Договорът за концесията на "Софийска вода" не предвижда разваляне чрез референдум

"Софийска вода" работи по намаляване на загубите по мрежата, които сега са 53%

© Цветелина Белутова

"Софийска вода" работи по намаляване на загубите по мрежата, които сега са 53%



Референдум за бъдещето на концесията на "Софийска вода" няма да има, прогнозира изпълнителният директор на компанията Мариана Итева пред БНТ.


Тя съобщи, че в в договора за концесия няма клауза, която да предвижда той да бъде развален в резултат от референдум. "Договорът се изпълнява стриктно, дружеството е стабилно, добре и прозрачно управлявано", каза изпълнителният директор.


Инициативата за провеждане на местен референдум по темата е на БСП и ВМРО. Преди дни Върховният административен съд постанови общинският съвет отново да обсъди въпроса за провеждане на допитването сред жителите на града, веднъж отхърлен от мнозинството на ГЕРБ, но недобре мотивиран. Според председателя на общинския съвет Елен Герджиков, ако договорът за концесия бъде прекратен, общината е заплашена от неустойки между 400 млн.  и 1 млрд. лв.  




Според изпълнителния директор на дружеството искането за референдум е "евтин политически трик" и опит за отклоняване на вниманието от истинските проблеми.


На въпрос защо се вдига цената на водата, тя посочи, че в София е най-евтината вода и са необходими инвестиции. Приоритет номер едно за дружеството е намаляването на загубите на вода, които за 2012 г. са 53%.

Ключови думи към статията:

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ===.....
    ===.....
    Рейтинг: 418 Весело

    Договорът за концесията на "Софийска вода" не предвижда разваляне чрез референдум


    .....................................
    договорът е сключен "както трябва"

    и аз да съм сключвал договор
    и аз щях да го сключа "Правилно"

  2. 2 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    Проблемът не е дали Софийска вода или друга фирма ще управлява водата на София, проблемът е в хроничната продажност на кметовете на София. Докато не решим истинския проблем с корупцията в Столична община, колкото и концесионери да сменим резултата ще е същия.

  3. 3 Профил на br Tuck
    br Tuck
    Рейтинг: 418 Гневно

    Този референдум е поредния фишек на комоноидната сган с който се мъчат да отклонят нашето внимание от основния проблем ОСТАВКА бе господа управляващи

    jolly monck
  4. 4 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Сега действащата мафия знае как да открадне без да има противоречие със закона.

  5. 5 Профил на heineken
    heineken
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Следователно тези които са сключвали договорите, трябва да попаднат в местата за лишаване от свобода. И двете страни.
    А "загубите" от 53% доказват пълната неефективност и неефикасност на "дружеството" и е достатъчно основание за разтуряне на договора. Ако си беше общинското ВиК загубите щяха да са съизмерими, но шефовете нямаше да получават десетохилядни заплати и всичките им разходи нямаше да са за с/ка на всикчки абонати.

  6. 6 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1038 Весело

    Е изобщо ли няма клауза за разваляне на договора?
    Кажете я,ще се съобразим с нея

  7. 7 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#1:"Вирус булгарис шашкънис"]договорът е сключен "както трябва"
    [/quote]
    Точно, кратко и ясно, респект

    Напуши ме смях като прочетох следните абзаци в статията:

    1. Договорът се изпълнява стриктно

    2. Приоритет номер едно за дружеството е намаляването на загубите на вода, които за 2012 г. са 53%.

    По нашенско като общините приватизираха преди 15+ години водоснабдяването за населените места, в клаузите на договорите имаше изискване загубите да се намалят до 15% (тогава бяха иколо 20-25%). И О ЧУДО, те паднаха и под 11% (средностатистично). Защото така и водоснабдителите почнаха да печелят повече.

    Значи има начин, ако договора е направен както трябва.

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  8. 8 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#3:"br Tuck"]Този референдум е поредния фишек на комоноидната сган с който се мъчат да отклонят нашето внимание от основния проблем[/quote]

    До коментар [#3] от "br Tuck":

    100% съгласен!

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    Къв референдум бе !!??!! Гонете ги по устав и сами ще пропищят и ще започнат да търсят начини да се отърват от концесията.

  10. 10 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Големият проблем на софийска вода е борбата с андрешковщината на българина.
    Сигурно над 20% от водата минава по разни байпасчета, по които няма водомери.
    Не знам защо дружеството не вземе да публикува броя на уволнените нелоялни служители, които са "помагали" за намаляване на сметките срещу пари на ръка.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5348 Неутрално

    А поради революция може ли да бъде прекратен ! ? !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#5] от "heineken":

    В някои от държавните ВиК загубите стигат до 70%. http://vestnikstroitel.bg/news/46628_70-zagubi-po-vodoprenosnata-mrezha-na-blgariya/

    Ако няма инвестиции няма как да се намалят. За да има инвестиции трябва потребителя да плати (винаги той плаща). За да плати трябва да се вдигне цената. За да може да се вдигне цената трябват по-високи доходи.

    В крайна сметка има същият проблем като при цената на тока (най-ниската в Европа http://www.energy.eu/#Domestic-Elec) : ниски са ни доходите .

    За това трябва да се работи, а единственият начин е намаляване на корупцията и облекчаване на административните тежести за бизнеса.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  13. 13 Профил на nero__
    nero__
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Не поддържам референдуми за такива глупости, но това изказване изобщо не говори добре за юридическата компетентност на госпожата. Референдумът е начин да се каже на Столична Община да прекрати договора според клаузите за прекратяване или съответно законодателство, ако има такова. Той не ангажира по никакъв начин контрагентите на общината, но общината е длъжна да се съобрази с резултат от референдум и да направи възможното според законите да изпълни изразената воля.

  14. 14 Профил на ivodor.atanassov@abv.bg
    [email protected]
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#10] от "tribiri":

    Ако имаш факти давай! Ако не си мълчи!

    Заговори, за да те видя!
  15. 15 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    До коментар [#4] от "liion44":


    Сега действащата мафия знае как да открадне без да има противоречие със закона."

    -И не само сега действащата мафия, винаги си е знаела как да краде,подпомагана от управляващите.

  16. 16 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 812 Весело

    Вън голата Софийска вода от водоснабдяването на София.... Водата е от Бог, язовир Сталин и инсталациите са построени преди 60 години, защо ни е концесия?
    Апропо кога ще окаушат Мафиянски за щетите от кметстването му, включително и споменатата концесия....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  17. 17 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 778 Неутрално

    ясно е че референдума ще е неуспешен, защото няма да участват над 50%, в такива случаи трябва да се приеме който го е предложил да го плаща

    twitter.com/voxybg
  18. 18 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 644 Неутрално

    "На въпрос защо се вдига цената на водата, тя посочи, че в София е най-евтината вода".
    Този аргумент ме разбива. Преди години друг умник от същото дружество на подобен въпрос отговори, че социологическо проучване, поръчано от дружеството показало, че софиянци могат да понесат покачване на цената на водата, та затова.
    Търсете материали по интернет, вижте какво става в Европа, Южна Америка. Навсякъде, където водоснабдяването се поеме от частна фирма цената на водата скача 2-3 пъти без съществено изменение на качеството на услугата.

  19. 19 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    ""Договорът се изпълнява стриктно"
    Сериозно?А инвестиционната програма изпълнена ли е?
    Загубите сведени ли да до колкото е по договор?
    Ясно, няма да ми отговорите.
    Благораря

    В Русия съм! В Русия съм!
  20. 20 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Нали искате властта да е на гражданите, а референдумът е типичен пример за пряко упражняване на властта от хората.
    И изведнъж изненада - "протестиращите" не искат референдум.
    Защо така? Дали защото кумирът и водачът ви не е гушнал едни пари като кмет и после като министър председател?
    Пък после ми разправяйте, че не сте платени (пряко или косвено).

  21. 21 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 812 Весело

    До коментар [#12] от "brutester":

    А конкретно за водоснабдяването на София защо е този зор да се намаляват "загубите" на вода? Водата е от Бог и се събира в построения още от Народна власт още в 1955 язовир Сталин (ако трябваше Мафиянски да го строи щеше да стане олеле мале)
    Обемът на язовира е 630 000 000 м3 или по 450 м3 на калпак.
    Та като спестиш някой и друг кубик божа вода, какво ще го правиш, ще го върнеш обратно на Небето?
    Затова и Мафиянски трябва да бъде съден за неразумната концесия, а концесионера изритан директно.....
    От вода повече в София няма!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  22. 22 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    [quote#12:"brutester"]За да има инвестиции трябва потребителя да плати (винаги той плаща).[/quote]
    И заплати от по десетки хиляди лева на няколкодесетки урпавители и консултанти, нали?
    Ние доматите не ги ядем с колците, моля ви се!

    В Русия съм! В Русия съм!
  23. 23 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Търговски договори не могат да се прекратяват с референдуми!
    По същата лигика гражданите от село Върбовка ще искат с референдум да не плащат в местния магазин, защото им се вижда скъпо...
    Стига популизъм и плиткоумна демагогия!
    Вън червената проказа от България!!

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  24. 24 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    А не може ли да се промени националното законодателство и на основание на тази промяна да се прекрати концесията?
    Общината не моеж да бъде съдена, защото не тя променя закона
    Примерно въвеждат се строги хигиенни изисквания, които за да се покрият се искат милиарди разходи.Софийска вода не ги покрива и се разваля договора

    В Русия съм! В Русия съм!
  25. 25 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#14] от "Босил":

    Ами имам, само че не мога да дам линк към тях!
    Заради това предлагам да публикуват данни.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  26. 26 Профил на Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Мойше. Деактивирах си акаунта! Толкоз!!!!
    Рейтинг: 572 Любопитно

    [quote#19:"Веселин Дечев"]""Договорът се изпълнява стриктно"
    Сериозно?А инвестиционната програма изпълнена ли е? [/quote]
    Преди година и кусур мярнах нещо в нета, че в Софийска вода осчедоводили и покупките на леките коли (+поддръжката и разходите им) като инвестиция. После...нищо не се чу повече за това.
    [quote#19:"Веселин Дечев"]Загубите сведени ли да до колкото е по договор? [/quote]
    А има ли в договора такава "основна клауза), чието неизпълнение дава повод за прекратяване на договора без неустойки? И какъв е допустимия % загуби/темпото за намаляване на загуби?

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  27. 27 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    [quote#23:"Депутат 241"]По същата лигика гражданите от село Върбовка ще искат с референдум да не плащат в местния магазин, защото им се вижда скъпо... [/quote]
    Никак не е така, защото гражданите сами решават дали да пазаруват в този магазин.Ако не им харесва -отиват в друг.
    освен това никой не е задължил хората да пазаруват там.Докато софиянци са задължени да пазаруват водата от Софийска вода само.Малка разлика, нали?

    В Русия съм! В Русия съм!
  28. 28 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 610 Неутрално

    До коментар [#21] от "boby1945":

    То щото имаше бол вода бяхме на режим през 90-те.

    Мнението ми е, че при липсата на желание за налагане на изпълнение на правилата няма значение каква е собствеността. Винаги парите отиват в частен джоб. Само където в частните дружества е известно в кой точно, и няма промени на 4 години, а и се ограничава натрупването на дългове, които пак са за наша сметка.

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  29. 29 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Средната заплата в отрасъл доставяне на води и канализационни услуги е 707 лева, а в Производство и разпределение на електроенергия, топлоенергия и газ 1 489 лева.

    Май другарите са се объркали нещо за посоката, в която са насочили гнева си.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  30. 30 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    [quote#29:"tribiri"]Средната заплата в отрасъл доставяне на води и канализационни услуги е 707 лева[/quote]
    Ще ти дам пример:
    Ние с теб ядем свинско със зеле.Аз ям свинскотго ти зелето.Но средно ядем синско със зеле.

    В Русия съм! В Русия съм!
  31. 31 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#10] от "tribiri":

    А дали наистина ги уволнява? И дали наистина дружеството си прави труда да гони партизаните?

    Едва ли, както и в случая с енерго, дружеството просто ги пише загуби и ги начислява в сметката на останалите.

  32. 32 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#31] от "niakoi_si":

    Уволнява. Даже им беше разлепило снимките в централното си управление.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  33. 33 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 885 Неутрално

    До коментар [#30] от "Веселин Дечев":

    Можеше да вложиш поне малко фантазия, а не да повтаряш като папагал!

    Аз ям 1 кило зеле, а тия ядеш 1 кило свинско. Двамата средно ядем по половин кило зеле и половин кило свинско.
    Само, че Пешо яде по 2 кила зеле, а Гошо по 2 кила свинско и двамата средно ядат по кило зеле и кило свинско.

    Започваш ли да загряваш, къде е разликата?!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  34. 34 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 812 Весело

    До коментар [#28] от "brutester":

    Бяхма на режим през 92-93, но само по времето на седерастките недоразумения Янчулев и ФД, просто щото поради тъпотията на последните и на неразбиране на елементарна инфраструктура, каквато е водоснабдяването на София, големите предприятия на София, тогава държавни, му източиха водата на Янчулев м/у краката.... докато се усети...
    В момента в който източването спря, даже Ренетка се усети, и язовир Сталин одма се напълни..... и оттогава се е на 100% пълен....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  35. 35 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 812 Весело

    До коментар [#27] от "Веселин Дечев":

    Твоето обяснение е прекалено сложно за депутат, пък бил той и № 241....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  36. 36 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 851 Неутрално

    Той договорът не предвижда и продажни кметове и нагли концесионери да бъдат бити, ама змнае ли се...

  37. 37 Профил на dzmey
    dzmey
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Просто ще се одържави, а френските помияри да духат супата.

  38. 38 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2495 Неутрално

    "Инициативата за провеждане на местен референдум по темата е на БСП и ВМРО"

    За да предложиш подобен референдум трябва да си или некомпетентен (незапознат с договора) или отчаян популист.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  39. 39 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 690 Весело

    [quote#23:"Депутат 241"]Търговски договори не могат да се прекратяват с референдуми! [/quote]
    хм, дали, а за АЕЦ какво би казал!?

  40. 40 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#2] от "svoboden":

    За съжаление корупцията в страната е повсеместна. На всякъде се дават и взимат подкупи, без значение държавен или частен сектор.

  41. 41 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2424 Неутрално

    ясно е ,че ако се провери ,реално по документи инвестициите са в ред ,но практически може да се докаже че ги няма никакви ,затова си има неустойка ,която може и да е прекратяване на договора ,а колкото до съденето ,то е много относително ,ако се докаже ,че инвестициите са само на хартия и договора никак не се изпълнява в тази си част ,въпрос на тълкуване ,смятам ,че може да се рискува ,още повече приходите са огромни и също могат да се оспорят от общината

  42. 42 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1198 Любопитно

    До коментар [#7] от "Мойше. Толкоз!":

    Мне, тука загубите на вода са непричом. Водата се купува от язовира по няколко стотинки за кубик. Разходите за спестяване са десетократно по- големи от цената на водата на входа и са пълна икономическа безсмислица ("инвестициите" + дебела печалба ги плаща матряла чрез цената на водата на изхода) . Обаче интелегентите винаги за туй се ловят и се юрват да коментират. В твоя случай юдеите вероятно са направили пиниз загубите на вода да ги изписват на книга продадени на свои фирми за да изпълнят договора (оттука и Чудото) .
    Договорът за концесия сигурно не може да се развали лесно, щото юдеят Горнооряховски го е направил по килифарски. Няма обаче никаква грижа общината, ако иска, да побърка концесионера с наредби, местни данъци и глоби.
    Има и други примери , дето показват серсемлъка на верващите либерали с водоконцесиите и интелегентите със "спестяването на вода" : водата в Берлин била приватизирана преди години. Единственият резултат от което бил многократно дигане на цената. Матряла се разгнявил и миналата година сенатът на града изкупил обратно акциите на приватизатора. Какво станало междувременно - за да си избие платените пари с дебела печалба $$$ , инвеститорът вдигнал яко цената на водата. Матрялът в резултат почнал да я пести. Обаче колкото повече се пести водата, толкова по- скъпа става (вложеният капитал и текущите разходи се разделят върху по- малко единици продукт) Пак дигнали цената, матряла почнал да пести още повече. Стигнало се до момент да няма достатъчно вода да движи лайната в каналите. За да не се изтровят и измрат в лайната се наложило да помпят допълнително милиони кубици вода в каналите да ги движи да плуват (и тях ги плаща матряла)

  43. 43 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Договорът за Софийска вода има много слабости, това е ясно. Също ясно е, че не Фандъкова го е подписвала, така че не тя носи отговорност за това нещо.

    Референдумът, за съжаление, не може да е решението и всички го знаят. Но вместо да се посочат слабостите и проблемите с водата в София, комунягите пускат фишеци.

    Всъщност, на фона на енергетиката, Софийска вода е доста малък проблем. Водата в София е евтина, докато чрез тока се ограбва цяла България. Само че Фандъкова няма как да е виновна за енергетиката, нали? Тя е виновна за протестите, защото би могла да се опита да ги смачка, нали? Е, БСП няма да си признаят, че това им е болката. Не бих се учудил, ако прокуратурата услужливо повдигне и някакво обвинение на Фандъкова. После ще я мъкнат по съдилища, докато минат изборите за кмет.

  44. 44 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 812 Весело

    До коментар [#43] от "Димитров":

    Не бъркай водоснабдяването на София, което на практика става с вода от Бог (сняг, дъжд) сибирани въ многогодишен изравнител, какъвто е яз. Сталин, построен още в 1955 и производството на "ток"....
    Така че водата на софиянция яко се оскъпява зариди концесията, затове и, с право, ще изгонят концесионера... ако фандъчката се опъва, следващия кмет точно ще го направи....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  45. 45 Профил на kihano
    kihano
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Не ни трябват концесионери! "Френска вода" да си взема чукалата и да си оди у францата. Що не кажат оти ги изгониха тия от Париж, а що не кажат?
    Прави се една общинска фирма и толкова! Ще се пусне и закон, че всичките й договори са публично достъпни и край. Всеки ше може да види краде ли се не се ли краде. Аман от "добри" чужденци.

    Отричането и изкривяването на фактите - висша форма на демократичен реализъм!
  46. 46 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3446 Весело

    [quote#10:"tribiri"]Сигурно над 20% от водата минава по разни байпасчета, по които няма водомери.[/quote]
    Може.
    Само че ... пак остава 1/3 загуби.
    Да не говорим, че 20% "тарикати" няма как да стане без тези от Софийска вода да са пълни идиоти, които всеки 5-ти си ги прави каквото си поиска - или да са безхаберници, на които им е все тая, след като и така я "начисляват" на "баламурниците".
    Според мен са 50-50. Идиоти и безхаберници. А читавото неминуемо потъва в масовката, налагаща "атмосферата".

  47. 47 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3446 Весело

    [quote#41:"tur671"]ясно е ,че ако се провери ,реално по документи инвестициите са в ред [/quote]
    Силно се съмнявам.
    Дет' е казано ... разровиш ли го - ще мирише.

    На Топлофикация така им "хванаха" едни инвестиции за милиони, няколко, които веднъж им разрешили, включили в цената, после ... се оказа, че не са извършени, та им ги "разрешиха" отново. Мина ей тъй, между другото.
    И след като и кмета, и общинарите са си същите - не вярвам да са си сменили "стила" специално за Софийска вода ...

  48. 48 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Българи, не политизирайте проблема! А той е, че тук живеят милион и двеста хиляди европейци, ползващи големи количества вода. А тази вода около София е изобилна и трябва само да се авантизира язовира и мрежата, а другото е лесно. Намериха се "хора", които осребриха това предателство срещу българите и сега според постоянно финансираните от концесионерите подкупни чиновници, договорът е ПЕРФЕКТЕН!

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  50. 50 Профил на Салмонела
    Салмонела
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    [quote#24:"Веселин Дечев"]А не може ли да се промени националното законодателство и на основание на тази промяна да се прекрати концесията? [/quote]
    Не може!

    УСПЕШНА НОВА ГОДИНА!!!
  51. 51 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    Първо, не е работа на Мариана Итева, да прави оценки на дружеството, което управлява. Дружество, което е с над 60% загуби, може да бъде с добро управление, само в съзнанието на пълен кретен, за какъвто иска да мине и го прави доста успешно, въпросната Итева. Второ, в никой конкретен договор, не е залегнала клауза, за отмяната му чрез референдум, защото това се подразбира от Конституцията. Трето, никъде в концесионния договор не е вменено, че Софийска вода ще решава по кои въпроси, ще се провеждат референдуми в България, за да си позволява подобни медийни тълкувания, недоразумението Итева. И ако концесионният договор не може да бъде развален, това съвсем не означава, че държавата не може да контролира инвестициите на дружеството, както и да внесе законодателни промени в данъчното облагане на монополите. Тогава от Софийска вода сами ще ревнат за разваляне на договора.

    /не се чете/
  52. 52 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Незная дали отворихте линка който ви пуснах, но знайте, че за пари става дума и то за много пари от нашите скъсани джобове! А убийците на хората в Кочабамба, не са били нито военните, нито полицаите, а наемници на компанията концесионер.

  53. 53 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    [quote#50:"Депутат 241"]

    А не може ли да се промени националното законодателство и на основание на тази промяна да се прекрати концесията? - цитат на коментар #24 от “Веселин Дечев”

    Не може! [/quote]
    Защо?

    В Русия съм! В Русия съм!
  54. 54 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Това което са изтрили модераторите, като спам, или рекламно съобщение в коментара ми под номер 49, е всъщност линк за статия в Обзървър на тема вода, концесионери и граждани. Но явно във "вестниците" на Иво Прокопиев фон Сингапурски тази тема е табу? Статията е, явно да покаже на мат'ряла, че няма мърдане?!

  55. 55 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#23] от "Депутат 241":Търговски договори не могат да се прекратяват с референдуми! По същата лигика гражданите от село Върбовка ще искат с референдум да не плащат в местния магазин, защото им се вижда скъпо...

    Братчед, гражданите на Върбовка, могат да не плащат в местния магазин, като не пазаруват от него. Магазинът от Върбовка, прави бизнес със собствени ресурси, а не с ресурси, които са собственост на селяните и са отдадени за временно ползване. Концесията дава временни права за експлоатация на национални активи и собственикът в лицето на българския народ, има право да прецени, че те се разхищават, след като загубите са над 50% и да прекрати напълно законосъобразно договора.

    /не се чете/
  56. 56 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#23] от "Депутат 241":
    Типичен депутат, дори той да е "Депутат 240 плюс 1".
    [quote#13:"nero__"]Не поддържам референдуми за такива глупости[/quote]
    Непротивоконституционствувателствувай е най-дългата, дума в българския език, която е заповедна форма на забрана за нарушаване на конституцията.
    Съгласно Конституцията на Република България, гражданите имат право да участват в управлението на общината, както чрез избирането на органи на местно самоуправление, така и непосредствено чрез референдум и общо събрание на населението, като израз на пряка демокрация. Съгласно чл. 3, ал. 1, т. 1 от Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление, първата от формите на пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление се осъществява чрез референдум . Съгласно разпоредбата на чл. 26 ал. 3 и 4 от Закона за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление, решението, прието с местен референдум, не подлежи на последващо одобрение от общинския съвет. Той приема акт, когато това е необходимо за неговото изпълнение. При произвеждането на местен референдум може да се гласува по един или по няколко въпроса. Решението, прието чрез местен референдум, се обявява в тридневен срок от председателя на общинския съвет на официалната интернет страница на общината, в един регионален вестник и в една регионална електронна медия след изтичане на сроковете за обжалване или след влизане в сила на решението на съда по чл. 42. Решението, прието чрез местен референдум, влиза в сила веднага след обявяването му. Изпълнението на решението, прието с местен референдум, се организира от кмета на общината, района или кметството. За пълнота на изложението следва да се добави, че волята на законодателя, приемайки специален закон регламентиращ правото на гражданите на пряко в държавната власт и местното самоуправление не е самоцел, а гаранция за упражняване на регламентираното от Конституцията на РБ в чл. 136 право на гражданите да участват в управлението на общината. Законодателят е възложил съществена роля на кмета на съответните общини, райони или кметства, изразена не само в правото на собствена инициатива за свикване на общо събрание на населението – втора от формите на пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоуправление, за решаване на въпроси от местно значение, компетентността за чието решаване по целесъобразност е предоставена на съответния общински съвет или кмет, но и в задължението му да организира провеждането на такова събрание когато е налице искане за свикване от гражданите. Смисълът е гражданите да бъдат максимално улеснени при изразяване на тяхната воля по въпроси от местно значение пред органите, които същите граждани са избрали да реализират тази воля. Няма пречка на събранието да бъдат разгледани въпроса, за прекратяването на договор за концесия върху обекти – общинска собственост и за обявяването договора за недействителен , без Столична община да плаща неустойки. Съгласно чл. 140 от Конституцията на Република България общината има право на своя собственост, която използва в интерес на териториалната общност, съгласно и чл. 11, ал. 1 ЗОС, имотите и вещите - общинска собственост, се управляват в интерес на населението в общината, съобразно разпоредбите на закона и с грижата на добър стопанин, а в ал. 2 е предвидено, че тези имоти се използват съобразно предназначението им и за нуждите, за които са предоставени. Договорът за концесия на общинска собственост трябва да съответства на принципа прогласен в чл. 140 от Конституцията, т. е. да се използва и управлява в интерес на териториалната общност, както и да съответства на реда, установен със специалните закони, относими към собствеността. Нищожни са договорите, които противоречат на закона или го заобикалят, както и договорите, които накърняват добрите нрави. Нищожни са и договорите, които имат невъзможен предмет, договорите, при които липсва съгласие, предписана от закона форма, основание, както и привидните договори. Основанието се предполага до доказване на противното. При осъществяване на конституционното си право на управление, гражданите следва да са информирани своевременно за действията и актовете на избраните от тях органи на управление. Контролът върху актовете, който осъществява обществеността се изразява в правната възможност, предвидена в чл. 45 от ЗМСМА, същите да бъдат оспорени по административен или съдебен ред. Целта на законодателят с разпоредбата на чл. 22, ал. 2 от ЗМСМА е да се обезпечи информираността на обществото, по отношение на актовете на общинските съвети и по този начин да се гарантира правото на контрол върху тях.
    Изпълнителният директор на компанията, слугинажа - еничар Мариана Итева ли според вас съобщи, че в договора за концесия няма клауза, която да предвижда той да бъде развален в резултат от референдум?? Твърдо - НЕ!! Столичен общински съвет, чрез процесуалния си
    представител юрисконсулт Я. изразява това предателско за софиянците възроптали срещу грабежа на френския концесионер становище - http://domino.admincourtsofia.bg/BCAP/ADMC/WebData.nsf/ActsByCaseNo/ACC57FF3535BBE28C2257BBB003E63AE/$FILE/temp414885965740741C990E9BF87807F60C2257BBB00294F2B.pdf

  57. 57 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#51] от "Тони Шнайдера":
    100% съгласен!


  58. 58 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 675 Неутрално

    [quote#56:"Гневник"]Изпълнителният директор на компанията, слугинажа - еничар Мариана Итева [/quote]
    Който се постави в услуга на чужда организация, за да й служи, се наказва с лишаване от свобода от пет до петнадесет години. Деецът не се наказва, ако доброволно се разкрие пред органите на властта (чл. 105 НК).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK