Кандидат-купувачите на "БДЖ Товарни превози" един по един се отказват

Кандидат-купувачите на "БДЖ Товарни превози" един по един се отказват

© Надежда Чипева, Капитал



Компаниите, които проявяват интерес към приватизацията на "БДЖ Товарни превози", са започнали една по една да се отказват. Това съобщи министърът на транспорта в оставка Ивайло Московски по повод продължаващите протести срещу продажбата. 


Интерес бяха заявили собственикът на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев, Първа инвестиционна банка, частният румънски жп превозвач Grup Feroviar Roman и австрийската финансова група Donau Finanz. Миналата седмица обаче кандидатите поискаха удължаване на срока за подаване на обвързващи оферти, който изтича утре - 12 март.


"От Агенцията по приватизация ми споменаха, че някои от евентуалните купувачи са доста притеснени," каза Московски, цитиран от "Фокус", но уточни, че не знае кои са отказалите се.




Той припомни, че продажбата на товарните превози е необходима, за да може БДЖ да се разплати с кредиторите си. "И до днес твърдя, че ако кредиторите активно влязат да си изискат взиманията, компанията е приключила за дни" - каза Московски и припомни, че дългът на железницата е 720 млн. лв. 


Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността. Уточни обаче, че досега никога не са били на печалба, дори във времената, когато работеше "Кремиковци", който осигуряваше 40% от товарите. 


В същото време за държавата е важно да спаси "Пътнически превози", която ще получи 600 млн. лв. от еврофондовете от 2014 г., ако е стабилна компания, изтъкна той.  


"Ако хората протестират днес срещу тези процеси, аз ще им кажа: скъпи мои, много сте закъснели. Трябвало е да протестират по времето, по което компанията е правила тези заеми", каза Московски.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Радост за червените русофилски среди....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  2. 2 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Това е добре!

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4701 Любопитно

    [quote#2:"Къти"]Това е добре! [/quote]

    Кое е добре? Да фалира целия холдинг ли?

  4. 4 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3086 Неутрално

    "Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността.."

    А какво правеха до сега държавните служители!? Спаха ли?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  5. 5 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#2] от "Къти":

    Като е добре,извади пари и дотирай,аз не искам,много стана.....

  6. 6 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    И кой все пак стои в основата на закопаването на БДЖ?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  7. 7 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Някой учуден?

    Кой ще иска този мастодонт, за какво му е? Хеле пък в държава, обхваната от нестабилност и с крайно неясно бъдеще.

  8. 8 Профил на mozemedelie
    mozemedelie
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Добре е, че с има-няма 100 млн има да чакаме да се покрият 800 млн. Такава сметка излиза само по тръснската математика. Както видяхме, тя до никъде не ни докара

  9. 9 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Подарете на Джамбазки БДЖ ! Нещастник !

  10. 10 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3086 Неутрално

    [quote#6:"ПАВЛА - Sorrylol"]И кой все пак стои в основата на закопаването на БДЖ?[/quote]
    Онзи директор-специалист, който скачаше и се дуеше по време на последните съкращения и който си подаде оставката около година по-късно.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  11. 11 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 684 Неутрално

    След няколко години когато бъдат завършени големите жп инфрасткруктурни обекти, цената на "Товарни превози" ще бъде в пъти по-висока! В момента се правят Повдив-Бургас, София-Пловдив, Димитровград-Свиленград, очаква се да започне до година-две и София-Видин! Московски лъже, че от ЕК изискват продажбата на предприятието на всяка цена!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  12. 12 Профил на Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Рейтинг: 1240 Весело

    Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността.

    Какво признание за немощта на държавата.Ами намерете добър мениджър , оптимизирайте и печелете за държавата.

    "Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."
  13. 13 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    До коментар [#12] от "Трактор , Тиква и на Цецо кумецо ООД":

    Няма такъв мениджър на държавно ниво, няма и да има! След като е там на заплата, не може да се иска от него да върши някаква работа.

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1481 Разстроено

    Правилно. Накрая трябва да остане само "правилният" кандидат.

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  15. 15 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#2] от "Къти":
    Абе умник, нали това цялото БДЖ се субсидира от твоите и моите пари бе? Докато тъпите български тикви очакват една компания да издържа 35 хил човека и семействата им, защото така трябвало, няма да има свестен железопътен транспорт в България. Лошото е че железопътния транспорт, скоро може и да изчезне...

  16. 16 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#5] от "miho45":

    Ако не се крадеше нямаше да има и нужда да се дотира. Както с всичко останало в държавата, пардон - територията Бълхария.

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  17. 17 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#2] от "Къти":


    [quote#2:"Къти"]

    Това е добре! [/quote]Явно имаш излишни 850 милиона,за да платиш дълговете?!

  18. 18 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#16] от "Къти":


    [quote#16:"Къти"]Ако не се крадеше нямаше да има и нужда да се дотира. [/quote]Железниците в цял свят се дотират.Трудно могат да бъдат печеливши.

  19. 19 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Интересното е, че по думите на управляващите все повече и повече оздравяват БДЖ, а пък цената на "Товарни превози" все пада...Логика отвсякъде!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  20. 20 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#11] от "Gaetano Scir
    Няма как цената да стане по-висока, защото няма пари за ремонт на вагони. А като няма пари - няма и вагони. Ако сега БДЖ товарни превози не се продаде и не се инвестира в нея, тя след няколко години няма да я има. Печеливши ще бъдат сегашните товарни частни жп превозвачи.

  21. 21 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#9] от "niceprson":


    [quote#9:"niceprson"]Подарете на Джамбазки БДЖ ![/quote]И на Болен Лидеров.Иначе гледах една жена,която каза,че ходила да подкрепи протеста на ВМРО,само,че бабата не можеше да сеи изрази правилно и казваше "Мевереото" вместо "Вемереото" .Дали е знаела колко е права всъщност?!

  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    Има една мисъл на Бенджамин Франклин, че "Спесетеното пени е заработено пени!". Ще я преформулирам малко за случая: "Пропиляният лев е заработен налудо лев". Колко печалба трябва да направи данъкоплатецът, като я обложи държавата с 10% данък, с постъпленията да запълни дупки като БДЖ (700 милиона дългове), Цанков камък и АЕЦ Белене (2,5 милиарда), Столичен автотранспорт - 240 милиона, Топлофикация София - 600 милиона...

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    До коментар [#4] от "Храбър":

    Не. Крадяха. И още го правят. И далеч не са тия с тубите - те са дребна риба.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    За 4 четири години не можаха ли да разберат кой и как източва БДЖ ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  25. 25 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    Язък. Един човек с мустаци и постоянен приток на държавни пари в банката си таман се беше наканил, и правителството падна.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  26. 26 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vassco":

    Ами то това беше политиката до сега, да не се инвестира в компанията за да могат транспортните фирми на гуми да завземат изцяло пазара. Оправданието беше, че няма читава жп инфраструктура, сега обаче се работи по нея, макар и пак на хайдушки принцип. Вагоните не се ремонтираха в български заводи защото комисионните в чужбина бяха по-високи, купуването на такива също беше далавера... Много изчезнаха! При добро управление, специално "Товарни превози" би могло да бъде на печалба! А като се вдигне средната скорост по линиите, това ще качи и цената!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#18] от "yanne":

    Няма такова понятие "железници", има пънтнически превози и товарни превози. Товарните превози никъде по света не се дотират, навсякъде са или печеливши или са фалирали. Точно както ще стане и в БГ. Пътническите превози навсякъде по света също са печелевши но специално в европа има и дотации за определени групи хора или дестинации. Например отстъпките за пътуването на младежите ги плаща държавата.
    Обаче такова чудо като в българия - държавата дава 200милиона субсидия за да си живуркат 35 хиляди крадливи служители го няма никъде по света.

  28. 28 Профил на biggeorge
    biggeorge
    Рейтинг: 458 Гневно

    Г-н Московски, много сте нагъл! :|
    БДЖ е в това състояние, защото ВИЕ докарахте компанията до фалит.
    Писна ни от вас и от вашите лъжи!

    Мото: Живей и остави другите да живеят!
  29. 29 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#27] от "m17":


    [quote#27:"m17"]Няма такова понятие "железници", има пънтнически превози и товарни превози. Товарните превози никъде по света не се дотират, навсякъде са или печеливши или са фалирали. Точно както ще стане и в БГ. Пътническите превози навсякъде по света също са печелевши но специално в европа има и дотации за определени групи хора или дестинации. [/quote]Това имам предвид.Мерси за уточнението.

  30. 30 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    Московски е едно неуко тъпо момченце, което не разбира нищо от стратегическа инфраструктура....
    Слава богу че народът ги нарита...... Няма да е зле и да ги попривлекат към отговорност за направените зулуми...
    БДЖ въобще не трябваше да се разделя на две, въобще не трябва и да се приватизира, а да се управлява с акъл както например в САЩ управляват АМТРАК...... ама за това се иска акъл, не политически послушковци....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#26] от "Gaetano Scirea":

    БДЖ товарни превози може да бъде печеливша само ако персонала се намали 3-4 пъти и се инвестират много, много пари за влакове. И точно затова трябва частен собственик - държавата нито може да уволни толкова хора, нито може да инвестира много пари.

  32. 32 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#27] от "m17":
    Ти тези ги разправяй на стария ми каскет..... я се поинтересувай с какво и как се занимават АРМТРАК, Бундесбан, френската железници...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Весело

    До коментар [#30] от "boby1945":

    Няма лошо, АМТРАК е частна фирма. В щатите дори линията е частна. Така че и БДЖ като се приватизира ще потръгне като АМТРАК.

  34. 34 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    До коментар [#27] от "m17":


    [quote#27:"m17"]Обаче такова чудо като в българия - държавата дава 200милиона субсидия за да си живуркат 35 хиляди крадливи служители го няма никъде по света. [/quote]За това съм напълно съгласен-още си спомням репортажите от ремонтен гараж,където цялата смяна крадеше дизел.И това са превели с години!Всъщност крадат от всички нас.Но това е манталитет,граден с десетилетия-трудно ще се изтрие.А се вижда вече как разни интереси и лобисти се намесват-"професионалние" протестиращи щом се намесиха-значи не е на добре работата!

  35. 35 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 740 Весело

    Московски много го е яд че не можа да прибере комисионната.

  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#32] от "boby1945":

    Вие социализма си го рекламирайте на каскета си, не на мен, аз съм го гледал наживо и знам как свършва.
    Единиственото хубаво на БДЖ е че бързо приближава края на коловоза и скоро ще свърши курса.

  37. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    [quote#24:"Танас"]За 4 четири години не можаха ли да разберат кой и как източва БДЖ ? [/quote]

    Изобщо да не търсят, а да продават. Всичко що е държавно, рано или късно ще бъде откраднато. Това ти го казвам, защото съм видял с очите си за какво иде реч. Това са поне 5000 души на доста високи места в държавата, на които всяка втора дума е "Харе пак ъ видиме кое мое ъ мине към нас, па после ч' дЕлиме...". Ресурси за подпкупи имат предостатъчно, с тази мисъл стават и с тази мисъл си лягат. Няма нещо читаво, което да не е "огледано" поне 1000 пъти и за което няма никакво съмнение, че при първи шанс (изгодна конфигурация в парламента или общината) ще бъде плячкосано.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  38. 38 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":

    "Товарни превози" трябва да се оптимизира, но мащабите на съкращенията за които говориш е нелепо...3-4 пъти по-малко хора знаеш ли какво означава? В тази система, най-важна е сигурността, а тя все още се базира на човешкия фактор. Аз не съм против продажбата на предприятието, против това съм да стане в сегашните условия...Цената е по-ниска от тази на подвижния парк, да не говорим за сградния фонд...Никой не казва, новия собственик какви условия поема, ще спазва ли приватизационния договор. И както казах в първия ми пост, реално след две години когато някои трасета бъдат завършени, цената на "Товарни превози" ще бъде много по-висока!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  39. 39 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#31] от "m17":

    "Частният собственик" първо мисли как да направи келепир и да бяга, виж справка частният собственик на БТК, така шумно приватизирана от момченцата на Деди, или Кремиковци два пъти приватизирано от "частни собственици" и при Лостов и при Станишко .... единият от които самият Митал....
    Та камо ли структуроопределящ отрасъл като БДЖ ...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  40. 40 Профил на mak1951
    mak1951
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Какъв е проблемът държавата да направи това с БДЖ "товарни превози", което би направила купуващата я фирма?
    Само некадърността на поредните управляващи и нежеланието да се предприемат непопулярни мерки като съкращения на ненужен персонал и крадливи висши чиновници.
    Липсата на диалог с другите партии и обществото за постигане минимално съгласие за стъпките за оздравяване - съкращения на персонал, разходи;
    Но по-лесно е да повтарящ мантрата за "държавата лош стопанин", пропускайки причината за това - хората, ръководищи тази държава...

    mak1951
  41. 41 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#36] от "m17":

    Мокри сънища драги, мокри сънища..... е твоята работа с БДЖ-то.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  42. 42 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Прав е Ивайло.
    Пред очите ми няколко фабрики само за 1-2 години бяха пометени от скрападжитиите заради дългове.
    И все пак когато свършат фосилните горива е сигурно че бъдещето на товарните превози ще е на електрическте ЖП линии.
    Но сега това е прекалено голям риск за малък инвеститор.
    В нашия случай със сигурност Уорън Бъфет няма да дойде и затова може би най-добре ще е сделка от типа дълг срещу собственост с Дойче Баан и тогава вече ела ми кацни Македониоо !

  43. 43 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 970 Весело

    До коментар [#30] от "boby1945":

    В «Амтрак» работают около 20 тыс. человек, общая протяжённость её маршрутов составляет 34 000 км (21 200 миль). Поезда «Амтрак» обслуживают 500 пунктов назначения в 46 штатах США и в трёх провинциях Канады.

    Специално за теб го пускам на руски, да не се мъчиш.
    Превеждам и на български - там 20 хил. служители - тук 35 хил.
    Там обслужват 46 щата + три канадски провинции - тук - към 100 ПЪТИ по-малка територия.

    Усещаш ли някаква разлика?

    Знанието е сила, информацията - власт
  44. 44 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Лошото в България е че по принцип частно не означава по-добре управлявано.
    Достатъчно е да се погледне бизнесът на Ковачки или ТИМ.
    BTW, зад един (а много вероятно и зад още един) от кансдидатите стоят интересите точно на Ковачки.

  45. 45 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#33] от "m17":

    Частна ама на мук първо прочети после попръцквай лозунги:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak#The_1980s_and_1990s

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  46. 46 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 515 Весело

    "Трябвало е да протестират по времето, по което компанията е правила тези заеми", каза Московски,"

    заемите са ототишли в някои джобове сега народа ще ги изплаща

    предполагм че затова е и недоволството и протестите?!

  47. 47 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#43] от "pag":

    Усещам в САЩ няма толкова тъпунгери либерасти колкото у нас и като бройка въобще и като бройка на глава от населението, това определено се усеща както от управленци тип Московски, така и от 85% от форумците дето обсъждат материя от която нямат и грам познания.... а и ти прочети какво представлява АМТРАК и как се управлява и тогава сравнявай това и онова...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak#The_1980s_and_1990s

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  48. 48 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Национализация = комунизъм, корупция, хаос! С национализация протестиращите ще дочакат по-добри времена през.............. година.

  49. 49 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 614 Неутрално

    Абе преди да говорите прочетете малко. Държавата не е добър стопанин на тази фирма. Трябва да искаме да дойде българска фирма, а не някакви чужденци. Външният инвеститор ще има повече интерес да направи това предприятие печелившо.

  50. 50 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 515 Весело

    До коментар [#49] от "groznik90":

    "Трябва да искаме да дойде българска фирма, а не някакви чужденци."
    да, някоя такавяа с опит как да източва помощите че нея да "храните"още 20 години докато ви дойде акъла в главите
    .но изглежда че и след още толкова няма да дойде

  51. 51 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1282 Неутрално

    До коментар [#28] от "biggeorge":

    червените ескадрони скочихте като курдисани на барикадата

    вашето крадливо управление с вагоните по 500 бона забрави ли?

    а мотрисите Сименс?

  52. 52 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#50] от "swich2green":

    Каква ти е драмата? Че искам българска фирма, а не лягам направо на чужденците. Това ли е проблемът? Докато си мислим, че все ще сме в ерата на комунизма нищо няма да се случи. Май на теб акълът трябва да ти дойде.

  53. 53 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#26] от "Gaetano Scirea":

    Ти си противоречиш - от една страна казваш, че не се инвестира в компанията. От друга, че все пак се ремонтират вагони. Проблемът е, че в компанията се е инвестирало, но идиотски, от което тя все повече е затъвала в дългове. В момента БДЖ се крепи единствено на "добрата" воля на кредиторите. Кавичките съм ги сложил, защото ако кредиторите решат да обявят във фалит БДЖ, те ще вземат много по-малко пари, отколкото, ако изчакват и получават някакви вноски по кредитите. Най-доброто решение е БДЖ да се обяви във фалит и дъщерните дружества да бъдат продадени. Тогава държавата ще си вземи пътническите превози без дълговете, а товарните да се оправя който иска.

  54. 54 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ще се отказват я!
    Никой не ще да му "национализират" откраднатите от НАРОДА пари!

  55. 55 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#53] от "Vassco":

    Аре да ми цитираш къде си противореча, а??? Чети внимателно и тогава коментирай постовете на другите...Казах, че не се е инвестирало, а в случаите когато са се ремонтирали вагоните, то е правено в чужбина...Ти ако разбираш като инвестиция само малки по обеми ремонт на вагони...ок! За мен това си е кражба в конкретния случай!
    Идеята през последните 20 години на всички партии беше БДЖ да се използва като източник на кражби и нищо повече! Виж и назначенията в НКЖИ, там е същото! Аз бих попитал Московски защо не приватизира ТСВ например? Защото последните работят като хърби на всички близки до властта фирми на безценица и са като черна каса за всяка управляваща партия. Така като те чета, ти си за приватизацията на "Товарни превози" на всяка цена, надявам се поне да си запознат поне с условията на бъдещия договор!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  56. 56 Профил на mozemedelie
    mozemedelie
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#54] от "péro":

    Като чета "инвеститорите", все с наши пари са тръгнали да пазаруват

  57. 57 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1635 Неутрално

    До коментар [#8] от "mozemedelie":

    Не си прав. БДЖ не обслужва заемите си от години и по тях се активира държавната гаранция, която надува бюджетният дефицит. Но не всички заеми са защитени с държавна гаранция, някой са защитени със собственост, която БДЖ ще изгуби. Те и без това нямат вагони да си обслужват товарите и пътниците, сега си представи как ги загубват. Държавата не може да им даде пари извън субсидията, която е максималната разрешена (но тя е на пътник, без повече пътници няма субсидия, а българските пътници са решили съдбата на дружеството. Ако искаш да помогнеш вози се с БДЖ, ако не искаш да се возиш, не се чуди че фалира), защото е неразрешена държавна помощ. Станишев вече даде една (за която ни разследват) и в най-добрият случай можем да се борим да я приемат за "разрешена". Обаче това означава че в следващите 10 години (2017-та) не можем да даваме друга.
    Следователно БДЖ трябва от една страна убийствено бързо да се извади на печалба (чрез съкращения на разходите) и от друга спешно да си разсрочи заемите. Това бе договорено миналата година и по-миналата, но срещу плащания, за които БДЖ няма пари и точно тук се намесва продажбата на товарните превози - без него няма отлагане на фалита на самото БДЖ. А отлагането е необходимо, защото е възможно от следващият програмен период БДЖ да бъде бенифициент по европейските фондове (но това също не е без условие - компанията трябва да е с перспектива за печалба, а без реструктуриране на заемите, тоест без продажба на товарни превози това няма да стане) и ще получи по малко под 100 милиона на година от там, така че с тези пари теоретично може да привлече пътници и от тях да получи по-голяма субсидия и да излезе от блатото. Почти на 90% е сигурно че ще фалира, така или иначе, но без продажбата на товарни превози фалита е на 99.9% гарантиран

  58. 58 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#55] от "Gaetano Scirea":

    Ако правилно си чел, аз съм за фалит на БДЖ и кредиторите да пият една студена вода. А що се отнася до ремонтите на вагоните - дали да са в чужбина или у нас, въпросът е условен. Имал съм контакти с български заводи и те не искат много, много да ремонтират товарни вагони на БДЖ, защото не плащат или бавят плащанията. Предпочитат по-сериозни клиенти. В една крадлива държава като нашата, приватизацията на БДЖ товарни превози е най-доброто решение за самото дружество и работещите в него.

  59. 59 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#10] от "Храбър":

    И не само той! Всичи управлявали компанията след 1989 година носят вина за състоянието и сега. Да не говорим за правителствата и министрите на транспората от всички правителства, след 1989 година, които така и не изработиха стратегия за развитие на БДЖ. А Вилхем Краус- министър на транспорта в правителството на Иван Костов, си пускаше автобусите от жп гарите минути преди да тръгне съответния влак за съответното направление! Нелоялна конкурвнция!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  60. 60 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    [quote#37:"cinik"]Изобщо да не търсят, а да продават. Всичко що е държавно, рано или късно ще бъде откраднато.[/quote]

    ++++++Нищо повече не може и не бива да се казва и доказва.Животът го е показал и доказал.

  61. 61 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Ако компанията била стабилна щяла да получи финансова помощ от европата Ай сиктир от тука.Само си продаваме задниците,кога ще купуваме.
    Стачкааааааааааааааааааааааааааааааааааа.

  62. 62 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 515 Неутрално

    "Ако хората протестират днес срещу тези процеси, аз ще им кажа: скъпи мои, много сте закъснели."-Ивайло Московски------------------Скъпи и нескъпи мои съфорумци, зная че мнозина от вас са с промити от неолибералните СМИ мозъци. Но помислете, онези ваши деди и прадеди от края на 19ти век, защо са изкупили железницата на барон Хирш и са построили още много и много железници под абревиатурата БДЖ! Цялата ни държава бе ограбена , разграбена, разтурена под тези фалшиви лозунги!? Е, и?! Докъде стигнахме? Децата ни в чужбина, немили, недраги- проституираши или работещи за без пари!? Здравеопазването по зле и отколкото във дикенсова Англия!? Образованието ни от едно водещо място до най ниското в Европа!? Да продължавам ли? Не го пиша всичко това заради глупаците, а за незнаещите и лутащи се млади хора, на които от 24 години се набиват в главите тези зловещи мантри. БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ! НИЙ ОТДАВНА НЕ СМЕ РАЯ ПОКОРНА!

  63. 64 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    До коментар [#62] от "Гражданин":
    Много вярно!
    ++++++++++++++++++++++++++++++++

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  64. 65 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#56] от "mozemedelie":
    [quote#56:"mozemedelie"]Като чета "инвеститорите", все с наши пари са тръгнали да пазарува[/quote]
    ===========
    Нашите и австрийските(пак наши) "инвеститори"-ДА!!!

    Питай а. лилов.

  65. 66 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3086 Неутрално

    [quote#13:"Милен"]След като е там на заплата, не може да се иска от него да върши някаква работа.[/quote]
    Доста тъпо обяснение! Ми да направят заплатата му да зависи от резултатите. Особено при тази безработица, сигурно ще намерят способен и заинтересован човек.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  66. 67 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2245 Любопитно

    [quote#52:"groznik90"]Каква ти е драмата? Че искам българска фирма, а не лягам направо на чужденците. Това ли е проблемът? [/quote]
    Драмата е, че все още ги избираш по цвят, а не по това, дали могат да ловят мишки...
    Който и да ги купи, или ще ги разпродаде на парче/скрап и ще дойде някой нов, или ще ги назори да си изкарват парите по нормалния начин — с труд, а не с кражби и олигархични номера.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  67. 68 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":

    Според мен нищо не пречи и държавата да направи тези съкращения и инвестиции, но или не иска, или няма капацитет да го направи успешно.
    Оправданията със съкращенията и оставането на хората на улицата са жалки, защото тези хора така или иначе ще бъдат съкратени и тогава пак ще легнат на пари от държавата.
    Всички говорят, че държавата е лош стопанин, но според мен зависи от държавата. Иначе какво става: продава едно предприятие и парите ще ги разпределя кой - "лошия" стопанин.

  68. 69 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#68] от "sbk":

    По принцип не пречи ама на практика държавата е много добър субект за изнудване от всякакви организации - синдикати, комитети, НПО'та, дори обикновенни тарикати.
    Правят протест, затварят някоя улица и готово - политиците се отказват от каквито и да са болезнени реформи. Примери бол.
    А за инвестициите политиците са винаги готови - да вземат много пари на заем и да купят нещо лъскаво. Последния пример са мотрисите Дезиро дето ги купи Сергея.
    Обаче проблема е че тия заеми трябва да се връщат и ако инвестицията се окаже ялова, както става обикновенно ще ги връщаме всички данъкоплатци.

  69. 70 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#39] от "boby1945":

    БТК е един прекрасен пример за добра приватизация - продадоха един загнил соц мастодонт пред умирачка. А сега е динамична и просперираща компания. Е да, мързеливите и вечно недоволни лелки ги няма ама не ми липсват.
    Само за сравнение - 98'ма им платих 83лв за да ми преименуват поста на мое име. А сега ми се обаждат през седмица да ми предлагат оптичен интернет, мобилен интернет и сие за някакви смешни пари.

  70. 71 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#57] от "Делян (delian) Делчев":

    Виждам, че повтаряш теориите на Московски...Бенефициент по европейските фондове е НКЖИ, а не БДЖ, 600-тте милиона ще бъдат под формата на заем, гарантиран от държавата.
    По-важното в случая е не дали да се приватизира "Товарни превози", а по какъв начин да стане. В нормалните страни това след широка дискусия между държавата, заетите в сектора и потенциалните купувачи. Разработва се стратегия за развитието и тя бива приемана от всички и след това се прилага. Всяка една от страните поема конкретен ангажимент и има яснота. В момента нищо не се знае, нито каква ще е цената, нито какви са активите и пасивите конкретно на "Товарни превози", нито какви задължения ще бъдат поставени на бъдещия купувач. Ако си наясно с тези неща, ще съм ти благодарен ако да ми ги обясниш. Аз поне не съм намерил информация досега!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  71. 72 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#69] от "m17":

    И аз това казвам - зависи от държавата. Ама това, което става в БДЖ го има и другаде и там е трагедията. като казвам другаде, има го и в Силовите структури като Армията и Полицията, та на тази тема края и се не види.
    Изводът за мен е: предполагам, предвид корупционната практика у нас, някой не съвсем читав да закупи Товарни превози, което само по себе си е по-лош вариант от това да си остане държавна и да се опитата да я стабилизират. Добре поне, че се инвестира в инфраструктурата, ама Товарни превози бяха изместени от частните фирми и вече загубиха най-апетитните клиенти.
    Това, което говориш за комитети, синдикати и прочее и техните протести вече не важи: погледни улиците, които са пълни с хора, протестиращи срещу дейността на едни частни фирми. А те, горките, не осъзнават явно, че тези частни фирми подлежат на контрол от една агенция, държавна, която никаква не я е свършила. Това ми подсказва за нивото на следприватизационен контрол у нас, който се извършва отново от "лошия стопанин".

  72. 73 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    [quote#61:"l_i_k_a_t_a"]Само си продаваме задниците,кога ще купуваме. [/quote]

    Говорите от множествено число.Значи и от мое име.Нека да се разбереме още сега.Аз продавам.Не искам общонародна собственост,да ми я "управляват" партийни секретари.И да ми трупат загуби.

  73. 74 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#72] от "sbk":

    В момента в българия няма как такова нещо да е държавно защото ще бъде окрадено до дупка, както и става. Всички държавно освен публичната държавна собственост (пътища,инфаструктура, подземни богатства и сие) трабва да се продаде максимално бързо. А някой ден, когато българите ще бъдем способни да имаме държавни фирми ще си го изкупим ако толкова ни липсва. Ама няма да е скоро.

  74. 75 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#70] от "m17":

    Не трескай глупости, Никито го продаде при приватизацията за около 210 млн.ЕВРА, исландецът след година и нещо го шитна за над 1 млрд.ЕВРА . значи цената му е била по близо до 1 млрд.евра отколкото до 240 млн.
    Сега компанията пак се побългарява срещу нови 130 млн.ЕВРА. По този начин българите са се разделили от раз с около 900 млн. ЕВРА капитал, нарича се още декапитализация, загубените 7000 работни места отделно ....
    Всичко това е достатъчен повод Никито+Дедито да бъдат съдени от Наподен съд и то по съкратената процедура....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  75. 76 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Весело

    До коментар [#75] от "boby1945":

    Тия сметки може да ги публикувате в работническо дело. За мен важното е че БТК я има, ефективна е и предлага конкуренти продукти и услуги. Пък вие си сънувайте милиардите, нацупените лелки и народния съд.

  76. 77 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 598 Весело

    До коментар [#76] от "m17":

    Това е все едно ако апартамента ти струва 50 хил. някой да го купи за 6 хил., да го ремонтира за 5 хил. и ти да продължаваш да го ползваш, като си плащаш режийните и да се радващ, че имаш къде да живееш.

  77. 78 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#74] от "m17":

    Значи трябва първо да си спретнем държавата, а не да оставяме Тя да разпродава всичко. А това за обратното изкупуване: стана ми интересно дали има подобни клаузи в приватизационните договори, особено касаещи отрасли от национална значимост. И защо не пробват с отдаване на концесия.
    Между другото корупцията не подпомага ли разграбването именно и на публично-държавната собственост, описана от теб.

  78. 79 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#77] от "sbk":

    Да, точно така е, просто апартамента струва 50 хиляди ама е пълен с цигани и има дългове за още 150 хиляди.
    И затова ще съм супер щастлив ако някой ми даде 6 хиляди, игони циганите, плати дълговете, ремонтира го и ми предложи да го ползвам срещу наем. Да не забравяме че така опазването и подръжката на тоя апартамент не са моя грижа. Освен това ако намеря по-добра оферта винаги мога да се изнеса. Единствното което ме интересува е да има конкуренция.

  79. 80 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#79] от "m17":

    Моля те да не бъркаш БТК с БДЖ, моят пример, плах опит за илюстриране, касаеше БТК, която никак не беше на загуба по време на приватизацията, а бе закупена на цена, доста под реалната стойност и последвалите я препродажби го доказаха много ясно.
    Ако ти си имал предвид БДЖ - кой би дал 6 хил. за нещо, което струва 50 хил,. а има дългове за 150 хил.?!? И ще прави капиталовложения в него?!?
    В същност - ясни са дълговете на БДЖ, ако милионите, които се въртят в пространството са верни и единствени. А колко струва самото БДЖ - до сега не съм срещал някаква цифра като идея. Каква сума ще търси държавата от неговата продажба? Държавата има ли интерес запазването на БДЖ като основен жп превозвач или е съгласна другите да поемат неговата функция и въпросът е само до съдбата на тези 35 хил. работещи там. Като цяло - държавата има ли концепция за бъдещето на БДЖ като частен превозвач?

  80. 81 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Московски, кажи си защо толкова години прикриваш ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНА ГРУПА В БДЖ, начело с Владимир Владимиров и Пламен Джуров, която успя да източи десетки милиони и да доведе до фалит дружеството. КОЛКО МИЛИОНА ТИ ДАДОХА НА ТЕБ МОСКОВСКИ?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  81. 82 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#76] от "m17":

    Е ама за мене 1 млрд.ЕВРА попилени навън са прекалено много, каквато и услега да предлага днес Виваком!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  82. 83 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Защо правителството в оставка бърза с приватизацията на БДЖ? Толкова, че транспортният министър Ивайло Московски вчера пак натърти пред медиите, че спешната продажба на БДЖ била единственото спасение. Дълговете са около 800 млн. лв. и кредиторите нямали против да им се плати с активите на държавната ни железница. Защо ли, щом е толкова губеща?

    “Единственото спасение е продажба на поделението БДЖ-”Товарни превози”, за да се спаси БДЖ”, настоя и вчера транспортният министър. Идеята е с парите да се плати на кредиторите и БДЖ да не попадне в техни ръце. Железниците са в забранителни списък за приватизация, но дъщерно дружество като “Товарни превози” можело. Сред кандидат купувачите са Кирил Домусчиев и Първа инвестиционна банка на Цеко Минев.

    Зад бързането с продажбата може да стои съвсем друга стратегия. И то много печеливша за този, който купи мръсните ни стари влакове при толкова окаяните ни жп линии… Става въпрос за суперпроекта за жп връзка между Китай и Евросъюза. Пекин строи в момента в Турция жп линията в отсечката Анкара-Истанбул. Скоростта на влаковете по него е 250 км/ч и жп трасето скоро ще стига до Одрин и Капъ куле.
    http://www.pik.bg/lazhat-ni-che-bdzh-zagiva-a-go-gotvyat-za-trase-za-skorostni-vlakove/

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  83. 84 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#83] от "zmii4e":

    А вие разбрахте ли че се продават някакви ръждясали вагони а не релсия път. Така че какви грандиозни далаветри сънувате ?!?
    За сведение, релсовия път е публична държавна собственост, не може да се продава. И държавната фирма НКЖИ няма проблеми - получава си таксите за превоз, получава и малка държавна субсидия и всичко и е наред.

  84. 85 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#80] от "sbk":

    Ама с годините дъртите комунисти почавате да забравяте много удобно.
    БТК беше пред фалит - набълбукана с дългове за т.н. цифровизация, десетки хиляди излишен персонал, разпадаща се инфраструктура и никакви пари за инвестиции.
    Спомням си как си мечтаехме за АДСЛ - по света вече беше остарял ама БТК хич и не и се занимаваше.

  85. 86 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    До коментар [#82] от "boby1945":

    Типична комунистическо мислене - света се развива, хората стигнаха до луната а ние си стискаме старите цървули и се пазам да не би някой да ни ги открадне. И си разправяме как стрували някакви бомбастични суми.
    Е стискайте ги, ще ви погребем с тях, да ви топлят на оня свят.

  86. 87 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#86] от "m17":
    Нищо не стикаме, но няма да си разбазарим това което имаме само щото групичка рестипути не виждат по далече от носа си....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  87. 88 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#85] от "m17":

    Много ми е смешно как, когато нямате повече аргументи, веднага започвате с обидите. Не знаех, че се познаваме, та и да ме определяте. Или според мнението ми веднага ми направихте дисекция. А може би хвърляте боб?
    Хайде да не говорим така на ангро за състоянието на БТК, а да коментираме сумата, за която беше препродадена скоро след приватизацията й. И споделете какво й беше толкова стабилизирано за такива кратки срокове, какви бяха грандиозните инвестиции в БТК, та после цената скочи неколкократно?
    Когато някой иска да съсипе едно предприятие, за да го продаде на безценица и да лапне за това тлъста комисионна и Господ не може да го стабилизира.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK