БДЖ пак ще преговаря с кредиторите за разсрочване

БДЖ пак ще преговаря с кредиторите за разсрочване

© Надежда Чипева, Капитал



Холдинг БДЖ" трябва да поднови преговорите с кредиторите си за разсрочване на задълженията му, казва транспортният министър Данаил Папазов в интервю за "Стандарт".


Министърът, който с встъпването си в длъжност заяви намерение да се откаже от приватизацията на товарните превози, както планираха предишните управляващи, за да се разплатят с кредиторите, ги укрепва във високомерие. "Трябва да се поднови диалогът с кредиторите, който е бил прекъснат от кабинета на ГЕРБ, когато е било демонстрирано надменно отношение към тях. Ще направя всичко възможно да проведа конструктивен диалог с цел да ги успокоя", казва Папазов. 


По думите му БДЖ редовно изплаща всички лихви към финансовите кредитори, така че "не е толкова лош длъжник и от тази позиция трябва да преговаря за разсрочване на задълженията". 




В края на миналия месец служебния министър Кристиян Кръстев беше казал, че дългът на железницата се преструктурира, че общият им размер е 474 млн. лв., от които 154 млн. лв. - просрочия. 


За оздравяване на железниците сегашният министър предвижда БДЖ да изплати с прехвърляне на собственост дълга си от 100 млн. лв. към Националната компания железопътна инфраструктура. Освен това шефът на транспортното ведомство изтъква и това, че от 2002 г. досега държавата не е платила на железниците около 300 млн. лв. субсидия, на които също разчита за стабилизиране на дружеството. 


Министър Папазов, който преди това ръководеше пристанище Варна, смята, че администрацията на пътническите и товарните превози е раздута и се дублира и обещава промени в ръководството.


Летището в София ще бъде дадено на концесия в най-кратки срокове. Министърът възнамерява да търси концесионери за летищата в Пловдив и Русе, към които досега нямаше интерес. Причината, според Папазов, е че "през последните години бизнесът беше доста притеснен, но ако успеем да приложим мерки, които да успокоят бизнеса и хората у нас, ще се намерят клиенти и за малките летища". Ще се върви и към концесия на пристанищата във Варна и в Русе.  

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK