До 10 дни започва втора процедура по продажбата на "БДЖ Товарни превози"

До 10 дни започва втора процедура по продажбата на "БДЖ Товарни превози"

© Надежда Чипева, Капитал/ Дневник



До десет дни започва новата процедура по приватизация на "БДЖ Товарни превози", след като първата беше прекратена, съобщи изп. директор на агенцията за приватизация Емил Караниколов пред агенция "Фокус".


Новата процедура ще е със срок от 77 дни.


"Благодарение на сключения меморандум за сътрудничество с международни консултанти получихме профили на потенциални инвеститори, които имат интерес към БДЖ", коментира Караниколов.




Както вече стана известно, Надзорният съвет на агенцията е занижил критериите за допустимост до участие в процеса.  Изискванията вече са 100 млн. евро оборот за последните 3 години за стратегически инвеститори и 400 млн. евро за всяка от последните три години за финансови инвеститори. Предишната процедура започна с условие за оборот от 400 млн. евро за стратегическите и 1 млрд. евро. на финансовите инвеститори, напомни директорът на агенцията по приватизация.


Караниколов заяви, че няма да коментира цената на БДЖ "Товарни превози", защото при предварително обявяване, инвеститорите се опитват да я свалят.


"Направихме един по-добър мениджмънт, надявам се да имаме по-широк интерес от страна на инвеститорите и смятам, че ще имаме една успешна сделка. До края на тази година ще имаме подаване на обвързваща оферта, като реално парите ще влязат през следващата година", добави Емил Караниколов.


През лятото беше подадена само една оферта за компанията - от "Дует реълуей България", макар че преди това шест компании купиха документация за участие. Заради това конкурсът беше прекратен.

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Залагам бас ,че "вездесъщия" Цветан Всилев ще си купи и жп превозвач, ама сам или с руски партньори ще видим !

  2. 2 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 506 Неутрално

    ТИКВАТА КВОТО СИ Е ЗАПЛЮЛ,ЗАПЛЮЛ СИ Е,СА ОСТЪРГВА ТАВАТА ГАДА

  3. 3 Профил на nikoletam
    nikoletam
    Рейтинг: 450 Неутрално


    И с всеки следващ ден евтино и ПО-ЕВТИНО.......

    Докато я докараме дотам, че държавата да плати на купувача премия (и да му изплати стойността на дължимите кредити и лихвите по тях)

    Грозна работа

  4. 4 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4175 Неутрално

    С оглед на катастрофалното икономическо състояние на БДЖ ,очаквам "Товарни превози" да се продаде на безценица!Дано поне да има сериозни кандидати и се намери сериозен инвеститор,който да стабилизира и после да възроди компанията!

  5. 5 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1391 Весело

    Хайде че не остана време!

    Нашите гербаджийски хора трябва да се сдобият с БДЖ преди изборите, че след тях я камилата я камиларя

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  6. 6 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 720 Весело

    купувач на бдж ще е едно друго трибуквие, не е Цв.В.

  7. 7 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Цветан Василев някой проверявал ли го е?

  8. 8 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    Дали думата "продажба" е най-подходящата в случая !!!

  9. 9 Профил на Storan
    Storan
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#4] от "bat_plamen":

    Доколкото си спомням по докладите на същите гербави транспортни корифеи - БДЖ - товарни превози беше печеливша структура и приходите и покриваха частично загубите на БДЖ - пътнически превози!
    По скоро вероятното е да очакваме подарък срещу избори - това е!

  10. 10 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#9] от "storan":

    Да, печалившо е, но печалбата е малка, а пазарния дял продължава да се свива. Ако не го продадат скоро, пазарния дял ще се стопи и компанията ще започне да губи пари.

  11. 11 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#1] от "niceprson":

    Може и Сименс

  12. 12 Профил на Storan
    Storan
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#10] от "ventsy":

    Ами Венци - те гробарите си го направиха дела такъв - преди 4-5 години това /товарни превози на БДЖ/ беше компания структуроопределяща за отрасъла - после в следствие на умно управление и тренировки почнаха да инкасират загуби на пазарен дял и съответно приходи, предполагам умишлено!

  13. 13 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4175 Неутрално

    До коментар [#9] от "storan":
    Това е твърде вероятно!Огромната част от приватизираните държавни фирми отидоха като подарък в ръцете на "правилните фирми или хора"!

  14. 14 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4175 Неутрално

    До коментар [#12] от "storan":
    Този процес на умишлено "забатачване" на държавните фирмите у нас е от началото на т.н. преход у нас!Всичко друго е изненада/приятна/!

  15. 15 Профил на Storan
    Storan
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#14] от "bat_plamen":

    Прав си - две думи няма - Костов, Мони, Доган и Станишев - поразпродадоха тва онова - квото сварят и сега Боце квото е останало - няма да му прости - няма да остане назад! Ако в нещо няма хляб хич не ми се вярва да дойде някой "заинтересован" инвеститор да "оздрави" дадена фирма, предприятие или отрасъл!

  16. 16 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#12] от "storan":

    Не, просто премахнаха монопола, и частните компании им вземах бизнеса. Защото те зная как да се отнасят с клиентите си, как да работят ефективно и прочее.

  17. 17 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4175 Неутрално

    До коментар [#15] от "storan":

    +++++++++++++++++
    Такава е бруталната реалност у нас!

  18. 18 Профил на mvg
    mvg
    Рейтинг: 450 Неутрално

    ама добре си попечелиха Товарни превози...крайно време им е да престанат!
    метафора е

    Bigamy is having one wife too many. Monogamy is the same.
  19. 19 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1391 Разстроено

    Те ще се наложи процедурата да я потретят!

    Какво ще кара товарни превози, след като инвеститор я купи? Кремиковци замина, други големи товародатели има ли?

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  20. 20 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Отлагането на реформите води до страшни последници.. А когато това е обвито в убийствена некадърност на шефовете, залезът е близо. Уви.

  21. 21 Профил на Малката Пица
    Малката Пица
    Рейтинг: 830 Неутрално

    КТБ и Цветан Василев, любимия далавераджия на Бойко Борисов.
    Боко ще му даде бизнес, а Василев ще му плати натура с реклама и ПР в пресгрупата на депутата от ДПС Пеевски и Дудук ТВ.

    А защо продават печелившото звено на БДЖ?

  22. 22 Профил на Малката Пица
    Малката Пица
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Вместо да продават БДЖ, трябва да ограничат автобусния транспорт и да се инвестира в ЖП транспорт, както се прави навсяъде в Европа. На много места няма автобусен транспорт до някой град, а само ЖП.

    Сега продават това което печели - товари, а оставят държавно това което губи - пътническия транспорт.

    Никакъв смисъл няма. Обикновено се прави обратното.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK