Във "Фиат" мечтаят за евтина покупка на "Опел"

Отличният прием на мъника 500 в САЩ, както и добрите продажби на другите американския марки на "Фиат" - "Крайслер", "Джийп" и "Додж", могат да осигурят финансирането евентуална сделка за покупката на "Опел"

© Reuters

Отличният прием на мъника 500 в САЩ, както и добрите продажби на другите американския марки на "Фиат" - "Крайслер", "Джийп" и "Додж", могат да осигурят финансирането евентуална сделка за покупката на "Опел"



Италианският производител на автомобили "Фиат" се надява да купи евтино "Опел", ако алианса между сегашния собственик на марката "Дженерал мотърс" и "Пежо" се разпадне, написа агенция "Ройтерс", като се позова на информация в италианския всекидневник Il Sole-24 Ore. Изданието не дава данни откъде е намерило информацията си. От "Фиат" пък са отказали коментар на информацията.


"Опел" е финансов проблем за "Дженерал мотърс" от години, като за разлика от американските марки на гиганта, така и не успява да излезе на печалба. Мултинационалният концерн отчете 700 млн. долара загуби за първата половина на годината от европейските си операции, който освен "Опел" включват и британската марка "Воксъл".


До момента американската фирма-майка е наляла в "Опел" 16 млрд. долара за дванадесет години. Според последното проучване на "Морган Стенли" обаче от европейското си поделение GM в най-добрия случай ще получи 12.3 млрд. долара през следващите десет години.




Тези цифри дават надежди на шефа на "Фиат" Серджио Маркионе, че може да получи "Опел" почти без пари, за разлика от сделката за "Крайслер" или предишната оферта за "Опел", направена през 2009 г., уточнява Il Sole-24 Ore.


През 2009 г. италианският производител на автомобили придоби дял в "Крайслер" в замяна на преотстъпени технологии за производството на малки автомобили, предназначени за американския пазар. През същата година концернът от Апенините се опита за придобие и "Опел", но предложената сума се оказа по-ниска от тази на производителя на части "Магна Интенрешънъл". Така или иначе обаче от "Дженерал мотърс" решиха да задържат компанията.


Маркионе периодично повтаря, че европейската автомобилна индустрия има нужда от консолидация, ако иска да се справи с петгодишния спад на пазара. "Ние имаме колективна отговорност за индустрията, за да проведем прогресивно преструктуриране на европейско ниво", каза той през миналия месец.


Към момента от "Фиат" все още не са отправили оферта към "Дженерал мотърс" се казва още в информацията на италианския всекидневник. В публикацията се добавя, че така няма и да има, ако алиансът между GM и "Пежо" проработи.


Партньорството между "Дженерал мотърс" и групата PSA Пежо Ситроен стана факт през март. Идеята е чрез поделяне на разходи за нови разработки, споделяне на технологии, продажбите на едни и същи модели под различни марки, както и чрез обмяна на успешни пазарни практики двете компании да си спестяват по около 2 млрд. евро годишно.


Миналият месец на въпрос от агенция "Ройтерс" финансовият директор на "Опел" Михаел Лохшелер е заявил, че "Дженерал мотърс" не смята да продава най-популярната си европейска марка.


В същото време, въпреки, че трупа загуби в Европа, концернът "Фиат" получава свежи пари от отличното представяне на марката "Крайслер", в САЩ, който могат да се използват за финансирането на покупката на "Опел". През септември Chrysler Group LLC, част от който са марките "Крайслер", "Додж", Джийп" и "Фиат", отчетоха 12% скок на продажбите до 142 041 бройки. Това е най-добрият септември за най-малкият американски производител от 2007 година насам.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nochkopenev
    nochkopenev
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Предпочитам Опел пред Фиат в итнерес на истината, а ако го купят - ужасна работа ще бъде за немците. Явно много са го закъсали.

  2. 2 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Конструкторите на Опел напоследък ми напомнят на бенда от Титаник - корабът се пълни отчайващо с вода, обаче музиката е на ниво...
    Колкото до ФИАТ - хм... Да го кажем възпитано - стига ми, че последното Комбо е Добло с различна емблема!

  3. 3 Профил на dimitar_ak
    dimitar_ak
    Рейтинг: 217 Неутрално

    То и сега всичко дизелово в Опел идва от Фиат.

  4. 4 Профил на ds_g
    ds_g
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Опел е бил немски до 1945 г................след изземването му от съюзниците само името си е останало ......

    От Всички земни грехове БОГ най-тежко наказва ГЛУПОСТTА!!!
  5. 5 Профил на pinoki0
    pinoki0
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ""Опел" е финансов проблем за "Дженерал мотърс" от години, като за разлика от американските марки на гиганта, така и не успява да излезе на печалба. "


    Това дали не се ли дължи на американските данъкоплатци, които напомпаха GM когаато беше пред рухване?

  6. 6 Профил на pinoki0
    pinoki0
    Рейтинг: 426 Неутрално
  7. 7 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Може и да доживеем да видим добре направен Опел

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  8. 8 Профил на ku4e
    ku4e
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Италианците са добри изобретатели, но лоши изпълнители. Симбиоза с немците би могла да проработи.

  9. 9 Профил на vkiril
    vkiril
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#4] от "ds_g":

    Опел е станал собственост на Дженеръл моторс далеч преди войната - още през 1929 година
    Извадка от википедиата:
    In March 1929, General Motors (GM), impressed by Opel's modern production facilities, bought 80% of the company, increasing this to 100% in 1931. The Opel family gained $33.3 million from the transaction. Subsequently, during 1935, a second factory was built at Brandenburg for the production of "Blitz" light trucks.

  10. 10 Профил на itcrowd
    itcrowd
    Рейтинг: 217 Неутрално

    тук май много хора говорят наизуст за опел. май не са се качвали на нещо по-ново от кадет или първата астра.

  11. 11 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ако стане това, дано поне ламарините да спрат да ръждясват до пробиване. Иначе дизайна на някои модели Опел напоследък е добър. Чува се, че италиански дизайнери са постигнали този резултат. ... Иначе Фиат са хубави коли от доста време насам. Който е карал Крайслер още много преди обединението с тях, знае това (говорим за двигатели) А Фриймонт е именно резултат от придобиването на Крайслер. Страхотен автомобил.

  12. 12 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Жалко жабарите ще о..рат нещата генерално

  13. 13 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 740 Неутрално

    За мен остава пълна загадка пазарната експанзия на Фиат. Преди, може би, десетина години бяха на ръба на фалита и незнайно как се измъкнаха. Не мисля, че през последните години са направили съществен пробив на който и да е пазар, дори и да включим в сметките, засега, успешната амариканска авантюра, за която също не мога да си обясня откъде извадиха средства (надали е минало само с обмен на технологии срещу собственост). А сега отново се лакомят за Опел и то отново при значителни загуби в Европа... Да не би да има някакъв плътно населен седми континент (изключвам слабонаселения Антарктида), където да се продава само Фиат!?

    generator
  14. 14 Профил на axel
    axel
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#4] от "ds_g":

    Още през 1929 г. Дженерал Мотърз купува 80% от Адам Опел АГ. Тъй че по време на ВСВ американски капитал (Опел Блиц) се сражава срещу американската армия.

    „Gesagt heißt nicht immer gehört, gehört heißt nicht immer verstanden, verstanden heißt nicht immer einverstanden, einverstanden heißt nicht immer angewendet.“
  15. 15 Профил на taliban
    taliban
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#13:"conTXT"]За мен остава пълна загадка пазарната експанзия на Фиат.[/quote]

    Яко съкращаване на персонала и затваряне на губещи предприятия. В същото време Опел произвеждат основно в страната с най-скъпо електричество в Европа, с високи заплати и данъци, но нямат такава репутрация зад марката си като другите немски производители. Макар че и те ще гушнат букета в скоро време както е тръгнало - социализмът не прощава.

  16. 16 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 2970 Неутрално

    До коментар [#13] от "conTXT":
    Според мен отговорът се крие в гениалния мениджър Серджо Маркионе.

    Gunter glieben glauchen globen
  17. 17 Профил на pixel
    pixel
    Рейтинг: 534 Неутрално

    [quote#13:"conTXT"]Преди, може би, десетина години бяха на ръба на фалита и незнайно как се измъкнаха. Не мисля, че през последните години са направили съществен пробив на който и да е пазар[/quote]


    преди 10 години ,спасението на Фиат не беше незнайно ,
    а благодарение на производството си в Бразилия и Турция ,
    особенно с лекотоварният Добло направиха сериозни продажби .

  18. 18 Профил на kikoleppard
    kikoleppard
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#13] от "conTXT":

    Доколкото си спомням, точно тогава получиха от GM около 2 милиарда долара, за предоставени технологии при производството на дизелови мотори.

    Фиат Гранде Пунто и 2ра версия на Панда си имаха добри продажби, а не на последно място Fiat Industrial върви много добре.

  19. 19 Профил на Александър Екимов
    Александър Екимов
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Фиат са номер 1 в Бразилия и голяма част от Южна Америка. Магнети марели доставя части за всички автопроизводители. В Европа Фиат продава баничарки на поразия под всякакви немски, френски и италиански марки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK