Пътниците по международните авиолинии от София нарастват, по вътрешните - намаляват

Обработените товарни и пощенски пратки през април са 1 479 тона спрямо 1 537 тона за същия месец на миналата година (-3,8%).

© Красимир Юскеселиев

Обработените товарни и пощенски пратки през април са 1 479 тона спрямо 1 537 тона за същия месец на миналата година (-3,8%).



Увеличение на обслужените пътници с 10.4% отчита летище София за април. Техният общ брой е 305 944 спрямо 277 207 през същия месец на 2013 г., съобщиха от летището.


Трафикът по международни редовни линии е нараснал с 11 процента, като достига 289 282 пътници. 
По вътрешни линии се наблюдава спад от 6% спрямо април 2013 г. - общо 11 929 пътници.


Общият брой на излетелите и кацнали самолети на Летище София през април е 3 448 спрямо 3 364 през същия месец на 2013 г. 




С над 13 хиляди са се увеличили пътуващите до и от чужбина с авиокомпания "България Ер", която запазва водещата си позиция. Възстановеният ранен сутрешен полет на Lufthansa за Франкфурт допринася за ръст на пътувалите с немската авиокомпания с над 4 хиляди пътници за месеца. С началото на лятното разписание редица превозвачи увеличиха предлагания капаците по маршрутите си до София, благодарение на което се увеличиха и превозените пътници. Полската авиокомпания LOT вече лети 11 пъти седмично и през този април с нея са пътували 50% повече пътници отколкото през април 2013 г. С 38% е нараснал броят на пътувалите с QatarAirways, с 32% - този на израелският превозвач El Al.


През изминалия месец с чартърни полети са обслужени общо 4000 туристи, с 1334 повече от предходната година. Това се дължи на Великденските празници, които през 2013 г. бяха в началото на май.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Това има ли връзка с "експертното управление" на БСП...???

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  2. 2 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    Народа се изнася, да живее БСП.

    Няма шики-мики.
  3. 3 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    Нормално. Полетите по вътрешните линии са по-скъпи от лоу кост полетите по външните линии и освен това потокът на млади хора е от България към чужбина.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  4. 4 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Има два изхода от комуноидното управление - терминал 1 и терминал 2! Тепърва ще растат...

  5. 5 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Предполагам, че пътниците излитащи от София са доста повече от кацащите.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  6. 6 Профил на stefan_
    stefan_
    Рейтинг: 460 Неутрално

    Освен това вътрешните линии са на ТИМ, които са почти монополисти и са по тази причина с високи цени, да не говорим, че освен липсата на конкуренция, мутри и назначени капиталисти не могат да се конкурират с мениджмънта на фирми от Западна Европа

  7. 7 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Нормално е да има колебания спрямо миналата година, но все пак говорим за първите 3 месеца от годината, най-много хора пътуват лятото така или иначе.

    Та няма нужда да търсим да драматизираме, в крайна сметка въздушният транспорт си остава най-бързия и най-безопасен транспорт изобщо. Тепърва ще има ръстове, на много хора им е писнало от смешното БДЖ и автобусните фирми.

  8. 8 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#6] от "stefan_":

    Мярнах днес, че пускат линия София-Бургас за 33 евро, това ако ти се струва като висока цена, не знам... Керосина е с пари.

  9. 9 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#5] от "grand funk railroad":

    Личното ми наблюдение от миналата седмица не е такова - празен самолет на отиване и пълен на връщане. Разбира се един пример не прави тенденция, а и по-бедните емигранти не пътуват със самолет, но не виждам защо толкова хора в Бг с такъв ентусиазъм търсят потвърждение, че имат компания в безизходицата.

  10. 10 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Я България вътрешни лини не са нужни. Нужни са добри пътища и бързи влакове.

  11. 11 Профил на опа
    опа
    Рейтинг: 458 Неутрално

    "Възстановеният ранен сутрешен полет на Lufthansa за Франкфурт"

    ... слава богу ... човек оп този начин може да избегне пътуването с България Аер ... последните има още много да учат какво значи коректен европейски бизнес и за престанат да прехвърлят собствените си грешки върху пътниците ...

  12. 12 Профил на mart.in
    mart.in
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#11] от "опа":

    "С над 13 хиляди са се увеличили пътуващите до и от чужбина с авиокомпания "България Ер", която запазва водещата си позиция."

    Явно мнозинството пътници са на различно от твоето мнение и са доволни от предлаганите условия.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на black_recluse
    black_recluse
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Ами пътуват си хората, то в тая държава, какво да правиш. Освен да мечтаеш да излетиш надалеч друго няма. Ако пък решиш да останеш като нищо сватбата ти да не се появи в нечии рекламен клип на нечия партия... Просто няма такава държава...

  15. 15 Профил на опа
    опа
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#12] от "mart.in":

    ... е както и да го смятам 13 хиляди по всички линии на България Еар е по-малко от 4 хиляди само по една линия на Луфтханза ....

  16. 16 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 773 Весело

    До коментар [#1] от "Γαλλα":

    Галче, я направо ми закрий акаунта.. Явно не е нормално в "демократичен сайт" да има несъгласни и с различни мнения от "правилното" на редакторите.. Мнооого избирателно модерираш..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  17. 17 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    [quote#16:"ostin22"]Мнооого избирателно модерираш..[/quote]

    Не, ти сгреши кого да пратиш на психиатър...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  18. 18 Профил на mart.in
    mart.in
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#15] от "опа":

    Също необективна преценка - визираната може да им е най-натоварената линия, а по другите да нямат толкова много пътници, с което общия брой на пасажерите остава неизвестен и е некоректно да се правят сравнения с пътниците по всички линии на друга компания.

  19. 19 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3690 Неутрално

    Естествено!
    Страната ни е твърде малка и просто няма смисъл да се използват самолети по вътрешни връзки!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  20. 20 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 756 Неутрално

    [quote#8:"tic_tac"]пускат линия София-Бургас за 33 евро[/quote]

    Това е промоционална цена, и важи до края на май. След това ще я вдигнат.
    Иначе "България Ер" пусна доста нови дестинации и обслужването не е толкова зле. Все пак - за международните линии имат силна конкуренция, а за вътрешните - никаква. Уиз еър се опита да лети София-Варна доста евтино, но ги изгониха.

  21. 21 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 773 Любопитно

    До коментар [#17] от "Γαλλα":

    Че какво им е лошото на психиатрите? Те даже са върло фешън напоследък..тъй да се каже.. Ако ме баннеш.. до омбудсмана ще стигна да се оплача от тяхно име тъй да знаеш...хаха..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  22. 22 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 748 Неутрално

    Еммм, въпрешните са монополизирани от ТИМ, т.е. БългарияЕър, и цените се вдигнаха значително.

    Аз лично по работа пак ползвам полетите до Варна, за почивка просто спрях да пътувам до там. До Буграс вече се пътува доста по-бързо, удобно и безопасно с кола, така че в тази посока не използвам вече полети.

  23. 23 Профил на rado_sv
    rado_sv
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Че тя ако е 33 евро стандартна цена, дали няма да фалират автобусните компании? Може би трябва да преосмислите очакванията, които имате.

  24. 24 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 912 Неутрално

    Лошото е, че матряла остава...

  25. 25 Профил на castle81
    castle81
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#22] от "zenola":

    В случая не говорим за монопол, а за български условия, в които малко компании въобще се съгласяват да оперират. А който успее да задържи една ниша си преценява при какви условия би могъл да направи това и какви цени може да си позволи да поддържа. След като летите по работа по линията до Варна, очевидно началството Ви е решило, че цената на билетите ги устройва

  26. 26 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Смело отвъд БГ. Напоследък все повече хора го правят и не съжаляват. Което е тъжно

  27. 27 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#25] от "castle81":

    Естествено, ама как ще има монопол (използвам тази дума заради популярността, която е придобила за всякакви злоупотреби с пазарно положение, иначе строго юридически погледнато - монопол няма). Монопол има само при наличието на чужди инвестори, най-вече западни....

    Добре си спомням времето и цените, когато и Уизеър летяха до Варна. Както и факта, че самолетите бяха пълни Както и че оттеглянето им от пазара случайно или не съвпадна с придобиването на БГЕър от ТИМ и със съвсем случайната случайност, че същите ТИМ са в сдружение с Фрапорт в дружеството оператор на летище Варна.

  28. 28 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#27] от "zenola":

    Фрапорт са немска фирма и са доказани професионалисти. Направиха два страхотни терминала в Бургас и Варна, не може да им се отрече... Колкото до това що Уиз решили да си спрат полетите, то си е тяхна работа, никой не може насила да им забрани да хвърчат където и да е. Нискотарифните винаги влизат остро с опити да се прави някакъв дъмпинг и да се съсипва конкуренцията, но колко време успяха да работят на минус... Много бързо осъзнаха, че не им се получава номера и спряха дестинациите които им бяха на загуба. Това е то, вижда се с просто око.

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8709 Неутрално

    Продължават да се изнасят.

  30. 30 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 564 Весело

    Нищо, скоро няма да има кой да лети.

    "Я з москалями не балакаю!"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK