Подготвя се проект за скоростен влак Варна - Букурещ

Ако проектът бъде осъществен, разстоянието между Варна и Букурещ ще се изминава за три часа.

© Георги Кожухаров

Ако проектът бъде осъществен, разстоянието между Варна и Букурещ ще се изминава за три часа.



Проект за високоскоростен влак, който да свърже Варна и румънската столица Букурещ, се подготвя в Националната компания "Железопътна инфраструктура" с еврофинансиране, пише "Труд".  


Първият му етап е реконструкция на жп отсечката Варна - Русе, за която тръжната процедура ще бъде обявена през втората половина на годината. Прогнозната стойност на този участък  е 898 млн. евро, а парите ще дойдат от оперативната програма "Транспорт". 


Сега с влак по най-старата жп отсечка в България пътуват средно по 780 пътници на ден. Статистиката на "Дунав мост 1" сочи, че по него минават по 3000 леки коли, 2000 камиона и стотина автобуса дневно. 


Ако проектът бъде осъществен, разстоянието Варна - Букурещ ще се изминава за около три часа. 

Ключови думи към статията:

Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Ако проектът бъде осъществен, разстоянието Варна - Букурещ ще се изминава за около три часа..........ДЕРЗАЙТЕ!!!

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Бързо, докато не са ни спрели и тези европари...

    'Let light surround you' Dream Theater
  3. 3 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 393 Неутрално

    3 часа....
    тези минавали го с кола?

    значи средната скорост ще е колко? - около 90км/ч - много скоростен влак бе!

  4. 4 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 479 Любопитно

    Хубаво е да се уточнява какво разбират под високоскоростен влак? Предполагам,че става въпрос за скорост 160 километра в час,което не е никак лошо.Цената е близо милиард евро,което не е никак евтино,но си мисля,че има перспектива в такава линия.Но е важно да има координация с румънците и да сме сигурни,че и те ще строят от тяхната част,защото иначе няма голям смисъл.

  5. 5 Профил на u.f.o.
    u.f.o.
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Всяка подобна инфраструктура е добре дошла

    If you listen to fools, the mob rules
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1137 Весело

    Някой е пушил нещо много готино А ???

  7. 7 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    700 пътници за 900 милиона, по милион и нещо на пътник на ден. Ако печалбата е 1 лв на билет, инвестицията ще се изплати след 3500 години.

  8. 8 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Пълно безумие е тази идея.

  9. 9 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 646 Неутрално

    По ДМ1 минават над 5000ППС дневно. Половината от тях тежкотоварни.
    По ДМ2 трафика е около 1250. Или 4-пъти по-слаб. Отделно вътрешният трафик който е още по голям при Русе.

    КОЙ и КОГА реши по направлението Враца - Видин да се строи скоростен път, а по Бяла -Русе да НЕ се строи нищо през следващите 20г?
    КОЙ осъди хората в този район на смърт?

  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#7] от "Веселин":

    Е не е така, тази линия ще има основно товарни превози, с което пък убитите по тази отсечка на пътя би трябвало да намалеят. Ако се извърши и ремонта и разширението на пристанище Варна, то тогава ще има смисъл от нея.

    А към момента, влаковете по тази линия се движат с около 12км в час, та дори тези 700 човека ми се струват прекалено много.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    И кой ненормалник ще тръгне с "високоскоростния" ви влак да се лашка 3 часа след 10 години, след като и в момента всяка малолитражка без особени напъни може да вземе разстоянието за същото време?

  12. 12 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 466 Весело

    За 780 пътници ще се похарчат 750 млн, егати ефективността

    Румънците не искат да пътуват с влак, а искат магистралата от Букурещ до Гюргево да се продължи до Варна и за 3 часа да стигат с колите си

    Като основен проблем се отбелязва тапата на Дунав мост и тесния път между Русе и Шумен

  13. 13 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#9] от "acarid":

    Споко, сега по вашия Североизточен край ще строят и крадат достатъчно. Жп линията Русе-Варна, жп линията Карнобат-Синдел, магистрален път Варна-Бургас, Интермодал в Русе. То 70% от парите по европрограмите при вас отиват. Данчо Папазов нали е варненски кадър?

  14. 14 Профил на Wandering jew
    Wandering jew
    Рейтинг: 374 Неутрално

    има нещо гнило както много хора по-горе пишат...

  15. 15 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 533 Неутрално

    [quote#11:"wds23355772"]И кой ненормалник ще тръгне с "високоскоростния" ви влак да се лашка 3 часа [/quote]

    Няма по-арогантен от българския селчо, покатерил се на кола и сметнал, че е хванал *** за ***.

    'Let light surround you' Dream Theater
  16. 16 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#3] от "plf":


    [quote#3:"plf"]3 часа....
    тези минавали го с кола?

    значи средната скорост ще е колко? - около 90км/ч - много скоростен влак бе![/quote]

    А ти минавал ли си го с влак? В момента това разстояние би трябвало да се изминава за около 5 часа с влак. Обърни внимание, че влакът спира на гари, докато колата ще спре само на границата. Така че този влак трябва се движи с доста над 100 км/ч за да вземе разстоянието за 3 часа. Това време ще е съпоставимо с времето, за което разстоянието се изминава с кола, но с влак ще е по-удобно, по-безопасно и по-екологично.
    Само не знам ще има ли достатъчно пътници извън летния сезон.

  17. 17 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#13] от "Jeremy Irons":
    Ти кой точно коментар си чел? Едва ли е моят?

  18. 18 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    Тези ще ме уморят от смях.Още от управлението на комунистическия тъпанар бай Тошо им идват едни налудничеви идеи.Тунел под Шипка,воден канал Варна -Русе,варненското пристанище трябваше да бъде чак до град Провадия.И всичко това не,че не може да стане,ами защото са много скъпи проекти.Близо 4 милиона струва километър жп път с горното,долното строителство,контактна мрежа,тягови подстанции,автоматични блокировки,удвояване на жп линията,така,че най малко 2 милиарда ще трябват,без да включваме изготвянето на този грандиозен проект.

  19. 19 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    [quote#7:"Веселин"]по милион и нещо на пътник на ден. Ако печалбата е 1 лв на билет, инвестицията ще се изплати след 3500 години.[/quote]

    Със същата "рентабилност" могат да се похвалят и останалите ЖП проекти. Закопаваща стратегическа грешка, още повече на фона на мераците, "Хемус" да се направи частна и Северна България да си плаща на кабинките веднага щом стъпи на 3 ленти.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  20. 20 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 426 Неутрално

    780 пътници на ден са сигурно и със спиранията между селските гари. Поредният абсурд

  21. 21 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1288 Весело

    Сещам се как в студентските ми години проф. Тянко Йорданов (който водеше предаването Атлас) ни преподаваше География на световното стопанство и изпитът при него беше един от най-големите кошмари. Та една колежка твърдяла на изпита, че не знаела, че има ЖП линия Русе-Варна, защото на нейната нямало. Та Тянко Йорданов казал, че иска непременно да види тази карта, защото явно е печатана преди Освобождението..

    Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
  22. 22 Профил на Петър Самсонов
    Петър Самсонов
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    Да, защото влакът ще минава през няколко общини на ДПС.
    и ЕДНИ СРЕДСТВА ТРЯБВА ДА БЪДАТ УСВОЕНИ...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  23. 23 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#17] от "acarid":

    Точно твоят коментар четох. Говориш против скоростен път Враца-Видин. Само, че ще се строи участъка Монтана-Видин и то ако има пари. Без да влизам в много обяснения - новото правителство насочи всичко в посока Североизток, тоест с улеснен достъп към Русия. Видин води към Европа. И свързва Европа с Южните Балкани и Азия. То и за това София-Видин има статут на приоритетн за ЕК, но нашите решиха да правят Русе-Варна.

  24. 24 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    [quote#9:"acarid"]КОЙ и КОГА реши по направлението Враца - Видин да се строи скоростен път, а по Бяла -Русе да НЕ се строи нищо през следващите 20г?[/quote]

    Ако видиш какво представлява пътят към ДМ2, няма толкова да им завиждаш, че след 10 години ще имат 4-лентов. Път до там трябва да се направи веднага и след като ще се прави, трябва да е като хората. И аз завиждам на Бургас за новите автобуси на фона на софийските икаруси, но така се е случило. То и пречиствателните станции, които сега се правят у нас, са по-напреднали от 90% от германските по същата причина - че са нови.

    Голямата грешка на финансовото планиране са тези колосални суми за ЖП обекти. Не само няма да се амортизират никога, но нищо чудно да не можем да им покрием и текущата поддръжка, която ще е като за луксозен автомобил, сиреч доста скъпичка.

    Трябваше да се почне с магистралите, където капацитетът е на ръба, да се завъртят пари от тях и тогава да се мине към ЖП.

    Имам силните съмнения, че става въпрос за някакви политически обвързаности, щом ББ почна да говорим 2 седмици след като падна, че на Северна България ще и се размине магистралата. Явно е имало неморални предложения, които той е отклонил, но е знаел, че следващият няма да им устои.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  25. 25 Профил на today
    today
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Важното е набързо да се подпише договор с правилните изпълнители, и със съответните неустойки, ако следващите управляващи се откажат от проекта, независимо колко е безумен и нерентабилен!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 664 Неутрално

    [quote#18:"chicago514"]варненското пристанище трябваше да бъде чак до град Провадия.[/quote]
    Нещата са малко по-различни. Бай Тошо чул някъде думата "агломерация", и я употребил като понятие "агломерацията Варна - Девня - Провадия", и местните натегачи го приели като нова гениална идея на Тато, и започнали да развиват Варна на запад. И така се появили варненски квартали на 6-7км от морето.

  27. 27 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    До коментар [#9] от "acarid":

    щото като Видин-Враца се отпуши, през Русе няма да минава толкова трафик. Румънците много искаха ДМ2 да не се строи, за да могат да бъхтат тировете из Румъния и да купуват гориво, от които да прибират налози. ЕС силно настоява за коридора през Видин и без ЕС ДМ2 нямаше да бъде построен (парите и натиска над Румъния).

  28. 28 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 862 Неутрално

    До коментар [#7] от "Веселин":


    [quote#7:"Веселин"]700 пътници за 900 милиона, по милион и нещо на пътник на ден. Ако печалбата е 1 лв на билет, инвестицията ще се изплати след 3500 години.[/quote]

    Дори и сметката ти не е точна. Цифрата е 3200 години, но не отчиташ две много важни неща:
    1. Увеличението в пъти на пътникопотока;
    2. Товарните превози.

  29. 29 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Доколкото аз съм наясно с географията на железните пътища по нашенско, Варна-Русе минава първо през Горна Оряховица...
    След това - Горна-Русе.. и чак после Букурещ...
    Горна-Русе минава почти през целия град Русе, разстоянието Варна-Горна е поне 200 км...
    Този влак вече клони към скоростта на светлината...
    Поне "светлината" на БДЖ не може да го достигне...
    А кои влакове ще карат по тези релси? Мотрисите "Дезиро" почти им ги взеха вече..
    Откъде пари за нови?
    Мечти!
    Баламосват наро с приказки за Сънчо посред бял ден!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  30. 30 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#29] от "The Core":

    Не минава през Горна Оряховица, а отклонява през Каспичан.

  31. 31 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 531 Гневно

    Не е важно дали ще има пътници и значим ефект... важното е комунягите да гушнат кинтите и да оставят паметници на безхаберието след себе си...

  32. 32 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2992 Весело

    Стига с тия влакове, стройте магистрали за по-лесно и бързо предвижване с нови и мощни автомобили В момента въпросните 270 км се взимат за около три часа, остава участъка Белокопитово - Русе, освен това ще ни спестите екстрата да минаваме през загубени населени места.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  33. 33 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Любопитно

    Този проект е на ЕС!!! Защо привържениците на Европа тук превъзнасят Брюксел, а в същото време наричат политиката му и начинът на харченето на парите оттам глупост.. Малко шизофренично е..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  34. 34 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#23] от "Jeremy Irons":
    Не не говоря против този проект.
    Имах предвид липсата на адекватен път от/към мост на който през тази година се чества 60-годишнина! Мост от който се събират над 30млн. лева от такси (без откраднатите разбира се) и път-убиец за който не се предвижда дори свястна маркировка да се положи!
    Я пак отвори картата и виж основните и най-бързи трасета от Гърция за Западна и съответно за Северна Европа.
    После погледни и тези обслужващи Турския трафик и тогава да си говорим за Европейски коридори. Щото има и такъв с номер 9.

  35. 35 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#30] от "Jeremy Irons":

    Всъщност, може и да сте прав!
    Има там някакви релси... Каспичан - Разград...
    Но дали нещо мърда по тях ..
    А и въпроса с влаковете си остава с пълна сила...

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  36. 36 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#24] от "cinik":

    Строенето и свързването на жп инфраструктурата е приоритетна за ЕК. Така беше и през миналия програмен период, така е и при сегашния. Не може по ОП Транспорт да ни дават пари само за магистрали, хората искат и жп линии и интермодали.

  37. 37 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#9] от "acarid":

    Не че не сте прав, особено за Бяла-Русе, но от транспортна гледна точка Ботевград-Видин е доста важен, защото ще създаде скоростен коридор от Гърция до Румъния без да се -тоест път от пристанищата на Гърция до централна Европа без да се излиза от ЕС. Това ще покачи и трафика по Дунав мост 2 значително. А и трябва да се има предвид, че ДМ2 все още не е съвсем разработен като път, а и от румънска страна свършва малко в нищото.

  38. 38 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    Ама четете по внимателно бе! Подготвя се проект! Проект, не значи изпълнение на този проект! Ще се лапнат едни пари от бюджета за проекти и добри намерения и толкова... Всичко останало е в светлото бъдеще...!
    Всеки, който е пътувал по тази линия - знае за какво става въпрос! И не е много ясно, как ще се съвмести понятието високоскоростен със селските спирки, които обслужва трасето! В последните 20 години Варна дърпа назад, докато Констанца отива напред! Пристанище Констанца обра половината товари на Варна! На всичкото отгоре, Варна остана и без никаква промишленост! За какъв им е на румънците, че и на нас линия без натоварване!?! За румънски туристи ли? Айде моля ви се! Никой няма да отговори - понеже става въпрос, както казах по-горе, само за проект!

    Бивш tww09306483.
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  40. 40 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2028 Неутрално

    До коментар [#29] от "The Core":
    Въобще не си наясно.Варна -Русе минава през Каспичан,а София -Русе минава през Горна Оряховица.

  41. 41 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#34] от "acarid":

    Коридор 4 е много по-важен за България. Става дума за Видин-София-Турция/Азия и Видин-София-Гърция.

  42. 42 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Гневно

    СЛУШАЙТЕ ВНИМАТЕЛНО ЗА РУСЕ-ВАРНА:

    Този проект не е за модернизация, не е за рехабилитация на линията, а само за "ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПРОЕКТНИ ПАРАМЕТРИ" (нещо като кърпене на дупки по магистрала, за да се възстанови проектната й скорост). Това по принцип при достатъчно финансиране е задължение на всеки инфраструктурен мениджър - да поддържа линиите си на нива от проектна скорост.

    В този ред на мисли, проектната скорост по тази линия (средна), която ще се възстанови е около 80 км/ч. В момента поради поставени намаления заради лошо състояние на железния път, средната скорост е около 60-70 км/ч.

    ИЗВОД:

    С ТЕЗИ 700-800 МЛН ЛВ ще се вдигне СКОРОСТТА с 10-15 км/ч на УМОПОМРАЧИТЕЛНИТЕ 80 км/ч.

    Сами си правете изводите.

    ТОЗИ ПРОЕКТ ЩЕ ИЗЯДЕ НАД ПОЛОВИНАТА ОТ БЮДЖЕТА ЗА ЖЕЛЕЗНИЦИ ПО ОПТТИ 2014-2020 Г.

    ПРИЧИНИТЕ да се бърза с този проект:

    1. Папазов си натиска за неговия край (Русе-Варна, Карнобат-Сиденл, Терминал в Русе, Терминал във Варна);
    2. Проектът е елементарен и много български фирми ще могат да участват, а на тях не им е приятно, когато чужди фирми печелят жп търговете (Пловдив-Свиленград, Септември-Пловдив, Пловдив-Бургас, Свиленград-Турска граница).

    ВЪПРОСИ:

    Как ЕК позволява да не се дават пари по ОП Транспорт за кърнепе на дупките по АМ Тракия, а се дават пари за "кърпене на дупки" по жп линията Русе-Варна ?

    Дали НКЖИ със собствени средства не може да възстанови проектните параметри на тази линия ?
    С многократно по-малко средства се възстановяват проектните параметри през Искърското дефиле и по 3-та линия между София-Карлово - защо не и по Русе-Варна след като е толкова важна ?

    След като се вдигне скоростта с 10-15 км/ч - дали това ще доведе до привличане реално на пътници товари ?

    КОЙ ЩЕ НОСИ ОТГОВОРНОСТ ЗА НАЙ-БЕЗМИСЛЕНИЯ ЖП ПРОЕКТ В ИСТОРИЯТА НА ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА ТРАНСПОРТ ?

  43. 43 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#33] от "ostin22":

    Този проект НЕ Е на ЕС. Сегашните разбирачи от транспортното министерство искат да го вържат с Букурещ защото от Брюксел им издърпаха ушите казвайки - защо искате пари по ОП Транспорт след като тази линия не води доникъде.

  44. 44 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 862 Неутрално

    [quote#35:"The Core"]Всъщност, може и да сте прав!
    Има там някакви релси... Каспичан - Разград... [/quote]

    Тези "някакви релси" са първата ЖП линия в България - Варна - Русе.
    Освен географията ви куца и историята.

  45. 45 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Любопитно

    До коментар [#41] от "Jeremy Irons":

    Това е вярно, ама след 5-10 години като приемат Сърбия в ЕС всичкият поток за западна Европа ще си минава през Калотина.. Там е най-пряко и от Гърция и от Турция...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  46. 46 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#42] от "Запознат с материята":

    Безброй плюсове от мен! Браво, написал си всичко което трябваше да бъде казано! Този проект е правен за реализация с бюджетни средства, а не с европейски пари.

  47. 47 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#27] от "alabalko
    ДМ1 и ДМ2 обслужват съвсем различни направления. По твоята логика по София- Калотина не трябва да има ни един турски ТИР или гастърбайтер. И двата моста са си необходими, така както и двата скоростни пътя. Въпроса ми в първият пост е защо за Бяла-Русе не се предвижда никакво разширение въпреки че е едно от 3-те най натоварени направления (целогодишно, тук да не се бърка със отпускарския трафик по Тракия). Изключвам и научната фантастика с катарците на Л. павлова, Господ да и прости наговорените глупости!

  48. 48 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Във връзка с коментар 42 ще кажа, че заради Русенско-Варненските безмислици на Папазов - най-важния проект София-Септември отново се отлага за след 2020 г. (защото Русенско-Варненските истории ще изхарчат парите предвидени по ОПТ за железници).

    А София-Септември е свързващото звено на вече модернизиращата се линия Септември-Пловдив-Димитровград-Свиленград-Турска/Гръцка граници, както и Рехабилитиращата се Пловдив-Бургас и предстоящата Модернизация София-Драгоман.

    Кому е нужна тази Русе-Варна тогава, която само вдига скоростта от 65 км/ч на 80 км/ч (средната проектна скорост на линията е толкова, даже и под тези стойности) ? И то на цената да се провалят всички останали важни жп проекти ?

  49. 49 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#45] от "ostin22":

    Говорим за жп инфраструктура и транзит на товари. Нещата са малко по-различни там.

  50. 50 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#43] от "Jeremy Irons":

    "Прогнозната стойност на този участък е 898 млн. евро, а парите ще дойдат от оперативната програма "Транспорт"."......

    ..щом парите ще дойдат от оперативна програма това е от ЕС и Брюксел... И ако ги одобрят оттам значи е политика на ЕС...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  51. 51 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#7] от "Веселин":
    [quote#7:"Веселин"]700 пътници за 900 милиона, по милион и нещо на пътник на ден. Ако печалбата е 1 лв на билет, инвестицията ще се изплати след 3500 години.[/quote]

    Аз го смятам по друг начин: 365 хил./год. по 10 лева печалба, прави 3,5 млн. Изплаща се за 30години. Нормално за подобни проекти.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  52. 52 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#46] от "Jeremy Irons":

    Разбира се. Такива проекти има и за други главни жп линии за които не е предвидено еврофинансиране. Въпросът е как ЕК допуска да се дават пари за "кърпене на дупки" и как допуска да зарежем София-Септември и да обезмислим 7 години хвърлени средства и строителство между Пловдив-Бургас, Пловдив-Свиленград-Турска граница и предстоящия София-Драгоман ?

    Ако в България пасат трева, то в ЕК какво пасат ?

    ЕК НЕЗАБАВНО ДА СПРЕ ТОЗИ ИЗМИСЛЕН ПРОЕКТ !

  53. 53 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Любопитно

    До коментар [#49] от "Jeremy Irons":

    ..Е, то имаше идея за скоростен жп път София-Видин...Миналото правителство 3 години я мъдри и накрая нищо.. И така оперативната програма 07-13 година попривърши...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  54. 54 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    [quote#36:"Jeremy Irons"]Не може по ОП Транспорт да ни дават пари само за магистрали, хората искат и жп линии и интермодали.[/quote]

    Ами то това е факирството на управлението. И предишният програмен период беше така, ама я виж колко магистрали се направиха, пък нека "хората да си искат"...

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  55. 55 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Ако ще правите нещо, поне го направете като хората. Истински високоскоростен влак със скорост 300км./час. Разстоянието се взима за 1 час и тогава има смисъл, и ще привлечете пътници.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  56. 56 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#41] от "Jeremy Irons":

    Би ли обяснил какво ще дирят гърците във Видин? Или защо да минават през Видин ако са тръгнали за Букурещ или Будапеща например?

  57. 57 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#50] от "ostin22":

    Напротив. Ние имаме право да избираме. София-Септември, Пловдив-Бургас фаза 2, София-Перник-Радомир (взе модернизации) или тъпото кърпене на дупки за 1 млрд. за Русе-Варна, което ще вдигне с 10-15 км/ч средната скорост по линията.

    Кой избра Русе-Варна ? КОЙ ? КОЙ ? КОЙ ?

  58. 58 Профил на the_european
    the_european
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ей тук требе и моето мнение да се чуе - подгответе проект не за скоростен, а за СВРЪХскоростен влак. Тогава от цялата страна ще идваме да се возим на това чудо, а и товарните превози няма да може да устоят. А знаете ли какво мисля? Направо ще ви кажа, без да увъртам. Понеже бившия шеф на пристанище Варна Данчо Папазов е по една случайност сега, в момента, министър на транспорта, и взе да дърпа чергата към Варна и пристанището и – и да пренасочва парите натам. Първо държавата ще премести пристанище Варна-изток във Варненското езеро до циганската махала. Всичко това ще струва няколко стотин милиона лева и е за сметка на ВСИЧКИ български данъкоплатци. За да може варналии (по-точно казано Холдинг Варна) да строят в старото пристанище билдинги, блокове и молове, с които ще развият още повече туризма, на много по-голяма висота. А ремонта на жп-линията е, за да може пристанище Варна да привлече транзитни потоци от/към Дунава. Във всички национални транспортни стратегии пише, че това няма как да стане, тъй като Констанца е вързана с Дунава с канал (ДИРЕКТНО СЕ ПРЕТОВАРВА ОТ КОРАБ НА КОРАБ!), както и с прекрасни жп-линии с Централна Европа, пък и е доста по-голямо пристанище (обслужва три пъти по-голяма икономика и е единствено в Румъния) и се обслужва директно без претоварване от всички най-големи пристанище по света. Т.е. при транзит през Констанца се спестяват поне две претоварвания спрямо Варна и е много, много, много по-евтино и бързо. Отделно делът на транзита през Черно море е доста нисък, бих казал – нищожен. Тъй че това са изключително зле обосновани проекти, които целят да налеят едни пари във Варна и региона (и да се краде яко).

  59. 59 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#50] от "ostin22":

    Това е само идея, и то за идеен проект. Нашите предложиха в този период на кохезионните фондове Варна-Русе, неговата прогнозна стойност е за 320 млн евро. ЕК все още не е одобрила предложението защото е безмислено и както е отбелязал колегата по-горе става дума за възстановяване на проектната скорост. Чува се, че има проблем точно с това, че не е никакъв приоритет за ЕК. Нашите сега бързат да го свържат с Букурещ за да му придадат важност. Според мен от Брюксел ще ни върнат предложенията и ще ни кажат да ги преразгледаме.

  60. 60 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#55] от "grand funk railroad":

    Шегуваш ли се ? За 80 км/ч , колкото е по проекта сега - струва почти 1 млрд. За 300 км/ч - по твоята логика ще струва сигурно 5 млрд.

    Просто безмислен проект, който ще изяде парите за всички останали ...

  61. 61 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Весело

    До коментар [#55] от "grand funk railroad":

    Само че за такъв влак инвестицията ще трябва да бъде не 800 милиона, а 8 милиарда...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  62. 62 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Доста смешно изглеждат някой аргументи - щото било роден край на някой си, затова се правела линията, или щото била близо до Русия, все едно руснаците ще тръгнат с влак.

    Варна, както се каза по-горе изостава от Констанца. Изостава, защото пристанището е гадно и защото няма читава свързаност. А такова трасе ще подобри свързаността, което ще увеличи обема на товарите, минаващи през Варна, а от там и парите за държавата. И като размятате някакви милиарди наляво-надясно, сетете се, че това е международен проект и значителна част от него ще бъде на румънска територия, т.е., от тоя милиард, само половината ще е за нашата територия.

    И да, като бонус, оттам ще могат да вървят и пътнически влакове с прилична скорост.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 63 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#54] от "cinik":

    През миналият период се направи и Пловдив-Турска граница, започна се Пловдив-Бургас. През този трябваше да се направи София-Пловдив и част от Мездра-Видин.

  64. 64 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#52] от "Запознат с материята":

    Мислех, че със София-Септември няма проблем? Нали имаше и търгове вече?

  65. 65 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#37] от "ugi":
    От Гърция до Румъния се пътува и през Русе. Дори много по-интензивно. И друго, докато се построи Видин-София, Сърбия вероятно вече ще е част от ЕС или поне ще имат достатъчно либерални митнически спогодби който да спомагат за транзитната и роля предопределена от географията и. Те иначе нямаше да строят АМ Ниш-БГ граница.

  66. 66 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#56] от "acarid":

    Какви гърци? Тук става дума за стоки и товари. За хората си има самолети.

  67. 67 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 646 Неутрално
  68. 68 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#59] от "Jeremy Irons":

    Така е... Това си е само предложение за сега.. Но все пак нали това ни е работата..Да дадем няколко предложения та ако не се одобри едното в Брюксел, да стане с друго..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  69. 69 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#60] от "Запознат с материята":
    До коментар [#61] от "ostin22":

    http://www.journaldunet.com/economie/magazine/enquete/argent-public-combien-coute-a-l-etat/combien-coute-un-kilometre-de-ligne-tgv-15-9-millions.shtml

    Т.е. 3,5 млрд.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  70. 70 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 683 Весело

    Хайде догодина и до Цариград.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  71. 71 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#66] от "Jeremy Irons":
    За "стоки и товари" си има БДЖ!. В този смисъл май ремонта на ЖП Русе-Варна си е съвсем навременен и логичен, въпреки че специалистите във форума го обявиха за малоумен!

  72. 72 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Любопитно

    До коментар [#69] от "grand funk railroad":

    Е да, къде са 800 милиона, къде 3,5 милиарда.. А и това е само за инфраструктурата, ами влаковете?

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  73. 73 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Идеята е добра, но необмислена. Първо влагане на такива средства в ЖП инфраструктура със средна скорост 160 км/ч е безсмислена поради факта, че не сме в шенген и имате спиране на граница, което отнема от 0,5 до 1 час. Даже да станем част от шенген тази скорост ще е вече отживелица. Така, че при положение, че ще се влага такъв финансов ресурс средната скорост трябва да е поне 300 км/ч. Второ Букурещ няма високоскоростна връзка с друга дестинация и не планира да изгражда скоро. Единствено тази линия може да се използва за транспортиране на китайско и индийско карго, от пристанище Варна до Букурещ или Русе. Това означава румънците да намалят работата на пристанище Констанца, което с/у техните интереси и биха забавяли проекта от тяхна страна.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  74. 74 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#72] от "ostin22":

    Първо: това е цена при 10 пъти по-скъпа работна ръка.
    Второ: голяма част от финансирането може да дойде от еврофондовете.
    Трето: нищо не пречи да бъдат привлечени частни инвеститори.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  75. 75 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#68] от "ostin22":

    За съжаление не е точно така, от нас се очаква предложенията ни да са обосновани и аргументирани. Има си методология - дали е приоритетен като част от важен коридор за ЕС, социален ефект, доста си критериите. Но Варна-Русе категорично не влиза в тази категория. Ако ни върнат предложенията ще е кофти защото ще забави процесите поне с половин година. Оттам и търгове, изпълнение и т.н. Но най-вече би говорило за липса на професионализъм.

  76. 76 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Любопитно

    До коментар [#74] от "grand funk railroad":

    Първо: Работниците ще си бъдат западняци-виж кой строи Дунав мост 2
    Второ: Еврофондовете имат лимит.
    Трето: Кой частен инвеститор ще вложи пари в нещо изплащащо се за 2000 години??../Само сметни 750 пътника с по 10 лева билет на ден/..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  77. 77 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#65] от "acarid":

    Както казах и в първия коментар - изобщо не коментирам нуждата от свестен път Русе-Бяла (дори по-точно Русе-Велико Търново), там дори и магистрала няма да е малко. Но това не отменя нуждата от пътя Видин-Ботевград. А вече защо Русе-Бяла не е планиран - това нямам представа - там от години се избиват хората и има крещяща нужда в момента от него, а не в някакъв бъдещ период.

  78. 78 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#75] от "Jeremy Irons":

    Е, то още по-голям непрофесионализъм ще бъде никакъв проект да не се предложи...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  79. 79 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 534 Неутрално

    До коментар [#73] от "The sphere":

    300 км/ч скорост на отсечка от няма и 300 км е пълна глупост и не се прави никъде. Такива железници се проектират като алтернатива на самолетните превози на къси разстояния - до около 1000км и като спирките са горе долу през около 300км най-малко. В случая това значи нов мост през Дунав специално за този влак и този влак да не спира в Русе. Отделно такива линии не стават за товарни превози, а цената на билета за пътническите влакове е съизмерима с цената на самолет за същата дестинация. Така че това са мечти. Ние ако успеем да направим в страната железница, която да се движи със 160км/ч няма да имам нужда от нищо повече за десетилетия напред.

  80. 80 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2299 Неутрално

    [quote#57:"Запознат с материята"]Кой избра Русе-Варна ? КОЙ ? КОЙ ? КОЙ ?[/quote]

    Този, който и Карнобат - Синдел, и Брусарци - Димово, където минават по 3 пътнически влака дневно и 1 товарен на седмица.

    А логика при държавни проекти отдавна не търся. Още през комунизма знам от първа ръка, как поне при 2-3 от големите сделки за внос на западна техника видни "партийни и стопански ръководители" сложиха подписа си за покупка на технологии извън списъка на Коком, т.е. с около 30 годишно изоставане, с тайния мерак да направят 5-6 командировки на Запад и да купят по някой парфюм на половинките си, някоя рокля за абитуриенския бал на щерката или някакво най-елементарно лекарство за болен роднина, което обаче се продаваше тогава само във валутните аптеки. Това са малките срамни тайни на натрупването на дълга от 12 милиарда $ към 1989 г., което си остана по сандъците завинаги...

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  81. 81 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#78] от "ostin22":

    Ние проекти имаме с лопатата да ги ринеш. И специално в жп инфраструктурата се работеше последователно от няколко правителства(колкото и странно да звучи). Идиотизмът е, че изведнъж се появява Папазов и всичко се обръща с краката нагоре.

  82. 82 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2146 Неутрално

    До коментар [#13] от "Jeremy Irons":
    ЖП линията Русе-Варна е първата линия в България и е строена без държавни кинти... та може би щото е текло веднъж, пак да тече на същото място, а?

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  83. 83 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#81] от "Jeremy Irons":

    Както и да е... Ако ЕК одобри проекта значи всичко е наред, ако ли пък не - се надявам да има резервен вариант.. Скоро се возих от София до Враца поправено е и се стига с половин час по-бързо вместо за 2 часа за час и половина... Отделно Пловдив-Свиленград мисля, че също в момента го правят... Важното е да има движение...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  84. 84 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#83] от "ostin22":

    Проблемът не е толкова в пътуването на хората защото автобусните линии са достатъчно развити у нас. Е по-добре е да имаме комфортни влакове и добри жп линии, по-евтино и по-бързо се стига. Но тук става дума за това, че през следващите 20 години тенденцията е товарите и стоките да се свалят от камионите и да се качват на релсите. За това не е без значение ние какви приоритети имаме. По-добре е тези товари да влизат през Видин, а не през Русе. За това и толкова се борихме за Дунав мост 2. Няма логика да пътуват до Букурещ и след това през Русе за Варна. То по-лесно за превозвачите е да ги пратят до Констанца тогава. Приоритет ни беше Пловдив-турска граница, Пловдив-Бургас, Септември-Пловдив, София-Септември, Руска бяла-Видин и София-гръцка граница. Това са важните проекти. Имайки предвид, че подобриха доста Мездра-Варна и Мездра-София, на първо време връзките бяха добри.

  85. 85 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#64] от "Jeremy Irons":

    Търгове за строителство няма и няма да има, ако се случат Русе-Варна, Карнобат-Синдел и още някоя глупост. Парите за жп транспорт за около 600 млн лв за 2014-2020. СМЯТАЙТЕ !

  86. 86 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#83] от "ostin22":

    Резервен вариант на Русе-Варна ? Готовност имаме за София-Септември, София-Перник-Радомир, Видин-София, София-Драгоман, Пловдив-Бургас фаза 2, Радомир-Кулата, но някой е решил Русе-Варна (за 80 км/ч) ....

  87. 87 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#81] от "Jeremy Irons":

    ИМЕННО !!! Обаче като тръгне строителството и изчерпат програмата за глупости - кел файда.

    Също така - не става дума за проект. Тази година започват търгове за работно проектиране и строителство. Глупостта е в напреднала фаза.

  88. 88 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 590 Неутрално

    [quote#77:"ugi"]по-точно Русе-Велико Търново), там дори и магистрала няма да е малко.[/quote]
    [quote#79:"ugi"]Такива железници се проектират като алтернатива на самолетните превози на къси разстояния - до около 1000км и като спирките са горе долу през около 300км най-малко.[/quote]
    Изключително точни коментари!!! Това е и моята теза, че не дообмислено. Не може да съществува такова нещо и то на тази цена даже и за 160км/ч. А идеята за 300 км/ч е утопична и си заслужавало само ако започне проект, който ше свързва Букурещ с Мюнхен, през Виена и Будапеща.

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
  89. 89 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#84] от "Jeremy Irons":

    То приоритетите ни ги казва Брюксел... Така че да му дадем проекти над които да мисли.. В момента между другото се работи по отсечката Пловдив-Бургас... "Днес, 04.06.2014 г., в сградата ДП НКЖИ комисия за разглеждане, оценка и класиране отвори ценовите оферти на допуснатите участници в открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: "Оценка на съответствието на всички части на инвестиционните проекти по проект „Подготовка на проект „Рехабилитация на железопътния участък Пловдив - Бургас – фаза 2”."

    Отделно централната гара в София се ремонтира... Има много дейности и това е хубаво..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  90. 90 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Любопитно

    До коментар [#87] от "Запознат с материята":

    Е, хайде стига черногледство.. В момента се работи по Пловдив-Бургас, Радомир-Кулата, Септември-Пловдив, предният месец завърши по трасето София-Мездра, преди това около Свиленград....време е и около Варна и Русе да се направи нещо..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  91. 91 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#87] от "Запознат с материята":

    Чел съм проекта Варна-Русе, има няколко предложени варианта за изпълнение и всички те са за бюджетни средства, а не по ОП Транспорт. Ма то линии в окаяно положение за ремонт в България колкото иска човек. Дано не се проведат търгове за изпълнители защото ще е адски тъпо.

  92. 92 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 479 Весело

    До коментар [#89] от "ostin22":
    Уби ме с това за Централна гара

  93. 93 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 636 Весело

    До коментар [#92] от "Jeremy Irons":

    Е, малко да ти разведря настроението..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  94. 94 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#90] от "ostin22":

    Дрън-дрън. Работи се с европейски средства по Септември-Пловдив, Първомай-Свиленград и се прави модернизация и скорости 160/200, а по София-Мездра се прави възстановяване на проектни параметри - 70 км/ч (каквото искат да се прави между Русе и Варна), но с национални средства. Нещо повече - заради Русе-Варна и тези 80 км/ч, които ще достигне линията - няма да има пари да се довърши ключовия коридор от Европа за Азия в участъка София-Септември.

  95. 95 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#76] от "ostin22":
    [quote#76:"ostin22"]Кой частен инвеститор ще вложи пари в нещо изплащащо се за 2000 години??../Само сметни 750 пътника с по 10 лева билет на ден/.[/quote]

    За да минеш това разстояние с кола, ти трябват между 20 и 30 литра бензин, т.е. 40-60 лева. При това положение билетът може да бъде спокойно около 30 лева и промоции, разбира се, за пътуващите редовно. Навсякъде в нормалния свят е рентабилно да пътуваш с високоскоростен влак до двама души/кола(без промоции). Оттам, нататък колата излиза по-евтино. Изплаща се за 30-50 години. Да не говорим за екологията и по- малкия брой жертви по пътищата.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  96. 96 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    ЗА РУСЕ-ВАРНА:

    Този проект не е за модернизация, не е за рехабилитация на линията, а само за "ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ПРОЕКТНИ ПАРАМЕТРИ" (нещо като кърпене на дупки по магистрала, за да се възстанови проектната й скорост). Това по принцип при достатъчно финансиране е задължение на всеки инфраструктурен мениджър - да поддържа линиите си на нива от проектна скорост.

    В този ред на мисли, проектната скорост по тази линия (средна), която ще се възстанови е около 80 км/ч. В момента поради поставени намаления заради лошо състояние на железния път, средната скорост е около 60-70 км/ч.

    ИЗВОД:

    С ТЕЗИ 700-800 МЛН ЛВ ще се вдигне СКОРОСТТА с 10-15 км/ч на УМОПОМРАЧИТЕЛНИТЕ 80 км/ч.

    Сами си правете изводите.

    ТОЗИ ПРОЕКТ ЩЕ ИЗЯДЕ НАД ПОЛОВИНАТА ОТ БЮДЖЕТА ЗА ЖЕЛЕЗНИЦИ ПО ОПТТИ 2014-2020 Г.

    ПРИЧИНИТЕ да се бърза с този проект:

    1. Папазов си натиска за неговия край (Русе-Варна, Карнобат-Сиденл, Терминал в Русе, Терминал във Варна);
    2. Проектът е елементарен и много български фирми ще могат да участват, а на тях не им е приятно, когато чужди фирми печелят жп търговете (Пловдив-Свиленград, Септември-Пловдив, Пловдив-Бургас, Свиленград-Турска граница).

    ВЪПРОСИ:

    Как ЕК позволява да не се дават пари по ОП Транспорт за кърнепе на дупките по АМ Тракия, а се дават пари за "кърпене на дупки" по жп линията Русе-Варна ?

    Дали НКЖИ със собствени средства не може да възстанови проектните параметри на тази линия ?
    С многократно по-малко средства се възстановяват проектните параметри през Искърското дефиле и по 3-та линия между София-Карлово - защо не и по Русе-Варна след като е толкова важна ?

    След като се вдигне скоростта с 10-15 км/ч - дали това ще доведе до привличане реално на пътници товари ?

    КОЙ ЩЕ НОСИ ОТГОВОРНОСТ ЗА НАЙ-БЕЗМИСЛЕНИЯ ЖП ПРОЕКТ В ИСТОРИЯТА НА ОПЕРАТИВНА ПРОГРАМА ТРАНСПОРТ ?

  97. 97 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 646 Неутрално

    До коментар [#96] от "Запознат с материята":

    Явно много те е яд когато се прави нещо което не води до морето и заобикаля София отдалече. Както вече ти писах, двама английски братя осъзнават смисъла на трасето още през турско време, но ти като запознат с материята би трябвало да си чувал за това.

  98. 98 Профил на Запознат с материята
    Запознат с материята
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#97] от "acarid":

    Смисъла на трасето няма нищо общо със смисъла на въпросния проект, който се визира в статията. Ако смяташ, че вдигането с 10 км/ч на средната скорост по тази линия ще спомогне нещо за развитието на района на цената на почти 1 млрд. лв - добре.

  99. 99 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Добра идея, но участието на БДЖ е притеснително... Всичко свързано с БДЖ е притеснително

  100. 100 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 479 Любопитно

    От цялата работа не разбрах защо е високоскоростен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK