
© Красимир Юскеселиев
Компанията "Трейс Груп Холд" АД най-вероятно ще строи 5 км от западната дъга на Околовръстното шосе на София. Днес в агенция "Пътна инфраструктура" беше отворена ценовата оферта на компанията, която остана единственият участник в търга след отпадането на седем други кандидати.
Дружеството е готово да изпълни поръчката на цена 89 947 770,02 лв. без ДДС при прогнозна стойност 92 млн. лв. С тези средства ще бъде изграден участък с дължина 5 км, широчина 46 м с по две ленти за движение във всяка посока и по едно локално платно. Проектната скорост е 80 км/час.
Проектът се финансира от оперативната програма "Транспорт" 2007-2013 г.
По-късно сайтът "Медиапул" съобщи, че заради липсата на конкуренция пътната агенция ще прекрати поръчката(Това са съобщили неофициално източници на пътната агенция пред електронното издание. Очаква се решението да бъде взето официално следващата седмица.
izabell
Рейтинг: 1377 НеутралноРадвам се за "Трейс Груп"АД.Честито
Forrest Gump
Рейтинг: 1078 Неутрално90 млн лв за 5 км - 18 млн лв на км - това сигурно е най-скъпото шосе в Европа.
Истината ни прави свободни.Ангелин
Рейтинг: 684 ГневноПладнешки обир на народни пари!
"Истината се нуждае от хора, които не се боят да я казват и да се борят за нея." Пенчо П. СлавейковХрабър
Рейтинг: 3546 НеутралноТези от "Трейс груп" дали не са знаели предварително каква е прогнозната цена?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Чардо
Рейтинг: 1416 Любопитно"" Проектната скорост е 80 км/час. ""
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24=====================
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
kasko
Рейтинг: 794 НеутралноДо коментар [#2] от "Forrest Gump":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.В почти всяка част на околовръстия път на София има много разклони . При две платна с по две ленти на всеки разклон трябва кръстовище на две нива , защото кръгово или светофар ще правят тапи. Може би това ще оскъпи най-много.
Торбеш
Рейтинг: 1357 НеутралноТунел от Пушкин до Цар Борис, естакада от Любляна до Фолксваген, две кръгови, Боряна стига до гарата на Горна Баня, отчуждаване на не съвсем евтини имоти.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.Предполагам, че от това е високата цена.
dimko
Рейтинг: 591 НеутралноКаквото е необходимо, трябва да стане !!!
Човек и трилионер да е, не може да нахрани вечно гладните...
Танас
Рейтинг: 1416 Весело[quote#2:"Forrest Gump"]90 млн лв за 5 км - 18 млн лв на км - това сигурно е най-скъпото шосе в Европа.[/quote]
Цацарoff - Оставка ! >:-)Или 18 000 на линеен метър !!! АШКОЛСУН, МАШАЛЛА.
Даже Доган ефенди би им завидял.
edin drugii
Рейтинг: 2255 Неутрално;много добро начинание ,фирмата също се представи добрес учястъците на тракия ,които тя строи ,този учястък и няколко кърстовища на нива и софия ще заприлича на европейски град ,дано да стане по скоро и този проект и проекта за южна тангента за де облекчи д-нието
mrvip
Рейтинг: 546 НеутралноОколовръстно в града е нормално да е с пъти по-скъпо от магистрала в полето.
"Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."Това е истинския проблем: "след отпадането на седем други кандидати."
marquis
Рейтинг: 627 Неутралнооколо 100 - 110 кг злато от какова количество може да се валцова поне 10 километров лист за златно шосе.
"Vernunft wird unsinn, wohltat plage.""Златото е най ковкият и дуктилен метал - само един грам от него може да бъде изкован в лист с площ 1 квадратен метър."
............
т.е. 110 000 кв.м.
Белият Негър
Рейтинг: 772 ЛюбопитноХубаво е да пишете глупости,но след детайлно запознаване с проекта.
Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.Сигурен съм,че тогава ще замълчите,всъщност какво от това.
Дневник заприлича на плювалник по всичко.
Типично по Български
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 ЛюбопитноИнформацията в статията е очевидно неточна:
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“."... широчина 46 м с по две ленти за движение във всяка посока и по едно локално платно..."
Вероятно става дума за две основни платна с по три ленти и две локални платна в допълнение.
Десен екстремист
Рейтинг: 1082 Неутрално[quote#11:"mrvip"]"след отпадането на седем други кандидати." [/quote]
"Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)Да не мислиш, че е много трудно. Мисля, че ще се разсмърди
ръпончо
Рейтинг: 684 НеутралноА някой се подиграваше, че шосето около Цанков камък било скъпо!
silent step
Рейтинг: 458 НеутралноЩо ми се струва че ако строи някоя американска компания ще ни излезе по евтино.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 Любопитно[quote#13:"Белият Негър"]Дневник заприлича на плювалник по всичко.[/quote]
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Факт!
joan12
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#7] от "Торбеш":
Надали. фирмите подават оферта за строеж. Не за отчуждение на имоти. На мен ми се струва също скъпо, но дано се ускори преминаването по тези участъци. И тази част от коломръсното да стане по - бързо факт.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 Любопитно"Според проекта трасето започва на 70 м от река Какач като в първия километър новият път пресича две съществуващи жп линии, а под отвора на едно от съоръженията е разположен бул."Стефансон". След пресичането на река Какач има пътен възел тип "полудетелина", при което околовръстното минава чрез съществуващ пътен надлез на горно ниво над жп гара Волуяк. Пътният възел тип "полудетелина" е при км 1+500 и осъществява връзка със село Волуяк. Следващият пътен възел също е тип "полудетелина" и е при Ломско шосе при км 3+180. След тази полудетелина трасето преминава на долно ниво на пътя към село Мрамор. Особеност на проекта в тази зона е, че за пътя към село Мрамор има отклонение, което дава транспортна връзка към съществуващата площадка за третиране на софийските отпадъци.
099_osem_oferti_za_stroitelstvo_na_55_km_ot_zapadn ata_duga/
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.В края на обекта е следващата пътна връзка тип "пълна детелина" със Северната скоростна тангента при км 6+ 308.61."
http://infrastructure.bg/roadsnews/2013/04/27/2050
Михаил
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#2] от "Forrest Gump":
Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.Понеже си запознат в детайли с проекта и колко струва същия в Западна Европа, за това коментираш, нали?
townboy
Рейтинг: 543 НеутралноИ да не забавяме че шайката на Р.Овч. и компания е на власт... абе тия злато ли ще наливат вместо асфалт или схемата е 2млн./км. за матр'яли останалото в джоба...
Too much цензура Баце.stein
Рейтинг: 960 Весело89 947 770,02 лв. Особено задължаващи са двете стотинки, явно те са помогнали да спечелят конкурса. Следващата оферта е била с три стотинки отгоре. Все пак тази точност до десетия знак ми идва в повече
"Свободата започва там, където свършва невежеството." Виктор Юго.deeper
Рейтинг: 538 НеутралноСега чакаме финансиране. Дано поне пролетта да стартират проекта.
Sinergy
Рейтинг: 569 НеутралноДо коментар [#2] от "Forrest Gump":
В града се строи трудно и бавно, особено в столиците. Иначе ми е интересно да чуя поради какви причини другите 7 кандидата са отпаднали. Някой да ме поправи ако греша, но ми се струва, че Трейс изгряха при Бойко, а това неизбежно води до съмнения.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "Sinergy":
%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8/%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE% D0%BC%D0%B0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0 %BB%D0%B8-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B0-%D0 %B8-%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B8/%D0%B0%D0%BC-%E 2%80%9E%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BA%D0%B8%D1%8F%E2%80% 9D-%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%BE-%E2% 80%93-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B0-%D0%B7%D0%B0% D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B0
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Грешите за "Трейс":
http://www.tracebg.com/bg/%D0%B4%D0%B5%D0%B9%D0%BD
Белият Негър
Рейтинг: 772 ВеселоНикъде по света,няма асфалтов път,четирилентов,за по малко от 1,000 000 $.Само път,без прилежащата инфраструктура.
Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.ventsy
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#2] от "Forrest Gump":
В Бостън за 2.5 км платиха $14 милиарда, но това нищо не означава, защото проекта е супер сложен.
[quote#24:"stein"]89 947 770,02 лв. Особено задължаващи са двете стотинки, явно те са помогнали да спечелят конкурса. Следващата оферта е била с три стотинки отгоре. Все пак тази точност до десетия знак ми идва в повече [/quote]
Това е сигурно с начислено ДДС или нещо от този род.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 ВеселоДо коментар [#28] от "Белият Негър":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Пътят НЕ е четириленов. Журналистите на "Икономедиа" напоследък често бъркат платна и ленти...
za1221
Рейтинг: 411 Неутрално89.9 млн лв не е ли скьпо? колко ли ще са заплатите на работниците
takeshi303
Рейтинг: 796 Неутрално[quote#26:"Sinergy"]Трейс изгряха при Бойко, а това неизбежно води до съмнения. [/quote]
Глупости.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 ЛюбопитноДействителният брой на платната и лентите:
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.28/05/2012
Обходът на София от р. Какач до Северна скоростна тангента - с проект
Агенция "Пътна инфраструктура" получи техническата разработка за втората част от Западната дъга на Околовръстното на столицата
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1834856
Белият Негър
Рейтинг: 772 ВеселоДо коментар [#30] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"
":
Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.Съгласен.
Белият Негър
Рейтинг: 772 ВеселоДо коментар [#30] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"
":
Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.Съгласен.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 ЛюбопитноДо коментар [#11] от "mrvip":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Имате право!
xpirate
Рейтинг: 484 НеутралноЛошото за мен е, че в повечето си проекти Трейс не строят качествено. Да пускат поне за проектиране вече и очастъка от Младост до детелината на АМ Тракия
чобанмахала
Рейтинг: 740 ЛюбопитноА от Младост 4 до Църна маца кога ли ще го правят?
tanazius
Рейтинг: 402 НеутралноДо коментар [#4] от "Храбър":
"Социализмът е философия на провала, люлка на невежеството, евангелие на завистта; неговата основна добродетел е равенство в мизерията, нищетата и немотията."[quote#4:"Храбър"]Тези от "Трейс груп" дали не са знаели предварително каква е прогнозната цена?[/quote]
Прогнозната цена ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се вписва в обявлението за търг и в тръжната документация, публикувани от провеждащия търга. Не плюйте напосоки!
Истинския проблем е в отпадането на всички останали оферти, които са изготвени от фирми с огромен опит в бранша, надали са допуснали глупави грешки.
За жалост проекта ще се забави заради обжалванията...
Sinergy
Рейтинг: 569 НеутралноДо коментар [#27] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"
":
Прав сте, извинявам се.
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1416 Неутрално[quote#2:"Forrest Gump"]90 млн лв за 5 км - 18 млн лв на км - това сигурно е най-скъпото шосе в Европа. [/quote]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯМного е скъпо, Тройната е на власт и офертите скокнаха в пъти!
Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
Рейтинг: 1416 Неутрално[quote#23:"townboy"]абе тия злато ли ще наливат вместо асфалт или схемата е 2млн./км. за матр'яли останалото в джоба... [/quote]
http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯКилометър за 18 милиона лева, по груба сметка наум! Такава цена е надута до пръскане!
Tademan
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#30] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"
":
Те и шофьорите ги бъркат, което вече е трагедия.
Tademan
Рейтинг: 829 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "cobanmaala":
А кога ли ще поправят "ремонтираното" Цариградско шосе за собствена сметка? Друг път...
чобанмахала
Рейтинг: 740 ВеселоДо коментар [#44] от "tademan": Когато цъфнат налъмите.
dedo pepo
Рейтинг: 1296 НеутралноДо коментар [#11] от "mrvip":
Това е истинския проблем: "след отпадането на седем други кандидати.""
-Именно-"може и да се отмени поръчката".
БМЗ
Рейтинг: 1107 ЛюбопитноЗа тия пари могат да се купят 180 000 качествени колела.
Апокалипсисът апокалиптиченСамо Левски
Рейтинг: 980 НеутралноЗащо са отпаднали другите 7 кандидати.????????????
teridan
Рейтинг: 870 НеутралноНовината в заглавието е, че Трейс ще строи 5 км от околовръстното шосе, а новината в последния абзац на статията е, че Трейс няма да строи 5 км от околовръстното. Това е много типично за българската журналистика - измама, съдържаща се в заглавието. След като човек прочете статията, се оказва, че новината в гръмкото заглавие е блъф. Много дразнещо е, че българската преса се опитва по този начин да търси читатели. Обикновено статиите се озаглавяват "стоим еди какво си" и след като се прочете съдържанието се оказва, че нищо не строим, а само имало някаква мъглява идея или проект.
hinhril
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#2] от "Forrest Gump":
Стандартната широчина на магстрала е около 27-30 метра, а това шосе ще е 47 метра, което говори, че е нормално да е доста по-скъпо съоръжение. Отделно, околовръсните пътища имат много повече съпътстваща инфраструктура от магистралите, тъй че не е много по-скъпо това околовръсно, от колкото следва да е...
hinhril
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#15] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"
":
Имаш и локални шосета с по две платна, включи и разни мантинели, прегради и прочее - толкова е...
Forrest Gump
Рейтинг: 1078 Неутралносамо да напомня, че разходите за труд (което е съществена част от разходите в строителството) в България са по-ниски от другите страни в Европа.
Истината ни прави свободни.Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 ЛюбопитноДо коментар [#51] от "hinhril":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Говорите произволни неща. Нима не си давате сметка, че при обща ширина от 46 метра и само четири ленти ширината на отделната лента би била около 10 метра, което е абсолютно невъзможно?! Вижте връзката в моя коментар №33, в нея е описан действителният брой на платната и лентите. В тази му част софийският околовръстен път е проектиран с две платна с по три ленти за основното движение плюс две допълнителни локални платна.
hinhril
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#53] от "Югозомби (цензуриран от "Икономедиа"
":
Проследи ми постовете и чети по-внимателно
Без да гледам проектите съм сигурен, че ще има две основни артерии с по 3 платна - 2 нормални и една аварийна(бус и за отбивки), както и две сервизни/локални артерии с по две ленти. Средно по 3.5-4 метра на лента/платно, плюс банкети, мантинели и прочее си го докарва до 46-47 метра отръки
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 ЛюбопитноДо коментар [#54] от "hinhril":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.ПРОЧЕТОХТЕ ЛИ ИНФОРМАЦИЯТА ЗА КОНКРЕТНИЯ ПРОЕКТ ОТ МОЯ КОМЕНТАР №33?!
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1078 ЛюбопитноДо коментар [#54] от "hinhril":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.П. п. Според Закона за движение по пътищата терминът лента не е равнозначен на термина платно, нещо, което очевидно и журналистите от "Дневник" не знаят:
Допълнителни разпоредби
§ 6. По смисъла на този закон:
2. "Пътна лента" е надлъжна част от пътя, очертана или не с маркировка и осигуряваща движението на недвуколесни пътни превозни средства в една посока едно след друго.
3. "Платно за движение" е общата широчина на пътните ленти. Пътят може да има няколко платна за движение, видимо отделени едно от друго.
4. "Граница на платното за движение" е линията, очертана или не с пътна маркировка, която отделя платното за движение от другите конструктивни елементи на пътното платно - банкет, тротоар, лента за принудително спиране и други. Линията, с която се очертава "BUS"-лентата, също е граница на платното за движение.
5. "Пътен банкет" е надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение. Банкетът може да бъде укрепен или неукрепен.
6. "Тротоар" е изградена, оградена или очертана с пътна маркировка надлъжна част от пътя, ограничаваща платното за движение и предназначена само за движение на пешеходци.
7. "Пътно платно" е общата широчина на банкетите, тротоарите, платното за движение и островите на платното за движение.
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2134649345
Tademan
Рейтинг: 829 РазстроеноДо коментар [#51] от "hinhril":
Ако направят маркировката като по околовръстното под лифта е по-добре да строят само по 2 ленти и една в локалното, за да не дават излишни пари за асфалт!!! Или да викнат някой петокласник с 6-ца по геометрия за да начертае на "умниците" правилната маркировка !!!
Trace
Рейтинг: 8 НеутралноТо няма такова плюене, то няма такава злоба...
Цената била висока...Цената е близка до прогнозната за проекта, а прогнозната цена се дава от "Проектанта" на база на количествените сметки които той е изготвил. Тука за незапознатите с проекта и тръжната процедура да кажа че в първоначалните количествени сметки липсваха изместване на топлопроводи, газопроводи, които се добавиха в хода на тръжната процедура. Така че, прогнозната цена би се вдигнала ако бяха калкулирани навреме от "Проектанта"...
Няма как да сравнявате магистрален габарит А29 с обходен магистрален маршрут. Съпътстващата инфраструктура е доста по малко! Тука изместването на газопровода е без да има прозорец, което си е доста скъпа технология. Без да се прекъсва подаването на газ, се прави байпас (няколко стотин метра), изгражда се новото трасе и се включва в съществуващото - доста скъпо, доста опасно, но така е предвидено в проекта!
Сегашния надлез в началото на обекта трябва да се разруши без да се прекъсва преминаването на влакове, както и на автомобили...Това дали е ефтино? Лед осветлението на пътните възли??? Армонасипите???Линейните отводнители заложени в проекта???
Цената си е баш на място, единственото тревожно нещо е, че са отстранени останалите 7-кандидати. Причините ще ги научим като ни връчат протокола от тръжната процедура...
Tademan
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#58] от "Trace":
Имам забележки за коректно и логично поставяне на знаците при ремонтите - малко повече мисъл да влага техническия ръководител или който там трябва, (нямам идея кой е конкретния човек). Лоши спомени имам от бул. Черни връх (за метрото). Радвам се, че следите коментарите тук.