Компанията за скоростния път Свиленград - Русе ще заработи през есента

Скоростният път ще се строи чрез публично-частно партньорство.

© Красимир Юскеселиев

Скоростният път ще се строи чрез публично-частно партньорство.



През октомври ще започне работа компанията за изграждане на скоростен път Свиленград - Русе, съобщи БНР. За това са се споразумели днес представители на страните - участнички в проекта - България, Турция и Катар.


Компанията ще бъде с пропорционално участие на трите страни и ще извърши проектирането и финансовия анализ на строителството и експлоатацията на пътя. 


Трите държави ще излъчат по двама представители в надзорния комитет на проекта, който междувременно ще подготви тригодишна бюджетна рамка и меморандум за сътрудничество.




Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова уточни, че България няма да има друг финансов ангажимент освен отчуждителните процедури и издаването на разрешителни за строеж.


Бъдещият концесионер ще плати разходите по изграждане на пътя, по който ще се преминава с тол такси. Ще се обсъждат три алтернативни трасета - през Върбишкия проход, през Шипка и през Бургас - Варна - Шумен.

Коментари (67)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gonzalez
    *****
    Неутрално

    И кой ще е този концесионер?А може би и тунел под Шипка да влезе в проекта.

  2. 2 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 880 Гневно

    "България няма да има друг финансов ангажимент освен отчуждителните процедури и издаването на разрешителни за строеж."
    "...по който ще се преминава с тол такси."

    Ми що не си го направим ние и при нас да остават таксите?!?!?!?!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  3. 3 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    Щом в компанията не са Газпром или Росатом може и трите страни да имат полза от съвместния проект !

  4. 4 Профил на Vasil Panayotov
    Vasil Panayotov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    има доста голяма разлика между скоростен път и магистрала !!!!
    Пак кокошкарски работи.

  5. 5 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Този път наистина ако бъде изграден,ще е страхотно за България. Много пари ще прибираме по този начин от пътуващите през годината!

  6. 6 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 418 Любопитно

    До коментар [#1] от "gonzalez":

    Аз си мисля,че този път може да се направи и с европейски пари,а не да се карат хората да плащат тол такси само за него,а и ако се въведе тол такса,това означава,че трябва да отпаднат винетките.Да не говорим,че великите умове са измислили този скоростен път да не минава през тунел под Шипка,а през Хаинбоаз,което е чутовна глупост!!!

  7. 7 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Добра новина.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  8. 8 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 477 Неутрално

    и според европейски правила, трябва да има равностоен път, който е без такса и не минава много надалеч от платения. И какво се случва най-накрая, че превозвачите минават по алтернативния маршрут за да избегнат плащане. Затова след като в Германия въведоха такса за товарните над 3,5т по магистралите сега въвеждат и за скоростните пътища, защото тировете частично се преместиха върху тях.

  9. 9 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#4] от "vasil78":

    Всъщност няма особена разлика, освен липсата на аварийна лента. Според новата дефиниция за скоростен път, приета у нас, максималната скорост по скоростния път е незначително по-ниска от тази по магистралата.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  10. 10 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 561 Гневно

    Дневник. Защо не споменавате че алтернативата Русе - Шумен - Върбишки проход - Турска граница е предпочитаната от Турция.
    И че коридор 9- Русе през В. Търново - турция/Гърция вероятно остава без финансиране до 2020г. поне? За сметка не вътрешно-регионални проектчета като Ст. Загора- Карнобат да речем!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  11. 11 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Катарците не са прости,те си знаят интереса и как се правят пари,но ние как ще се представим не се знае!

  12. 12 Профил на pozicia
    pozicia
    Рейтинг: 367 Неутрално

    ББ СЕ ПРАВИ НА ГЕОПОЛИТИК, НО В КРАЯ НА КРАИЩАТА НИ ПРОДАВА, САМО И САМО ДА СПЕЧЕЛИ СЛЕДВАЩИТЕ ИЗБОРИ!
    ТОЗИ НАЧИН НА МИСЛЕНЕ И БАЙ ТОШО ГО НЯМАШЕ! ЗА ДА СИ ГЕОПОЛИТИК, ТРЯБВА ДА ПОЗНАВАШ ОТЛИЧНО ДИПЛОМАЦИЯТА, СЛУЖБИТЕ ДА СА ТИ ДОКЛАДВАЛИ ВСЕКИ ЕДИН ЕЛЕМЕНТ ОТ ХАРАКТЕРА НА ТОЗИ, С КОГОТО СЕ СРЕЩАШ, ДА ИМАШ УМЕНИЯ И ГРАМОТНОСТ, А НЕ САМО ДА СИ ПРОЧЕЛ ВИНЕТУ!

  13. 13 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#5] от "petar_333":

    То най-лесно така. Такси и Глоби.
    Да не би като събират от Дунав Мост1 30 милиона годишно, той да е цъфнал и вързал?

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  14. 14 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 983 Разстроено

    До коментар [#7] от "bombov_ad":

    Много се извинявам, без да искам кликнах върху бутона за докладване на коментара ти на модераторите. Проблемно движение на ръката ми с мишката без никакъв умисъл!

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  15. 15 Профил на StiffUpperLip
    StiffUpperLip
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#2] от "madagaskar":

    А пари? Големи сме специалисти пак... по форумите.


    До коментар [#4] от "vasil78":

    Пак мрънкаческо-комунистическ тъпанарски работи.

    "Демагогията е на върха на БСП", "партийната аристокрация е една от най-уродливите форми на обществото". Жан Виденов ви го каза.
  16. 16 Профил на StiffUpperLip
    StiffUpperLip
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#14] от "Югозомби":

    Споко, и да си докладвал, модератора поглежда и ако няма за какво не трие... а в случая няма за какво.

    "Демагогията е на върха на БСП", "партийната аристокрация е една от най-уродливите форми на обществото". Жан Виденов ви го каза.
  17. 17 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    [quote#9:"Югозомби"]Всъщност няма особена разлика, освен липсата на аварийна лента.[/quote]
    Ами това си е ОГРОМНА разлика, но тези 30% допълнителни "екстри" 6те бъдат успе6но "усвоени" при преминаването от "магистрала" към "скоростен път". Тазбира се от правилните другари...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  18. 18 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#2:"madagaskar"]Ми що не си го направим ние и при нас да остават таксите?!?!?!?! [/quote]
    Щото няма свободни пари, предполагам

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  19. 19 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    [quote#12:"pozicia"]ДА ИМАШ УМЕНИЯ И ГРАМОТНОСТ, А НЕ САМО ДА СИ ПРОЧЕЛ ВИНЕТУ![/quote]

    А бай Тошо "Овчарчето Калитко" ли беше прочел.

  20. 20 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 572 Неутрално

    ..Какво да кажем ..ето я разликата м/у ББ и останалите мастурбатори.http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1437483.

  21. 21 Профил на niki2003
    niki2003
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Доста време ще мине , докато успеят да постигнат съгласие за изграждането му. Няма да бъде лесно, но това е добър проект и трябва да се реализира.

  22. 22 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#19] от "do":

    Бай Тошо е бил словослагател през 30-те, много книги са му минали през ръцете, много....!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  23. 23 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 778 Неутрално

    До коментар [#1] от "gonzalez":

    Не бяха ли катарците мераклии да го строят?

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  24. 24 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#5:"petar_333"]Този път наистина ако бъде изграден,ще е страхотно за България. Много пари ще прибираме по този начин от пътуващите през годината! [/quote]
    Ще бъде удобно за пътуващите по него. Иначе таксата за ползването отива при концесионерите, и там е интересно кому колко се плаща първо (за инвестираните пари), преди да се стигне до плащане на данъци.
    И не забравяй че първите извадени пари ще са за отчуждаване. Само след това почва проектирането, после строежа, и накрая-доходите от експлоатация.
    Дано да не стане така, че след като се изплатят отчуждаванията, проекта да спре по някаква причина-първия загубил ще е заплатилия за отчуждаването, демек България.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  25. 25 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#16] от "donchoquihote":

    Е, дано да поглежда. Все пак чувството, че си докладвал някого без абсолютно никаква причина, е неприятно.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  26. 26 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 880 Гневно

    [quote#15:"donchoquihote"]А пари? Големи сме специалисти пак... по форумите. [/quote]

    Кат` се научи в тесни кръгове къде ще е трасето - ще започне едно купуване на 1000лв декара и след няколко месеца, ще се продаде на държавата за 2-3-4 хил. Познай кой ще продава!
    Пари за това имаме, но не и за работа!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  27. 27 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Чак започвам да се чудя цял свят ка кси строи пътищата и магистралите сам без евро-помощи.
    У нас - няма ли евросредства - никой няма да си мръдне и пръста.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  28. 28 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1582 Неутрално

    А, за Българите помислихте ли, Българите, от къде ще минават ???

  29. 29 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    [quote#6:"purple_rain"]Да не говорим,че великите умове са измислили този скоростен път да не минава през тунел под Шипка,а през Хаинбоаз,което е чутовна глупост!!! [/quote]
    Хич не е глупост, Хаимбоаз вече е изграден, а и е таман с 500 м по ниско от прохода Шипка...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    До коментар [#5] от "petar_333":

    Ще прибират. Няма да сме ние. Тия статии трябва и да се четат, не само да се коментират.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#1] от "gonzalez":

    Доколкото знам в Белгия, Холандия и Франция магистралите са безплатни. Тъй като сме заможни, у нас и скоростните пътища ще са платени.

  32. 32 Профил на uchuden.
    uchuden.
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#2] от "madagaskar": С какво !?! С въшките по главата ти !?!

  33. 33 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 418 Весело

    До коментар [#29] от "boby1945":

    Не си ме разбрал,аз ти говоря,че ще се строи тунел под Шипка с европейски пари и някой велик ум е решил този скоростен път да не минава през него,а през Хаимбоаз,който през зимата понякога става непроходим и северна и южна България са откъснати една от друга,е не е ли това чутовна глупост?

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  35. 35 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#29] от "boby1945":

    Айде сега като е изграден, да им го дадем на катарците. А пък те да сложат бариера и да ми събират пари за това.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  36. 36 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#31] от "stoicho2":

    Във Франция магистралите не са безплатни. Безплатни са пътищата от националната мрежа.

  37. 37 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Това ще е платен път за удобство на турските тираджии. Очаквам българските шофьори въобще да не го ползват, именно защото ще трябва да плащат допълнително.

    А ако част от маршрута се припокрие с вече съществуващ път, катарците са задължени да изградят алтернативно шосе, което да е безплатно, за да не се нарушат правата на пътуващите.

  38. 38 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#35] от "acarid":

    Еми то винаги е така, баламите плащат.... като вземат Хаимбоаз поне ще плащаме по малко....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  39. 39 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#33] от "purple_rain":
    Тунел под Шипка е стара като света идея, ама е много скъпо удоволствие, ако си пътувал от там сам трябва да знаеш от къде трябва да започне скоростният път, преди тунела под Шипка и след тунела докъде да стигне за да "заобиколи" Габрово..... няма пак да мине през града на рацо Ковача дето рано става, нали?
    А това че няколко дена някой не може да мине през Хаимбоаз не е болка за умиране, има и други пътища, пък и може да почака, няма да се счупи.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  40. 40 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    "...България няма да има друг финансов ангажимент освен отчуждителните процедури и издаването на разрешителни за строеж..."
    Едва ли има по-тъп подход, от този, който демонстрират управниците ни! Чудесна тема се падна на един изпит наскоро - "Всичко за продан!"
    Невероятна разпродажба на страната ни, пред очите на всички. Някои хора така и не разбраха, че трябва да се помага на българския бизнес, хубав, лош, ама български. И не от сляп национализъм, а от випиющата нужда, най-сетне в страната да се създава нещо със свои сили. Възможностите ги има. Няма политици, няма икономисти, няма гласове в защита на българщината. Пита се, какви ще са икономическите изгоди за страната? Като от стоманата на Митал, като от авио-Зееви, като от златни концесии? Няколко пършиви милиона? Евала на министърката - докато някои си мерели километрите, тя се справяла фантастично. Е, личи си. Поредна недомислица. Ако ТОЙ отиде още веднъж в Катар и Турция, може да им даде Добруджа за житно производство и Родопите за вода!

  41. 41 Профил на superstar
    superstar
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Свързването на Северна и Южна България с магистрална връзка ще реши вековен транспортен проблем. Мястото за преминаване на Балкана с тунел е ясно-ХАИНБОАЗ с кота около 500-560 м
    От статията се разбира ,че отново пътни титани ,организатори на стратегически конференции се намесват и:" Ще се обсъждат три алтернативни трасета - през Върбишкия проход, през Шипка и през Бургас - Варна - Шумен."
    Да ама не! Арабите и турците са си направили добре сметката и си дават парите, за да си ги вземато обратно пак многократно
    !Е не е луд този ,който яде зеленика, а този който му го дава!
    Все пак на добър път за истинското СЪЕДИНЕНИЕ на БЪЛГАРИЯ!!

  42. 42 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    До коментар [#31] от "stoicho2":
    [quote#31:"stoicho2"]Доколкото знам в Белгия, Холандия и Франция магистралите са безплатни[/quote]
    То и сега Свиленград - Русе е безплатно - само че с 80 - 20 км/ч
    А сега по сериозно ,
    Няма безплатни пътища - дали с винетки , надбавка към горивото или тол такси всичко се плаща - но както е замислено за тоя скоростен път , да е с тол такси е най -справедливо ,плаща само който го ползва !

  43. 43 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#19] от "do":


    [quote#19:"do"]А бай Тошо "Овчарчето Калитко" ли беше прочел.[/quote]

    =====================
    Бай ти Тошо до колкото си спомням бе роден една година преди баща ми , т.е. през 1914-та .
    А "Овчарчето Калитко " е написана и издадена около1950-та и за нас бе задължително лятно четиво за ваканцията .
    Та по онова време след 1950-та заниманията са му били насочени в друга насока -=- да превзема партийни и държавни постове .
    Но е интересно какво ли е чел в детските си години . . . ако е чел ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  44. 44 Профил на tometo2
    tometo2
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Строителството на нови пътища е похвално дело но в случая възникват и много въпроси. При едно подобряване на инфраструктурата в Румъния, този път може да дръпне голяма част от потока ППС от Капитан Андреево-Кулата и да лиши България от приходите от този трафик. Нормално е приходите от тол таксите де се делят 1:2 или 1:3 и България да получава едната част само заради местоположението на пътя. Останалата част от приходите в проектната компания да си я делят трите държави, както се разберат помежду си. Иначе ще излезе, че който има пари ще си строи тук каквото си иска и ще го експлоатира за своя сметка - един пътища, друг газопроводи трети далекопроводи и ние само ще лапаме мухите. Ние нямаме чак толкова много природни богатства и дадености а едно от тях е местоположението на държавата. Не съм чувал Катар да подаряват или да продават почти без пари наляво и надясно природното си богатство - природния газ. А Борисов може да се поучи и от колегата си Ердоган, който прати в девета глуха "Набуко", защото не е съгласен някой да си строи газопроводи на територията на Турция и да им подхвърля само жълти стотинки за това.

  45. 45 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#24] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Аз както чета - ние просто ще проведем процедурите, без да плащаме за тях. Защото то това ще е огромна част от парите. При положение, че ще се строи с частни пари (е, катарски държавни, но все пак не наши) поръчките ще са на реалната цена, така че ще имаме и коректив за следващи държавни поръчки за такъв тип пътища. В общи линии всичко е добре - регионите неминуемо ще се поразвият покрай един такъв път, отделно ще има доста търговски обекти по него и след 30 години май ще си стане наш. Тоя проект може да се окаже наистина печеливш за всички и дано.

  46. 46 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#42:"do"] но както е замислено за тоя скоростен път , да е с тол такси е най -справедливо ,плаща само който го ползва ! [/quote]

    Забравяш че този път ще се ползва преди-всичко от български граждани, който ще са заплатили и винетка.

    В този ред на мисли, аз предлагам тол-такса на всички изградени вече магистрали. Който ползва-плаща. По останалите пътища с винетката.

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  47. 47 Профил на Payakoff
    Payakoff
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#4:"vasil78"]

    има доста голяма разлика между скоростен път и магистрала !!!!
    Пак кокошкарски работи.[/quote]
    Разликата е в това, че скоростният път има 4 платна - по две във всяка посока, а магистралата - 4 платна + резервни платна...

    Post tenebras spero lucem
  48. 48 Профил на dobria96
    dobria96
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Не ме разсмивайте.Това е поредната пиар акция на правителството."Три годишна бюджетна рамка " , "меморандум за сътрудничество" - ще има едно харчене , на едни пари , и накрая едно голямо нищо.

  49. 49 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#44] от "tometo2":

    Ами нали имаме 1/3 от компанията - би трябвало да взимаме и 1/3 от печалбата. Или поне така трябва да бъде. Иначе пак не е лошо - български подизпълнители ще строят, което значи голяма част от парите за строителство ще останат, отделно със сигурност ще се поразвият районите около пътя, което ще генерира допълнително пари, ако получаваме и 1/3 от парите за таксите звучи направо прекалено добре, за да е истина.

  50. 50 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    До коментар [#43] от "Чардо":
    Нямах предвид детството на Живков а това че е имал възможност да я прочете
    А той едва ли е чел много ,като виждаме какво ни завеща
    1.Тотална обвързаност със СССР (до намерения за отказ от независимост )
    2.Фараонска индустриализация , изчерпала резервите на нацията
    3.Обезкървяване на българското село
    4.Унищожаване от корен на всяка алтернатива на комунизма
    5.Изтриване на 5 -те века робство с 5 години "Възродителен процес"- едно престъпно начинание необезпечено с време , дипломация и възможности и в резултат създаване ореол на жертви, сред част от малцинствата в България.
    6.и др.


  51. 51 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    До коментар [#5] от "petar_333":

    Вие от концесионерите ли сте?

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  52. 52 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1069 Неутрално


    [quote#44:"tometo2"]При едно подобряване на инфраструктурата в Румъния, този път може да дръпне голяма част от потока ППС от Капитан Андреево-Кулата и да лиши България от приходите от този трафик[/quote]
    Това наистина е реална опасност ,Дунав мост 2 и Северозападна България която чака трафик и съживяване да попаднат в изолация !

  53. 53 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#50] от "do":


    [quote#50:"do"]3.Обезкървявае на българското село [/quote]
    ====================================
    За другите ти точки ги приемам макар по някои и с малки коментари .
    НО :
    не знам какво имаш предвид под думата " обезкървяване"
    . Но не забравяй че тогава съществуваше системата на "ЖИТЕЛСТВОТО" и не можеше току така да си напускаш населеното място !
    Имаше си определени по тогавашните закони случаи и те бяха много малко !
    И друго :
    Система на ТКЗС беше хвалена в цял свят и от цял свят се опитваха да я копират . Само ги сравни с кибуците .
    Имай предвид че земята никога не е била одържавявана , а кооперирана , макар и в доста от случаите "доброЗОРНО"
    Селското стопанство бе изключително добре организирано и развито . Нещата започнаха да се объркват когато започнаха да ги уедряват и окрупняват в АПК и ПАК и взеха та премахнаха рентата !
    Лично за мен най-меродавно бе мнението на дядо ми от с. Обнова Плевенско като му зададох въпроса кога е било по-добре -=- преди като частник с 400 дка ниви или като кооператор ?
    И той ми каза че е не сравнимо по-лесно и по-хубаво да си кооператор , защото проблемите (грижите) на самотния частник са невероятни .
    Като този разговор бе след като завърших гимназия , т.е. след 1964-та

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  54. 54 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#52] от "do":


    [quote#52:"do"]Това наистина е реална опасност[/quote]
    ========================
    За да не се получи този резултат нашите искат да направят скоростен път на мястото на магистрала Хемус като я вържат със скоростния път от Кап.Андреево и със друг ск.път до Видин .
    Като по последни данни тези пътища (за Видин и Хемус) са влезли и одобрени за европейско финансиране , защото са част от евромагистралите на ЕС , докато този ск.път не е в евромагистралите и за това ще го правят с тол такси и чуждо финансиране .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  55. 55 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    И като продължение на пост 52.
    За да се минимизира тая опасност за нас е по изгодно трасето на скоростния път да мине колкото е възможно по на изток и май турците също искат по източно трасе ( разбира се тяхната сметка е по друга ) . По такъв начин там ще се събере трафика от Турция и Близкия Изток за Средна и Северна Европа ,но ще бъде неизгоден за тоя от Гърция .

  56. 56 Профил на tometo2
    tometo2
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#49] от "ugi": Колега аз имам предвид 1/3, 1/4 (или колкото се договорят) да бъде за България заради местоположението на пътя. Останалата част да се дели на 3 в зависимост от участието на всяка от трите държави. В противен случай "човека с парите" ще определя всичко и къде отива суверенитета? Ами да поразсъждаваме тогава и за "Набуко", язовира на р. Тунджа, Катарския газ и Либийския петрол.

  57. 57 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#45:"ugi"]До коментар [#24] от "Moi6e ot Israel (onziSa6tia ve!)":

    Аз както чета - ние просто ще проведем процедурите, без да плащаме за тях[/quote]
    Според мен израза "финансов ангажимент" във фразата "...Павлова уточни, че България няма да има друг финансов ангажимент освен отчуждителните процедури и издаването на разрешителни за строеж..." означава че България плаща отчуждаването. Ама с моя калпав български...напълно възможно е ти да си прав

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  58. 58 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    До коментар [#53] от "Чардо": Абсолютно същия разговор съм имал и аз със своите баба и дядо ,и те ми казаха че ако са знаели колко е хубаво в ТКЗС - то изобщо е нямало да се съпротивляват когато са ги вкарвали там .
    НО какво имам предвид - това че бяха давани огромни стимули за работниците (селяни който напускаха селата )- жителство ,сигурна и висока заплата , труд при много по-добри битови условия, здравни услуги , по добро образование за децата,почивки, апартаменти ,отпуски и др. и др.
    На село те не притежаваха вече нищо , след като им отнеха земята просто трябваше да продадат няколкото животни който са отглеждали ,багажа на камиона и край на селските мъки - ставането и лягане по тъмно и работа без почивен ден.
    А е доказано в световен мащаб че селянина веднъж докоснал се до градския живот -,никога не можеш да го върнеш на село.
    Казват че това са процеси на урбанизация и др. който са неизбежни , но при нас те не протекоха по нормалния начин ,а той беше следния:
    Тези от по будните селяни пак можеше да станат работници и да отидат в градовете ,своята земя те най - вероятно щяха да продадат на тези който оставаха , те щяха да окрупнят земята си да вкарат техника .
    Достигаме и до обезкървяването,
    на работника в града не са нужни много деца по ред причини ,но на селския фермер децата са жизнено необходими - затова българите преди са имали и по 9-11 деца.
    Сега вече бившите селяни стоят в градовете и чакат пенсиите си ,а селата са заети от римляните !

  59. 59 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 523 Неутрално

    [quote#39:"boby1945"]Тунел под Шипка е стара като света идея, ама е много скъпо удоволствие, ако си пътувал от там сам трябва да знаеш от къде трябва да започне скоростният път, преди тунела под Шипка и след тунела докъде да стигне за да "заобиколи" Габрово..... няма пак да мине през града на рацо Ковача дето рано става, нали?
    А това че няколко дена някой не може да мине през Хаимбоаз не е болка за умиране, има и други пътища, пък и може да почака, няма да се счупи..... [/quote]

    Първият етап от обхода на Габрово е завършен още през 1985 г. Строежът на втория е започнат и в момента е изоставен. В момента се проектира 3-ят етап, както и тунелните съоръжения. Засега те остават за следващия период 2014 - 2020 година и дано това да не се промени.
    По-стратегическо място за тунел между Северна и Южна България няма. Той ще е най-пряката връзка между икономиките на райони като Плевен, Ловеч, Севлиево, Габрово, Търново, Русе от север с Казанлък, Стара Загора, Хасково, Пловдив и дори Пазарджик от юг.
    Каквото и да се случи с плановете за концесията на скоростния път, тунелът под Шипка рано или късно трябва да бъде построен.

  60. 60 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    До коментар [#55] от "do":



    [quote#55:"do"]За да се минимизира тая опасност за нас е по изгодно трасето на скоростния път да мине колкото е възможно по на изток и май турците също искат по източно трасе ( разбира се тяхната сметка е по друга ) .[/quote]
    ==================================

    В една друга медия :

    Конкретните предложения за проекта днес обясни председателят на Агенция "Пътна инфрастрктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров: "Турската страна предложи
    вариант, който минава през нов Граничен КПП и между Карнобат и Бургас пресича магистрала "Тракия".

    От Карнобат върви нагоре диагонално между Върбишкия и Ришкия проход и излиза близо до Търговище. След това - край Разград и към Русе".

    На бъдещия скоростен път ще се плаща т.нар. "тол такса", но в променен вид, обясни министър Павлова "Тя може да бъде GPS-базирана такса или на друга система, не е задължително да бъде с кабини", допълни строителният министър.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  61. 61 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 561 Неутрално

    ... между Карнобат и Бургас пресича магистрала "Тракия".
    От Карнобат върви нагоре диагонално между Върбишкия и Ришкия проход и излиза близо до Търговище. След това - край Разград и към Русе".

    И русенци ще си имат "път до морето"

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!
  62. 62 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    До коментар [#61] от "acarid": Ами супер - И не само русенци ,ако погледнем малко по на север , доста хора живеят !

  63. 63 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#5] от "petar_333":

    А вкой джоб ще влизат а

  64. 64 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 446 Неутрално

    Свързват турските махали в България с Турция
    е с един куршум два заека

  65. 65 Профил на ec
    ec
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Поредното средство за налагане на стратегически цели и амбиции предоставено на Турция от феса Борисов.

  66. 66 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1069 Неутрално

    Ами за да спрем турската търговска инвазия защо не си взривим пътищата до Разград ,Търговище ,Кържали , Шумен и др .Така само ние ще можем да ги посещаваме с високопроходима техника .Смятам че така "патриотичните" форумци ще бъдат спокойни !

  67. 67 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "madagaskar":

    нали ще се изплаща 20-30 години,а и поддръжка трябва.По добре така само ДДС ще взима държавата и нямада се занимава ,а след 30 години ще си го вземе.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK