"Фолксваген" измести GM като втори най-голям производител на автомобили

"Фолксваген" измести GM като втори най-голям производител на автомобили

© Reuters



Германският концерн "Фолксваген" (Volkswagen) измества "Дженерал мотърс" (General Motors) като втори най-голям производител на автомобили, съобщи "Асошиейтед прес". Днес от GM обявиха, че за първите девет месеца на годината са продали 7.37 милиона коли и камиони в цял свят.


От Фолксваген обаче вече отчетоха 7.4 милиона сделки. Световният номер 1 "Тойота"ще обяви продажбите си за периода януари-септември в края на месеца, но очакванията са концернът да запази лидерската си позиция.


Миналата година "Тойота" продаде рекордните 9,98 милиона коли, изпреварвайки "Дженерал мотърс" и "Фолксваген". Прогнозите за тази са за 10.1 млн. сделки.

Ключови думи към статията:

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Тойота е недостижима.

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  2. 2 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    Пазарите в Китай, Индия и Близкия изток поне още 20 г ще се насищат и има възможност за растеж

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  3. 3 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Храни "куче , да те лае"..двата питбула/Япония и Германия/ в автомобилостроенето не се церемонят със "стопанина"/САЩ/ си !
    Злия Чичо Сам за това го харесват,защото дава на всеки да се развива !

  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1625 Неутрално

    АЗЛК къде е?

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#1] от "kалибър":

    Фолксваген е номер едно по продажби в пари = €197 млрд. за 2013 г.

  6. 6 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 895 Неутрално

    Скоро ще задминат и Тойота.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  7. 7 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1687 Весело

    Това е - китайците купуват германски коли, а германците - Дачия

  8. 8 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    До коментар [#6] от "The Dark Prince Of Bankya":

    абеи мат малко кофти политика. Накараха Шкода да развали Фобията че била по-хубава и по евтина от фолсвагените и не се продавали достатъчно

  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ф.Нинов":

    Тоест колите на "Фолксваген" са по-скъпи от тези на "Тойота"?! Нещо не ми се верва...

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Лидерската позиция, ще спечели този, който пръв остави само моторче от дърворезачка в автомобила, само за аварийно придвижване.

  11. 11 Профил на Калибър
    Калибър
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ф.Нинов":

    Ето една интересна статистика:
    http://www.statista.com/statistics/267830/brand-values-of-the-top-10-most-valuable-car-brands/

    Индикирам и калибрирам...за конкурс Мистър Магаре от 240 номинации.
  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    До коментар [#8] от "1001":

    Ти сериозно ли? ФВ спаси и разви Шкода. А Фабията никога не е минавала продажбите на съответния модел на компанията майка.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":

    Да, така е.
    Не трябва да се забравят скъпи марки като Ауди, Порше, Бентли и Бугати (вчера видях първото в живота си пътя - ако искате ще го пусна в новини от вас)

    Ето класацията за 2013 г.
    1. Volkswagen = $270 млрд. Germany Wolfsburg
    2. Toyota Motor Corporation = $210 млрд. Japan Toyota
    3. Daimler AG = $162 млрд. Germany Stuttgart
    4. General Motors Company, LLC = $155 млрд. United States Detroit
    5. Ford Motor Company = $146 млрд. United States Dearborn
    6. Nissan Motor Corporation = $125 млрд. Japan Yokohama
    7. Fiat S.p.A. = $116 млрд. Italy Turin
    8. Bayerische Motoren Werke AG = $106 млрд. Germany Munich

  14. 14 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2586 Весело

    [quote#3:"adam1966"]Злия Чичо Сам за това го харесват,защото дава на всеки да се развива ! [/quote]
    Много знае Чичо ти Сам за хибридни двигатели, водородни клетки, икономия на спирачна енергия, па и да даде нещо! Дай му да налива безмозъчно галони в огромния Кадилак и да се рее в прерията!

  15. 15 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1249 Весело

    До коментар [#3] от "adam1966":

    То всъщност според родните спецове ФВ се храни от Перник. Няма да се уЧудя ако над половината от тези 7.4 милиона сделки са именно от там

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#11] от "kалибър":

    Да, има и такива статистики, но най-важната е колко оборот прави една компания, колко остава като чиста печалба.... и колко дивидент се плаща на акционера - всичко останало е майтап.

  17. 17 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3145 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ф.Нинов":

    Моя грешка! Просто ми изхвърча от главата,че "Фолсваген" притежават още десет (ако не се лъжа),компании. Последно купиха "Порше".

  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":

    Забравих Ламборгини, което също струва кинти (и не ги карат много)... както и мотоциклетите Дукати, които са 13-тата последна марка...

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#17] от "deaf":

    Последната марка, която купиха беше мотоциклетната Дукати, защото самият Фердинанд Пиех много ги карал, когато има свободно време.
    Тук малко се прекалява с прищявките... смятам аз

  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    До коментар [#11] от "kалибър":

    Не пише каква им е методологията. Не виждам и логиката. Например, Ауди от няколко години продават повеЧе от Мерцедес, а първата половина на тази година дори бяха първи, пред БМВ.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2586 Весело

    [quote#11:"kалибър"]Ето една интересна статистика[/quote]
    Не е статистика, а реклама.
    Ако отвориш Аутобилд или италианско автосписание, "статистиката" за брандовете ще е друга.

  22. 22 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#15] от "deutschwagen":

    Сега в Перник..после и в други градове/в Кюстендил непременно/ и е възможно Фолксваген да "гътне" и Тойота !

  23. 23 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    До коментар [#12] от "deutschwagen":

    е да де казаха им, че много са се развили но са под шапката на Олсваген

  24. 24 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Това действително е топ 3 ама на боклуците. Може би трябва да е отзад напред.
    В ГМ никога не бих се качил дори като пътник от съображения за сигурност, откъде да знам до къде е стигнала ръждата в колата. Тойота са чист боклук, а Народния вагон е боклук с претенции.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  25. 25 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4662 Неутрално

    Време беше Фолксваген да измести от второто място американските брички от GM. В момента най-качествените автомобили се правят в Япония и САЩ.... именно заради това все повече янки си купуват европейски и японски автомобили... и това е напълно нормално.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4662 Неутрално

    Иначе тази новина е добра за европейските автомобилостроители... една от причините за успеха на Фолксваген е огромния успех на марката в Китай, който е най-големият пазар на автомомобили в света. Там особено много се цени флагмана на концерна - Ауди!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4662 Неутрално

    Опс грешка имах предвид: Япония и Европа *

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  28. 28 Профил на Elan Morin
    Elan Morin
    Рейтинг: 776 Неутрално

    [quote#17:"deaf"]Последно купиха "Порше".[/quote]

    Всъщност Порше купиха Фолксваген. Изобщо историята на Фолксваген и Порше е доста интересна.

  29. 29 Профил на samurai11
    samurai11
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#4] от "ГолодНаш":

    В Гъзълъкъ

  30. 30 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#28] от "Elan Morin":

    Накрая обаче стана така, че Фолксваген трябваше да купи Порше, което беше по-неизгодният вариант за фамилите Пиех/Порше, защото се разводни собствеността с участието на катарския инвестиционен фонд във Фолксваген.

  31. 31 Профил на samurai11
    samurai11
    Рейтинг: 590 Неутрално

    Преди 22 години Япония беше произвела близо 11 милиона коли,камиони и т.н.Сега Тоyota има близо 10млн.Honda преди няколко(нямам инфо за 2013-2014) години беше произвела 10 млн двигателя с вътрешно горене(за лодки,джетове,мотори,коли, градински косачки..и т.н и т.н)Интересното в случая че това са двигатели с добри характеристики,надежни.....

  32. 32 Профил на samurai11
    samurai11
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#24] от "42":
    Качи се на УАЗ или АЗЛК....май и те не са руско инженерно решение....Имаш избор,качи се на каруца..., но внимавай циганите в България не ти изядат коня

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#28] от "Elan Morin":

    Порше беше купил 50% от акциите на Фолкваген, но при следващите 25% дериватите тръгнаха срещу него и без малко да му пречупят гръбнака.
    Затова се наложи Фолксваген да погълне Порше, както и шефовете на Порше бяха принудени да напуснат (не че сега им е зле).
    Ето виж какъв трактор кара бившият шеф на Порше
    http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2014/09/16/2381685_cherven_traktor_porshe/

  34. 34 Профил на Elan Morin
    Elan Morin
    Рейтинг: 776 Весело

    До коментар [#30] от "Ф.Нинов":
    До коментар [#33] от "Ф.Нинов":

    Абе, интересна е историята и в началото и в края. А някъде по средата Голф-а всъщност се оказва Ауди за ужас на 110% от перничани.

  35. 35 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2696 Неутрално

    До коментар [#9] от "deaf":

    И не само колите!😄
    И на мен не ми се вярваше, но се оказа, че VAG са собственици на Дукати!

    I Want To Believe
  36. 36 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 840 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ф.Нинов":

    и въпреки това наскоро обявиха че ще се опитат да икономисат 5 млрд евро в следващите няколко години, за да си подобрят малко марджините.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  37. 37 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#5] от "Ф.Нинов":
    Не е важен общия оборот , а печалбата от един автомобил.Тук японците са недостижими
    http://www.caranddriver.com/news/japanese-automakers-lead-in-per-vehicle-profit-news

  38. 38 Профил на lyubo777
    lyubo777
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ф.Нинов":
    Ламборгини, че и Бугати - може и да ги забравиш. Ама недей да забравяш МАН

  39. 39 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#37] от "djb95":

    Това е много несериозна статия, в която се говори само за японски и щатски компании.

    Ако искаш да сравняваш ябълки с ябълки, трябва да сравниш общата чиста печалба на Тойота с тази на Фолксваген.

    Опитай се да откриеш колко е чистата печалба на Порше от продаден автомобил.... ще ти стане лошо... японците като видят това число и застават мирно и козируват. Други пък бият чела в пода от респект.

  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#38] от "lyubo777":

    И Скания не трябва да се забравя.

  41. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#36] от "DareDebil":

    Най-смешното е факта, че този план за пестене на разходите идва от самите профсъюзи и работнически сдружения.
    Във Франкфуртер Алгемайне излезе статия със заглавие VEB Volkswagen.... като това VEB е съкращение на някогашните гедерейски държавни предприятия (ДП)

  42. 42 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    До коментар [#37] от "djb95":

    Значи Порше има €2.6 млрд. чиста печалба за 2013 г., което е повече от целия GM.
    Although Porsche sold only 155,000 cars last year, dwarfed by the VW brand's sales of 4.7 million cars, the sports-car maker reported a 173% surge in operating profit to €2.6 billion, making nearly as high a profit contribution to the group as the VW brand passenger-car division.

  43. 43 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    [quote#3:"adam1966"]Храни "куче , да те лае"..двата питбула/Япония и Германия/ в автомобилостроенето не се церемонят със "стопанина"/САЩ/ си ! [/quote]
    Бъди сигурен, че продаваните в САЩ японски и германски марки са произведени в заводи в САЩ.
    В САЩ, за разлика от разни патриотарски бг тикви и тъпани-анализатори е важно създаването на работни, и изплащането на данъците, а това че печалбата може да отиде в чужбина не е проблем. Само един тъпанар може да си мисли, че инвеститорът ще инвестира без да търси печалба. И само един тъпанар не би се усъмнил в предприятие, работещо без печалба (напр. Лукойл-Нефтохим).

  44. 44 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#2] от "Darcas":

    Само, че след 15 петролът ще свърши !

  45. 45 Профил на .......
    .......
    Рейтинг: 466 Весело

    Гоуф и БМВ....това не са автомобили
    това е "начин на мислене"

    ...........

    както казва един колега за БМВ:

    то не става само с каране ,
    трябва и да си Без акъл

    След КТБ Накъде Ли.....ДАНО е само КТБ !!!
  46. 46 Профил на djb95
    djb95
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ф.Нинов":
    Да. Така е. В САЩ Порше печели по 23 000 долара на автомобил при 800 при WV

  47. 47 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1080 Неутрално

    До коментар [#44] от "ТМаринов":

    Тойота пускат електромобил от 2015, който е изцяло на ток.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  48. 48 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#47] от "Darcas":

    Видях я преди няколко дни и тук, в "Дневник". Само, че това е същата конвенционална технология, която колкото и да се усъвършенства си остава неефективна и скъпа. Енергийна революция и нов източник ще имаме само след като петролът намалее чувствително. А това доказано ще се случи до 15 години.

  49. 49 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 485 Неутрално

    До коментар [#43] от "historama":

    много вярно, вв продаваха трънки преди да направят завода в Тенеси! Американците купуват, но когато е направено в УСА! ЕвалА

  50. 50 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4040 Неутрално

    [quote#44:"ТМаринов"]Само, че след 15 петролът ще свърши ![/quote]
    Мога да те уверя, че за това се говори поне от 40 години.
    А оттогава досега вероятно консумация му се е удвоила.
    Има и друга нерсия - процесите на образуване на петрол протичат и днес, което някои специалисти виждат като причина за възстановяване на капацитета на находища законсервирани през 30-те и 40-те години на 20 в.
    Според някои учени изчерпани петролни залежи могат да се възстановят при определени условия.
    Отделно, че винаги можеш да намериш учени, които могат да защитят 2 напълно взаимно изключващи се теории или хипотези.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK