Четири кандидата продължават в процедурата за продажба на "БДЖ-Товарни превози" (обновена)

Четири кандидата продължават в процедурата за продажба на "БДЖ-Товарни превози" (обновена)

© Анелия Николова



От купилите конкурсна документация за участие в приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" четири дружества подадоха документация за съответствие с предварителните квалификационни изисквания, съобщиха от Агенцията за приватизация. 


Това са: ТД Груп Феровиар Роман АД, Букурещ, "Бългериан Карго Експрес" АД, гр. София, Донау-финанц транспорт и Бетейлигунг Гмбх, Австрия и Първа инвестиционна банка.


До 18 февруари Агенцията трябва да издаде сертификат за регистрация на допуснатите участници. Те ще имат право да подадат обвързващи оферти. Срокът за това както и за внасянето на депози е до 15 часа на 12 март 2013 г.




Предишната процедура беше прекратена заради това, че в нея остана само един кандидат. Междувременно и изискванията към купувачите бяха облекчени.


Сред кандидатите с най-голям опит в сферата на жп услугите се откроява румънската Груп Феровиар Роман АД, пише Капитал Daily. Тя е собственик на най-големия конкурент на "БДЖ - Товарни превози" в страната - "Българска железопътна компания", която също беше закупила документации, но сега не е сред претендентите. Феровиар Роман притежава транспортни фирми и фабрики за ремонт на вагони в Сърбия, Унгария, Молдова и Украйна. Груп Феровиар Роман е част от румънския холдинг Grampet. Той включва общо 17 различни компании.


Мажоритарен собственик на Grampet е Груя Стоица, известен като Краля на вагоните. Започва бизнеса си в началото на 90-те, а през 1999 г. с либерализирането на жп транспорта в страната, Стоица създава товарен превозвач.


Заинтересован от "БДЖ - Товарни превози" е и Кирил Домусчиев, който постепенно разширява бизнеса си с сферата на транспорта. През 2008 г. Параходство "Български морски флот" беше приватизирано от германско-българския консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" срещу 440 млн. лв. за 70%, като Домусчиев е представител на обединението от българска страна. През миналата година БМФ спечели концесията на двата терминала за насипни товари на пристанище Бургас, а от пролетта на 2012 г. "Порт рейл" - компания, свързана с Домусчиев, има лиценз за жп превозвач, като фокусът й е основно маневрената дейност.


Не е ясно защо Първа инвестиционна банка участва в процедурата. Различни източници чертаят две възможни причини за интереса, коментира Капитал Daily. През миналата година пък контролираното от банката дружество "Надин" беше един от купувачите на товарни вагони, продавани за скрап. Освен това възможно е интересът да е свързан и с Христо Ковачки, който е собственик на редица мини и ТЕЦ-ове, които са и сред големите клиенти на жп превозвача. Кум на Ковачки е Ивайло Мутафчиев, един от собствениците на ПИБ.


Австрийската консултантска компания Донау-финанц транспорт се занимава основно с консултантските си услуги при различни приватизационни сделки или инвестиционни проекти, като управлява и фондове. Пред Капитал адвокатът на компанията Тодор Ангелов заяви, че компанията "Може да смятат БДЖ за успешна покупка".


Профилът на компанията обаче много напомня на единствения кандидат от провалената първа процедура за продажба. Тогава като кандидат остана само "Дует реълуей България", собственост на кипърска компания, 100% притежавана от британския инвестиционен фонд Duet Group. Инвестиционната компания управлява различни видове взаимни и хедж фондове, като предоставя и консултантски и инвестиционни услуги за конкретни лица.


Въпреки че преди месеци Duet Group демонстрира най-засилен интерес, сега тя липсва от списъка с кандидатите.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 577 Весело

    Ха на бас че ПИБ ще спечели!

  2. 2 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    При все повече стагнираща икономика да се намери купувач ще бъде добре.....................

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  3. 3 Профил на robbie_williams
    robbie_williams
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Предишния път един кандидат, нямало конкурс - съгласен съм! Ами сега като са четирима кандидати и ще го купят за по-малко пари, отколкото миналата година като имаше само един купувач Кое е по-правилно за държавата? Да вземе повече пари от сделката, или като цяло да има конкуренция в търга?

    Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?
  4. 4 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 587 Любопитно

    Дано този път всичко с процедурата и кандидатите да е наред и колкото се може по-скоро Товарните превози на БДЖ да се сдобият с купувач,който ще инвестира в тях и ще ги развива,защото сегашното им положение постоянно се влошава.

  5. 5 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 701 Весело

    Дано този път Московски разбере кой е купувачът.

  6. 6 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Да се надяваме, че този път ще има сделка за БДЖ Товарни превози, положението вече се приравнява до критичност, дано купувачът да успее да го подобри.

  7. 7 Профил на Драги ми господине
    Драги ми господине
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    Румънците успяват някак си да развиват успешен бизнес от години и притежават най-големия частен жп превозвач в България - БЖК. Струва ми се, че искат да купят БДЖ, за да го развиват, а не за да нарежат вагоните. От друга страна пък, ако го купят, ще имат господстващо положение. НА ПИБ и Цеко не вярвам, така че дано не са те.

    Природата е най-важният капитал, с който разплага България. Да го опазим.
  8. 8 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Крайно време е железницата да мине в частни ръце, за да живне малко. Видя се до какво състояние я докара държавата. Само с приватизацията нещата ще се оправят.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4682 Неутрално

    [quote#1:"Моди трий нищо да не остане!"]Ха на бас че ПИБ ще спечели![/quote]

    Само ако зад "Бългериан Карго Експрес" АД не стои КТБ!

  10. 10 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3987 Неутрално

    Дано този път се намери качествен инвеститор за БДЖ"Товарни превози",който да има опит в тази сфера и достатъчно капитал ,за да го стабилизира!

  11. 11 Профил на rantantan
    rantantan
    Рейтинг: 406 Неутрално

    До коментар [#2] от "sto67nes":

    а всъщност в чисто икономически аспект и само на база на данните от поселдните шест месеца, в европейски и световен мащаб се прогнозира постепенно възстановяване в редица сектрои и отрасли и би следвало икономиката ни постепенно да почва да върви нагоре, а що се отнася до тази държавна структура то по добре е тя да бъде продадена, по лично мое мнение, ще се радвам ако бъде продадена на българската компания.

  12. 12 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    До коментар [#1] от "Моди трий нищо да не остане!":

    Ами почти сигурно и другото което следва, ще е аман му е системата на БДЖ товарни превози!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  13. 13 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Ще видим ,но поне офертите да са готини.javascript:void(0);

  14. 14 Профил на dimitrova.ani
    dimitrova.ani
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Странно е участието на Банка в конкурса! Според Закона за кредитните институции банките се учредяват с точно определена цел и в конкретен пазарен сегмент-финансовия. Кой е позволил и е допуснал ПИБ до участие в конкурса. Дали Искров не трябва да вземе адекватна позиция?

  15. 15 Профил на ideyazabulgaria
    ideyazabulgaria
    Рейтинг: 651 Неутрално

    ГЕРБерския клан като най-младдйд мафия е безимотен, требва да и му се подсигурят имоти. Ама като БСП-арсакат мафия, която пред и зад кулисите вече управлява 23 години предвидливо ги грабна, за ГЕРБската не остана нищо, за това така стръвно изтупват последните прашинки от брашнен чувал България.

    Идея за България- алтернатива на статуквото
  16. 16 Профил на hristos
    hristos
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Аз съм за ПИБ. и без това отдавна стана ясно, а тези дни се препотвърди, че държавата е много лош стопанин.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK