Германският кредитор на БДЖ е готов да изчака сделката за "Товарни превози"

Ивайло Московски

© Цветелина Белутова, Капитал

Ивайло Московски



Германската банка KfW, на която БДЖ дължи над 40 млн. евро за мотрисите "Сименс", е готова да изчака приключването на приватизацията на "Товарни превози", след което преговорите за разсрочване на дълга ще продължат. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от "Фокус".


От миналия месец министерствата на транспорта и на финансите преговарят с германската банка за разсрочването на дълга, по който БДЖ досега успяваше да плаща по 1 млн. евро на месец.


"До голяма степен с парите от приватизацията ще се погаси това задължение. Каквото остане, ще мислим след резултата от приватизацията", каза Московски.




Министърът посочи, че Световната банка е готова да отпусне 460 млн. евро за модернизацията на БДЖ. Договорът все още не е подписан, защото според мнението на Министерството на финансите и в този случай е добре да се изчака приватизационната процедура. От приходите от "Товарни превози"  ще зависи и какъв ще е размерът на заема.  Продажбата се очаква да приключи в началото на 2013 г.


"Парите са жизнено необходими на БДЖ, тъй като те, без да си преструктурират задълженията, няма как да вървят напред", каза Московски.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 608 Любопитно

    БДЖ има огромни дългове,какъв е смисъла от сегашното му съществуване,което прилича по-скоро на вегетиране? Не е ли по-добре да се остави да фалира и да се започне на чисто,отколкото да се налее 1 милиард в него,който ще потъне незнайно къде?

  2. 2 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    Айде бе, върнете ги тези мотриси и да се свършва!

  3. 3 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 819 Неутрално

    И кой нормален превозвач би се хванал с потъващия кораб БДЖ и подразделението му ТП, след толкова години усилия за съсипване, разпарчетосване и шуробаджанащина - никой!
    Единствения интерес е от родни пишман фирмаджии и то изцяло към джелезото като скраб, а не като средство за извършване на транспортни услуги.
    Пълна пародия, за пореден път!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  4. 4 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Имал - дал.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Кво стана с "реформаторите" ??? Не трябваше ли вече всичко да е приключило ??? и ЖП-то вече да е на +.

  6. 6 Профил на LZ.2
    LZ.2
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#1] от "moloko_":

    Може, ама на някой трябва да му стиска

  7. 7 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1101 Неутрално

    [quote#2:"Yotce"]

    Айде бе, върнете ги тези мотриси и да се свършва![/quote]

    Предлагам в замяна да им пратим Некалайчик Василев. Нали той докара тези дизели по електрифицираните на жп линии.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  8. 8 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#3] от "traveler1":

    Тоя кораб потъва ,защото много е пробиван.
    Сега постепенно ще стане работата до края на годината няма да трупа загуби и ще започне ново по добро функциониране.
    А и до 2020гкато се направят новите линии всички ще го ползват ,стига да не дойдат пак стари крадци който са го закъсали за пари.

  9. 9 Профил на army
    army
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Обаче няма да Ви чака 10 години!!!

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4337 Неутрално

    Добре поне,че германците са толерантни и не ни извиват врата в тази тотално объркана от нашите управници ситуация!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK