
© Красимир Юскеселиев
Полетите на easyJet до Берлин ще са четири пъти седмично
Испанската нискотарифна авиокомпания Vueling ще лети между София и Барселона през лятото на 2013 г., а британската easyJet - до Лондон-Станстед от 16 февруари и до Берлин-Шонефелд от 31 март, съобщи пред БТА изпълнителният директор на Летище София Веселин Пейков.
От сайта на Vueling се вижда, че има обявени полети от юли. Те са два пъти седмично. От Барселона авиокомпанията ще лети в неделя и сряда, в нощните часове, като обявените сега цени са между 60 и 110 евро. Към столицата на Каталуния полетите са сутрин в понеделник и четвъртък.
Полетите на easyJet до Берлин ще са четири пъти седмично - вторник, четвъртък, събота и неделя, а актуалните цени са 30 - 50 евро. Полетите до Лондон-Станстед са във вторник и събота, цените са около 60 евро. Сега авиокомпанията извършва полети между София и друго лондонско летище - Гетуик, а също до Манчестър.
bta
Рейтинг: 1391 Неутралное дано
Дразнител
Рейтинг: 630 НеутралноНяма ли да има полети до Лион най-сетне? Или поне до Базел.
Жизнь или Life - избор има.Мария
Рейтинг: 1589 ЛюбопитноНамирам решението за малко странно. От Барселона до София няколко пъти седмично летят и Bulgaria Air, и Wizzair. Нямам чувството, че има нужда от трета авиокомпания по същия маршрут. Ако беше до Варна - да. От друго голямо испанско летище - също.
”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)Изобщо Vueling трудно конкурира Ryanair, за съжаление. Има и положителни неща - от догодина са обещали WiFi на борда.
angelboy8008
Рейтинг: 616 НеутралноЩо не го пишете Гатуик, така го произнасят в Англия.
Иначе е добре, че се овеличават полетите до Лондон, от 2007 полетите са си едни и същи, а българите са се увеличили в пъти.
angelboy8008
Рейтинг: 616 НеутралноУвеличават
stoiank
Рейтинг: 1175 НеутралноА Летище Пловдив спи!!
choKo
Рейтинг: 538 НеутралноА защо слагате снимка на Изи Джет?
Инак, това е чудесна новина но за съжаление часовете им са убийствени!
Софиянец
Рейтинг: 609 НеутралноЧудесно..всичко това беше ясно преди месеци още.. Но същевременно не променя факта, че мениджмънтът на летище София е под всякаква критика и вместо да привличаме все повече компаниии, те напускат аеропорта, конкуренцията намалява и цените се качват. Тъй като има много силни индикации, че Еър Франс ще престанат да летят до България, веднага ще ви информирам с колко десетки процента ще се качат цените на БГ Еър в момента, в който няма повече директна конкуренция...
И междудругото, след изгонването на УизЕър от маршрута София-Варна от БгЕър (а.k.а. Тимаджиите) въобще не се учудвам ако и на летище София са си пуснали пипалцата и умишлено да гонят конкуренти от натоварени дестинации, за да остават само бгЕър с 1-2 полета дневно...
gospodinkanchov
Рейтинг: 229 НеутралноСтига с тая Барселона, да пуснат директни полети до Тенерифе.
sashobal
Рейтинг: 672 НеутралноС всички отменени полети,закъснения и дране за багаж,нещо не съм фен на нискотарифните компании.Като се прибави и използването на селскостопански летища и още 50-60 евро да се теранспортираш до там където отиваш,то става дявол на магаре
Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!monика
Рейтинг: 561 ВеселоТова лято на почивка в Барса
Никоя цена не е достатъчно висока за едно ново усещане! О. Уайлдkamenpavlov
Рейтинг: 506 НеутралноДобра новина, но има страни, за където БГ еър няма конкуренция и трябва да се търсят начини да се открият полети до Швейцария, например, пък до северните страни няма никакви директни полети - Швеция, Норвегия, Дания, а е и смешно, че няма директни полети до Будапеща вече няколко месеца, защото Уиз еър ги спряха, а Бг еър няма да откриват засега такава линия. Но е и разбираемо, като се има предвид броя на българите в южните страни - винаги са пълни самолетите от там..
Александър Милушев
Рейтинг: 634 НеутралноДобра новина!
Александърcomandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2327 Неутрално[quote#3:"Мария"]Намирам решението за малко странно. От Барселона до София няколко пъти седмично летят и Bulgaria Air, и Wizzair. [/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleНискотарифните не разработват нови линии а подбиват цените на конкуренцията в редовните полети и взимат техните пътници !
Dorian Gray
Рейтинг: 837 НеутралноДо коментар [#4] от "angelboy8008":
МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!Прав си, че се произнася Гатуик.
Но пък се пише "увеличават".
kamenpavlov
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#10] от "sashobal":
Понякога са по-изгодни - например разстоянието между Бергамо и Милано и Малпенса до Милано е едно и също, дори с лека преднина е Бергамо, а цената на автобусното билетче е една и съща. Часовете на излитане - приемливи, липсата на сервирана храна не е проблем - в Европа се лети 2-3 часа, така че не е болка за умиране. По-добре е всеки да избира какво да плаща. Традиционните линии понякога имат много добри предложения, които са по-изгодни, защото при тях се включва багаж.
Убитака
Рейтинг: 421 НеутралноBulgaria Air НЕ летят до Барселона.
Ако не знаеш, това беше сделката:
На тях оставиха София - Варна, а Wizz взеха Барселона.
Сега билет до Варна под 100лв няма (преди имаше и по 19).
Та малко разчупване на монополите няма да е зле...
angelboy8008
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#15] от "Dorian Gray":
Е, аз съм се поправил после!
ripley
Рейтинг: 229 НеутралноЧудесна новина!
PS: Кога най-после ще се научите, че това са "нискоразходни", а не "нискотарифни" авиокомпании!???
Има сериозна разлика и подмяната на термина е силно подвеждаща...
Dorian Gray
Рейтинг: 837 НеутралноДо коментар [#18] от "angelboy8008":
МОЛЯ, ИЗИСКВАЙТЕ ФИСКАЛЕН БОН !!!Извинявай, пропуснал съм.
angelboy8008
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#10] от "sashobal":
Отменени полети?
Полетите закъсняват не само на нискотарифните, онзи ден като се прибрах с Бритиш висяхме 1ч. на пистата на Хитроу, имаше м'гла.
Иначе примерно нискотарифната Уиз, ако я ползваш до Лутън и живееш в северен Лондон, си по на далавера от това да летиш с Бритиш до Хитроу и от там до северен Лондон.
Така, че според зависи.
tonipixel
Рейтинг: 5 НеутралноТова са новини от преди два месеца и сътветно Дневник не са чули, че Ники спират полетите си до София, а ЕрБерлин също се включват по отсечката Берлин(Тегел)-София.
Мария
Рейтинг: 1589 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "Убитака":
”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)Изненада - това за Барселона и Bulgaria Air сигурно е от 2-3 години насам (не си спомням точно кога за последен път летях по тази линия). И безспорно променя нещата.
tribiri
Рейтинг: 948 НеутралноДо коментар [#17] от "Убитака":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Хайде посмали малко. Сега около Коледа може и да са над 100 лева, но иначе отиване и връщане е за 80 евро.
nelva
Рейтинг: 506 НеутралноСпокойно-като има,а то винаги има тежка мъгла в София,ще спират в Пловдив.
mitkaloto_
Рейтинг: 632 НеутралноДо коментар [#4] от "angelboy8008":
Pather Panchali (Satyadjit Ray)Дневник изписват името така, както е придобило "гражданственост" в България. Ще е по-скоро израз на оригиналност, а не търсене на прецизност, ако тръгнат да изписват английските имена не така, както обикновено сме свикнали да се произнаяст у нас, а както са в Англия. Най-добрите примери в случая са:
Камбридж вместо Кеймбридж или Гринич вместо Гринуич.
Да не говорим за по-очевадни примери като Вашингтон, например.
Между другото и англичаните изкривяват много чужди имена (особено френски, но не само) и си ги произнасят по своите правила, а не както трябва.
николай
Рейтинг: 561 НеутралноВсяка новина за новодошла авиокомпания по български летища е добра! Дано са повече авиокомпаниите, които ще ни предпочетат.
За нещастие - Малев фалираха - Будапеща отпадна.
Чехите ни напуснаха.
Полетите до Дюселдорф с регионалната Луфтханза изчезнаха.
Французите съкратиха полетите си - няма го ранния сутрешен, както и късния вечерен, което е голяма загуба, с оглед на това, че предлагаха добри цени и връзки до почти целия свят.
Ники - спират полетите си до Виена, остава монопола на австрийците.
Турските Пегасус също изчезнаха.
AirOne - обявиха полети, които така и не стъпиха на българска земя.
Нищо чудно с Vueling да се случи същото.
Чудя се защо БългарияЕр не се активизира и да запълни бързо липсващите дестинации.
gospodinkanchov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#26] от "mitkaloto_":
На тоя дивашки език, звучащ като повърня, въобще не се разбира кое как се произнася в оригинал, че да се напише "правилно". Самите им звуци са примитивни, особено гласните, и не могат да се напишат с точни букви, едва ли и те самите могат, затова и не пишат фонетично. Така че както и да се напише винаги ще е "грешно", но на кой му пука.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1391 Весело[quote#9:"gospodinkanchov"]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Стига с тая Барселона, да пуснат директни полети до Тенерифе. [/quote]
Нали до Тенерифе трябва да презарежда самолета .... !
Това оскъпява полета и затова няма да има директен полет до Канарите от България.
angelboy8008
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#25] от "nelva":
Самолетита като има мъгла в София, не кацат в Пловдив, а където имат договор за резервно летище. На Изи Джет резервното летище за Софийското е в Солун,Гърция.
На други компании е в Букурещ, също Бургас. Почти никоя компания не е избрала Пловдив или Варна.
mnogosamkrasiva
Рейтинг: 599 НеутралноЩе е готино, ако наистина са нискотарифни. Има толкова много компании, които уж се водят нискотарифни, а цените им са като на големите. В Англия, Франция, Испания може да си купиш билет за никакви пари. У нас това още е мечта.
Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи тортаbarcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1391 Любопитно[quote#4:"angelboy8008"]Що не го пишете Гатуик, така го произнасят в Англия[/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Стига ръси мозък как го произнасят в Англия.
Имената на градове и държави се пишат според приетата традиция в България (придобила гражданственост), а не според местните правила за говор и правопис. Въпреки, че има изкривявания и залитания към местното произношение.
- Как да произнасяме тогава: Мо(а)сква (Moskow); Switzerland; Netherlands; Norway; Marseille; Napoli; Den Haag .....
Хипчо
Рейтинг: 1391 НеутралноКато пуснат до Тел Авив, да свирнат.
ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!cup_of_tea
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#17] от "Убитака":
Е, не можеше ли да е обратната сделка - за бгеър да бъде Барселона, а за Уизз - Варна
Иначе в момента най-евтините билети до Варна с Бгеър са 140-150 лв., за полет след няколко седмици да речем. По времето, когато имаше конкуренцията на уизз, бяха по 56 лв.
cockmeat
Рейтинг: 506 НеутралноДа бяха го направили до Малага или Севиля. До Мадрид и Барселона и сега е лесно да стигнеш за малко пари. А и без това нашите мутри ходят повече до Марбея!
Политиците и памперсите трябва да се сменят често поради една и съща причина!angelboy8008
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#32] от "barcelonski":
То Гатуик звучи по Българско и лесно за изговаряне, другото е изкривено.
А за грешно преведени имена в Бг езика:
Ноу Камп, Вавилон, Варвари...
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#36:"angelboy8008"]То Гатуик звучи по Българско и лесно за изговаряне, другото е изкривено[/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Точно заради изкривяванията е прието да се пишат утвърдените имена, придобили вече гражданственост.
Гетуик !
gospodinkanchov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#29] от "barcelonski":
От Германия и Скандинавия може без презареждане, а от София не може, така ли?
maginka
Рейтинг: 395 Неутралнодобре дошло е това, доста пътуваме за Испания.
schleimer
Рейтинг: 956 НеутралноУважаеми журналисти от Дневник, това в линка защо не е новина номер 1 при Вас?
angelov-bezmer-amerikanska-baza-12635811
http://dnes.dir.bg/news/novo-selo-voenna-baza-anu-
molon.labe
Рейтинг: 404 НеутралноДо коментар [#17] от "Убитака":
абе каква сделка, какви 5 лв.... за де летят вътрешен полет Уизеър трябва да имат регистрирано дружество в България, а такова вече няма. Работещите българи в Уиз са на работа директно към унгарския Уиз.
Настрадин Ходжа
Рейтинг: 1391 НеутралноУра!
#ДАНСwithme до #ОСТАВКАbarabana
Рейтинг: 506 НеутралноСнимката към материалчето е супер актуална. Поздравления за редактора.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1391 Весело[quote#38:"gospodinkanchov"]От Германия и Скандинавия може без презареждане, а от София не може, така ли? [/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Има самолети, които стигат и без презареждане, но в БГ отдавна няма самолети за далечни и презокеански полети, които могат да стигнат до Канарите без презареждане.
Трябва да презаредят някъде към Севиля, Малага ......
... в Скандинавия определено разполагат с такива самолети.
frequentflyer
Рейтинг: 450 ВеселоДо коментар [#2] от "Дразнител": Или поне до Базел?
try WZZ to SKP
gospodinkanchov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#44] от "barcelonski":
Е тия чужди авиокомпании с наши самолети ли летят, че да се налага да имаме такива? Щом нискотарифни превозвачи летят от Германия и Скандинавските страни до Тенерифе, значи могат и от София.
bsxds
Рейтинг: 229 НеутралноПрекрасна новина! Пътувам много често с Вуелинг от Амстердам до Барселона и имам много добри впечатления. Обслужването и цените са ОК, самолетите са нови, рядко се слува да закъсняват или да се отлагат полети, използват новия терминал в Барселона и за сметка на УизЕър са по-толерантни спрямо ръчния багаж... Пожелавам им успех!
летящият холандецКлимент Горанов
Рейтинг: 543 НеутралноРазтоянието от София до Лас Палмас е 3831 km
Обхвата на А320 е 6,150 км - с който летят wizz air и България ер
Проблема не е в липсата на подходящи самолети, а в липсата на платежоспособно търсене.
Дразнител
Рейтинг: 630 НеутралноДо коментар [#45] от "frequentflyer":
Жизнь или Life - избор има.А Скопие <-> София колко часа е?! То по-добре да ида до Цюрих или до Париж - по-удобно ще е. Иначе от Лион през Прага става. Може и през Франкфурт. Преди имаше директни полети София-Женева и бяха много удобни.
bat_plamen
Рейтинг: 4304 НеутралноОтлична идея!Чувал съм хубави думи за Барселона и чрез тази нова линия се подобрява възможността човек с по-ограничен бюджет да отиде и разгледа този прекрасен град!
InmoInvestments
Рейтинг: 838 НеутралноДо коментар [#48] от "Климент Горанов":
You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al CaponeНещо си се объркáл. София-Мадрид 3000-3100 км, Мадрид- Санта Круз близо 2000......Бих казал, че разстоянието от испания до българия и канарските острови е почти същото.
gospodinkanchov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#48] от "Климент Горанов":
Не вервам една такава линия да остане без пътници:
1. На Тенерифе има стабилна българска диаспора.
2. Като евтина дестинация за морска почивка извън летния сезон е без конкуренция, особено след промените в Египет. Само слабата популярност у нас и липсата на директна линия спира наплива на туристи, но потенциалът е голем.
3. От Балканите нема директни полети до там, така че може и сърби, македонци, да ползват софийското летище.
gospodinkanchov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#51] от "InmoInvestments":
Ако се лети директно нема да минава през Мадрид. 3800 км е по права линия, но и по крива да е, пак ще е под 6000 така или иначе, а дискусията беше за това може или не може да се лети без презареждане до там, другото са подробности.
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#48:"Климент Горанов"]роблема не е в липсата на подходящи самолети, а в липсата на платежоспособно търсене. [/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Как се пълнят 180 места ........
няколко пъти седмично, в двете посоки .........
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1391 Неутрално[quote#48:"Климент Горанов"]Разтоянието от София до Лас Палмас е 3831 km[/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Нещо си се объркал. Това е по права линия.
Въздушните коридори никога не са по права линия.
Климент Горанов
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#52] от "gospodinkanchov":
Как се пълни 150 - 180 местен самолет дори само с един полет седмично?
Колко е голяма тази диаспора 100-200-1000 -10000 човека, колко често биха летели и колко пари с склонни да платят за полет до България?
Ако става въпрос за лятна почивка и сега се организират чартърни полети от София, но редовна линия е съвсем друго нещо.
За сърби и македонци няма какво да коментираме, за тях е опредлено по-удобно да правят прекачване в Европа, от колкото да пътуват няколко часа с кола, да плащат паркикинг и т.н.
gospodinkanchov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#56] от "Климент Горанов":
Само на Тенерифе живеят между 3 и 5 хил. българи, на другите острови сигурно има още толко. Всеки да пътува по веднъж в годината до България и обратно - капацитетът на самолетите ще е запълнен на 2/3. Колко пари са склонни да платят - дори малко повече, отколкото плащат за полет с прекачване през Мадрид и Барселона. До 200-250 евро за двупосочен вероятно ще платят.
Не става въпрос само за лятна почивка, лятото може да идеш на море и в България, Средиземноморието, но през останалите сезони немаш голем избор, при това евтин. Тенерифе се посещава целогодишно от туристите и е нормално да има редовна линия. Още повече като има и емигранти.
Много македонци ползват софийското летище, през Скопие им е по-скъпо, а и нема много линии. За жителите на Южна Сърбия София е по-близо от Белград.
Климент Горанов
Рейтинг: 543 НеутралноАко са готови да платят тези пари на посока сигурно ще се намери превозвач, но много се съмнявам.
само 50000 долара приблизително разхода за гориво на A320 за отиване и връщане до Тенрифе например. което прави около 330 долара на човек при 80% запълване на 180 местен самолет. Това е само гориво , отделно разходи за летище , персонал , лизинг/амортизации на самолета и т.н.
А 80% по редовна линия е супер постижение, средното затоварване рядко надхвърля 70% процента при стандартните превозваци.
gospodinkanchov
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#58] от "Климент Горанов":
Не знам как точно се образуват цените и колко гориво се харчи, но от Северна Германия и Дания например, нискотарифните превозвачи летят до Тенерифе горе-долу за такива пари (до 200 евро за двупосочен билет). А разстоянието от София е същото.
Климент Горанов
Рейтинг: 543 НеутралноДо коментар [#59] от "gospodinkanchov":
Сигурно могат да се намерят дори и по-ниски цени за определени дати без багаж до летище в полето, но средната цена на коята се продава седалка в самолета трябва трябва да покрива разходите на авиокомпанията и да остава печалба.
asparuhkanchov
Рейтинг: 395 НеутралноДо коментар [#60] от "Климент Горанов":
Аз ти казвам какви са средните цени на билетите - под 200 евро, а ти ми говориш за определени дати. Сигурно са си направили сметката, едва ли са на загуба от тия линии. И съвсем не кацат в полето, а на основни летища.
angel.or.demon
Рейтинг: 409 НеутралноДано не се получи като с други нискотарифни компании, които като им акалкулираш билет аи летищните такси и цената ставапо-висока от на редовните.
Нещата са по-близо, отколкото се появяват в огледалото ти!