Китай ще дава 315 млн. долара годишно за проучвания за зелени автомобили

Заради замърсеният въздух в Пекин синьо небе може да се види само след силен дъжд

© Дневник

Заради замърсеният въздух в Пекин синьо небе може да се види само след силен дъжд



Китайското правителство ще дава по 2 млрд. юана годишно (315 млн. долара), за да подпомага развитието на автомобили с алтернативни горива и проучвания за подобряване ефективността на двигателите с вътрешно горене, съобщиха от финансово министерство на страната, цитирани от "Блумбърг". Одобрена е и програма за масово навлизане в големите градове на автобуси с хибридно задвижване.


Компаниите за автомобили под наем и таксиметровите фирми пък ще бъдат насърчавани да купуват превозни средства, които използват за придвижването си енергия, различна от традиционните горива. На първо време тази инициатива ще действа пробно в 25 големи града.


Мерките се налагат, тъй като през 2020 година се очаква автопаркът в страната да нарасне тройно, което ще постави Китай пред недостиг на горива и огромно замърсяване на въздуха. Към момента Поднебесната империя задоволява със свое производство по-малко от половината си нужди от петрол.




Това превръща страната във втория най-голям вносител на суровината след САЩ. В същото време качеството на въздуха се влошава във всички 32 китайски града, за които има статистика в Световната здравна организация. Пекин пък е сред градовете в света с най-мръсен въздух.


За момента мерките за ограничаване на трафика и замърсяването включват основно административен контрол при издаването на регистрационни табели, забрана за движение на част от превозните средства в определени дни, на база последните цифри в номерата им и т.н. Към тях скоро ще се прибавят преференции при паркирането и финансови стимули за използването на електромобили, изграждането на вериги от зарядни станции и други инициативи.


В същото време китайската правителство обмисля да възобнови финансовите стимули, които се дават при покупка на нови коли с двигатели с малък работен обем. Това се налага, за да се поддържа темпа на растеж на търсенето на най-големия автомобилен пазар в света.


През 2009 година китайското правителство стартира програмата за подмяна на старите коли с нови и покупката на икономични превозни средства, като отговор на световната финансова криза. Инициативата погълна 49.6 млрд. юана (7.8 млрд. долара) през 2010 г. и сделките се оказаха с 32% повече от предходната година.


През 2011 година, след прекратяването на програмата, ръстът на продажбите на нови автомобили в Китай се забави и за първи път от 14 години се оказа по-слаб от този в САЩ, като достигна 2.5%, а в страната бяха продадени 18.5 млн. автомобили, камиони и автобуси. От началото на тази година се наблюдава намаляване на търсенето. За периода януари - април продажбите са по-слаби с 1.3%, което е най-лошият резултат от 1998 г. насам.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Кога ще ги стигнем ....... китайците!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  2. 2 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#1] от "madagaskar":

    Ние не можем да стигнем гърците ... ти викаш ктайците ... ?!?

  3. 3 Профил на Цанко Цанов
    Цанко Цанов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Когато торният бръмбар настигне тигъра.

  4. 4 Профил на Мартин Маринов
    Мартин Маринов
    Рейтинг: 441 Весело

    Зелени автомобили са тези които са боядисани в зелено

    Robin Hood was the first communist




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK