Започват съкращения на чиновници в БДЖ

Експлоатационният персонал ще бъде запазен, за него ще има програми за преквалификация и подобряване на условията на труд.

© Николай Николов

Експлоатационният персонал ще бъде запазен, за него ще има програми за преквалификация и подобряване на условията на труд.



Започват съкращения на централната администрация в БДЖ, съобщи пред БНТ служебният министър на транспорта Николина Ангелкова. По думите й в нея работят 1100 души - икономисти, юристи и други експерти, а броят им е ненужно голям.


Тя подчерта, че експлоатационният персонал ще бъде запазен, за него ще има програми за преквалификация и подобряване на условията на труд. 


Днес ръководството на БДЖ трябва да представи план за поетапно съкращение, каза министърът. 




Служебният кабинет се ангажира всеки месец да плаща по 3 млн. лв. на кредиторите на БДЖ - сумата е малка, но целта е да  се покаже, че на компанията може да се разчита, че ще плаща редовно. След като миналата седмица Европейската комисия разреши държавна помощ за компанията предстоят преговори с кредиторите, каза Ангелкова, но не даде повече подробности. 


Тя припомни, че компанията не може да разчита на еврофинансиране за обновяване на подвижния състав заради липсата на финансова стабилност. 

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Това трябваше да се направи някъде още 1994-1995г. 20 години тези нещастници си отживяха на гърба на данъците ни и на гърба на хората в БДЖ, които наистина вършат нещо.
    Едва ли има друга държавна фирма, в която шуробаджанащината да е на такова почитание.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  2. 2 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1244 Весело

    А в БЕХ и НЕК кога, аман от хрантутници мързеливи

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  3. 3 Профил на ramm_stein
    ramm_stein
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Браво. Режете смело и до кокал.

  4. 4 Профил на ice_man
    ice_man
    Рейтинг: 450 Гневно

    За БДЖ е необходима незабавна ПРИВАТИЗАЦИЯ, за не се харчат напразно и безотчетно парите на данъкоплатците!

  5. 5 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Или да се закрива или да се реформира по европейски модел /между другото няма европейска държава с приватизирани пътнически превози/.

  6. 6 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 562 Неутрално
  7. 7 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1947 Неутрално

    Наистина и там, но и на много други места има изобилие от хора, които карат да избутат до пенсия, а дали са и доколко са нужни и/или компетентни...един Господ знае.
    Трябва, за наше общо съжаление, да се пренастройваме, да стават нещата по-ефективни, ако искаме въобще живота ни да става по-добър.
    Дразни и всички се възмущаваме, като излезат данните, че сме на последно място по доходи, но хората там, са минали през тези неща и ефективността и конкуренцията са ежедневие за тях, а ние...ще трябва да свикваме и да се оправяме, иначе не ни чака нищо добро.

  8. 8 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#4:"icemax"]За БДЖ е необходима незабавна ПРИВАТИЗАЦИЯ, за не се харчат напразно и безотчетно парите на данъкоплатците![/quote]

    когато човек НЕ разбира смисъла на нещата...
    повтаря заучени мантри !

    раздържавиха ЕРП , Лукойл Нефтохим , Банки , Булгартабак...

    да си видял нещо хубаво ??

    единственото по-страшно нещо от държавния монопол е Частния!

    Държавното БДЖ може да се управлява ефективно от Частен менидърски екип ...........
    но трябва заинтересован.. , а такъв няма

  9. 9 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 955 Неутрално

    от много години я мъчат тази компания и нещата не вървят и не вървят. май най-добре е да се приватизира ако се намери някои де които да я купи.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  10. 10 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 1244 Весело

    [quote#8:"след Бан като след баня"]раздържавиха ЕРП , Лукойл Нефтохим , Банки , Булгартабак...

    да си видял нещо хубаво ?? [/quote]

    Май много ти липсва колективното стопанство?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  11. 11 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 795 Неутрално

    от тия 1100 поне 900 са напълно излишни. А всички разходи около тях вероятно са няколко милиона на месец. И това било само в централната администрация, т.е. съществува и периферна такава. И така милион по милион ..... 600 млн. дълг.
    Сигурно само у нас има предприятия, които работят като подразделения на социалното министерство - съществуват единствено за да може някакви групи хора да се водят на работа и да получават пари, макар икономическия резултат от дейността им да са многомилионни загуби в продължение на години.

  12. 12 Профил на марулко
    марулко
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Част от проблема е източването на БДЖ по различни причини включително политически както и неравнопоставеността с предприятието от инфраструктурата пред държавата, тази сутрин разследване на Нова коренно промени случая с дерайлирането на влака в Калояновец.

  13. 13 Профил на Dimitar Pehlivanov
    Dimitar Pehlivanov
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#4] от "icemax":

    Нема начин, пътническите превози принципно са губещи и се дотират навсякъде по света, евентуално само за товарните, но при българските условия не знам дали и това е възможно...

  14. 14 Профил на дурак
    дурак
    Рейтинг: 561 Весело

    [quote#10:"Consumer"]Май много ти липсва колективното стопанство?[/quote]
    изобщо не ми липсва..

    липсват ми Разумни българи...които да си изчистят кочината

    а не да гласуват за "оправяч/демократори"

  15. 15 Профил на pp90
    pp90
    Рейтинг: 229 Неутрално

    пълна промяна трябва

  16. 16 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 514 Любопитно

    Администрацията добре... ама крадците на нафта - кога???

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  17. 17 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 395 Неутрално

    БДЖ пътнически превози е трудно да се приватизира. Ако ме питате трябва да привлекат двама трима германци за директори с пълна власт за реорганизиране. А за раздутата администрация правилно, под ножа и на пазара на труда.

    chavo64
  18. 18 Профил на tequila_sunrise
    tequila_sunrise
    Рейтинг: 395 Гневно

    Хиляда и сто хрантутника на държавна ясла, мале, мале ?

    Колко ли такива тьртеи още има из държавицата ни ? (((

  19. 19 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 961 Неутрално

    [quote#2:"Consumer"]

    А в БЕХ и НЕК кога, аман от хрантутници мързеливи [/quote]
    БЕХ и НЕК май са сранително малки структури, не че и там няма нужда от уволнения на ненужните.

    В МВР обаче картина е коренно различна Предишната "нова тройна" създаде един куп дирекции, и увеличиха още повече процента на чиновниците в сравнение на полицаите. ТАМ трябва яко рязане. Ама както някой написа вече...шуробаджанащината отдавна се е превърнала в норма

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  20. 20 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    1100 администрация, че то за начало трябва да останат 110, и това е за начало

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  21. 21 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    разходите за 1100 човека с осигуровките, ако изобщо някой ги плаща де са около милион на месец поне

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  22. 22 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    [quote#16:"dohco"]Администрацията добре... ама крадците на нафта - кога??? [/quote]
    няма как да откраднеш толкова нафта че да навредиш колкото 1100 хрантутника

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  23. 23 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 514 Любопитно

    [quote#22:"stg"]няма как да откраднеш толкова нафта че да навредиш колкото 1100 хрантутника [/quote]

    ти само така си мислиш... щото не знаеш за какво иде реч...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  24. 24 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Малка България е пълна с паразити, като БДЖ, БЕХ, КТБ, БСП, ДПС...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  25. 25 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2531 Неутрално

    Тя подчерта, че експлоатационният персонал ще бъде запазен, за него ще има програми за преквалификация и подобряване на условията на труд.Глупости,БДЖ е едно ТКЗС с комунистическо управление и изпълняващо социални програми на БСП и ДПС за осигуряване на заетост.Голяма част от работещите трудно говорят и пишат на български,не могат да си попълнят дори молба за започване на работа.Да не говорим,че не могат да си прочетат въпросите на изпита по правилници и си вземат изпита с материални и парични подаръци.Защо премахнахте от локомотивните депа медицинските кабинети за предпътен медицински преглед.Няма пари.Поради тази причина останаха пет локомотивни депа където се мъчат да направят някъкъв ремонт с подръчни средства.Така и никой не разбра в това транспортно министерство,че без нов тягов подвижен състав който да осигури спокойствие в следващите 30 години няма да има БДЖ.Разпрададени са почивните бази на БДЖ,махнахте столовите където храната беше с намаление-няма пари.Като преди 10 години нямаше пари,сега откъде ще има като БДЖ дължи над 600 милиона лева.Работата е след дъжд качулка и безобразен популизъм.

  26. 26 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1205 Неутрално

    До коментар [#24] от "Γαλλα":
    Милицията защо забравяш?

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  27. 27 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 496 Неутрално

    1100 няма да се учудя ако са повече от машинистите..

  28. 28 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Много гот с това служебно правителство. Не зависят от рейтинг или шанс за преизбиране и предприемат непопулярни, но крайно необходими мерки. Жалко, че следващият кабинет ще е популистки и пак ще забатачи реформите.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  29. 29 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Милицията защо забравяш?
    До коментар [#26] от "virtual brain":

    Ами...в бързинката...но ако се зАпра малко, списъка ше стане безобразно дълъг, като Софийска бюлетина за избор на нов парламент

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  30. 30 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#28] от "majorman":

    Точно така - имат още 15 дена за махане, че после ще дойдат пак хрантутниците.

  31. 31 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 959 Любопитно

    [quote#8:"след Бан като след баня"]единственото по-страшно нещо от държавния монопол е Частния![/quote]
    А какво му е страшното?Цените на билетите ли Ви плашат?

  32. 32 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 616 Весело

    Намерението за реорганизация на БДЖ е правилно , само че сегашния министър няма да има време затова....Като дойде нов - нещата ще си тръгнат по старому...

  33. 33 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Който продаде БДЖ,бял свят да не види повече!!!Не може само в Англия да е частна компанията,а в цяла Европа да е държавно дружество и ние да си продаваме всичко,абе кУрифей такива да не би услугата транспорт с автобусите да ни е на ниво,дори турците имат по-хубави автобуси в частните компании!Не е това смисъла да продадем всичко и да гледаме сейра на живота!

  34. 34 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#33] от "gembirdkz":

    А кой е смисъла ???
    1100 чиновници в централата ли ?
    Милиарди активи, никакво качество на услугата, милионни загуби, кражби ...
    Държавни компании очевидно могат да са печеливши /РЕНО примерно/, но не и у нас - ние съсипваме всичко !
    Я дай един пример на българска успешна държавна компания ?

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  35. 35 Профил на VDI
    VDI
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "raz_2_tri":

    Абсолютно невятно е, че е губещ навсякаде. За справка мове да погледнеш - Германия, Англия (кадето е частен), Австрия, Индия и т.н.
    Разликата е, че само в България е толкова невероятно евтин спрямо останалата част от Европа, но това е защото и е толкова невероятно "различен".

  36. 36 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    Изтъркано от употреба десетилетия наред клише.
    Всеки,влизайки във властта го казва.
    Досега не би трябвало и половин чиновник да е останал там.
    Така е защото не се хвалят с новите ,по-големи назначения,но те вече са на наши хора и роднини.

  37. 37 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    Ангелкова - светъл лъч в тъмата на служебното правителство.

  38. 38 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#34] от "роджър":
    Пример са ТЕЦ до някъде познавам хора които си взимат по 1800лв и им е перфектно!Но какво означава това,какво предлагаш да направим ли съдебната с-ма частна,или пък болниците да ги разпродадем и да обявим че някой друг ни е длъжен,егати и хората сте,не е виновна формата на управление,виновни са хората управляващи формата,и безнаказаността!Това е!Нокия фалира ли,фалира Лемън Брадърс фалира ли,фалира мога да продължавам с много примери които са частни компании!Държавните железници са от национално значение и са със социален ефект също както градския транспорт те не трябва да са на печалба а да са на 0!Да вършат функцията за която са създадени!

  39. 39 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 842 Неутрално

    [quote#28:"majorman"]Много гот с това служебно правителство. Не зависят от рейтинг или шанс за преизбиране и предприемат непопулярни, но крайно необходими мерки. [/quote]
    Само ако за момент си представим, че вместо президент си имаме Цар, който назначава правителства отговарящи пред него, работят за благото единствено и само на страната(корупцията и далаверите са силно ограничени най-вече щото Царя опъва уши и вкарва в затвора), и лесно ще можем да си обясним защо от 1934 до 1939г България при едноличното управление на Цар Борис III е процъфтявала и служеше за база за сравнение следващия половин век.
    За мен лично парламентараната република в България е изчерпана от към съдържание и същност и напълно скопена от към гледна точка на практичност и работоспособност.
    Нищо де, опитите да се съживи мъртвеца продлъжават с пълна сила... избори идат

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  40. 40 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4457 Неутрално

    До коментар [#1] от "traveler1":
    +++++++++++++++++++++++++
    Пълно е със синекурни служби и службици у нас!Прекалено много чиновници има във всички държавни и общински учереждения!Крайно време е това е този проблем да се реши!

  41. 41 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 893 Неутрално

    До коментар [#38] от "gembirdkz":

    Ами и аз това казвам - българските хора сме с "особен" манталитет, и резултатите са налице !
    Казваш ТЕЦ - може би, там има доста по-малко за крадене - произвеждат се въглища и ток, все пак ...
    А БДЖ е държава в държавата, и стига с тия "социални" функции, 1100 дебели заплати в централата, циганите се возят без билети, краде се гориво като за световно, и това го плаща бюджета - егато колко е "социално" ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  42. 42 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 539 Неутрално

    До коментар [#41] от "роджър":
    Аз не съм против това да се управлява правилно,против съм пълната либерализация на всичко в тая държава!Но щом казваш,така да е!

  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7980 Неутрално

    То само в БДЖ да има излишни чиновници...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK