Обходният път на Враца вече е готов

Министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева откри отсечката. Присъства председателят на Народното събрание Михаил Миков и други депутати от региона.

© АПИ

Министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева откри отсечката. Присъства председателят на Народното събрание Михаил Миков и други депутати от региона.



От днес в експлоатация е обходният път на град Враца с дължина 6.8 км, съобщи агенция "Пътна инфраструктура".  


Проектът е на стойност 14.6 млн. лв.и се финансира от оперативната програма "Транспорт".


Обходният път е двулентов с габарит 10.5 м. Изграден е един пътен възел с подлез, две четириклонни и едно кръгово кръстовище, железопътен прелез, 17 водостока.




Отсечката извежда транзитния трафик от града и повишава пътната безопастост в една от най-натоварените точки по път Е-79 в Северозападна България, каза щшефът на пътната агенция Стефан Чайков. Той подчерта, че с пускането на втория мост над Дунав при Видин средно на денонощие трафикът по пътния участък е нараснал с близо 40%.


Чайков посочи, че пътната агенция работи усилено за модернизиране на направлението Видин - Ботевград. Преди дни беше обявена обществената поръчка за допълнително проектиране и строителство на близо 33 км от пътя Мездра - Ботевград. Прогнозната инвестиция е над 205 млн. лв. без ДДС.


Изпълнител на обходния път на Враца е Обединение "Обход Враца", в което участват "Трейс Груп Холд" АД, гр. София и "Пи Ес Ай" АД, гр. Стара Загора. Строителният надзор е осъществен от "Трафик холдинг" ЕООД. Договорът за строителство е на стойност 14 600 989.45 лв. с ДДС, а за надзор - 1 125 600 лв. с ДДС.


Обектът е по маршрута на общоевропейски транспортен коридор №ІV. Като участък от път Е-79 по него се осъществяват транспортни връзки между три европейски държави – Румъния, България и Гърция. С пускането в експлоатация на втория мост над р. Дунав при Видин - Калафат се увеличи транзитният трафик в Северозападна България. Направлението се използва като най-къс маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 813 Весело

    Не се престаравайте с откриванията да има и за Боко на есен.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  2. 2 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Браво! Само въпросната дама си е забравила цикламеното костюмче........

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  3. 3 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Повече снимки има тук: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=1507997&page=53

    Абсурдно е, че има ЖП прелез на път с такова значение, но все пак е по-добре от преди...

  4. 4 Профил на Noal
    Noal
    Рейтинг: 753 Любопитно

    Нещо нереално мног пари за надзор при проект с такъв обем??!

  5. 5 Профил на volrath
    volrath
    Рейтинг: 488 Любопитно

    Бе, к'ва е тая мания? Да се строят най-тесните пътища в света? Дори и в равни полета? Разбирам да няма място, ама това е вече жив майтап.

    В една Гърция, почти не видях път дет да не могат да се разминат три коли що-годе спокойно.

  6. 6 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 800 Весело

    Този ЖП прелез с каква цел е гуден там? Която и кола (без амфибия на въздушна възглавница) да мине през него, щ си остане без колела. Да не би малко по надолу да има прясно открит сервиз на ходовата част?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  7. 7 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#5] от "vojdek":

    В Гърция "черните полковници" са избили комуноидната сган. А тук си я отглеждаме...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  8. 8 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1997 Неутрално

    Това е невероятно! Една година управление с готови обходни пътища на Конституционния съд, съдебната система, банковия надзор, банките, здравеопазването и спешната помощ.

  9. 9 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#5] от "vojdek":

    Мисля, че снимките са само от пътния възел, който зауства обхода в пътя към Монтана и Видин. Надявам се същинския път да е нормален. Апропо, някой знае ли откъде минава и къде се включва в пътя за Мездра? Наскоро минах оттам, но не видях строителство и знаци...

  10. 10 Профил на kirsner
    kirsner
    Рейтинг: 871 Неутрално

    2 млн.лв. за километър за обикновен път? Може.....в България!

  11. 11 Профил на bad_religioner
    bad_religioner
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Аксиома на Макферсън (класическото предно окачване на лек автомобил) - всяка крива линия, заобикаляща Враца, е права(та) линия Това да минеш през Враца с нещо по-долу от Ситроен с хидропневматично окачване си е терапия за разбиване на камъни в бъбреците, поне допреди година...

  12. 12 Профил на пасъм
    пасъм
    Рейтинг: 559 Разстроено

    [quote#3:"J.J."]Абсурдно е, че има ЖП прелез на път с такова значение, но все пак е по-добре от преди...
    [/quote]
    Е това е за прокурор. Ама не рибар. И само двулентов път...Сега почвали да копаят за още 2 ленти

  13. 13 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 541 Неутрално


    Дневник, как веднъж не постнахте една карта с ясно маркирани зони, да се види нагледно всичко що описвате в цяла една статия.

  14. 14 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 742 Неутрално

    тези пак нищо не са направили. това би трябвало да е магистрален участък или най малкото 2х2, а то 10.5м и на всичкото отгоре има и железопътен прелез. абсолютни бездарници.

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    [quote#4:"Noal"]Нещо нереално мног пари за надзор при проект с такъв обем??![/quote]

    Наистина смърди. Виж за Лот 2 на АМ "Струма", 37,5 км с 1 двутръбен тунел, 7-8 моста и няколко пътни детелини сумата е .... 142 хиляди лева.

    http://infrastructure.bg/roadsnews/2013/03/14/2022592_putinvestinjenering_i_putproekt_stroitelen_nadzor_na/

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    Като гледам в списка на "надзорния екип" имена Айше и Осман, нещо ме навява на мисълта, че "съобразяването" с КОЙ е било факт още през 2012 г. Което не ме прави оптимист, че след 5 октомври 2014 ще настъпи нещо радикално...

  17. 17 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 769 Неутрално

    "Преди дни беше обявена обществената поръчка за допълнително проектиране и строителство на близо 33 км от пътя Мездра - Ботевград. Прогнозната инвестиция е над 205 млн. лв. без ДДС"
    205млн.лв за 33км и това не е магистрала-1км е равен на 6,21млн.лв ,какво по дяволите е това нещо,егати прането на пари тия дойдоха и пак се почна с точенето на пари,еб....си м..а.м..т.ааа.?!И между другото дори и нищо толкова напредналата Сърбия ако минавате по техните пътища ще установите че на детелини,етакади и разклонения на пътища има ОСВЕТЛЕНИЕ !!!!Тук няма НИЩОООООО!Егати държаватаааааа....!!!

  18. 18 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#17] от "gembirdkz":

    комунистите ще строят комунизъма , а това вече не е без пари

  19. 19 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Абстрахирайки се от политическите пристрастия, всеки нов пътен участък в северозапада е истинско събитие. Хората, които живеят там наистина заслужават много повече придобивки и инвестиции, които осигуряват нови работни места.

  20. 20 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2158 Неутрално

    ПС. Преди няколко дена, след като си изчаках на отиване и връщане тапата на 67-ми км по АМ Тракия, благослових за пореден път тези, които бутнаха здравия мост, днес нямат нито времето, нито парите да го приведат поне в изходния му вид. Случаят е живото превъплащение на онази поговорка, че най-големите тайни са тези, за които никой не си прави труда да разпитва:

    " Третият виадукт - "Вършилата" на "Тракия", е бил в най-добро състояние от трите, показала експертизата. "Ако ме питате по кой критерий бяха избрани точно тези три съоръжения, не е ясно, защото нямаме система за оценка. Няма и система, която да указва как да се отпускат средства за ремонта им", коментира Топуров. Начинът, по който за една нощ тези съоръжения се превърнаха в топ приоритет и управляващите се опитаха да внушат, че всеки момент може да се срутят, както и опитът да се заобиколи търгът породиха доста съмнения. По думите на проф. Топуров съоръженията наистина са били в лошо състояние. Това не бива да се допуска, но в "много критично състояние са още десетки мостове у нас".

    http://www.segabg.com/article.php?id=647046

    Значи, идиотите са гръмнали този мост, който е бил най-здравият от трите. Отделно от това, трите са избрани по неясни критерии измежду 170 на същото дередже. Явно ББ се е гърчил до последно, опитвайки да засити нечии претенции...

  21. 21 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1285 Неутрално

    Абе каква е тая нестихваща простотия - 5 км нов път и празник - министри, ленти, менчета с вода, народни носии и хорца, попове...
    Аман!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  22. 22 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 630 Неутрално

    [quote#15:"cinik"]Наистина смърди. Виж за Лот 2 на АМ [/quote]

    Смърди та се не трае. Онзи ден видях един циганин да спи в една каручка , а циганката да прави отводнителните канали край пътя с една мотика.
    Пътя минава почти в средата на града успоредно на жп линията. . Говореше се че трябва да се прави и обезшумяващ пояс през града.
    Абе , както се казваше преди 30-тина години .
    Няма улица във Враца да излиза точно на гарата. Която и да хванеш , все ще излезеш или под гарата .или над гарата.

  23. 23 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 630 Неутрално

    И на тази снимка , не виждам бетониран отводнителен канал , май. Щом тукне виждам , какво остава за останалата част от пътя.
    Абе "усвояване" му е майката

  24. 24 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1537 Неутрално

    Що за гениално хрумване е ужким европейско трасе да се строи с по 1 лента в посока? И таз теснотия струвала по над 2 млн. на километър.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  25. 25 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2080 Неутрално

    До коментар [#21] от "virtual brain":

    абе тряба да си благодарен на партията и народната власт ,че са ти построили нов път ,ако беше преди 10 ти ,нали знаеш ,за такова мнение чукаш камъни на обект Слънчев бряг на остров Белене

  26. 26 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 630 Неутрално

    [quote#21:"virtual brain"]Абе каква е тая нестихваща простотия - 5 км нов път и празник - министри, ленти, менчета с вода, народни носии и хорца, попове...
    Аман! [/quote]
    Ами за да кажат на бабите и на Борисов , че те са го направили , а пък това , че после довършителните дейности , ще отнемат време пък и пари дали ще има за тях , божа работа.

  27. 27 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 630 Неутрално

    [quote#22:"rorikabc"]Пътя минава почти в средата на града успоредно на жп линията.[/quote]

    Извинения , да се чете
    Старият път минава почти в средата на града успоредно на жп линията.[/quote]
    За това има жп прелез сигурно. Дано са го проектирали така че да се поправи после я с надлез , я с подлез.


  28. 28 Профил на p.i.p.
    p.i.p.
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#6] от "moriarti":

    питай илия бурда и гламарите от АПИ които са одобрили проекта!!!
    много има изписано по темата....

  29. 29 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#6] от "moriarti":

    На снимките пътят е в процес на изграждане. Сега със сигурност има гумирани панели между релсите.
    Друг въпрос е наистина защо на такъв натоварен обходен маршрут има прелез, а не подлез/надлез?
    И защо по дяволите пътят е толкова тесен?

  30. 30 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    Без"строителя" се строи повече.

  31. 31 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    Ама моУа ви се, другари, трябваше Миков да полее новата отсечка

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  32. 32 Профил на tanazius
    tanazius
    Рейтинг: 381 Разстроено

    До коментар [#19] от "my_self":

    ", всеки нов пътен участък в северозапада е истинско събитие. Хората, които живеят там наистина заслужават много повече "
    Хората, които живеят там традиционно си избират чугуни да ги управляват, така че заслужават това, което идва с тях - разсипия и празни обещания!

    "Социализмът е философия на провала, люлка на невежеството, евангелие на завистта; неговата основна добродетел е равенство в мизерията, нищетата и немотията."
  33. 33 Профил на tanazius
    tanazius
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#30] от "dedo pepo":
    " Без"строителя" се строи повече"

    Вярвай си...

    "Социализмът е философия на провала, люлка на невежеството, евангелие на завистта; неговата основна добродетел е равенство в мизерията, нищетата и немотията."
  34. 34 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#32] от "tanazius":

    Пич, ако под чугуни разбираш ГЕРБ, тогава бих се съгласил с теб, защото ако си забравил Тотю Младенов, който беше кмет на Враца, беше и министър в правителството на ББ.

  35. 35 Профил на krokich
    krokich
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Не мога да разбера - какъв е този габарит 10,5 м. ? Тези велоалея ли откирват или околовръстен път ! Спрете да правите некачествена инфраструктура !

  36. 36 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    От другият месец започват ремонтите

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  37. 37 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Хубав, лош нали го има вече Честито на Врачани и пътуващите от там

  38. 38 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Това не истина? И какво направиха за толкова време? Пътечка, не околовръстен път! Къде са двете ленти в една посока и мантинела по средата? На всико отгоре и ж.п.прелез???!!! Безумие? Тройната ламя са царе на "проектирането". Там най-лесно се прибират пари.

  39. 39 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Пътят изглежда мърляво, с маркировка тип "водни боички" за левче килото и липса на лимитиращи колчета със светлоотразителни елементи. Шофирането през нощта по този път ще е неприятно и направо опасно.
    Време е да попитаме, кога в България ще започнат да се строят нови пътища като тези в Румъния?

  40. 40 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Цикламените костюмчета вече не са на мода...

  41. 41 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#26] от "rorikabc":

    Пишеш глупости, техническите параметри и проекта са именно от времето на ГЕРБ. Конкурсът го спечели любимата на Борисов фирма -Трейс.
    Иначе нещата са много зле, от габаритите, до отводните канавки, които още тази есен ще се напукат и разпаднат. Изляти се на место, вместо да са на монолитни блокове. Днес минах за последно от там, има 1 метър пръст над канавките, при първия дъжд се напълнят с кал.
    На пътя за Оряхово където околовръстния пресича, има кръгово, което е може би най-голямото в България. В същото време ма пътя за Криводол няма кръгово, а един странен стоп, лоша видимост и т.н. За съжаление там ще има смъртни случаи.

  42. 42 Профил на Ashiata Shiemash
    Ashiata Shiemash
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Доколкото знам целият път до Видин е плануван да бъде с четири ленти, само във Враца решили, че и две са достатъчни. Необяснима е ситуацията с пътищата в този град. Стария път през града от поне 15 години е в ужасяващо състояние, пълен с дупки, но нищо не се прави.

  43. 43 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 651 Весело

    Таз година една лента - догодина две .

  44. 44 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    А стига бе! Чак го поливат. Само глупости.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  45. 45 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 985 Неутрално

    То пък един път .... (от Видин до Враца де...)л

  46. 46 Профил на azyty
    azyty
    Рейтинг: 381 Неутрално

    "Направлението се използва като най-къс маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море..."
    Това естествено е коментар за ирландци и исландци - тук всички ние знаем, включително и древните римляни, първи построили път тъдява, че най-късия маршрут не е през Враца а през Петрохан.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK