Транспортният министър в следващите няколко дни ще обяви конкретни мерки за БДЖ

Кристиан Кръстев

© Красимир Юскеселиев

Кристиан Кръстев



В следващите няколко дни ще предприема конкретни мерки за БДЖ, за да бъде оздравена компанията. Това заяви служебният министър на транспорта Кристиан Кръстев в сутрешния блок на БНТ, като допълни, че железниците са основният проблем в ресора му.


Кръстев беше категоричен, че за да се подобри състоянието в сектора, са необходими добре обмислени стъпки. "Действията в БДЖ трябва да са много отговорни", каза още той и допълни, че крачката трябва да е ясна и точна, затова за момента няма да сменя ръководството на дружеството.


Той припомни, че след среща с трите най-големи кредитора е било постигнато споразумение те да получат ежедневен достъп до информация за състоянието на дружеството. Сред целите на министерство е и възстановяване на задълженията от съседни железопътни компании, които дължат десетки милиони левове.




На въпрос за това, че председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров твърди, че са намалели задълженията на дружеството, откакто го управляват, Кръстев попита дали това става в следствие на уволняване на 2000 човека, които се възстановяват поетапно на работа от съда.


"Да, рационална мярка, която в крайна сметка не дава никакъв ефект. Имаме към момента 716 милиона лева задължения. Моят отговор е много ясен - цифрите говорят. Когато цифрите говорят, и боговете мълчат. Нека г-н Владимиров да не говори такива глупости!", подчерта той.


Според служебния министър никой не би обявил във фалит дружество, което все още може да действа. Кредиторите също нямат полза от това, добави той. По думите му предстоят още много действия за подпомагане на железниците, като София информира Европейската комисия по всички стъпки, за които е необходимо.


Министърът обяви, че сделката с турските вагони е била много забавена и една от първите му работи е била да я задвижи. По думите му частите в тези вагони са от различни страни, но се наричат турски, защото се ремонтират в Турция. "Получил съм уверение, че ще получим лиценз от ЕС за пътуване на тези вагони по българките жп линии", увери той.


Развитието на железопътния транспорт не е свързано само с БДЖ. Това е най-екологичният транспорт и този сектор трябва да се развива, като е задължително е обновяването на пътната мрежа, подчерта Кръстев.


Другият важен ресор за министерство остава оздравяването на Български пощи. Целият свят върви към електронни услуги, така че не мога да предвидя какъв пазарен дял ще запазят те, каза той, но допълни, че би се постарал да възвърна старото име на пощите. По думите му всяка една мярка ще бъде свързана и с оптимизация на човешките ресурси, но не би предприел нищо, без да знае какъв ще е социалният ефект.


След срещи с автобусните превозвачи е установил, че основният проблем е работата в сивия сектор, която съсипва редовните участници в сектора. Според Кръстев трябва да се проведат съвместни акции с полицията за проверки на случайните превози, например, за да се прекратят незаконни практики.


"Не е тайна, че възрастта на автобусния парк е много висока. Необходимо е обновяване, но то е свързано със средства", подчерта още служебният министър. По думите му, когато бъде притиснат сивият сектори и парите отиват при редовните превозвачи, това може да се промени.

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 605 Неутрално

    вЕрваме му! Продажбата на Товарни превози е предателство на бъдещите поколения на България! Ще има размирици?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  2. 2 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 360 Весело

    какви мерки ще обяви ?

    имам конкр. представа от състоянието в железницата!

    изпълнителският персонал крадеше като за последно

    ръководният.....

    е , чекмеджето е празно -
    следва "хирургическа операция" без анестезия.....
    който издържи

  3. 3 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Спрете кражбите...толкова е просто.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  4. 4 Профил на lp2
    lp2
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Вкарайте частни оператори, направете БДЖ съвсем мъничка само за селцата. После всичко си идва на мястото.

    До коментар [#1] от "Къти":

    Стига с тия глупости за "предателства". Да развиваш свободен пазар вместо държавен монопол е далеч по-разумното нещо в случая.

  5. 5 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 360 Весело

    [quote#4:"Лъчо"]Стига с тия глупости за "предателства". Да развиваш свободен пазар вместо държавен монопол е далеч по-разумното нещо в случая[/quote]

    младостта не винаги е Плюс
    емоцията подвежда

  6. 6 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 360 Весело

    [quote#4:"Лъчо"]Стига с тия глупости за "предателства". Да развиваш свободен пазар вместо държавен монопол е далеч по-разумното нещо в случая[/quote]

    младостта не винаги е Плюс
    емоцията подвежда

  7. 7 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 360 Весело

    [quote#4:"Лъчо"]Стига с тия глупости за "предателства". Да развиваш свободен пазар вместо държавен монопол е далеч по-разумното нещо в случая[/quote]

    младостта не винаги е Плюс
    емоцията подвежда

  8. 8 Профил на lp2
    lp2
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#6] от "Съгласен":

    Национализмът винаги е емоционален и непрагматичен - особено пък икономическият, хех.
    "Да поддържаме с малкото си пари това непечелившо предприятие държавен монополист, защото е строено от родителите ни и ще го завещаем на децата си! Йеа!"

  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1266 Гневно

    Мярката е една господин Министър,около 4-5 милиарда евро за закупуване на нови локомотиви и вагони,за нови сигнално охранителни системи,нови технологии във вагоно-ремонтните и локомотивни депа,инвестиции в подобряване условията на труд.Всякакви други мерки необезпечени финансово или недостатачно финансирани са обречени на провал и са пополистки.

  10. 10 Профил на lp2
    lp2
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#9] от "chicago514":

    Т.е. да даваме още (безумно скъпи) лекарства на мъртвеца?

  11. 11 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#4] от "Лъчо":

    Да, Лъчо, видяхме го този модел и с ЕРП-тата?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  12. 12 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 360 Весело

    [quote#8:"Лъчо"]Национализмът винаги е емоционален и непрагматичен - особено пък икономическият, хех. [/quote]

    колега , ако си роден през 1989 - думи като национализъм , прагматика,икономика............

    нещо не подхождат

    ако подписваш платежни нареждания във собствената си фирма поне за 5 000 лв ...........
    тогава ДА , имаш право

    нищо лично..........диалектика

  13. 13 Профил на lp2
    lp2
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#11] от "Къти":

    Какво си видял? Едно ЕРП за един регион, другото - за друг. Кога се конкурираха две електроразпределителни компании за тебе?

    Аз говоря за кадърно поддържан и пазен свободен пазар - с повече от един железопътни оператора, борещи се за клиентите си с качествени услуги и хубави цени. В момента изглежда нереално, но е напълно възможно.

  14. 14 Профил на lp2
    lp2
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#12] от "Съгласен":

    "Усти го ти тоя уе, той малък, не разбира"

  15. 15 Профил на Paprika
    Paprika
    Рейтинг: 829 Неутрално

    В бЪлгарски пощи положението е трагедия.едни лелички пишат в едни тефтери и работят в остаряла морално и материално база. въвеждането на софтуер и оптимизацията на работата неминуемо ще доведе до съкращения на голям човешки ресурс. затова и никой не смее да се захване с преструктурирането и модернизацията на пощите. съпротивата ще е неистова, а загубата на рейтинг е гарантирана.

    На 12 май с 27 номер
  16. 16 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#13] от "Лъчо":

    Видях че сметката ми за ток, за декемшри беше със 150% по-висока от тази за ноември. Не си измислям, истина е. А Товарни превози са важни, защити има проект за тунел под Босфора, с Ж.П. линия, по която ще се возят стратегически продукти от Мала Аезия към Европа! Някой "добре изглеждащ бизнесмен" иска от сега да се подсигури, а пишман родните поУитици ни играят цирк, за даи заблудят.

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  17. 17 Профил на lp2
    lp2
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#16] от "Къти":

    Според теб ако имахме едно държавно ЕРП (индиректно управлявано от политиците) нямаше да има никакви проблеми, така ли? Имаш завишени сметки, защото компанията е частна, или защото държавата е некадърна и няма работещи контролни органи, съдебна система и изпълнителна власт?

    И ако държавата е некадърна, защо аджеба искаш да й дадем още повече власт, пари и компании в ръцете?



  18. 18 Профил на newmind
    newmind
    Рейтинг: 510 Неутрално

    Решенията са две:
    1.БДЖ фалира ,буквално то е фалирало,но не е обявено в несъстоятелност поради стратегически причини и страх от масово недоволство,напр. стачки на ж.п. работниците, а те са хиляди. След фалита обаче се създава ново държавно дружество и се тръгва на чисто. Част от кредиторите ще бъдат удовлетворени,част не. Част от работниците ще запазят работните си места,част не.
    2.Приватизация. По-трудния вариант. Защото цената на железницата е 1 лв. При 800 000 000 лв. дългове и нереформирана структура.
    3. При вариант 1 железницата (ж.п. линиите) се дава под аренда например на Румънски оператор,вече има такъв желаещ и нещата отиват по местата си.
    Резил е сега доколкото зная да няма нито един спален вагон в БДЖ,що за компания е това? Време е за пълна промяна,драстична,но точно поради тази причина отново сме във времето на удължаване на агонията за след изборите. От това ще страдат само пътниците и ние данъкоплатците защото от нашите данъци се взимат милиони левове които се изсипват в БДЖ пясъците. По-правилно ще бъде вместо да се изсипват от нашите пари в БДЖ тези пари да отиват за медицина,образование и пенсинонерите.

  19. 19 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Кръстев беше категоричен, че за да се подобри състоянието в сектора, са необходими добре обмислени стъпки. "Действията в БДЖ трябва да са много отговорни", каза още той и допълни, че крачката трябва да е ясна и точна, затова за момента няма да сменя ръководството на дружеството.
    Кристиан Кръстев, щом действията в БДЖ трябва да са много отговорни тогава по-добре ти остави за следващият неслужебен министър на транспорта.

  20. 20 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    Транспортът винаги е носил добри печалби за БГ.Само приватизацията с БДЖ създаде проблеми,но това е обяснимо с преструктурирането на икономиката,няма как ще изтърпиме както казват от Кипър

  21. 21 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 781 Любопитно

    [quote#7:"Съгласен"]младостта не винаги е Плюс
    емоцията подвежда[/quote]
    Мъдростта е гънки, а не бръчки...

    [quote#12:"Съгласен"]ако подписваш платежни нареждания във собствената си фирма поне за 5 000 лв ...........
    тогава ДА , имаш право [/quote]
    А ти бориш ли се да подписваш дялове в БДЖ?
    И дори да го приватизират, няма да го изнесът от България, а ще остане тук. Ама вече няма да наливат от твоите данъци там, а онези ще си носят последиците. Ако има начин ще го направят печелившо, ама вече ще е за собствен риск, а не на държавни инжекции и безхаберие. След всяка катастрофа, се оказва, че новата апаратура е купена и отлежава в мазето, вместо да е монтирана и да предотвратява скъпи аварии. В твоята фирма така ли е?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  22. 22 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Има хора които хабер си нямат от железница и ми сравняват с разни заводи,ЕРП и други търговски дружества.Задавам въпрос:Колко камиона трябва трябват за да се превозят 6000 тона гориво от Бургас до София?Това е количеството което всеки ден тръгва с БДЖ.Колко автобуса могат да докарат 800 човека на един път в София,това го може един влак.Докато това същото разстояние Бургас - София може да се мине за 2 часа,няма автобус който може да направи това.За това ви говоря за обезпечяване с пари за да се модернизира този транспорт.Другите мерки дето ще ми ги вземат са крпи-черга.

  23. 23 Профил на ........
    ........
    Рейтинг: 360 Весело

    [quote#21:"gost22"]Мъдростта е гънки, а не бръчки... [/quote]

    младоста е "Сила" а не Разум

  24. 24 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1229 Гневно

    Първата грешка на правителството на Герб беше, че вместо да преструктурира БДЖ, наляха още 400 млна пари. За тази цел взеха даже заем в 2009 г.?! След това в 2011 г. направиха структурни реформи в някаква степен, но беше вече късно....За сведение, дълговете на БДЖ от 176 млна преди заема в 2009 г. сега са 800 млна!? Всичко това е на наш гръб....

  25. 25 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1229 Любопитно

    "се ремонтират в Турция" - А защо не се ремонтират в България?!

  26. 26 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 781 Весело

    [quote#22:"chicago514"]Докато това същото разстояние Бургас - София може да се мине за 2 часа,няма автобус който може да направи това.[/quote]
    Я дай разписанието на този влак и от коя гара тръгва, че да го ползвам. Като чета какво предлага в момента БДЖ, няма нищо под 6 часа. А за бензина, има и по-евтин вариант, ама много крадци ще има по тръбите, а нямаме толкова правосъдие...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  27. 27 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#13] от "Лъчо":

    Явно не знаеш, но това го има и в момента в товарните превози - БДЖ отдавна не са монополист. Обемите са паднали, но щата е същия, както и техниката. За да са ниво на новите конкуренти се иска промяна и инвестиции.

  28. 28 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 439 Неутрално

    Пълна ревизия на решенията на ръководството на БДЖ от комисия включваща представители на роботниците ми се стува добра мярка.

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  29. 29 Профил на cup_of_tea
    cup_of_tea
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#22:"chicago514"]Колко автобуса могат да докарат 800 човека на един път в София,това го може един влак.[/quote]

    Въпросът е колко пътници ще изберат да се качат на влак. А това, че капацитетът му е хиляда или две хиляди души, вече е на второ място.

  30. 30 Профил на pentuer
    pentuer
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Години наред БДЖ се източваше от вън и от вътре,всеки нов
    министър правеше сделки лоши за дружеството но добри за
    за него,работещите крадяха каквото могат, кога гориво кога каквото намерят...е как да е добре...

  31. 31 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Кристиян Кръстев е първият мениджър в транспортното министерство, който веднага разбра кой е главния проблем за трагичното състояние на БДЖ - ръководството на железницата, начело с председателя на съвета на директорите Владимир Владимиров, изпълнителния директор Велик Занчев и управителите на двете дъщерни дружества - пътнически и товарни превози. Браво г-н министър! Всички железничари очакваме до края на тази седмица да обявите персоналните промени в ръководството на железницата и се надяваме те да не са половинчати. Върнете професионалистите в БДЖ и с тяхна помощ ще ОСТАНЕТЕ в ИСТОРИЯТА НА ТАЗИ СТО ГОДИШНА КОМПАНИЯ.

  32. 32 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#3] от "NPaine":

    То трябва до всеки вагон полицай

  33. 33 Профил на ibmibm
    ibmibm
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Защо Кристиян Кръстев не разпореди незабавно одит от агенция за държавен финансов контрол на всички обществени поръчки, които са направени през мандата на председателя на Съвета на директорите Владимир Владимиров?!? Само така ще разбере дали в БДЖ са се осъществявали корупционни практики. Но одита да обхване не само пътнически превози, но и товарни превози, защото там далаверите са ЧУДОВИЩНИ.
    Ако Кръстев е частен собственик на БДЖ и знае, че има центрове за източване на финансови средства, би ли чакал някой да му подаде сигнал или ще осъществява постоянен контрол?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах