Мениджърите не са наясно с очакванията на подчинените си, показа проучване



Мениджърите в България са доста заблудени за очакванията на подчинените си, а оценките на едните и другите за атмосферата в компанията се разминават, в някои случаи - драстично. Това установи международното проучване на Aon Hewitt "Най-добрите работодатели", в което България се включва за осма година.


Най-голямо е разминаването при оценките за допълнителни придобивки и кариерно развитие в компаниите.  79% от топ мениджърите са доволни от екстрите,  които им предоставя работодателят - застраховки, здравни услуги, служебен транспорт, ваучери за храна и други. Процентът на доволните служители е едва 46%. Според авторите на изследването резултатът показва, че компаниите харчат парите си в този случай нецелесъобразно, без да са се поинтересували от какво служителите действително се нуждаят и кой да е доставчикът на допълнителната услуга.


Най-големи бюджети за допълнителни придобивки планират компаниите от високите технологии и аутсорсинга. 




Според 68% от топ мениджърите компанията предоставя добри кариерни възможности на служителите, докато само 39% от служителите са съгласни с това.  Близо 70% от висшите ръководители са убедени, че подчинените им получават подобаващо признание за свършената работа. Сред самите служители едва 43% се чувстват ценени.


Разминаване има и в оценката на възможностите за обучение и развитие - според 72% от ръководителите на високи постове компанията им предоставя необходимите възможности, докато само 52% от служителите са съгласни с това. 


Изследването обхваща мнението на над 16 000 служители и над 400 топ мениджъра в България. Средното ниво на ангажираност на топ мениджърите в България е 77%, а при служителите този процент е 53%. Всяка от групите е споделила доколко е удовлетворена от условията на работа и работната среда по 19 конкретни фактора. 

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Болшинството от висшето управление на предприятията в страната, без значение големината им и сектора, в който работят, са пълни безхаберници в това отношение.
    Всъщност така стои въпроса и в управлението на цялата държава.

  2. 2 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 374 Неутрално

    " Мениджърите не са наясно с очакванията на подчинените си, показа проучване "

    Ми как да са наясно, като подчинените им работят в стрес...

    А се се обадили за нещо, а са изхвърчали на мига от фирмата.. ))

  3. 3 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Как няма да има разминаване - моя приятелка, работеща в сравнително незасегната от кризата фирма, изяви желание да посещава курс по немски (пряко свързано с по-доброто изпълнение на задълженията й). Шефът й се съгласи, че е добре да се направи и й препоръча курсовете към Бюрото по труда. Но само й препоръча. Чакането е там е безкрайно, качеството - много зависи от преподавателя. Какво му пречи на този шеф да й заплати курс е добра езикова школа и да се възползва от желанието й да трупа умения?! В същото време през седмица й казва: "Абе, яяя, между другите неща, виж дали няма някой чартър я до Доминикана, я до Малдивите. Разбира се, той не знае, че тя си търси не само нова работа, но и такава извън страната. В наистина големите компании (предимно международни) отношението е различно.

  4. 4 Профил на barona3
    barona3
    Рейтинг: 542 Неутрално

    Ако само тя е желаеща и няма нужда повече служители да знаят немски, за какво да и плаща само на нея курс? Защото е много амбициозна? Понеже аз имам познат, в чиято фирма провеждат езикови курсове, задължителни, в офиса и са група от 10 човека.

  5. 5 Профил на Dark
    Dark
    Рейтинг: 1505 Разстроено

    Повечето мениджъри не са наясно с нищо.
    За тази грешна представа за 'директор' отново можем да благодарим на комунистическата власт, която учеше, че директорите не работят.
    В нормалният свят, това са хората с най-големите отговорности, най-добрите психолози, Ейч-Ар-и, работохолици и т.н.
    Само в България е обратното.

  6. 6 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Определението служител в България се свързва с роб - т.е. нямаш право на глас, трябва да си щастлив, че въобще си на работа, а лигавщини от рода на кариерно развитие си ги говори вкъщи...

  7. 7 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Напълно нормално имайки предвид, че фирмите масово не инвестират в обучение на мениджърите си. Смята се, че някой се издига и автоматично проблемите се решават, но не е така. Важна е комуникацията с подчинените, да имат визия за развитието си заедно с развитието на компанията. Но във фирми с гаражен манталитет на собственика това е невъзможно...

  8. 8 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#3:"kamenpavlov"] В наистина големите компании (предимно международни) отношението е различно. [/quote]

    Грешиш, същото е, само дето ти вадят душата с перо...

  9. 9 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    До коментар [#3] от "kamenpavlov":

    Ами всъщност това е една дилема, не само в българия между другото. И проблема е възтановяване на инвестицията в квалификацията на работниците. Защото в българия лочлността е много ниска и е много вероятно работника моментално да се изнесе след като консумира инвестицията.
    Ня някои места по света се подписват специални договори ангажиращи работника, на други места се разчита на неформални договорки.
    Между другото споделянето на разхода т.е работодателя те пуска да учиш в работно време пък ти си плащаш сам е много добро компромисно решенуе за нашите условия.

  10. 10 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#7] от "mishokov":

    Именно, а самите мениджъри не си правят труда дори да прелистят ръководство/тънък учебник по управление/мениджмънд...

  11. 11 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    До коментар [#6] от "hinhril":

    Недоценените могат с цената на едномесечно предизвестие да докажат колко са велики. Това действа отрезвяващо и на двете страни междо другото.

  12. 12 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#4] от "barona3":

    " Ако само тя е желаеща и няма нужда повече служители да знаят немски, за какво да и плаща само на нея курс? "

    Е, като и плати курса, бълха го ухапала. Нали работи за него ?
    Един добре обучен специалист може да върши работа за 10 - стига да не го мързи, разбира се ...

    Иначе трябва да плаща заплати на десет некадърника. дето по цел ден ми се разхождат за кафета и цигари...

    Джобните му са толкова !


  13. 13 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    До коментар [#12] от "mad_petko":

    Това е някаква обсурдно соц мислене "балха го охапала". Той няма да плати от джоба си, ще плати фирмата. И ако плати на нея, щше поискат всички. Т.е става дума за един съществен разход. И за да се направи, трябва да е ясна ефективността му - ще има ли финансов ефект, мотивационен ефект, има ли смисъл въобще.

  14. 14 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#7] от "mishokov":

    "..Но във фирми с гаражен манталитет на собственика това е невъзможно..."

    Че те на 90 % са такива...

  15. 15 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Че то и Епъл са тръгнали от гараж

  16. 16 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    Така, но не точно, защото както знаеш - незаменим човек няма. Може да има ефект само, ако си наистина нужен, а ако е така в повечето случаи няма да си недооценен. Ако въпреки всичко те неглижират, а ти си съществено звено към този момент за работодателя си, си прав, че може да се изгавриш много успешно, точно в най-напрегнатия момент....

  17. 17 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 498 Весело

    До коментар [#12] от "mad_petko":
    Така платих един курс и понеже адвоката ми каза че какъвто и договор да подпиша с работещите то той не дава валидност и мога да разчитам само на лоялност. Единият от тях 2 месеца след завършване на курса, използвайки повишената си квалификация си намери друга работа.

    При такава незащита на инвеститора от страна на българските закони, от липсата на съдебна защита в случаите които се поддават на такава и ниска лоялност на българските граждани, това е положението

  18. 18 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#13] от "m17":

    И ако плати на нея, ще поискат всички.

    И тия всички дали ще вършат работа ?

    От всяко дърво свирки не стават мой човек.. и ми се струва, че нещо си много назад с материала

    И въпреки всичко, аз няма да съм този, който ще Ти наблъска минуси.. )

    Всичко опира до О П И Т , З Н А Н И Я и М О Ж Е Н Е !

    Останалото са празни "соцприказки"

    Тия на мен не ми ги разправяй (



  19. 19 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#11] от "m17":

    Виж сега, принципно не трябва това да е начина, по който да се случват нещата. Повечето хора са недоволни от един/ няколко аспекта от работата си, но пък са доволни от от други. Съответно искат да променят само някои неща без да сменят работата. Пример - харесваш си работата, колегите, интересно ти е, но усещаш, че имаш нужда от някакъв допълнителен курс за подобряване на квалификацията да станеш още по-добър - това трябва ли да е повод да напуснеш, вместо да поговориш нормално с шефа ти.
    Сега това, че човека може да напусне след като се образова - това пак е управляем риск - да, може да напусне, но може и да стане много по-ценен и да възвърне многократно инвестицията. Отделно, когато предоставяш такива екстри да кажем трябва предварително да изясниш очакванията - дали човека ще очаква някакво повишение след повишаването на квалификацията или ще приеме самото плащане на образованието за бонус (както би и би трябвало да бъде) и това да повиши мотивацията му без други очаквания. Изобщо управлението на хора не черно и бяло. И по принцип не може да не се поемат рискове - в крайна сметка правеното на какъвто и да е бизнес си е риск само по себе си, така че хората са го казали - риск печели, риск губи - един път ще дадеш и спечелиш перфектен и лоялен служител, друг път съответния човек ще си бие шута към друга фирма. и изобщо въпроса с лоялността е доста сложен - в България битува разбирането, че служителя е едва ли не длъжен на лоялност - няма такова нещо - лоялността към фирмата се гради бавно, постепенно и най-вече постоянно, защото тя не е даденост, а се променя. И всеки работодател трябва да си я заслужи. Фирмите, които са го разбрали са успешни, тези които не са - мрънкат, че няма подходящи хора.

  20. 20 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#15] от "alabalko":



    " Че то и Епъл са тръгнали от гараж "

    То и в България много хора тръгнаха от Гараж, ама след време се запътиха с куфарите си към " Терминал 2 "

    Говориме за знаещи и можещи работохолици...

    Такива хора по тези балкански ширини са откровено НЕЖЕЛАНИ !

    Направо се чудя ? ))))))))))))))))))))))))

  21. 21 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#13] от "m17":

    "Той няма да плати от джоба си, ще плати фирмата."

    Тая фирма, чия е .. на балдъзата ми ли ? )))

  22. 22 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#18] от "mad_petko":

    Това е точно българския соц. манталитет - ако платя за един ще трябва да платя за всички, значи няма да плащам за никой. И после - ама що хората ми не са доволни и напускат. Напълно си прав, че от всяко дърво свирки не стават, ама защо да не одялкаш тези дето стават? Ако си преценил, че 1-2-5 от хората ти стават и имат бъдеще - развивай ги. Некадърниците винаги ще са недоволни - това им е основна черта. Развивай добрите, направи всичко възможно да им покажеш, че те са ценени и да ги отделиш да не се влияят от мнението на некадърниците, постави доколкото можеш (ако трябва и грубо) некадърните на мястото им, така че да не тровят атмосферата и за свестните, пък ако решат да напуснат в крайна сметка ти се отваря шанс на тяхно място да дойде някой по-свестен. Но ако караш всичко с един аршин си гарантираш, че първо ще те напуснат най-свестните, защото те мислят и търсят, после добрите и накрая ще останеш само с некадърниците, защото те винаги мрънкат и са недоволни, но рядко предприемат действие. И това важи за каквито и да е фирми и не винаги изисква пари. Ще се учудиш колко мотивиращо действа да почнеш просто да говориш с хората си, да почнеш да ги питаш за мнението им по различни въпроси (пък дори и да не го вземеш предвид), да ги стимулираш да ти дават предложения за подобряване на работата и процесите (пък макар и да не са изпълними в момента). Доброто предложение си е добро предложение дори да идва от чистачката на офиса. Нещо, което много мениджъри забравят.

  23. 23 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1981 Весело

    [quote#15:"alabalko"]Че то и Епъл са тръгнали от гараж[/quote]
    и Форд пак от там е тръгнал...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  24. 24 Профил на rado_sv
    rado_sv
    Рейтинг: 833 Неутрално

    Затова, работете с/в чуждестранни фирми.

  25. 25 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1981 Весело

    [quote#11:"m17"]Недоценените могат с цената на едномесечно предизвестие да докажат колко са велики.[/quote]
    Обаче-е-е:
    "За разбойник, айов, са иска дупе, ама яко дупе а не тричаво, като моето и твоето!" Хайтов

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  26. 26 Профил на abee
    abee
    Рейтинг: 430 Весело

    Лелелеееееее и вие се пишете предприемачи и инвестирали? Направо с това ви желание да са ви сигурни и защитени инвестициите нещо съвсем се отдалечавате от двете категории. Нали това е смисъла им, рискуваш, инвестираш или създаваш, но няма гаранция че ще успееш. Да ва имам в предприемачите.

  27. 27 Профил на quanton
    quanton
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Не смятам, че е много мъжкарско да си подадеш молбата, напротив бягството от проблема е подход на страхливците. Истинският куражлия ще отиде при шефа си и ще каже какво не му допада и как, ако бъде променено това ще се увеличи продуктивността му. В крайна сметка отиваме на работа, не за да вземем заплатата си, а за да я изкараме и ако убедите шефа си, че ще му увеличите приходите/печалбата не виждам причина да откаже. В противен случай си тръгвате разочаровани от един, втори, трети работодател и се превръщате в "прелетна птичка" и по СВ-то ви личи, че не може да се разчита на вас. Всичко това заради недекларирани очаквания? Друго ще е, ако комуникирате проблемите с шефовете си и те ги неглижират - тогава всеки по пътя си успех в начинанията! Но преди това си наравете и честна самооценка - "балха го охапала" ще ме накара да не съжалявам за такъв служител (с такъв правопис).

  28. 28 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#26] от "abee":

    то сигурно и затова Даймлер не са отворили завод в България. Те не са предприемачи, защото искат стабилна икономическа и законова среда, която българските политици просто не могат да им осигурят. Това да се мяташ с идеи (и разходи) наляво-надясно смятам не е върхът на предприемачеството

  29. 29 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    До коментар [#22] от "ugi":

    Основно правило на всяко управление е "отнасяй се справедливо". Отдавна е доказано че 20% от хората вършат 80% от работата обаче досега никой не успял да "постави на мястото им" тия 80% излишни хора. И затова като ще даваш на един, трябва да си готов да дадеш и на другите. Защото като платиш курса на един, друг ще си каже "на тя кокошка и плаща да се разхожда я аз върша и нейната работа" и ще си поиска нещо си. После трети ще разбере и той ще си поиска и т.н. докато се скапе работната среда.
    И затова се създават правила - ясни, справедливи и се следват.
    Прави се оценка на представянето, обсъждат се и се поставят цели, следи се за достигането им и бонусите и растежа са според постиженията.

  30. 30 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    До коментар [#21] от "mad_petko":

    Обикновенно сериозните фирма са собственост на акционерите си а не на дребни шефчета. И тия акционери са си наели професионални управители и искат анализи на всички разходи.
    И междо другото почти всеки работник по света е акционер във фирмата която работи дори и с минимална сума. Така че реално ако дребния шеф плаща ненужни разходи реално краде от дивидента на себе си и служителите си.

  31. 31 Профил на _j.
    _j.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ''Мениджърите не са наясно с очакванията на подчинените си, показа проучване''

    т.е. мениджърите са и3лишното3вено между работодател и работници.
    Да ги и3посъкратят .И бе3 туй ядат грешни пари.

  32. 32 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#29] от "m17":

    Само с тънкото уточнение, че справедливо не означава по равно. И ако при мен дойде един добър служител и пожелае някаква инвестиция в него - ще му кажа, добре. Но след него, ако дойде някой от другите 80% и кажа, ама искам и аз - ще го попитам защо. Ако отговора е - защото даде на онзи - дадох на онзи, защото той е достигнал максимума, който може и този курс му е нужен. Ти имаш още да учиш по точка 1, 2, 3, 4 и т.н. Когато стигнеш съответното ниво по тях - ще идеш и ти на допълнителното обучение - преди това просто няма да имаш полза от него. Ако е сравнително свестен човек - ще се стегне и амбицира. Ако не - ще продължи да те псува, както най-вероятно е правил и преди това. Така че - справедливо значи - на всеки според възможностите и качествата, а не по равно, за да няма сърдити.

  33. 33 Профил на Tom Sawyer
    Tom Sawyer
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#1] от "eyewitness":

    Всичко се държи на косъм в тази държава.

    Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.
  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    До коментар [#32] от "ugi":

    Напълно съм съгласен само че тия неща се правят в обратния ред - първо обявяваш какво и как става и после даваш. Щото хората остават с убеждението че правилата са според човека и това унищожава мотивацията.

  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    До коментар [#24] от "rado_sv":

    Междо другото това е много ама много добър съвет не само от гледна точна на всеки работник но и на цялото общество. Защото България и другите неразвити общества отчаяно се нуждаем от обучение то качествено корпоративно управление. И затова е много добре колкото може повече хора да поработят малко на запад или поне в свестни фирми тук за да могат да пренесат добрите практики.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1981 Неутрално

    [quote#26:"abee"]Направо с това ви желание да са ви сигурни и защитени инвестициите нещо съвсем се отдалечавате от двете категории. Нали това е смисъла им, рискуваш, инвестираш или създаваш, но няма гаранция че ще успееш. [/quote]
    Това, последното е по-скоро като за комарджия, а не като за инвеститор, който си претегля къде и колко риск може да понесе...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  38. 38 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 470 Неутрално

    "Мениджърите не са наясно с очакванията на подчинените си, показа проучване"

    Ами като мениджърите изобщо не знаят какво правят как да стане?!??! Те базови неща да не говорим за култура!

  39. 39 Профил на goblenka
    goblenka
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Защо не са на ясно? Защото не се вълнуват от този въпрос! Не ги интересува какво очакват подчинените им! От какво се нуждаят!

    goblenka
  40. 40 Профил на abee
    abee
    Рейтинг: 430 Весело

    До коментар [#28] от "alabalko":

    Колкото и да ти е чудно Даймлер и другите от тяхната черга са били предприемачи преди доста години, но вече отдавна не са.

  41. 41 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#17] от "ЙЕИ":

    въпроса е работодателя какво прави за да го задържи. за тва са нелоялни работниците, защото няма достатъчно добри стимули да се задържат на определено работно място.

  42. 42 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#19] от "ugi":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    "в България битува разбирането, че служителя е едва ли не длъжен на лоялност - няма такова нещо - лоялността към фирмата се гради бавно, постепенно и най-вече постоянно, защото тя не е даденост, а се променя. И всеки работодател трябва да си я заслужи. Фирмите, които са го разбрали са успешни, тези които не са - мрънкат, че няма подходящи хора."

  43. 43 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#16] от "hinhril":

    проблема е, че си ги има незаменимите хора ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK