"Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността.."
А какво правеха до сега държавните служители!? Спаха ли?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Добре е, че с има-няма 100 млн има да чакаме да се покрият 800 млн. Такава сметка излиза само по тръснската математика. Както видяхме, тя до никъде не ни докара
[quote#6:"ПАВЛА - Sorrylol"]И кой все пак стои в основата на закопаването на БДЖ?[/quote]
Онзи директор-специалист, който скачаше и се дуеше по време на последните съкращения и който си подаде оставката около година по-късно.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
След няколко години когато бъдат завършени големите жп инфрасткруктурни обекти, цената на "Товарни превози" ще бъде в пъти по-висока! В момента се правят Повдив-Бургас, София-Пловдив, Димитровград-Свиленград, очаква се да започне до година-две и София-Видин! Московски лъже, че от ЕК изискват продажбата на предприятието на всяка цена!
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността.
Какво признание за немощта на държавата.Ами намерете добър мениджър , оптимизирайте и печелете за държавата.
"Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."
До коментар [#2] от "Къти":
Абе умник, нали това цялото БДЖ се субсидира от твоите и моите пари бе? Докато тъпите български тикви очакват една компания да издържа 35 хил човека и семействата им, защото така трябвало, няма да има свестен железопътен транспорт в България. Лошото е че железопътния транспорт, скоро може и да изчезне...
До коментар [#11] от "Gaetano Scir
Няма как цената да стане по-висока, защото няма пари за ремонт на вагони. А като няма пари - няма и вагони. Ако сега БДЖ товарни превози не се продаде и не се инвестира в нея, тя след няколко години няма да я има. Печеливши ще бъдат сегашните товарни частни жп превозвачи.
[quote#9:"niceprson"]Подарете на Джамбазки БДЖ ![/quote]И на Болен Лидеров.Иначе гледах една жена,която каза,че ходила да подкрепи протеста на ВМРО,само,че бабата не можеше да сеи изрази правилно и казваше "Мевереото" вместо "Вемереото" .Дали е знаела колко е права всъщност?!
Има една мисъл на Бенджамин Франклин, че "Спесетеното пени е заработено пени!". Ще я преформулирам малко за случая: "Пропиляният лев е заработен налудо лев". Колко печалба трябва да направи данъкоплатецът, като я обложи държавата с 10% данък, с постъпленията да запълни дупки като БДЖ (700 милиона дългове), Цанков камък и АЕЦ Белене (2,5 милиарда), Столичен автотранспорт - 240 милиона, Топлофикация София - 600 милиона...
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "
Ами то това беше политиката до сега, да не се инвестира в компанията за да могат транспортните фирми на гуми да завземат изцяло пазара. Оправданието беше, че няма читава жп инфраструктура, сега обаче се работи по нея, макар и пак на хайдушки принцип. Вагоните не се ремонтираха в български заводи защото комисионните в чужбина бяха по-високи, купуването на такива също беше далавера... Много изчезнаха! При добро управление, специално "Товарни превози" би могло да бъде на печалба! А като се вдигне средната скорост по линиите, това ще качи и цената!
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
Няма такова понятие "железници", има пънтнически превози и товарни превози. Товарните превози никъде по света не се дотират, навсякъде са или печеливши или са фалирали. Точно както ще стане и в БГ. Пътническите превози навсякъде по света също са печелевши но специално в европа има и дотации за определени групи хора или дестинации. Например отстъпките за пътуването на младежите ги плаща държавата.
Обаче такова чудо като в българия - държавата дава 200милиона субсидия за да си живуркат 35 хиляди крадливи служители го няма никъде по света.
[quote#27:"m17"]Няма такова понятие "железници", има пънтнически превози и товарни превози. Товарните превози никъде по света не се дотират, навсякъде са или печеливши или са фалирали. Точно както ще стане и в БГ. Пътническите превози навсякъде по света също са печелевши но специално в европа има и дотации за определени групи хора или дестинации. [/quote]Това имам предвид.Мерси за уточнението.
Московски е едно неуко тъпо момченце, което не разбира нищо от стратегическа инфраструктура....
Слава богу че народът ги нарита...... Няма да е зле и да ги попривлекат към отговорност за направените зулуми...
БДЖ въобще не трябваше да се разделя на две, въобще не трябва и да се приватизира, а да се управлява с акъл както например в САЩ управляват АМТРАК...... ама за това се иска акъл, не политически послушковци....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
БДЖ товарни превози може да бъде печеливша само ако персонала се намали 3-4 пъти и се инвестират много, много пари за влакове. И точно затова трябва частен собственик - държавата нито може да уволни толкова хора, нито може да инвестира много пари.
До коментар [#27] от "m17":
Ти тези ги разправяй на стария ми каскет..... я се поинтересувай с какво и как се занимават АРМТРАК, Бундесбан, френската железници...
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
[quote#27:"m17"]Обаче такова чудо като в българия - държавата дава 200милиона субсидия за да си живуркат 35 хиляди крадливи служители го няма никъде по света. [/quote]За това съм напълно съгласен-още си спомням репортажите от ремонтен гараж,където цялата смяна крадеше дизел.И това са превели с години!Всъщност крадат от всички нас.Но това е манталитет,граден с десетилетия-трудно ще се изтрие.А се вижда вече как разни интереси и лобисти се намесват-"професионалние" протестиращи щом се намесиха-значи не е на добре работата!
Вие социализма си го рекламирайте на каскета си, не на мен, аз съм го гледал наживо и знам как свършва.
Единиственото хубаво на БДЖ е че бързо приближава края на коловоза и скоро ще свърши курса.
[quote#24:"Танас"]За 4 четири години не можаха ли да разберат кой и как източва БДЖ ? [/quote]
Изобщо да не търсят, а да продават. Всичко що е държавно, рано или късно ще бъде откраднато. Това ти го казвам, защото съм видял с очите си за какво иде реч. Това са поне 5000 души на доста високи места в държавата, на които всяка втора дума е "Харе пак ъ видиме кое мое ъ мине към нас, па после ч' дЕлиме...". Ресурси за подпкупи имат предостатъчно, с тази мисъл стават и с тази мисъл си лягат. Няма нещо читаво, което да не е "огледано" поне 1000 пъти и за което няма никакво съмнение, че при първи шанс (изгодна конфигурация в парламента или общината) ще бъде плячкосано.
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "
"Товарни превози" трябва да се оптимизира, но мащабите на съкращенията за които говориш е нелепо...3-4 пъти по-малко хора знаеш ли какво означава? В тази система, най-важна е сигурността, а тя все още се базира на човешкия фактор. Аз не съм против продажбата на предприятието, против това съм да стане в сегашните условия...Цената е по-ниска от тази на подвижния парк, да не говорим за сградния фонд...Никой не казва, новия собственик какви условия поема, ще спазва ли приватизационния договор. И както казах в първия ми пост, реално след две години когато някои трасета бъдат завършени, цената на "Товарни превози" ще бъде много по-висока!
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
"Частният собственик" първо мисли как да направи келепир и да бяга, виж справка частният собственик на БТК, така шумно приватизирана от момченцата на Деди, или Кремиковци два пъти приватизирано от "частни собственици" и при Лостов и при Станишко .... единият от които самият Митал....
Та камо ли структуроопределящ отрасъл като БДЖ ...
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
Какъв е проблемът държавата да направи това с БДЖ "товарни превози", което би направила купуващата я фирма?
Само некадърността на поредните управляващи и нежеланието да се предприемат непопулярни мерки като съкращения на ненужен персонал и крадливи висши чиновници.
Липсата на диалог с другите партии и обществото за постигане минимално съгласие за стъпките за оздравяване - съкращения на персонал, разходи;
Но по-лесно е да повтарящ мантрата за "държавата лош стопанин", пропускайки причината за това - хората, ръководищи тази държава...
Прав е Ивайло.
Пред очите ми няколко фабрики само за 1-2 години бяха пометени от скрападжитиите заради дългове.
И все пак когато свършат фосилните горива е сигурно че бъдещето на товарните превози ще е на електрическте ЖП линии.
Но сега това е прекалено голям риск за малък инвеститор.
В нашия случай със сигурност Уорън Бъфет няма да дойде и затова може би най-добре ще е сделка от типа дълг срещу собственост с Дойче Баан и тогава вече ела ми кацни Македониоо !
В «Амтрак» работают около 20 тыс. человек, общая протяжённость её маршрутов составляет 34 000 км (21 200 миль). Поезда «Амтрак» обслуживают 500 пунктов назначения в 46 штатах США и в трёх провинциях Канады.
Специално за теб го пускам на руски, да не се мъчиш.
Превеждам и на български - там 20 хил. служители - тук 35 хил.
Там обслужват 46 щата + три канадски провинции - тук - към 100 ПЪТИ по-малка територия.
Лошото в България е че по принцип частно не означава по-добре управлявано.
Достатъчно е да се погледне бизнесът на Ковачки или ТИМ.
BTW, зад един (а много вероятно и зад още един) от кансдидатите стоят интересите точно на Ковачки.
Усещам в САЩ няма толкова тъпунгери либерасти колкото у нас и като бройка въобще и като бройка на глава от населението, това определено се усеща както от управленци тип Московски, така и от 85% от форумците дето обсъждат материя от която нямат и грам познания.... а и ти прочети какво представлява АМТРАК и как се управлява и тогава сравнявай това и онова... http://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak#The_1980s_and_1990s
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
Абе преди да говорите прочетете малко. Държавата не е добър стопанин на тази фирма. Трябва да искаме да дойде българска фирма, а не някакви чужденци. Външният инвеститор ще има повече интерес да направи това предприятие печелившо.
"Трябва да искаме да дойде българска фирма, а не някакви чужденци."
да, някоя такавяа с опит как да източва помощите че нея да "храните"още 20 години докато ви дойде акъла в главите
.но изглежда че и след още толкова няма да дойде
Каква ти е драмата? Че искам българска фирма, а не лягам направо на чужденците. Това ли е проблемът? Докато си мислим, че все ще сме в ерата на комунизма нищо няма да се случи. Май на теб акълът трябва да ти дойде.
Ти си противоречиш - от една страна казваш, че не се инвестира в компанията. От друга, че все пак се ремонтират вагони. Проблемът е, че в компанията се е инвестирало, но идиотски, от което тя все повече е затъвала в дългове. В момента БДЖ се крепи единствено на "добрата" воля на кредиторите. Кавичките съм ги сложил, защото ако кредиторите решат да обявят във фалит БДЖ, те ще вземат много по-малко пари, отколкото, ако изчакват и получават някакви вноски по кредитите. Най-доброто решение е БДЖ да се обяви във фалит и дъщерните дружества да бъдат продадени. Тогава държавата ще си вземи пътническите превози без дълговете, а товарните да се оправя който иска.
Аре да ми цитираш къде си противореча, а??? Чети внимателно и тогава коментирай постовете на другите...Казах, че не се е инвестирало, а в случаите когато са се ремонтирали вагоните, то е правено в чужбина...Ти ако разбираш като инвестиция само малки по обеми ремонт на вагони...ок! За мен това си е кражба в конкретния случай!
Идеята през последните 20 години на всички партии беше БДЖ да се използва като източник на кражби и нищо повече! Виж и назначенията в НКЖИ, там е същото! Аз бих попитал Московски защо не приватизира ТСВ например? Защото последните работят като хърби на всички близки до властта фирми на безценица и са като черна каса за всяка управляваща партия. Така като те чета, ти си за приватизацията на "Товарни превози" на всяка цена, надявам се поне да си запознат поне с условията на бъдещия договор!
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
Не си прав. БДЖ не обслужва заемите си от години и по тях се активира държавната гаранция, която надува бюджетният дефицит. Но не всички заеми са защитени с държавна гаранция, някой са защитени със собственост, която БДЖ ще изгуби. Те и без това нямат вагони да си обслужват товарите и пътниците, сега си представи как ги загубват. Държавата не може да им даде пари извън субсидията, която е максималната разрешена (но тя е на пътник, без повече пътници няма субсидия, а българските пътници са решили съдбата на дружеството. Ако искаш да помогнеш вози се с БДЖ, ако не искаш да се возиш, не се чуди че фалира), защото е неразрешена държавна помощ. Станишев вече даде една (за която ни разследват) и в най-добрият случай можем да се борим да я приемат за "разрешена". Обаче това означава че в следващите 10 години (2017-та) не можем да даваме друга.
Следователно БДЖ трябва от една страна убийствено бързо да се извади на печалба (чрез съкращения на разходите) и от друга спешно да си разсрочи заемите. Това бе договорено миналата година и по-миналата, но срещу плащания, за които БДЖ няма пари и точно тук се намесва продажбата на товарните превози - без него няма отлагане на фалита на самото БДЖ. А отлагането е необходимо, защото е възможно от следващият програмен период БДЖ да бъде бенифициент по европейските фондове (но това също не е без условие - компанията трябва да е с перспектива за печалба, а без реструктуриране на заемите, тоест без продажба на товарни превози това няма да стане) и ще получи по малко под 100 милиона на година от там, така че с тези пари теоретично може да привлече пътници и от тях да получи по-голяма субсидия и да излезе от блатото. Почти на 90% е сигурно че ще фалира, така или иначе, но без продажбата на товарни превози фалита е на 99.9% гарантиран
Ако правилно си чел, аз съм за фалит на БДЖ и кредиторите да пият една студена вода. А що се отнася до ремонтите на вагоните - дали да са в чужбина или у нас, въпросът е условен. Имал съм контакти с български заводи и те не искат много, много да ремонтират товарни вагони на БДЖ, защото не плащат или бавят плащанията. Предпочитат по-сериозни клиенти. В една крадлива държава като нашата, приватизацията на БДЖ товарни превози е най-доброто решение за самото дружество и работещите в него.
И не само той! Всичи управлявали компанията след 1989 година носят вина за състоянието и сега. Да не говорим за правителствата и министрите на транспората от всички правителства, след 1989 година, които така и не изработиха стратегия за развитие на БДЖ. А Вилхем Краус- министър на транспорта в правителството на Иван Костов, си пускаше автобусите от жп гарите минути преди да тръгне съответния влак за съответното направление! Нелоялна конкурвнция!
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
Ако компанията била стабилна щяла да получи финансова помощ от европата Ай сиктир от тука.Само си продаваме задниците,кога ще купуваме.
Стачкааааааааааааааааааааааааааааааааааа.
"Ако хората протестират днес срещу тези процеси, аз ще им кажа: скъпи мои, много сте закъснели."-Ивайло Московски------------------Скъпи и нескъпи мои съфорумци, зная че мнозина от вас са с промити от неолибералните СМИ мозъци. Но помислете, онези ваши деди и прадеди от края на 19ти век, защо са изкупили железницата на барон Хирш и са построили още много и много железници под абревиатурата БДЖ! Цялата ни държава бе ограбена , разграбена, разтурена под тези фалшиви лозунги!? Е, и?! Докъде стигнахме? Децата ни в чужбина, немили, недраги- проституираши или работещи за без пари!? Здравеопазването по зле и отколкото във дикенсова Англия!? Образованието ни от едно водещо място до най ниското в Европа!? Да продължавам ли? Не го пиша всичко това заради глупаците, а за незнаещите и лутащи се млади хора, на които от 24 години се набиват в главите тези зловещи мантри. БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ! НИЙ ОТДАВНА НЕ СМЕ РАЯ ПОКОРНА!
До коментар [#56] от "mozemedelie":
[quote#56:"mozemedelie"]Като чета "инвеститорите", все с наши пари са тръгнали да пазарува[/quote]
===========
Нашите и австрийските(пак наши) "инвеститори"-ДА!!!
[quote#13:"Милен"]След като е там на заплата, не може да се иска от него да върши някаква работа.[/quote]
Доста тъпо обяснение! Ми да направят заплатата му да зависи от резултатите. Особено при тази безработица, сигурно ще намерят способен и заинтересован човек.
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
[quote#52:"groznik90"]Каква ти е драмата? Че искам българска фирма, а не лягам направо на чужденците. Това ли е проблемът? [/quote]
Драмата е, че все още ги избираш по цвят, а не по това, дали могат да ловят мишки...
Който и да ги купи, или ще ги разпродаде на парче/скрап и ще дойде някой нов, или ще ги назори да си изкарват парите по нормалния начин — с труд, а не с кражби и олигархични номера.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Според мен нищо не пречи и държавата да направи тези съкращения и инвестиции, но или не иска, или няма капацитет да го направи успешно.
Оправданията със съкращенията и оставането на хората на улицата са жалки, защото тези хора така или иначе ще бъдат съкратени и тогава пак ще легнат на пари от държавата.
Всички говорят, че държавата е лош стопанин, но според мен зависи от държавата. Иначе какво става: продава едно предприятие и парите ще ги разпределя кой - "лошия" стопанин.
По принцип не пречи ама на практика държавата е много добър субект за изнудване от всякакви организации - синдикати, комитети, НПО'та, дори обикновенни тарикати.
Правят протест, затварят някоя улица и готово - политиците се отказват от каквито и да са болезнени реформи. Примери бол.
А за инвестициите политиците са винаги готови - да вземат много пари на заем и да купят нещо лъскаво. Последния пример са мотрисите Дезиро дето ги купи Сергея.
Обаче проблема е че тия заеми трябва да се връщат и ако инвестицията се окаже ялова, както става обикновенно ще ги връщаме всички данъкоплатци.
БТК е един прекрасен пример за добра приватизация - продадоха един загнил соц мастодонт пред умирачка. А сега е динамична и просперираща компания. Е да, мързеливите и вечно недоволни лелки ги няма ама не ми липсват.
Само за сравнение - 98'ма им платих 83лв за да ми преименуват поста на мое име. А сега ми се обаждат през седмица да ми предлагат оптичен интернет, мобилен интернет и сие за някакви смешни пари.
Виждам, че повтаряш теориите на Московски...Бенефициент по европейските фондове е НКЖИ, а не БДЖ, 600-тте милиона ще бъдат под формата на заем, гарантиран от държавата.
По-важното в случая е не дали да се приватизира "Товарни превози", а по какъв начин да стане. В нормалните страни това след широка дискусия между държавата, заетите в сектора и потенциалните купувачи. Разработва се стратегия за развитието и тя бива приемана от всички и след това се прилага. Всяка една от страните поема конкретен ангажимент и има яснота. В момента нищо не се знае, нито каква ще е цената, нито какви са активите и пасивите конкретно на "Товарни превози", нито какви задължения ще бъдат поставени на бъдещия купувач. Ако си наясно с тези неща, ще съм ти благодарен ако да ми ги обясниш. Аз поне не съм намерил информация досега!
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
И аз това казвам - зависи от държавата. Ама това, което става в БДЖ го има и другаде и там е трагедията. като казвам другаде, има го и в Силовите структури като Армията и Полицията, та на тази тема края и се не види.
Изводът за мен е: предполагам, предвид корупционната практика у нас, някой не съвсем читав да закупи Товарни превози, което само по себе си е по-лош вариант от това да си остане държавна и да се опитата да я стабилизират. Добре поне, че се инвестира в инфраструктурата, ама Товарни превози бяха изместени от частните фирми и вече загубиха най-апетитните клиенти.
Това, което говориш за комитети, синдикати и прочее и техните протести вече не важи: погледни улиците, които са пълни с хора, протестиращи срещу дейността на едни частни фирми. А те, горките, не осъзнават явно, че тези частни фирми подлежат на контрол от една агенция, държавна, която никаква не я е свършила. Това ми подсказва за нивото на следприватизационен контрол у нас, който се извършва отново от "лошия стопанин".
[quote#61:"l_i_k_a_t_a"]Само си продаваме задниците,кога ще купуваме. [/quote]
Говорите от множествено число.Значи и от мое име.Нека да се разбереме още сега.Аз продавам.Не искам общонародна собственост,да ми я "управляват" партийни секретари.И да ми трупат загуби.
В момента в българия няма как такова нещо да е държавно защото ще бъде окрадено до дупка, както и става. Всички държавно освен публичната държавна собственост (пътища,инфаструктура, подземни богатства и сие) трабва да се продаде максимално бързо. А някой ден, когато българите ще бъдем способни да имаме държавни фирми ще си го изкупим ако толкова ни липсва. Ама няма да е скоро.
Не трескай глупости, Никито го продаде при приватизацията за около 210 млн.ЕВРА, исландецът след година и нещо го шитна за над 1 млрд.ЕВРА . значи цената му е била по близо до 1 млрд.евра отколкото до 240 млн.
Сега компанията пак се побългарява срещу нови 130 млн.ЕВРА. По този начин българите са се разделили от раз с около 900 млн. ЕВРА капитал, нарича се още декапитализация, загубените 7000 работни места отделно ....
Всичко това е достатъчен повод Никито+Дедито да бъдат съдени от Наподен съд и то по съкратената процедура....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
Тия сметки може да ги публикувате в работническо дело. За мен важното е че БТК я има, ефективна е и предлага конкуренти продукти и услуги. Пък вие си сънувайте милиардите, нацупените лелки и народния съд.
Това е все едно ако апартамента ти струва 50 хил. някой да го купи за 6 хил., да го ремонтира за 5 хил. и ти да продължаваш да го ползваш, като си плащаш режийните и да се радващ, че имаш къде да живееш.
Значи трябва първо да си спретнем държавата, а не да оставяме Тя да разпродава всичко. А това за обратното изкупуване: стана ми интересно дали има подобни клаузи в приватизационните договори, особено касаещи отрасли от национална значимост. И защо не пробват с отдаване на концесия.
Между другото корупцията не подпомага ли разграбването именно и на публично-държавната собственост, описана от теб.
Да, точно така е, просто апартамента струва 50 хиляди ама е пълен с цигани и има дългове за още 150 хиляди.
И затова ще съм супер щастлив ако някой ми даде 6 хиляди, игони циганите, плати дълговете, ремонтира го и ми предложи да го ползвам срещу наем. Да не забравяме че така опазването и подръжката на тоя апартамент не са моя грижа. Освен това ако намеря по-добра оферта винаги мога да се изнеса. Единствното което ме интересува е да има конкуренция.
Моля те да не бъркаш БТК с БДЖ, моят пример, плах опит за илюстриране, касаеше БТК, която никак не беше на загуба по време на приватизацията, а бе закупена на цена, доста под реалната стойност и последвалите я препродажби го доказаха много ясно.
Ако ти си имал предвид БДЖ - кой би дал 6 хил. за нещо, което струва 50 хил,. а има дългове за 150 хил.?!? И ще прави капиталовложения в него?!?
В същност - ясни са дълговете на БДЖ, ако милионите, които се въртят в пространството са верни и единствени. А колко струва самото БДЖ - до сега не съм срещал някаква цифра като идея. Каква сума ще търси държавата от неговата продажба? Държавата има ли интерес запазването на БДЖ като основен жп превозвач или е съгласна другите да поемат неговата функция и въпросът е само до съдбата на тези 35 хил. работещи там. Като цяло - държавата има ли концепция за бъдещето на БДЖ като частен превозвач?
Московски, кажи си защо толкова години прикриваш ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНА ГРУПА В БДЖ, начело с Владимир Владимиров и Пламен Джуров, която успя да източи десетки милиони и да доведе до фалит дружеството. КОЛКО МИЛИОНА ТИ ДАДОХА НА ТЕБ МОСКОВСКИ?
Защо правителството в оставка бърза с приватизацията на БДЖ? Толкова, че транспортният министър Ивайло Московски вчера пак натърти пред медиите, че спешната продажба на БДЖ била единственото спасение. Дълговете са около 800 млн. лв. и кредиторите нямали против да им се плати с активите на държавната ни железница. Защо ли, щом е толкова губеща?
“Единственото спасение е продажба на поделението БДЖ-”Товарни превози”, за да се спаси БДЖ”, настоя и вчера транспортният министър. Идеята е с парите да се плати на кредиторите и БДЖ да не попадне в техни ръце. Железниците са в забранителни списък за приватизация, но дъщерно дружество като “Товарни превози” можело. Сред кандидат купувачите са Кирил Домусчиев и Първа инвестиционна банка на Цеко Минев.
Зад бързането с продажбата може да стои съвсем друга стратегия. И то много печеливша за този, който купи мръсните ни стари влакове при толкова окаяните ни жп линии… Става въпрос за суперпроекта за жп връзка между Китай и Евросъюза. Пекин строи в момента в Турция жп линията в отсечката Анкара-Истанбул. Скоростта на влаковете по него е 250 км/ч и жп трасето скоро ще стига до Одрин и Капъ куле. http://www.pik.bg/lazhat-ni-che-bdzh-zagiva-a-go-gotvyat-za-trase-za-skorostni-vlakove/
“Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
А вие разбрахте ли че се продават някакви ръждясали вагони а не релсия път. Така че какви грандиозни далаветри сънувате ?!?
За сведение, релсовия път е публична държавна собственост, не може да се продава. И държавната фирма НКЖИ няма проблеми - получава си таксите за превоз, получава и малка държавна субсидия и всичко и е наред.
Ама с годините дъртите комунисти почавате да забравяте много удобно.
БТК беше пред фалит - набълбукана с дългове за т.н. цифровизация, десетки хиляди излишен персонал, разпадаща се инфраструктура и никакви пари за инвестиции.
Спомням си как си мечтаехме за АДСЛ - по света вече беше остарял ама БТК хич и не и се занимаваше.
Типична комунистическо мислене - света се развива, хората стигнаха до луната а ние си стискаме старите цървули и се пазам да не би някой да ни ги открадне. И си разправяме как стрували някакви бомбастични суми.
Е стискайте ги, ще ви погребем с тях, да ви топлят на оня свят.
Много ми е смешно как, когато нямате повече аргументи, веднага започвате с обидите. Не знаех, че се познаваме, та и да ме определяте. Или според мнението ми веднага ми направихте дисекция. А може би хвърляте боб?
Хайде да не говорим така на ангро за състоянието на БТК, а да коментираме сумата, за която беше препродадена скоро след приватизацията й. И споделете какво й беше толкова стабилизирано за такива кратки срокове, какви бяха грандиозните инвестиции в БТК, та после цената скочи неколкократно?
Когато някой иска да съсипе едно предприятие, за да го продаде на безценица и да лапне за това тлъста комисионна и Господ не може да го стабилизира.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
mtmvb1111
Рейтинг: 442 НеутралноРадост за червените русофилски среди....
Руското влияние убива България! "Дневник" също....Къти
Рейтинг: 605 НеутралноТова е добре!
Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bgvassilun
Рейтинг: 4982 Любопитно[quote#2:"Къти"]Това е добре! [/quote]
Кое е добре? Да фалира целия холдинг ли?
Храбър
Рейтинг: 1370 Неутрално"Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността.."
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"А какво правеха до сега държавните служители!? Спаха ли?
miho45
Рейтинг: 626 НеутралноДо коментар [#2] от "Къти":
Като е добре,извади пари и дотирай,аз не искам,много стана.....
ПАВЛА
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноИ кой все пак стои в основата на закопаването на БДЖ?
При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.the_sceptic
Рейтинг: 768 НеутралноНякой учуден?
Кой ще иска този мастодонт, за какво му е? Хеле пък в държава, обхваната от нестабилност и с крайно неясно бъдеще.
mozemedelie
Рейтинг: 497 НеутралноДобре е, че с има-няма 100 млн има да чакаме да се покрият 800 млн. Такава сметка излиза само по тръснската математика. Както видяхме, тя до никъде не ни докара
birdman
Рейтинг: 886 НеутралноПодарете на Джамбазки БДЖ ! Нещастник !
Храбър
Рейтинг: 1370 Неутрално[quote#6:"ПАВЛА - Sorrylol"]И кой все пак стои в основата на закопаването на БДЖ?[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Онзи директор-специалист, който скачаше и се дуеше по време на последните съкращения и който си подаде оставката около година по-късно.
Gaetano Scirea
Рейтинг: 660 НеутралноСлед няколко години когато бъдат завършени големите жп инфрасткруктурни обекти, цената на "Товарни превози" ще бъде в пъти по-висока! В момента се правят Повдив-Бургас, София-Пловдив, Димитровград-Свиленград, очаква се да започне до година-две и София-Видин! Московски лъже, че от ЕК изискват продажбата на предприятието на всяка цена!
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
Рейтинг: 1196 ВеселоСпоред него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността.
"Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."Какво признание за немощта на държавата.Ами намерете добър мениджър , оптимизирайте и печелете за държавата.
Милен
Рейтинг: 1367 НеутралноДо коментар [#12] от "Трактор , Тиква и на Цецо кумецо ООД":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."Няма такъв мениджър на държавно ниво, няма и да има! След като е там на заплата, не може да се иска от него да върши някаква работа.
БМЗ
Рейтинг: 1188 РазстроеноПравилно. Накрая трябва да остане само "правилният" кандидат.
"Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)Shlosera
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#2] от "Къти":
Абе умник, нали това цялото БДЖ се субсидира от твоите и моите пари бе? Докато тъпите български тикви очакват една компания да издържа 35 хил човека и семействата им, защото така трябвало, няма да има свестен железопътен транспорт в България. Лошото е че железопътния транспорт, скоро може и да изчезне...
Къти
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#5] от "miho45":
Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bgАко не се крадеше нямаше да има и нужда да се дотира. Както с всичко останало в държавата, пардон - територията Бълхария.
wre501051215
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#2] от "Къти":
[quote#2:"Къти"]
Това е добре! [/quote]Явно имаш излишни 850 милиона,за да платиш дълговете?!
wre501051215
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#16] от "Къти":
[quote#16:"Къти"]Ако не се крадеше нямаше да има и нужда да се дотира. [/quote]Железниците в цял свят се дотират.Трудно могат да бъдат печеливши.
Gaetano Scirea
Рейтинг: 660 НеутралноИнтересното е, че по думите на управляващите все повече и повече оздравяват БДЖ, а пък цената на "Товарни превози" все пада...Логика отвсякъде!
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)Vassco
Рейтинг: 505 НеутралноДо коментар [#11] от "Gaetano Scir
Няма как цената да стане по-висока, защото няма пари за ремонт на вагони. А като няма пари - няма и вагони. Ако сега БДЖ товарни превози не се продаде и не се инвестира в нея, тя след няколко години няма да я има. Печеливши ще бъдат сегашните товарни частни жп превозвачи.
wre501051215
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#9] от "niceprson":
[quote#9:"niceprson"]Подарете на Джамбазки БДЖ ![/quote]И на Болен Лидеров.Иначе гледах една жена,която каза,че ходила да подкрепи протеста на ВМРО,само,че бабата не можеше да сеи изрази правилно и казваше "Мевереото" вместо "Вемереото" .Дали е знаела колко е права всъщност?!
cinik
Рейтинг: 2585 НеутралноИма една мисъл на Бенджамин Франклин, че "Спесетеното пени е заработено пени!". Ще я преформулирам малко за случая: "Пропиляният лев е заработен налудо лев". Колко печалба трябва да направи данъкоплатецът, като я обложи държавата с 10% данък, с постъпленията да запълни дупки като БДЖ (700 милиона дългове), Цанков камък и АЕЦ Белене (2,5 милиарда), Столичен автотранспорт - 240 милиона, Топлофикация София - 600 милиона...
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "Darth Plagueis
Рейтинг: 1378 НеутралноДо коментар [#4] от "Храбър":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНе. Крадяха. И още го правят. И далеч не са тия с тубите - те са дребна риба.
Танас
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноЗа 4 четири години не можаха ли да разберат кой и как източва БДЖ ?
Цацарoff - Оставка ! >:-)DrAvalanche
Рейтинг: 1094 НеутралноЯзък. Един човек с мустаци и постоянен приток на държавни пари в банката си таман се беше наканил, и правителството падна.
Just get on stage AND FOOKING AVE ITGaetano Scirea
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#20] от "Vassco":
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)Ами то това беше политиката до сега, да не се инвестира в компанията за да могат транспортните фирми на гуми да завземат изцяло пазара. Оправданието беше, че няма читава жп инфраструктура, сега обаче се работи по нея, макар и пак на хайдушки принцип. Вагоните не се ремонтираха в български заводи защото комисионните в чужбина бяха по-високи, купуването на такива също беше далавера... Много изчезнаха! При добро управление, специално "Товарни превози" би могло да бъде на печалба! А като се вдигне средната скорост по линиите, това ще качи и цената!
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#18] от "yanne":
Няма такова понятие "железници", има пънтнически превози и товарни превози. Товарните превози никъде по света не се дотират, навсякъде са или печеливши или са фалирали. Точно както ще стане и в БГ. Пътническите превози навсякъде по света също са печелевши но специално в европа има и дотации за определени групи хора или дестинации. Например отстъпките за пътуването на младежите ги плаща държавата.
Обаче такова чудо като в българия - държавата дава 200милиона субсидия за да си живуркат 35 хиляди крадливи служители го няма никъде по света.
biggeorge
Рейтинг: 442 ГневноГ-н Московски, много сте нагъл! :|
Мото: Живей и остави другите да живеят!БДЖ е в това състояние, защото ВИЕ докарахте компанията до фалит.
Писна ни от вас и от вашите лъжи!
wre501051215
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#27] от "m17":
[quote#27:"m17"]Няма такова понятие "железници", има пънтнически превози и товарни превози. Товарните превози никъде по света не се дотират, навсякъде са или печеливши или са фалирали. Точно както ще стане и в БГ. Пътническите превози навсякъде по света също са печелевши но специално в европа има и дотации за определени групи хора или дестинации. [/quote]Това имам предвид.Мерси за уточнението.
boby1945
Рейтинг: 836 ВеселоМосковски е едно неуко тъпо момченце, което не разбира нищо от стратегическа инфраструктура....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Слава богу че народът ги нарита...... Няма да е зле и да ги попривлекат към отговорност за направените зулуми...
БДЖ въобще не трябваше да се разделя на две, въобще не трябва и да се приватизира, а да се управлява с акъл както например в САЩ управляват АМТРАК...... ама за това се иска акъл, не политически послушковци....
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#26] от "Gaetano Scirea":
БДЖ товарни превози може да бъде печеливша само ако персонала се намали 3-4 пъти и се инвестират много, много пари за влакове. И точно затова трябва частен собственик - държавата нито може да уволни толкова хора, нито може да инвестира много пари.
boby1945
Рейтинг: 836 ВеселоДо коментар [#27] от "m17":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Ти тези ги разправяй на стария ми каскет..... я се поинтересувай с какво и как се занимават АРМТРАК, Бундесбан, френската железници...
m17
Рейтинг: 1227 ВеселоДо коментар [#30] от "boby1945":
Няма лошо, АМТРАК е частна фирма. В щатите дори линията е частна. Така че и БДЖ като се приватизира ще потръгне като АМТРАК.
wre501051215
Рейтинг: 3021 НеутралноДо коментар [#27] от "m17":
е" протестиращи щом се намесиха-значи не е на добре работата!
[quote#27:"m17"]Обаче такова чудо като в българия - държавата дава 200милиона субсидия за да си живуркат 35 хиляди крадливи служители го няма никъде по света. [/quote]За това съм напълно съгласен-още си спомням репортажите от ремонтен гараж,където цялата смяна крадеше дизел.И това са превели с години!Всъщност крадат от всички нас.Но това е манталитет,граден с десетилетия-трудно ще се изтрие.А се вижда вече как разни интереси и лобисти се намесват-"професионални
Virgin
Рейтинг: 714 ВеселоМосковски много го е яд че не можа да прибере комисионната.
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#32] от "boby1945":
Вие социализма си го рекламирайте на каскета си, не на мен, аз съм го гледал наживо и знам как свършва.
Единиственото хубаво на БДЖ е че бързо приближава края на коловоза и скоро ще свърши курса.
cinik
Рейтинг: 2585 Неутрално[quote#24:"Танас"]За 4 четири години не можаха ли да разберат кой и как източва БДЖ ? [/quote]
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "Изобщо да не търсят, а да продават. Всичко що е държавно, рано или късно ще бъде откраднато. Това ти го казвам, защото съм видял с очите си за какво иде реч. Това са поне 5000 души на доста високи места в държавата, на които всяка втора дума е "Харе пак ъ видиме кое мое ъ мине към нас, па после ч' дЕлиме...". Ресурси за подпкупи имат предостатъчно, с тази мисъл стават и с тази мисъл си лягат. Няма нещо читаво, което да не е "огледано" поне 1000 пъти и за което няма никакво съмнение, че при първи шанс (изгодна конфигурация в парламента или общината) ще бъде плячкосано.
Gaetano Scirea
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#31] от "m17":
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)"Товарни превози" трябва да се оптимизира, но мащабите на съкращенията за които говориш е нелепо...3-4 пъти по-малко хора знаеш ли какво означава? В тази система, най-важна е сигурността, а тя все още се базира на човешкия фактор. Аз не съм против продажбата на предприятието, против това съм да стане в сегашните условия...Цената е по-ниска от тази на подвижния парк, да не говорим за сградния фонд...Никой не казва, новия собственик какви условия поема, ще спазва ли приватизационния договор. И както казах в първия ми пост, реално след две години когато някои трасета бъдат завършени, цената на "Товарни превози" ще бъде много по-висока!
boby1945
Рейтинг: 836 ВеселоДо коментар [#31] от "m17":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година...."Частният собственик" първо мисли как да направи келепир и да бяга, виж справка частният собственик на БТК, така шумно приватизирана от момченцата на Деди, или Кремиковци два пъти приватизирано от "частни собственици" и при Лостов и при Станишко .... единият от които самият Митал....
Та камо ли структуроопределящ отрасъл като БДЖ ...
mak1951
Рейтинг: 452 НеутралноКакъв е проблемът държавата да направи това с БДЖ "товарни превози", което би направила купуващата я фирма?
mak1951Само некадърността на поредните управляващи и нежеланието да се предприемат непопулярни мерки като съкращения на ненужен персонал и крадливи висши чиновници.
Липсата на диалог с другите партии и обществото за постигане минимално съгласие за стъпките за оздравяване - съкращения на персонал, разходи;
Но по-лесно е да повтарящ мантрата за "държавата лош стопанин", пропускайки причината за това - хората, ръководищи тази държава...
boby1945
Рейтинг: 836 ВеселоДо коментар [#36] от "m17":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Мокри сънища драги, мокри сънища..... е твоята работа с БДЖ-то.....
kepler
Рейтинг: 442 НеутралноПрав е Ивайло.
Пред очите ми няколко фабрики само за 1-2 години бяха пометени от скрападжитиите заради дългове.
И все пак когато свършат фосилните горива е сигурно че бъдещето на товарните превози ще е на електрическте ЖП линии.
Но сега това е прекалено голям риск за малък инвеститор.
В нашия случай със сигурност Уорън Бъфет няма да дойде и затова може би най-добре ще е сделка от типа дълг срещу собственост с Дойче Баан и тогава вече ела ми кацни Македониоо !
pag
Рейтинг: 637 ВеселоДо коментар [#30] от "boby1945":
Culus capitem delitВ «Амтрак» работают около 20 тыс. человек, общая протяжённость её маршрутов составляет 34 000 км (21 200 миль). Поезда «Амтрак» обслуживают 500 пунктов назначения в 46 штатах США и в трёх провинциях Канады.
Специално за теб го пускам на руски, да не се мъчиш.
Превеждам и на български - там 20 хил. служители - тук 35 хил.
Там обслужват 46 щата + три канадски провинции - тук - към 100 ПЪТИ по-малка територия.
Усещаш ли някаква разлика?
Virgin
Рейтинг: 714 НеутралноЛошото в България е че по принцип частно не означава по-добре управлявано.
Достатъчно е да се погледне бизнесът на Ковачки или ТИМ.
BTW, зад един (а много вероятно и зад още един) от кансдидатите стоят интересите точно на Ковачки.
boby1945
Рейтинг: 836 ВеселоДо коментар [#33] от "m17":
1990s
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Частна ама на мук първо прочети после попръцквай лозунги:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak#The_1980s_and_
212
Рейтинг: 497 Весело"Трябвало е да протестират по времето, по което компанията е правила тези заеми", каза Московски,"
заемите са ототишли в някои джобове сега народа ще ги изплаща
предполагм че затова е и недоволството и протестите?!
boby1945
Рейтинг: 836 ВеселоДо коментар [#43] от "pag":
1990s
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Усещам в САЩ няма толкова тъпунгери либерасти колкото у нас и като бройка въобще и като бройка на глава от населението, това определено се усеща както от управленци тип Московски, така и от 85% от форумците дето обсъждат материя от която нямат и грам познания.... а и ти прочети какво представлява АМТРАК и как се управлява и тогава сравнявай това и онова...
http://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak#The_1980s_and_
4ove4encence
Рейтинг: 466 НеутралноНационализация = комунизъм, корупция, хаос! С национализация протестиращите ще дочакат по-добри времена през.............. година.
groznik90
Рейтинг: 644 НеутралноАбе преди да говорите прочетете малко. Държавата не е добър стопанин на тази фирма. Трябва да искаме да дойде българска фирма, а не някакви чужденци. Външният инвеститор ще има повече интерес да направи това предприятие печелившо.
212
Рейтинг: 497 ВеселоДо коментар [#49] от "groznik90":
"Трябва да искаме да дойде българска фирма, а не някакви чужденци."
да, някоя такавяа с опит как да източва помощите че нея да "храните"още 20 години докато ви дойде акъла в главите
.но изглежда че и след още толкова няма да дойде
хм
Рейтинг: 1559 НеутралноДо коментар [#28] от "biggeorge":
червените ескадрони скочихте като курдисани на барикадата
вашето крадливо управление с вагоните по 500 бона забрави ли?
а мотрисите Сименс?
groznik90
Рейтинг: 644 НеутралноДо коментар [#50] от "swich2green":
Каква ти е драмата? Че искам българска фирма, а не лягам направо на чужденците. Това ли е проблемът? Докато си мислим, че все ще сме в ерата на комунизма нищо няма да се случи. Май на теб акълът трябва да ти дойде.
Vassco
Рейтинг: 505 НеутралноДо коментар [#26] от "Gaetano Scirea":
Ти си противоречиш - от една страна казваш, че не се инвестира в компанията. От друга, че все пак се ремонтират вагони. Проблемът е, че в компанията се е инвестирало, но идиотски, от което тя все повече е затъвала в дългове. В момента БДЖ се крепи единствено на "добрата" воля на кредиторите. Кавичките съм ги сложил, защото ако кредиторите решат да обявят във фалит БДЖ, те ще вземат много по-малко пари, отколкото, ако изчакват и получават някакви вноски по кредитите. Най-доброто решение е БДЖ да се обяви във фалит и дъщерните дружества да бъдат продадени. Тогава държавата ще си вземи пътническите превози без дълговете, а товарните да се оправя който иска.
петро
Рейтинг: 531 НеутралноЩе се отказват я!
Никой не ще да му "национализират" откраднатите от НАРОДА пари!
Gaetano Scirea
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#53] от "Vassco":
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)Аре да ми цитираш къде си противореча, а??? Чети внимателно и тогава коментирай постовете на другите...Казах, че не се е инвестирало, а в случаите когато са се ремонтирали вагоните, то е правено в чужбина...Ти ако разбираш като инвестиция само малки по обеми ремонт на вагони...ок! За мен това си е кражба в конкретния случай!
Идеята през последните 20 години на всички партии беше БДЖ да се използва като източник на кражби и нищо повече! Виж и назначенията в НКЖИ, там е същото! Аз бих попитал Московски защо не приватизира ТСВ например? Защото последните работят като хърби на всички близки до властта фирми на безценица и са като черна каса за всяка управляваща партия. Така като те чета, ти си за приватизацията на "Товарни превози" на всяка цена, надявам се поне да си запознат поне с условията на бъдещия договор!
mozemedelie
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#54] от "péro":
Като чета "инвеститорите", все с наши пари са тръгнали да пазаруват
Делян Делчев
Рейтинг: 1482 НеутралноДо коментар [#8] от "mozemedelie":
Не си прав. БДЖ не обслужва заемите си от години и по тях се активира държавната гаранция, която надува бюджетният дефицит. Но не всички заеми са защитени с държавна гаранция, някой са защитени със собственост, която БДЖ ще изгуби. Те и без това нямат вагони да си обслужват товарите и пътниците, сега си представи как ги загубват. Държавата не може да им даде пари извън субсидията, която е максималната разрешена (но тя е на пътник, без повече пътници няма субсидия, а българските пътници са решили съдбата на дружеството. Ако искаш да помогнеш вози се с БДЖ, ако не искаш да се возиш, не се чуди че фалира), защото е неразрешена държавна помощ. Станишев вече даде една (за която ни разследват) и в най-добрият случай можем да се борим да я приемат за "разрешена". Обаче това означава че в следващите 10 години (2017-та) не можем да даваме друга.
Следователно БДЖ трябва от една страна убийствено бързо да се извади на печалба (чрез съкращения на разходите) и от друга спешно да си разсрочи заемите. Това бе договорено миналата година и по-миналата, но срещу плащания, за които БДЖ няма пари и точно тук се намесва продажбата на товарните превози - без него няма отлагане на фалита на самото БДЖ. А отлагането е необходимо, защото е възможно от следващият програмен период БДЖ да бъде бенифициент по европейските фондове (но това също не е без условие - компанията трябва да е с перспектива за печалба, а без реструктуриране на заемите, тоест без продажба на товарни превози това няма да стане) и ще получи по малко под 100 милиона на година от там, така че с тези пари теоретично може да привлече пътници и от тях да получи по-голяма субсидия и да излезе от блатото. Почти на 90% е сигурно че ще фалира, така или иначе, но без продажбата на товарни превози фалита е на 99.9% гарантиран
Vassco
Рейтинг: 505 НеутралноДо коментар [#55] от "Gaetano Scirea":
Ако правилно си чел, аз съм за фалит на БДЖ и кредиторите да пият една студена вода. А що се отнася до ремонтите на вагоните - дали да са в чужбина или у нас, въпросът е условен. Имал съм контакти с български заводи и те не искат много, много да ремонтират товарни вагони на БДЖ, защото не плащат или бавят плащанията. Предпочитат по-сериозни клиенти. В една крадлива държава като нашата, приватизацията на БДЖ товарни превози е най-доброто решение за самото дружество и работещите в него.
Ogiigo
Рейтинг: 1112 НеутралноДо коментар [#10] от "Храбър":
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.И не само той! Всичи управлявали компанията след 1989 година носят вина за състоянието и сега. Да не говорим за правителствата и министрите на транспората от всички правителства, след 1989 година, които така и не изработиха стратегия за развитие на БДЖ. А Вилхем Краус- министър на транспорта в правителството на Иван Костов, си пускаше автобусите от жп гарите минути преди да тръгне съответния влак за съответното направление! Нелоялна конкурвнция!
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 852 Неутрално[quote#37:"cinik"]Изобщо да не търсят, а да продават. Всичко що е държавно, рано или късно ще бъде откраднато.[/quote]
++++++Нищо повече не може и не бива да се казва и доказва.Животът го е показал и доказал.
l_i_k_a_t_a
Рейтинг: 497 НеутралноАко компанията била стабилна щяла да получи финансова помощ от европата Ай сиктир от тука.Само си продаваме задниците,кога ще купуваме. ааааааааааааааа.
Стачкаааааааааааааааааааа
Гражданин
Рейтинг: 497 Неутрално"Ако хората протестират днес срещу тези процеси, аз ще им кажа: скъпи мои, много сте закъснели."-Ивайло Московски------------------Скъпи и нескъпи мои съфорумци, зная че мнозина от вас са с промити от неолибералните СМИ мозъци. Но помислете, онези ваши деди и прадеди от края на 19ти век, защо са изкупили железницата на барон Хирш и са построили още много и много железници под абревиатурата БДЖ! Цялата ни държава бе ограбена , разграбена, разтурена под тези фалшиви лозунги!? Е, и?! Докъде стигнахме? Децата ни в чужбина, немили, недраги- проституираши или работещи за без пари!? Здравеопазването по зле и отколкото във дикенсова Англия!? Образованието ни от едно водещо място до най ниското в Европа!? Да продължавам ли? Не го пиша всичко това заради глупаците, а за незнаещите и лутащи се млади хора, на които от 24 години се набиват в главите тези зловещи мантри. БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ! НИЙ ОТДАВНА НЕ СМЕ РАЯ ПОКОРНА!
alkopz
Рейтинг: 8 Неутралноhttp://www.youtube.com/watch?v=BTr3T_MPlYg
Ogiigo
Рейтинг: 1112 НеутралноДо коментар [#62] от "Гражданин":
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.Много вярно!
++++++++++++++++++++++++++++++++
петро
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#56] от "mozemedelie":
[quote#56:"mozemedelie"]Като чета "инвеститорите", все с наши пари са тръгнали да пазарува[/quote]
===========
Нашите и австрийските(пак наши) "инвеститори"-ДА!!!
Питай а. лилов.
Храбър
Рейтинг: 1370 Неутрално[quote#13:"Милен"]След като е там на заплата, не може да се иска от него да върши някаква работа.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Доста тъпо обяснение! Ми да направят заплатата му да зависи от резултатите. Особено при тази безработица, сигурно ще намерят способен и заинтересован човек.
gost22
Рейтинг: 2125 Любопитно[quote#52:"groznik90"]Каква ти е драмата? Че искам българска фирма, а не лягам направо на чужденците. Това ли е проблемът? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Драмата е, че все още ги избираш по цвят, а не по това, дали могат да ловят мишки...
Който и да ги купи, или ще ги разпродаде на парче/скрап и ще дойде някой нов, или ще ги назори да си изкарват парите по нормалния начин — с труд, а не с кражби и олигархични номера.
sbk
Рейтинг: 615 НеутралноДо коментар [#31] от "m17":
Според мен нищо не пречи и държавата да направи тези съкращения и инвестиции, но или не иска, или няма капацитет да го направи успешно.
Оправданията със съкращенията и оставането на хората на улицата са жалки, защото тези хора така или иначе ще бъдат съкратени и тогава пак ще легнат на пари от държавата.
Всички говорят, че държавата е лош стопанин, но според мен зависи от държавата. Иначе какво става: продава едно предприятие и парите ще ги разпределя кой - "лошия" стопанин.
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#68] от "sbk":
По принцип не пречи ама на практика държавата е много добър субект за изнудване от всякакви организации - синдикати, комитети, НПО'та, дори обикновенни тарикати.
Правят протест, затварят някоя улица и готово - политиците се отказват от каквито и да са болезнени реформи. Примери бол.
А за инвестициите политиците са винаги готови - да вземат много пари на заем и да купят нещо лъскаво. Последния пример са мотрисите Дезиро дето ги купи Сергея.
Обаче проблема е че тия заеми трябва да се връщат и ако инвестицията се окаже ялова, както става обикновенно ще ги връщаме всички данъкоплатци.
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#39] от "boby1945":
БТК е един прекрасен пример за добра приватизация - продадоха един загнил соц мастодонт пред умирачка. А сега е динамична и просперираща компания. Е да, мързеливите и вечно недоволни лелки ги няма ама не ми липсват.
Само за сравнение - 98'ма им платих 83лв за да ми преименуват поста на мое име. А сега ми се обаждат през седмица да ми предлагат оптичен интернет, мобилен интернет и сие за някакви смешни пари.
Gaetano Scirea
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#57] от "Делян (delian) Делчев":
Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)Виждам, че повтаряш теориите на Московски...Бенефициент по европейските фондове е НКЖИ, а не БДЖ, 600-тте милиона ще бъдат под формата на заем, гарантиран от държавата.
По-важното в случая е не дали да се приватизира "Товарни превози", а по какъв начин да стане. В нормалните страни това след широка дискусия между държавата, заетите в сектора и потенциалните купувачи. Разработва се стратегия за развитието и тя бива приемана от всички и след това се прилага. Всяка една от страните поема конкретен ангажимент и има яснота. В момента нищо не се знае, нито каква ще е цената, нито какви са активите и пасивите конкретно на "Товарни превози", нито какви задължения ще бъдат поставени на бъдещия купувач. Ако си наясно с тези неща, ще съм ти благодарен ако да ми ги обясниш. Аз поне не съм намерил информация досега!
sbk
Рейтинг: 615 НеутралноДо коментар [#69] от "m17":
И аз това казвам - зависи от държавата. Ама това, което става в БДЖ го има и другаде и там е трагедията. като казвам другаде, има го и в Силовите структури като Армията и Полицията, та на тази тема края и се не види.
Изводът за мен е: предполагам, предвид корупционната практика у нас, някой не съвсем читав да закупи Товарни превози, което само по себе си е по-лош вариант от това да си остане държавна и да се опитата да я стабилизират. Добре поне, че се инвестира в инфраструктурата, ама Товарни превози бяха изместени от частните фирми и вече загубиха най-апетитните клиенти.
Това, което говориш за комитети, синдикати и прочее и техните протести вече не важи: погледни улиците, които са пълни с хора, протестиращи срещу дейността на едни частни фирми. А те, горките, не осъзнават явно, че тези частни фирми подлежат на контрол от една агенция, държавна, която никаква не я е свършила. Това ми подсказва за нивото на следприватизационен контрол у нас, който се извършва отново от "лошия стопанин".
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 852 Неутрално[quote#61:"l_i_k_a_t_a"]Само си продаваме задниците,кога ще купуваме. [/quote]
Говорите от множествено число.Значи и от мое име.Нека да се разбереме още сега.Аз продавам.Не искам общонародна собственост,да ми я "управляват" партийни секретари.И да ми трупат загуби.
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#72] от "sbk":
В момента в българия няма как такова нещо да е държавно защото ще бъде окрадено до дупка, както и става. Всички държавно освен публичната държавна собственост (пътища,инфаструктура, подземни богатства и сие) трабва да се продаде максимално бързо. А някой ден, когато българите ще бъдем способни да имаме държавни фирми ще си го изкупим ако толкова ни липсва. Ама няма да е скоро.
boby1945
Рейтинг: 836 ВеселоДо коментар [#70] от "m17":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Не трескай глупости, Никито го продаде при приватизацията за около 210 млн.ЕВРА, исландецът след година и нещо го шитна за над 1 млрд.ЕВРА . значи цената му е била по близо до 1 млрд.евра отколкото до 240 млн.
Сега компанията пак се побългарява срещу нови 130 млн.ЕВРА. По този начин българите са се разделили от раз с около 900 млн. ЕВРА капитал, нарича се още декапитализация, загубените 7000 работни места отделно ....
Всичко това е достатъчен повод Никито+Дедито да бъдат съдени от Наподен съд и то по съкратената процедура....
m17
Рейтинг: 1227 ВеселоДо коментар [#75] от "boby1945":
Тия сметки може да ги публикувате в работническо дело. За мен важното е че БТК я има, ефективна е и предлага конкуренти продукти и услуги. Пък вие си сънувайте милиардите, нацупените лелки и народния съд.
sbk
Рейтинг: 615 ВеселоДо коментар [#76] от "m17":
Това е все едно ако апартамента ти струва 50 хил. някой да го купи за 6 хил., да го ремонтира за 5 хил. и ти да продължаваш да го ползваш, като си плащаш режийните и да се радващ, че имаш къде да живееш.
sbk
Рейтинг: 615 НеутралноДо коментар [#74] от "m17":
Значи трябва първо да си спретнем държавата, а не да оставяме Тя да разпродава всичко. А това за обратното изкупуване: стана ми интересно дали има подобни клаузи в приватизационните договори, особено касаещи отрасли от национална значимост. И защо не пробват с отдаване на концесия.
Между другото корупцията не подпомага ли разграбването именно и на публично-държавната собственост, описана от теб.
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#77] от "sbk":
Да, точно така е, просто апартамента струва 50 хиляди ама е пълен с цигани и има дългове за още 150 хиляди.
И затова ще съм супер щастлив ако някой ми даде 6 хиляди, игони циганите, плати дълговете, ремонтира го и ми предложи да го ползвам срещу наем. Да не забравяме че така опазването и подръжката на тоя апартамент не са моя грижа. Освен това ако намеря по-добра оферта винаги мога да се изнеса. Единствното което ме интересува е да има конкуренция.
sbk
Рейтинг: 615 НеутралноДо коментар [#79] от "m17":
Моля те да не бъркаш БТК с БДЖ, моят пример, плах опит за илюстриране, касаеше БТК, която никак не беше на загуба по време на приватизацията, а бе закупена на цена, доста под реалната стойност и последвалите я препродажби го доказаха много ясно.
Ако ти си имал предвид БДЖ - кой би дал 6 хил. за нещо, което струва 50 хил,. а има дългове за 150 хил.?!? И ще прави капиталовложения в него?!?
В същност - ясни са дълговете на БДЖ, ако милионите, които се въртят в пространството са верни и единствени. А колко струва самото БДЖ - до сега не съм срещал някаква цифра като идея. Каква сума ще търси държавата от неговата продажба? Държавата има ли интерес запазването на БДЖ като основен жп превозвач или е съгласна другите да поемат неговата функция и въпросът е само до съдбата на тези 35 хил. работещи там. Като цяло - държавата има ли концепция за бъдещето на БДЖ като частен превозвач?
ibmibm
Рейтинг: 430 НеутралноМосковски, кажи си защо толкова години прикриваш ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНА ГРУПА В БДЖ, начело с Владимир Владимиров и Пламен Джуров, която успя да източи десетки милиони и да доведе до фалит дружеството. КОЛКО МИЛИОНА ТИ ДАДОХА НА ТЕБ МОСКОВСКИ?
Публикувано през m.dnevnik.bg
boby1945
Рейтинг: 836 ВеселоДо коментар [#76] от "m17":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Е ама за мене 1 млрд.ЕВРА попилени навън са прекалено много, каквато и услега да предлага днес Виваком!!
zmii4e
Рейтинг: 667 НеутралноЗащо правителството в оставка бърза с приватизацията на БДЖ? Толкова, че транспортният министър Ивайло Московски вчера пак натърти пред медиите, че спешната продажба на БДЖ била единственото спасение. Дълговете са около 800 млн. лв. и кредиторите нямали против да им се плати с активите на държавната ни железница. Защо ли, щом е толкова губеща?
otvyat-za-trase-za-skorostni-vlakove/
“Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...“Единственото спасение е продажба на поделението БДЖ-”Товарни превози”, за да се спаси БДЖ”, настоя и вчера транспортният министър. Идеята е с парите да се плати на кредиторите и БДЖ да не попадне в техни ръце. Железниците са в забранителни списък за приватизация, но дъщерно дружество като “Товарни превози” можело. Сред кандидат купувачите са Кирил Домусчиев и Първа инвестиционна банка на Цеко Минев.
Зад бързането с продажбата може да стои съвсем друга стратегия. И то много печеливша за този, който купи мръсните ни стари влакове при толкова окаяните ни жп линии… Става въпрос за суперпроекта за жп връзка между Китай и Евросъюза. Пекин строи в момента в Турция жп линията в отсечката Анкара-Истанбул. Скоростта на влаковете по него е 250 км/ч и жп трасето скоро ще стига до Одрин и Капъ куле.
http://www.pik.bg/lazhat-ni-che-bdzh-zagiva-a-go-g
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#83] от "zmii4e":
А вие разбрахте ли че се продават някакви ръждясали вагони а не релсия път. Така че какви грандиозни далаветри сънувате ?!?
За сведение, релсовия път е публична държавна собственост, не може да се продава. И държавната фирма НКЖИ няма проблеми - получава си таксите за превоз, получава и малка държавна субсидия и всичко и е наред.
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#80] от "sbk":
Ама с годините дъртите комунисти почавате да забравяте много удобно.
БТК беше пред фалит - набълбукана с дългове за т.н. цифровизация, десетки хиляди излишен персонал, разпадаща се инфраструктура и никакви пари за инвестиции.
Спомням си как си мечтаехме за АДСЛ - по света вече беше остарял ама БТК хич и не и се занимаваше.
m17
Рейтинг: 1227 НеутралноДо коментар [#82] от "boby1945":
Типична комунистическо мислене - света се развива, хората стигнаха до луната а ние си стискаме старите цървули и се пазам да не би някой да ни ги открадне. И си разправяме как стрували някакви бомбастични суми.
Е стискайте ги, ще ви погребем с тях, да ви топлят на оня свят.
boby1945
Рейтинг: 836 ВеселоДо коментар [#86] от "m17":
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....Нищо не стикаме, но няма да си разбазарим това което имаме само щото групичка рестипути не виждат по далече от носа си....
sbk
Рейтинг: 615 НеутралноДо коментар [#85] от "m17":
Много ми е смешно как, когато нямате повече аргументи, веднага започвате с обидите. Не знаех, че се познаваме, та и да ме определяте. Или според мнението ми веднага ми направихте дисекция. А може би хвърляте боб?
Хайде да не говорим така на ангро за състоянието на БТК, а да коментираме сумата, за която беше препродадена скоро след приватизацията й. И споделете какво й беше толкова стабилизирано за такива кратки срокове, какви бяха грандиозните инвестиции в БТК, та после цената скочи неколкократно?
Когато някой иска да съсипе едно предприятие, за да го продаде на безценица и да лапне за това тлъста комисионна и Господ не може да го стабилизира.