Продажбите на битова техника, облекло и обувки започват да се увеличават

Спадът в продажбите на битова техника и мебели е 12.1% спрямо март 2011 г., но спрямо февруари е отчетено увеличение от 4.6%.

© Надежда Чипева, Капитал

Спадът в продажбите на битова техника и мебели е 12.1% спрямо март 2011 г., но спрямо февруари е отчетено увеличение от 4.6%.



Избори 2022

Потреблението започва да се съживява през март, купуват се повече стоки за бита, дрехи и обувки - стоки, чиито продажби се свиваха най-много през последните месеци. Това сочат данните за оборотите в търговията на дребно, оповестени днес от Националния статистически институт. 


Сравнението с февруари сочи увеличение от 3.9%, като най-голямо е в магазините, които продават битова техника, мебели  и домашни потреби - с 4.6%, на облекло и обувки - с 4.3%, на храни, напитки и цигари - с 0.7%, на горива - с 1.1%. Продажбите на лекарства намаляват с 0.1%. 


Спрямо година по-рано НСИ отчита свиване на оборотите с 1.8%. Най-голям е сривът в магазините за облекло и обувки - с 21.8%, за битова техника и мебели - с 12.1%, в бензиностанциите - с 3.4%. Оборотите в аптеките за година се увеличават с 8.4%, в магазините за компютри и комуникационната техника - с 4.1%, за храни и напитки - с 1.8%. 

Избори 2022

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK