БДЖ ще купува вагони за 150 млн. лв.

Трийсетте турски спални вагона са най-луксозното притежание на железниците.

© Анелия Николова

Трийсетте турски спални вагона са най-луксозното притежание на железниците.



Нови вагони за 150 млн. лв. иска да закупи БДЖ, съобщи в Пловдив транспортният министър Данаил Папазов, цитиран от БНТ. Там той даде старт на строителството на жп-линията Стамболийски-Пловдив.


Министър описа състоянието на вагонния парк като плачевно и напомни, че модерни са единствено спалните вагони във влаковете, които пътуват между София и Черноморието.


За да започне обновяването, е необходимо да бъде постигнато съгласие на кредиторите на железопътния холдинг. На 6 февруари във Виена ще бъде проведен поредният кръг преговори с тях, на който ще им бъде предложено дългът на компанията на стойност 624 млн. лв. да бъде разсрочен за 10 години. 


При съгласие държавата ще преведе на БДЖ 30 млн. лв., а дружеството ще обяви обществена поръчка за доставчик на новия подвижен състав. Останалата част от сумата ще се плаща през следващите години в хода на производството и доставката на вагоните. 

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Добре де. Най дългата линия в България сигурно е околко 400км. Какви са тези спални вагони? Какво е това нещо. Това разстояние би трябвало да се изминава за 3, не за 15 часа.

  2. 2 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Колко типично за комунягите, а после следващият да се чуди отде да гик плаща.

  3. 3 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Много хубаво,но откъде пари след като БДЖ продължава да е на загуба,а дълговете им са космически? На БДЖ му трябва сериозна реформа,но синдикатите и това,че политиците го използват за да правят социална политика винаги е спъвало работата.

  4. 4 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 569 Неутрално

    За там, където са тръгнали, не им трябват вагони, нищо не им трябва....

  5. 5 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1103 Весело

    МТ ще бори кражбата на елементи от жп инфр. с флаерни анимационни книжки. Те ще се раздават на подрастващите в ромските махали!

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  6. 6 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1483 Любопитно

    До коментар [#1] от "lordcris":

    В Австрия разстоянието между Виена и Клагенфурт е 300 км, и се взима за не по-малко от 4 часа с влак, има също нощен.

  7. 7 Профил на pascaleto
    pascaleto
    Рейтинг: 395 Любопитно

    До коментар [#6] от "rainbou1":

    За не по-малко от 4 часа, т.е. редовно се взима за 14 часа?

  8. 8 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#6] от "rainbou1":

    Доста подвеждащ пример, ако погледнеш какво има между Виена и Клагенфурт. В България проблемът не са разстоянията, а състоянието на ж.п. линиите, тъй като на места безопасната максимална скорост е не повече от 30-35 км в час.

  9. 9 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#7] от "pascaleto":

    А грешка, има влакове който го взима и за по-малко.
    Не, идеята ми беше, че един влак го взима за 3.45 мин, друг за почти 8 и т.н.
    Нормално е - то и в България експресите взимаха Бургас-София за под 6 часа, а другите за повече.

  10. 10 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Пак в същия ред на мисли, сигурно не си виждал каква церемония представлява спирането и потеглянето на влак на БДЖ от някоя керемидка. С подаване на сигнал от зелена палка, свирене с физкултурна свирка и т.н., за което се поддържа персонал на 3 смени. На една германска гара със сигурно 50 пъти по-интензивно движение не можеш да видиш друго, освен един автомат за билети под навеса на перона.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  11. 11 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Пътувах лятото от София до Варна в спален вагон - много са хубави Тези явно са от същите. Дано не ги освиним - много мразя да виждам как рушим хубавото. Иначе трябва да се осъвременят големи отсечки, които все още не позволяват по-висока скорост. Има и отсечки, които позволяват висока скорост, но са много малко. Браво за вагоните!

  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4400 Неутрално

    Нещо не ми се връзват нещата! БДЖ ще купуват нови вагони ,а не са си платили за мотрисите "Сименс" и вече неколкократно отлагаме тези плащания!

  13. 13 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#8] от "Stardust":

    А какво толкова има между Виена и Клагенфурт? Аз съм го минавал разстоянието и си имаше от всичко
    И наистина състоянието на трасето е зле, но просто исках да покажа, че разликата не е толкова фрапираща.
    Както и че в Австрия има нощни влакове, които взимат подобно разстояние за подобно време(това в отговор на #1).

  14. 14 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9070 Неутрално

    крайно време е да се сменят някои вагони стари и изпочупени , олющени , с не затварящи се врати , без парно в студените дни .

  15. 15 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1762 Неутрално

    А тягов подвижен състав,кога.Каква е файдата като вземеш вагони за 200кмв час,Алокомотивите са за 120,да не говорим за релсовия път,с малки изключения.

  16. 16 Профил на Пакоджет
    Пакоджет
    Рейтинг: 330 Любопитно

    Ами ако не се съгласят на разсрочване кредиторите?

    Пакистанец кара джет ;)
  17. 17 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 515 Неутрално

    При тая малка дължина на линиите, ако ги оправят за да се развива 160 км/час. Са ни необходини само мотриси.

    Какви вагони, какви локомотиви, какви 5 лв

  18. 18 Профил на whatever
    whatever
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Няма ли да излезе по-икономично да се реновират старите вагони?(Хем ще се отворят няколко нови работни места, ще се преквалифицират няколко търтея в пчели работнички) В Германия, наред с новите, се движат и стари, но естествено на ниво. Нека като сме задлъжнели да се разпростираме според чергата си. А и купуването на нови мутриси няма да ни оправи проблема с поддържката на тези, които вече имаме. Така новите ще трябва да ги сменяме преди да сме ги изплатили.

  19. 19 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    тенденцията е да се пътува все по-дълго явно

    кой ще ги купува, онзи мутафчиев със "златните" вагони ли?

    отдавна трябваше да търка наровете, ама нали е от "правилната" партия, та цацаров пасува...

  20. 20 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#12] от "bat_plamen":

    тъкмо това се чудех?

  21. 21 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Ми много просто. София - Силистра трае между 7 и 10 часа. Отделно - това е поредното купуване на "нови" вагони. Предишните бяха толкова "нови" че, чак си е №$№№@@ майката.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  22. 22 Профил на Жоро
    Жоро
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#3] от "purple_rain":

    Това е големият въпрос... или всъщност не... то на всички ни е ясно!!!
    БДЖ трябва да се преструктурира дълбоко, няма друг вариант. Това са безкрайни плащания и преливане от пусто в празно!!

    "Най-богатите хора в света ползват и градят мрежи, а всички останали търсят работа..." Робърт Т. Кийосаки
  23. 23 Профил на dinkost
    dinkost
    Рейтинг: 450 Весело

    В тия турски спални вагони, голямо хвърляне на джапане ще падне.... прощъпалник ще е пътуване на Сер-гей и Ви-гей-нин.

  24. 24 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1064 Любопитно

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Вие някога разглеждали ли сте разписание на БДЖ? Сякаш не. Разстоянието от София до Варна се изминава за време от 7 до 10 часа без прекачване, от София до Русе за 6 часа и от София до Бургас за 6 до 8 часа. Логично е нощните влакове по тези линии да имат спални вагони. Забележително е, че цели 35 дущи са натиснали плюс на такъв коментар.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  27. 27 Профил на barefoot
    barefoot
    Рейтинг: 506 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK