Всичко, което пречи на приватизацията в БДЖ, няма да го допусна, обяви Московски

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията

© Мария Съботинова

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията



Всичко, което би попречило на приватизацията на "БДЖ Товарни превози", няма да го допусна, защото това е жизненоспасяваща стъпка за железниците, заяви предаването "Неделя 150" на държавното радио Ивайло Московски, министър на транспорта.


По думите му ако се стигне до стачни действия, каквито закани отправят синдикатите в холдинга, това ще означава, че се правят с цел да се пречи на процедурата за приватизация, коиято се очаква да започне следващата седмица.


Министърът подчерта, че щетата ако не се случи приватизацията или тя не е успешна, ще е огромна. Кредиторите на компанията в момента са спокойни, защото чакат приватизацията, от нея зависят и по-нататъшните разговори със Световната банка за отпускането на заем за държавната компания. "Всичко, което спасява железниците, минава през тази приватизация", обобщи Московски.




Той посочи, че няма конкретна информация за кандидати да купят "БДЖ Товарни превози", а отново посочи, че по данни на посолства в София такъв интерес ще има от фирми от Русия и Австрия. 


През миналата седмица транспортният министър с ръководството и синдикатите в железниците разговаряли какво се случва в компанията и според Московски се разбрали. На синдикатите било обяснено, че все още не са съкратени всички, за които е станало известно през декември. 


Става въпрос за още по около 250-300 човека от пътническите и товарните превози, обясни транспортният министър. След като този процес приключи, следващи съкращения трябва да бъдат добре обосновани, поясни Московски. 


Според него това трябва да се уточни с ръководството на компанията, защото можело да се наложи да се съкратят хора заради намаляване броя на влаковете.


Според председателя на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев обаче работниците не разполагат с информация за това колко хора са били съкратени и колко предстои. Той обвини ръководството на железниците и в това, че са изнесли манипулирани данни за финансовия резултат на компанията, който противоречал на официално публикувания от Министерството на


финансите. Той още веднъж подчерта, че синдикатът е против приватизация на товарните превози.


Московски съобщи още, че в момента не се обсъжда ново повишение на цените на билетите, но ако "енергоносителите тръгнат рязко нагоре", това можело да се обсъди. 

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 650 Весело

    На приватизацията на БДЖ , най вече и пречат вагоните,затова ще ги продадат на Надин за жълти стотинки, а после ще продадат преприятието за без пари пак на Надин и работата е готова

  2. 2 Профил на Иво Мирчев
    Иво Мирчев
    Рейтинг: 598 Неутрално

    Синдикатите в случая са много вредни.

    http://www.ivomirchev.com
  3. 3 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 758 Любопитно

    Всичко, което пречи на приватизацията в БДЖ, няма да го допусна и нито една лична за мен облага няма да пропусна, обяви Московски. Келепир има в тая работа.

  4. 4 Профил на nilak
    nilak
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Жизненоспасяваща за гушата на някой удобно избран дебеловрат. Нещастници.

  5. 5 Профил на baltoff
    baltoff
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Приватизацията на каквато и да е част от БДЖ е национално предателство.За да има БДЖ плащат всички българи откакто има Трета българска държава.Господин министъра би постъпил по далновидно ако не бърза с тази приватизация.

  6. 6 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Как ще коментирате машинист от Плевен да го викат за явяване във Варна?
    6 часа път в 1 посока и после бачкай 12 часа?!!
    В БДЖ има хора съвсем не в час!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4574 Неутрално

    [quote#5:"baltoff"]Приватизацята на каквато и да е част от БДЖ е национално предателство.[/quote]
    Първата стъпка е товарни превози а втората ще е пълната приватизация на инфраструктори гари , депа и пътническите превози !
    Залозите за сега съм 10:3 ,че германци ще купят БДЖ за жълти стотинки !
    България все повече заприличва за крайния етап на играта МОНОПОЛИ на който играчът ББ му взимат всичко е време вече да става от масата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1588 Неутрално

    Всичко, което пречи на приватизацията в БДЖ, няма да го допусна, обяви Московски. Ами, то нали за това те назначиха, да подариш една от последните кокошки, които някога снасяха златни яйца. Ако не се справиш отиваш при ония предишния, вече не му помня името. В правителство на калинки и бръмбари няма професионалисти разбиращи от ресора на който са назначени да "управляват". И единственото, което могат е, да дават на концесии и да харизват на олигарси.

  9. 9 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 758 Весело

    До коментар [#2] от "Иво Мирчев":
    Нашите синдикати в този си вид и състав, са много вредни
    за нашето здраве и дори за живота ни ...

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  11. 11 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 963 Весело

    Като сте отворковци приватизирайте пътническите превози

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  12. 12 Профил на Лъвица
    Лъвица
    Рейтинг: 527 Неутрално

    МОСКОВСКИ-ВСИЧКО КОЕТО ПРЕЧИ ОЗНАЧАВА ЛИ ЧЕ И ТИ ЩЕ УЧАСТВАШ,като ти гледам ,,благия влажен поглед''

  13. 13 Профил на anzug
    anzug
    Рейтинг: 585 Неутрално


    Да се приватизира цялото БДЖ!

  14. 14 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 642 Весело

    АМИ АКО ПРИВАТИЗАТОРИТЕ СА ТВОЙ ХОРА,СИГУРНО ЩЕ ПОМОГНЕШ.

    saseff
  15. 15 Профил на chelsea
    chelsea
    Рейтинг: 473 Неутрално

    А защо Австрийската и Руската компании които искат да купят БДЖ са държавни?!? Да не стане като енергото ЕВН, ЧЕШКОТО ДЪРЖАВНО ЕНЕРГО? Продаваме си държавните дружества на чужди държавни дружества! Нещо не ми се връзва тука нещо!

    chelsea
  16. 16 Профил на roland
    roland
    Рейтинг: 410 Любопитно

    Защо не приватизират първо само пътнически превози, и да се види какво ще направят новите собственици. Защото никой няма да ги иска, освем за без пари както всичко друго, или защото далаверката е в товарните.

  17. 17 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 963 Весело

    http://lubamanolova.info/analizi/2011/2270-dyankov-kade-sa-milionite-na-bdzh
    http://big.bg/modules/news/article.php?storyid=83902
    http://www.misho.eu/?p=295
    Приватизирайте. Нали опапахте парите. Сега Дянков и кирта от гърба си да продаде, полза няма.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  18. 18 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1612 Неутрално

    До коментар [#2] от "Иво Мирчев":

    Да беше само в случая ......

    15.02.1989 - 07.02.2018
  19. 19 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 678 Неутрално


    До коментар [#5] от "baltoff":

    Точно това е проблемът!!! Че всички плащаме. Да плащат тези, които ползват! Иначе ще си умрем бедни ама с куп старо желязо!

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  20. 20 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#6] от "greenhrast":

    Ами машинист е станал човека, какво да прави, да му направим БДЖ у тях ли искаш? Или викаш за 50 машиниста да даваме по 200 милиона на година?

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  21. 21 Профил на anzug
    anzug
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Дотук с мита, че читателите на "Дневник" били десни.

  22. 22 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 963 Весело

    До коментар [#2] от "Иво Мирчев":

    Ако в България има проблем със синдикатите, то е че няма истински синдикати.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  23. 23 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#15] от "chelsea":

    Щото в Австрийското БДЖ, приятелю няма синдикалисти хрантутници и още всякакъв вид хрантутници!

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  24. 24 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 678 Неутрално

    До коментар [#4] от "nilak":

    Aуууу верно ли бе?

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  25. 25 Профил на anzug
    anzug
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#15] от "chelsea":

    Къде пише, че са държавни и къде пише, че като са държавни, не работят на загуба? Защото ти гарантирам, че при австрийските държавни железници е точно такъв случая, а железниците в Русия са просто в плачевно състояние.

  26. 26 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 678 Неутрално

    90 процента от тези, които работят в ЖП-то си крадват по малко от туй от онуй, виждал съм дворове с огради от бетонови блокове за релси, частни работилници с всякаква техника, на която пише БДЖ и т.н. Пълна разсипия! 30 години комфорт на работещите в БДЖ - то взаимна каса има, пък пари за заплати няма, почивки по разни станции, пак пари за заплати няма, некадърни, пияни, стачкуващи, лумпени служители - да се чуди човек как пари за заплати няма!! Кухо овластени синдикалисти и лелки с добавена стойност на професията да правят дупки по разни хартийки. Е наистина се чуда как няма пари за заплати!

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  27. 27 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 417 Неутрално

    До коментар [#2] от "Иво Мирчев":

    синдикатите са една от малките възможности на Песовете и другите комунистически бесове да пречат, там има само техни хора. Ще се борят до дупка, то ясно, че ще пречат на едниствената пазарна логика да се спаси, ако изобще е възможно това жалко подобие на железници, няма друга дъжава в Европа, не казвам в ЕС, а в цяла Европа с така ограбена и запусната железница.

  28. 28 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 678 Неутрално

    Московски мачкай наред братле, че иде Кунева и пак ще се отпуснат!

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  29. 29 Профил на xii
    xii
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#28] от "MissingPerson":

    Дали не е по-добре тебе да помачкат. Защото от туй мачкане вече три години всички се измачкахме.

  30. 30 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#7] от "comandante":

    Идеално ,кое е по хубаво от това немска компания да ни приватизира,ще има нови влакове ,а държават вместо да дава пари за БДЖ ще ги даде за здраве например

  31. 31 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Приватизация стига разни подпиращи се се хранили от наще данъци.

  32. 32 Профил на svetlajd2
    svetlajd2
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Приватизацията в България е най-лошото възможно "спасяване". Печели кой ли не, с изключение на "спасеното" (спазареното) предприятие и българското общество. В тази схема не се предвижда ние да печелим. Така ще стани е със железниците.

    Свободата, Санчо, ...
  33. 33 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Никаква приватизация. Фалит, фалит да обявяват по-скоро и да се приключва. Писна ми да плащам за да хрантутя мързеливи, крадливи и алчни некадърници както и една тумба синдикати и социалисти. Като са толкова кадърни да се оправят в частния бизнес. Писна ми да ги хрантутя с моите данъци и в замяна да получавам нещо, на което не бих се качил посмъртно.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  34. 34 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 759 Неутрално

    БДЖ не трябва да се приватизира! Това ще е фиаско! Нали все на запад гледате, вижте провала на приватизацията на британските железници! Продажни копелета! Приватизацията е грабеж! И точно на естествен монопол! Тая приватизация или напълно ще ликвидира БДЖ или ще стане схема за перманентно източване на пари от държавата, както е станало във Великобритания.
    http://www.dokumentalni.com/?p=1882

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  35. 35 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Някои хора усетиха, че до 20 години 70% от товарите в Европа ще се превозват интермодално (шосе - железница - шосе). Разбира се, че няма как, да оставят една фирма с огромен потенциал, каквато е БДЖ, да бъде държавна и печалбата да отива в хазната, вместо в техните джобове...

    ГЕРБ = НАЦИОНАЛНИ ПРЕДАТЕЛИ!

  36. 36 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Поредният национален предател! Марионетка, инстуктирана да улесни разграбването на националния суверинитет! Няма да го питам, дали се е поучил от чуждия опит!! Той е на този пост не да създава, а да руши! А за тези, които искат да занят, какво ни чака ако не му 'попречим', . .

    http://www.youtube.com/watch?v=2gkDSsRbO58&list=FLMh5jDZ5cxEBJDAQ2MON6aw&index=1&feature=plpp_video

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  37. 37 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2316 Неутрално

    Да, БДЖ има огромен потенциал. Потенциал да фалира. Толкова много е фрашкана с типични бесепари (пияници, далавераджии, селски кариеристи, некадърници на пенсионна възраст, некадърна администрация и синдикалисти), че няма как да оцелее освен в пазарни условия, ако ще държавата да дотира здраво всички губещи линии.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  38. 38 Профил на chelsea
    chelsea
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Държавен монопол е лошо, но по -лошо е частния монопол!

    chelsea
  39. 39 Профил на rumata
    rumata
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Вижте мазната, охранена с изпъкнали в морави сенки очи физиономия, сигурен признак за безмерна алчност и чревоугодничество, и ми кажете;
    Чий интерес защищава този!? Вашия??

    Според Козяшката прислуга, на Шипка, РУСКИ АГРЕСОРИ И БЪЛГАРСКИ СЕПАРАТИСТИ ВЛЯЗОХА В БОЙ СЪС ЗАКОННАТА ОСМАНСКА ВЛАСТ.
  40. 40 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    ,,...Става въпрос за още по около 250-300 човека от пътническите и товарните превози, обясни транспортният министър. След като този процес приключи, следващи съкращения трябва да бъдат добре обосновани, поясни Московски..."
    Хахаха, какво се оказва, че тези съкращения не са добре обосновани, така ли? Браво Москвич!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  41. 41 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 763 Неутрално

    Ами съкращават се работници, а от ръководството се назначават братовчеди и любовници. БДЖ има най-раздутата администрация, която е само роднини.

    http://whynot-reflect.blogspot.com/
  42. 42 Профил на penkagk
    penkagk
    Рейтинг: 468 Гневно

    До коментар [#21] от "anzug":

    За Вас "дясно" означава фалиране и разпродаване без анализ ли????

  43. 43 Профил на penkagk
    penkagk
    Рейтинг: 468 Любопитно

    До коментар [#30] от "bta":

    Като ни приватизира немската компания Е. ОН едната трета от енергоразпределението - къде ни е далаверата???

  44. 44 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1118 Неутрално

    До коментар [#36] от "rumata":

    Много показатен филм! За пореден път се доказва, че има по-лошо от държавния монопопол- това е частния такъв, че честен частник няма, защото той прави (не прави) всичко в свой собствен интерес, без да се интересува за никой друг!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  45. 45 Профил на anzug
    anzug
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#42] от "penkagk":

    БДЖ са фалирали преди поне три десетилетия, драги.

  46. 46 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2265 Неутрално

    До коментар [#38] от "chelsea":

    И кое му е лошото на държавния монопол?

  47. 47 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    До коментар [#34] от "kihano":

    Абсолютно съм съгласен - БДЖ трябва да си е държавна компания. От държавният монопол по-страшен бил само частният. В случая предателите ще не наложат монопол на чужда вражески настроена имперска държава. Товарни превози ги искат руснаците и е повече от сигурно, че от това зависи главата на това продажно момченце. След като раздаде почти всичката монополна инфраструктура на ТИМ-аджии - пристанища, летища, съоръжения и т.н. сега е на път да ни остави и без собствен жп транспорт. След като го вземат руснаците ще завладеят и фериботните ни линии. Ще вземат, че ще намерят и вагони за превоз на ТИР-овете от Сърбия и от Дунав мост до турската ни граница, които Московски не пожела да поръча на българските жп заводи. Така ще вземат ни не само всички приходи, а и ще наложат контрол върху целият транзитен трафик минаващ през България.

  48. 48 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    АМАН ОТ НАГЛИ ПРЕДАТЕЛИ !!!

  49. 49 Профил на proizvoditel
    proizvoditel
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    До коментар [#37] от "Свинчуга":

    Положението в БДЖ изобщо не е розово, но не съм съгласен, че за това са виновни работещите там. ДПС и БСП по времето на Любен Беров и Жан Виденов подариха на Сърбия десетки хиляди наши жп вагони използвани да вкарват в Сърбия стоки в нарушение на Югоембаргото. Николай Василев и другите царски юпита, взеха едни комисионни и договориха въпросните мотриси, които сега БДЖ трябва да изплаща. Поръчките на вагони се превърнаха в огромни далавери. Вместо да поръчват всяка година производството но нови вагони на нашите вагонни заводи, БДЖ ги остави без поръчки и си доставяше стари вагони от чужбина, пребоядисани и обявявани за нови. Когато затвориха Кремиковци другарите от БСП трябваше да направят и съкращенията в БДЖ, защото тяхната работа падна поне на половина. Така работниците ги оставиха на страшно ниски заплати и те започнаха да крадат от стоката и горивото.

  50. 50 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#43] от "penkagk":

    Държавата няма разходи.

  51. 51 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До коментар [#15] от "chelsea":

    Държавните активи са богатство на целия народ. Продаването им превръща хората в роби. това не е моя мисъл, а на водещи световни умове. Защо не напишат колко държавни предприятия има в Европа?

  52. 52 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 642 Неутрално

    До коментар [#15] от "chelsea":

    Ами ЧЕЗ?

  53. 53 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 922 Гневно

    [quote#20:"MissingPerson"]Ами машинист е станал човека, какво да прави, да му направим БДЖ у тях ли искаш?[/quote]

    Един път го викат в Сф, друг път в Горна Оряховица, това бива, но Варна ??

  54. 54 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    До коментар [#37] от "Свинчуга":

    Трябва да се направят много промени в БДЖ, но приватизацията е най-тъпото, което може да се случи, от гледна точка на българското общество. Това би бил поредният обир. Поговори с хора, които се занимават с международен транспорт, за да те "открехнат", колко много може да печели железницата, ако започне да се управлява правилно.

  55. 55 Профил на RUSE
    RUSE
    Рейтинг: 602 Неутрално

    До коментар [#54] от "schleimer":

    Абсолютно съм съгласен с написаното от теб приятелю. Да не говорим, че товарите избягаха от БДЖ защото първо за да натовариш един вагон, трябва сам да си намериш кой да ти го натовари. След това например за да стигне вагон от Русе до София ще трябва да чакаш цели 4 дена. Там пак трябва да търсиш кой да ти разтовари вагона и с кого да си откараш стоката до обекта. Като сумираш се получава много по скъпо и за 4 пъти по дълго време. Да не говорим за тромавата бюрократична система. Предварително трябва да си направиш заявка за празен вагон. Абе направо се изживяваха като монополисти. Затова камионите, макар и с по-висока основна себестойност им взеха почти всички товари.

    не съм избягал




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK