Московски: Ако бъде спряна приватизацията, скоро няма да има БДЖ

Ивайло Московски

© Надежда Чипева

Ивайло Московски



Ако приватизацията на товарните жп превози бъде спряна, ще спре да съществува и самото БДЖ. За това предупреди министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски пред Би Ти Ви в коментар на протестите на синдикатите срещу раздържававянето на дружеството. 


"Аз нямам абсолютно никакви претенции. След като се подема такава кампания да се спре приватизацията, нека да я спрат. Само да обясня, че това е единственият законен и възможен начин по някакъв начин да бъдат удовлетворени кредиторите. В момента, в който кредиторите влязат в изпълнение на задължение на дружеството към тях, няма да има повече БДЖ", каза министърът. 


Кандидатите за покупката на железопътния превозвач са собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев, Първа инвестиционна банка, частният румънски жп превозвач Grup Feroviar Roman и австрийската финансова група Donau Finanz. Преди ден стана известно, че кандидатите са поискали удължаване на срока за подаване на обвързващи оферти, който изтичаше на 12 март. Междувременно утре Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт организира протестно шествие от Централна гара в София до Министерския съвет с основно искане продажбата да се отложи за след изборите, съобщи БНР. 




Московски каза, че при управлението на ГЕРБ загубите на БДЖ са намлени от 820 млн. лв. на 730 млн. лв.  Преди месец екипът му се срещнал с кредиторите на компанията. "Опитахме се максимално да ги успокоим и казахме, че когато мине приватизацията, те ще получат част от своите вземания, тъй като едва ли ще може всичко да бъде покрито. Така че за момента те са спокойни и чакат приватизацията. В момента, в който се прекрати този процес, кредиторите най-вероятно ще влязат в изпълнение на вземанията и...взимат влакове, взимат активи и край", заяви министърът.


Той съобщи, че по оперативна програма "Транспорт" след 1 януари 2014 г. са осигурени 600 млн. лв. за покупка на нови влакове. 


"Български пощи" ще доставят интернет в селата с пари от Брюксел


През новия програмен период "Български пощи" - друга държавна структура в тежко финансово състояние, пък ще могат да получават финансиране от Програмата за развитие на селските райони, каза Московски. "По селските райони пощите са добър бенефициент, тъй като там те имат над 2500 пощенски станции точно в такива селски райони. Предстои да се реализират проекти с покрития на интернет в слабо населените места, където пощите могат да бъдат ползвани за провайдър, така че и това е обезпечено", каза министърът в оставка.  

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Е как няма да има ,ще докарат руските машини безплатно.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    А ако товарните бъдат приватизирани отделно от пътническите, скоро няма да има пътнически.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на Freedom of Speech
    Freedom of Speech
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Може би най-неефективният министър в историята на България...
    За 3.5 години му чух името точно два пъти.

    Езикът е машина и не бива да се допуска пружините й да скърцат.
  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Истината е, че в цял свят пътническия превоз е на държавна субсидия за да е читав. Няма как...

    Друг е въпроса ние можем ли да си го позволим.

  5. 5 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    Ненакрадоха се!!!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  6. 6 Профил на racho
    racho
    Рейтинг: 488 Гневно

    А на мен ми писна от грабители на България! Дружество, в което българският народ е влагал парите си с десетилетия сега ще бъде продадено за жълти стотинки! Крадци!

  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#3] от "opposition":

    Това колко пъти го чуваш и виждаш ли е критерии за свършената работа?

    По тая логика Бойко Борисов е най-работливия и най-успешния

  8. 8 Профил на Хараламби
    Хараламби
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Първо не бъркайте товарни превози с пътнически.

    Под една или друга форма БДЖ ще има. Просто ДЕПФА и Дексия, които в момента са запорирали акциите, ще влезнат във владение на компанията.

    След това те ще я продадат.

  9. 9 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    [quote#6:"racho"]което българският народ е влагал парите си с десетилетия сега ще бъде продадено за жълти стотинки! Крадци! [/quote]

    Аз пък не желая да дотирам БДЖ.
    Рашо, ти искаш да ги издържаш ли?

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  10. 10 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Да не изтървем панацеята. Гледам и германците са останали без бдж, карат си с държавната Дойче Бан.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  11. 11 Профил на sisiliya6
    sisiliya6
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#3:"opposition"]Може би най-неефективният министър в историята на България...
    За 3.5 години му чух името точно два пъти. [/quote]

    Аз пък ,,севте,, ...за пръв път !

  12. 12 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 648 Гневно

    Как да му повярвам? Какво ще направи повече един частник? Нали той (който и да е) има една единствена цел - голяма печалба. Но печели той, а не обществото. А ЖП не е просто фабрика за компоти, а има и обществени функции.
    Резултатът - обществените функции ще бъдат прецакани!
    Същото като с ЕРП!

  13. 13 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1178 Неутрално

    чакайте първо БКП-то като вземе властта, и да купи още веднъж вагони по 500К, пък тогава да я няма.

  14. 14 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Тоя пич къде се криеше досега?
    Министър на извозването!

  15. 15 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#5] от "Dr. G.":

    Предполагам че имаш предвид машинистите, които точат нафта от дизеловите локомотиви - прав си.

    А министърът е абсолютно прав - без приватизация Товарни превози нама бъдеще. Иначе трябва да обяви фалит - факт.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  16. 16 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#12] от "focusnik":

    Товарни превози има чисто търговски, а не "обществени" функции.
    А и за всички "обществени" функции се плаща от същото това общество.

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  17. 17 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    А като го продадете кво ??? Ще цъФне и ще върже БДЖ-то ??? Така, с такива заплахи харизахте цялата икономика на мутро-милиционери и сега хората не могат да си платят тока. Спомням си как онези там царцетата ни обясняваха, че ако не продадем ЕРП-тата, не знам си там какви ли не страшни работи щели да ни се случат. Сега се чудим как да ги изгоним. Същото е и с товарни превози, просто Вие Московски сте тъпи милиционерчета и не можете да управлявате активите на държавицата, и затова единствено в кухите Ви лейки се върти продажба, или даване на концесия. На матряла, майка му жална.

  18. 18 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1181 Разстроено

    Бе то , ако не бъде спряна циганизацията , до края на века и България няма да я има...

  19. 19 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#17] от "442":

    Прав си!
    А този освен че е долен ЛЪЖЕЦ е и некадърник.....

    Но няма да могат да затрият БДЖ, обществото не трябва да им го позволи:
    https://www.facebook.com/trainsbg?fref=ts

  20. 20 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1741 Неутрално

    Добро утро. БДЖ отдавна трябваше да се приватизира. Ясно е, че в това си състояние няма как да просъществува дълго.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  21. 21 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 648 Неутрално

    [quote#16:"Rhapsody of Fire"]Товарни превози има чисто търговски, а не "обществени" функции. [/quote]
    Една от обществените услуги е осигуряване на алтернатива на превоза на товари с автомобилен транспорт. Има и други "услуги", но ще стане дълго.
    Нещата почти винаги не са само това, което се вижда от пръв поглед.

  22. 22 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Московски: Ако бъде спряна приватизацията, скоро няма да има БДЖ
    Московски, като ограбихте и съсипахте държавата, като заради невероятната си лакомия разградихте и унищожихте държавността, съвсем логично се стига до този резултат - скоро да няма и БДЖ. Случващото се е един съвсем логичен резултат от едно безкрайно дълго нелогично управление на държавата.

  23. 23 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 436 Неутрално

    [quote#3:"opposition"]Може би най-неефективният министър в историята на България...
    За 3.5 години му чух името точно два пъти.[/quote]

    Явно не четеш много редовно новините, но и така да е - Ивайло Московски става министър на транспорта на 19.05.2011, така че за 3.5 години трудно би било да му чуваш името редовно.

  24. 24 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#10] от "bgkurshum":

    ++++++
    Скоро, няма да те има теб Московски, и това е добре за БДЖ!

  25. 25 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 808 Неутрално

    глупости на търкала , не направихте нищо за да го подобрите , нито мениджмънт нито спряхте кражбите и както на всичко държавно - първо го оглозгвате после го продавате на безценица за стотинки , за да дойде частник , които не предлага нищо по-добро и почва да си прави каквото си иска - за справка бившия Нефтохим

  26. 26 Профил на cvetang
    cvetang
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ами то това отношение към БДЖ си е тенденциозно от години, за да се лобират превозваческите фирми на някои бивши министри.
    Много по удобно хем пък и по скъпо е да вървят тировете и да правят само поразии по пътищата ни.
    И се въздържам се от коментар за този министър, както и за някои други.

  27. 27 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    ДЖ-то ще мине прекрасно и без "приватизатори" тип Московски....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  28. 28 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Просто сега управляващи и крадци в БДЖ така са се сляли, че просто не е останало нищо за крадене официално, без да се забележи. Иначе и на релсите биха посегнали. След приватизацията и това е вероятно...

  29. 29 Профил на istorika
    istorika
    Рейтинг: 648 Неутрално

    „Когато Международният Валутен Фонд и Световната Банка диктуват на някоя държава да намалява надниците, да произвежда за износ, вместо за своя собствен народ и да рзпродава на подставени лица общодържавна собственост на цена по-малка от стойността им, всичко това наричаме „икономически реформи”.

    Проф Робърт Наиман сп. „Към Свободата“, ноем.1999, стр 2

    Robert Naiman, Toward Freedom magazine, November 1999, p2

    Аз знам много малко.
  30. 30 Профил на urbudzik
    urbudzik
    Рейтинг: 8 Неутрално



    Оказва се, че България ще е железопътен мост м/у Азия и Европа, защото се строи тунел под Босфора който ще свърже двата континента с железница.

    Всички товари за централна и северна Европа ще минават през България, като ние ще сме първата страна посредник по пътя за Европа. Това означава приходи от 3 млрд до 7млрд. от превоз, такси и акцизи. А нашите Управляващи/ Мърши/ Се опитват да я продадат за 150 млн. за да се захранят няколко частни сметки. Има и материали доказващи тези твърдения.

  31. 31 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 907 Неутрално

    БДЖ няма да ги има заради това:
    http://www.bgrail.eu/vt25.html
    Това са далаверите в железниците с дадени линкове от пресата през годините. Долу в дясно има още страници. Товарните превози са вкусна мръвка, да видим кой ще ги вземе. Инфраструктурата и пътническите превози остават държавни, тъй че далаверите ще продължат. Иначе само някой ще се облажи.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK