Кандидат-купувачите на "БДЖ Товарни превози" един по един се отказват

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Радост за червените русофилски среди....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  2. 2 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Това е добре!

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4982 Любопитно

    [quote#2:"Къти"]Това е добре! [/quote]

    Кое е добре? Да фалира целия холдинг ли?

  4. 4 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    "Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността.."

    А какво правеха до сега държавните служители!? Спаха ли?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  5. 5 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 626 Неутрално

    До коментар [#2] от "Къти":

    Като е добре,извади пари и дотирай,аз не искам,много стана.....

  6. 6 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    И кой все пак стои в основата на закопаването на БДЖ?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  7. 7 Профил на the_sceptic
    the_sceptic
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Някой учуден?

    Кой ще иска този мастодонт, за какво му е? Хеле пък в държава, обхваната от нестабилност и с крайно неясно бъдеще.

  8. 8 Профил на mozemedelie
    mozemedelie
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Добре е, че с има-няма 100 млн има да чакаме да се покрият 800 млн. Такава сметка излиза само по тръснската математика. Както видяхме, тя до никъде не ни докара

  9. 9 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 886 Неутрално

    Подарете на Джамбазки БДЖ ! Нещастник !

  10. 10 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    [quote#6:"ПАВЛА - Sorrylol"]И кой все пак стои в основата на закопаването на БДЖ?[/quote]
    Онзи директор-специалист, който скачаше и се дуеше по време на последните съкращения и който си подаде оставката около година по-късно.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  11. 11 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 660 Неутрално

    След няколко години когато бъдат завършени големите жп инфрасткруктурни обекти, цената на "Товарни превози" ще бъде в пъти по-висока! В момента се правят Повдив-Бургас, София-Пловдив, Димитровград-Свиленград, очаква се да започне до година-две и София-Видин! Московски лъже, че от ЕК изискват продажбата на предприятието на всяка цена!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  12. 12 Профил на Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Рейтинг: 1196 Весело

    Според него ако "Товарни превози" бъдат продадени на частна компания, биха могли да започнат да печелят при добро управление, допълнителни инвестиции и оптимизация на дейността.

    Какво признание за немощта на държавата.Ами намерете добър мениджър , оптимизирайте и печелете за държавата.

    "Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."
  13. 13 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    До коментар [#12] от "Трактор , Тиква и на Цецо кумецо ООД":

    Няма такъв мениджър на държавно ниво, няма и да има! След като е там на заплата, не може да се иска от него да върши някаква работа.

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1188 Разстроено

    Правилно. Накрая трябва да остане само "правилният" кандидат.

    "Сини, червени, зелени — заедно ако се обединят, страната веднъж завинаги ще се оправи". (баба Ванга)
  15. 15 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#2] от "Къти":
    Абе умник, нали това цялото БДЖ се субсидира от твоите и моите пари бе? Докато тъпите български тикви очакват една компания да издържа 35 хил човека и семействата им, защото така трябвало, няма да има свестен железопътен транспорт в България. Лошото е че железопътния транспорт, скоро може и да изчезне...

  16. 16 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#5] от "miho45":

    Ако не се крадеше нямаше да има и нужда да се дотира. Както с всичко останало в държавата, пардон - територията Бълхария.

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  17. 17 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#2] от "Къти":


    [quote#2:"Къти"]

    Това е добре! [/quote]Явно имаш излишни 850 милиона,за да платиш дълговете?!

  18. 18 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#16] от "Къти":


    [quote#16:"Къти"]Ако не се крадеше нямаше да има и нужда да се дотира. [/quote]Железниците в цял свят се дотират.Трудно могат да бъдат печеливши.

  19. 19 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Интересното е, че по думите на управляващите все повече и повече оздравяват БДЖ, а пък цената на "Товарни превози" все пада...Логика отвсякъде!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  20. 20 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#11] от "Gaetano Scir
    Няма как цената да стане по-висока, защото няма пари за ремонт на вагони. А като няма пари - няма и вагони. Ако сега БДЖ товарни превози не се продаде и не се инвестира в нея, тя след няколко години няма да я има. Печеливши ще бъдат сегашните товарни частни жп превозвачи.

  21. 21 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#9] от "niceprson":


    [quote#9:"niceprson"]Подарете на Джамбазки БДЖ ![/quote]И на Болен Лидеров.Иначе гледах една жена,която каза,че ходила да подкрепи протеста на ВМРО,само,че бабата не можеше да сеи изрази правилно и казваше "Мевереото" вместо "Вемереото" .Дали е знаела колко е права всъщност?!

  22. 22 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    Има една мисъл на Бенджамин Франклин, че "Спесетеното пени е заработено пени!". Ще я преформулирам малко за случая: "Пропиляният лев е заработен налудо лев". Колко печалба трябва да направи данъкоплатецът, като я обложи държавата с 10% данък, с постъпленията да запълни дупки като БДЖ (700 милиона дългове), Цанков камък и АЕЦ Белене (2,5 милиарда), Столичен автотранспорт - 240 милиона, Топлофикация София - 600 милиона...

    Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1378 Неутрално

    До коментар [#4] от "Храбър":

    Не. Крадяха. И още го правят. И далеч не са тия с тубите - те са дребна риба.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    За 4 четири години не можаха ли да разберат кой и как източва БДЖ ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  25. 25 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Язък. Един човек с мустаци и постоянен приток на държавни пари в банката си таман се беше наканил, и правителството падна.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  26. 26 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vassco":

    Ами то това беше политиката до сега, да не се инвестира в компанията за да могат транспортните фирми на гуми да завземат изцяло пазара. Оправданието беше, че няма читава жп инфраструктура, сега обаче се работи по нея, макар и пак на хайдушки принцип. Вагоните не се ремонтираха в български заводи защото комисионните в чужбина бяха по-високи, купуването на такива също беше далавера... Много изчезнаха! При добро управление, специално "Товарни превози" би могло да бъде на печалба! А като се вдигне средната скорост по линиите, това ще качи и цената!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  27. 27 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#18] от "yanne":

    Няма такова понятие "железници", има пънтнически превози и товарни превози. Товарните превози никъде по света не се дотират, навсякъде са или печеливши или са фалирали. Точно както ще стане и в БГ. Пътническите превози навсякъде по света също са печелевши но специално в европа има и дотации за определени групи хора или дестинации. Например отстъпките за пътуването на младежите ги плаща държавата.
    Обаче такова чудо като в българия - държавата дава 200милиона субсидия за да си живуркат 35 хиляди крадливи служители го няма никъде по света.

  28. 28 Профил на biggeorge
    biggeorge
    Рейтинг: 442 Гневно

    Г-н Московски, много сте нагъл! :|
    БДЖ е в това състояние, защото ВИЕ докарахте компанията до фалит.
    Писна ни от вас и от вашите лъжи!

    Мото: Живей и остави другите да живеят!
  29. 29 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#27] от "m17":


    [quote#27:"m17"]Няма такова понятие "железници", има пънтнически превози и товарни превози. Товарните превози никъде по света не се дотират, навсякъде са или печеливши или са фалирали. Точно както ще стане и в БГ. Пътническите превози навсякъде по света също са печелевши но специално в европа има и дотации за определени групи хора или дестинации. [/quote]Това имам предвид.Мерси за уточнението.

  30. 30 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    Московски е едно неуко тъпо момченце, което не разбира нищо от стратегическа инфраструктура....
    Слава богу че народът ги нарита...... Няма да е зле и да ги попривлекат към отговорност за направените зулуми...
    БДЖ въобще не трябваше да се разделя на две, въобще не трябва и да се приватизира, а да се управлява с акъл както например в САЩ управляват АМТРАК...... ама за това се иска акъл, не политически послушковци....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  31. 31 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#26] от "Gaetano Scirea":

    БДЖ товарни превози може да бъде печеливша само ако персонала се намали 3-4 пъти и се инвестират много, много пари за влакове. И точно затова трябва частен собственик - държавата нито може да уволни толкова хора, нито може да инвестира много пари.

  32. 32 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    До коментар [#27] от "m17":
    Ти тези ги разправяй на стария ми каскет..... я се поинтересувай с какво и как се занимават АРМТРАК, Бундесбан, френската железници...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  33. 33 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Весело

    До коментар [#30] от "boby1945":

    Няма лошо, АМТРАК е частна фирма. В щатите дори линията е частна. Така че и БДЖ като се приватизира ще потръгне като АМТРАК.

  34. 34 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    До коментар [#27] от "m17":


    [quote#27:"m17"]Обаче такова чудо като в българия - държавата дава 200милиона субсидия за да си живуркат 35 хиляди крадливи служители го няма никъде по света. [/quote]За това съм напълно съгласен-още си спомням репортажите от ремонтен гараж,където цялата смяна крадеше дизел.И това са превели с години!Всъщност крадат от всички нас.Но това е манталитет,граден с десетилетия-трудно ще се изтрие.А се вижда вече как разни интереси и лобисти се намесват-"професионалние" протестиращи щом се намесиха-значи не е на добре работата!

  35. 35 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Весело

    Московски много го е яд че не можа да прибере комисионната.

  36. 36 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#32] от "boby1945":

    Вие социализма си го рекламирайте на каскета си, не на мен, аз съм го гледал наживо и знам как свършва.
    Единиственото хубаво на БДЖ е че бързо приближава края на коловоза и скоро ще свърши курса.

  37. 37 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2585 Неутрално

    [quote#24:"Танас"]За 4 четири години не можаха ли да разберат кой и как източва БДЖ ? [/quote]

    Изобщо да не търсят, а да продават. Всичко що е държавно, рано или късно ще бъде откраднато. Това ти го казвам, защото съм видял с очите си за какво иде реч. Това са поне 5000 души на доста високи места в държавата, на които всяка втора дума е "Харе пак ъ видиме кое мое ъ мине към нас, па после ч' дЕлиме...". Ресурси за подпкупи имат предостатъчно, с тази мисъл стават и с тази мисъл си лягат. Няма нещо читаво, което да не е "огледано" поне 1000 пъти и за което няма никакво съмнение, че при първи шанс (изгодна конфигурация в парламента или общината) ще бъде плячкосано.

    Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "
  38. 38 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":

    "Товарни превози" трябва да се оптимизира, но мащабите на съкращенията за които говориш е нелепо...3-4 пъти по-малко хора знаеш ли какво означава? В тази система, най-важна е сигурността, а тя все още се базира на човешкия фактор. Аз не съм против продажбата на предприятието, против това съм да стане в сегашните условия...Цената е по-ниска от тази на подвижния парк, да не говорим за сградния фонд...Никой не казва, новия собственик какви условия поема, ще спазва ли приватизационния договор. И както казах в първия ми пост, реално след две години когато някои трасета бъдат завършени, цената на "Товарни превози" ще бъде много по-висока!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  39. 39 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    До коментар [#31] от "m17":

    "Частният собственик" първо мисли как да направи келепир и да бяга, виж справка частният собственик на БТК, така шумно приватизирана от момченцата на Деди, или Кремиковци два пъти приватизирано от "частни собственици" и при Лостов и при Станишко .... единият от които самият Митал....
    Та камо ли структуроопределящ отрасъл като БДЖ ...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  40. 40 Профил на mak1951
    mak1951
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Какъв е проблемът държавата да направи това с БДЖ "товарни превози", което би направила купуващата я фирма?
    Само некадърността на поредните управляващи и нежеланието да се предприемат непопулярни мерки като съкращения на ненужен персонал и крадливи висши чиновници.
    Липсата на диалог с другите партии и обществото за постигане минимално съгласие за стъпките за оздравяване - съкращения на персонал, разходи;
    Но по-лесно е да повтарящ мантрата за "държавата лош стопанин", пропускайки причината за това - хората, ръководищи тази държава...

    mak1951
  41. 41 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    До коментар [#36] от "m17":

    Мокри сънища драги, мокри сънища..... е твоята работа с БДЖ-то.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  42. 42 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Прав е Ивайло.
    Пред очите ми няколко фабрики само за 1-2 години бяха пометени от скрападжитиите заради дългове.
    И все пак когато свършат фосилните горива е сигурно че бъдещето на товарните превози ще е на електрическте ЖП линии.
    Но сега това е прекалено голям риск за малък инвеститор.
    В нашия случай със сигурност Уорън Бъфет няма да дойде и затова може би най-добре ще е сделка от типа дълг срещу собственост с Дойче Баан и тогава вече ела ми кацни Македониоо !

  43. 43 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 637 Весело

    До коментар [#30] от "boby1945":

    В «Амтрак» работают около 20 тыс. человек, общая протяжённость её маршрутов составляет 34 000 км (21 200 миль). Поезда «Амтрак» обслуживают 500 пунктов назначения в 46 штатах США и в трёх провинциях Канады.

    Специално за теб го пускам на руски, да не се мъчиш.
    Превеждам и на български - там 20 хил. служители - тук 35 хил.
    Там обслужват 46 щата + три канадски провинции - тук - към 100 ПЪТИ по-малка територия.

    Усещаш ли някаква разлика?

    Culus capitem delit
  44. 44 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Лошото в България е че по принцип частно не означава по-добре управлявано.
    Достатъчно е да се погледне бизнесът на Ковачки или ТИМ.
    BTW, зад един (а много вероятно и зад още един) от кансдидатите стоят интересите точно на Ковачки.

  45. 45 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    До коментар [#33] от "m17":

    Частна ама на мук първо прочети после попръцквай лозунги:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak#The_1980s_and_1990s

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  46. 46 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 497 Весело

    "Трябвало е да протестират по времето, по което компанията е правила тези заеми", каза Московски,"

    заемите са ототишли в някои джобове сега народа ще ги изплаща

    предполагм че затова е и недоволството и протестите?!

  47. 47 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    До коментар [#43] от "pag":

    Усещам в САЩ няма толкова тъпунгери либерасти колкото у нас и като бройка въобще и като бройка на глава от населението, това определено се усеща както от управленци тип Московски, така и от 85% от форумците дето обсъждат материя от която нямат и грам познания.... а и ти прочети какво представлява АМТРАК и как се управлява и тогава сравнявай това и онова...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Amtrak#The_1980s_and_1990s

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  48. 48 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Национализация = комунизъм, корупция, хаос! С национализация протестиращите ще дочакат по-добри времена през.............. година.

  49. 49 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Абе преди да говорите прочетете малко. Държавата не е добър стопанин на тази фирма. Трябва да искаме да дойде българска фирма, а не някакви чужденци. Външният инвеститор ще има повече интерес да направи това предприятие печелившо.

  50. 50 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#49] от "groznik90":

    "Трябва да искаме да дойде българска фирма, а не някакви чужденци."
    да, някоя такавяа с опит как да източва помощите че нея да "храните"още 20 години докато ви дойде акъла в главите
    .но изглежда че и след още толкова няма да дойде

  51. 51 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1559 Неутрално

    До коментар [#28] от "biggeorge":

    червените ескадрони скочихте като курдисани на барикадата

    вашето крадливо управление с вагоните по 500 бона забрави ли?

    а мотрисите Сименс?

  52. 52 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 644 Неутрално

    До коментар [#50] от "swich2green":

    Каква ти е драмата? Че искам българска фирма, а не лягам направо на чужденците. Това ли е проблемът? Докато си мислим, че все ще сме в ерата на комунизма нищо няма да се случи. Май на теб акълът трябва да ти дойде.

  53. 53 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#26] от "Gaetano Scirea":

    Ти си противоречиш - от една страна казваш, че не се инвестира в компанията. От друга, че все пак се ремонтират вагони. Проблемът е, че в компанията се е инвестирало, но идиотски, от което тя все повече е затъвала в дългове. В момента БДЖ се крепи единствено на "добрата" воля на кредиторите. Кавичките съм ги сложил, защото ако кредиторите решат да обявят във фалит БДЖ, те ще вземат много по-малко пари, отколкото, ако изчакват и получават някакви вноски по кредитите. Най-доброто решение е БДЖ да се обяви във фалит и дъщерните дружества да бъдат продадени. Тогава държавата ще си вземи пътническите превози без дълговете, а товарните да се оправя който иска.

  54. 54 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Ще се отказват я!
    Никой не ще да му "национализират" откраднатите от НАРОДА пари!

  55. 55 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#53] от "Vassco":

    Аре да ми цитираш къде си противореча, а??? Чети внимателно и тогава коментирай постовете на другите...Казах, че не се е инвестирало, а в случаите когато са се ремонтирали вагоните, то е правено в чужбина...Ти ако разбираш като инвестиция само малки по обеми ремонт на вагони...ок! За мен това си е кражба в конкретния случай!
    Идеята през последните 20 години на всички партии беше БДЖ да се използва като източник на кражби и нищо повече! Виж и назначенията в НКЖИ, там е същото! Аз бих попитал Московски защо не приватизира ТСВ например? Защото последните работят като хърби на всички близки до властта фирми на безценица и са като черна каса за всяка управляваща партия. Така като те чета, ти си за приватизацията на "Товарни превози" на всяка цена, надявам се поне да си запознат поне с условията на бъдещия договор!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  56. 56 Профил на mozemedelie
    mozemedelie
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#54] от "péro":

    Като чета "инвеститорите", все с наши пари са тръгнали да пазаруват

  57. 57 Профил на Делян Делчев
    Делян Делчев
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    До коментар [#8] от "mozemedelie":

    Не си прав. БДЖ не обслужва заемите си от години и по тях се активира държавната гаранция, която надува бюджетният дефицит. Но не всички заеми са защитени с държавна гаранция, някой са защитени със собственост, която БДЖ ще изгуби. Те и без това нямат вагони да си обслужват товарите и пътниците, сега си представи как ги загубват. Държавата не може да им даде пари извън субсидията, която е максималната разрешена (но тя е на пътник, без повече пътници няма субсидия, а българските пътници са решили съдбата на дружеството. Ако искаш да помогнеш вози се с БДЖ, ако не искаш да се возиш, не се чуди че фалира), защото е неразрешена държавна помощ. Станишев вече даде една (за която ни разследват) и в най-добрият случай можем да се борим да я приемат за "разрешена". Обаче това означава че в следващите 10 години (2017-та) не можем да даваме друга.
    Следователно БДЖ трябва от една страна убийствено бързо да се извади на печалба (чрез съкращения на разходите) и от друга спешно да си разсрочи заемите. Това бе договорено миналата година и по-миналата, но срещу плащания, за които БДЖ няма пари и точно тук се намесва продажбата на товарните превози - без него няма отлагане на фалита на самото БДЖ. А отлагането е необходимо, защото е възможно от следващият програмен период БДЖ да бъде бенифициент по европейските фондове (но това също не е без условие - компанията трябва да е с перспектива за печалба, а без реструктуриране на заемите, тоест без продажба на товарни превози това няма да стане) и ще получи по малко под 100 милиона на година от там, така че с тези пари теоретично може да привлече пътници и от тях да получи по-голяма субсидия и да излезе от блатото. Почти на 90% е сигурно че ще фалира, така или иначе, но без продажбата на товарни превози фалита е на 99.9% гарантиран

  58. 58 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#55] от "Gaetano Scirea":

    Ако правилно си чел, аз съм за фалит на БДЖ и кредиторите да пият една студена вода. А що се отнася до ремонтите на вагоните - дали да са в чужбина или у нас, въпросът е условен. Имал съм контакти с български заводи и те не искат много, много да ремонтират товарни вагони на БДЖ, защото не плащат или бавят плащанията. Предпочитат по-сериозни клиенти. В една крадлива държава като нашата, приватизацията на БДЖ товарни превози е най-доброто решение за самото дружество и работещите в него.

  59. 59 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    До коментар [#10] от "Храбър":

    И не само той! Всичи управлявали компанията след 1989 година носят вина за състоянието и сега. Да не говорим за правителствата и министрите на транспората от всички правителства, след 1989 година, които така и не изработиха стратегия за развитие на БДЖ. А Вилхем Краус- министър на транспорта в правителството на Иван Костов, си пускаше автобусите от жп гарите минути преди да тръгне съответния влак за съответното направление! Нелоялна конкурвнция!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  60. 60 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 852 Неутрално

    [quote#37:"cinik"]Изобщо да не търсят, а да продават. Всичко що е държавно, рано или късно ще бъде откраднато.[/quote]

    ++++++Нищо повече не може и не бива да се казва и доказва.Животът го е показал и доказал.

  61. 61 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ако компанията била стабилна щяла да получи финансова помощ от европата Ай сиктир от тука.Само си продаваме задниците,кога ще купуваме.
    Стачкааааааааааааааааааааааааааааааааааа.

  62. 62 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Ако хората протестират днес срещу тези процеси, аз ще им кажа: скъпи мои, много сте закъснели."-Ивайло Московски------------------Скъпи и нескъпи мои съфорумци, зная че мнозина от вас са с промити от неолибералните СМИ мозъци. Но помислете, онези ваши деди и прадеди от края на 19ти век, защо са изкупили железницата на барон Хирш и са построили още много и много железници под абревиатурата БДЖ! Цялата ни държава бе ограбена , разграбена, разтурена под тези фалшиви лозунги!? Е, и?! Докъде стигнахме? Децата ни в чужбина, немили, недраги- проституираши или работещи за без пари!? Здравеопазването по зле и отколкото във дикенсова Англия!? Образованието ни от едно водещо място до най ниското в Европа!? Да продължавам ли? Не го пиша всичко това заради глупаците, а за незнаещите и лутащи се млади хора, на които от 24 години се набиват в главите тези зловещи мантри. БЪЛГАРИЯ НА БЪЛГАРИТЕ! НИЙ ОТДАВНА НЕ СМЕ РАЯ ПОКОРНА!

  63. 63 Профил на alkopz
    alkopz
    Рейтинг: 8 Неутрално
  64. 64 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    До коментар [#62] от "Гражданин":
    Много вярно!
    ++++++++++++++++++++++++++++++++

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  65. 65 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#56] от "mozemedelie":
    [quote#56:"mozemedelie"]Като чета "инвеститорите", все с наши пари са тръгнали да пазарува[/quote]
    ===========
    Нашите и австрийските(пак наши) "инвеститори"-ДА!!!

    Питай а. лилов.

  66. 66 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    [quote#13:"Милен"]След като е там на заплата, не може да се иска от него да върши някаква работа.[/quote]
    Доста тъпо обяснение! Ми да направят заплатата му да зависи от резултатите. Особено при тази безработица, сигурно ще намерят способен и заинтересован човек.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  67. 67 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2125 Любопитно

    [quote#52:"groznik90"]Каква ти е драмата? Че искам българска фирма, а не лягам направо на чужденците. Това ли е проблемът? [/quote]
    Драмата е, че все още ги избираш по цвят, а не по това, дали могат да ловят мишки...
    Който и да ги купи, или ще ги разпродаде на парче/скрап и ще дойде някой нов, или ще ги назори да си изкарват парите по нормалния начин — с труд, а не с кражби и олигархични номера.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  68. 68 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#31] от "m17":

    Според мен нищо не пречи и държавата да направи тези съкращения и инвестиции, но или не иска, или няма капацитет да го направи успешно.
    Оправданията със съкращенията и оставането на хората на улицата са жалки, защото тези хора така или иначе ще бъдат съкратени и тогава пак ще легнат на пари от държавата.
    Всички говорят, че държавата е лош стопанин, но според мен зависи от държавата. Иначе какво става: продава едно предприятие и парите ще ги разпределя кой - "лошия" стопанин.

  69. 69 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#68] от "sbk":

    По принцип не пречи ама на практика държавата е много добър субект за изнудване от всякакви организации - синдикати, комитети, НПО'та, дори обикновенни тарикати.
    Правят протест, затварят някоя улица и готово - политиците се отказват от каквито и да са болезнени реформи. Примери бол.
    А за инвестициите политиците са винаги готови - да вземат много пари на заем и да купят нещо лъскаво. Последния пример са мотрисите Дезиро дето ги купи Сергея.
    Обаче проблема е че тия заеми трябва да се връщат и ако инвестицията се окаже ялова, както става обикновенно ще ги връщаме всички данъкоплатци.

  70. 70 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#39] от "boby1945":

    БТК е един прекрасен пример за добра приватизация - продадоха един загнил соц мастодонт пред умирачка. А сега е динамична и просперираща компания. Е да, мързеливите и вечно недоволни лелки ги няма ама не ми липсват.
    Само за сравнение - 98'ма им платих 83лв за да ми преименуват поста на мое име. А сега ми се обаждат през седмица да ми предлагат оптичен интернет, мобилен интернет и сие за някакви смешни пари.

  71. 71 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#57] от "Делян (delian) Делчев":

    Виждам, че повтаряш теориите на Московски...Бенефициент по европейските фондове е НКЖИ, а не БДЖ, 600-тте милиона ще бъдат под формата на заем, гарантиран от държавата.
    По-важното в случая е не дали да се приватизира "Товарни превози", а по какъв начин да стане. В нормалните страни това след широка дискусия между държавата, заетите в сектора и потенциалните купувачи. Разработва се стратегия за развитието и тя бива приемана от всички и след това се прилага. Всяка една от страните поема конкретен ангажимент и има яснота. В момента нищо не се знае, нито каква ще е цената, нито какви са активите и пасивите конкретно на "Товарни превози", нито какви задължения ще бъдат поставени на бъдещия купувач. Ако си наясно с тези неща, ще съм ти благодарен ако да ми ги обясниш. Аз поне не съм намерил информация досега!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  72. 72 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#69] от "m17":

    И аз това казвам - зависи от държавата. Ама това, което става в БДЖ го има и другаде и там е трагедията. като казвам другаде, има го и в Силовите структури като Армията и Полицията, та на тази тема края и се не види.
    Изводът за мен е: предполагам, предвид корупционната практика у нас, някой не съвсем читав да закупи Товарни превози, което само по себе си е по-лош вариант от това да си остане държавна и да се опитата да я стабилизират. Добре поне, че се инвестира в инфраструктурата, ама Товарни превози бяха изместени от частните фирми и вече загубиха най-апетитните клиенти.
    Това, което говориш за комитети, синдикати и прочее и техните протести вече не важи: погледни улиците, които са пълни с хора, протестиращи срещу дейността на едни частни фирми. А те, горките, не осъзнават явно, че тези частни фирми подлежат на контрол от една агенция, държавна, която никаква не я е свършила. Това ми подсказва за нивото на следприватизационен контрол у нас, който се извършва отново от "лошия стопанин".

  73. 73 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 852 Неутрално

    [quote#61:"l_i_k_a_t_a"]Само си продаваме задниците,кога ще купуваме. [/quote]

    Говорите от множествено число.Значи и от мое име.Нека да се разбереме още сега.Аз продавам.Не искам общонародна собственост,да ми я "управляват" партийни секретари.И да ми трупат загуби.

  74. 74 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#72] от "sbk":

    В момента в българия няма как такова нещо да е държавно защото ще бъде окрадено до дупка, както и става. Всички държавно освен публичната държавна собственост (пътища,инфаструктура, подземни богатства и сие) трабва да се продаде максимално бързо. А някой ден, когато българите ще бъдем способни да имаме държавни фирми ще си го изкупим ако толкова ни липсва. Ама няма да е скоро.

  75. 75 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    До коментар [#70] от "m17":

    Не трескай глупости, Никито го продаде при приватизацията за около 210 млн.ЕВРА, исландецът след година и нещо го шитна за над 1 млрд.ЕВРА . значи цената му е била по близо до 1 млрд.евра отколкото до 240 млн.
    Сега компанията пак се побългарява срещу нови 130 млн.ЕВРА. По този начин българите са се разделили от раз с около 900 млн. ЕВРА капитал, нарича се още декапитализация, загубените 7000 работни места отделно ....
    Всичко това е достатъчен повод Никито+Дедито да бъдат съдени от Наподен съд и то по съкратената процедура....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  76. 76 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Весело

    До коментар [#75] от "boby1945":

    Тия сметки може да ги публикувате в работническо дело. За мен важното е че БТК я има, ефективна е и предлага конкуренти продукти и услуги. Пък вие си сънувайте милиардите, нацупените лелки и народния съд.

  77. 77 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 615 Весело

    До коментар [#76] от "m17":

    Това е все едно ако апартамента ти струва 50 хил. някой да го купи за 6 хил., да го ремонтира за 5 хил. и ти да продължаваш да го ползваш, като си плащаш режийните и да се радващ, че имаш къде да живееш.

  78. 78 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#74] от "m17":

    Значи трябва първо да си спретнем държавата, а не да оставяме Тя да разпродава всичко. А това за обратното изкупуване: стана ми интересно дали има подобни клаузи в приватизационните договори, особено касаещи отрасли от национална значимост. И защо не пробват с отдаване на концесия.
    Между другото корупцията не подпомага ли разграбването именно и на публично-държавната собственост, описана от теб.

  79. 79 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#77] от "sbk":

    Да, точно така е, просто апартамента струва 50 хиляди ама е пълен с цигани и има дългове за още 150 хиляди.
    И затова ще съм супер щастлив ако някой ми даде 6 хиляди, игони циганите, плати дълговете, ремонтира го и ми предложи да го ползвам срещу наем. Да не забравяме че така опазването и подръжката на тоя апартамент не са моя грижа. Освен това ако намеря по-добра оферта винаги мога да се изнеса. Единствното което ме интересува е да има конкуренция.

  80. 80 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#79] от "m17":

    Моля те да не бъркаш БТК с БДЖ, моят пример, плах опит за илюстриране, касаеше БТК, която никак не беше на загуба по време на приватизацията, а бе закупена на цена, доста под реалната стойност и последвалите я препродажби го доказаха много ясно.
    Ако ти си имал предвид БДЖ - кой би дал 6 хил. за нещо, което струва 50 хил,. а има дългове за 150 хил.?!? И ще прави капиталовложения в него?!?
    В същност - ясни са дълговете на БДЖ, ако милионите, които се въртят в пространството са верни и единствени. А колко струва самото БДЖ - до сега не съм срещал някаква цифра като идея. Каква сума ще търси държавата от неговата продажба? Държавата има ли интерес запазването на БДЖ като основен жп превозвач или е съгласна другите да поемат неговата функция и въпросът е само до съдбата на тези 35 хил. работещи там. Като цяло - държавата има ли концепция за бъдещето на БДЖ като частен превозвач?

  81. 81 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Московски, кажи си защо толкова години прикриваш ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНА ГРУПА В БДЖ, начело с Владимир Владимиров и Пламен Джуров, която успя да източи десетки милиони и да доведе до фалит дружеството. КОЛКО МИЛИОНА ТИ ДАДОХА НА ТЕБ МОСКОВСКИ?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  82. 82 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    До коментар [#76] от "m17":

    Е ама за мене 1 млрд.ЕВРА попилени навън са прекалено много, каквато и услега да предлага днес Виваком!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  83. 83 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Защо правителството в оставка бърза с приватизацията на БДЖ? Толкова, че транспортният министър Ивайло Московски вчера пак натърти пред медиите, че спешната продажба на БДЖ била единственото спасение. Дълговете са около 800 млн. лв. и кредиторите нямали против да им се плати с активите на държавната ни железница. Защо ли, щом е толкова губеща?

    “Единственото спасение е продажба на поделението БДЖ-”Товарни превози”, за да се спаси БДЖ”, настоя и вчера транспортният министър. Идеята е с парите да се плати на кредиторите и БДЖ да не попадне в техни ръце. Железниците са в забранителни списък за приватизация, но дъщерно дружество като “Товарни превози” можело. Сред кандидат купувачите са Кирил Домусчиев и Първа инвестиционна банка на Цеко Минев.

    Зад бързането с продажбата може да стои съвсем друга стратегия. И то много печеливша за този, който купи мръсните ни стари влакове при толкова окаяните ни жп линии… Става въпрос за суперпроекта за жп връзка между Китай и Евросъюза. Пекин строи в момента в Турция жп линията в отсечката Анкара-Истанбул. Скоростта на влаковете по него е 250 км/ч и жп трасето скоро ще стига до Одрин и Капъ куле.
    http://www.pik.bg/lazhat-ni-che-bdzh-zagiva-a-go-gotvyat-za-trase-za-skorostni-vlakove/

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  84. 84 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#83] от "zmii4e":

    А вие разбрахте ли че се продават някакви ръждясали вагони а не релсия път. Така че какви грандиозни далаветри сънувате ?!?
    За сведение, релсовия път е публична държавна собственост, не може да се продава. И държавната фирма НКЖИ няма проблеми - получава си таксите за превоз, получава и малка държавна субсидия и всичко и е наред.

  85. 85 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#80] от "sbk":

    Ама с годините дъртите комунисти почавате да забравяте много удобно.
    БТК беше пред фалит - набълбукана с дългове за т.н. цифровизация, десетки хиляди излишен персонал, разпадаща се инфраструктура и никакви пари за инвестиции.
    Спомням си как си мечтаехме за АДСЛ - по света вече беше остарял ама БТК хич и не и се занимаваше.

  86. 86 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    До коментар [#82] от "boby1945":

    Типична комунистическо мислене - света се развива, хората стигнаха до луната а ние си стискаме старите цървули и се пазам да не би някой да ни ги открадне. И си разправяме как стрували някакви бомбастични суми.
    Е стискайте ги, ще ви погребем с тях, да ви топлят на оня свят.

  87. 87 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 836 Весело

    До коментар [#86] от "m17":
    Нищо не стикаме, но няма да си разбазарим това което имаме само щото групичка рестипути не виждат по далече от носа си....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  88. 88 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 615 Неутрално

    До коментар [#85] от "m17":

    Много ми е смешно как, когато нямате повече аргументи, веднага започвате с обидите. Не знаех, че се познаваме, та и да ме определяте. Или според мнението ми веднага ми направихте дисекция. А може би хвърляте боб?
    Хайде да не говорим така на ангро за състоянието на БТК, а да коментираме сумата, за която беше препродадена скоро след приватизацията й. И споделете какво й беше толкова стабилизирано за такива кратки срокове, какви бяха грандиозните инвестиции в БТК, та после цената скочи неколкократно?
    Когато някой иска да съсипе едно предприятие, за да го продаде на безценица и да лапне за това тлъста комисионна и Господ не може да го стабилизира.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK