БМФ получи шести 30.7 хил. тонен кораб, построен в Китай

Корабът "Родопи"<br />Снимка: <a href="http://www.maritime.port.bg/" target="_blank">maritime.bg</a>

Корабът "Родопи"
Снимка: maritime.bg



Параходство БМФ прие шестият от серията 30.7 хил. тонни кораби, които поръча в Китай. Както и останалите пет, той е построен в корабостроителницата на Шанхайгуан. Това съобщи специализирания сайт Mаritime.bg


Бълкерът (кораб за насипни товари ) с името "Родопи" вече е поел първия си курс с пълен товар от Китай към пристанище в Западна Европа. Само за две години БМФ вече се сдоби с нова флотилия от осем нови бълкера. Шест от тях "Витоша", "Странджа", "Осогово","Беласица", "Люлин" и новият "Родопи" са еднотипни и с еднакъв тонаж. Два от корабите "Родина" и "България" са 38 хил. тонни.


По информация на компанията собственик на корабите инвестицията в тях е на обща стойност 338 млн. лв. и с нея "Параходство БМФ" АД е изпълнило предсрочно 5 годишния инвестиционен план, поет като ангажимент към Агенция за приватизация.




Новоприетият "Родопи" е оборудван с модерна навигационна апаратура и силови уредби. Всички кораби от тази серия са с ледови клас, което позволява на компанията да оперира с тях в тежките зимни условия на северните морета, и са тип "Лейкър" (конструирани са с възможности за плаване във Великите езера на Северна Америка). Това улеснява експлоатацията и поддръжката им, съобщават от БМФ.


Приетият в състава на "Параходство БМФ" АД моторен кораб с името "Родопи" е третият в историята на най-старата и най-голямата българска шипингова компания. Първият е закупен "втора ръка" на 5 февруари 1961 г. в Анверс, Белгия. Тогава е вдигнат флагът на първия наш специализиран кораб за насипни товари – параходът "Родопи" (ex RUSWOOD), построен през 1953 г. в Лондон, с товароподемност 7945 тона. Първият "Родопи" плава във флота на БМФ до 1972 г., когато е преустроен в плаваща учебна база.


Флагът на вторият кораб "Родопи" е вдигнат на 30 март 1978 г. Той е построен във Варна и е с товароподемност 24 354 тона. Този кораб е бил в експлоатация до 17 юни 2011 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на miron4o
    miron4o
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Ние корабостроителница нямаме ли, че да ги поръчваме от китайците? Или пак ще е дежурното извинение, че нямаме капацитета, знанията и технологиите? Ами как да ги имаме, като само в ПР се наливат пари.

  2. 2 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#1] от "miron4o":

    Не се изказвай по теми, които очевидно не разбираш! Няма корабостроителница, която да прави от лодка до самолетоносач, всяка е специализирана в отделен или няколко близки по технология вида кораби.........именно заради това и дори Русия наскоро си купи 2 щурмови кораба Мистрал за 1 млрд. евро от Франция, а нали не мислиш че руснаците нямат достатъчно корабостроителници........

  3. 3 Профил на positive1
    positive1
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "miron4o":

    ?!?!?! че тази корабостроителница да не би да е държавна или пък БМФ да е държавна !?!?!?
    БМФ е частна компания, която е решила да купи кораби, събрала е оферти... и е избрала доставчик.
    Вече сме 2012 година, а не 1980

  4. 4 Профил на avtolik
    avtolik
    Рейтинг: 314 Неутрално
  5. 5 Профил на latinka_
    latinka_
    Рейтинг: 450 Любопитно

    [quote#1:"miron4o"]Ние корабостроителница нямаме ли, че да ги поръчваме от китайците? [/quote]
    На нашите корабостроителници им видяха сметките в последните години. Русенската вече повече от година няма договор за построяване на съд. И естествено с кризата се оправдават, а как ли за китайците няма криза? Последният построен бе за Холандия. В пъти са намалели работниците.Собственикът е много известен човек.
    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2011/02/25/1050426_korporativna_turgovska_korabostroitelnica/
    Едри собственици имаме, работещи предприятия нямаме!

    Някои успяват,защото такава е съдбата им.Повечето успяват,защото такова е решението им. Анатол Франс
  6. 6 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Тази фирма беше на собственика на Лудогорец ако не се бъркам нещо.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  7. 7 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#4] от "avtolik":

    Карай да върви!
    Не им чупи хатъра на журналята! 3.7 х.т - О.К. 3.7

    Видях го около 10-12 май в Сингапур на рейда.
    Китайский "вьiсшего сорта" - да не си на него.

    Да разлая троловете!!
  8. 8 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#2] от "Владимиров":

    Руснаците може да имат корабостроителници, и да строят щурмови кораби, но нямат технологиите които имат французите, затова и купиха корабите. Което между другото учуди леко американците, как така страна от нато продава на русия кораб наблъскан с толкова технология, дето руснаците няма как да изкарат. Затова и сделката за корабите включва два построени във франция, и още два построени в русия. Демек русия може да построи празните корита, ама всички основни системи на борда ще са френски, или правени в русия след трансфер на технологии.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  9. 9 Профил на framerate
    framerate
    Рейтинг: 395 Неутрално
  10. 10 Профил на bai_6ile
    bai_6ile
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Дневник,

    1) Сайтът, на който се позовавате, се казва maritime.bg (а не meritime.bg)
    2) Корабът е 37 000 тона, а не 3 700 тона (да не говорим, че 3 700 тона би следвало да се изписва 3,7 хил. тона, а не 3.7 хил. тона). Поне заглавията преглеждайте.

    Прекалената пунктуалност действително е досадно нещо за ежедневието, но вие като журналисти носите една определна отговорност пред обществото.

  11. 11 Профил на bai_6ile
    bai_6ile
    Рейтинг: 229 Неутрално

    *Да се коригирам и аз, сега прочетох в другия сайт - 30 700 тона.

  12. 12 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#8] от "DareDebil":

    Подкрепям!

  13. 13 Профил на Грую Груев
    Грую Груев
    Рейтинг: 450 Гневно

    Как може да се пишат такива глупости.3,7 хиляди тона е гемия.Това е кораб навярно с 37 000 тона или 30700 тона.

    Хубав човек.Че и красив май.Аз си се харесвам!Какво ще кажете.
  14. 14 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Еми хората планират, действат и правят пари. Купуват кораби, експлоатират ги правилно.

    А що касае до къде е построен кораба, Китай произвежда около 34-35% от корабите в света, на второ място след Южна Корея, чието производство пък е към 40%. В Азия пък се произвеждат над 92% от корабите в света. Тоест от къде да го купят?!?

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  15. 15 Профил на Yuri Dobrev
    Yuri Dobrev
    Рейтинг: 561 Гневно

    Уважаеми компетентни морски лица,за русенска к-ца госпожата вярно каза,варненска довършва трети 55 000 dwt.Р усе нямат нов договор,варна -хич,бургас отдавна-15 г. забравиха как се строят кораби, Делфин -варна на 5г. прави 1 голям цели 80м. кораб.Т.е. нашето корабостроене е ликвидирано.В Китай се строят нискотехнологични и некачествени кораби/то кораби и то много се строят и във Виетнам/.В едно румънско село на 5км от границата ни-Мангалия миналата година се построиха 11 бр кораби, а тази 10 и то повечето контейнеровози,каквито ние не сме строили и в най-добрите времена.
    Мъка!!!

  16. 16 Профил на петър палчев
    петър палчев
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Пазарната икономика е точно това избираш най изгодното за тебе, нямазначение от коядържава.

  17. 17 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#2:"Владимиров"]Няма корабостроителница, която да прави от лодка до самолетоносач[/quote]
    Така си мислиш! Не е казал Той, не сме направили даже и подводници. Както ни обясни как се сеят картофи, така ако обясни и как се правят гемии и ставаме корабостроители N1 в света.

  18. 18 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#8] от "DareDebil":

    Правилно! А след това Русия ще ги пусне на конвеир.

  19. 19 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Абе китайски или виетнамски, самия факт че купуват нови кораби означава че хората инвестират в компанията, а не я ликвидират, каквото правиха собствениците досега. Успех и безаварийно с китайските джонки.

    п.с. Все пак и китайски коли прокарахме, защо не и кораби.

  20. 20 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 831 Неутрално

    [quote#1:"miron4o"]Ние корабостроителница нямаме ли, че да ги поръчваме от китайците?[/quote]
    Дори и когато КЗ работеше с пълна мощност, и беше един от 3-те стълба на варненската икономика (корабостроене, БМФ и туризъм), България пак купуваше кораби - японски, холандски. Проблемът е в това, че у нас европейските инвестиции идват много трудно, а известно е, че за да дойдат, е необходим подходящ "ИНВЕСТИЦИОНЕН КЛИМАТ". А че няма такъв, са виновни законотворците и правителството (Тиквата). Колко пъти от Брюксел ни казаха: Оправете си съдебната с-ма, тя е проблем!
    Отложиха реформата още един път. За тези ГОВЕДА далаверите и мутрите им са по-важни от съдбата на нацията и държавата.
    Да си помислим, когато отново гласуваме за някоя ТИКВА с червена (ченгесарска) закваска!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK