България и Сърбия си обещават магистрала София - Ниш до края на 2016 г.

България и Сърбия си обещават магистрала София - Ниш до края на 2016 г.

© Надежда Чипева, Капитал



До края на 2016 г. да е готова магистралата между София и Ниш си обещаха на среща днес министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и сръбският й колега Игор Мирович, се разбира от прессъобщение на българското ведомство. 


Мирович е подчертал, че техническите проблеми на сръбската страна с изпълнителите вече са решени и строителството върви много активно. Терзиева е уверила, че пътят е приоритетен и за България и правителството ще направи всичко възможно, за да намери финансиране. Намерението е това да стане чрез Инструмента за свързана Европа (Connecting Europe Facility).


Двамата министри са обсъдили откриването на нов граничен пункт между селата Салаш от българска страна (община Белоградчик) и Ново корито в Сърбия, който ще създаде допълнително удобство за ползващите моста на Дунав при Видин. 


Министрите Терзиева и Мирович връчиха 13 договора за безвъзмездна финансова помощ по Програмата за трансгранично сътрудничество на обща стойност над 2.2 млн. евро. Финансиране получиха нови центрове за електронно обучение в Университета в Ниш и в НСА - София, бъдещ Посетителски център за археология и постоянна археологическа изложба в Димово, проект за "Палео парк" във Вършец.

Ключови думи към статията:

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Айде дано да стане, добре би било. И ако може да е по-умно и по-кадърно направена от Дунав мост 2. Знам, че това вече са претенции, но все пак като е път, да е път... в 21 век сме

  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    Дано стане, че сега тия тунели преди Ниш са ужасни.

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 448 Любопитно

    кога някой от тия ще се сети, че жп-линия Видин-Неготин ще е по-ценна за Дунав мост 2, отколкото КПП при Белоградчик?

    proudly built in Bulgaria
  4. 4 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 813 Весело

    За кой ли пъъъъът...

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  5. 5 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ако опре до комунистите, тая магистрала ще е готова към 2061г.

  6. 6 Профил на ivanasenov
    ivanasenov
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Просто няма да стане...
    Това са си пропагандни ходове...

  7. 7 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 494 Любопитно

    А дано.На знам изобщо какво се случи с магистралата за Калотина за която уж имаше осигурени средства още в този програмен период?

  8. 8 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 758 Неутрално

    ако сърбите се стегнат може и да стане. от наша страна не е много за 2 години може спокойно да стане.

  9. 9 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 476 Любопитно

    Ама то ние проект имаме ли за да почнем да строим догодина?
    Мен ми се струва че даже трасе няма обсъждано

  10. 10 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 613 Неутрално

    спряха северната дъга на София - каква магистрала до Ниш. Ако свършва в околовръстното никакъв смисъл няма от магистрала

  11. 11 Профил на Olga
    Olga
    Рейтинг: 374 Неутрално
  12. 12 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Аз пък случайно днес пуснах новина за строежа на магистралата Ниш-Пирот >>>

    http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2013/11/04/2174618_magistrala_nish_-_pirot/?p=0#addcomment

    Наистина се работи с много техника, гледайте видеото към новината!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    От сръбска страна това е въпрос на време, строежът е доста напреднал. От наша страна, не виждам що министърката се ангажира със срокове, в които няма да е министър вече...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#2:"virakocha"]Дано стане, че сега тия тунели преди Ниш са ужасни. [/quote]

    Тях ги разшириха преди няколко години, преди това беше ужасно да се мине през тях!

    Но както е писал някой преди мен Северната дъга на Околовръстно в София трябва също да получи финансиране!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  15. 15 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 583 Неутрално

    [quote#2:"virakocha"]Дано стане, че сега тия тунели преди Ниш са ужасни.

    Сърбите напредват и строят яко.Нашите още са в сферата на обещанията.Впрочем нали асфалта не се ядеше?

  16. 16 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Сърбия може и да я построи,но България ще има да чака дълго за тази магистрала.

  17. 17 Профил на synthy
    synthy
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#16] от "nicoleta":

    Ние сме свикнали да чакаме. А и като ти казват че ще я построят, ти пък що не вярваш?! Пита ли някой, за да си позволиш да не вярваш??

  18. 18 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#1:"tmax500"]И ако може да е по-умно и по-кадърно направена от Дунав мост 2. [/quote]

    Нищо му няма на Дунав мост 2! Само вестникарски димки и репчене на политици.

    Но пътуването до него е сложно. Преминаването си е удоволствие.

    @)----,--'--
  19. 19 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 709 Весело

    "До края на 2016 г. да е готова магистралата между София и Ниш си обещаха на среща днес министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева и сръбският й колега Игор Мирович"

    И на мен тате обеща да ми купи колело, ама друг път.

  20. 20 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Любопитно

    Чудят се всички какъв е смисълът от магистрала, която забива в Околовръстното...

    А преди това забива в ГКПП Калотина. Там се случва да утрепеш няколко часа време и незнамсиколко нерви.

    @)----,--'--
  21. 21 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Като гледам тия дерета просто не знам(не съм компетентен) тази магистрала как ще бъде построена. Освен един дълъг виедукт. На мястото на тунелите е много тясно местото, а в посока запад вляво е стръмно дере, вдясно стръмен скат. За мен е загадка.

  22. 22 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    А дано, че се измъчихме с този келяв път, който освен че е опасен, ами и на второкласно шосе не отговаря на някои участъци

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  23. 23 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#3:"Real Adventure Machinery"]кога някой от тия ще се сети, че жп-линия Видин-Неготин ще е по-ценна за Дунав мост 2, отколкото КПП при Белоградчик?[/quote]

    А дрОгарете на '' стратега '' Лилов къде ги слагате и те път искат я .

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  24. 24 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Сръбската страна:
    "Мирович е подчертал, че техническите проблеми на сръбската страна с изпълнителите вече са решени и строителството върви много активно"

    Българската страна:
    "Терзиева е уверила, че пътят е приоритетен и за България и правителството ще направи всичко възможно, за да намери финансиране. "

    Не искам да звуча скептично, защото много ми се иска тази магистрала да стане, но по - вероятно е да има магистрала Българо-сръбска граница-Ниш, отколкото София-Ниш. Сърбите строят, а ние сме на етапа търсене на финансиране. Ако точно дне се осигури финансирането, само потготовката за търговете, самите търгове и обжалванията ще траят до края на 2014. Това означава, че строителството трябва да стана за една година, което е пълен абсурд. Министърката просто говори глупости.

  25. 25 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#22] от "Jessika":

    И на магистрала на сръбските маймунджии-полицаи ще им е по-трудна засадата.
    До коментар [#21] от "péro":

    Ще ломят тунелите в посока обратна на дефилето.То така и така от две ленти трябва да станат на четири.Иначе мостовете са много по-скъпи и подръжката им е по -скъпа.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  26. 26 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Много обещания............

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  27. 27 Профил на Курт Деликуртев  662 галерии плюс X
    Курт Деликуртев 662 галерии плюс X
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#21:"péro"]На мястото на тунелите е много тясно местото, а в посока запад вляво е стръмно дере, вдясно стръмен скат. За мен е загадка. [/quote]

    Влез в новината ми от днес, там съм написал как минава!

    http://www.panoramio.com/user/7617575?show=all , 660 ГАЛЕРИИ: 225 ЩУТГАРТ, 205 ПЛОВДИВ, 118 БЪЛГАРИЯ, 58 ЕВРОПА И 54 ГЕРМАНИЯ
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#21] от "péro":

    Просто не се строи от там...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 824 Неутрално

    В Сърбия строят, дамата с костюмчето търси финансиране и обещава ..

  30. 30 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#27] от "Курт Деликуртев 600 галерии plus 14":
    [quote#27:"Курт Деликуртев 600 галерии plus 14"]Влез в новината ми от днес, там съм написал как минава![/quote]
    =========
    Курт,
    не открих нищо.

    Пусни ми на лични, или пост във форума!

  31. 31 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1427 Весело

    Забравяте, че имаме интермодален терминал в Драгоман.
    Минават тировете със засилка през границата и директно във вагона

  32. 32 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Като се сетя че трябваше да има магистрала до Атина ... за олимпиадата ...

  33. 33 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 583 Неутрално

    много добре, дано стане

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  34. 34 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 590 Неутрално

    София-Калотина е 45км като повечето и сега си е скоростен път, който просто трябва да се разшири за да стане магистрала. Едва ли е толко сложно да се случи до 2016.
    По сложното е, че Сърбия няма да е в ЕС до 2016.

  35. 35 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Ще стане! Честна комунистическа!

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  36. 36 Профил на anonymous_
    anonymous_
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ако Бойко пак дойде на власт, може и да стане.

  37. 37 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1713 Неутрално

    Комунистите ще свият парите и магистрала няма да има.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  38. 38 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Интересно ми е защо построихме Дунав мост 2 и не влагаме пари за инфраструктура към него, а се ангажираме със срокове по конкурентен коридор

  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#34] от "angelboy8008":

    Ко? Скоростен път? Колко голям участък е такъв? И дали разликата му с магистрала не е драстична?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Ако не са на власт БСП- ДПС- Атака , може и да стане

  41. 41 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivanasenov":

    Кое по точно? От сръбска страна е на 80% готова.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  42. 42 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#39] от "Тони!":

    Разликата вярно не е малка. Иначе пътя София-Калотина и сега върши работа. Ако обаче Сърбия влезне в ЕС, стане само едно ГКПП на Калотина, както по гръцките и румънските ГКПП-та, тогава пътя трябва да се разшири.
    Тировете ще го предпочитат, от колкото през Румъния. Аз не мисля, че Сърбия ще влезне в ЕС в следващите 6-7 години. Щом на Хърватска им трябваха 6г за да влезнат след нас, сърбите не ги виждам преди 2019-20 в ЕС.

  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2066 Неутрално

    До коментар [#42] от "angelboy8008":

    Не е само разширяване - магистралата има изисквания откъм максимален наклон, минимален радиус, освен горе-долу двойната ширина, има изисквания за непресичане на едно ниво с други пътища - ако ще се строи нещо там, то трасето на сегашния път ще се ползва в съвсем малка част от новия.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#43] от "Тони!":

    София-Сливница е скорстен път, върши перфектно работа, остава да се направят 25-те километра Сливница-ГКПП-то Калотина и тях така. Да, магистрала би било още по-добре, стига да има пари и другите по-приоритетни пътища да са готови, като АМ Струма, АМ Марица, околовръстното на София, 3МД който също ще се строи с кикирики от ЕС, а защо не и АМ Хемус.

  45. 45 Профил на edikojsi
    edikojsi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бас държа, че сърбите ще си направят техния участък, който е над два пъти по-дълъг и много по-сложен, преди ние да сме почнали своя.

    По време на войните не спряха да си строят магистралата до Унгария, дори и когато американците ги бомбардираха.

    Отидете до Димитровград и вижте и в момента маркировка, улично осветление, дупки (по точно липсата им) и после се върнете до София през нощта – няма маркировка, няма осветление, само дупки и рекетьори (в Сърбия отдавна няма кой да ти задава въпроси: "И ко, ша праим саа ?"

  46. 46 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    И това искам да го видя! Преди имаше хубав път Калотина - Ниш! Много хубав! Като гледам качеството на Дунав мост 2, чудя се, дали и ако се построи такава магистрала, ще е по-хубава от съществуващия път! И, този път ставаше хубав на сръбска земя! На наша не беше такъв!

    goblenka
  47. 47 Профил на mitri
    mitri
    Рейтинг: 217 Весело

    За какво ни е? Асфалт не се яде

  48. 48 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#47] от "mitri":

    Не може всичко да е за тоалетната! Да напомня, че пътната инфраструктура е от ключово значение за успешен бизнес. А, от там иде парата, а от нея храната...

    goblenka
  49. 49 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 845 Весело

    [quote#44:"angelboy8008"]София-Сливница е скорстен път, върши перфектно работа,[/quote]
    Скоростен от типа 90 км/час.... малко нещо не ескоростен, май май.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  50. 50 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#47] от "mitri":

    Как за какво ни е? Пътят за Европа, най късия м/у впрочем....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  51. 51 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#45] от "edikojsi":

    То и на сръбска земя са повечето от проблемите, например поречието на Нишава и тунелите.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  52. 52 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#49] от "boby1945":

    Кел файда, ако е 110км/ч ако сърбия не е в ЕС и се чака час-два на границата, а не 3мин както е на гръцките и румънските пунктове.

  53. 53 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#52] от "angelboy8008":
    На границата със Сърбия се чака обикновено 3-10 минути, до 12 минути с обмена на валута, ако си с лека кола .....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  54. 54 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Гневно

    [quote#46:"goblenka"]Като гледам качеството на Дунав мост 2[/quote]

    Гледаш, гледаш, ама май не си отишла да го видиш!

    @)----,--'--
  55. 55 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Гневно

    До коментар [#53] от "boby1945":

    Късметлия!!!

    Много пъти съм минавал и винаги съм си отвисявал. И проблемът обикновено е в сръбските служители - връщат те 15 г. назад във времето. Последния път, 8 минути чаках на кабинката, за да може оня дънгалак да си довърши чата на телефона! Гледам го, той е с ясното съзнание какво прави и не помръдва. Това е вопиющата арогантност на малкия човек с власт. Служител! Да се замисли на кого служи все пак и кого обслужва.

    @)----,--'--
  56. 56 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#54] от "MyTwoCents":

    Дунав мост 2 ли? не съм! Гледам го по телевизията. Но ми е достатъчно. Виж колко време работи Дунав мост 1 безотказно. Едва миналата година ли беше, тази пролет ли, го спряха заради дупка. А, новият не изкара и 5 месеца!

    goblenka
  57. 57 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#56:"goblenka"]А, новият не изкара и 5 месеца![/quote]

    Това, което дават по телевизията е преповтаряне на статии по жълти вестници и изказвания на политици, препредаващи подшушнатото им и гонещи политически дивиденти.

    Вярвай ми, говорил съм с човек от компанията строител. Целта е да се търси под вола теле, защото дължат над 10 млн. евро за моста. Строителят плаща по 1600 евро на ден на банките за това забавяне, а държавата пести от неплащане.

    Накрая, като я осъдят на арбитраж за гяволъка, плащаме ние!

    Междувременно облъчените гледащи телевизия правят протести срещу „източването“ на обществените средства срещу „калпава работа“.

    Наистина, за Дунав мост 2 специално не си права!

    Иначе ако искаш виж ж.п. надлезът на Гара Елин Пелин, който също не е спрян заради дупки и ще речеш, че нищо му няма!

    Иди и виж с очите си и тогава си дай мнението.

    @)----,--'--
  58. 58 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#57] от "MyTwoCents":

    Ми, видях дупките. Те не са ли от там? видях и дебелината на асфалтовата настилка. Под 10 см. Знаеш ли, че в Германия настилката е над 50см? Даже, до 70? За това и нямат дупки. Иначе, чех " директора на моста" / странно ми прозвуча тази длъжност /, който обясни, че няма опасност за целостта на моста. Но, дупките са там. Не трябва да се появят толкова скоро.

    goblenka
  59. 59 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#58:"goblenka"]Под 10 см. Знаеш ли, че в Германия настилката е над 50см? [/quote]

    Не знам колко сантиметра е, но отдолу е ЖЕЛЕЗОБЕТОН. А и асфалта дори и 10 см е на няколко различни по функции слоя. При стандартен път имаш изкоп, трамбоване, чакъл, трамбоване, пясък, трамбоване, асфалт 1,2,3 (да ме поправят пътностроителите ако греша). Я си представи сега мост със 70 см асфалт колко ще тежи

    Проблемът е възникнал доколкото знам от проектантска грешка, която е оставила прекалено малки отводнителни отвори и в резултат на натрупването на вода (локви демек) около тях се е получило навлизането ѝ между хидроизолацията и асфалта.

    Всичко е отстранено, за това са и строителните гаранции все пак.

    @)----,--'--
  60. 60 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#59] от "MyTwoCents":

    Да. Така казаха. Има резон в тезата за теглото. Може би, стандарта за делената на настилката при мостове и естакади е такава - 10 см. И, все пак е недопустимо, 4-5 месеца след пуска, да се изрови. Наивно си мислех, че след като строителят е испанска фирма, няма да прави " тарикатлъци", като нашите, които така асфалтират, че още преди да си тръгнат, трябва да ремонтират. Такава е тезата ми. Мисля, че не е спазено нещо или от качеството, или от количеството на материала, или е нарушена технологията, за да се икономиса някое евро.

    goblenka
  61. 61 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#60:"goblenka"]след като строителят е испанска фирма, [/quote]

    Грешката е проектантска, а не строителна. Сроителя не може да мръдне на сантиметър от проекта. В проекта отводнителните отвори са малки, а наклона за събиране на водата голям. В резултат на това като мине камиона през локвата, друсва здраво върху шахтата и насъбралата се вода малко по малко прониква между шахтата и асфалта и стига до хидроизолацията като създава възглавница под асфалта. Следващите минавания на камионите започват по малко да разрушават асфалта.

    По-конкретно и точно описание на причините за проблемите с моста от това няма как да го напиша. Така че остави строителите на мира. Така или иначе проблемът вече са го решили и изпълнението тече в момента.

    Тезата ти е твоето размишление по картинка. Гобленка по гръб не пада!

    @)----,--'--
  62. 62 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#61] от "MyTwoCents":

    Може би е така. Не знам. Но е факт. Грешка има и тя се видя твърде рано. Значи е сериозна.

    goblenka
  63. 63 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#62:"goblenka"]Грешка има и тя се видя твърде рано[/quote]

    По-добре рано, докато текат гаранциите. Понякога съм си мислил: Ех, как се е строяло на времето - гледаш един замък не е мръднал за 500 години. Да, но през ти 500 години непрекъснато е поправян, ремонтиран, това дето не е било добре направено е заменено с други и т.н.

    С други думи и най-доброто строителство има нужда от непрекъсната поддръжка и усъвършенстване.

    @)----,--'--
  64. 64 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#63] от "MyTwoCents":

    А, аз си мисля за римските пътища. Мисля си за мостовете на Кольо Фичето...

    goblenka
  65. 65 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#64:"goblenka"]А, аз си мисля за римските пътища. Мисля си за мостовете на Кольо Фичето...[/quote]

    Само дето и тогава и сега стават само за минаване пеша или най-много с добиче. Опитай да прекараш ТИР по римски път или мост на Кольо Фичето.

    Но дори и така, имаш романтична представа за мостостроенето на Кольо Фичето. Легендата е, че е легнал под моста, за да грантира с живота си здравината му, но:
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82

    @)----,--'--
  66. 66 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#65] от "MyTwoCents":

    Може би. Но, по римско време такъв е бил транспорта, така са строени пътищата. Като за него. И, вече хилядолетия могат да се използват. При Бяла, доста време, модерният път за Русе беше неизползваем и хората минаваха по моста на Фичето, макар да е тесен и неудобен за модерните возила. Искам да кажа, че пътищата трябва да са съобразени с очакваното натоварване и да са трайни. Естествено, че ще се поддържат и ремонтират! И, не, когато започнат да стават опасни! Ето, вчера се откъртило парче от облицовката на мост, нуждаещ се от ремонт и като по чудо не станал фатален инцидент! Имало щети, но не и ранени. Нали знаеш за пътната повинност в Рим? Знам, знам... Ще кажеш, че съм наивен романтик. И, на теб, и на Боби ще кажа: Признавам си! Виновна съм! И, все пак, в днешния ден, тия очаквания не трябва да са наивни и романтични! Те са естествени. Живеем в 21 век! Технологии, наука, интелект... Всичко е на светлинни години от римско време, а нито отношенията ни, нито продукцията ни, нито манталитета ни са на такова ниво! Нещо не е на ред! Така мисля! Така го усещам! Явно, много други са като мен. Чудя се защо приемат този толкова нисък, чак отрицателен стандарт за даденост, като си зависи от всички нас, той да се издигне до полагащото му се ниво?

    goblenka
  67. 67 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#66] от "goblenka":

    Няма лошо, дори трябва, всеки да даде своя дял от оптимизъм, заряд за по-добро и непремиримост с безразличието.

    В моята работа, когато правя нещо се стремя да го правя перфектно и с мисъл да може да се ползва в различни ситуации, а не само по конкретния повод. За съжаление не винаги ми стига времето и се налагат „технологични“ компромиси.

    @)----,--'--
  68. 68 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#67] от "MyTwoCents":

    Не искам да прекалявам, но... По-добре компромис с времето, отколкото с качеството. Не мислиш ли? Често от " технологични компромиси" зависят животи. Извинявам се, ако съм груба. Поклон пред стремежа ти. Значи, компромисите и грешките се минимизират. Ако всички го правят, можем да се заемем с тия " минимуми".

    goblenka
  69. 69 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#68:"goblenka"]Не мислиш ли? [/quote]

    Зависи от ситуацията. Но ако трябва да те чакат, за да направиш нещо перфектно, то може да не дочакаш заплата.

    @)----,--'--
  70. 70 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#69] от "MyTwoCents":

    хахахаааа... Нямам отговор. Вярно е! а това, може би, имаме не просто не перфектни изделия, а направо " брак"! Не се засягай. не визирам твоята работа. Говоря обобщено. Все пак съм потребител, както всеки друг! Както и ти.

    goblenka




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK