивалина":
    Тва се яденето е много сериозен проблем, да знайш.
    Стои пред всеки дето диша по три пъти на ден.
    Ти що не вземеш да нахраниш някой гладен, ами повтаряш папагалски лозунги - ние да ги храним без пари на корем
    Твоя почин на общия казан засега го пробват в Щатите с 40млн американци на купончета за безплатно мамбо.
    Ние тоя филм го гледахме и знаем де ще му излезе края.

  18. 18 Профил на hristogd
    hristogd
    Рейтинг: 367 Весело

    Всички митничари от Капитан Андреево и Дунав мост вече са закупили тръжна документация.

  19. 19 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 572 Любопитно

    До коментар [#6] от "442":...Може да успеят да хванат катарците да инвестират в тази магистрала..По този път ще се движат предимно турските тирове които почерниха маса семейства..Дано да ги убедят , 1,5 млрд. инвестиция не е малко...

  20. 20 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 761 Весело

    До коментар [#7] от "Six feet over":

    Тъкмо си мислех и аз, че са намерили спонсорите

  21. 21 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    СКОРСТНИТЕ пътища са отречени като безопасни в целият свят и се ползват за второстепенни участъци, поради липса на аварийна лента. Задръстванията при най-малко произшествие са неминуеми и многочасови. Достъпъът на спешна помоще изключително труден, а понякога и невъзможен.

    Това са хвърлени пари защото след време се започвт нескончаеми ремонти и уширения.

    Инвеститор може да бъде само някой неосведомен лаик, а такива вече няма.

  22. 22 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1225 Любопитно

    Идеята не е лоша, но не вярвам да се осъществи.
    Трябва да си много луд да отидеш на такава сделка с това правителство.
    Иначе защо не, тази система на финансиране за конкретно тази магистрала, която е от значение за международния трафик, но не и за нас (поне аз мисля така). Иначе така или иначе няма да я видим скоро, защото е без ключово значение за нашата си пътна мрежа.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2887 Неутрално

    [quote#8:"Ивалина"]Напоследък май само магистрали строим, а безработицата продължава да расте[/quote]
    Ако от магистралите има полза би трябвало това да помага на икономиката !
    Примерно магистралата пряк път от Банкя за Перник (гуофщрасе) се оказа не ефективна и заобиколна и не достатъчно натоварена . Същото е и с проекта Бургаз-Варна.
    Трябваше да се направят преди всичко магистралните коридори
    Калотина-Капитан Андреево
    Русе-Капитан Андреево
    Като важено е да има хубав голям тунел под Стара Планина някъде под централния Балкан за да се свърже севера и юга.
    По права линия разстоянието Търново-Стара Загора е 80км а се изминава за 2-3 часа това нормално ли е?


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Защо външни инвеститори, или защо само външни? Ето ви един вариант за инвестиране на този проект с местен инвеститор. Има "Сребърен фонд", който е "замразен" за доста години. Проектна компания, фондът инвестира, а след построяването и пускане в експлоатация на обекта, прибира таксите. Не съм убеден, признавам, дали пари от фонда могат да се инвестират така. Но ако могат това ще донесе на фонда доста повече пари от влагането им в шменти-капели. При това районите ще живнат от разкриване на работни места. За мен проблемът е как и може ли да се намери българска фирма, която да не краде за мутри, Сульо и Пульо, а да работи отговорно и качествено! А фондът ще си получи парите и то много отгоре. Направете проста сметка с трафик, такси, години. Уверен съм, че може да се получи нещо добро.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#22] от "Г.":..Идеална е за Катар...Ако се навият и да бъде магистрала , какво по добро за БГ...

  27. 27 Профил на gbj06554106
    gbj06554106
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До #17:
    Точно за нови производства и производствени мощности с голяма принадена стойност става въпрос, нали?. А тях ги няма. А и ПЧИ намаляха катастрофално последните години, въпреки
    големите хвалби
    Ама не за спортни зали и тенис-кортове? Щото само за тях се чува.
    И ако си мислите, че под инфраструктура трябва да се разбира
    само няколко магистрали и един скоростен път- в жестока грешка сте. Щото ако само тях правим, и докато ги направим- малкото останало производство ще умре. И тогава хазната ще се пълни само от пътните такси. След което въобще няма да говорим за пенсии.

  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#5] от "simeonov_":

    "И от къде ще минава този скоростен път,през Хаинбоаз ли, защото тунела под Шипка май пак ще го хване липсата?"

    Дори и сега да са отложени плановете за тунел под Шипка, в дългосрочна перспектива такъв път би трябвало да минава Стара планина с тунел.

    Другият възможен вариант е камионите да се натоварват на влакове. Това го правят например в Швейцария - по екологични съображения, защото там трансалпийският трафик е много голям и искат да си запазят природата.

  30. 30 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 822 Весело

    [quote#5:"simeonov_"]И от къде ще минава този скоростен път,през Хаинбоаз ли,защото тунела под Шипка май пак ще го хване липсата?[/quote] то пътя през Хаимбоаз Батко и братко го направиха още преди време, поне от Гурково до къде Велико Търново....
    Виж отсечката Бяла Русе е гола вода.....
    А защо трябва да се завиат под Шипка не става много ясно....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  31. 31 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Минималната такса за отсечка от 300 км. по която минават около 15 хил. МПС на ден е около 50 лв., а не 10-15, както лъже министърката!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  32. 32 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#21] от "convince":

    По двулентовия път сигурно като стане катастрофа не става задръстване.

  33. 33 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#29] от "ijj":


    До коментар [#30] от "boby1945":

    Мисълта ми е,че ако няма тунел,тогава какъв скоростен път ще е,който минава през проход,това е направо смешна работа А дъгосрочните преспективи за тунел под Шипка са от поне 40 години и май ще си остана доста дълго още далечни,а той е доста по-рентабилен от този път и с една такса,доста бързо може да си избие инвстицията и най-накрая да има бърза връзка между Северна и Южна България,а не да катерим проходите като в 15 век

  34. 34 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ивалина":

    Транспорта, мила г-жо/г-це, е пъпната връв на икономиката. Още от най-древни време хората са организирали кервани и проправяли търговски пътища. Там където е нямало пътища и кервани е било глад и мизерия - съвсем като тук и сега. Сегашните кервани са ТИР-овете, а пътищата ги наричаме - транспортни коридори. Сега оставям на Вас, да помислите дали е полезно да се развиват тези транспортни коридори ?

  35. 35 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#16:"simeonov_"]трябва инфраструктура[/quote]
    два примера, тайланд, беше целия под вода, произвежда се цялата електроника на света, за туризма да не говорим, гърция, магистрали, чудесен климат, не се произвежда много, туризма не може да осигури необходимите приходи!

  36. 36 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#34:"john_law"]Сега оставям на Вас, да помислите дали е полезно да се развиват тези транспортни коридори ?[/quote]

    Полезно е да ядеш и черен хайвер, но като издумкаш парите за 3 дена след това гладуваш! Безмислената инфраструктура е най-голямата ламя, най-големия лапач на бюджетни средства. Нищо не е по-скъпо от магистрала, по която се движат малко коли! А този път не е за нас, той е за да свърже Румъния и Украйна с Турция, както магистралата Видин-Солун, струваща колкото АЕЦ Белене не е наша, а гръцка, ние само я плащаме.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  37. 37 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1182 Гневно

    .."Инвеститорът ще изгради този участък и ще събира такса за него"...Така е в белия свят. Ако така бяха строени и магистралите по този начин, да са готови отдавна.....Но няма далавера, няма раздаване на пари на "нашите хора", няма отчисления за управляващата партия, няма биене на барабани.....

  38. 38 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    Не, ще трябва да номинират нас, защото ние ще плащаме този скоростен път, а не тази приятно закръглена госпожа.

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  39. 39 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#36] от "др. Иванов":

    Риск е, но може и да се спечели, то не се знае.

    Може и да е ламя, а може и да е кокошка за златните яйца, само че не се знае отнапред.

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  40. 40 Профил на Красимир Кънчев
    Красимир Кънчев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Най-после смислена магистрала за икономиката (макар и скоростен път). Тракия и Хемус са нещо хубаво, но осигуряват предимно почивката - за софиянци на морето, а за Централна и Източна България - на планина. Но ползата от тях за икономиката е малка. Лошото за замисления скоростен път Русе - Капитан Андреево е, че ГЕРБ се сетиха за него на третата година от мандата си. След една година нищо няма да е направено, а за новата власт той вече няма да е приоритет. Освен това финансиране няма - парите от Европа за пътища явно са свършили, а частен инвеститор трудно би дал толкова пари за такъв мащабен проект.

  41. 41 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#10] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Не позна строят се магистрали защото всеки българи ще намерят работа като магистрални жрици .Доходно и лесно иначе бачкане във фабрика

  42. 42 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Не е лоша идея. Имаме нужда и от добър път който да пресича страната по диагонал - от Свиленград до Видин, както и магистрала по отсечката София до Калотина. Важното е, когато се строят или рехабилитират първокласни или скоростни пътища, трасетата да се извеждат извън населените места. Не разбирам какво пречи при рехабилитиране на един първокласен път около повечето селища да се построи допълнителна отсечка, така че пътя да бъде изведен от самото селище. Така е и по-безопасно, а и няма да има излишни ограничения на скоростта през всяко селище.

  43. 43 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#39] от "Гуано":

    Знае се! Примерите са налице. Всички държави затънали до шията и още по-надолу в дългове ги натрупаха правейки инфраструктура. Португалците се отказаха да построят 200 км. на равното и да взимат по 26 лв. на кола, ако държавата не им гарантира минимум от 50 хил. МПС на ден, тука са 300 км. по баирите, а колите дневно в момента 8-10 хил. с перспектива да станели 15 хил. Дори цена от 50 лв. ще е смешно ниска, ако я държи частна фирма, а ако е държавата ще я плащаме с винетките, дето и без нея ще станат по 300 лв. пуснат ли се магистралите.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  44. 44 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1025 Любопитно

    До коментар [#11] от "Владимиров":

    Много точна и добре обоснована позиция на Владимиров. Спекулативното противопоставяне на европейските фондове за инфраструктурно развитие и разходите за останалите социални нужди е симптом за отчайваща липса на честност и идеи у българската опозиция.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  45. 45 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#44] от "Югозомби":

    Благодаря!

  46. 46 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    "Инвеститорът ще изгради този участък и ще събира такса за него, която според първоначалните оценки ще е 10 - 15 лв."
    .................
    Така, и какво пречи на българските фирми да инвестират?
    Бавната възвращаемост или що ли?
    Значи печалбите от бензиностанции и продадени горива отиват в Русия, а таксите от пътя в Катар и прочие.
    Йе-йе, ашколсун.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  47. 47 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1293 Весело

    До коментар [#13] от "Comandante Marques":
    Кога ще има магистрали между Русе и Търново и Русе и Варна? Това би се отразило незабавно и положително на пътникопотока от Румъния.
    ...........
    Чакай сега, мани ги ти румънците и българите.
    Строим много по-важен път, европейският коридор номер 9, който ще свързва по-бързо Истанбул с Москва, Киев, Донецкия басеин.
    Руско-турски път, разбийш. Товарищите и ефендитата искат стоките има да се движат по-бързо, далаверата да не секва.
    България е тук нещо като транзитна дестинация.
    За нас ще останат праха и пушека, както и по някой и друг преобърнал се ТИР. Който каквото си намери в мелето, негово си е.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  48. 48 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    тези наивници ли са или просто си говорят така без всякаква представа от инвестиции

    първо инвестиции в тези страни с нестабилни правителства като бг изискват скъпа застраховка
    второ кой ще инвестира в нещо което ще се изплати едва след 50 години и чак тогава ще се очаква някаква печалба
    третия вариант е държавата да вземе заем и издаде облигации
    и зпочне строителство било с чужди или местни фирми

    в края на краищата това е голям проект и ще е свързан дори със нов мост над дунава тунели и мостове над понякога пълноводни реки може да се стигне и до изселване на села след като това ще е магистрала. като се прибават и подкупи и други подобни без които е невъзможно то самия проек става много скъп и в крайна сметка неосъществим по моя оценка.
    това може да излезе най скъпата магистрала на континента.
    все пак това е българия да не се забравя.

  49. 49 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#47] от "СДС":

    за турските тирове има едно решение, измислено отдавна. Нарича се жп-платформи. Плащат си, качват ги и ту-дуф-ту-дуф. Ако някой иска, таксата за пътя да е двойна. Причините за пдобно решение са икономически, екологични и прагматични. Писна ми да гледам мустакати тираджии да се изпреварват като бесни по шосетата.

    low riders team
  50. 50 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Нека първо махнат циганията с "гьолпарата" , че едно пръскане 6 лв ли струва ? Навалица (особено на Капитан Андреево) , хаос, наши и ваши,просто грозна гледка....а относно пътя май че концесията е сладка работа

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  51. 51 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#49] от "Comandante Marques":
    ...и като прибавиш някоя нетърпелива мутра с ауди или бмв
    наспреварваща на завой или на мост ...
    една година един се пеше нанизал в парапета на мост и стоеше увиснал над реката като самия той беше жив но парапета изкривен към реката така че ако отвореше вратата падаше в реката пожарникари със стълби и въжета успяха да го върнат на моста съжалявам че нямах камера а мобил фона ми беше с временна карта за да прави снимки беше невъзможно...
    а аудито ме надспрвари поне с 200+ км в час аз карах със 180
    не знам как остана жив беше преди 3-4 години

  52. 52 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 575 Любопитно

    Хммм... интересно, ако се построи този скоростен път, независимо от избраната форма, то той няма ли да бъде част от републиканската пътна мрежа? Т.е. - за него ще важи Закона за пътищата. В неговия чл. 10 не се ли казваше, че:
    "за преминаване по републиканските пътища, които са включени в трансевропейската пътна мрежа, както и такива, които са извън нея или по техни участъци, Министерският съвет може да въвежда САМО една от следните такси:
    1. такса за ползване на пътната инфраструктура - винетна такса...;
    2. такса за изминато разстояние - ТОЛ такса...;".

    Това не означава ли, че трябва да отпадне винетната такса, за да се приложи, споменатата в статията, такса от 2-я вид - ТОЛ такса? Тоест - пак ни взимат за мезе и си мислят, че доматите ги ядем с колците...

    Ей това питам аз ...

  53. 53 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#47:"СДС"]Строим много по-важен път, европейският коридор номер 9, който ще свързва по-бързо Истанбул с Москва, Киев, Донецкия басеин.[/quote]

    Ей това не мога да го разбера. Морето им е под носа, товарят тировете на фериботи и ги карат оттатък. Вярно, по-бавно е, но морският транспорт е все още най-икономичният... а най-краткото разстояние знаем е правата.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  54. 54 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 726 Весело

    До коментар [#43] от "др. Иванов":

    Другар,това не са сметки за червената ти глава,ти си смятай печалбата от сладоледите,които ще продадеш тая година на Съни,не се занимавай с такива сложни сметки.
    На един такъв инвеститор ще дадат експресно и лиценз за горива,бензиностанции,ако щеш и за хотелиерски бизнес.
    Така че спирай да мислиш и смяташ докато не е изгорял някой и друг бушон

  55. 55 Профил на Ал Тиквоне
    Ал Тиквоне
    Рейтинг: 624 Гневно

    Има ли някой от вас, чийто пломби и бъбреци да не са изпаднали , пътувайки по международния ( !!! ) път Е-79 , в участъка между монтанските села Йосифово и Славотин ?

    Въпросната отсечка е истинско предизвикателство , дори и за най-опитните офф-роуд авантюристи !

    ПРОСТ БОЙКО - СЛАБА ДЪРЖАВА !
  56. 56 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 470 Гневно

    До коментар [#34] от "john_law":

    Това , че на вас "шофьорите" задните ви части са се срастнали със седалката на автомобила и шкембетата ви се друсат като влизате в копките и давате щури пари за фитнес, защото вече страдате от затлъстяване , далеч не означава, че хората трябва да гладуват, за да може вие да си карате безценните колици по гладки пътища.Ако имате правилна преценка за подреждане на преоритетите ще се съгласите с мен, че има и по важни въпроси за разрешаване от великите ви магистрали.

  57. 57 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1495 Неутрално

    До коментар [#11] от "Владимиров":
    Те парите за пътища не могат да се използват за пенсии и здравеопазване, но ... въпросът е как ще се изплати този път? Колко ще е трафикът, та да има икономически смисъл. А ако няма трафик, а трябва да се оделят пари за поддръжка?
    Все едно на моя заплата 800 лв на месец да ми дадат/ подарят пари да си построя едно жилище 500м2, обаче после да ми отива заплатата за данъци, такса смет и ремонти (и няма как нито да го продам, нито даже да го подаря на някой друг!).
    Т.е., с всеки нов път, по който няма определен трафик (20000 на ден за магистрала) се поемат неотменими разходи срещу неясни/ липсващи приходи от него.

    Никола Йорданов
  58. 58 Профил на Теодор
    Теодор
    Рейтинг: 422 Гневно

    А София ще спре ли да събира данъци от Русе, след като ще си плащаме за всички пътища?!

  59. 59 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Не скоростен път, а магистрала да я направят. Част от нея ще се припокрива с Марица, друга част ще свърже Румъния с Хемус, което и само по себе си е задължително - не може към такава голема държава, член на ЕС, да не води нито една магистрала.
    При това положение, ако имаме Марица и връзка на Русе с Хемус, остава въпросът защо да не изградим още 160 км и тунел под Стара Планина, хем ще свържем Северна и Южна България, хем ще печелим от транзитен трафик. Нали уж сме на кръстопът, а не можем да го оползотворим. Тая магистрала ще свързва Русия, Украйна и Румъния с Турция, Гърция и част от Близкия Изток.

  60. 60 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    изглежда ми като добър коментар за "чесане на езици"
    в реалност проекта е неусъществим за днешна българия.
    погледнато от всякакъва гледна точка.

  61. 61 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    каква е ползата от бърз път /магистрала когато на митницата
    (моста) пак трябва да се чака с часове а за моста да не споменавам всеки момент може да се срути за нов погледнете този при видин...

  62. 62 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#61] от "swich2green":

    Влезем ли в Шенген и по моста ще се минава транзит, просто митница и граничен пункт няма да има

  63. 63 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#62] от "Владимиров":

    да това е така но ако предположим че българия влезне в шенген, след това и турция която ползва моста най много пък и останалия арабски свят ...
    и разсъждавайки от тази гледна точка стигам до заключението че бързата магистрала не е за бързащите а за бързо каращите
    после терена точно по тази отсечка или част на българия е много усложнен с планини, долини, реки където на някои места след тунел непосредственно трябва мост и след моста пак тунел и т.н. аз малко съм живял в българия и най малко може би я познавам но тази отсечка през балкана ми е поне позната затова съм и скептичен относно магистрала по нея

  64. 64 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#63] от "swich2green":

    Няма нищо невъзможно, въпросът е на каква цена? Пътувах скоро по две "невъзможни" магистрали - Мюнхен - Верона през Алпите и Солун - Игуменица в Гърция, и двете са мост-тунел-мост-тунел и така до безкрай..........но съкращават пътя 3 пъти като време и 2 пъти като гориво.....въпросът е дали можем да осигурим нужния трафик, както каза Никола Йорданов в коментар 57?

  65. 65 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#32] от "Рол":

    Е да де, ще правим двулентови с възможности за скоростно задръстване.

    Ако се навие някой да плати масрафа.

  66. 66 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 470 Гневно

    Липсата на магистрала между двата центъра на морския туризъм в България - Бургас и Варна,не само ограничава, но и забавя с години развитието на морския туризъм.Включително и привличането на "качествени туристи".Качествените туристи изискват и качествена инфраструктура, не 1 път с над 40 опасни завоя.
    Магистралата Бургас-Варна, всъщност трябваше да е 2-рата построена магистрала и няма оправдание тези 130км защо не са построени.
    Явно другарката Павлова ще е поредния министър, който ще отложи с още поне 4 години реализацията на този стратегически за Черноморието проект.
    Оставка!

  67. 67 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#64] от "Владимиров":
    разбира се че така доколко може да усигурите необходимия трафик за цената на която може да излезне магистралата
    аз мога да ви кажа че не на този етап и ако се направи точна сметка ще се уверите че съм прав.
    не смятайте че турците и другите си извозват стоките само с тир има много други дори и по ефтини и бързи транспорти
    и ако цената на горивото и транспорта се покачва то може би мисълта за подобна магистрала остава само в съзнанието и
    мечтите на някои в българия.
    аз ви гарантирам че този "проект"
    няма да стане в следващите 10 години а вие си мечтайте каквото си искате.

  68. 68 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#56] от "Ивалина":

    моме, явно се изприказа по социално значими теми, ай запри се

    low riders team
  69. 69 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 491 Весело

    До коментар [#56] от "Ивалина":

    хахахахахахахахахха, олелелелелелел, ти и говориш за икономика и транспортни коридори, тя за возене на дупето си мисли....

  70. 70 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 491 Весело

    До коментар [#36] от "др. Иванов":

    др. Иванов - вашата партия отдавна доказа, че умее само да граби, а не да изгражда. Така че яжте заграбеното докато можете

  71. 71 Профил на longin
    longin
    Рейтинг: 429 Весело

    До коментар [#66] от "radoslavivanov":

    и да има магистрала Бургас-Варна, това съвсем не значи че ще дойдат "качествени туристи" (каквото и да значи това); и къде ще дойдат - в "качествените хотели", с "качественото обслужване", на "качествените плажове"?

    иначе спор няма че и Черноморската магистрала трябва да се построи, но данните (доколкото ги има) показват че трафика там е най-малък с/о другите проекти- така че като приоритет АМ Черно Море ще е последна; това е реалноста - а ако не ви харесва - направете се един "магистрален данък", облагайте си сегашните си "некачествени туристи" и си съберете пари за АМ(или поне едни 20%). пари за всички желание просто няма и затова има ПРИОРИТЕТИ

    ето една стара прогноза
    http://media.photobucket.com/image/recent/naster11/magistrali.gif аз не виждам по отсечки с по малък прогнозен трафик от АМ Черно Море

  72. 72 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 624 Неутрално

    "Инвеститорът ще изгради този участък и ще събира такса за него, която според първоначалните оценки ще е 10 - 15 л"
    ----------------------
    10-15лв. за 300км. скоростен път!!! 'айде нЕма нужда...
    Магистралите по Европа не струват толкова.

    "We're not gonna take it! Anymore."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK