В Германия ще бъде затворен първи автомобилен завод от войната насам

Автомобили от най-новите две генерации на "Опел Зафира" на площадка край завода в Бохум

© Reuters

Автомобили от най-новите две генерации на "Опел Зафира" на площадка край завода в Бохум



Дженерал мотърс" ще затворят първия автомобилен завод в Германия от Втората световна война насам, а още между три и пет производствени мощности в Европа на други компании, вероятно ще имат същата съдба, съобщи агенция "Блумбърг". За момента е ясно, че заводът на "Опел" в Бохум ще бъде закрит.


Текат пазарлъци между компанията и синдикатите кога да стане това. Като най-вероятно решение изглежда поточните линии да спрат в края на 2016 година, когато излиза в пенсия модела "Зафира", правен в Бохум.


Заводът, който ще бъде затворен, произвежда първия си автомобил "Опел" през 1962 година. Към момента в него работят 3100 души, като те са били 20 100 през 1979 г.




От GM са решили още в останалите заводи на компанията в Европа да се работи на три, вместо на четири смени. Освен това ще се търсят възможности за сглобяване на модели на други компании във фабриките.


Всички тези решения са опит на главния изпълнителен директор на "Дженерал мотърс" Дан Акерсън да намали загубите на компанията от операциите им в Европа. За първото тримесечие на Стария континент GM губи 256 млн. долара. От 1999 година насам GM Europe отчита над 16.4 млрд. долара загуби.


Както е известно през февруари "Дженерал мотър" купи 7% дял в "Пежо", като създаването на алианса ще пести на компаниите по около 2 млрд. долара годишно от разходи за нови разработки и производство.


"Блумъбрг" припомня, че през декември "Фиат" стана първият европейски производител, който затваря завод в родната си страна, като спря поточните линии в Сицилия. Преди това GM стана първата компания, закрила автомобилно производство в Европа, след като беше затворен завода в Атверп, Белгия през 2010 г.


Според анализаторите, до които "Блумбърг" се допитва, предстои на Стария континент да затворят врати между три и пет завода за автомобили. Филип Хушос от UBS - London прогнозира, че такива стъпки най-вероятно ще предприемат "Рено", PSA (Пежо Ситроен), "Фиат" и "Форд".


Според директорът на центъра за автомобилни проучвания към университета в Дуисбург Фердинанд Дуденхофер икономическата логика сочи, че поне пет завода трябва да бъдат затворени, като за три това е сигурно. Юрген Рийпер от базираната във Франкфурт Bankhaus Metzler смята, че закритите заводи за коли в Европа ще са между три и пет.


Проучванията на IHS Automotive пък сочат, че тази година автомобилните фабрики в Западна Европа ще удвоят свръхпроизводството си и то ще достигне 2 млн. бройки.


На този фон, днес в Мадрид започва двудневна среща на ръководителите на автомобилните компании, с производство в Европа. Те ще обсъждат какви мерки могат да се предприемат, за да се преодолеят негативните ефекти от очертаващата се пета поредна година на спад на продажбите на Стария континент.


Сред обсъжданите варианти е и търсене на държавна помощ. Вчера френският министър на промишлеността Арно Монбърг вече каза, че се се обмисля финансова помощ за "Рено", в която държавата има 15% дял.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jojin
    jojin
    Рейтинг: 638 Весело

    Да-а-а-а, а немския ЕСССР не бил в началото на стопанския и икономически си колапс....

  2. 2 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 934 Неутрално

    Абе заводите ИФА и Вартбург работят ли? Или заглавието има предвид "Студената" война?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4 Профил на nixx
    nixx
    Рейтинг: 237 Неутрално

    едни закриват в Европа, други отварят в Азия, а ние караме коли, които не могат да звемат ТЮФ!

  5. 5 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4745 Неутрално

    "И цар, и лорд
    цъфтят и прецъфтяват,
    мигът издига ги,
    мигът унищожава." - О.Голдсмит

  6. 6 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 4745 Неутрално

    До коментар [#4] от "nixx":
    Едни закриват в Европа, други отварят в Азия...

    Нормално. Закон за неравномерното развитие на капитализма - Вл.Ил.Ленин

  7. 7 Профил на townboy
    townboy
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Пазарна икономика. Едно от основните правила е че пазарът се саморегулира. Предвид че повечето клиенти избират японски и корейски марки автомобили ето я причината и следствието.

    Too much цензура Баце.
  8. 8 Профил на thunder
    thunder
    Рейтинг: 409 Разстроено

    "Текат пазарлъци между компанията и синдикатите кога да стане това."
    Българска журналистика в най-чистия и вид- ако ще и милиони да се налеят в българските вестници, милионите пак няма да измият напълно селянията от хората, които пишат статиите.
    А Дневник претендира да е една от качествените медии у нас...

  9. 9 Профил на jojin
    jojin
    Рейтинг: 638 Весело

    Закриването на това предприятие в Германия просто илюстрира безжалостната оценка на случващото се от носителя на нобелова награда по икономика и финансов гуру Джоузеф Стиглиц „Германия трябва да реши дали иска да плати цената за разпадането на еврото или цената за спасяването му? Според мен цената, която биха платили ако еврото се разпадне ще бъде по-голяма. Надявам се да осъзнаят това“, а дано пък го осъзнаят след толкова ясни значи какво ще им се случи, ако продължат да следват малоумната политика на Фрау-то и сие....

  10. 10 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    интересно от къде идва загубата от 296млн за първото тримесечие.........от работни заплати няма да е.
    Потвърждава се правилото, че ниския ценови клас автомобили не се котират на пазара. Май нещо в ценообразуването им куца.........или поддръжката по време на гаранция?

  11. 11 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 696 Весело

    Чисто и просто минават на нов вид превозни средства на електрически ток и старите смърдящи на бензин, нафта и газ отпадат .

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  12. 12 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 748 Неутрално

    What goes up must come down.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  13. 13 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#2] от "Федор Венедиктович Езерский":


    [quote#2:"Федор Венедиктович Езерский"]

    Абе заводите ИФА и Вартбург работят ли?[/quote]
    ===========================
    До колкото си спомням в завода на Вартбург правят Вектрите

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#2] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Даже като караш по магистралата има табела на която пише само една дума :

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#2] от "Федор Венедиктович Езерский":

    OPEL и стрелка за посоката на отклонението, но не и името на населеното място .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  16. 16 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#9] от "jojin":

    преди да отписваш Германия, прочети малко за немската автомобилна индустрия. За твоя информация ОПЕЛ не е германска компания. Мерцедес, БМВ, Ауди и Фолксваген продават и печелят както никога досега в историята си. Германия започва отново да внася работници, защото не и достигат. Какво мислите, че загубата на необятните пазари на Гърция или Португалия ще ги събори??

  17. 17 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#11] от "RED MAFYA":

    Китайците вече купиха "Сааб" и от 2013 год. ще произвеждат само електромобили от тая марка...

    Нищо чудно да купят и "Опел" и да го преструктурират по същия начин...

    ГМ не се справиха с конкуренцията...последната "Астра" е бледо копие на "Пасат"...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  18. 18 Профил на jojin
    jojin
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#16] от "toshiro":
    Ех, ако можеше и да мислиш, а не само да четеш, цена нямаше да има...Не отписвам Германия, а немския ЕСССР, който агонизира пред очите ти, ако не си сляп, разбира се....

  19. 19 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#18] от "jojin":

    агонизира по малката мързелива част от ЕС ? да си чул за проблеми в Дания, Холандия, Швеция ? Не е проблемът в еврото, а в харченето и изкарването на еврото? какво е виновна Германия, че машинистът в Атина взима 7000 евро и работи три пъти в седмицата, а сега ще трябва да работи всеки ден за 1000. Като си умен ми разясни ?

  20. 20 Профил на Chievo
    Chievo
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#17] от "Six feet over":

    Да сравняваш Астра с Пасат.....моля те, коментирай други статии.

  21. 21 Профил на Федор  Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 934 Любопитно

    [quote#15:"Чардо"]OPEL и стрелка за посоката на отклонението, но не и името на населеното място .[/quote]

    Абе помня, че точно Опел ги купиха едни от заводите заводите, а други Фолцваген, но не помня кои... Иначе завода за трабантчета в Саксония сега прави Голфове...

  22. 22 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#19] от "toshiro":

    за проблеми в холандия доста съм чул

  23. 23 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#20] от "Chievo":

    Ти въобще гледал ли си новата Астра, дето я коментирахме миналата седмица ?

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  24. 24 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#2:"Федор Венедиктович Езерский"]Абе заводите ИФА и Вартбург работят ли? Или заглавието има предвид "Студената" война?
    [/quote]
    Заводът в който се правеше Вартбург работи. Намира се в Eisenach и в момента произвежда Опел Корса.
    Що се отнася до ИФА - Industrieverband Fahrzeugbau, то това е обединение на всички заводи за автомобили, мотоциклети и мотопеди в ГДР и не може да се отговори точно.
    Автомобилната индустрия в източна Германия не е западнала а прогресира след обединението. Порше и БМВ например построиха нови заводи в Лайпциг.

  25. 25 Профил на jojin
    jojin
    Рейтинг: 638 Весело

    До коментар [#19] от "toshiro":
    Ха-ха-ха-ха, е убеди ме, че си типичен лакействащ неграмотник...абе глупаче, само преди НЯКОЛКО дни , беше свален с три пункта рейтинга и беше дадена отрицателна перспектива на НАЙ-ГОЛЯМАТА ДАТСКА БАНКА, с мотива"катастрофално ЛОШО СЪСТОЯНИЕ на датската икономика", вярно, че си ПЪЛЕН неграмотни, който не желае да види реалността...ха-ха-ха-ха-ха-ха-ха.....

  26. 26 Профил на ХДС(CDU)
    ХДС(CDU)
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#17] от "Six feet over":

    Европейските и американските автомобилостроители се правят на тарикати. Вместо да въвеждат производството на електрически автомобили, защото трябва да се съобразяват с "големите играчи - собствениците на рафинерии", продължават да произвеждат нови модели с бензинови и дизелови двигатели. Лошите китайци пък виждат един реален конкурентен пазар и тръгват с едни гърди напред


  27. 27 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално
  28. 28 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#26] от "ХДС":

    ХДС, никой не се прави на тарикат. Просто електрическите коли няма да успеят да бъдат реална алтернатива на сегашните в следващите 10-тина години поне.
    То и сега има електрически, но са 2 пъти по-скъпи, изминават 150 км. в идеални условия, 70 км. през зимата, преди да трябва да ги зареждаш 8 часа. Не става.

  29. 29 Профил на ХДС(CDU)
    ХДС(CDU)
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#28] от "RS1600":

    Трудно би ме убедил някой, че няма технология, която да се използва за производство на по-издръжливи и бързозареждащи се батерии. Бюджетите за разработки на нови модели автомобили са в милиарди ойро и доларил. При целия този технически прогрес в области на цялото научно познание - няма как, просто липсва умишлено желание.

  30. 30 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#29] от "ХДС":

    Разбира се, работи се усърдно по по-напреднали батерии. С това се занимават не една и две компании. Прогрес има, но не е бърз тъй като той е ограничен от множество фактори. Не забравяй, че целта е масова и достъпна технология и производство, а не лабораторно постижение.
    Имай предвид, че двигателя с вътрешно горене се е развивал 120 години, за да го докара до тук, а батериите в автомобилите от едва 10-тина г. Трябва време и ще стане постепенно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK