КЗК остави без последици жалба на Григор Димитров срещу използването на снимката му

Григор Димитров

© Красимир Юскеселиев

Григор Димитров



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без последствия иска на тенис звездата Григор Димитров срещу "Монделийз България холдинг". В жалбата си от края на май спортистът твърдеше, че компанията и маркетинговата агенция "Ноу уей" неправомерно са използвали негова снимка и са подвели потребителите във "Фейсбук" страницата на бисквитите BelVita, произвеждани от "Монделийз", пише "Капитал Daily" в днешния си брой. 


През февруари във Facebook страницата на марката бисквити (която се поддържа от "Ноу уей") е пусната снимка на Димитров по време на турнир с текст, в който му се пожелава да има енергия и сили за постигането на успех. 


Според тенисиста рекламата създава невярна асоциация за потребителите, че той одобрява, поддържа и използва рекламирания продукт, а също и внушава, че  "ако закусваш с бисквити BelVita, ще станеш шампион като Григор Димитров". В жалбата си Димитров твърди още, че снимката е използвана без негово и на фотографа съгласие. Спортистът също така припомня, че осъществява стопанска дейност в България, като предоставя рекламни услуги на други фирми. Затова според него "Монделийз" и "Ноу уей" са нарушили моралните му права, макар "такива да не са предмет на регулиране на конкурентното право в България", и са нанесли преки щети на дейността и финансовото му състояние.
 
В становището си пред КЗК "Монделийз" и "Ноу Уей" оспорват възможността на Димитров да инициира производство в КЗК, тъй като спортистът не е предприятие и съответно не извършва стопанска дейност, както твърди. Фирмите също така твърдят, че на "Фейсбук" страницата на BelVita е изразена само подкрепа за успехите му без да се твърди, че той одобрява продукта. Според "Монделийз" не е нужно Димитров да дава съгласие за всяко използване на негова снимка на публично място.


КЗК отхвърля иска на Григор Димитров като приема аргумента, че той предоставя рекламни услуги като спортист, а не като занятие - т.е. не го счита за предприятие според ЗЗК, по-скоро като артист-изпълнител, а не като "субект, организиращ рекламни кампании". Правата на спортиста върху образа пък са обект на защита по други закони, а не по глава VII на ЗЗК, уточнява комисията.  

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK