България и Румъния ще строят още два моста на Дунав (допълнена)

"Дунав мост 2" между Видин и Калафат беше открит през 2013 г.

© Юлия Лазарова

"Дунав мост 2" между Видин и Калафат беше открит през 2013 г.



България и Румъния изразяват съгласие да строят още два моста над Дунав - при Силистра и при Никопол.


Румънското правителство е одобрило подписването на меморандум за споразумение между Румъния и България за строителство на двата моста, предадоха Аджерпрес и Медиафакс, цитирани от БТА.


По-късно днес правителствената пресслужба в София съобщи, че на днешното си заседание българското правителство е взело същото решение. 




Новите мостове следва да свържат градовете Силистра и Кълъраш, и Никопол и Турну Мъгуреле.


Меморандумът предвижда да започнат проучвания за изграждане на нови мостови съоръжения на реката. Ще бъде създадена двустранна работна група по въпросите на транспортната инфраструктура, а дейността й ще се координира от ресорните министри. Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията е упълномощен да проведе преговорите и да подпише документа от името на българското правителство.


Очаква се финансирането да бъде осигурено от Програмата за трансгранично сътрудничество България – Румъния (2014-2020 г.)


България и Румъния изразиха готовност за изграждане на колкото се може повече мостове, които да свържат бедните райони на двата бряга на реката, за привличане на инвестиции, нарастване на трафика и подкрепа на местния бизнес, заяви неотдавна Елеан Гагов, експерт в българското министерство на регионалното развитие и благоустройството, припомня румънската агенция "Медиафакс".


Румъния и България засега са свързани с два моста - при Русе - Гюргево от 1954 г. и при Видин - Калафат от 2013 г.

Ключови думи към статията:

Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на my_self
    my_self
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Добра новина особено, ако има европейско финансиране.

  2. 2 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 723 Любопитно

    Добра идея, но дано отнеме по-малко време от строежа на втория мост... или пък да не стане като с "Тунела под Шипка"...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  3. 3 Профил на pixela
    pixela
    Рейтинг: 551 Любопитно

    Направо да покрият реката. И какво ще правят инвеститорите по мостовете? Ще продават семки и балони?

    freedom is another word for nothing else to lose
  4. 4 Профил на carpypd
    carpypd
    Рейтинг: 442 Неутрално

    По-добре да построят нов мост при Русе, че този вече не става за нищо. С извинение, но нужен ли е мост за стотици милиони свързващ градове с население 25,000 души в Румъния и 4,000 души в България? В същото време трафика през дунав мост е огромен, мост е в окаяно състояние.

  5. 5 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 777 Неутрално

    Ако са комунистите на власт може да го строят 20 години на шесторна цена. Доган ще е консултант.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Пари откъде?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  7. 7 Профил на eyewitness
    eyewitness
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Споко, третия ще е готов къде 2072г.

  8. 8 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    "... Елеан Гагов.."

    За първи път виждам такова име,помислих,че е румънец

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  9. 9 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Много мостове, много чудо... Ама може и да е за добро

  10. 10 Профил на Meister Eckhart
    Meister Eckhart
    Рейтинг: 939 Неутрално


    ха дано!

    the devil is in the data
  11. 11 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Защо в Силистра?
    Там има сухопътна граница

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  12. 12 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#11] от "sashobal":

    И после пак трябва да пресечеш реката, но на румънска територия.

  13. 13 Профил на Bitsiani
    Bitsiani
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#11] от "sashobal":
    Сигурно си бил голям двойкаджия по география!

    Бля Бля Бля
  14. 14 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 537 Разстроено

    А Оряхово - Бекет кога?
    Там е най-силен трафикът между Враца и Крайова

    То не е лошо да се построят тия 2 моста, но на нас ни трябват мостове и в западната част на България?

  15. 15 Профил на Gligani
    Gligani
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Хайде първо да направят тунела под Шипка, пък тогава да мислят за още мостове

  16. 16 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#4] от "carpypd":


    [quote#4:"carpypd"]С извинение, но нужен ли е мост за стотици милиони свързващ градове с население 25,000 души в Румъния и 4,000 души в България? [/quote]Този мост далеч не свързва само два града!Свързва две държави,две транспортни системи.И далеч няма да се ползва само от гражданите на двата града.

  17. 17 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#13] от "bitsiani":

    ??????????
    Проверявай преди да пишеш глупости

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  18. 18 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#11] от "sashobal":


    [quote#11:"sashobal"]

    Защо в Силистра?
    Там има сухопътна граница [/quote]С Гюргево ли?!

  19. 19 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4057 Неутрално

    Абе така както вървят нещата в България,по скоро Румъния сама ще ги построи.

  20. 20 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Ако осигурят еврофинансиране, нищо не пречи и мостовете да се построят, и тунелът да стане. Ще се отворят работни места и ще живнат районите в зоната на мостовете.

  21. 21 Профил на radan_lostov
    radan_lostov
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Всеки нов мост м-у БГ и РОМ е пирон в ковчега на сърбите.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  22. 22 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    Ако се строят с темповете на втория мост, ......има да чакаме

  23. 23 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#12] от "simo87":

    Това е така.Защо обаче ние да инвестираме в такъв мост,като Румънците могат да си построят вътрешен?
    Русе и Силистра са доста близо и ще има раздвояване на трафика.Така Русе ще бъде засегнат икономически

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  24. 24 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Отдавна трябваше да бъдат построени.
    И все пак, по-добре късно отколкото никога.

  25. 25 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#18:"yanne"]С Гюргево ли?! [/quote]
    Още един,дето първо пише глупости,а после мисли

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  26. 26 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#1] от "my_self":

    Добра новина, САМО ако има европейско финансиране. Колкото и мостове да има, международният трафик няма да се увеличи осезаемо спрямо сбора от Русе и Видин. Само по-лесно ще си ходят на гости! Ако няма поне 75 % европейско финансиране, няма смисъл от тези строежи!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  27. 27 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3605 Неутрално

    Изключително смешен въпрос :
    - Защо? Двата стигат!
    Все едно да питате защо има толкова мостове във Виена, Будапеща. Само един отговаря – това е връзка м/у двете страни, а и бих добавил – различни маршрути от Европа към нас.
    Защо не може секс на площада?
    Защото всички ще дават съвети!

  28. 28 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#13] от "bitsiani":


    До коментар [#18] от "yanne":

    Ако трябва да бъда по-точен се казва ГКПП Силистра-Калъраш

    Така по-ясно ли е географи?

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  29. 29 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#23] от "sashobal":

    Просто защото се плаща, за да се мине през моста, а така мостовете тръгват от нашата страна. Освен това на сухопътната граница на Силистра - Румъния най-близките селища са села - Липница, Бънеаса, а град Кълъраш е отсреща.

  30. 30 Профил на mopper
    mopper
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Ако има мост на Силистра, пътят от Варна до Букурещ се съкращава с 70 км.

  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#12] от "simo87":

    Защо да трябва? Не зависи ли къде отиваш?

    И за какво са тези мостове, кой ще пътува по тях? Глупости, само за да има новини и да се отчита дейност...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#25] от "sashobal":


    [quote#25:"sashobal"]Още един,дето първо пише глупости,а после мисли [/quote]Първо съм мислил,после писал.И на картата знам къде е Силистра.Ти да не мисли,че тези мостове се правят просто да свързват България с Румъния?!Какъв трафик минава през Силистра за Румъния и Европа?! По суша не минава през Силистра,а по-на изток.В коментар 27 са го написали:

    [quote#27:"Alexander97"]Изключително смешен въпрос :
    - Защо? Двата стигат!
    Все едно да питате защо има толкова мостове във Виена, Будапеща. Само един отговаря – това е връзка м/у двете страни, а и бих добавил – различни маршрути от Европа към нас. [/quote] Така и не вдявате,че само развита инфраструктура може да стимулира развитие на икономиката и да има работа.А като ти чета постовете-най-вероятно си от Русе и се страхуваш,че ще ти вземат трафика.Колкото повече мостове-толкова по-добре!

  33. 33 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#30] от "mopper":


    [quote#30:"mopper"]Ако има мост на Силистра, пътят от Варна до Букурещ се съкращава с 70 км. [/quote]Мдаа,ама ще вземат трафика на Русе!Абе не увира коравата глава на мрънкащия българин!А според друг писател трябва да минава през цяла Северна Добруджа и от там да отива към Букурещ,че да спестим пари и да не правим мост на Силистра...

  34. 34 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Да се наблегне на Силистра-Кълъраш.

  35. 35 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1114 Весело

    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":


    [quote#31:"Darth Plagueis"]И за какво са тези мостове, кой ще пътува по тях?[/quote]Никой,бре,никой!И сега по Дунав Мост 2 не пътува никой.По фериботите също няма трафик.Да не им се неначудиш на глупавите немци,австрийци,унгарци,че и сърби-що са си играли да правят мостове по Дунав,ами не са изяли и изпили парите!!!

  36. 36 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 905 Неутрално

    [quote#5:"dragozow"]Ако са комунистите на власт може да го строят 20 години на шесторна цена.[/quote]
    -За да се изокаш срещу комунистите факти не са ти нужни, както обикновено. Първият мост на р. Дунав свързващ БГ с Румъния е построен от комунистите, колкото и да не ти харесва този факт. И то по време , когато управляванта от комунистите България е изплащала репарации/ до 1957 г./,наследени от буржозната политика в периода преди ВСВ. А също и по време, когато БГ, пака под тяхно ръководство се индустриализира, строят се много пътища, язовири,ВЕЦ-ове, ТЕЦ-ове, заводи, болници, училища, жилища, обекти на културата и спорта и много др.неща.
    Известна е легендата, че първият мост над Дунав в долното течение на реката – между България и Румъния, е бил построен още през четвърти век след Христа, по времето на римския император Константин Велики, и е съществувал от 328 до 355 година, когато, както е нормално за онова време, е разрушен при нашествия на варварски племена. Ако са достоверни свидетелствата, той е бил дълъг 5 километра и е бил най-големият за времето си речен мост в света. Данните са противоречиви и не са доказани от историците.

    Но доказана истина е, че едва през 1954 година, след 1 500 години, е въведен в експлоатация мост над река Дунав между Русе и Гюргево, който е построен от комунистите, само 10 години след като са на власт.
    Съществуват писмени свидетелства, че още в далечната 1909 година депутати от Видинско са внесли Прошение в българското Народно събрание за набиране на средства за проектиране и изграждане на мост над река Дунав между Видин и Калафат. Интересен е техният аргумент, че този мост ще бъде много важен за така наречения древен път на коприната от Далечния изток за Европа. Все едно – почти сто години никой не е обърнал сериозно внимание на това основателно човешко въжделение.
    През цялата история на капитализма, на р. Дунав България няма мостова връзка с Румъния. А ту оплювай комунистите, но не забрявай, че всички постижения през времето на соца са и постижения на българския народ. А след 10 Ноември 1989 г. стана догма оплщването на всичко създадено за 45 години преди това. Резултатът е състоянието на БГ 25 години по-късно- в 2014 г.

  37. 37 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#32] от "yanne":

    хахаха,
    не съм от Русе и не се страхувам,че някой ще "ми вземе трафика"!

    Просто съм на мнение,че Силистра и Русе са доста близо и няма да бъде постигната ефективност.Все едно да направят и един мост в Лом.
    Постовете са ми такива,защото имаше някаква закачка за сухопътната граница,породена явно от незнание

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  38. 38 Профил на Venelin Todorov
    Venelin Todorov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не 2, още 5 трябва да построим. Още по римско време е имало 5 моста, какво излиза сега че 2000 години по-късно не можем да стигнем римляните ли?!

  39. 39 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    [quote#8:"sashobal"]За първи път виждам такова име,помислих,че е румънец [/quote]
    Че на теб кой ти е казал че не е е?

  40. 40 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2805 Неутрално

    Навремето имаше един голям скандал, в Аляска се предвиждаше да се направи мост от никъде за никъде....Този мост трябваше да свърже градчето Кетчикан (8900 души население) с неговото летище на на остров Гравина с население 50 души. Цената, която данъкоплатците трябваше да платят беше 320 милиона долара. Не знам каква е цената, която българските данъкоплатци трябва да платят за свързването на нашите и румънските села....

    На комплексирания болшевик и доносник vesolr с безразличие
  41. 41 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 905 Весело

    [quote#33:"yanne"]не увира коравата глава на мрънкащия българин!А според друг писател трябва да минава през цяла Северна Добруджа и от там да отива към Букурещ,[/quote]
    -За да се задоволи "мрънкащия българин" всеки нов мост на река Дунав, трябва да се построи надлъжно по течението на реката. Така и задоволените българи с "корави глави" ще са много повече".

  42. 42 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#39] от "Вели":

    "...Елеан Гагов-експерт в българското министерство на регионалното развитие и благоустройството..."

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  43. 43 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#11:"sashobal"]Защо в Силистра?
    Там има сухопътна граница [/quote]

    Защото след тази сухопътна граница пак дереш 120 км на изток сред пустоша докато стигнеш първия мост на Черна Вода и хванеш пак на запад.
    Важно е кой ще ги плати моста, но мостове сами по себе си са добре дошли. Не знам кой смяташе по-горе за какво се свързвали градове с 25 000 и 4 000 жители?!?! Свързват се региони и направления. То по тая логика и Варна и София още нямаше да са свързани ...

  44. 44 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#33] от "yanne":

    Минаването през Северна българия не е лоша идея,но трябва да се направят пътища с тол-такси.Така един мост при Никопол или Оряхово има най-много смисъл.Тъкмо няма да има опашки за ферибота.
    Не съм от Никопол или Оряхово

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  45. 45 Профил на Теодор Иванов
    Теодор Иванов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Добре бе, извинявам се за грубия коментар, но не мога да разбера шибаната логика на това да строиш мостове при положение, че до тях нормални пътища не стигат от към българската страната. Пътя до Дунав мост 1 е един от най-опасните в България, ХИЛЯДИ зягубиха живота си, защото просто няма отделна отсечка за Тирове и тежкотоварни камиони, дори вчера жена беше блъсната от ТИР на входа за Русе. Дунав мост 2, с извинение някога минавали ли сте от там, защото ако стигнете до Видим без да си потрушите колата от лунните кратери по пътя няма как да стане иначе и кой нормален ТИР ще избере да мине втори път по този мост след като види пътя след него. Строят се магистрали нали, всеки ден се приказва, колко големи магистрали са се построили, да ама къде са се построили в южна българия, колко проекта бяха изпъление в северна България, броят се на пръсти. Цяла северна България трябва да носи името: СеверноЗАПАДНАЛА България. Парите за реконструкцията на отсечката Русе-Бяла бяха отпуснати преди 4 години по европейски инициятиви за развитие, бяха откраднати обаче и сега на хартия е написано, че пари там преведение има, но са изчезнали, няма да се изненадам и ако не са написали, че проектите са изпълнени.

  46. 46 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 912 Неутрално

    добра новина от където и да я погледнеш.

    “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
  47. 47 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 497 Любопитно

    До коментар [#30] от "mopper":

    През Добрич ли искаш да минаваш? Пътят там пооправиха ли го?

    Защото 70 км повече по магистралата до Шумен и разширения път от Шумен до Русе винаги ще го предпочета отколкото през Добрич...

  48. 48 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3605 Неутрално

    [quote#36:"Бенк-Бенк"]А ту оплювай комунистите, но не забрявай, че всички постижения през времето на соца са и постижения на българския народ.[/quote]

    Прав си, старши!
    Само си забравил, че това е направено ВЪПРЕКИ БКП!
    И щеше да е много повече, ако не бяхме под мъдрото ръководство на такива захлупени каскети с грандомански мечти и крадливи ръце!

  49. 49 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    [quote#30:"mopper"]Ако има мост на Силистра, пътят от Варна до Букурещ се съкращава с 70 км[/quote]
    А път до Силистра има ли, защото преди години като ходех там нямаше ... или имаше, но не и да поеме по-сериоьен трафик от товарни автомобили.
    Интересно ми е да знам, какъв е интензитета на новия мост при Видин. Строенето на мостове и пътища се прави основно по необходимост, а не за "съживяване" на региони. Каква файда от мостове като пътищата до тях са калпави. Та значи правим мост и път до него ... а дали ще можем да си го позволим е друг въпрос В Румъния няма магистрала, свързваща България с Европа ... няма и скоро да има, защото и там всички магистрали водят към ... Букурещ

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  50. 50 Профил на gosho3
    gosho3
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#30] от "mopper":

    Много сте прав. Освен чисто икономическия обмен Север - Юг да не забравяме туристическите вълни от Румъния към България и Гърция през лятото, от 3 години и към Банско и Пампорово. Румънците са № 1 -2 в класацията на чуждите туристи по нашето Черноморие през лятото, освен това идват и за т.нар. "дълги празници" - Великден и др.
    Транзитния поток към Гърция е огромен. Карайте по Е-79 през юли и ще видите една позната картинка по 5-6 румънски автомобила с туристи, пътуващи в пакет към Гърция. И ще видите много такива групи румънски автомобили. През миналата година през юли бях свидетел как в участъка между Дупница и Благоевград на пътя имаше повече румънски автомобили от българските.
    Румъния е все пак 22 млн. държава, в която средната класа лека полека се утвърждава (за разлика от милата ни родина) . Простата истина е, че курорти нямат - нито летни нито зимни, ако и да имат чудесни природни дадености - Черно Море (делтата на Дунав и др) Карпатите и др.
    Така , че повече мостове - повече трафик - по-добро развитие.

  51. 51 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    [quote#50:"gosho3"]Карайте по Е-79 през юли и ще видите една позната картинка по 5-6 румънски автомобила с туристи, пътуващи в пакет към Гърция.[/quote]
    Някои пътуват от Букурещ до Констанца и от там през Барна, Бургас към Гърция. Редовно пътувам до Варна, но така и не се говори за магистрала от Бургас до там. Трафик има предостатъчен

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  52. 52 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Стокооборотът ни с Румъния расте със стабилни темпове от години - време е да се ускори процесът и мостовете са решителна крачка в тази посока.
    Впрочем и моста при Русе отдавна издиша и трябва да се построи нов и там.

  53. 53 Профил на polux
    polux
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Силистра - добре, но Никопол?!? Трябва да има мост при Оряхово или Козлодуй. Северозападният регион има нужда от транспортни връзки и раздвижване, а и до Оряхово има инфраструктура.

  54. 54 Профил на frankie...says
    frankie...says
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#49:"ь"]Строенето на мостове и пътища се прави основно по необходимост, а не за "съживяване" на региони. [/quote]
    Точно за съживяване се прави, трябва да чакаме София да стане 3 милиона и Варна и Пловдив по 1 милион ли, че да почнем да правим условия хората да си седят по радните места и да могат да намират поминък там? Аман от "необходимости" измисляни по канцеларии.

  55. 55 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#11] от "sashobal":

    Нещо и аз не разбрах защо там,защото българите си мислят че дунав ни дели изцяло с румънците,ама какво да правиш.все пак всеки нов проект носи дивиденти.

  56. 56 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 388 Весело

    До коментар [#4] от "carpypd":

    За Никопол и аз не разбирам особено. Обаче мост Силистра-Калъраш си е добре, ще поеме час от трафика към Молдова, Украйна и Русия(особено тежкотоварният имам предвид). В момента камионите въртят през Букурещ или ползват един доста смотан ферибот. Не отчитай само пешеходците от двата града

    Virtus est medium vitiis.
  57. 57 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 388 Любопитно

    До коментар [#55] от "gembirdkz":

    A като влезете в онази част на Румъния, която е свързана сухопътно с България, и после искате да отидете на някое различно от Констанца място, какво правите.

    а/псувате румънците как не са построили мост
    б/карате до Черна Вода и от там един голям тигел наобратно

    Virtus est medium vitiis.
  58. 58 Профил на niksun
    niksun
    Рейтинг: 225 Неутрално

    И като си представя, че някой е взел тлъста комисионна, за да каже, че там трябва да са двата моста... Пълна измишльотина е това. Незнам защо не се следва нормалната пазарна логика. Какъв трафик при Силистра и Никопол има?! Тия имат ли представа какво е там?! Какви международни транспортни коридори минат през тези градове?! Има ли пътища до тях?! От пусто в празно!!!! Най-належащия строеж на нов мост е само и единствено при Русе. Капацитета му отдавна е изчерпан. Задръстванията са ежедневие, състоянието е много лошо. Лятно време е още по-тежка обстановката. Наистина се учудвам, че има хора които одобряват безсмислената идея за тези два моста...

  59. 59 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 6927 Неутрално

    Силистра и Никопол с мостове над Дунав, хубаво и ако е с европейски пари още по добре.

  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#33] от "yanne":

    Ами силистренският ферибот фалира и не работи. Толкова по гениалния ти отговор. А това да бъркаш трафика и коридора при Силистра с този при Русе означава, че си бягал от час по география в 9ти клас.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#18] от "yanne":

    Пътят от Силистра води до Констанца. И до там не се минава през мостове. Пътят към Букурещ минава през Русе, където има мост. Мост Силистра - Калъраш ще обслужва единствено тези две места и то частично.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  62. 62 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 666 Весело

    До коментар [#33] от "yanne":


    До коментар [#61] от "Darth Plagueis":

    я че ви кажем, момци! навремето "Дунав мост" е требвало да е точно у Силистра - Кълъраш. ма един другар от Руси го е отместИл у лево.
    Силистра е единственият град в България с всички транспортни комуникации. Летище, жп, вода, автомобил.
    тва е.

  63. 63 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Крайно време беше да започнат да работят заедно България и Румъния. Дано през текущият период на ЕС да се изградят и двата моста...

  64. 64 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#62] от "zidane":

    Не знам какъв автомобил видя, при положение, че до преди 5 години пътят до Калараш беше черен, без асфалт. Па и летището едно, леко не е в Силистра, а и не работи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  65. 65 Профил на bahurat
    bahurat
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Силистра-Кълъраш има идея. На 20 км северно от Кълъраш има връзка с магистралата Букурещ-Констанца, т.е. коридор на запад и на изток. На север продължава до Браила и от там Молдова и Украйна. Просто от българска страна трябва да се оправят пътищата Шумен-Силистра и Варна-Добрич-Силистра, за да поеме тежкотоварен трафик.

  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#65] от "bahurat":

    А през с. Остров не се стига до същата магистрала?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на bahurat
    bahurat
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#66] от "Darth Plagueis":
    А къде през с. Остров ще пресечеш реката?

  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#67] от "bahurat":

    На път за Констанца, Украйна и Молдова ли? Ми при Констанца. Що?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 887 Любопитно

    До коментар [#62] от "zidane":
    Единственият? На Дунав, може би.
    Варна и Бургас нямат ли същата инфраструктура?

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  70. 70 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 905 Весело

    [quote#48:"Alexander97"]това е направено ВЪПРЕКИ БКП!
    И щеше да е много повече, ако не бяхме под мъдрото ръководство на такива захлупени каскети с грандомански мечти и крадливи ръце![/quote]
    -Смяташ, че ако не управляваха комунистите "от 9-ти до 10-ти", а продължаваха да управляват буржоазните партии, отпреди 9 Септември 1944 г. в БГ щеше да има построени 2 АЕЦ-а, вместо един и щяха да бъдат започнати още 2, вместо този един. А в Космоса щяха да излетят не 2-ма , а 4-има български космонавти, щяха да бъдат започнати строителствата на двойно повече магистрали и пр.. Чудно защо тогава в свое изказване в НС те така описва пред Народното събрание на 12 март 1940 г., жизненото равнище в България един българските депутати, Серафим Георгиев:
    „Това показва, че картината на българската мизерия е страшна…. Мога да ви прочета данни…,че 19,5 % от селските семейства живеят в тухлени, а 61 % в кирпичени къщи; селското жилище се състои обикновено от две стаи, в които живеят средно шест души; в тия стаи се и готви. Нямат кладенци 57 % от домакинствата; нямат клозети 17,4 % от тях. Нямат кревати 20 % от домакинствата, а останалите 80 % от тях имат средно по два кревата за шест души. Нямат маса 28,5 % от домакинствата, а 36 % нямат стол. Нямат печка 28 % от домакинствата. Нямат юрган 36 % от тях. Нямат дюшеци 46,5 %, а 34 % нямат никаква постеля. Домашните съдове и прибори са със съмнителна чистота и се държат на открито понеже 53 % от домакинствата нямат нито един шкаф. Измиването на тялото през зимата е непознато. Долните дрехи обикновено са така замърсени, че са хванали кожа от кир."

  71. 71 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 666 Неутрално

    речен, забравих. Речен.
    Варна и Бургас стигат ли до Виена, при желание?
    До коментар [#69] от "Чичи (Ice Man's fan)":


    До коментар [#64] от "Darth Plagueis":

  72. 72 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 741 Неутрално

    [quote#4:"carpypd"]С извинение, но нужен ли е мост за стотици милиони свързващ градове с население 25,000 души в Румъния и 4,000 души в България?[/quote]

    Следващият град по големина в Северна България след Русе, е Плевен. Само дето Плевен не е точно на реката и няма как да стане. Най-близко и най-удобно е Никопол. http://www.journey.bg/images/bulgaria/ob_pleven.jpg

    Освен това от години се говори, как ако се построи Дунав Мост Никопол и тунел край Троян, какъв хубав транспортен коридор ще се отвори.

  73. 73 Профил на skch
    skch
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Всъщност новите мостове са важни винаги, както и всяка инфраструктура, но е важно кой ги строи за какви пари и в какъв срок. От гледна точка на Русе трафикът няма да падне драстично, защото с нов мост при Силистра евентуално само пътуващите за Варна биха решили да минат там. Това обаче при положение, че пътят до Калъраш е приемлив. За останалите мостове между Русе и Видин - където и да ги направят, все ще е тъпо, ако не изградят и инфраструктура, която да води до тях. Тъй като подобни планове няма, сами по себе си и тези мостове стават доста безпредметни. В по-далечен план разбира се не е така.

  74. 74 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 887 Любопитно

    До коментар [#71] от "zidane":
    Първата жп линия в България?
    През Босфора, за който руснаците драпат от векове, Варна и Бургас стигат до целият свят.
    Но аз съм твърдо ЗА мост при Силистра!!!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  75. 75 Профил на Johannes Cabal
    Johannes Cabal
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Щото от Видин - Калафат голям келепир видяхме, та що да не налеем още малко парички...

    SAVE EUROPE!!!
  76. 76 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7930 Неутрално

    Стига дотогава да са останали хора в България,коити да пътуват.

  77. 77 Профил на solipsist
    solipsist
    Рейтинг: 388 Неутрално

    И двата моста са безмислени. Кой ще минава по тях, с каква цел, каква изгода имаме, кои международни коридори ще свържат? Всяко нещо трябва да има здрава логика. Мост заради самия мост е глупост.
    На първо четене мост при Никопол ще обезсмисли магистрала София-Русе-Букурещ а трафикът между двете столици ще минава главно на румънска територия. Мост при Силистра пък ще обезсмисли магистрала Варна-Русе-Букурещ. Ние първо трябва да мислим за нашия интерес, за нашите градове. Хем да свържем с магистрали градовете си, хем тия магистрали да са и международни коридори за да се изплащат.
    Това което е належащо за връзките ни с Румъния е нов мост при Русе, магистрали Русе-Варна, Русе-Плевен-София и Варна-Констанца.
    Ако ще се прави нов мост на ново място, най-правилният избор е Оряхово и през него в бъдеще да мине магистрала от Ст.Загора-тунел под Шипка-Габрово-Плевен-Оряхово-Крайова-Европа. Това е най-краткия маршрут от Турция за Европа и ще намали трафика по магистрала Тракия и околовръстното на София на турски гастарбайтери и тирове. Трябва да мислим в перспектива, а този трафик ще се засилва и ще стане страшно.

    "Евала, на това му се викат демократични ценности!" След 5 мин-> Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни...
  78. 78 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    До коментар [#77] от "solipsist":

    Абсолютно вярно. Единствено не съм наясно - защо ти е магистрала Варна - Констанца?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  79. 79 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#36] от "Бенк-Бенк":

    Доколкото си спомням от един филм при едно маловодие на Дунав се показаха основи на мост над Дунав около Железни врата. Бил е построен още по римско време, като основите са се виждали и в началото на 19-ти век.

  80. 80 Профил на solipsist
    solipsist
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#78] от "Darth Plagueis":

    Като продължение на магистрала Черно Море и на север към Одеса. Най-кратък път от Русия, Украйна и Молдова до българското Черноморие, Турция и Близкия Изток. Засилване на връзките с бесарабските българи.

    "Евала, на това му се викат демократични ценности!" След 5 мин-> Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни...
  81. 81 Профил на Bitsiani
    Bitsiani
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#28] от "sashobal":
    Двойкаджия ,живея там ,ГКПП свързва България и Румъния ,но се пресича отново Дунав с ферибот от Румънска страна.Как по-ясно да ти го напиша !?

    Бля Бля Бля
  82. 82 Профил на Bitsiani
    Bitsiani
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#60] от "Darth Plagueis":

    Ферибота не е фалирал ,има проблем с избора на оператор по концесията от българска страна !

    Бля Бля Бля
  83. 83 Профил на Bitsiani
    Bitsiani
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#58] от "niksun":

    Идеята за други два моста е точно да облекчи трафика през този през Руси!

    Бля Бля Бля
  84. 84 Профил на КИванов
    КИванов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#65] от "bahurat":

    Всички главни пътища от и за Силистра са преасфалтирани , тези около Кълъраш - също. А тежкотоварен трафик няма, защото няма мост. Има и разработени прогнозни данни за бъдещия трафик по моста и довеждащите пътища - стойностите са повече от обнадеждаващи.

  85. 85 Профил на solipsist
    solipsist
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#83] от "bitsiani":

    Тежка недомислица или местен селски патриотизъм. Важно е какъв ефект ще се постигне:
    1. Намаляване на трафика Русе-Варна, Русе-София и Русе-Букурещ до нива, които правят изграждането на магистрали между тези важни градове икономически неоправдано. Ние трябва да прокарваме международните коридори през територията си така, че едновременно да свържем и големите си градове с магистрали. Ясно е че нямаме пари за строеж и поддръжка и на международни коридори, и отделно на магистрали за вътрешна употреба, трябва да се съвместяват. Всичко друго противоречи на здравия разум.
    2. По-малко приходи от трафика към и от Букурещ, защото в бъдеще ще се плаща за изминато разстояние, вместо сегашните винетки. А тези нови два моста ще увеличат разстоянието на румънска територия и ще го намалят на българска. Съответно и по-малко косвени приходи от бензиностанции, крайпътни заведения и др.

    "Евала, на това му се викат демократични ценности!" След 5 мин-> Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни...
  86. 86 Профил на bahurat
    bahurat
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#85] от "solipsist":
    Ако пътуваш от Украйна за Варна и има мост при Силистра, откъде ще минеш през Русе или през Силистра. Естествено през Силистра и това ни най малко не намалява трафика на българска територия. Има едно такова правило на пазара - не можеш да продадеш всичката стока през само една сергия.

  87. 87 Профил на КИванов
    КИванов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#85] от "solipsist":

    По-вероятно е мостът при Силистра да привлече допълнителен трафик от Румъния, Украйна и Молдова, отколкото да отнеме от този при Русе-Гюргево.

  88. 88 Профил на solipsist
    solipsist
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#86:"bahurat"]Ако пътуваш от Украйна за Варна и има мост при Силистра, откъде ще минеш през Русе или през Силистра.[/quote]
    То по тая логика, ако пътуваш от Украйна, Русия, Молдова за Варна, Турция или Близкия изток и има изградена магистрала Черно море с продължение към Констанца и Одеса, ти през Силистра ли ще минеш? Защо да правим мост и път през Силистра, който да се конкурира с този през Русе и да отнема от трафика му, с което да обезсмисли строежа на нов мост при Русе и магистрала Русе-Букурещ и Русе-Варна, като може трафика между Турция и Русия/Украйна да минава по най-краткия маршрут през Констанца?
    Поговорките са хубаво нещо, но требва да знаеш кога е уместно да се ползват и кога не. В случая ще имаме 3 селски сергии на един мегдан (Никопол, Русе, Силистра), които ще се конкурират помежду си за едни и същи клиенти, вместо 3 мола (Оряхово, Русе, Варна-Констанца) на по-далечно разстояние един от друг.

    "Евала, на това му се викат демократични ценности!" След 5 мин-> Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни...
  89. 89 Профил на solipsist
    solipsist
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#87] от "КИванов":

    И как нема да отнеме от трафика през Русе, като разстоянието от Букурещ до курортите във Варненска и Добричка област ще са малко по-близо през Силистра, но достатъчно за да отклони голема част от трафика? А с по-малко трафик как ще се оправдае изграждането на магистрали от Русе до Букурещ, Варна и София? Кой частен инвеститор ще се реши да ги построи, как ще подлъжем Европа да отпусне пари за тех? Още повече ако се отклони и руския/украинския трафик.
    Жизненоважно за страната е нов мост при Русе на първо место, засилване на трафика през него и строеж на магистрали от Русе до Букурещ, Варна и София. Чак след това може да се помисли за магистрала Черно Море и продължаването й на север към Констанца и Одеса, имайки предвид и геополитическата ситуация. Но мост при Силистра е напълно излишен, още повече преди завършването на гореспоменатите проекти - ще ги обезсмисли и ще попречи на финансирането им.

    "Евала, на това му се викат демократични ценности!" След 5 мин-> Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни...
  90. 90 Профил на КИванов
    КИванов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#89] от "solipsist":

    Русе се води част от еврокоридор и би спечелил финансиране за автомагистрала дори и с два пъти по-малък трафик. По тази причина двата моста не са в пряка конкуренция помежду си.

  91. 91 Профил на solipsist
    solipsist
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#90] от "КИванов":

    Еврокоридор не значи задължително магистрала. Сигурно говориш за еврокоридора от Русе през Кърджали за гръцките пристанища. Но ако беше толко лесно да се привлече финансиране от еврофондовете, защо тичахме до Катар да търсим инвеститори за тая магистрала и правехме срещи с Ердоган?
    Дори сега е трудно да се обосноват магистрали от Русе до Варна, София и Букурещ от икономическа гледна точка, какво остава ако направим алтернативни мостове и пътища, които да отнемат от трафика им.

    "Евала, на това му се викат демократични ценности!" След 5 мин-> Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни...
  92. 92 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    [quote#30:"mopper"]Ако има мост на Силистра, пътят от Варна до Букурещ се съкращава с 70 км.[/quote]Това не е вярно. Разстоянието през Силистра е същото като през Русе. Ето и скрииншот от Гугъл Мап: http://i.imgur.com/zKE2fUM.png

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  93. 93 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 905 Неутрално

    [quote#79:"ikar_01"]До коментар [#36] от "Бенк-Бенк":

    Доколкото си спомням от един филм при едно маловодие на Дунав се показаха основи на мост над Дунав около Железни врата. Бил е построен още по римско време, като основите са се виждали и в началото на 19-ти век.[/quote]
    -Прав си и правилно си спомняш. Ето и малко инфо за това:
    " Много хора са чували за построения от Траян мост при Железни Врата.
    Моста е бил дълъг вероятно 1135 м и е бил първият мост построен на долен Дунав. Построен е от Аполодор Дамаски през 103-105 година източно от Железни врата (около 90 км северозападно от Видин). Мостът е сегментен арков тип. Реката под моста е широка 800 м, моста е15 м широк и 19 м над повърхността на реката. На всеки край е построен римски Castrum, като преминаването е възможно само през тези укрепления.
    Аполодор от Дамаск, използва дървени арки, всяка с дължина 38 m стъпили на 20 зидани стълба. Към 1856 са били съхранени 20 опори на моста."
    https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=10&cad=rja&;uact=8&ved=0CLoBEBYwCQ&url=http%3A%2F%2Fzdravgr.blog.bg%2Fhistory%2F2013%2F08%2F15%2Frimskite-mostove-po-dolniia-dunav.1139861&ei=LPxHVOrXNYrvasrNgagJ&usg=AFQjCNExERuGpuc3xv0WetZN0Mq0BcUD2Q&bvm=bv.77880786,d.d2s

    До коментар [#79] от "ikar_01":

  94. 94 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1766 Весело

    [quote#62:"zidane"]Силистра е единственият град в България с всички транспортни комуникации. Летище, жп, вода, автомобил. [/quote]Викате, Бургас и Варна са по-зле?

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  95. 95 Профил на КИванов
    КИванов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#91] от "solipsist":

    Напротив, точно това означава. Не получи финансиране, защото парите по ОП Транспорт бяха разпределени за други обекти: Тракия, Марица, Струма и т.н. В периода 2014-2020 също няма да спечели финансиране, защото парите са разпределени за Струма, Хемус и т.н. И докато коридор номер 9 няма изготвен технически проект за автомагистрала, пак така ще е.

  96. 96 Профил на solipsist
    solipsist
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#95] от "КИванов":

    Мислиш че Кърджали-Маказа некога ще бъде магистрала или Скопие-София?
    Какви периоди, нали и аз това казвам, ако разчитаме само на еврофинансиране ще минат 100 години докато завършим всички магистрали, а като завършим последните, първите ще требва да се правят наново. Всичко е въпрос на приоритети. Магистрала с малко трафик не е приоритет и ще чака следващия период, после по-следващия и така до 2326-та г.

    "Евала, на това му се викат демократични ценности!" След 5 мин-> Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни...
  97. 97 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    [quote#56:"Емо"]За Никопол и аз не разбирам особено. Обаче мост Силистра-Калъраш си е добре, ще поеме час от трафика към Молдова, Украйна и Русия. В момента камионите въртят през Букурещ[/quote]По-скоро Никопол е с по-големи основания, понеже трафикът между Гърция, Македония, Западна България, от една страна и Румъния, Украина и Русия, от друга, би могъл да минава директно оттам вместо да върти през Русе - така ще се избегне отсечката на смъртта Бяла - Русе.

    При Силистра положението е по-сложно защото в Румъния всички магистрали се събират в пръстен около Букарещ - т.е. трафикът ще трябва пак да върти към този пръстен. А ако се кара направо на север се минава по 200 километра селски пътища.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  98. 98 Профил на makadam
    makadam
    Рейтинг: 605 Весело

    [quote#5:"dragozow"]Ако са комунистите на власт може да го строят 20 години на шесторна цена. [/quote]
    Това ме плаши бе. Това значи, че до тогава Боко ще управлява, за да може да му резне лентичката! Ужас, няма да му стигне държавния резерв за дълго харчене.

  99. 99 Профил на makadam
    makadam
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#96:"solipsist"]ако разчитаме само на еврофинансиране ще минат 100 години докато завършим всички магистрали[/quote]
    Че той, ЕС ще съществува ли толкова?

  100. 100 Профил на КИванов
    КИванов
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#97] от "Николай Николов":

    А то пък защото около Никопол е пълно с магистрали и не се изминават стотици километри по селски пътища?! И още нещо, хора живеят и извън столицата Букурещ, те също пътуват до България.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK