Износът нараства с 24% през януари

Износът нараства с 24% през януари

© Анелия Николова



През първия месец на 2013 г. България е изнесла стоки за 3.5 млрд. лв., с 23.9% повече, отколкото през същия месец на 2012 г.  Вносът нараства с 6.4% до 3.7 млрд. лв. 


Износът за страни извън ЕС нараства още по-бързо - с 34.8%, а стойността му е 1.5 млрд. лв. Близо половината е за 6 държави като за всички тях увеличението е с двуцифрен и дори трицифрен процент - Турция (+40.8%), Китай (+27.5%), Русия (+28.9%), Украйна (+224.1%), Сърбия (+14.4%) и САЩ (+107.6%). Намаление на износа НСИ отчита към Брзилия (-90%), Египет (-26%), Индонезия (-31%), Oбединените арабски емирства (-45%), Сингапур (-55%).


Вносът от трети страни през януари нараства с 21.3% спрямо същия месец на миналата година и възлиза на 1.7 млрд. лв. Водещи вносители са Русия и Турция, които разширяват присъствието си на българския пазар, и Китай и Украйна, откъдето са внесени по-малко стоки. 

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Интересно, отчита ли се контрабандния внос от Китай?

  2. 2 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Неприятна статистика за червените олигарси....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    Дано да изнасяме стоки с принадена стойност.

  4. 4 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 964 Неутрално

    Каква е разбивката за нарастването ? Щото ако ръста е на черни и цветни метали , а не продукти с добавена стойност - кел файда от тоя ръст !

  5. 5 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 458 Неутрално

    След като има ръст в индустриалното производство и намалено вътрешно потребление, естествено има ръст в износа. При това за трети страни.

  6. 6 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 665 Весело

    За всичко това са виновни от ГЕРБ и Дянков !!!

    А бе идва втори мандат за Борисов, за ужас на БСП/ДПС/ДСБ и мафиоти-олигарси.
    Този път обаче, Борисов трябва чрез референдуми, из основи да реформира здравната и социалната сфера.
    Това се черни дупки за крадене кой както свари.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  7. 7 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    До коментар [#2] от "mtmvb":
    Стига да е истина.
    Нали ти е ясно, че като изнесеш стока за 12 млн. държавата ти връща ДДС 2 млн.
    Това е тъпото на нашите статистики, че не знаеш кога са истина и кога стъкмистики, за да вземаш правилните решения.

  8. 8 Профил на Мамуна
    Мамуна
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#7] от "stoiank":

    Имало и умни хора в този сайт.

  9. 9 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 757 Любопитно

    Единият ден намалява, другият нараства!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  10. 10 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    До коментар [#8] от "Сумашечая обезяна":
    Не казвам, че съм прав но винаги ръст над 100% си е чудо или съответно много ниска база.
    Между другото на Гоце приятеля така го спипаха в Европа. По едно време той продаваше повече зайци, отколкото цяла Европа може да отгледа. Но за да може да се анализира нещо, се иска база и верни резултати.

  11. 11 Профил на Harald Blåtand
    Harald Blåtand
    Рейтинг: 789 Неутрално

    Статистика! Според нея ако единият ти крак е в кофа с течен азот, а другият с гореща вода - значи си супер защото средната температура е 25 градуса...

    Extensive Master in Dealing With Stupid People.
  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#6] от "ironhorse":

    Даже трети идва. Чудно що анкетата има съвсем други резултати...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Не е било иснос на компютри, а - компоти и са ни върнати защото са бумбурали...

    Това не е статистика, а цифри - няма разбивка по сектори, какво изнасяме - жито, царевица, други суровини, услуги - хостване, софтуер. Това е важна тема, поинтересувайте се и напишете статия не ДС дописка.

    Някой си Пенчо декларирал,че е изнесъл 5 тона захар да му върнат ДДС-то, а реално е продадена на Илиенци или 1-2 кораба дизел забравили да напуснат Български води и да навлязат в открито море. ...

  14. 14 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 643 Неутрално

    ако имаше такова нарастване щяхме да го усетим

  15. 15 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#4] от "niceprson":
    Черните и цветните метали ги изнасяме предимно в ЕС. За трети страни изнасяме най-вече храни, напитки, лекарства и... поне 50% от продукцията на Лукойл Нефтохим. Тежките горива (мазути, корабно гориво) се изнасят почти изцяло за офшорни зони като Гибралтар и Сингапур.

  16. 16 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#13] от "Maslara":
    Има и разбивки по страни и по продукти. Влизаш в сайта на НСИ и гледаш

  17. 17 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    Вчера дадоха данни за декември, викахте разпни го. Сега за януари - хайде осанна! Още вчера ви казах, че нещата са изцяло климатично обосновани. Тази зима студеният месец се падна декември, миналата беше януари. Затворени КПП-та, замръзна Дунава, затворена ЖП линия за Турция обяснява много от нещата.

    Но дори да махнем тези фактори, данните съвсем не са лоши. Всъщност това е януари месецът с най-висок износ в цялата ни история, като гледам статистическия ред назад....Ако завърши годината така, както почва, хич няма да е зле.

  18. 18 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    Вижте... това са нормални неща... доларът е евтин и ни се отпушват частично доларовите пазари - това са арабските страни, Русия, Турция, Китай и т.н.

  19. 19 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#17] от "cinik": Прав си! Това е сериозен фактор. Базата януари 2012-та е много ниска, защото тогава в региона имаше небивала зима. Така ще е и февруари, предполагам...
    Паралелно с това, обаче, както казах в горния си пост, ниският долар облекчава износа ни на доларовите пазари.

  20. 20 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 683 Неутрално


    [quote#7:"stoiank"]али ти е ясно, че като изнесеш стока за 12 млн. държавата ти връща ДДС 2 млн. [/quote]

    Опашката за възстановяване на ДДС е огромна...ама от къде?! 50-60 %...

  21. 21 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#16] от "Дамян"

    Напълно съм съгласен, че може да се извади от сайта на НСИ (слагам ти +), но тогава няма смисъл да чета "Дневник". Една медия би трябвало да направи анализ на тези данни не да препише 10 цифри.
    Може би мойте очаквания се разминават с действителността.

  22. 22 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Износ: 2012, 2013 Внос: 2012, 2013

    Трети страни - общо 1 085.5 1 463.3 34.8 1 372.0 1 662.9 21.2 -286.5 -199.6
    Храни и живи животни 63.2 90.9 43.8 33.0 44.8 35.8 30.2 46.1
    Безалкохолни и алкохолни напитки и тютюн 39.0 58.1 49.0 10.2 10.2 0.0 28.8 47.9
    Необработени (сурови) материали, негодни за консумация (изкл. горивата) 168.7 167.9 -0.5 116.2 209.6 80.4 52.5 -41.7
    Минерални горива, масла и подобни продукти 278.9 496.9 78.2 669.4 829.8 24.0 -390.5 -332.9
    Мазнини, масла и восъци от животински и растителен произход 6.1 7.5 23.0 3.7 5.3 43.2 2.4 2.2
    Химични вещества и продукти 118.8 132.7 11.7 90.7 124.1 36.8 28.1 8.6
    Артикули, класифицирани главно според вида на материала 232.3 286.9 23.5 194.0 218.0 12.4 38.3 68.9
    Машини, оборудване и превозни средства 111.2 147.0 32.2 204.5 164.2 -19.7 -93.3 -17.2
    Разнообразни готови продукти, н.д. 65.1 69.1 6.1 48.9 54.9 12.3 16.2 14.2
    Стоки и сделки, н.д. 2.2 6.3 186.4 1.4 2.0 42.9 0.8 4.3
    http://www.nsi.bg/otrasal.php?otr=60&a1=992&a2=993&a3=994&a4=997#cont

    nemo malus felix, minime corruptor.
  23. 23 Профил на georgi_val
    georgi_val
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Ако беше лошо управлението този ръст никога нямаше да е възможен.
    Не можем ли поне на позитивните новини да се радваме и да не плюем. Как виждаме лошо във всичко? Как?

  24. 24 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    [quote#6:"ironhorse"]За всичко това са виновни от ГЕРБ и Дянков !!![/quote]

    Напротив, имат огромен принос. По тИлИвизоро дадоха целата партия натоварена с чували, като камили - изнася. Дянков носеше износ двойно повече от редовия член, а вождът му(ви) се бе натоварил като БЕЛАЗ..
    Въобще, ако не бе Дянков, вожда и партийците, износът щеше да си стои тук...
    Герберът обаче писател, а няма сили да провери "феномена" на ръста, който пък "ръст" се оказва продукт на лошото време през януари 2012 година... Според Дянков де, да не си помисли гербера, че отричам носенето на износа от партията ГЕРБ.

    Някъде през май 2012 година:
    "Спадът в износа на България за страните от ЕС за първите два месеца на годината е 8.1% спрямо първите два месеца на миналата година, съобщи в сряда Националният статистически институт (НСИ), огласявайки предварителни данни. Те потвърждават първоначалните оценки за намаление на експорта, който в последните три години бе основният двигател на икономиката ни.

    Само за февруари износът е спаднал с 8.9% спрямо същия месец на миналата година.

    Преди няколко дни финансовият министър Симеон Дянков обясни, че трябва да се направи анализ дали спадът в износа се дължи на забавянето на икономиката в страните, които са традиционни пазари за нашите стоки, или на лошото време, което, по думите му, блокира търговията за десетина дни през февруари.

    Ecrasez l’infâme
  25. 25 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Машини, оборудване и превозни средства, износът се е увеличил с 32 %, а намалял с 19 %. Това е добре.
    Безалкохолни и алкохолни напитки и тютюн, износът се е увеличил с 49 %, а вносът е останъл непроменен.
    Интересно!

    nemo malus felix, minime corruptor.
  26. 26 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1445 Неутрално

    Това е много лошо за бюджета.

  27. 27 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Интересно е какво изнасяме и дали наистина го изнасяме. Имам известни съмнения, че не изнасяме преобладаващо продукти с висока добавена стойност, а суровини. И още по-големи съмнения, че част от износа е само за прибиране на едно ДДС, а стоките се продават на черния пазар. Което най-вероятно не е истина, защото министър Цветанов се разхожда с пречупения гръбнак на организираната престъпност, а шефа на митниците никога не е получавал нареждания да изтегля хората си от проверка "Ало, Ваньо, Мишо Бирата"

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  28. 28 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#2] от "mtmvb":

    Напротив много даже приятна, защото икономиката почва да се съживява, преорентира се на изток, пари в банките колкото искаш, а те на практика (вероятно заедно с ДПС) са основния играч, който ще подхване търкалящата се по земята власт в България....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  29. 29 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1296 Любопитно

    [quote#о:"дневник"]Българя е изнесла стоки за 3.5 млрд.
    Вносът нараства до 3.7 млрд. лв[/quote]
    Отново негативен баланс и това е новина?

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  30. 30 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Че журналистът е преписвал некомпетентно - това е видно.
    Но кой си направи труда да види пълната информация и после да анализира тези проценти фиктивни ли са?

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  31. 31 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    [quote#17:"cinik"]месецът с най-висок износ в цялата ни история, като гледам статистическия ред назад.[/quote]

    Доста лоши новини преживяхме, за да повярвам на статистиката. Дали предизборно не са изпълнили политическа поръчка? Ходи го проверявай. Грешка на клавиатурата. Мисля, че е първи април

    ПП. Изнасянето на чували износ ли е?

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  32. 32 Профил на mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    mtmb+дневник+Eврeинa зайo цицин=низши говедa!
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    До коментар [#30] от "Депутат 241 (в оставка)":

    Не е интересно, дали процентите са фиктивни, а че отрицателният търговски баланс от 1990 е постоянна величина и че отслабването на икономикта ни продължава надолу по спиралата.

    И. Троянов:B България има борба между клановете на "мафията"...и тази борба може да приеме кървав характер, още повече че зад клановете днес HE стои Москва.
  33. 33 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    [quote#14:"kr"]

    ако имаше такова нарастване щяхме да го усетим [/quote]

    И аз така мисля! Но не го усещам

    Предизборно за Боко

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  34. 34 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Нараства износът на акцизни стоки към страни извън ЕС, където трудно може да се проследи нишката, но пък лесно се връща ДДС.

  35. 35 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#24:"Graf"]По тИлИвизоро дадоха целата партия натоварена с чували, като камили - изнася. [/quote]
    Да не си гледал репортаж от президентските избори? Пряко от ЦИК...

  36. 36 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5850 Неутрално

    Износът нараствал! Егати какво разочарование за руската пета колона.

  37. 37 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 711 Весело

    [quote#17:"cinik"]месецът с най-висок износ в цялата ни история[/quote]
    от Хан Аспарух, или още от тракийско време!

  38. 38 Профил на Мечо Пух
    Мечо Пух
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#17] от "cinik":


    До коментар [#19] от "Дамян":

    Всъщност "разминаването" на зимните месеци за тази и миналата година беше основната причина и за "високите" декемврийски сметки за ток . Но за това се говореше малко , защото много хора искаха да изкарат народа на улицата и да се дестабилизира държавата .

  39. 39 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#19] от "Дамян":

    Това, което го говориш за доларовите пазари е пълна глупост - ако доларът е евтин, нашият износ ще е скъп и би трябвало да очакваме понижение (ние произвеждаме в лева, но при фиксиран курс все едно произвеждаме в евро - скъпо евро, скъп лев, скъп износ и това обикновено води до понижение на износа към тези пазари). Евтиният долар може да се отрази на сметката за вноса и да го повиши в обем, но не толкова в парично изражение, защото най-големият ни внос е на нефт и газ, а те са в долари и на доста неща от Китай, които пак са в долари.

  40. 40 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#36:"g_t_DimebagDarrell"]Изноът нараствал! Егати какво разочарование за руската пета колона.[/quote]
    Нараства към Русия и Китай.
    Страни с реални икономики и бъдеще...

  41. 41 Профил на Meir
    Meir
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#37:"ban"]месецът с най-висок износ в цялата ни история- цитат на коментар #17 от “cinik”
    от Хан Аспарух, или още от тракийско време![/quote]

    Със сигурност не е от 80-те, тогава НРБ изнасяше повече от Гърция и Турция взети заедно.
    Много зле бяха нещата, тука си на правилното място, да ти го обяснят.

  42. 42 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 571 Весело

    До коментар [#14] от "kr":

    И как очакваш точно да го усетиш, ако не работиш във фирма, която изнася? Някой да дойде и да ти трупне чувалче с пари пред вратата ли?

  43. 43 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#39] от "ugi":

    Сложих ти + ... т.е. прав си

  44. 44 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Не може да се каже че има някаква положителна тенденция. Просто има повишение на търговският обмен.
    Основата е в горивата. Внесени са повече суровини и са изнесени повече готови продукти, но баланса все още е с огромен дефицит.
    Повишен износ за някои страни се компенсира със силно намален износ за други.
    Повишеният процент на износа е по-голям от повишеният на вноса, но това е така защото вноса превишава значително износа. Истината е в:
    Износът за страни извън ЕС е 1.5 млрд. лв.
    Вносът от трети страни през януари възлиза на 1.7 млрд. лв.

  45. 45 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#39] от "ugi": Но това значи, че в момента се изнася на безценица, защото наистина има ръст на износа точно на долавовите пазари... Вероятно заради силно запушен местен пазар.


  46. 46 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 711 Весело

    [quote#45:"Дамян"]ръст на износа[/quote]
    аз не мога да разбера, какво толкова се вълнувате, сравнението е между два едни и същи месеца, в две последователни години, виж ако има ръст всеки месец, да това вече е сериозно, но това което е казано, звучи, като януари 2013, е с цели 20% по-топъл от януари 2012!

  47. 47 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5850 Неутрално

    [quote#40:"Meir"]Страни с реални икономики и бъдеще[/quote]

    Китай - засега да. Докато китайците не започнат масово да осъзнават, че оризът е само гарнитура, а не основно ястие - т.е. докато не поискат високи заплати. Русия - докато има кой да купува суровините й. Русия е и ще си остане суровинен придатък на цивилизованите и развити страни.

  48. 48 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#42] от "ugi":

    Развитието на икономиката не се определя само от износа, а и от вътрешното потребление, което всички признават, че се свива всеки месец. Три месеца преди избори тази статия трябва да е по-подробна, да покаже и какво е потреблението, инфлацията не само да хвърля "бомби".

    Работя във фирма, която работи само с чужбина,печели много добре, но също ни хвърлят чували с пари, защото тяхното мнение е, че има икономическа криза, нямат конкуренция в сектора, не са заплашени от текучество на кадри и ни разглеждат малко като крепостни селяни.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 571 Гневно

    До коментар [#31] от "Червената шапчица":

    Айде да светна тъпия матрял износа е на стоки внесени в България и продадени в България и изнесени фиктивно .Така се захранва мутринската партия ГЕРБ и се обира хазната ,така че простите гербери нека се радват на още по голямата мизерия ..Честито на простаците ..

  51. 51 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1372 Неутрално

    До коментар [#46] от "ban":
    Така де... прав си. Но по-добре да има ръст, а не спад, нали?
    от 2012 насетне положението у нас се влоши заради спадането на темповете на износа ни. Вътрешното потребление е запушено. Доходите растат слабо, спестяванията на хората със средни доходи се изядаха, плащат се кредити по предварителното потребление в периода до 2008-ма. Знаеше се, че вътрешното потребление ще спада постепенно и върхът на този спад няма да е 2009 г. а по-късно, ако няма ръст на доходите.

  52. 52 Профил на silent step
    silent step
    Рейтинг: 458 Неутрално

    А кога ще напишат ,че се е повишило вътрешното потребление? Аз такава приказка не съм чувал поне една петилетка.

  53. 53 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Поредно доказателство,че кризата у нас не е резултат от някаква световна финансова криза.Бързият ръст на износа очевидно показва ,че външните ни пазари са в добро състояние.И точно обратното,слабият ръст на вноса показва,че вътрешния ни пазар е зле.Чия е заслугата,всеки с малко акъл в главата може да се досети...

  54. 54 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 665 Весело

    До коментар [#49] от "bokko":

    Хахахах,
    гладен и мързелив комунист заплашва със собствената си съдба !

    Момко, аз от много неща мога да умра, но от мързел и глад НИКОГА !
    Айде беж при контрабандиста Добрев, лидер на младите цоциалисти за инструкции !

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  55. 55 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Резултатите от вноса и износа през януари ги приветстваха през февруари едни хора с камъни и дърве в ръце, плакати с Булката, Цецко и Дянков в затворнически униформи и възгласи "Курвата Бойко".

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  56. 56 Профил на marimanga
    marimanga
    Рейтинг: 233 Весело

    Някой папка с 24% повече възстановено ДДС ...

  57. 57 Профил на mitko558
    mitko558
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#53] от "eurogi":

    Абе, колега, не се излагай с такива твърдения. Слава богу че въпреки световната криза запазихме що годе стабилна икономика. Нито се е налагало да намаляваме пенсии нито държавни заплати. Предприятията работят и изнасят - като се преориентират на изток, защото Европа е супер зле. Лошото е, че износът ни не е достатъчно висок за да изхрани милионите пенсионери, деца, безработни, неосигурени.

  58. 58 Профил на mitko558
    mitko558
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#45] от "Дамян":

    Изнасяме много суровини (цветни метали), които се котират в долари и които - за съжаление - не са с много висока добавена стойност.

  59. 59 Профил на Postmodern Reality
    Postmodern Reality
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Обяснете ми нещо, че не разбирам. Не мога да схвана приноса на което и да е правителство за нарастването на износа. Аз изнасям навън заешко месо - за Русия и малко за Унгария, колегата изнася гъши дроб за Израел и не схващам някой да ми е помогнал - нито Дянков, нито ББ, нито Станишев... друг е въпросът колко точно време още ще изнасям и няма ли да се преориентирам към друга сфера на производство...

    Ала, бала!
  60. 60 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    До коментар [#57] от "mitko558":
    Мите,направо ме изложи бате...Ся кат ма разкри,направо не знам де ша са крия.
    .Световната криза през последните три години я имаше само в оправданията на твоите(явно) идоли от ГЕРБ...През 2010,2011 и 2012 България беше една от най-слабо представящата се по показателя икономически ръст в целия свят.Ние и 5-6 европейски държави от южната периферия...
    Всъщност в огромната част от света кризата си отиде през лятото на 2009.Точно когато пожарната команда се довлече у нас.И ми се струва,че май сега,като си замине въпросната команда,може и у нас да потръгнат нещата..

  61. 61 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 515 Неутрално

    ДЕДЕСАРИТЕ ТОЯ ПЪТ ХЕПТЕН НАДМИНАХА СЕБЕ СИ

  62. 62 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#6] от "ironhorse":

    а Гроб също източваше социални и здравни фондове :P И подаряваще на ТИМ-овци и Цветелини! И обогатяваше дървената мафия. И искаше да нахрани всички хора с парче асфалт, но по неразбираема причина за управляващите нещо не се получи! Както и с престъпността!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  63. 63 Профил на ivpetr
    ivpetr
    Рейтинг: 477 Неутрално
  64. 64 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4408 Неутрално

    Добра новина и дано нещата се стабилизират в тази насока!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK