Министърът разсея опасенията, че тунелът на "Струма" ще е с една тръба

Министърът разсея опасенията, че тунелът на "Струма" ще е с една тръба

© Цветелина Белутова, Капитал



Министърът на транспорта Данаил Папазов разсея опасенията, че тунелът в Кресненското дефиле, който е част от магистрала "Струма", ще бъде само с една тръба. 


В отговор на въпрос на депутата Лиляна Павлова, която беше  министър на регионалното развитие в правителството на ГЕРБ,  той увери, че след пълно изследване на различните варианти се е стигнало до окончателно решение да има две тръби с по две ленти и еднопосочно движение. 


Индикативната стойност на проекта е между 670 и 790 млн. евро, но министърът изрази надежда в хода на търга тя да бъде намалена значително. 


Папазов уточни, че с цел оптимизация на цената са обсъждани три варианта, всеки от които отговаря на европейската директива за тунелна безопасност. Двата други са - една тръба с двупосочно движение и авариен тунел и една тръба с еднопосочно движение и използване на пътя през дефилето в обратната посока. Те били разработени заради прогнозите за трафика, според които до 2040 г. втората тръба няма да е нужна. 

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Министърът разсея опасенията, че тунелът на "Струма" ще е с една тръба

    Тръба няма да има!

  2. 2 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1291 Разстроено

    чудя се защо няма да е нужна втората тръба. вероятно страната толкова ще се е обезлюдила, а международните търговски пътища дотолкова ще я заобикалят, че .......

    Времето е наркотик, много от него убива.
  3. 3 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 603 Неутрално

    Като се изчисли, чрез коя програма ще се лапне най-много пара, ще се вземе и окончателното решение

  4. 4 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 906 Неутрално

    А кога под Шипка? Там движението е много по натоварено.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  5. 5 Профил на axo
    axo
    Рейтинг: 378 Неутрално

    В държава, в която не се знае как се изпълняват и експлоатират най-обикновени надлези, а съществуващите много по-къси тунели са в потресаващо състояние, да се говори за няколкокилометров тунел в сложни геоложки условия е, меко казано, несериозно. Ние не можем да построим такъв тунел, а още по-малко можем да го експлоатираме безопасно. Такива съоръжения не са шега работа, спомнете си за големите пожари в Австрия и Швейцария, страни с много по-големи традиции и адекватно отношение. Няма никаква нужда от тунел. Съществуващият път може да се разшири и покрие частично, както е на много места в Алпите. Съвсем не е нужно габаритът да е магистрален, за сравнение пътят до Солун е в голямата си част просто 2 ленти, с големи наклони и остри завои. Това, което се гласи са просто нагли схеми за кражби и измама.

  6. 6 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#4] от "Bullet":

    За този тунел се говори само когато наближат избори,така че спокойно там тунела ще е без тръба

  7. 7 Профил на milenmihailov
    milenmihailov
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Тунел ще има. Иначе ще връщаме парите за цялата магистрала, така е по договор, когато сме ги взимали. Освен това няма вече да ни позволят да разрушиме креснеското дефиле. Така че, или тунел или по-скъпо заобикаляне с мостове през планината. Та въпроса беше само какъв вид ще е тунела.

  8. 8 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За 800 милиона могат да построят цялата магистрала до Варна, както и магистралата между Варна Бургас. Софиянци обаче ще си строят тунелче към морето, за да стигнат с 15 минути по-бързо. Ще си строят магистрала към Сърбия. Изобщо всичко се прави за София и около София. После реват, че цяла България се събрала в града им. Как няма да е така, като 90 % от всички данъци отиват и остават в София.

  9. 9 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 829 Весело

    До коментар [#4] от "Bullet": кога си пътувал за последно през Шипка? и откъде взе вица за натовареното движение там?

    Тунел при Петрохан и магистрала до Видин. Това ще превърне в ефективно функциониращо съоръжение Дунав-мост 2, ще защити българските национални интереси и ще стабилизира и развие западните български земи.

    и най-умният си е малко прост....
  10. 10 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    До коментар [#5] от "axo": Прав си! Тунел се прави само в краен случай, че заобикалянето е по-скъпо! На много места има по един тунел в едната посока, а в другата се заобикаля, така че, няма да е прецедент Всичко е въпрос на цена. Тунелите са много скъпи за прокарване, както и за поддържане.
    [quote#4:"Bullet"]А кога под Шипка?[/quote]
    Когато имаме възможност да си го финансираме сами. Този маршрут не е приоритет за Европа

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  11. 11 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1156 Весело

    [quote#9:"kardinalat"] и откъде взе вица за натовареното движение там? [/quote]
    )) Колкото пъти съм минавал от там, движението по моите стандарти си бе направо ... лабаво )) Виж Бургас - Варна през лятото си е направо изпитание

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK