Летищата във Варна и Бургас са обслужили над 3.5 млн. пътници

Посрещането на първия самолет, кацнал на Летище Варна след реконструкцията на пистата му.

Посрещането на първия самолет, кацнал на Летище Варна след реконструкцията на пистата му.



От началото на годината до момента, летищата във Варна и Бургас, които "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД управлява, са обслужили над 3.5 млн. пътници,  показват обобщените данни на компанията за първите девет месеца на 2012г.Това е  4,7 % ръст спрямо предходната година. Основни пазари остават Русия и Германия. В челната класация на най-предпочитана дестинация е руската столица Москва.


Повече от 500 български компании (60% от които от бургаския и варненския региони) са работили по изпълнението на инфраструктурните проекти, възложени от компанията "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД – концесионер на летищата във Варна и Бургас. Това показват данни на дружеството, публикувани в началото на седмицата.


През последната една година, компанията е осигурила работа за повече от 1000 души в регионите на Варна и Бургас, сочи още статистиката.




В момента на двете летища се изграждат нови пътнически терминали, които е планирано да влязат в експлоатация през лятото на следващата година. Цялостната инвестиция за тях се очаква да надхвърли 150 млн.лв., а изграждането и оборудването им осигурява поръчки на редица малки и средни фирми от двата региона, твърдят от компанията.


Заедно със строителството на новите терминали се реализират и други, свързани с работата на терминалите инфраструктурни проекти, като проходими кабелни колектори, подстанции и канализационни и дренажни системи.


Данните на дружеството за изминалите шест години показват, че са направени инвестиции за близо 250 млн. лева. Над 110 млн. лева са, изплатени на държавата като данъци, концесионни и други такси, като са открити и по 2500 работни места годишно в дейностите по обслужване на пътници и въздухоплавателни средства, предоставяне на услуги на територията на летищата и администриране на процесите.


Най-значителните проекти, осъществени за модернизирането на инфраструктурата през изминалите години са: рехабилитацията на пистата на летище Варна, на стойност близо 40 млн. лева, разширение на перона на летище Бургас, с инвестиция от 8 млн. лева, строителството на нови сгради – за карго, административни и други нужди по обслужването в Бургас и Варна за над 6 млн. лева. За реконструкция на , стопанствата за гориво-смазочни матер4али на двете летища са похарчени над 2.5 млн. лева, показват обощените данни на дружеството, а за подстанции и енергийни системи са заделени други над 5 млн. лева. Нови проект, по които се работи в момента са ВиК системите на летищата, за които са планирани инвестиции в размер на над 1.2 млн. лева, рехабилитация на перона за самолети във Варна за над 3 млн. лева и др.


През последните 72 месеца дружеството инвестира в обучения на персонала 2,4 млн. лева.


През 2007-ма година, като уникална за авиационния бранш у нас, стартира стажантската програма на "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД, съобщиха от пресслужбата на дружеството. От тогава до момента близо 200 стажанти са преминали обучение по тази програма.


Според информацията, разпространена от компанията в момента двете летища във Варна и Бургас разполагат с най-модерна техника за наземно обслужване, отговаряща на високите европейски стандарти. Само инвестициите в самолетообслужваща техника възлизат на 34 милиона лева.

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pancerdivision
    pancerdivision
    Рейтинг: 388 Неутрално

    За охрана бяха похарчени 0 лева.

  2. 2 Профил на Yoda
    Yoda
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Чак да не повярва човек колко добре звучи...

  3. 3 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#2] от "Yoda":
    Като имаш предвид, че Бойко не е дал и 1 лв на двете летища.
    Просто всичките пари се изсипват в летище София.

  4. 4 Профил на Yoda
    Yoda
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#3] от "shumkar":

    Аз мисля, че се "отсипват" пари от летище София...

  5. 5 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    обслужили над 3.5 млн. пътници
    ..........
    Като кацам във Варна, съм броен за пътник. След 3 седмици излитам и пак ли ме броят за пътник?
    Ако е така, значи сумата е наполовина.
    Ок. 1,7 млн пътници, от тях 200 000 да не са туристи, така се оказва, че страната е била избрана от ок. 1,5 млн чужденци, от които 500 000 са гурбетчии.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  6. 6 Профил на Мадлен
    Мадлен
    Рейтинг: 426 Весело

    "Летищата във Варна и Бургас са обслужили над 3.5 млн. пътници"-
    в резултат на имиграцията и най-вече на емиграцията

  7. 7 Профил на Varnalis
    Varnalis
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Най-скъпите билети за 400 км от Варна до София за 86 Евра.
    Благодарение на монополиста България Еър (ТИМ)

  8. 8 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2286 Любопитно

    До коментар [#7] от "Varnalis":

    защо ли я няма конкуренцията? От Дневник дали имат смелоста да направят истинско журналистическо разследване по повод истинските причини за напускането на Уиз Еър от маршрута София - Варна?!

    Ясно че са направили инвестиции. Похвално. Но каква е стратегията за бъдещото развитие на летищата? Имат ли планове за привличане на не-туристически пътникопоток? Ако се увеличи конкуренцията и дестинациите които са обслужвани, поне Варна има потенциал да привлича много румънски граждани да летят за Европа а защо не и на изток?
    Дали въобще се мисли в тази насока, или Фрапорт ги приемат като туристически летища?

    Дали смея да попитам как община Варна се опитва да си сътрудничи със летищните оператори за привличане на бизнес и инвестиции?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  9. 9 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#1] от "pancerdivision": прочети малко охраната се осигурява задължително от държавата - полиция .

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  10. 10 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#7] от "Varnalis": не са скъпи билетите а доходите малки. Летищната такса в Сарафово е двойно по малка от Варна . Незнайно защо ?!

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  11. 11 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#5] от "СДС": личи си че си нямаш понятие от икономика и статистика

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  12. 12 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#11] от "Teqilabg":
    До коментар [#5] от "СДС": личи си че си нямаш понятие от икономика и статистика
    ..........
    От българска статистика , нямам понятие, вярно.
    Те май и от Брюксел не са наясно с нея, с българската статистика, та ни мъмреха нещо.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  13. 13 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 804 Неутрално

    [quote#5:"СДС"]Като кацам във Варна, съм броен за пътник. След 3 седмици излитам и пак ли ме броят за пътник? [/quote]
    Разбира се, че те броят. Нали в билета има калкулирани летищни такси?
    Летищата се интересуват само от тези такси, пък можеш и да не летиш

  14. 14 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#7] от "Varnalis":
    Сложих ти (-) градски, не че се заяждам. Бъди сигурен, че в тези 86 евро има поне 26 евро летищни такси, а може и повече. Освен това едно излитане на самолета, и издигането му на 8-10 хил. м. съвсем не е шега.
    Малко са държавите, където авиокомпании изпълняват 400 км линии с големи самолети. А БГ Еър нямат малки самолети.
    Бъди сигурен, групировката, авери на Боко, не харесвам.

  15. 15 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1316 Неутрално
  16. 16 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#14] от "shumkar":
    Двупосочен билет
    VAR

    FARE F EUR 44.00

    EQUIV BGN 86.07 BSR 1.95600

    TOTALTAX BGN 140.11

    TOTAL BGN 226.18

    ATX
  17. 17 Профил на tinkerbell
    tinkerbell
    Рейтинг: 8 Гневно

    Поредната платена "ода" за Фрапорт/Тим. Защо не напишат колко хора са уволнили, откакто са концесионери?! А тези 2500 работни места са на сезонните служители, които ги е имало и преди да се появят "великите инвеститори". Тенденцията е "двама работят за четирима, а вземат заплата за един". Новите терминали са ДЛЪЖНИ да ги построят, тъй като сегашните нямат капацитет да обслужват непрекъснато нарастващия брой пътници. А това с модерната техника .....внос втора употреба от други летища стопанисвани от Фрапорт. Ако започнат да пишат истината по темата, патосът ще се изпари мигновено!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK