Метрото излезе на загуба за 2013 г.

Метрото излезе на загуба за 2013 г.

© Красимир Юскеселиев



Столичното дружество "Метрополитен" и останалите общински транспортни оператори - Столичен автотранспорт и Столичен електротранспорт, регистрират загуба за 2013 г., пише в годишните им отчети, с които "Дневник" разполага. Причината е промяна в осчетоводяването, въведена с решение на общинския съвет от края на миналата година, с която дружествата, които управляват градския транспорт в столицата, са отписали вземания и така излизат на балансова загуба.


Същевременно Центърът за градска мобилност е завършил годината на печалба, но е натрупал нови задължения.


Балансовата загуба на дружеството, което управлява метрото, възлиза на 102 хил. лева за миналата година при 843 хил. лева печалба за 2012 г. Приходите за 2013 г. са 77.3 млн. лева, което е над 20 млн. лева повече спрямо година по-рано, а разходите съответно са 77.5 млн. лева и 56 млн. лева. Причината за ръста идва от продажбата на билети от новите спирки от втория метродиаметър.




Задълженията на дружеството са 55.4 млн. лева при 40.9 млн. лева за 2012 г., вземанията са 23.4 млн. лева за 2013 г. при 50.2 млн. лева спрямо година по-рано. Паричните средства отбелязват ръст от 7.6 млн. лева до 26.7 млн. лева.


Приходите от продажба на билети и карти са 24.6 млн. лева и постъпленията от превоз на пътници по договор с Центъра за градска мобилност - 18 млн. лева.


Столичният автотранспорт завършва годината със балансова загуба от 8.3 млн. лева при 72 хил. лева печалба за 2012 г. От дружеството са отписали 9 млн. лева вземания, заради което имат негативен финансов резултат.


Приходите възлизат на 93.4 млн. лева при 91.7 млн. лева година по-рано, разходите съответно - 101.7 млн. лева и 91.7 млн. лева. Вземанията за 2013 г. са в размер 29.9 млн. лева при 22.7 млн. лева година по-рано, а задълженията съответно - 31.3 млн. лева и 32.2 млн. лева. Паричните средства са 589 хил. лева при 585 хил. лева за 2012 г.


При Столичния електротранспорт загубата заради отписаните вземания е 9.1 млн. лева при печалба от 1.8 млн. лева година по-рано. Дружеството е отписало 9.8 млн. лева. Приходите са 75 млн. лева при 79.5 млн. лева през 2012 г., разходите съответно - 83.8 млн. лева при 77.2 млн. лева през 2012 г. Вземанията през миналата година са 72.1 млн. лева при 34.5 млн. лева за 2012 г., задълженията съответно - 52.1 млн. лева при 42.1 млн. лева. Паричните средства са в размер 4.4 млн. лева при 921 хил. лева през 2012 г.


Центърът за градска мобилност за поредна година регистрира печалба - 8.6 млн. лева при 4.4 млн. лева през 2012 г. Приходите на дружеството възлизат на 36.2 млн. лева при 31.1 млн. лева година по-рано, разходите съответно - 26.6 млн. лева при 26.3 млн. лева. Вземанията са 151.6 млн. лева при 127.9 млн. лева през 2012 г., паричните средства съответно - почти 2 млн. лева при малко над 2 млн. лева година по-рано.


Задълженията на дружеството продължават да растат - от 114.7 млн. лева през 2012 г. до 129.8 млн. лева в края на миналата година. В началото на тази година местната управа обяви обществена поръчка за избор на банка, която да отпусне кредит на дружеството за 81 млн. лева, за да покрие част от задълженията си.


Неизплатените суми към транспортните оператори са 111.8 млн. лева.  През 2013 г. общият брой пътници е 483 226 000.

Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 714 Любопитно

    Сигурно защото метро-диаметрите са адекватно подбрани ...

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  2. 2 Профил на torlaka
    torlaka
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Елеей, комунистите могат да изкарат и Митниците на загуба, таланта не иска усилия ....

  3. 3 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 804 Неутрално

    Нищо им няма на метродиаметрите, отдавна не са качвали цената на билетчето. Все пак това е голяма каца...

    Евроатлантида
  4. 4 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3124 Любопитно

    Затова ли разкопаха София?Белким някой се качи на метрото?Или това е подготовка за увеличение на цената?

  5. 5 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2144 Неутрално

    Като се изплатят мотрисите ще се оправи работата...

  6. 6 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 804 Весело

    [quote#4:"hodounski"]Или това е подготовка за увеличение на цената? [/quote]

    Баш. Българска логика - наскоро в една обща собственост искаха да ни качат комуналните разходи с аргумент - "отдавна не сме качвали вноската"

    Евроатлантида
  7. 7 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1367 Любопитно

    Интересно, услугата, която метрото предлага, предполага предплащане...дали за еднократно билетче, дали за месечна карта, клиентите първо плащат, после се возят...тука някакви други вземания от предоставени заеми, лихви и цесии ще да са били отписвани...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  8. 8 Профил на Wandering jew
    Wandering jew
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#2] от "torlaka":

    какви комунисти са ти само в главата... те да не са ти пенкилера...

  9. 9 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 503 Неутрално

    До коментар [#2] от "torlaka":
    Не те знам къде живееш но от 25 години в София комунисти не могат да припарят до властта , и в следващите 25 г. пак няма да са на власт .Това не пречи да се краде на поразия, като никой не им търси сметка.

  10. 10 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    102 хил. лева при 77.3 млн. лева. Не е толкова драматично, ама трябва да се правят сензационни заглавия.

  11. 11 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 388 Неутрално

    На загуба? Що не се изненадвам...

  12. 12 Профил на vigilo_confido
    vigilo_confido
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#5] от "Доби Велков":

    'You got to spend money to make money.'

  13. 13 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Хора вие не четете статиите, нали?

    Само заглавието и до там, бам към коментарите?

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  14. 14 Профил на Durruti
    Durruti
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Чии са били тези задължения, които са отписани? Община, другите транспортни дружества, или частни фирми?

  15. 15 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Подготвят ни за евентуално увеличение на билетчетата

  16. 16 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#10] от "Yard":

    Но пък автотранспортът е на загуба - с 8.3 млн. лева

  17. 17 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5133 Неутрално

    Така е във всички големи градове . Метрото в Ню Йорк работи на загуба с години . Няма нищо чудно, всичко държавно се управлява неефективно.

    klimentm
  18. 18 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1181 Гневно

    Калема яко е играл и парите ги няма.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  19. 19 Профил на doristenedi
    doristenedi
    Рейтинг: 225 Любопитно

    КОЙ отписа задълженията?КОЙ КОЙ КОЙ?
    После ще питам и ЗАЩО ги отписа?

    Ако все още не си проверил това, което твърдиш - е хайде де провери го!
  20. 20 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1529 Неутрално

    [quote#13:"Михаил"]Хора вие не четете статиите, нали?
    Само заглавието и до там, бам към коментарите? [/quote]
    Аз съм напълно убеден, че поне 9 от 10 коментиращи четат само и единствено заглавието, понякога и първия параграф. Личи си в коментарите.

  21. 21 Профил на Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)
    Другари, дамските въшки са срам за комсомолките :)
    Рейтинг: 824 Неутрално

    С комунистическото управление, цялата държава е на загуба!

    Враг на модератори и други комунистически привърженици!
  22. 22 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 531 Неутрално

    А дали могат и да фалират метрото...е тогава вече ще получат и международно признание! Къде е Цацаров сега?

  23. 23 Профил на GRUBO
    GRUBO
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Ето ви от статията ключа от бараката:

    Причината е промяна в осчетоводяването, въведена с решение на общинския съвет от края на миналата година, с която дружествата, които управляват градския транспорт в столицата, са отписали вземания и така излизат на балансова загуба.

    Моля някой светнат счетоводител да ни каже къде отиват отчислените приходи. Реално дружествата са на печалба и то не малка!
    Аз предполагам, че се разпределят по други пера на бюджета на траспортните фирми, за да могат след това да се използват за други цели от Общината, но това са само предположения.

  24. 24 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    До коментар [#9] от "lout66":

    Кака ти Данче каква е? Комунистка или учителка по руски?

  25. 25 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    До коментар [#23] от "GRUBO":

    Ако се направи един истински одит на общината ,ще е малък соф.затвор.Помниш ли лихвите към техните фирми?Не ги видяли! А колко ли неща ние не сме видяли?

  26. 26 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 714 Любопитно

    До коментар [#3] от "sa6":

    Не си от Дружба или Горубляне, нали?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  27. 27 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2359 Неутрално

    балансова загуба ,а иначе ефекта на метрото е несъразмерим с всичко останало , само за природата и чистия въздух не могат да платят софиянци

  28. 28 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 503 Весело

    Нямам нищо против учителките , стига да не са по стари от съпругата ми .Но да си гледат уроците , децата и техните бащи.

  29. 29 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    Неизплатените суми към транспортните оператори са 111.8 млн. лева. През 2013 г. общият брой пътници е 483 226.

    483 226...?.
    На ден?
    На два?
    или това са гратисчиите?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  30. 30 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    Статията изобщо не е хванала едрото или нарочно прави заблуждаващи платени пи-ар маневри, за да отбие вниманието от наистина проблематичните теми. Не метрото е проблемът със своите 102 хил. лв "загуба" и 26 милиона средства в брой. Аз повече се бих притеснил, в коя банка сега са тези 26 милиона лева, защото опитът показва, че за депозитите на държавните фирми - мераклии много......

    Но истинската тесла са двете дружества за авто- и електротранспорт. Загубите им не само са големи, но и никой не казва, че това е резултатът след държавната субсидия. Дефакто загубата е още по-голяма и постоянно се нетира с увеличаване на годишната субсидия до където може.

    Иначе метрото с мед да го намажеш. За 77,3 млн. лева (под 7 лева на софиянец годишно) изнася на гърба си 1/2 отрафика, няма дъжд, няма сняг, няма пек....

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  31. 31 Профил на blurred
    blurred
    Рейтинг: 399 Любопитно

    [quote#14:"Durruti"]Чии са били тези задължения, които са отписани? Община, другите транспортни дружества, или частни фирми? [/quote]

    Аха! И друг въпрос: какво значи "отписани вземания"? Какви са тия вземания? От кого? Малко повече конкретика не би навредило, защото така статията е малко ала-бала. Точно като заглавието

    ...
  32. 32 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 605 Неутрално

    За всяко държавно дружество на загуба - веднага одит от сметната палата. Това е разлика от близо 1М спрямо 2012 !!!

  33. 33 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#23] от "GRUBO":

    Както и да го гледаш отписаните приходи би трябвало да се обложат с данъци на един по-късен етап. Тук изводът е, че общината умишлено се опитва да укрива/отлага плащането на данък печалба.

  34. 34 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Това е единственото метро в света, което работи на "загуба". Както и "Нефтохим" преди да бъде "приватизирана" бе единствената петролна рафинерия в света, която работеше на "загуба".
    Следващия ход е увеличение на цената на билетите. А при следващите отчети отново ще се смени методиката и отново ще сме на загуба.
    В Малта дневната карта за целия градски транспорт/автобусен за целия остров е 1.50 евро/по-малко от 3лв./, при средна заплата за страната 1600 евро. В София дневната карта за цялата градска мрежа е 4лв. при средна заплата за страната 750лв/300 евро/.

  35. 35 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#4] от "hodounski":

    Защо пишеш глупости?Знаеш ли колко хора използват метрото и колко по-бързо се стига с него, отколкото с кола или автобус?По цял свят хората строят метро, ти ръсиш простотии!

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  36. 36 Профил на aleva
    aleva
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#23] от "GRUBO":

    Извинявай, кликнах в пространството между плюс и минус, явно е отчело минус от мен. А съм съгласна с теб.
    Благодаря [#33] от "my_self":

  37. 37 Профил на Божидар Здравков
    Божидар Здравков
    Рейтинг: 228 Неутрално

    [quote#30:"cinik"] За 77,3 млн. лева (под 7 лева на софиянец годишно) [/quote]
    България едва стигна преди години 9 млн. души, но София както гледам е станала 11 млн. Вероятно с Македония, Сърбия и остатъка от България.
    Сега сериозно. Градският транспорт винаги се дотира - от държава и община. Метрото, особено за град с големина на София, е скъпо удоволствие. И моля не забравяйте - цяла България плаща държавната сусидия. А някъде в България хората чакат днес да мине автобуса.

  38. 38 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#2] от "torlaka":

    Абе столичното дружество Метрополитен кво общо има с комунистите, освен другарката Фандъкова да е комунист? Вие герберите съвсем загладихте мозъците

  39. 39 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    До коментар [#35] от "salvador":

    Аз не съм против метрото,а против тези които го управляват.И маршрутите не са най-добрите.

  40. 40 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    До коментар [#38] от "Плам":

    Другарката ,ако ѝ разровиш миналото,пак до партията майка ще стигнеш.

  41. 41 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#20] от "Yard":

    Тук дори и първия параграф не са стигнали, щото първите думи са "столичното дружество", но някои хора веднага комунистите да оплюят, дето нямат общо със столицата от бай Тошо насам

  42. 42 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    поправете ме ако лъжа, но не излезе ли цялата държава на загуба?

    РЕФОРМИ !
  43. 43 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    [quote#37:"baza"]България едва стигна преди години 9 млн. души, но София както гледам е станала 11 млн.... ... ... [/quote]

    Ехе, от една правописна грешка цял ферман направи...Ето ти я точната сметка с 1,29 млн. население на столицата: 59,92 лева на човек годишно, 4,99 лв. месечно, 16,6 стотинки дневно. Със 16,6 стотинки влачи половината трафик, за бързина и точност да не говорим...

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  44. 44 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Явно, по-скоро е временна загубата...

  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    До коментар [#9] от "lout66":

    Не знам ти къде живееш, но от 7 години именно комунистите управляват София.
    Метро на загуба, евала... Заради... несъбрани вземания? Ами имайки предвид основната им услуга, несъбрани вземания могат да имат единствено от държавните институции, които използват ГТ с преференция. А защо не са събрани парите от тях е въпрос за оставки.
    Основният проблем на метрото е неадекватният довеждащ транспорт над него и ценообразуването му. Самото метро е прекрасно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#34] от "subaru": София е доста по-голяма от Малта.

  47. 47 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#22] от "my_self":

    Вероятно за риба....

    Предразсъдъците са за ограничените.
  48. 48 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Зaгубaтa не бивa да притеснявa през първите няколко години. Все пак дружество "Метрополитен"е новa фирма .

  49. 49 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#45] от "Тони!": Преди тези 7 години кои управляваха или просто да изтролиш нещо

  50. 50 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#48] от "xalikarans": Колко да е нова, има няма четвърт век

  51. 51 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3615 Весело

    Емчи ... 100 милиона като ги разхвърляш е така.
    Сичко е на загуба

    Най ме кефи как за десетина-двайсе милиона се дига вой до Бога, стига да е пишкането връз чуждото килимче, а 100-те милиона дупка, изкопана за последните години в софийския транспорт, при това не метрото - на тагадък новината и веднага надолу, надолу у извън общественото внимание.
    А по талавизуръ пък - хептен!

  52. 52 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#26] от "galio":

    Напротив но няма как всички да бъдат доволни. В моя случай градски транспорт не ползвам, но според мен метрото трябва да свързва отделни части на града, а не блокове с други блокове.

    Евроатлантида
  53. 53 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 411 Неутрално
  54. 54 Профил на leo1971
    leo1971
    Рейтинг: 488 Неутрално

    ЦГМ ... 26.6 млн. лева разходи?
    браво, как се точи .. кат' за последно

  55. 55 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    Пичаги, вземете поговорете със счетоводители как се прехвърлят печалби/загуби към други години, погледнете каква методика се използва, после погледнете отчетите и така.
    Стига емоции. Има си наука за тази работа.
    Ако знаете какви магии могат да се правят с отчетите.....
    Аз лично не съм счетоводител, ама съм се нагледал от такива, уважавам труда им.
    А Хари Потър пасти да яде!
    (То по нашему е Хитър Петър)

  56. 56 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 660 Гневно

    Абе, те енергетиката и БДЖ фалираха, гербаджийте и комунистите, едно метро няма да опропастят..това бе единственото положително нещо от Бойко в София и те сега го цоцат и нулират. Няма толкова нагли хора, НЕЕМА!

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  57. 57 Профил на k.walther
    k.walther
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Немога да си представя да е на загуба. Постоянно се пълни и човек едва се побира в пиковите часове. Явно са инвестирали в нещо или изкуствено за увеличили разходите.Трикове има достатъчно.

  58. 58 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    [quote#17:"klimentm"]Така е във всички големи градове . Метрото в Ню Йорк работи на загуба с години . Няма нищо чудно, всичко държавно се управлява неефективно. [/quote]

    Не е въпроса в ефективността, а в обществената функция на градския транспорт. Ако приемем, че метрополитена стане частен и се направи проучване-анализ, че при 400 млн. пътници за цена на билет 1 лв. биха пътували 500 000 човека от София и печалбата е 400 млн, но при цена 5 лв на билет биха пътували 250 000 човека, тоест 200 млн. пътници, а печалбата би била 1 милиард, да знаеш, че не биха си и помислили да не вдигнат цената, веднага биха го направили. А това, че 250 000 човека ще останат без възможност за предвижване, боли ги ..... лакътя. Ей това е обществената функция на нерентабилния обществен транспорт. Ама трудно се вдяват такива абстрактни понятия.

  59. 59 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    Столичани все-повече се придвижват пеша и на колела, това е тенденция с разтеж, докато влаковете започнат да се движат празни.

    Тогава загубите ще са наистина фантастични и ще започнат закривания на диаметри поради нерентабилност.

    София настина е един малък град с тенденция да става все по-малък и безлюден с нищожни транспортни изисквания само в определени часове на денонощието...

  60. 60 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1634 Неутрално

    [quote#29:"the_flea"]През 2013 г. общият брой пътници е 483 226. [/quote]
    Добави три нули.

  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    До коментар [#49] от "shileto":

    Ми ако видиш общинските съветници - същите. Хората на Софиянски един ден се събудиха членове на Герб и продължиха всичките далавери.

    Що питаш?


    До коментар [#51] от "xm...":

    Я виж как са го отразили като печалба...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 886 Неутрално

    "Центърът за градска мобилност за поредна година регистрира печалба"
    Естествено, след като всички софианци и техните нещастни гости с автомобили са подложени на безпрецедентен ГЕНОЦИД.

  63. 63 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Нормално е да е не загуба. В повечето големи градове публичният транспорт е на загуба. Идеята му не е да реализира печалба, а да предоставя услуга на гражданите. Затова цената на билетите е по-ниска от реалната пазарна такава. Разликите се покриват с държавни субсидии.

  64. 64 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    нещо не разбирам какви точно вземания може да има метрото ?!?

    че и да ги отписват ...

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  65. 65 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    ВСЕИЗВЕСТНО е, че кметовете от доста време нито са софиянци, нито имат образование, нито подготовка. Те са подставени партийни функционери, както е било през всичките 70 години на една абнормно организирана власт.

    Неможе с педагогическо образование по руски език и детство прекарано в близко до столицата градче да създадеш форми на градски комфорт, дори и да имаш познания за пожарогасене.

    Границите на кварталите и ориентировката не са само привилегия на картографски взирания, а необходимост от пешеходна практика, защото е сигурна само дезориентацията, ако все пак това е предмет на виждане за решаването на нуждите на града.

  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    До коментар [#64] от "Sinite - завоят наляво забранен":

    Преференциалните условия към различни служители се заплащат на общинското дружество от съответната служба. Министерствата това не го правят и висят на общината, а общината си трае. Това е проблем за оставка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 535 Неутрално

    каква печалба при тези цени на билетите, нищо неочаквано

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  68. 68 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8649 Неутрално

    В България всичко,което не е частно,а държавно и общинско, е на загуба.

  69. 69 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Четете ли такива статии, пригответе се за по-скъпи билети.
    Градският транспорт, в повечето столици и големи градове по света, се субсидира. В някои градове, в централната част, дори е безплатен. Идеята е да няма коли и да е по-спокойно за пешеходците.

  70. 70 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Хубаво е че са изчистили несъбераемите взимания които сигурно са се трупали с години. Това се прави във всяка нормална компания, само държавните ги държат на балансовите си листи, за да отчитат печалба.
    Автотранспорт имат 700 хиляди печалба преди отписването, което в сравнение със 72-то хиляди от предишната година си е постижение.
    Електротранспорт също има печалба от 700 хиляди, което обаче е спад в сравнение с 1.8 милиона от предишната година.
    Колкото до метрото - 100 хиляди загуба на 77 милиона оборот не е кой знае какво. Може да са имали неочаквани разходи по втория лъч или нещо друго.

  71. 71 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    София я няма в списъка, не я търсете. Няма селище в България, също не търсете.
    http://freepublictransports.com/city/

  72. 72 Профил на Ivanski
    Ivanski
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#46] от "fec32306340":

    Малта като територия е колкото София

    Ivanski
  73. 73 Профил на Ivanski
    Ivanski
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#65] от "convince":

    И какъв трябва да е кмета на един град, а?

    Да пишеш е много лесно, ама да го направиш трябва и дупе и топки!

    Ivanski
  74. 74 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Мирише ми на приватизацийка от тип дясна ръка, ляв джоб.

    От какво естество са тези вземания, никой не казва? Защо не са си ги взели също ми е чудно, може би не трябва да се взимат?
    Отделно разликата е фрапантна м/у миналата година и тази година в обявените суми. В началото се казваше, че за миналата година имало положителен баланс за над 800 хиляди лева, а тази година са излезли на около минус 100 хиляди! Какви са тези взимания пак се питам, които са почти 1 милион?!

  75. 75 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 804 Неутрално

    [quote#65:"convince"]Неможе с педагогическо образование по руски език и детство прекарано в близко до столицата градче да създадеш форми на градски комфорт,[/quote]

    Имало е и по-лоши периоди за София. Когато хептен нищо не се правеше за града, а някои кметове станаха милионери с крупни имоти и бизнес центрове в центъра?

    Евроатлантида
  76. 76 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 714 Весело

    До коментар [#52] от "sa6":

    Някои части от града са просто блокове до блокове ...

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK