Свързана с Христо Ковачки компания иска лиценз за жп превози

Свързана с Христо Ковачки компания иска лиценз за жп превози

© Надежда Чипева, Капитал



Компания, свързана с Христо Ковачки, е подала искане за лиценз за жп превозвач, съобщи  "Труд" в днешния си брой. Министерството на транспорта потвърди пред capital.bg, че документите на "ТБД - Товарни превози" са подадени на 20 март. Едноличен собственик на капитала на "ТБД - Товарни превози" е ТЕЦ "Бобов дол".


Ако компанията получи одобрение от агенция "Железопътна администрация", десетките енергийни фирми на Ковачки ще намалят зависимостта си от държавната железница при превоза на въглищата от митните към тецовете му. При положително становище на агенцията министърът на транспорта ще има три месеца да вземе окончателно решение.


Ковачки е най-големият клиент на "БДЖ - Товарни превози", като в различни години осигурява между 25 и 50% от товарите, пише capital.bg. 




Индикациите за намеренията на Ковачки да се еманципира от държавния превозвач са започнали с покупката на търг на няколко стари локомотива на БДЖ миналата година.


БДЖ не е монополист при товарните превози. Освен държавното дружество активна дейност извършват три частни компании - "Българска железопътна компания", "Ди Би Шенкер Рейл България" и "Булмаркет - ДМ". Лицензите за жп превозвачи са 11 на брой.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Ако и превозите им ще са като веригата Европа, хич да не се захващат.

  2. 2 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 426 Неутрално

    БДЖ ако изгуби един от основните си клиенти нещата стават все по-зле.За мен решението е ясно,но е непопулярно и затова политиците се правят,че не виждат какво се случва в черната дупка БДЖ.Приватизация на товарните превози докато все още струват нещо и фалит на пътническите и започване на чисто.

  3. 3 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Ако отговаря на условията и си плаща необходимите такси за ползване на жп-инфраструктурата- защо не?

    Съществен некоментиран в статията въпрос е какъв е размера на тези такси във всичките им варианти и за всичките лицензирани превозвачи. И какви са тези такси например при съседните ни държави, и в ЕС!

    Да не се окаже пак, че таксите генерирани като приход от разните частни превозвачи са някаква смешна сума на фона на разходите от държавата за поддръжка на ползваните трасета??

    Защо ли имам неприятното предчувствие, че това вероятно е така!?
    Може би заради сбъркания ни деформиран преход с бруталната приватизация на всичко държавно!

  4. 4 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 531 Весело

    [quote#2:"purple_rain"]БДЖ ако изгуби един от основните си клиенти нещата стават все по-зле[/quote]
    споко , всичко е предварително калкулирано

    няма да лети , нали пак по железницата ще вози...

    цената на тон/км е такава , че обезпечава работещите в БДЖ

    едва ли има разчети за Нетна цена на тон/км - няма кой да го позволи





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK