Започва работа по проекта, включващ тунела под Шипка

Централният площад в Габрово

© Весела Николаева

Централният площад в Габрово



Началото на проекта, част от който е и изграждането на тунел под връх Шипка, ще бъде положено днес. 


В Габрово ще бъде направена първата копка на 23-километровия обходен път на града. Изграждането му се финансира от  Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. На церемонията ще присъстват президентът Росен Плевнелиев и вицепремиерът и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева. 


Проектът "Обход на град Габрово" ще се изпълнява в две фази. Първата фаза, чието начало е днес, 
включва строителството на участък от 23.254 км, етапна връзка на обхода със съществуващия път І-5 с дължина 3 км и изработването на разширен идеен проект за тунел под Шипка.




Втората фаза, през която ще се извърши строителството на самия трикилометров тунел, ще се осъществява през следващия програмен период - между 2014 и 2020 г., когато от еврофондовете ще бъдат осигурени около 150 млн. евро за него. 


Изпълнител на обходния път на Габрово е консорциум ПСВТ, в който участват: "Хидрострой" АД, "Пътни строежи – Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой – Т" ЕАД. Договорът за строителство е за 92.94 млн. лв. с ДДС. Срокът за изпълнение е 540 календарни дни.


Обходният път на Габрово е част от Трансевропейски транспортен коридор ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север – Юг. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България.


Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са: Русе – Велико Търново – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа) и Оряхово – Севлиево – Шипка – Стара Загора – Свиленград (Маказа).


С изграждането на тунел под Шипка ще се осигури най-доброто трасе, пресичащо Стара планина. Ще се улеснят транспортните връзки между областите в Централна Северна България – Ловеч, Русе, Плевен, Велико Търново, Габрово, и тези от Централна Южна България – Пловдив, Стара Загора, Хасково, Кърджали и Смолян, съобщи агенция "Пътна инфраструктура".

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    Ако имахме читава съдебна система, доста депутати и министри щеше да работят на обекта, и цената можеше доста да се понамали. Бойко много обичаше да ги поеФтинява.

  2. 2 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    "С изграждането на тунел под Шипка ще се осигури най-доброто трасе, пресичащо Стара планина. ""
    ==============

    За този тунел слушам и чета десетки години !
    Дали ще съм жив да го видя направен ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  3. 3 Профил на Euronymous
    Euronymous
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Изпълнението е важно и ако е чужда фирма за най-много пет години е готов тунела.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !
  4. 4 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1291 Весело

    Както би казал и Сюлейман паша... доста се позабави тази работа...

    Свобода за Надежда Савченко!
  5. 5 Профил на bond
    bond
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Поредният балон, който ще се спука. Ще построят един на никого ненужен обходен път и дотам.

    james bond
  6. 6 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 814 Весело

    Скъпо начинание, за което се пише от средата на 1880-те години!!!
    Едва ли сега до това сме опрели след като имаме Хаимбоаз реконструиран и наблягаме на трасето на Дунав мост 2....
    Ама едни 94 млн.лв. парета трябва да се изхарчат.....
    По добре беше да се концентрират на разширяване и оправяне на трасето Бяла Русе (от разклона преди Бяла) гора вода е, такъв го знам от 1957 година.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    Най-после!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на Харалампий
    Харалампий
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Този тунел е смешен от инженерна гледна точка, а тук ни го представят като нещо супер сложно и мегаломанско. В Австрия тунели до 3 км има десетки и ги правят в час по трудово обучение.

    Never underestimate the predictability of stupidity
  9. 9 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Нали имаме започнат тунел от другата страна на Стара планина, близо до Шипка? Защо не се доизкопае той?

  10. 10 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Това е нещо много добро,от завоите ми става лошо

  11. 11 Профил на kiril petrov
    kiril petrov
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Обяснявам.

    Проекта не стартира защото никой не плаща геологичното разузнаване (доста скъпи сондажи)

  12. 12 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 870 Любопитно

    Щом Дунав мост 2 го строиха 10 години, тунела под Шипка сигурно ще откара поне 50. За геоложките проучвания надявам се, че няма да забравят нашия най-голям специалист хидрогеолог и въобще всестранно развита личност

  13. 13 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#2] от "Чардо":

    Какви десетки години, бе брат. Чети:
    "През декември 1897 г. Народното събрание единодушно одобрява проекта за прокарване на тунел под Шипка (тогава железопътен тунел). За съжаление година по-късно правителството пада и теснопартийните интереси налагат друг проект – линията Царева ливада – Кръстец – Дъбово."

    Аз не зареждам в Лукойл.
  14. 14 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 835 Неутрално

    До коментар [#5] от "bond":

    На мене ми е нужен.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  15. 15 Профил на starez
    starez
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Ох, дано съм жив да го видя.Който живее в Габрово, знае защо се строи обходен път.

  16. 16 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Е сега е момента всички ултраси да ги хванат да свършат нещо.

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  17. 17 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#13] от "simval":


    [quote#13:"simval"]Какви десетки години, бе брат.[/quote]
    ==========================
    Прав си , ама аз съм на 67
    и не съм минал още стоте
    Имам предвид моите ,
    а не годините от както се говори и пише .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  18. 18 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1786 Неутрално

    Добра новина. Не разбирам тези, които отричат всичко, защото не трябвало да се усвояват отпуснати пари. Подкрепям предложението на №16 Митко, че за ултрасите се отваря прекрасно място за полезна дейност.

  19. 19 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Много сте интересни една част от коментаторите!

    Обходното шосе на Габрово ще върши работа и без тунел, ще разтовари града от транзита!

    А тунела е добър, само малко къс ми се струва!

    Помня го споменат в едно постановление на БКП, но го почнаха ГЕРБ!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  20. 20 Профил на newstream
    newstream
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Успех на тунела под Шипка!

  21. 21 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 566 Неутрално

    ба ма'а'му
    ей ся вицът за тунела остаря рязко (както казват в Габрово)

    http://vicove.com/vic-36839

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  22. 22 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Аз съм за този проект, но при едно условие, всички изкопни работи да бъдат извършени на ръка - с кирки,лопати и превозни средства РК1. Обаче всичките тези оператори на средствата за копаене и превоз да бъдат, от така нареченият "елит" на прехода към нищото! Евтиния и възмездие- две в едно!?!

  23. 23 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 874 Весело

    Тоя тунел трябваше през социализъма да бъде построен.Тогава се работеше по насрещен план.Свръх модерна система.Та ако стане някаква грешка,ще имаме два тунела.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  24. 24 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Тунел под Шипка е необходим, защото ще облекчи трафика между северна и южна България особено зимата. Пълен лайк съм в тази област, но не може ли да се използват минъори от затварящите се мини за неговото построяване? Не говоря да копаят с кирки, но предполагам че има съоръжения които може да се преизползват и това да намали цената на проекта.

  25. 25 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#2] от "Чардо":

    Ще бъдеш човече, само още малко търпение имай

  26. 26 Профил на the.punisher
    the.punisher
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И Президентът започна като Буда да открива навсякъде проекти. Скоро очаквам и отговорниците по хигиената към Министерски Съвет също да се включат!

  27. 27 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#23] от "PETZL":


    [quote#23:"PETZL"]Тогава се работеше по насрещен план.[/quote]
    =======================

    На Витиня има 3 двойки тунели !
    Ако минаваш от там обърни внимание на следния факт :
    става въпрос за средната двойка тунели .
    Единия тунел от София към Ботевград е прав като опънат конец от начало до край !Как влезнеш в тунела му се вижда другия край !
    А съседния му тунел , който е в обратна посока е КРИВ ! ?Извит е навън в дясно и изобщо не му се вижда края . Чак като стигнеш средата на тунела , тогава му виждаш края.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  28. 28 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Много интересно - ще се построи 23 км. път, който ще завършва с "разработването на идеен проект за тунел".

  29. 29 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 623 Неутрално

    [quote#11:"kiril petrov"]Проекта не стартира защото никой не плаща геологичното разузнаване (доста скъпи сондажи) [/quote]

    Тепърва са осигурили пари за изработването на разширен ИДЕЕН ПРОЕКТ за тунел под Шипка.
    ПОСЛЕ СА ВСИЧКИ ТЕХНИЧЕСКИ ПРОЕКТИ и сметки!
    След това строителство-ако има пари
    И всичко това , след Обществени поръчки...

  30. 30 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 835 Весело

    До коментар [#17] от "Чардо":

    Ами стискай зъби, доде стигнеш стоте, тунелът може и да стане. Щвейцария направи 57 км тунел, ние едно 3 км тунелче го умуваме 115 години.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  31. 31 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 689 Неутрално

    През 1984 г. - т.е. преди 30 години - Швейцария има 127 километра железопътни и 50 километра автомобилни тунели.
    Построени без Европейски фондове и рязане на лентички.
    Сега сигурно са повече.
    Защото хората не крадат, а бачкат.

  32. 32 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#2] от "Чардо":

    дано доживееш
    Но ако стане БСП на власт не съм сигурен ,че ще се започне дори.

  33. 33 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#31] от "ppopov_67":

    Има петрол там,а тука има РОМИ.

  34. 34 Профил на theWho
    theWho
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Аз лично смятам, че е много по-належащо да се подобри пътят София-Варна. Минаването през Търново е приключение с вечните им ремонти, малоумни кръгови движения и абсурдно околовръстно, след това проходът преди Търговище се минава със 60, и до Шумен няма къде да се изпревари безопасно.

    Ако продължат варненската част на Хемус поне до Търново, това ще е голямо облекчение.

  35. 35 Профил на ikoden
    ikoden
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#2] от "Чардо":

    Чардо това и от теб зависи - не пий, не пуши и яж плодове и зеленчуци

  36. 36 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Тоя прословут тунел под Шипка само 3 км ли трябва да бъде?!? И толкова години не сме го направили. Аз като съм чел за него ми се е струвало, че ще е нещо поне около 10км. Че те в София изкопаха няколко десетки километра метро за 2-3 години, какъв му е толкова проблема на тунел?

  37. 37 Профил на ikoden
    ikoden
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#13] от "simval":

    Царева ливада – Кръстец – Дъбово
    Май прасето ми изяло географията, нямам и представа къде са, а още по-малко защо това е било от национален, хмм дори теснопартиен интерес. Дали не са си прекарвали влакови линии до чифлиците отделни министри?


  38. 38 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Щом е нужен, нека го строят. Всъщност, доколкото знам когато се е прокарвала балканската жп линия, първоначалният проект е бил именно този. А Троян-Христо Данов кога?

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  39. 39 Профил на s1lv3r
    s1lv3r
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#5] от "bond":
    Явно изобщо не си наясно с географията на България, затова по-добре мълчи!

  40. 40 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    До коментар [#19] от "Цацаров взе 5-6% от ГЕРБ! Касиране!":

    Помня го споменат в едно постановление на БКП, но го почнаха ГЕРБ! "

    -Аз ще се радвам да го построят ГЕРБ-строители са,имат опит с кирката и лопатата от първите копки и така ще си отработят"народната любов",вместо да се излежават в килиите.

  41. 41 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3123 Весело

    До коментар [#21] от "greenhrast":

    +++. Ха-ха-ха.

  42. 42 Профил на s1lv3r
    s1lv3r
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#31] от "ppopov_67":

    От 19 век,че и от по-рано, тоест преди повече от 130 години, Швейцария е оазис за парите на различни олигарси, фамилии от аристокрацията и силните на деня! Това е все едно да правиш сравнение между кит и чайка и да обясняваш, че кита не може да лети!

  43. 43 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 492 Разстроено

    До коментар [#4] от "GogoPG":

    И не само Сюлейман Паша , ами някой от съвременните граждани с турско съмосъзнание като - Лютви Местан, Ахмед Доган, и т.н. биха казали че е закъснял с има, няма 135 г.

  44. 44 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 822 Весело

    До коментар [#2] от "Чардо":

    Владо ,пак ще ти пейстна една стара смешка за тунела под Шипка и да ти пооправя настроението .

    Само може да ти требе "Windows Bay Ganyo"


    "Края на 2012 г.

    Най–после е избран изпълнител за прокопаване на тунел под прохода Шипка. Месец по-късно челната копаеща машина се разтърсва от мощен удар и спира.

    Екипът от специалисти и работници се събира мястото, а после следва буря от възклицания, вариращи от „О, май год!” до „Бах мааму!”. Скоро идва полиция, после официални лица, районът е отцепен. Всички следят новините и сменят канала точно преди спорта, което срива тотално рекламния пазар. За всеки случай проектът е променен и се почва копаене на съвсем друго място, но и там се повтаря същото – удар и т.н.

    Извиканите на място геолози (впрочем, доста идват по собствено желание) само констатират неумолимата истина – тунел няма да има. Понеже цялата основа за планината е един огромен слитък самородно злато, с тегло около десет милиарда тона.

    Когато научава новината, министър- председателят, който в момента одобрява стратегия за доказване, че всъщност сега народът живее много по-добре и много повече от преди три години, се сепва, отказва да отиде да открие линията на метрото „Люлин – Перник” и звъни на президента. Тъй като това е почти прецедент в последно време, държавният глава оставя за миг плана, предназначен да убеди всички, че Софиятекноухау ще бъде новата и най-голема силиконова,силикатна и силициева долина и вдига слушалката на специалния телефон.

    „Роско, разбра ли?” – пита възбудено министър- председателят – „Я зарязвай всичко и ела да се напием!”

    Когато чува новината, президентът само успява да попита: „Шефе, ама верно-на всеки километър и така – до края?” Чул потвърдение, нарежда приготвят кортежа, а пилотната кола е пратена да купи домати – от розовите, които са най-скъпи. Така де, толкова злато не се намира всеки ден.

    Световните борси се сриват, неподготвени за подобен удар. Тъй като обаче твърде малко са страните, досетили се да държат резерви в калай или синьо сирене, нищо не може да се направи. Освен да се завижда, разбира се.

    Редица основни играчи в в родното публично пространство получават микроинфаркт – да е тон-два, да го откраднеш, но цяла планина реже ли се с ножовки? Това да не ти е подводница? А и всичко е блокирано от армията, стреля се без предупреждение.

    Но все пак скоро кирките достигат цената на телевизорите и дори се превръщат в уместен сватбен подарък – да направиш първата копка, така да се каже. А оксижен се разменя срещу джип, но пак е трудно да се намери.

    2013 г.

    България отдавна е изплатила всички свои дългове и сега кредитира съседите си. Сериозно се обсъжда идеята левът да стане общоевропейска валута, но БНБ се колебае – все пак, да ни висят на гърба толкова икономики.... Никой вече не работи, заплатите се получават по сметка от държавата, голяма част от банките фалират, понеже никой не иска парите им.

    Всички български емигранти се връщат у дома, въпреки настоятелните молби на местните власти да останат и да харчат там парите си. Митниците и Министерството на труда и социалните грижи са премахнати като абсолютно излишни.

    „Ролс-Ройс” и Бойко Борисов откриват завод в Ловеч само за нуждите на местния пазар.

    2014 г.

    Партиите са премахнати, понеже вече никой не го е еня за тях. Някой се сеща, че тя всъщност и Стара планина някога била подарена от народа на баща му, но този път го отсвирват. Обиден, той предлага да го направят поне цар.

    България става президентска република. За държавен глава е избран бившият министър-председател, понеже в кампанията си успява да докаже, че именно ТОЙ е бил инициаторът да се прокара тунела, в резултат на което... Печели всички гласове на трите процента българи, направили си труда да отидат до урните. Впрочем, според новоприетата конституция това е не е проблем – нейният член първи гласи: „Гледай си живота и не се прави на интересен”.

    Сменен е и химна – сега той се нарича „Селската баня”, като при особено официални случаи на места се пее „на-на-на”.

    Най–големите световни банки заемат мястото на фалиралите местни. На мястото на „Кремиковци” започва строежа на „Българияленд”, увеличено копие на „Дисниленд”.

    Македония, Турция и Гърция започват да излъчват новини на български език.

    2015 г.

    Цар Киро купува „Манчестър Юнайтед” и назначава за президент Александър Томов. В резултат на това Бербатов прекратява договора си, връща се у нас и спори за титулярно място в „Спортист” – Своге с Кристияно Роналдо.

    Променена е изцяло учебната програма в средния курс – например, по математика се изучават само броене до сто и теория на вероятностите (основно приложението й при игра на рулетка). По литература се учи само Винету .Останалите предмети почти всички отпадат, понеже на богат човек образование не му трябва. В часовете по физическо възпитание се играе само голф.

    България излиза от НАТО и го наема като частна фирма за охрана на границите да спира увеличаващите се вълни от имигранти.

    Провежда се преатестиране на хотелите в страната и всички, получили по-малко от шест звезди са съборени и построени отново.

    Потомците на Балдуин Фландърски (и цялата им рода до десето коляно, както и съседите) претендират да получат българско гражданство.

    2016 г.

    Вестник „Капитал” купува "Файненшъл таймс", добавя там форум и забранява писането на латиница в него. Впрочем, това е проблем само за по – възрастното поколение – младите вече три години учат български като основен чужд език и общо-взето се оправят.

    Страната е залята от испански, френски и немски емигранти, работещи основно в туризма и строителството.

    Главният офис на „Майкрософт” е преместен в Правец, а Бил Гейтс обича да отдъхва на пейката до паметника на Тодор Живков. На пазара се появява новият ”Windows Bay Ganyo””, който работи само с гласови команди на български. Например, за рестарт се използва: „Abe az shto ne ti…”

    В знак на добра воля и желание за бъдещо сътрудничество от всички европейски затвори са освободени лежащите там българи, въпреки че никой не е молил за това.. Цялата тази пасмина пристига на летище София и директно е изпратена в Белене – по това време вече известен курорт. Осъдените денем прекарват времето си на спа-процедури, а вечер в казиното. „Амнистия” се смята за неприлична дума и никой не я използва.

    2017 г.

    „ЦСКА” и „Левски” за пореден път отказват поканата за участие в Шампионската лига – пари не им трябват, а и ги мързи да тичат. БФС тегли жребий кой да преставя страната (никой не иска), пада се на „Калиакра” и те проклинат лошия си късмет. След месец спортните медии по света се възхищават на подвига на „Реал” – Мадрид, който въпреки скромния си бюджет успява да завърши наравно на свой терен със звездната селекция на българския клуб.

    Откупената обратно от държавата БТК на свой ред купува Дойче Телеком и още няколко големи оператори. В знак на уважение към славното минало целият чуждестранен мениджмънт е задължен да ползва само стационарни телефони.

    Започват снимките на „Батман-5” – „СуперЛюбо”. На границата са заловени първите американски и японски емигранти.

    2018 г.

    Като първа световна икономическа сила България осъзнава своя дълг пред човечеството и почва да се меси във всички регионални конфликти. Понеже – нали помните – отдавна няма армия, просто изпраща свои представители да декларират, че ако вие не...., ще спрем инвестициите у вас. Обикновено след подобно изявление враждуващите страни почват да се прегръщат и отварят бутилка с гроздова.

    Тъй като страната разполага с огромен фонд за исторически изследвания и спонсорира кого ли не, скоро всеки ученик в Европа е твърдо убеден, че България е спечелила сама Втората световна война срещу съюза на Германия, СССР, САЩ , Япония и останалите, въпреки че подло са били бомбардирани с атомно оръжие малките сливенски селца Хирошимово и Нагазаково. Все още се спори обаче дали Наполеон е бил роден Плевен, или само коренът му е български.

    Водени от носталгията, известни наши финансисти – като Симо Сороса например – си играят с икономиките на Великобритания или Италия и понеже им е в кръвта, почти ги докарват до фалит. Но когато местните започнат да палят парламентите, ние поемаме разходите и всички са доволни.

    България извежда двадесети пореден сателит в космоса, за да могат и членовете на експедицията ни в Антактида да гледат мача „ЦСКА” – „Левски”.

    11.09.2019 г.

    Два самолета, отвлечени съответно от американски и японски терористи, се насочват към двата най-големи мола в София.... А още не сме изхарчили и половината от златото.

    11.09.2019 г.

    Водачът на терористите пази инструкциите си в лаптоп, а той естествено, работи под новия „Windows Bay Ganyo”. Човекът е напрегнат, казва няколко команди едновременно и системата забива. Паникьосан, лидерът произнася сакралната фаза за рестарт: „Abe az shto ne ti…” Тогава един седящ наблизо пътник – бабанка и половина - отваря очи, обръща се към баш-терориста и с думите - „ти ли бе, келеш?”, му забива такъв шамар, че го вкарва под най-близката седалка.

    Шумът събужда и останалите пътници и когато те разбират, че ги отвличат, просто пребиват всички терористи с празни бутилки от уиски.

    Мадона, препасана с престилка и с лопатка в ръка, заобиколена от екипа си, сади нова трева на националния стадион – поставено е изрично условие, че това е единствения начин да й бъде разрешено отново да пее у нас, а за такова нещо...

    2020г.

    Това е основно година на зрелищата, понеже хляб има в изобилие – Миланската скала гастролира във Видин,Банкя, Лом и Свищов, Емир Костурица снима „Добруджа Дриймс”, известен политик от миналото се жени за пети път, но вместо от Ибрям Папазов събитието на стадиона е озвучено от Елтън Джон, който за целта добавя в репертоара си „Шакадъм” и т.н.

    С референдум се взема решение сградата на Народното събрания да бъде съборена, а на нейно място да се построи арена за корида – хората искат зрелища, които отдавна вече липсват. Самите депутати са отвикнали да спорят помежду си и общуват от своите домове по Скайп – с конферентна връзка. Това най-после решава и някогашния проблем за гласуването с чужди карти.

    Поредния кръг на Формула 1, провеждан както винаги в последните години по околовръстното в София, отново се печели от пилотите на „Приста ойл”.

    2021г.

    В България възниква крайноляво екстремистко движение, наречено „Митко Бомбата”. Членовете му се определят като антикапиталисти, антиглобалисти и антифилателисти (последното вероятно е техническа грешка, но така е записано в програмата им). Те веднага прибягват към насилие – жестоките терористични актове варират от повреждане на уредбите в няколко столични дискотеки до раздаване по улиците на балони в гадно-лилав цвят. Това стресира малките българчета и те вечер не искат да заспят, а родителите им призовават за възмездие.

    Но чашата прелива, когато терористите успяват да изсипят в главната цистерна на пивоварна „Каменица” десет чувала с ментови бонбони и бирата на половината страна добива отвратителен дъх - вярно, ние българите сме цивилизован и търпим народ, но всичко си има граници.

    Президентът излиза с реч, предавана в паузата на най-гледания турски сериал и заявява, че българският начин на живот е застрашен – на карта са поставени националните интереси. Веднага са извикани американски и руски командоси и терористите са заловени на тротоара, докато раздават поредната партида балони.

    Съдът е строг, но справедлив. Членовете на екстремисткото движение са обвинени в нарушаване на член първи на конституцията – ако помните, той сега гласи – „Гледай си живота и не се прави на интересен”. Наистина, защитата успява да докаже, че подсъдимите са изпитвали искрено удоволствие от действията си, но обвинението контрира – а защо се правят на интересни тогава? Срещу това не се намират аргументи и екстремистите са осъдени.

    Присъдата е жестока – да изкарат една седмица при условията, за които се борят. За целата им конфискуват хаванските пури и финландската водка (атрибути на всеки истински революционер в съвремена България) и ги изпращат в специално съхранен за целта завод отпреди десет години, който иначе е музей. Там, под зоркия поглед на един пенсиониран мениджър, те са принудени при нечовешки условия да работят по осем часа на ден, струговайки никому ненужни детайли. На третия ден основната маса пише молба за помилване до президента, мотивирайки се, че е била дълбоко заблудена.

    Остават да работят само фанатизираните им лидери, които дори успяват да изпълнят по половин някогашна норма. Вярата им е толкова силна, че дори издевателствата на мениджъра („стига сте ходили през пет минути до тоалетната”, „ще говорите по мобилните телефони само в почивките”, „на работното място не се четат вестници”) не успяват да ги сломят.

    Но човешките възможности са ограничени – когато в събота ги пращат на т.нар. „бригада в помощ на селското стопанство” и ги заставят цял ден да берат домати, те, презирайки себе си, също се отричат от идеологията.

    Президентът подписва заповедта за помилване, но като превантивна мярка всички членове на движението са заставени да изгледат целия сериал „На всеки километър” и накрая да напишат съчинение по него. Двама успяват да избягат в чужбина, останалите променят възгледите си и до края на живота си остават с крайнодесни убеждения.

    2022 г.

    С левите е приключено, но оня бивш лидер, на когото пя Елтън Джон, отново се кани да се развежда и от нямане какво друго да прави, решава да се върне към началото на политическата си кариера. За целта той събира на любимия си стадион хора от някогашно етническо малцинство - с доста труд, понеже от една страна, никой вече не се интересува от религия (за какво да молиш бог, както и да се нарича той, когато имаш всичко?), а от друга – всички се гордеят, че са граждани на България и се представят именно като такива по света. Да се определяш по произход звучи като самообида и никой не го прави.

    А и сега хората уместно си задават въпроса – защо да се налага да мразиш съседа си, ако и двамата живеете добре и няма за какво да му завиждаш?

    Та - публиката изяжда курбана, гледа борбите и се разотива, като преди това съветва организатора да си гледа булката и да не ги занимава с глупости.

    В цялата страна се провеждат всенародни тържества, посветени на десетгодишнината от намирането на златото. Има много концерти, по площадите хората играят хора и ръченици, полагат се венци пред Паметника на геройски уволнените в борбата за победата на капитализма... Кулминацията е огромна дискотека на открито на връх Бузлуджа, а на пулта като диджеи се редуват бившите министър-председатели, които в рап-стил разказват какво са направили по свое време за Родината, за трудностите, които си преодоляли, за да се стигне до тук...А хората танцуват под музиката на откровенията им."

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  45. 45 Профил на ikoden
    ikoden
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#31] от "ppopov_67":

    Да това са стари данни, сега имат и най-дългият тунел в света - 57 км, вече прокопан, ще влезе в експлоатация 2016 г.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Base_Tunnel

  46. 46 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 767 Неутрално

    [quote#6:"boby1945"]Ама едни 94 млн.лв. парета трябва да се изхарчат..... [/quote]

    Нали даваме по 70 млн. лв. на тютюнопроизводителите всяка година и май над 80 млн. лв. за военни контингенти зад граница, така че няма страшно.

  47. 47 Профил на vangogh
    vangogh
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това някаква шега ли е, толкова чудене и маене за 3км тунел?!? За да има поне малко смисъл трябва да е поне 10км, иначе в нормланите държави това е проект за 1 година, а не от 2013 до 2020.

    Швейцарците правят 16км ЖП тунел под Алпите през 1882, но явно живеем в заблудата, че сме само 100 години зад цивилизованите държави.

  48. 48 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1138 Весело

    До коментар [#37] от "ikoden":

    По-скоро до въгледобивната мина на някои господа.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  50. 50 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Магистрала/скоростен път с 3 км тунел под Шипка е убийство за природата. Требва да е поне 7-8 км. Всички глупости за надлези и подлези за диви животни са прах в очите, никой не ги ползва.
    Жалко че немаме еколози а само поръчкови псевдоеколози, които стават и легат с мисълта за Цеко.

  51. 51 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 521 Любопитно

    До коментар [#8] от "Харалампий": Така е, но доста от пишещите тук не са ги виждали... Има и по над 8 км. тунели в Австрия, като типичните са по 1-2 км, а този между Langen и St. Anton е 14 км и е построен за... 3.5 г. !!! Този от 3 км. при Шипка, австрийците ще го направят факултативно...

    911,959,964,993
  52. 52 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 513 Неутрално

    Ако този тунел го направят както правиха всички нови ремонти в Габрово, които след 1 година започнаха да се разпадат - извинете, но аз през такъв тунел не бих минал и пари да ми дават.

    Не че е лоша идеята ама с това качество с което строят Герп буквано си е самоубииство да минеш през този тунел.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  54. 54 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 814 Весело

    До коментар [#38] от "badjanak":

    Никога, щом не стана за 125 години, няма да стане никога....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  55. 55 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Втората фаза, през която ще се извърши строителството на самия трикилометров тунел, ще се осъществява през следващия програмен период - между 2014 и 2020 г., когато от еврофондовете ще бъдат осигурени около 150 млн. евро за него.

    ================

    Смятайте колко е изстъргана до дъно държавната хазна, щом сега не могат да се намерят 300 млн лева за тунела, а ще се чакат евросредствата. Та това е сумата, която Цветанов потроши за 3 години да шпионира българите.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  57. 57 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Къде е Бойко да пререже лентата за първата копка и да подари бутилка шампанско на багериста???

    В интерес на истината проектът стартира точно заради Герб!

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  58. 58 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 475 Неутрално

    а за тунел под Петрофан някой нещо знае ли?

  59. 59 Профил на Водолаз
    Водолаз
    Рейтинг: 437 Неутрално

    Тунелът под Шипка е много важен инфраструктурен обект за България. Дано да стане!

    dragoon
  60. 60 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#54] от "boby1945":

    Дано не си прав, но нищо чудно.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  61. 61 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#32] от "bta":


    [quote#32:"bta"]Но ако стане БСП на власт не съм сигурен ,че ще се започне дори.[/quote]
    =======================

    Както съм казвал тук , аз съм в Дома за стари хора Сливен.
    И понеже днес времето е прекрасно излезнах та и поседях долу между другите баби и дядовци.
    Та се разприказвахме и за политиката и почти всички казвт че БСП е обещало да има работа !
    И когато аз им зададох въпроса как и от къде ще се появят тези стотици хиляди раб.места , те веднага казват : Ами как бе при Т.Живков -така и сега .
    И когато им разказах че тая няма как да стане защото вече никъде няма планово стопанство, те ме гледат "умно".
    Те не мислят , но като почват разговора казват :
    - Аз мисля. . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  62. 62 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#35] от "ikoden":


    [quote#35:"ikoden"]Чардо това и от теб зависи - не пий, не пуши и яж плодове и зеленчуци[/quote]
    =========================

    Оставаше да напишеш и по жени да не ходя и бабата щеше да те намери да те ступа
    Вече 5 години не пуша , но понякога все още ми просвирват гърдите . 45 години димене !
    Виж за пиенето , винаги съм казвал , че предпочитам сам да си карам колата пред пиенето , а от 64 редовно съм зад волана
    А за плодове и зеленчуци след обед ще отида до пазара с Туингото , че тук в Дома за стари хора Сливен са кът
    Приятен ден от дядо Владо

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  63. 63 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#44] от "navy":

    Почнах да го чета , ама си го разпечатах и ще го чета нощеска преди заспиване

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  64. 64 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#61] от "Чардо":

    За съжаление имаме опити с проекти от БСП и знаем,че ако не бяха дошли ГЕРБ едва ли и днес щяха да са готови дори дунав мост колко време мина и още не е пуснат ,а е на една боя.

  65. 65 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#64] от "bta":


    [quote#64:"bta"]имаме опити с проекти от БСП[/quote]
    ==========================

    Както казваш "за съжаление" !
    Най-лошото е че възрстните не мислят , а все още се поддават на агитация и пропаганда .
    А това бе и най-важния отдел в бившата БКП сега БСП

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  66. 66 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 814 Весело

    До коментар [#60] от "badjanak":

    Няма и как да стане тунел по направлението Троян Кърнаре, ако в 1888 година да е бил път №1 в Княжеството, щото икономиката на Балканите се промени яко от времената на Османската империя.
    Когато това направление е било много важно,
    първо стоките по Дунаваската граница на Империята идващи с корабчета трябва лесно да достигат беломорските граници на същата империя (Солун), Столицата на империята и останалите интересни места за търговия пак в Империята като Египет, Леванта....
    Второ войските на Империята трябва лесно да достигат Дунавската граница и Влашкото княжество, когато се наложи....
    Участъка от пътя Ловеч Троян е построен набързо от низамите в 1873-75 година, познай защо....
    Затова и не фела и днес като път ....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  67. 67 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2283 Неутрално

    [quote#4:"GogoPG"]Както би казал и Сюлейман паша... доста се позабави тази работа...[/quote]
    ЕС се чувства длъжен да осигури добра логистика и пътища за да минава турската стока безпрепятствено през Бугаристан.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  68. 68 Профил на ikoden
    ikoden
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#62] от "Чардо":

    Съвсем правилно се грижиш за себе си дядо Владо, само така! И тези, които ще строят тунела под Шипка да вземат пример да си вършат работата.

  69. 69 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#68] от "ikoden":
    То туй добре , не знам и настинка .
    Но на времето прекалих със спорта и сега съм с три подменени стави - ендопротези.
    А имам и други травми
    Да ми е жива и здрава ел.инвалидната количка , а миналата година ВИЕ форумците събрахте пари за смяна на акумулаторите й .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  70. 70 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 643 Неутрално

    да го видя няма да го повярвам!

  71. 71 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    [quote#31:"ppopov_67"]Построени без Европейски фондове и рязане на лентички.[/quote]

    да, и без нацистко злато и приходи от нелегални банкови сметки на половината престъпен свят в Европа... =)

    Аз гласувам да оставят това правителство до края на 4те години мандат на Герб.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  72. 72 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Всяка година го започваме. На различни места. Обаче някак си не можем да стигнем до тунел. Вече има-няма 100 години. Тоя идеен проект каква работа върши ? Не трябва ли вече да не е идеен ? Доста пари се похарчиха за "изследвания". Трябваше вече да има готов работен проект. Но има време викате до 2020. Тогава пак ще започнем тунела под Шипка нали ?

  73. 73 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    Много важен проект, безумно закъсня. Дано поне като го започнат, да го свърщат по-бързо.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  74. 74 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 460 Весело

    Е май няма нужда, 2020 год. ще има не повече от 4,5 милиона българи и всички ще живеят в София ...

  75. 75 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 681 Любопитно

    [quote#16:"Митко"]Е сега е момента всички ултраси да ги хванат да свършат нещо.[/quote]
    Спортни и Политически!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  76. 76 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Чудесна новина, като чета коментарите, на много хора май не им става ясно колко е насъщна нуждата от второ тунелно преминаване на Балкана след Витиня. В последните години ни проглушиха ушите с тая евроинтеграция, но най-важното е да интегрираме Северна и Южна България. Това е начинът да се даде тласък на областите на север от Балкана да настигнат доколкото е възможно южните области - с подобряване на връзките през планината.
    Срамота е, че вече имаме 2 моста при Дунав, а само едно нормално преминаване на Балкана.

  77. 77 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#66] от "boby1945":

    Под Беклемето ще трябва поне 7 - 8 км тунел, тъй като там е Национален парк Централен Балкан и горе няма да може да се строи нищо. Освен това ще трябва и обход на Троян и ще излезе поне 3 пъти по-скъпо от Шипка.

  78. 78 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 505 Неутрално

    [quote#29:"Мoni56"]Тепърва са осигурили пари за изработването на разширен ИДЕЕН ПРОЕКТ за тунел под Шипка.
    ПОСЛЕ СА ВСИЧКИ ТЕХНИЧЕСКИ ПРОЕКТИ и сметки!
    След това строителство-ако има пари
    И всичко това , след Обществени поръчки... [/quote]

    Проектирането на самият тунел е почти готово, чака се само да започне следващия програмен период, а междувременно тече дело за ОВОС-а и да се надяваме догодина по това време да започне прокопаването. Разбира се, ако БКП не решат нещо друго, което е много вероятно.

  79. 79 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 814 Весело

    До коментар [#77] от "TPOTOAP":

    Това въобще няма да стане, както не станало 125 години... просто го споменавам като един от първите инфраструктурни проекти по тогава шосе № 1, разглеждан от БИАД още в края на 1880 -90те години...
    Така няма и да стане тунелът по Шипка, просто щото е излишен... при наличието на прохода Хаимбоаз....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  80. 80 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 505 Неутрално

    До коментар [#79] от "boby1945":

    Първо се научи как се пише ХаиНбоаз и второ, това са глупости на търкалета. Хаинбоаз не върши никаква работа на основните градове от двете страни на Балкана, тъй като остава встрани от всички тях. Като тръгнеш например от Пловдив за Северна България ще разбереш за какво говоря. Неслучайно докато беше на паваж, Шипка беше далеч по-натоварен.

  81. 81 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 814 Весело

    До коментар [#80] от "TPOTOAP":
    Тутик от Пловдив, първо се разходи по трасето на Хаинбоаз от Мустафа Паша до Велико Търново тогава попръцквай!!!
    Второ току що построихме трасето Солун - Арад - Мако Будапеща, Бат Бам скоро ще реже лента....
    Аде няма нужда от нови 150 млн. погребани под Шипка....
    Трето на трасето Мустафа паша Русе Букурещ слабото му място, най нудаещо се от потягане е участъка от преди Бяла до Дунав мост.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  82. 82 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Не ми носи вода от Будапеща и Букурещ, отвори си гугъл мапс и се съсредоточи. В момента целият трафик от Пловдив за Централна Северна България се изсипва през София, много странно защо не минават през прехваления от теб Хаинбоаз. И това е само едно от направленията. Интересува ме развитието на българските региони, а 'попръцкването' за транзитните коридори оставям на теб.

  83. 83 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3521 Неутрално

    Е колко години го бавят този проект?!Аз съм габровец и много добре знам,че хората от моя роден град много се надяват този проект да съживи Габрово!

  84. 84 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 492 Неутрално

    С парите похарчени за Цанков камък и Белене можеше да се построят досега и да сме забравили за тунели под Шипка, Петрохан, Арбанаси и Беклемето, че щяха да стигнат и за една магистрала от Пазарджик до Разлог.

    Но очевидно има гласоподаватели които изпитват шопинг терапия само при мисълта че биха могли да си дадат паричките за престижно руско ядрено гориво.

  85. 85 Профил на K.
    K.
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#50] от "asparuhkanchov":

    Направиха първа копка на проект на обход на Габрово при висящи дела във ВАС и проверка на ЕК http://forthenature.org/news/2721

    K.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK