БДЖ ще купува нови влакове с 30 млн. лв.

БДЖ ще купува нови влакове с 30 млн. лв.

© Надежда Чипева, Капитал



БДЖ ще купува нови влакове със собствени средства и държавна субсидия, която догодина е 30 млн. лв., съобщава в интервю за "Труд" изпълнителният директор на компанията Християн Кръстев. 


Предвижда се да бъдат купени електрически мотриси, а доставчикът ще бъде избран с обществена поръчка. 


"В проектобюджета за 2014 г.  са заложени 30 млн. лв. Това е ръст от 50%. Тези пари ще се използват за купуване на нови влакове", казва Кръстев. По думите му парите ще са само авансово плащане за поръчката, а изплащането ще продължи няколко години.


Сега на пазара нямало произведени влакове за продажба, затова чрез обществена поръчка ще бъде избран изпълнител, ще му бъдат поръчани мотрисите, а БДЖ ще трябва да изчака година и половина или две докато бъдат готови, казва Кръстев. В зависимост от цената ще бъдат купени 25 - 30 мотриси.  

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на californication
    californication
    Рейтинг: 285 Любопитно

    А кой ще плати старите на Сименс?

    Men are born to succeed, not to fail!
  2. 2 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 605 Неутрално

    нови, нови, колко нови, да не са като спалните вагони, дето зеха - нов секънд хенд

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  3. 3 Профил на leko_uchuden
    leko_uchuden
    Рейтинг: 497 Неутрално

    богата ликвидна фирма, работи на печалба, оптимизира разходите, дените са пазарни, защо да не направи една скромна далавера за 30 милиона, с малко комисионни, с малко завишена цена и раздлеяне на горницата.
    както казва г-н орешарски "корупцият анай - много пречи на държавата" слава богу че в бдж хго слушат, ама внимателно .

  4. 4 Профил на sasa1959
    sasa1959
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Само с купуване на нови влакове не става, трябва сериозна инвестиия за инфпаструктурата.
    Преди няколко години се хвалеха че построили отсечка за скоростни влакове и скоростта щяла да стане 120 км/ч, а хората 300км/ч ги нямат за нищо и строят отсечки за 500-600 км/ч.

  5. 5 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Ха-ха,партенка. С 30 млн. лева могат да купят не повече от 5-6 мотриси или двайсетина вагона. Ама то и локомотиви по-нови от 25-30 години няма... Мъкааа...
    А и преди да купуват нови влакове, да вземат да си платят Сименс-ите, че КФВ Банк Германия им е запорирала всичко и води дела срещу БДЖ и лихви се плащат...

  6. 6 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Скоро ще трябва да си купят и хора, за да им ползват влаковете!

  7. 7 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 517 Неутрално

    В сегашния си вариант БДЖ технически е във фалит с огромни дългове които не виждам как може някога да изплати.Хубаво е да имаме модерни железници,но това няма как да стане когато ги използваме като социален транспорт.Трябва един път завинаги да решим какви железници искаме,защото не вярвам някой да е доволен от сегашното им положение.

  8. 8 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Похвално - за фалирало предприятие.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  9. 9 Профил на vasill
    vasill
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Ръководството на БДЖ трябва да си сменят лекарствата...

  10. 10 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Кои хора пътуват вече по влаковете, че да купуват нови, това е излишен разход на пари, БДЖ транспортът вече не така често използван както преди.

  11. 11 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#7] от "simeonov_":

    Предполагам имаше предвид безплатен транспорт, не социален.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  12. 12 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Те добре ще купуват, но как ще ги опазят от набезите на едни мургави братя, които чупят, рушат и мятат камъни? По-добре това да се реши преди да се наливат пари на вятъра.

  13. 13 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#6] от "emilm13":

    Не бой се, тия сирийци за какво са? Идват безплатно и ще ни оправят демографския проблем. Поне така разправят политиците.

    Мачкай климатичния чейндж!
  14. 14 Профил на Zed
    Zed
    Рейтинг: 205 Неутрално

    Ето какво чакали приватизаторите-да им купим влакове.

  15. 15 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    От години пропагандирам бързо и хитро решение на проблема БДЖ:

    Л И К В И Д А Ц И Я

    А че БДЖ не е фирма, а проблем, мисля е ясно за всяко хлапе За да могат едни 30-40 хиляди да взимат заплати, се ръсим от 200 млн. нагоре годишно. С тези пари, за последните 10 години да бяхме завършили АМ Хемус и може би дори и АМ Черно Море, за които ЕС финансиране не се очаква. В същото време, мисля че частни фирми биха поели печелившите пътнически линии. За товарните - имаше и купувач, ама БКП се уплаши че ще им вземат мандрата и спря сделката. Да видим колко зле може да стане!

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  16. 16 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    До коментар [#14] от "Zed":


    [quote#14:"Zed"]Ето какво чакали приватизаторите-да им купим влакове.[/quote]

    Приватизатори имаше за товарните превози. за пътническите досега не е ставало дума. Целия зор е да се прави скъп ПР на БКП и разбира се - да се "отчоплят" едни 10 млн. от тези 30. БКП са качили мизата на 30% по последна информация от тези, дето не се гнусят да правят бизнес с тях.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  17. 17 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    До коментар [#13] от "Bulgarische Motoren Werke":


    [quote#13:"Bulgarische Motoren Werke"]Не бой се, тия сирийци за какво са? Идват безплатно и ще ни оправят демографския проблем.[/quote]

    МВР признава че след издаване на тапия за бежанец, сирийците изтрайват средно 4 часа в БГ. Дори и това няма да стане.

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  18. 18 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1559 Весело

    [quote#2:"Øϰϰå Çҩßё"]нови, нови, колко нови, да не са като спалните вагони, дето зеха - нов секънд хенд[/quote]
    Че то, в България винаги е било така в ЖП-то, и винаги тези по политическите върхове са в центъра на далаверата (много-много преди комунистите да докопат властта).

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  19. 19 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 912 Неутрално

    [quote#4:"sasa1959"]"Само с купуване на нови влакове не става, трябва сериозна инвестиия за инфпаструктурата."

    Инфраструктурата не е към БДЖ, а към НКЖИ. Иначе 30 милиона са малко. Дори и за 25 - 30 мотриси, както са го написали може да не стигнат парите. Разбира се, ако наистина не са втора ръка...

  20. 20 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Сега се поразрових малко и видях, че 25-те дизелови Сименс-а са стрували 67 млн. евро, т.е. по 2 680 000 евро бройката. Като гледам с 30 млн. лева ще купят точно 5 мотриси от типа Сименс Дезиро дизел. А електрическите със сигурност са по-скъпи.

  21. 21 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    [quote#1:"californication"]А кой ще плати старите на Сименс?[/quote]Следващото правителство. Открай време у нас има разделение на труда - БСП харчи, другите плащат. Кой за каквото е учил.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK