Кредиторите наложиха запор върху 100% от "БДЖ - Товарни превози"

БДЖ ТОВАРНИ ПРЕЗОЗИ
ВАГОНИ

© Надежда Чипева, Капитал

БДЖ ТОВАРНИ ПРЕЗОЗИ ВАГОНИ



Софийският градски съд е наложил запор върху 100% от дяловете на "БДЖ Товарни превози", чиято приватизация е в напреднала фаза. Това пише в днешния си брой "Капитал daily" като се позовава на документи в Търговския регистър. 


Запорът е в полза на базираната в Дъблин германско-ирландска банка Depfa bank, която притежава облигации от първия облигационен заем на "БДЖ холдинг". Вземането на банката е за около 6.3 мнл. лв.


След като облигационери преди дни заведоха иск в Лондонски съд за предявяване на просрочено вземане, сега кредиторската хватка се затяга все повече с напредването на приватизационната процедура, коментира изданието и напомня, че кандидатите за товарните превози са четирима.




Според юристи, до които се е допитал вестникът, запорът трябва да означава, че приватизацията не може да приключи. Според тях евентуална продажба на дружеството не би била нищожна, но който се разпореди със запорирано имущество, носи наказателна отговорност.


"Уведомени сме за запора. Продължаваме процедурата, като смятаме да поканим кредитора на среща. Търсим начин приватизацията да не се провали", каза за "Капитал" Емил Караниколов, изпълнителен директор на АП.


Засега изглежда, че кредиторите просто искат да принудят холдинга и съответно държавата да се разплати с тях с парите от самата приватизация, коментира изданието.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Нормално, хората си искат парите!

    Подпис - електронен ;)
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Ако кредиторите на Гърция постъпят по същия начин, няма да имаме за южна съседка държава, а германска провинция

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    Според юристи, до които се е допитал вестникът, запорът трябва да означава, че приватизацията не може да приключи. Според тях евентуална продажба на дружеството не би била нищожна, но който се разпореди със запорирано имущество, носи наказателна отговорност.

    ХА ХА ХА ХА ХА, Алооооо юриститеее, за У България става въпрос. Те цалата държавица разпродадоха, без един да е понесъл каквато и да е било отговорност, та ЖП-то ще им се опре, ХА ХА ХА ХА ХА

  4. 4 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 517 Любопитно

    Още една причина да се направи всичко възможно сегашния опит за приватизация да е успешен,защото ако се провали положението на БДЖ още повече ще се влоши.

  5. 5 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Крайно време е да си платят дължимото. Време е вече добре да осъзнаем, че комунизмът свърши напълно и е време за реални действия

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  6. 6 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    В този случай е интересно да се погледне проекта за приватиз. договор, част от документацията за кандидат-купувачите - дали и как е отразен въпр. облигационен заем.
    Сещам се и за едни над 100 липсващи вагони, водещи се като активи на дружеството...

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  7. 7 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 829 Неутрално

    [quote#2:"lz2"]Ако кредиторите на Гърция постъпят по същия начин, няма да имаме за южна съседка държава, а германска провинция[/quote]

    На Гърция кредиторите вярват, защото е държава и има правителство.

    Как да вярва някой на мутренската банда? За 12 г. на най-влиятелни постове във властта рапоня почти унищожи държавата - няма парламент, няма Президент, дали имаме правителство се вижда от протоколите за "заседанията", вече и съдебната власт е завладяна от мутромилиционерите, а четвъртата власт си я купи с държавните пари - 12 г. рекет, изнудване на конкуренти, разчистване на конкурентни мутренски територии, контрабанда, корупция.
    Впрочем, само до преди 4 г. и на България бяха почнали да вярват - с по 7-8 млрд ПЧИ на година.

    Никога повече мутри начело на България.
  8. 8 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Цеко МинеВ иска да лапне печелившото БДЖ...

  9. 9
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  10. 10
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  11. 11 Профил на Тракиец
    Тракиец
    Рейтинг: 389 Весело

    До коментар [#2] от "lz2":

    Ами, супер, много бих предпочитал да граничим с Германия, отколкото с Гърция :Д

    Veritas vos liberabit.
  12. 12 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 4177 Весело

    КАРАниколов кара ли кара в превозите.

  13. 13 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Това с кредиторите като юридически акт е ясно и разбираемо. За българския данъкоплатец обаче не е ясно какви кредити са вземани, за какво и кой е отговорен затова че кредитите не са обслужвани ? Ще има ли обвинени, или отново българите ще си платят с увеличаващата си мизерия?

  14. 14 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1339 Неутрално

    Много интересно, за образувания като БДЖ, БП, ВМЗ и други по нашата свободна преса се говори като за живи същества, съзнателни при това. Парите ги няма, вагоните ги няма, обаче човек остава с впечатлението, че съответното образование притежава свободна воля и само е взело парите, изхарчило ги е безотговорно, проявило е безстопанственост, което е състав в НК, загубило е вагоните и т.н. Нито дума за отговорност на лица, подписали тук, затворили си очите там, намазали филията някъде другаде. Че то така е много лесно. Фрапираща безотговорност на всички нива в управлението повече от 20 години. И друго е интересно - по същия начин, като същество със свободна воля, се разглежда и държавата. Държавата - лош стопани и нито дума за материално отговорните лица. Приватизирай - ето, на острова приватизираха ЖП-то и сега ЖП транспортът им е нумеро уно, или май не беше така, може и да бъркам.

  15. 15 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#1] от "KEFBOOK":

    Нормално ,ама да бяха изчакали малко ,а не да спъват работата.

  16. 16 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1559 Весело

    [quote#10:"SorryLol"]П.С. Че то има автосервизи за повече пари, ебаси цената......[/quote]
    Да, ама нямат толкова много дългове и крадлив персонал...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  17. 17 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    Не знам как са наложили запор върху 100% след като вече имаше един запор за 7.6 милиона лева и законовите лихви върху тях, наложен от Трансимпекс.

    При положение, че целия капитал е 22 милиона, това си е над 1/3 от капитала на дружеството.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  18. 18 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1368 Неутрално

    До коментар [#10] от "SorryLol":
    До коментар [#16] от "gost22":

    Има 100 000 лева. Правя фирма Сервиз ЕАД с капитал 100 000 лева. Тегля кредит 900 000 лева и купвам сервиз за 1 милион. От приходите от дейността му погасявам лихвите по кредита.

    а) Колко струва сервиза?!
    б) Колко струва Сервиз ЕАД?!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  19. 19 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 809 Любопитно

    Римейк на кремиковската сага!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  20. 20
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  21. 21
    ****

    Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  22. 22 Профил на Мишето_66
    Мишето_66
    Рейтинг: 663 Разстроено

    Кредиторите наложиха запор върху 100% от "БДЖ - Товарни превози,забележете ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ.

  23. 23 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    [quote#2:"lz2"]няма да имаме за южна съседка държава, а германска провинция [/quote]
    Нормално през България ще минава китайската супер скоростна железница до Лондон !
    Германците трябва да са луди ако не се опитат да придобият железопътната инфраструктура и всички активи на БДЖ даже е странно ,че толкова се забавиха !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  24. 24 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Неутрално

    [quote#6:"domakinq"]Сещам се и за едни над 100 липсващи вагони, водещи се като активи на дружеството... [/quote]
    Не бяха ли над 100 локомотива и над 1000 вагона!
    http://news.expert.bg/n362722

    Кражбата на БДЖ е една от най-крупните измами в новата ни история а Бойко жми !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  25. 25 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1559 Весело

    До коментар [#18] от "tribiri":
    Толкова е лесно, че чак е обидно...
    Сега да обясниш, защо няма опашка от кандидати по тази схема. Банките ли се стиснаха изведнъж, умните бизнесмени ли се свършиха, що ли. Или май се опира до отговор:
    в) струва ли си... и за кого

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  26. 26 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#6:"domakinq"]Сещам се и за едни над 100 липсващи вагони, водещи се като активи на дружеството... [/quote]
    Аааа -тия ли .то.. .циганчето ги взело ..

  27. 27 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Приватизация, и дори ревизия, на подвижен състав е изключително трудна дейност.
    В много държави по света хората с високи доходи избягват данъци като инвестират в контейнери. Невъзможно е да се докаже дали наистина притежаваш контейнери и колко на брой.
    Така е и с подвижният състав на БДЖ. Възможно е всичко да бъде ограбено без да може да се докаже кражбата. Тези дето имат вземания могат да се надяват само на фиксираните и банкови активи на БДЖ. Но понеже БДЖ нямат банкови активи а и нямат имоти, твърде вероятно е да "изгорят".

  28. 28 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Ей, добре че ГЕРБ оправи БДЖ! Кънгречулейшън, Буда!

    П.П. Костов е виновен, нали?

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4144 Неутрално

    Нещата се усложняват все повече за БДЖ!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK