Агенцията за приватизация прекрати продажбата на "БДЖ-Товарни превози"

Агенцията за приватизация прекрати продажбата на "БДЖ-Товарни превози"

© Надежда Чипева, Капитал/ Дневник



Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол прекрати публично оповестения конкурс за продажбата 100% от капитала на "БДЖ – Товарни превози" EOOД, съобщиха от ведомството.


Мотивите за решението са липсата на сериозен инвеститорски интерес още в началния етап на конкурса и невъзможността да се реализира конкурентна процедура за дружеството.


Агенцията и Министерството на транспорта ще направят цялостен анализ и в оптимален срок ще започне нова приватизационна процедура на дружеството, посочват от там.




В понеделник станъ известно, че само един е кандидатът за покупка на компанията - "Дует реълуей България", регистрирана преди две седмици с капитал 10 лева. Фирмата е дъщерна на регистрираната в Кипър офшорка "Дует реълуей лимитед". Собственик на офшорката е британският инвестиционен фонд Duet Group, твърди управителят на българската компания Даниел Дамянов.


След заседанието на правителството в сряда министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че юристите на БДЖ и на министерството на финансите в следващите дни ще излязат с решение на проблема със спрените заради необслужван заем към Световната банка държавни субсидии за железницата. Те търсят начин да прехвърлят задължението на БДЖ към Национална компания "Железопътна инфраструктура". 


Цялата държавна субсидия за железопътния превозвач - близо 13 млн. лева на месец, е спряна от този месец занапред, каза министърът. Причината е необслужваният заем от 131.5 млн. долара, отпуснат от банката на БДЖ през 1995 г. Тогава обаче двете компании – собственикът на релсите (НКЖИ) и превозвачът (БДЖ) все още не бяха разделени.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 515 Неутрално
  2. 2 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4239 Неутрално

    Лоша новина!Управниците много късно се сетиха да приватизират!Нещо трябва да се промени в схемата,за да се привлекат сериозни потенциални купувачи!

  3. 3 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 684 Весело

    10 лева капитал ?! Е,а ти подигравката за БДЖ. Един метър релса 49 кг струва повече.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  4. 4 Профил на €arthquak€
    €arthquak€
    Рейтинг: 679 Неутрално

    До коментар [#2] от "bat_plamen":
    Новината си е много добра. След като изгониха сериозните купувачи и кандидат остана само тази офшорка се усетиха, че номерът им няма да мине този път и прекратиха процедурата.

    Нищо де, ще има втори опит, избори идат, кинти трябват.

    ☭= ☠
  5. 5 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4239 Неутрално

    До коментар [#4] от "earthquake":

    Нещата са ясни!Кинти няма и трябва да се продава/но не да се подарява на "наши фирми"/!Ще видим как ще се развие този казус,свързан с приватизацията на БДЖ-товарни превози!

  6. 6 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2279 Неутрално

    Иди ми-дойди ми!

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  7. 7 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 632 Неутрално

    браво на Агенция по приватизация - в никакъв случай такава стратегическа компания не трябва да попада в офшорна фирма! който иска да прави бизнес с БДЖ да го прави коректно ...

  8. 8 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Лично за мен, при следващата приватизационна процедура, на едно толкова стратегическо предприятие, държавата трябва да се опита да запази миноритарен дял от поне 20%.

    Знам че лесно се източва миноритарен дял, но това е наистина прекалено важно дружество, за да се приватизират 100% от акциите.

  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    Щом СБ е замесена - гарантивно от ГЕРБ и МинФин ,че БДЖ ще бъде тотално разорена!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Вижте сигнала, подаден чрез сайта www.news359.bg , а именно:



    http://www.news359.bg/2012/07/12/saobshtenie-otnosno-koruptsiyata-v-bdzh/




    Съобщение относно корупцията в БДЖ


    12.07.2012 23:19 0





    Автор: Бисер Иванов

    Уважаеми дами и господа, обръщаме се към Вас като стожери на гласността и законността. Искаме да Ви уведомим за безцеремонните корупционни действия и конфликт на интереси от страна на управителите на БДЖ товарни превози Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Молим Ви час по-скоро да уведомите министър-председателя /но не министъра на транспорта, защото той прекрасно знае всичко/ за безобразията на двамата управители.

    1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво?

    2. Защо управителите не са отстранени докато тече разследването, а същевременно те трескаво заличават и унищожават уличаващи ги документи и уволняват служители, притежаващи уличаваща ги информация.

    3. Какво наложи това, че двамата управители прогониха двата най-големи клиента-Лукойл и Порт Бургас и по този начин драстично свалиха цената на предприятието за предстоящата приватизация? В момента управителите правят всичко възможно да прогонят и друг голям клиент – ОМВ. Така те саботират продажбата на БДЖ товарни превози.

    4. Защо управителите доведоха до над 7 милиона загуби за предприятието за първите 6 месеца на годината?

    5. Защо управителите съзнателно не предприемат действия за събиране на вземанията от клиенти, които от началото на годината вече са за над 2 милиона? Като най-големите длъжници са Каолин и мините на Христо Ковачки.

    6. Защо управителите масово правят процедури за доставки и услуги до 10 хил. лева с 3 оферти, 2 от които са фиктивни? Да се направят насрещни проверки на всяка от тези 2 фиктивни оферти от фирми. Лесно е да се установи, че само от тези малки обществени поръчки, Джуров и Иванов си докарват по около 20 000 лева на месец. Във фирмата двамата управители са известни с прякора „КОРУМПЕТАТА“.

    7. Защо монтираните на локомотивите джипиеси за над няколкостони хиляди лева са напълно безполезни и защо не се провери тази сделка? Големите кражби на гориво продължават.

    8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ.

    9. Знае ли министър-председателя колко случаи на самоубийства, смъртни случаи от инфаркти, инсулти и страхови неврози вече има в БДЖ? Не си ли дава сметка, че БДЖ става българския аналог на Франс Телеком поради царящия страх и ужас в момента? Джуров и Иванов ежедневно уволняват неудобни на тях хора и назначават нови, верни на тях служители. Психологическият тормоз от страна на управителите над служителите в централата е ежедневен. Вече има заведени няколко съдебни иска за психологически тормоз на работното място срещу Пламен Джуров.

    10. Защо след като разбиха и разделиха стотици семейства управителите назначават цели семейни кланове, приближени на тях? Не е ло това страшен конфликт на интереси? Най-фрапиращия случай е назначаването на баща, син и дъщеря, които са лични бодигард, шофьор и преводач на корумпето Джуров.

    11. Изпълнителния директор Йордан Недев отдавна иска да уволни двамата управители поради некадърност и данни за корупция, но над тях има чадър. Управителят Пламен Джуров е психически неуравновесен и почти ежедневно крещи по коридорите и заплашва служителите с физическа саморазправа. Стигна се дори сбиване между Джуров и Недев – това е позорно.

    12. Защо министър-председателят не изпрати независим международен одитор,
    който да направи независим одит на законосъобразността и целесъобразността на действията на управителите, които трябва да защитават интересите на държавата и този одит да установи дали са на лице конфликт на интереси, безстопанственост и корупционни действия. Или поне да изпрати Сметна палата или БОРКОР – далаверите в товарни превози са много по-големи от тези в пътнически превози. /news359

  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    До коментар [#10] от "ibmibm":
    "8. Защо управителите се изживяват като наказателна бригада и вместо да управляват, те ходят лично да правят показни и напълно безполезни акции за лов на крадци? По този начин се опитват да отклонят общественото внимание от истинските проблеми на БДЖ."
    Защото това е в директивите за показната борба с кражбите !
    Ако хванат 10 туби дизел никой няма да ги пита къде са им 1500 вагона или 100 локомотива !?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Добре, че засега спряха продажбата. Иначе щеше да се реализира поредната кражба в полза на някое приятелче на Бойко Борисов. Както офшорките на Цеко Минев.

  13. 13 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#11] от "comandante":

    Така е. А ако управителите не са разбрали, че работят в търговско дружество, а не в РПУ, ще трябва някой студент от началните курсове да им го обясни. "Благодарение" на това, че са хванали 10 туби и то празни, дружеството не представлява интерес за стратегическите инвеститори.

  14. 14 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Сега ошашавените костовачета сигурно си мечтаят да спечелят изборите да стане костов премиер и да го продаде изгодно на някой негов ортак като захариев За щастие на българите това са само сънищата им , ама така им се иска та им се плаче

  15. 15 Профил на filmir
    filmir
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Защо трябва да прехвърлят задълженията на БДЖ към друга компания?

  16. 16 Профил на Гравицапа
    Гравицапа
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Изобщо не трябва да се продава БДЖ. Товарните превози са печелившата дейност. Защо тогава да се продават?

  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3073 Неутрално

    [quote#13:"ibmibm"] "Благодарение" на това, че са хванали 10 туби и то празни, дружеството не представлява интерес за стратегическите инвеститори. [/quote]
    Медиите изобщо не говорят за действителното положение на обираните "чуждите инвеститори"
    Понеже кражбите в особено големи размери са национален спорт често лицата които са бивши държавни служители минават на работа в чужди корпорации които развиват дейност у нас ! Новите мениджъри започват да крадат два пъти повече ...
    Освен Сашо Томов има поне 100-200 за които има подобни съмнения !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#17] от "comandante":

    Защо нито една медия не е задала въпроса на двамата комисари, пардон управителите на товарни превози защо не излязат с конкретна информация за т. нар. крадци-с доказателства. Отговорът е прост - защото управителите лъжат за своите "подвизи". За 1 година освен да упражняват корупционни практики, за които ги разследват в момента, управителите нищо друго не са направили. С изключение на случая с "Петко Нафтата", но той е благодарение на МВР.

  19. 19 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Само не разбрах, как кандидатът за покупка на компанията - "Дует реълуей България", регистрирана преди две седмици с капитал 10 лева, излезе, единствения, който отговаря на изискванията !!!

  20. 20 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ха стига бе.. за ипк може.. за бдж не може.. що тъй.... че на някой му е дошъл акъла, че на един кандидат офшорка не е логично да се продава, дълбоко се съмнявам .. а сега кажете къде е истината

  21. 21 Профил на _dd
    _dd
    Рейтинг: 402 Неутрално

    БДЖ трябва да остане държавно, особено товарните превози, които при добър мениджмънт ще носят огромни приходи, позволяващи социални функции на пътническите превози, и в същото време няма да се налага целогодишно строене на пътища и магистрали. Едва ли има човек, който не го знае.

    "Общество, което допуска бедност и нещастия, и човечество, което допуска война, са общество и човечество от низш род." Виктор Юго
  22. 22 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#21] от "_dd":

    Ако остане държавно ще трябва да се обяви истински конкурс за мениджмънт на дружеството и да се изберат истински мениджъри с истински договори за управление - с конкретни цели, отговорности, европейски заплати и бонуси. От 1 година БДЖ товарни превози е сринато в пазарен аспект, финансов и организационен план от некомпетентните управители Пламен Джуров и Ивайло Иванов. Недоумявам защо държавата си позволи този "лукс" ?

  23. 23 Профил на _dd
    _dd
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#22:"ibmibm"]сринато в пазарен аспект, [/quote]
    Ще направят и един, два закона за БДЖ - ще задължат определени товари (по тонаж, вид) да се превозват само с тях. И няма да плащаме постоянно за пътища.

    "Общество, което допуска бедност и нещастия, и човечество, което допуска война, са общество и човечество от низш род." Виктор Юго
  24. 24 Профил на Б. Дянков
    Б. Дянков
    Рейтинг: 465 Неутрално

    "В понеделник станъ известно..."

    браво на редакторите в Дневник! Иптен на сидянка ми станъ кът гу пручетух туй )))

  25. 25 Профил на pele1956
    pele1956
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абе тези простаци продадоха и изядоха всичките пари които бяха отпуснати на българия.А сега няма кой да ги осъди и им ги вземе парите от престъпната дейност.Защото всички от управляващите са или в правителството или в престъпният парламент.От градина направиха пустиня българия тези мръсни комуняги.

  26. 26 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#25] от "pele1956":

    Двамата управители - Джуров и Иванов съвсем скоро ще върнат всичко на държавата. Приготвят им и килия със северно изложение))

  27. 27 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Добра новина, за съжаление ще е временна. Разрушителите на България нямат нито милост нито съвест.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  28. 28 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 921 Неутрално

    [quote#10:"ibmibm"]1. Попитайте го защо българската общественост не е информирана, че от няколко месеца тече разследване на ДАНС и криминална полиция срещу двамата управители за корупция, за източване на ДДС и за източване на държавния резерв от гориво? [/quote]
    Да, наистина? Защо не предават на живо разследването по телевизията?

    Баси кухите лейки. Който е куха лейка да цъка плюсове на горния коментар.

  29. 29 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#28] от "Отнесен":

    Друже, едно е да информираш обществото, че се води разследване, а друго е да го даваш по телефизията.
    А в случая става въпрос не за бакалията на кака Пена, а за предприятие, свързано с националната сигурност на България.

  30. 30 Профил на slq84014722
    slq84014722
    Рейтинг: 921 Неутрално

    До коментар [#29] от "ibmibm":

    Ми да де, по CNN ги дават часове след атентата, дават снимка в едър план, в профил, в анфас, както и интервю с майка му и някоя братовчедка.

  31. 31 Профил на JR Ewing
    JR Ewing
    Рейтинг: 451 Весело

    Собственикът на лондонския фонд Дует Груп е бил главен инвестиционен банкер на Креди Суис за Турция и Израел
    http://www.linkedin.com/pub/henry-gabay/1/793/3b

  32. 32 Профил на JR Ewing
    JR Ewing
    Рейтинг: 451 Весело

    Съсобствениците на Дует, както и доста от екипа са швейцарци и/или бивши служители в частни швейцарски банки. Главният оперативен директор е турчин.

  33. 33 Профил на JR Ewing
    JR Ewing
    Рейтинг: 451 Неутрално

    В продуктите на Дует - различните фондове и стратегии, обявени на сайта им, няма очевиден фонд, в чието портфолио да попадне тази сделка.

    Duet Global Opportunities Fund
    Strategy: Global Equity Market Neutral
    Portfolio Manager: Jason McNab
    Duet Global Plus Fund
    Strategy: Global equity long/short - active trading
    Portfolio Manager: Jason McNab
    Duet Commodities Fund
    Strategy: Discretionary hedge fund focused on its directional and relative value strategies in Energy and Metals.
    Portfolio Manager: Arno Pilz , Tony Daniel Hall
    Duet Global Equity Fund
    Strategy: Global Equities
    Portfolio Manager: Aneil Anand
    SSP Python Growth & Income Fund (UCITS IV)
    Strategy: The fund targets absolute return principally using high-yielding equities in the European markets. Daily Liquidity.
    Portfolio Manager: Thierry Serero

    Emerging Markets
    Duet Africa Index Fund
    Strategy: Long-Only Equity Index Fund in Sub-Saharan Africa, ex-South Africa
    Portfolio Manager: Ayo Salami
    Duet Africa Opportunities Fund
    Duet MENA Opportunities Fund - MENA Hedge Fund Manager of the Year 2011
    Strategy: Opportunistic, Conviction and Relative Arbitrage Strategies in Equity & Credit in the Middle East & North Africa
    Portfolio Manager: Hedi Ben Mlouka
    Duet MENA Horizon Fund - MENA Equity Fund Manager of the Year 2011
    Copyright © Duet Group 2011
    About / Contact / Legal / Authorised and Regulated by the Financial Services Authority (United Kingdom)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK