Превозвачи готвят блокада на София заради забраната да пътуват в петък и неделя

Снимката е архивна.

© Асен Тонев

Снимката е архивна.



Превозвачите ще затворят всички изходи на София в петък в 15 часа - в най-натоварения за трафика ден, съобщи пред БНР заместник-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов. 


Компаниите са избрали тази форма на протест срещу решението на агенция "Пътна инфраструктура" да увеличи пътните участъци със забрана за движение на тежките камиони в петък и неделя.


По думите на Лалов заповедта е издадена без предварително съгласуване с бранша, а подозренията на сдружението са, че зад нея стоят лобистки интереси.




Лалов каза, че засега превозвачите молят шефа на агенцията Стефан Чайков да отмени заповедта, но ако това не стане, в петък ще обявят чии интереси той защитава.  


Очаква се превозвачите да бъдат подкрепени от свои колеги от Пловдив, информира БНР.

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chimay
    chimay
    Рейтинг: 438 Неутрално

    и в събота направо да им забранят и да го оставят тоя бизнес на турци, беларуси и т. н. Наглеци!

    Законите и разпоредбите са за да се спазват ; до къде я докарахме и водачите на тежкотоварни превозни средства да дават акъл как се управлява държава.

  2. 2 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1516 Любопитно

    И защо трябва да тероризират хората, тръгнали на почивка за уикенда? Не стига, че ги тероризират по пътищата, ами сега и блокади ще правят.
    Да ходят да си протестират пред парламента.
    Егати наглата история!

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  3. 3 Профил на dutch
    dutch
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Хмм всякакви такива ограничения за пътуване на пректика спъват икономиката. Пътищата трябва да са достатъчно широки да има място и за ТИРовете и за нас с уеките коли... Ма кво ли разбирам и аз...

  4. 4 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Дори да имат основание, ако всеки така вземе да си защитава бизнес интересите, направо да хващаме автоматите и като в Украйна?

    Евроатлантида
  5. 5 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    превозвачите първо да си вкарат в ред шофьорите ,спешно законите трябва да се променят в насока при пътен инцидент по вина на тираджии ,които карат като луди и царе на пътя ,да се плащат обезщететения по милион на убит ,като превозвачите и организацията им плащат солидарно със застрахователя и водача да лежи по минимум 10 години ефективно , а за превишена скорост на тираджия да се дава глоба от 5000 евра , а втори път да лежи ефективно ,защото той е тръгнал да убива ,а не да върши дейност

  6. 6 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    превозвачите първо да си вкарат в ред шофьорите ,спешно законите трябва да се променят в насока при пътен инцидент по вина на тираджии ,които карат като луди и царе на пътя ,да се плащат обезщететения по милион на убит ,като превозвачите и организацията им плащат солидарно със застрахователя и водача да лежи по минимум 10 години ефективно , а за превишена скорост на тираджия да се дава глоба от 5000 евра , а втори път да лежи ефективно ,защото той е тръгнал да убива ,а не да върши дейност

  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    Айде, айде - да не се правят на толкова страдащи превозвачите. Всъщност им забраняват да се движат не през целия ден, а в петък привечер и неделя след обед!

    Ще поизчакат малко.... друг е въпроса, че в БГ няма достатъчно ТИР паркинги и изчакването също създава предпоставки за задръствания и ПТП-та...

  8. 8 Профил на Dragomir Dimchev
    Dragomir Dimchev
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#1] от "chimay":

    Ако не ти е ясно , забраната важи за всички включително и турски, арменски и ост.

    Одит на държавата от 90та година насам и лустрация за лица над 40 години за депутатски места!
  9. 9 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    [quote#1:"chimay"]да дават акъл как се управлява държава. [/quote] Не държава, а транспорт. Не съм в бизнеса и съответно като обикновен шофьор на личен автомобил съм "за" да ги няма по пътищата през уикендите, особено по определени пътища. Но ако имах транспортна фирма или стока, която очаквам да транспортирам, щях да имам други приоритети. Очевидно трябва да се намери някакъв компромис, тъй като иначе не е справедливо.

    Доброто е заразно
  10. 10 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#2] от "Хриси":

    защото е работа на комунистите в Агенция Пътна инфраструктура да се справят с този проблем и да се координират с КАТ-мат и с другите некадърни комунисти от областната и общината управа, както и с други органи, за да осигурят нормален трафик на товарните камиони и превози.

    ако не искат да ги пускат по мекия асфалт в натоварените дни петък и неделя, да им намерят алтернативен маршрут.

    не може само защото има комунисти некадърници в някоя агенция, да се забраняват бизнес действия и отношения...

    все едно утре МВР да реши, че е най-добре да се въведе вечерен час след 19:00-06:00, за да се справи с вечерната престъпност...

    РЕФОРМИ !
  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    Прави са да протестират. Като се насложат всичките ограничения за пътуване от Унгария нататък заедно с нашите, излиза че един тир не може да отиде до Германия и да се върне в рамките на седмица.

    България е откъсната от всички логистични вериги и накрая остава да предложи единстевното нещо, което има в изобилие - емигранти.

    Не случайно бум изживяват сектори като аутсорсинг, където изискванията за логистика се свеждат до това, наблизо да има гражданско летище.

    Всичко друго, що предпоставя по-сложна логистика и участие в по-дълги производствени вериги, е някъде на минимума.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  12. 12 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 434 Гневно

    Защо всеки недоволен (ТИРаджии, тютюнджии, трактористи...) си представя, че като създава проблеми на невинни (граждани), ще се решат неговите проблеми!
    Пълна липса на държавност на територията, наречена България!

  13. 13 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1516 Любопитно

    До коментар [#10] от "Rage Against":

    Хайде, хайде... И в Германия има ограниччения за движението на тировете през уикенда.
    Или и там са комунисти?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  14. 14 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2016 Любопитно

    [quote#11:"cinik"]Прави са да протестират. Като се насложат всичките ограничения за пътуване от Унгария нататък заедно с нашите, излиза че един тир не може да отиде до Германия и да се върне в рамките на седмица. [/quote]
    Ето тук е мястото на едно ефективно, частно БДЖ — Тировете по вагоните, а в Събота и Неделя лека отстъпка, заради забраната. Хем магистралите безопасни и бързи, хем жп-транспорта ефективен, хем цял куп разходи на превозвачите спестени... Ах да, и вместо бюджета да харчи за неефективна структура (БДЖ), ще се пълни от нея, а и поддръжката на трасетата ще е по-евтина: магистралите ще се износват по-бавно, а релсите ще се ремонтират с приходи от дейността (че дори ще ги направят и по-скоростни заради конкуренцията).
    Аз съм за забраната, защото така ще имам два коня, вместо на съседа да му умре магарето.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  15. 15 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    [quote#14:"gost22"], а в Събота и Неделя лека отстъпка, заради забраната[/quote] Или даже не "лека", а осезаема отстъпка. Това е решение.

    Доброто е заразно
  16. 16 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#1] от "chimay":
    Забраната важи за всички превозвачи!

    Обясни като забранят движението в Петък по какъв начин това облагодетелства останалите превозвачи.

  17. 17 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    [quote#12:"V.Iliev"]си представя, че като създава проблеми на невинни (граждани), ще се решат неговите проблеми! [/quote] Не си представя, ами се учи от горчив минал опит... Докато не се вдигне скандал, не влизаш в дневния ред, и това е.

    Доброто е заразно
  18. 18 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2764 Неутрално

    До коментар [#5] от "tur671":

    Катастрофите специално с ТИР-ове се броят на пръсти,защото те са най-професионалните шофьори. Като рядко е тяхна вината за катастрофата. Един ТИР беше помел лека кола,шофьорът на която беше изскочил от пряката на главният път,без да се оглежда?! Тираджията:"Натиснах спирачката,но още в мига преди това,вече знаех,че е безсмислено..."

  19. 19 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Големи нагляри...Няма да се срине икономиката, като се спрат тировете за по няколко часа петък и неделя, не се притеснявайте толкоз. За сметка на това се намалява риска от множество пътни инциденти...Не стига че пътищата са под всякаква критика, а и като се затътрят тировете в пик частовете, става нетърпимо положението.

    АЗ
  20. 20 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#18] от "deaf":
    А броиш ли катастрофите, станали с косвено учатие на Тирове? Те не са никак малко...

    АЗ
  21. 21 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#13] от "Хриси":

    И в Италия, Франция, Холандия....

    АЗ
  22. 22 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Инфраструктура да има.
    Контрол да има над шофьорите.
    Контрол над състоянието на камионите.
    Тогава, протестирайте.

    Като с автобусаджиите, дето искаха да им вкарат касови апарати или какво беше и те се разплакаха, 'щото искат да си работят незаконно. Долна измет.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  23. 23 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    [quote#19:"Александър"]За сметка на това се намалява риска от множество пътни инциденти...[/quote] Виж сводката на КАТ за фаталните инциденти през последния месец и ми кажи в колко тях участват ТИР-ове. Не казвам, че не могат да участват, но фактите в момента сочат друго. Затрудняват движението и дразнят останалите шофьори, това е факт.

    Доброто е заразно
  24. 24 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Само една седмица да спрат да се движат камионите в България и половината плюещи по тираджиите ще умрат от глад.

  25. 25 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#13] от "Хриси":

    какви точно ограничения има в Германия, за какъв товар и тип камиони (вместимости, обеми и ремаркета), за кои часове и дни от уикенда и за кои типове пътища, магистрали, градове, или магистрали, или околовръстни шосета.

    и дори да ми изброиш същите ограничения, които са валидни в момента в Германия, то тези ограниче в България ще опитат да ги наложат не защото ги намират за валидни, а защото комунистите в България не могат да си свършат работа.

    по твоята логика утре комунистите в България отново ще отворят газовите камери. и ти пак ще ме питаш:
    "е и в Германия са го правили. да не би там всички да са комунисти?!?"

    РЕФОРМИ !
  26. 26 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#23] от "..да гласуваме с отговорност, разум и родолюбие...":

    Ок, както казах по официални данни може да излизат много неща...Аз писахм, че инцидентите с косвено участие на тирове са изобилие...Примери бол, тъй като путувам всеки уикенд точно в тези пик часове. При движение по АМ Тракия със скорост 140 км/ч. в натоварен трафик на движение е изключително опасно тир движещ се д 95 км/ч да тръгне да изпреварва друг, движещ се с 85 км/ч. Или пътувал ли си в час пик - петък седобед, например по пътя Асеновград - Смолян и да ти се наложи да изпреварващ Тир в този участък - първо се получава огромна колона автомобили което е опасно, второ ако срещнеш повече от 2 тира по пътя, става страшно..

    АЗ
  27. 27 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    До коментар [#26] от "Александър": Напълно съм съгласна, както и по-горе написах, точно така е. За шофьорите с леки коли това е пречка, вкл. за мен, как да кажа обратното, като очевидно не е вярно.... Но се опитвам да видя и тяхната гледна точка, иначе не е честно. БВП не се прави с 2-дневна работна седмица, все пак.

    Доброто е заразно
  28. 28 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1516 Любопитно

    [quote#23:"..да гласуваме с отговорност, разум и родолюбие..."]Виж сводката на КАТ за фаталните инциденти през последния месец и ми кажи в колко тях участват ТИР-ове.[/quote]

    Пряко може и да не участват, но косвено причиняват доста проблеми.
    Представи си двулентов път, примерно подбакланския. По него се тътри тир, или два, и зад тях се образува колона. Някой бързащ нервен простак решава да ги изпревари, често неправилно и рисково и се натриса в кола в насрещното.
    Или пък весели турски тираджии, които решават да се разнообразят малко от монотонността и да се поизпреварват по магистриалата. Ти ми кажи какво може да стане...

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  29. 29 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    До коментар [#13] от "Хриси":

    Германският тир като не пътува събота, ще пътува в понеделник. 5 часа е от Франкфурт до Париж, пак толкова от Франкфурт до Брюксел, Антверпен и Ротердам.

    Ние сме у царевичака, разбери го, нас ни стяга чепикът да се придвиждваме по-бързо, въпреки че сме безвъзвратно закъсняли. Никой не ни брои за нищо, когато иде реч за индустрии с доставка в точно време.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  30. 30 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3440 Неутрално

    До коментар [#28] от "Хриси": Чукаш на отворена врата. Не споря с това изобщо.

    Доброто е заразно
  31. 31 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Тези блокади трябва да се спрат веднъж завинаги. Не може всяка обслужваща сфера да решава, че ще тероризира населението, заради всяко незначително ограничение, което е в обществена полза, освен всичко. Бих подкрепил известно присъствие на жандармерия за осигуряване на движението.

  32. 32 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 434 Гневно

    ОК! Да вземат да си плащат ТОЛ-ТАКСИ като в другите държави, тогава да претендират пред стопанина на пътищата за добро обслужвне!

    Един ТИР натоварва в хиляди пъти повече пътната настилка и я руши. Поечетео пътища в БГ не отговарят на изискването за носимоспособност от 11,5 тона на ос. А мярката за петък и неделя е заради пътната безопасност.

    Най-малкия проблем им е да си направят разчетите и да спират по за няколко часа точно в това врме!

  33. 33 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#23] от "..да гласуваме с отговорност, разум и родолюбие...":

    Тази мярка е превантивна и важи до 15 септември, докато трае туристическия сезон. В петък ограничението обхваща 3 часа, а в неделя - 6 часа. Август месец като почнат трагедиите и ще питаме защо не спират камионите.
    Ограничението го има в по-тежки варианти в много други страни и не се базира на статистиката или на инфраструктурата, а на факта, че камионите допринасят за рисковата обстановка по пътищата. И наистина е така - едно е да изпревариш 30 камиона на път, съвсем друго е да ги няма в най-пиковите часове.

  34. 34 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Защо шофъорите на камиони трябва да взимат хората за заложници?
    Забраната за движение на тежки камиони през уикенда по време на ваканционни периоди е нормална и логична европейска практика.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  35. 35 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3440 Весело

    До коментар [#33] от "Jeremy Irons": Явно не се изразявам много ясно. Имам вече три отговора от хора, които почти повтарят написаното от мен. Единствената разлика е, че според мен трябва да се вземе предвид и положението и исканията на превозвачите - това е. Нали трябва и стоки да се превозват, не само да ходим на курорт, все пак.

    Доброто е заразно
  36. 36 Профил на skch
    skch
    Рейтинг: 381 Неутрално

    И понеже камионите ни пречат да пътуваме с колата до морето може да ги спрем напълно, направо да забраним да се движат камиони... вместо да се направят ро-ла терминали, да се разширят пътищата, да се стимулира използването на обществен транспорт...
    На туристите им пречели камионите - а 20 годишните БМВ-та 3та серия с 200 км/ч не ви ли пречат, те не са ли опасни?

  37. 37 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Много странно защо забраняват на камионите да карат по автомагистралите? Нямаме чак толкова натоварени магистрали, че да пречат кой знае колко. Другата тъпотия е, че не им забраняват да минават през Обзор, където лятото е ужас. И ако има един камион даже стават брутални колони и се започват едни изпреварвания... и все някой свършва в канавката.

  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3006 Неутрално

    [quote#27:"..да гласуваме с отговорност, разум и родолюбие..."]БВП не се прави с 2-дневна работна седмица, все пак[/quote]

    Едно е да говориш за "централното географско положение", друго е да се сблъскаш с проблема и да осъзнаеш след 2 седмици работа, че пътят от Босфора до Париж прилича на нещо като играта "не се сърди човече", в която се почва от България с православните празници и 5-дневните рамадани, после започват католическите празници и накрая протестантските. Плюс националните във всяка държава, летните забрани, нощните забрани и т.н. Само на едно място да те хване на калъч, кола със стока за стотици хиляди си отлежава до другия понеделник, а доставката се проваля, заедно с репутацията на доставчика (например някой роден износител). Така си оставаме в ъгъла за вечни времена.

    "Нация на 1300 години - всички ли сте роби на един дебел, грозен?". Цялата реч на Вежди Рашидов в кулоарите на парламента, 30.07.2013: bit.ly/2MdSDEK
  39. 39 Профил на ygp
    ygp
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не бързайте да обвинявате превозвачите. До колкото разбрах от статията проблема е, че тази заповед излиза в последният момент. Такива забрани има и в другите развити страни от ЕС. Но това там се знае най-малко няколко месеца преди това. Тогава вече превозвачите могат да си направят сметка как да си разпределят времето и курсовете. А тук какво. Хайде и ние като на запад ама малко по нашенски.

  40. 40 Профил на Jeremy Irons
    Jeremy Irons
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#35] от "..да гласуваме с отговорност, разум и родолюбие...":

    Ами аз съм написал, че става дума за няколко часа, а не за дни. И то не завинаги, а до 15 септември. Плюс, че хладилни камиони и тези с нетрайни стоки могат да се движат. Какво има да протестират? Взето е решение и трябва да се спазва както е в цяла Европа. Защо да се преговаря с хора които знаят само едно - блокади и пилене на нервите на хиляди други.

  41. 41 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#39] от "ygp":

    Подкрепям изцяло. Както винаги, нашите чиновници стоят, бъркат си в носовете, и в последния момент изненадват бизнеса с нещо ново. Ми да вкарат правилото със задна дата, и да им ударят глоби, че са го нарушавали!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  42. 42 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#2] от "Хриси":

    Е, направо изби рибата. Превозвачите работят, плащат заплати и данъци. Общо взето е като да кажеш, че в името на почивката на хората трябва да спрат да работят заводите примерно в петък, та да си отпочиваме.

    Съвсем нормално е браншът да протестира- с ограниченията има поне загубени дни, в които се плащат надници(Иди кажи на шофьора, че дните без път са му неплатен отпуск...), паркинг, лизинг на камиона и т.н. Правят се и по-малко километри, което значи по-малко приходи за покриване на твърдите разходи, шофьорите, които са на твърда заплата плюс бонус за километри над определена граница, получават по-ниски доходи, производителите по-трудно превозват стоките си и т.н., а лавината като цяло донася куп загуби в цялата икономика, защото без транспорт почти никой отрасъл не може да работи.

    Изобщо, такива истории със забрани да се работи в името на удобството на летуващи би трябвало да са ограничени в разумни рамки.

  43. 43 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Айде бе, а в Германия през уикендите е забранено движението на тирове по магистралите освен такива с бързоразваляеми продукти. Някой да е чул за протести. Пък и така и тираджиите почиват 2 дни в седмицата.

  44. 44 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1516 Любопитно

    До коментар [#42] от "атанас":

    Аз също работя и плащам данъци и осигуровки.
    Мога ли да ида да блокирам Ботевградско в 4 следобяд в петък, или пък някое КПП по почина на скрападжиите, понеже нещо в тая държава не ми отърва?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  45. 45 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2717 Неутрално

    Миналата година 01 август пак беше петък ако не греша.
    На магистралата и без протест на шофьорите беше кошмар!
    Много точно са уцелили момента превозвачита - няма спор!
    И какъв ултиматум само, ще кажат за кого лобира Чайков, ако не им “уйдиса” - демек иначе може да си продължат по живо, по здраво!
    Долно племе...

    I Want To Believe
  46. 46 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 494 Неутрално

    А и да, понеже в Унгария имат ограничения (като например тирове да не се изпреварват) и вероятно забрана за движение на камиони през уикендите, айде България да няма. Човешкият живот е над всичко. Нямало катастрофи с тираджии. Значи, на нашите двулентови магистрали, дето отдясно като се заредят тирове и отляво не смееш да пристъпиш, защото хората карат със 140, а който иска да кара с по-малко е в стрес. Имам достатъчно километри за да съм наясно какво се случва при изпреварване на тирове или много тирове по пътя и как се обравзуват задръствания, които след като ги подминеш се чудиш какво е станало.Без тирове отдясно си се движат по-бавните, отляво по-бързите и потокът се източва бързо.

  47. 47 Профил на ygp
    ygp
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#43] от "alabalko":
    Не само в Германия а в цяла Европа е забранено движението на тежко товарни автомобили от събота 22.00ч. до неделя 22.00ч. с изключение на някои специални товари има го в закона. Тук става въпрос за други забрани.

  48. 48 Профил на Maslara
    Maslara
    Рейтинг: 356 Неутрално

    До коментар [#42] от "атанас":

    А аз искам да стигна жив от точка А до точка Б. И да не се влача с 30 км зад тир, който е морално умрял, в период на полуразпад, бълващ повече чернилка от парен локомотив от 19 век, наклонен на една страна и нямащ ни най-малко желание да спре за 5 минути на отбивка, за да пропусне колона от 15-20 коли.



  49. 49 Профил на ygp
    ygp
    Рейтинг: 8 Неутрално

    За хората който ми слагат минуси:
    Забрана за движение на камиони във Франция:
    - 7.00\19.00 2, 9, 16 Август
    - 0.00\22.00 3, 10, 17 Август
    И това нещо го имам от 4 месеца. Има си и сайтове в който се обявява, там не зная от кога го има.

  50. 50 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    То кое ли е правилно,
    кой ли вече не злоупотребява с права.
    Не искам повече да живея в правова държава.
    Искам да има задължения и да се спазват задължително!

  51. 51 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#44:"Хриси"]Мога ли да ида да блокирам Ботевградско в 4 следобяд в петък[/quote]
    Фандъкова отдавна ви изпревари... както и на Цариградско...
    Следващата "идея" на комунягите може да е - в събота пътуват четни номера, в неделя - нечетни...
    А на цената на винетките, ще се отразят ли тези ограничения за 104 дни в годината??? Аман от комуняги....

  52. 52 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 541 Весело

    Навремето по соца БГ беше каруцарска държава, сега е станала тираджийска. Да им напраскат тройно по-високи винетки.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  53. 53 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 443 Гневно

    Това е то площадната демокрация. Които са повече и викат по-силно на улицата - печелят. Цивилизация в чист вид.

    Море, като `фанем една сопа накрая...

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  54. 54 Профил на ndyankov
    ndyankov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Бареков, да дойде да им реже гумите!

  55. 55 Профил на bobacho
    bobacho
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#42] от "атанас":

    Ако за събота и неделя загинат по 10 човека при изпреварване на ТИР и примемем, че внасят по 200 лева данъци и осъгуровки (което е малко защото има и коствени данъци) сметката е такава:
    10 човека * 200 лева + 12 месаца * 20 години = 0.5 милиона лева.
    т.е ще се губят по половин милион лева всяка седмица. И това не отчита другите загуби, например загинали артисти, писатели, преподаватели които биха дали нещо на обществото освен пари. Та мислиш ли, че ако ТИРовете карат още 7 часа ще изкарат тези пари за икономиката?

  56. 56 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#55] от "bobacho":

    Голяма сметка си направил. В кой уикенд е имало 10 човека, загинали от катастрофи с ТИР?
    А и с риск да ме почнете... - няма видимост, има ограничение... ами няма да изпреварваш. Може да е много голям проблем да стигнеш до плажа 1 час по-късно, но ще го преживееш. А бързаците, за които е много важно да спестят 1-2 часа за да се похвалят колко бързо са стигнали до морето не носят по 50хил. на икономиката преки данъци

  57. 57 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 503 Неутрално

    А ТИР-аджиите дето карат по 2-3 в редица и нямат изпреварване и видимост от тях? А като се движат с 50 и образуват километрични опашки след себе си? Съжалявам, но нямам никакво съчувствие към тях. Никога не правят път, за да ги минеш, дори напротив. Трябва да има закон, тировете да се движат само в работно време, само в работни дни.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  58. 58 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    В голяма част на ЕС камиони не се движат от петък след обяд до неделя вечер включително.
    Тези хубавци какво искат точно?

  59. 59 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    Напоследък имаше много катастрофи, но не с тирове, а с келеши без книжка и с много алкохол в кръвта.

  60. 60 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Друг вариант - стандартна винетка за ТИР - 100 лева. Важи пон-пет от 8 - 17.
    Който иска да кара извън този интервал, купува си друга винетка на супер висока цена - 10,000 лева и кара когато ще. С парите се разширяват и ремонтират пътищата.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  61. 61 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 679 Неутрално


    До коментар [#18] от "deaf":

    "Катастрофите специално с ТИР-ове се броят на пръсти,защото те са най-професионалните шофьори."
    Пожелавам да дойдете на пътя Русе-В.Търново и да видите как кормуват "професионалистите"......

  62. 62 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Не може аз дето карам 10 пъти годишно лека кола, да плащам винетка

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  63. 63 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Не може аз дето карам 10 пъти годишно лека кола за лични цели, да плащам винетка кажибщ речи колкото на ТИР, който прави бизнес, не слиза от пътищата и прецаква настилката.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  64. 64 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2829 Неутрално

    Един само да видя път затворен, тогава ще се стигне до бой.
    Да протестират пред съответния орган, ние какво сме им виновни? И без това тормозят всички ежедневно...

  65. 65 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Що не вземат да протестират в Германия, ама глоба и хайде отнемане на разрешителното за превоз. Наглеци и шафьори!

  66. 66 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#2] от "Хриси":

    Не подкрепям този протест, но не мога да се сдържа и да Ви попитам: Кой ви тероризира и как? Много силни думи. Замислете се, кой доставя стоките по магазините, горивата по бензиностанциите, Вашата количка, с която явно бръмчите с 80 км/ч по магистралата, щом Ви тероризират камиони.

    Пътя е на всички, големи и малки са с равни права.

    През изминалите години забраната почваше в 16:00 часа, което беше грешно, спираше цял сектор(и то жизненоважен) да работи в работно време, това беше безумие. В сегашният си вид забраната е приемлива.

    Отделен е въпроса за условията, в които се случва тя. Същата госпожа дава за пример в друг свой пост Германия. Да, но там има паркинги с душове, тоалетна, интернет, храна, вода и всичко необходимо за изчакване. А тук - камионите на банкета или в аварийната лента(което е много, много опасно), и шофьора в кабината 5 часа в жегата. И после тръгва да кара...Замислете се в какво състояние.

    Virtus est medium vitiis.
  67. 67 Профил на bobacho
    bobacho
    Рейтинг: 438 Неутрално

    До коментар [#56] от "dan1":

    През 2012 са загинали 599 човека. Това прави по 11 човека на седмица. Ранени са 8191. Ако и парите за лечение се включат в сметката, трябва да забранят камионите през целия уикенд.

  68. 68 Профил на dan1
    dan1
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#67] от "bobacho":
    Загиналите са общо, не само през уикендите, а още по-малко с участие на ТИР-ове. Превишената и несъобразена скорост е причината за най-многото загинали -276 - Значи трябва да има ТИР-ове постоянно и навсякъде за да намаляват скоростта на всички останали ( в кръга на шегата)

  69. 69 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#44] от "Хриси":

    Ами, демокрацията дава право на протест, ако нещо решено от тези горе не ти отърва. Та защо не? Ако е смислено и събереш хора, давай. Не е по-различно от това да се съберат еколози в опит да спрат застрояване по морето.

    Ако утре въведат регламент, по който трябва да работиш на 4 дни вместо 5, и заплатата ти падне с примерно 200лв от това, не би ли протестирала? Или, когато бъркат друг, няма нужда от протести?

  70. 70 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 982 Неутрално

    [quote#55:"bobacho"]Ако за събота и неделя загинат по 10 човека при изпреварване на ТИР и примемем, че внасят по 200 лева данъци и осъгуровки (което е малко защото има и коствени данъци) сметката е такава:
    10 човека * 200 лева + 12 месаца * 20 години = 0.5 милиона лева. [/quote]

    Ако хора загиват събота и неделя(и не само), то обикновено преди ТИРовете има куп други причини:

    - Липса на контрол на пътя. КАТ да не се крие зад храстите в опит да прибере подкуп, а да следи за нарушения и да се намери как полицаите да не взимат подкупи. В Грузия примерно е хард решението- затвориха куп хора за корупция, пуснаха фиктивни нарушители да видят дали взимаш подкуп. Сега при опит да се дадат пари директно те водят в участъка и те затварят.

    - Лоши пътища. Магистралите ни са смешни, Тракия е дупка до дупка в някои участъци, другите първокласни пътища са ад. Колко катастрофи са от опити да се избегне дупка, липсваща маркировка и т.н.?

    Ако точно камионите са виновни за катастрофите, сме цъфнали и вързали. Но сегашното, особено при ограничение за каране през деня в другите дни, си е тотално спъване на цял отрасъл в опит да се отчита грижа за овцете.

  71. 71 Профил на pipilonia
    pipilonia
    Рейтинг: 434 Неутрално

    За съжаление и със забраната магистралите ни няма да станат по-безопасни.

  72. 72 Профил на mangiafuoco
    mangiafuoco
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Поне няма да има 4 тира един след друг и да карат като луди!До коментар [#71] от "pipilonia":





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK