Български самолет ударил на два пъти опашка на пистата в Лайпциг

Български самолет ударил на два пъти опашка на пистата в Лайпциг

© Надежда Чипева, Капитал



Самолет на българската авиокомпания Ер ВИА, изпълняващ полет по линията Варна - Лайпциг е извършил неуспешен заход за кацане на международното летище в Лайпциг и е ударил пистата с опашка, съобщи БТА като се позовава на  специализираният сайт за самолетни катастрофи Crash-Aerien.  


Самолетът Еърбъс A320 направил втори кръг и при следващия заход отново ударил пистата с опашка, но успял да кацне. 


Няма пострадали сред пътниците. Задният край на фюзелажа обаче бил силно повреден и обратният полет е бил отменен. 

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 809 Неутрално

    КОПИРАМ ОТ СТРАНИЦАТА НА "БИВОЛ"

    Вчера по обед самолет Ербъс А320 (LZ-MDR) на българската авиокомпания Air Via, изпълняващ полет Варна - Лайпциг (VL501) е извършил неуспешен заход за кацане в Лайпциг и е ударил пистата с опашка. Пилотите направили втори кръг и при следващия заход самолетът отново ударил пистата с опашка, но кацнал успешно.

    Няма пострадали сред пътниците, които са усетили силния удар при второто кацане. Опашката на самолета обаче е била силно повредена и обратният полет е бил отменен.

    Информацията беше съобщена от специализирания сайт за самолетни катастрофи crash-aerien.aero

    http://www.crash-aerien.aero/www/news/article.php?id=427786

    Сайтът airliners.net разпространява снимка от кацането в момента, в който опашката на самолета удря пистата и се вижда дим.

    http://www.airliners.net/photo/VIA---Air-VIA-Bulgarian-Airways/Airbus-A320-232/2467569/M/

    На официалния сайт на Air Via липсва информация за инцидента. Според сайта за проследяване на полетите Flight Radar полет VL501 извършен с Airbus A320 LZ-MDB се е приземил за последно вчера в 10:56 в Лайпциг.

    http://www.flightradar24.com/data/flights/vl501/

    Същата компания имаше инцидент със същия самолет LZ-MDR на 24 май 2013. Тогава при кацане във Варна самолетът излезе от пистата и имаше двама пострадали.

    http://www.airplanes24.net/accidents/14-2013/780-air-via-flight-vl-502-overrun-runway

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  2. 2 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4148 Неутрално

    Важното е,че не имало пострадали в този въздушен инцидент!

  3. 3 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Волен къде е ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Може да има проблем в прибора за хоризонта

  6. 6 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Малкия дявол е ударил два пъти опашката на самолета..всичко е добре , когато завършва добре.!

  7. 7 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 442 Неутрално

    А ЗА ПРИЧИНАТА НИЩО НЕ СЕ КАЗВА !!!

  8. 8 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 686 Любопитно

    Как стават тия работи? Ударил се в пистата - добре, ама как е излетял отново, вертикално ли?

  9. 9 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 442 Неутрално

    "Същата компания имаше инцидент със същия самолет LZ-MDR на 24 май 2013. Тогава при кацане във Варна самолетът излезе от пистата и имаше двама пострадали."
    ----
    Крайно време е да вземат някакви мерки.

  10. 10 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 547 Весело

    От матряла се разбра, че на два пъти не е успял да кацне...хората с какво са ги изкарвали от самолета във въздухот и въобще ся самолета къде кръжи ?
    От матряла се разбира, че самолета въобще не е кацвал.



    П.П. Добре, че всичко се е разминало благополучно.

  11. 11 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "Тейл страйк" може да се случи и на опитни пилоти, при срез на вятъра, например. Но двоен ....... тия са майстори!!!

    chavo64
  12. 12 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Опашката все пак е по-малкото зло от главата.
    Ние традиционно главите си блъскаме.

  13. 13 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 547 Весело

    До коментар [#11] от "chavo64":

    Кво и "тейл страйк" ?

    Туй на български не можем ли да си го хортувами - удряне на опашката ?
    Или не ие пу научнуму ?

  14. 14 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#13] от "bluescreen":

    Да и така можеш да кажеш, но нямаме точен термин на български. Написал съм го, за да може да се види в гуглето (пробвай какво илиза иначе). Ти що не си "син екран"?!

    chavo64
  15. 15 Профил на Пърцуций
    Пърцуций
    Рейтинг: 225 Неутрално

    http://www.airliners.net/photo/VIA---Air/Airbus-A320-232/2467569/L/

    Самолетът изглежда правилно конфигуриран (вижте наклона на опашката и задкрилките спрямо хоризонта). Нещо ми се струва че някой не е подредил/изчислил добре багажа и теглото му е разбалансирано.

  16. 16 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9038 Неутрално

    Добре че са се разминали пътниците само с уплаха и няма пострадали и жертви .

  17. 17 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Очевидно проблемът е в багажното! Пренасяли са незаконно червени слонове...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  18. 18 Профил на erol11
    erol11
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Добре, че няма жертви. Преди 3 години около 22 часа в една ясна Юлска вечер бях стреснат от силно свистене на пътнически самолет над Шумен който явно имаше проблем и се опитваше да стигне до Варна. Летеше страшно ниско. Нямаше нищо по медиите на другия ден. Писах за случая на няколко места в Интернет но коментарите ми бяха изтрити.

  19. 19 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 661 Весело

    ТИМ аеролини всичко пада срутва се

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#5] от "shileto":

    В никакъв случай това не може да е причината

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#1] от "Канасубиги":

    Текстът от снимката:

    "Shortly before first touch down on the runway the aircraft made a short touch and than lift up again. At the second touch the aircraft suffered from a heavy tail strike"

    Значи е възможно да е имало само един удар на опашката (тейл страйк), а първият път е бил само опит за кацане и допир на колесниците (touch and go).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  22. 22 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#13] от "bluescreen":

    ДрОгару, дори франсетата са приели, че вселенският авиационен език е англисйкият. Еърбусите говорят на чист английски - без значение дали са за американски, немски или руски компании.
    Остава само да чуеш как български пилоти обясняват на колко фута височина са (даже понякога викат "фийта" ).
    Ще трябва да приемеш този "поворот" в развитието на нещата...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#15] от "koza_v_kashon":

    На мен пък ми изглежда странно - носът е прекалено вдигнат нагоре за приземяване (освен ако не е моментът вдигане обратно във въздуха, но май не е).
    Не знаем и каква е скоростта на самолета (може да е прекалено баван за условията и теглото), и настройката на хоризонталния стабилизатор (трим) същно не се вижда.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#15] от "koza_v_kashon":

    Да добавя, че настройката на стабилизатора на въпросния самолет е автоматична в случая. Всъщност Еърбусите влизат в специален режим при кацане, при 100 метра на земята (flare mode) - самолетът тогава се държи по по-специален начин за да пзоволи приземяването, и с това трябва да се свикне ако пилотът е новак.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 547 Весело

    [quote#22:"deutschwagen"]Еърбусите говорят на чист английски - без значение дали са за американски, немски или руски компании.[/quote]

    Едно си баба знае - едно си бае.
    Не знаех, че самолетите (Еърбусите) можели да разговарят ама щом казвате...

  27. 27 Профил на Пърцуций
    Пърцуций
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#23] от "deutschwagen":

    Ако носът не беше толкова вирнат, нямаше да има проблем. Трим настройката и хоризонталните стабилизатори са две различни неща:

    http://www.americanflyers.net/aviationlibrary/pilots_handbook/images/chapter_1_img_32.jpg

    В общи линии цялата опашка го играе хоризонтален стабилизатор, който балансира машината по хоризонталната ос. В позицията в която са стабилизаторите на снимката, самолетът НЕ БИ ТРЯБВАЛО да е с нос нагоре. Тримовете са част от хоризонталните стабилизатори, и служат за промяна на височината (в случая те не играят роля за хоризонталната позиция на целия самолет):

    Most airliners and transport aircraft feature a large, slow-moving trimmable tail plane which is combined with independently-moving elevators. The elevators are controlled by the pilot or autopilot and primarily serve to change the aircraft’s attitude, while the whole assembly is used to trim (maintaining horizontal static equilibrium) and stabilize the aircraft in the pitch axis.

  28. 28 Профил на Пърцуций
    Пърцуций
    Рейтинг: 225 Неутрално

    На втори прочит гледам, че половината от нещата които съм написал в предния си пост са глупости, така че спирам с коментарите, не съм специалист по авиация. Ще изчакаме официалния репорт и ще разберем какво е станало.

  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4148 Любопитно

    До коментар [#4] от "bad_religioner":
    ++++++++++++++++++
    За "таланта" няма спор и е важно в най-близко бъдеще този/или тези "таланти"/ да го /ги / свалят от самолетите и да ги пратят у дома да се правят на пилоти на компа,защото иначе става много страшно за пътниците/един път стомната ,втори път...................както се казва в народната поговорка/!

  30. 30 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    [quote#17:"Депутат 241 - ИЗБИРАЙ УМНО!"]Пренасяли са незаконно червени слонове... [/quote]
    За не са били розави????

  31. 31 Профил на КДС
    КДС
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Ами те като са свикнали с ТУ-104 с ЕърБас ще им едоста трудно.

    Проклета да е Русия!
  32. 32 Профил на astonis
    astonis
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Bounce Landing...! Късно изравняване - грубо кацане, самолетът подскача с голям ъгъл на атака, при втори опит за опиране всяко повдигане на носа с цел меко опиране на полосата се получават такива ми ти работи...Правилното действие е GO AROUND!

  33. 33 Профил на sheldonm
    sheldonm
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Всъщност маршрутът и авиокомпанията са същите (AirVIA / Leipzig-Varna), но самолетът е различен. Този, които излезе от пистата във Варна е с позивна LZ-MDR, а ударилият опашката LZ-MDB.

  34. 34 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#1] от "Канасубиги":

    Ето още едно интересно четиво

    http://bosia.blog.bg/politika/2014/06/28/poluchih-pismo-koeto-publikuvam.1276961

  35. 35 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#11] от "chavo64":

    При срез на вятъра не се каца. Опитният пилот би дал максимална тяга, стика назад докато сработи стик-шейкъра и би минал на втори кръг.

    До коментар [#32] от "astonis":

    А може и ранно/високо изравняване и от там увеличаване на ъгъла докато удари опашката. Чудно ми е как са го постигнали като кацат автоматично??? Но разследването ще покаже

  36. 36 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#5] от "shileto":

    Има проблем в кадърността на първия пилот!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  37. 37 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#27:"koza_v_kashon"]Тримовете са част от хоризонталните стабилизатори, и служат за промяна на височината (в случая те не играят роля за хоризонталната позиция на целия самолет):[/quote]

    Че не разбираш от самолети е ясно, ама и англииският ти куца, дори не си превел правилно. При големите самолети няма тримери(не тримове!) Имат завъртащ се стабилизатор - подвижен, който служи за тримуване - за статична балансировка на самолета и кормило за височина за промяна на височината или за завъртане около напречната ос. Старите самолети и леките -тези с пряко управление имат тримери - подвижни части на самите хоризонтални кормила - местят самото кормило или с други думи пилотът като пусне управлението самолета лети хоризонтално, а това е необходимо заради различните скорости, конфигурация, товар, гориво....

  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#27] от "koza_v_kashon":

    Аз не съм казвал, че са едно и също нещо. Просто ти спомена конфигурацията и аз се сетих за настройката на стабилизатора (трим). Това нещо движи целия хор. стабилизатор (не елеваторите - контролните плоскости на хор. стаб) и е много решаващо какво ще прави носа на самолета и какво трябва да прави пилота (или АП) за да контролира носа.
    Но забравих, че на А320 и всички Еърбуси трима се движи от FBW и следва това, което командва пилота/АП. Единственият път когато пилотите трябва да нагласят трима сами е когато са на земята, преди излитане.
    Малко вероятно е да има проблем с авто трима. Иначе за носа, наистина изглежда прекалено вдигнат за кацане, но отново, това може а е моментът на издигане обратно във въздуха (въпреки че според автора на снимката самолетът е ударил опашката ЕДИН път и това означава, че на снимката трябва да е хванал "успешното" кацане). Иначе на снимката елеваторите са леко надолу, което значи команда за носа леко надолу в момента на снимката...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на astonis
    astonis
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#35] от "4e":

    ..."Чудно ми е как са го постигнали като кацат автоматично???"
    Autoland се прави винаги при минимум 2ра или 3та категория и само за тренировка при нормални условия...
    ...а иначе има два вида bounced landing - high and low. При всички случаи след като това се случи - решенито е на PIC. Изисква се майсторство за RECOVERY маньовъра - с тяга на двигателите или минаване на втори кръг...

  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#26] от "bluescreen":

    Няма да се заяждам. Предполагам на съборите на Бузлуджа просто не ви дават инфо.

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Ok18QiPkL1o#t=190

    Ето ти и един статус скрийн от табло на Еърбъс - също начин за комуникация със самолета. Нещо не виждам на какъв език е:

    http://aviafilms.com/photos/airbus-ecam-system-display.jpg

    Дори самите екранчета си имат наименования, които произлизат от английски и се изпозлват на всички езици така както са:
    PFD (primary flight display), MFD (mutlifunction display), ND (navigation display), ISIS (Integrated standby instrument system), ECAM (electronic centralized aircraft monitor)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#39] от "astonis":

    Спокойно може да не са кацали на Autoland. Има практика при Еърбъсите да се каца ръчно много често (в случая е по-скоро полу-ръчно)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#24] от "bluescreen":

    В случая в българския няма дума за "тейл страйк". Ударил си опашката, удар на опашката, не знам какво си. По-лесно е да преведеш "син екран", ама гледам не си го направил.
    И както писха по-горе, с всичките тези преводи, ако фотографът е прав, самолетът си е ударил дупето само един път при окончателното кацане и сведенията за първия опит е грешка в превода.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 43 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#37] от "4e":

    Ти май говориш за "trim tabs". А той просто бърка стабилизатор и елеватор, и стабилизатор и трим.
    Но на снимката, макар да не е съвсем ясно, наистина положението и на стаб. трим (ъгъл на стабилизатора), и на елеваторите изглежда много неутрално за да предизвика високо вдигнат нос на ниска скорост. Но това е само един момент. Ако имаше видео щеше да е много по-добре.
    Иначе според мен, най-вероятно не са кацали автоматично (и това изобщо не би трябвало да е възможно да се случи при автоматично кацане). А Еърбусите са по-различни като поведение и управление от другите самоелти при последните 100 фт на кацането.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  44. 44 Профил на Потен Селянин с Транзистор
    Потен Селянин с Транзистор
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#15] от "koza_v_kashon":
    +1 за изнамерения линк на снимката!

    Да, наистина много намирисва за силно изместен център на тежеста.

  45. 45 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#35] от "4e":

    При срез на вятъра се минава на втори кръг, но момента на среза не го избираш. При Аеробуса вярно , че повечето тейлстрайкове стават при кацане, а при Боинг при излитане. Не знаем нищо от случая. Коментирам само повторното кацане с тейлстрайк, ако е имало такова (Аир Вия отрича).

    chavo64
  46. 46 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Колеги автоматично кацане се прави при намалена видимост и от време на време, при нормална за потдържане на категорията. Обикновенно се каца ръчно за потдържане на тренинг. Дори при "флай бай уайър" има ръчно кацане.

    chavo64
  47. 47 Профил на stoletov
    stoletov
    Рейтинг: 388 Весело

    Пияния и господ го пази...

  48. 48 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3564 Неутрално

    Представям си какъв шок са изживели пасажерите !
    Много неприятно!

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  49. 49 Профил на BloodSport
    BloodSport
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Ебаси изумен съм колко много хора тук са запознати перфектно с управлението и приземяването на самолети..Царе сме Българите, страшни специалисти, никога няма да се оправим!

  50. 50 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    До коментар [#49] от "BLOODSPORT":

    Нация техническа...

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  51. 51 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 814 Неутрално

    още един два пъти и вече няма да им се налага да летят до европа на тези

  52. 52 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 433 Неутрално

    [quote#15:"koza_v_kashon"]Нещо ми се струва че някой не е подредил/изчислил добре багажа и теглото му е разбалансирано.[/quote]
    Но това щеше да се забележи още при товаренето на самолета, а не чак при кацането. Разбалансирал се е по време на полет. Ако керосина се съхранява в резервоари в крилата, той е можел да играи ролята на баланс. След изгарянето му задницата натежава и баланса е нарушен. Или пък пътниците от страх са се струпали в задната част на самолета?

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  53. 53 Профил на zigi
    zigi
    Рейтинг: 173 Неутрално

    До коментар [#19] от "RED MAFIA":

    Бъркаш се с друга авиокомпания, тук става дума за Ер ВИА.

  54. 54 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 492 Неутрално

    Написаното в това инфо може и да не е напълно коректно.Ето друга версия за станалия инцидент:
    http://avherald.com/h?article=476df59a&opt=0

    [quote]A Air Via Airbus A320-200, registration LZ-MDB performing flight VL-501 from Varna (Bulgaria) to Leipzig (Germany), landed short while on approach to Leipzig's runway 08R, bounced and touched down a second time onto the piano keys (just past the runway threshold) of the runway with the tail contacting the runway surface at about 12:57L (10:57Z). The aircraft rolled out without further incident but sustained substantial damage to the tail.[/quote]

  55. 55 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#54] от "gwa59354694":

    Това е много добър източник и може да му се вярва. Както бях казал по-горе, най-вероятно самолетът е ударил опашката само един път, и тук май потвърждават.
    Иначе изглежда напълно са прецакали крайния заход. Ако са докоснали прекалено рано, значи вероятно са се движили прекалено бавно, което ще обясни високо вдигнатия нос, което сигурно е предизвикало и удара на опашката.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  56. 56 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#49] от "BLOODSPORT":

    Има хора, които знаят едно-две неща, има и хора които дрънкат глупости. Ако искаш мога да ти покажа няколко форума където има и професионалисти. Само че там в момента не дискутират този "велик" инцидент, може би защото няма много за дискутиране, а разлседването ще покаже какво точно е станало. Лично аз бих се доверил на думите на очевидеца направил снимката, както и на Avherald.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  57. 57 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#55] от "deutschwagen":

    Да, ако не е технически проблем (което не е изключено - трябва да се изчака краят на разследването), то заходът е бил нестабилен. Въпросът е, ако заходът е бил нестабилен, защо PF и PNF са решили да продължат и да кацат след достигане на 500ft. Това е незаконно и непростима грешка за професионални пилоти.
    В коментарите се прави и релация между този случай и случката с Asiana в San Francisco миналата година. Интересни са коментарите по повод излезлата снимка в A.net на потребител Iliya Maksimov, който явно е професионалист и познава летището.
    Германската BFU е започнала разследване вече, но те не се славят с бързината си и най-вероятно ще отнеме поне година и повече.

  58. 58 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#57] от "gwa59354694":

    Прилича малко на Азиана, но при Еърбусите не може да стане точно така, защото ако ъгълът на атака достигне критично ниво, самолетът поема контрол над двигателите (alpha floor).
    Не прилича да е имало сериозен технически проблем, няма и данни за обявяване на авария или извънредна ситуация. Дори и да е имало някакъв технически проблем, едва ли е било нещо с което да не може да се справи един добре подготвен екипаж.

    Къде са коментарите на Iliya Maksimov?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  59. 59 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#58] от "deutschwagen":


    [quote#58:"deutschwagen"]Къде са коментарите на Iliya Maksimov?[/quote]

    http://avherald.com/h?article=476df59a&opt=0

    Между другите коментари под статията.

  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    До коментар [#59] от "gwa59354694":

    Неговата теория май за сега пасва най-добре.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK