Приходите от такси на "Дунав мост 2" са по около 1 млн. евро месечно

Приходите от такси на "Дунав мост 2" са по около 1 млн. евро месечно

© Юлия Лазарова



За един месец приходите от събраните такси на Дунав мост 2 в двете посоки са между 850 000 и 1.25 млн. евро, съобщи БТА като цитира зам.-председателя на надзорния съвет на "Дунав мост 2 Видин Калафат" - АД Христо Монев.


За преминаване на лека кола в едната посока таксата е 6 евро, за камиони над 12 тона е 37 евро, а за по-леките камиони и автобуси е 18 и 25 евро.


Т. к. постъпленията от леките коли представляват между 5 и 10 на сто от общата сума, според Монев е възможно таксата да бъде намалена на 3 евро. За да стане това обаче, е нужно съгласието на правителствата на България и Румъния. 




Статистиката сочи, че около две трети от преминаващите през моста товарни автомобили са с българска регистрация, 12 - 14 процента са полски превозвачи, а 8 - 10 на сто - турски. Румънските камиони са едва 5-6 процента. 


Тази седмица правителствата на България и Румъния одобриха меморандум за строителството на още два моста над реката - при Силистра и при Никопол, а финансиране ще се търси от еврофондовете. 

Ключови думи към статията:

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 949 Неутрално

    Ако оправят и пътищата до моста, сигурно ще събират още повече.

  2. 2 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 507 Любопитно

    Въпрос: колко трябва да са приходите на месечна база, за да се счете, че мостът е рентабилен?

  3. 3 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Данните за мостта показват, че наистина е бил крайно необходим за този регион...

  4. 4 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Гневно

    "За един месец приходите от събраните такси на Дунав мост 2 в двете посоки са между 850 000 и 1.25 млн. евро"

    Няма ли отчетност? Какво е това между толкоз и толкоз? За една трета от приходите не са сигурни ли?

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  5. 5 Профил на Чат Пат
    Чат Пат
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Египтяните се силят да копат втори Суецки канал, да да печелят двойно, ние се каним да имаме 2 + 2 Дунав-моста - сигурно за да печелим четворно...

    [quote#1:"foxa5"]Ако оправят и пътищата до моста[/quote]
    М-да, при прогнозни 12 милиона ойро годишно трудно върви да кажеш, че парите не стигат...

  6. 6 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 396 Весело

    До коментар [#4] от "Amot":

    Асфалта не се яде, питай станишката!

    До коментар [#4] от "Amot":

    Всеки месец е различна сумата, просто =))

  7. 7 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 4181 Неутрално

    С тези пътища,това свръхпроизводство.

  8. 8 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    [quote#2:"ХЪ ХЪ ХЪ"]
    Въпрос: колко трябва да са приходите на месечна база, за да се счете, че мостът е рентабилен?[/quote]

    Считай, че са платени около 180 милиона евро за проекта. При една средна норма на доходност (грубо 5%), трябва да има приходи от поне 9 милиона евро годишно или 0.75 милиона евро на месец! Извод: рентабилен е! Освен това нашите, полските и турските шофьори плащат такси в България, а не в Румъния, докато стигнат до стария Дунав мост. Предполагам поне още няколко милиона месечно са косвените приходи за държавата!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  9. 9 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Предимно камиони за/от Полша. Полша се превърна в голям производител на хранителни стоки.
    6 евро е колкото таксата за магистралата от Белград до Суботица.
    Дори до Полша е 2 часа по-бавно отколкото през Сърбия.

  10. 10 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 463 Неутрално

    [quote#2:"ХЪ ХЪ ХЪ"]колко трябва да са приходите на месечна база, за да се счете, че мостът е рентабилен?[/quote]

    Точно така. Освен това, тази информация ТРЯБВА да я има в бизнес-плана на моста. И като се види колко е, тогава могат да казват дали трябва таксите да се вдигат или свалят.



    [quote#4:"Amot"]За една трета от приходите не са сигурни ли?[/quote]

    Не, това е средно. Не трябва да пише "за един месец", а "средно месечно". Въпрос на формулировка, която някой е проспал.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  11. 11 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 795 Неутрално

    Спомням си,че имаше политици,които твърдяха,че моста е излишен.Нещо не се потвърждават тези им мнения.Съгласен съм с коментар 1,че проблем са пътищата до моста и оправянето им ще увеличи трафика по него.

  12. 12 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    [quote#6:"404"]Всеки месец е различна сумата, просто =))[/quote]

    Да, в това има логика...
    И все пак текста е подвеждащ! Можеше да напишат 'месечните приходи варират между ...'

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  13. 13 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#8] от "Amot":

    За колко години смятате рентабилност, къде ви е поддръжката, все едни мънички въпроси, но много важни за решаването на задачата.

  14. 14 Профил на today
    today
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Наскоро четох, че искали да строят още 2 моста, ама да не се превъзбуждат, сега масово се обикаля през Румъния заради сръбските щуротии, ако подпишат да се присъединяват към ЕС тия щуротии ще отпаднат, и трафика ще се пренасочи през Сърбия, тия мостове ще станат нерентабилни.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  15. 15 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 485 Любопитно

    По важния въпрос е каква сума ще влезе като чист приход в бюджета. КОЙ едва ли е пропуснал за се закачи за моста с подопечните си фирми източвачи с договори за поддръжка и ремонти. Това е само хипотеза де, поне на този етап...

  16. 16 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#8] от "Amot":

    Не са 180 а 282 милиона евро.
    Като се извадят разходи за поддържане и заплати на работещите около моста, излиза че е на загуба.
    Но кой ти гледа тези неща. Важното е народа да се радва.
    След като някой има за да вложи 282 милион евро при много ниска възрващаемост, няма проблеми.

  17. 17 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#8] от "Amot":

    Общо моста с прилежащата инфра са стрували 256млн. евро. При тези приходи моста никога няма да се изплати. Но парите все пак повечето са от Европа. За сега можем да се надяваме парите да стигат поне за текущата поддръжка.

  18. 18 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#14] от "today ":

    Нека всички да научим. В какво се изразяват сръбските щуротии?

  19. 19 Профил на today
    today
    Рейтинг: 850 Неутрално

    [quote#18:"dissident"]Нека всички да научим. В какво се изразяват сръбските щуротии?[/quote]

    Пробвай да минеш от там с някоя кола с транзитни номера, или да носиш някаква стока, и ще видиш за какво става въпрос. И си носи повечко пари.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  20. 20 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#17] от "wds23355772":
    [quote#17:"wds23355772"]Общо моста с прилежащата инфра са стрували 256млн. евро. При тези приходи моста никога няма да се изплати. Но парите все пак повечето са от Европа[/quote]

    Махни от 256 около 75 милиона различни грантове и получаваш 180 милиона - числото, което вече споменах! Мостът има добра рентабилност - около 7% годишно, която в следващите десет години единствено ще се увеличава и е напълно реално да достигне над 15% през 2020-година!

    Малко повече познания по икономика и ще го сметнеш и сам!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  21. 21 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#19] от "today ":

    Предполагам че си пробвал, но все пак не искаш да споделиш точно какви са проблемите.
    Винаги бих предпочел пътят през Сърбия.
    Мой познат се прибираше от Западна Европа и предпочете да мине през Румъния, предполагам поради същите причини, беше натоварил много колата. Влезе в Румъния и изчезна. След няколко дни се разбра, че колата се е счупила по разнебитените пътища, трябвало е да я ремонтира за да продължи и всичко това му излезе много солено.
    Google Maps Street View покрива Румъния и само магистралата в Сърбия. Всеки може да сравни какво го очаква.

  22. 22 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 340 Неутрално

    След като отворихме Маказа от Букурещ до Бяло море е колкото от Варна до там. Румънците се тълпят надолу. И в тази връзка трябва да се помисли за моста при Русе . Ако падне не знам кво ще стане. Там е много зле, пък на има няма 60км живеят 2 милиона

  23. 23 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Весело

    До коментар [#20] от "Amot":

    "Махни от 256 около 75 милиона"
    Защо направо не махнеш всичките 256 милиона?

  24. 24 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#14] от "today ":

    Не е само това. Мостовете, които румънците искат, са все в близост до Русе. Имат огромно желание транзитът през Румъния да е с по-голяма дължина и да пречат колкото се може на моста при Видин. Освен това с тези мостове ще си оправят инфраструктурата в южната част на страната - за моста при Видин Европа плати около 25% от цената, но даде безвъзмездно 20 милона евро на Румъния за цяла нова инфраструктура - жп и шосета. Ако нашите се навият на новите два моста, без да направят моста при Оряхово преди тях, значи сме пълни будали!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  25. 25 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Весело

    До коментар [#23] от "dissident":

    Защото за разлика от теб знам какво е грант!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  26. 26 Профил на today
    today
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#21] от "dissident":

    През Сърбия са страшни щуротии, примерно ако си с транзитни номера те карат да платиш допълнителна застраховка, защото европейската не важела в Сърбия, ако носиш стока могат да те накарат да платиш мито, и ти обясняват, как като изнесеш стоката може би ще ти върнат митото.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  27. 27 Профил на today
    today
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#24] от "Amot":

    20 млн евро не са малко, но са крайно недостатъчни за цяла нова инфраструктура, евентуално сметката е че така или иначе вече я имат изградена, да я натоварят максимално, че да печелят максимално.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  28. 28 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 699 Неутрално

    [quote#8:"Amot"]Предполагам поне още няколко милиона месечно са косвените приходи за държавата! [/quote]
    А с колко са намалели таксите платени на стария мост?

    „Товарете портокалите в бурета. Братя Карамазови”
  29. 29 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#20] от "Amot":

    Какви грантове, какви 5лв. Моста си има цена и тя е ясна. Приходите освен това варират и не са 1,2млн всеки месец. Като цяло инвестиция с 5 или 7% доходност е по силите само на държавата. Частник никога не би се захванал с нея. Но пак казвам. Т.к. парите тук са в по-голямата си част даром България ще е на плюс, може би след 10 години. Което не е никак зле. Но за по-точно изчисления трябва повече информация, отколкото може да наберем с едно търсене в Гугъл и смятане с онлайн калкулатор на бъдеща стойност.

  30. 30 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#26] от "today ":

    Това не са щуротии а закони. Ако нямаш европейска застраховка си длъжен да се снабдиш с такава.
    Обикновено, когато колата ти е с транзитни номера имаш и краткосрочна застраховка. Ако нямаш, в която и да е европейска страна, се движиш незаконно.
    А за мито, не могат да ти искат, нещо си се объркал.

  31. 31 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#27] от "today ":
    Имали са все пак някакъв път до Калафат - сега е станал първокласен и са направили жп връзка от Калафат към моста. Те не искат обаче този път да стане магистрала! Ако от Западна Европа се мине през стария мост, това са 250 км повече на румънска територия - пътни такси, разходи за гориво, за мотел, за храна и за каквото още се сетиш! Това беше причината румънците да бавят 15 години моста. Пак по същата причина ще спъват Сърбия за ЕС, иначе ще им остане само трафика от Полша и Русия!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  32. 32 Профил на today
    today
    Рейтинг: 850 Неутрално

    До коментар [#30] от "dissident":

    Хич не съм се объркал, чети по-внимателно. Правиш си застраховка, дават ти транзитните номера, те важат за цяла Европа, но не и за Сърбия, ако искаш да минеш от там те дерат 100-150 евро допълнително.
    Еле пък ако носиш някаква стока само гледай какво се случва!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  33. 33 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#30] от "dissident":

    Оказва се, за румънците 20 милиона е бил само първият грант - от 2007-ма. После са им додали още 37 милона евро, а те са досъфинансирали с 12. Общо около 70 млн. евро - изглежда по-прилично

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  34. 34 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#29] от "wds23355772":

    Не е ли важно колко е платила държавата РЕАЛНО! 180 милиона евро, от които 80% България, 20% Румъния! 90 милиона са заеми от Европейската инвестиционна банка и KfW (мисля, че беше на 2.5%), другите ги считай вътрешен дълг, тоест на цената на ДЦК (да речем 10-годишни с доходност 3.00%). Лихвите ти за година са около 5 милиона евро. Доходите - 12 милиона евро. Разходите по поддръжка - неясни, но за Дунав мост 1 са 300 000 лева годишно. Може да очакваме чиста печалба от около 5 милиона евро годишно, които, ако отиват изцяло за погасяване, ти дават 20 години за пълното изплащане на проекта!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  35. 35 Профил на Goblin
    Goblin
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Мост при Никопол прави София-Букурещ 350 км

  36. 36 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Мостът бе добра инвестиция. Да не забравяме косвените ползи за местната икономика и частен бизнес с увеличения трафик през района. Проблемът е, че от румънска страна работят вече усилено по инфраструктурата докато от българска не съм чула за нищо. Само с един мост не става....

  37. 37 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#35] от "sam_vimes":

    А сега е 360! Прекрасно скъсяване.

  38. 38 Профил на karak
    karak
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#22] от "caterpillar":

    Не разбирам защо така се подценява коридора Е85?! Не само Дунав мост 1 трябва да се ремонтира и разшири, но и строежът на магистрала Русе - Свиленград е вече крайно наложителен. Който се съмнява, да застане на пътя за Търново и да брои тировете.

  39. 39 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#9] от "dissident":

    Но не излизаш от ЕС, което е съществено за камионите.

    А ако бяхме в Шенген даже 80% от щеше минава през ДМ2 просто защото щяха да си спецтят половин ден чакане и куп документи.

  40. 40 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1963 Неутрално

    Интересно защо навсякъде по реките има много мостове, само у нас имахме един, сега два моста и веднага започнаха да се правят бакалските сметки.

  41. 41 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#14:"today "]трафика ще се пренасочи през Сърбия, тия мостове ще станат нерентабилни. [/quote]
    Мостът ще е рентабилен дори ако само местните го ползват. Достатъчно е, че съществува възможността да се заобикаля Сърбия за да принуди сърбите да не надуват пътните си такси.
    Освен това Сърбия няма да влезе в ЕС през следващите 15/20 години, т.е. на сръбските граници се правят митнически проверки. А когато БГ и Румъния влезнат в Шенгенското пространство ще отпаднат и паспортните проверки. Всичко това е време, т.е. пари!

  42. 42 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#11] от "gobay":

    Те, още твърдят че е мост в полето. Добре, че беше Костов да разбере значението на моста за европейската интеграция на България. Затова пък Бойко си иска Русия. Дано поне на тия малките реформаторчета нещо им е останало от Костово време в главата. Ако се изгради подходяща инфраструктура до моста - железопътна и шосейна нещата ще станат още по-добре. Ама де тоз акъл де.

  43. 43 Профил на hellwitch
    hellwitch
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Според изчисления на НСИ стокооборотът ни с Румъния се е увеличил с 9% заради ДМ2 (цялото увеличение е повече) . Целия стокооборот е над 3 млрд. евро т.е. 300 млн. евро повече. Ако половината е внос само ДДС-то оставащо в БГ е над 30млн. евро за година.

    А това е само за първата година, очаква се този ефект да се засили следващите 2-3г. Допълнително по изгодния износ и т.н.

    Този мост най вероятно вече или скоро ще се изплати. Така, че да си говорим за рентабилност .... огромна е.

    Не случайно в развитите държави на подобна река за 300 км би имало поне 7-8 моста дори над 10, а не един и половина (защото Русенският е развалина и е с 1 лента в посока)

  44. 44 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#31] от "Amot":

    Бъркаш, мостът е проект на Австрия и Германия. Полша също има изгода от него. Идеята е да се затворят пътищата на ЕС с цел избягване на административни разходи. Затова хората навсякъде имат обща гранични и митнически проверки - по-оперативни са.

  45. 45 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#16] от "dissident":

    Ти, като си купуваш апартамент за живеене, каква ти е печалбата. Искам да ми отговориш на този въпрос.

  46. 46 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#44] от "bubolino":

    В края на 90-те след войните в бившата Югославия стана ясно, че сърбите ще видят ЕС през крив макарон преди 2020, а може би дори и по-късно. Австрия и Германия решиха, че Дунав мост 2 им трябва и го финансираха, когато вече бе ясно, че България и Румъния влизат в ЕС през 2007-ма. Но Румъния никога не е искала този мост. За тях общата граница си беше ок да е Русе и да има повече транзит през Румъния, макар той да оскъпява, защото през Русе бе най-прекият чисто европейски път! Когато обаче Сърбия бъде приета в ЕС, за Австрия и Германия ще е по пряко през там и после Калотина.

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  47. 47 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    До коментар [#14] от "today ":


    [quote#14:"today "]ега масово се обикаля през Румъния заради сръбските щуротии, ако подпишат да се присъединяват към ЕС тия щуротии ще отпаднат, и трафика ще се пренасочи през Сърбия, тия мостове ще станат нерентабилни. [/quote]Сърбия няма да влезе поне през идните 10-15 години,Може би изобщо няма да влезе.А България е длъжна да си осигурява алтернатива .

  48. 48 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    [quote#20:"Amot"]Мостът има добра рентабилност - около 7% годишно, която в следващите десет години единствено ще се увеличава[/quote]

    Ни е баш тъй!

    1. Приходите са за 1 само месец. През февруари може да не са толкоз.
    2. Пише че са общо приходи. Според както България е платила 220 млн, апък Румъния - 48 млн, ако се делят на 2 за нас е набутване, а за румънците - кяр
    3. Няма отчетени оперативни разходи, поддръжка и лихви

  49. 49 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#46] от "Amot":

    Пак бъркаш, личи си, че ти липсва политически и геополитически поглед над нещата. Първо, страните от Централна Европа искат да имат възможност за избор на трасе. Затова са създадени и пан-европейските коридори. Второ, не забравяй Бяло море и достъпа до Гърция, Турция и Близкия Изток. Страни като Германия и Австрия са напълно ясно с тази постановка и използват всички възможни инструменти в тази насока. С една дума диверсификация, за която така често споменаваме. С ДМ2 Германия неутрализира руското влияние в региона, чисто геостратегическо. Затова и руснаците напъват толкова да си вземат пристанище Варна и Бургас и да се изгражда инфраструктура по посока на Сърбия. Т.е. битката е доста по-сериозна отколкото си мислят някои. Да не говорим за интересите на Турция, която или трябва да минава през Гърция, Македония или през България. Затова и хората си направиха цял тунел под Босфора.

  50. 50 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#46] от "Amot":

    И, не забравяй, че през Сърбия плащаш сериозни тол такси. Ако си минавал, знаеш колко излиза едно минаване от врата до врата. Не е толкова евтино.

  51. 51 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#48] от "dosetliv":

    Прочети всичко (тоест и следващите коментари след 20-ти):

    1. Това са средни приходи за месец, за година са приблизително 12-13 милиона евро.
    2. Приходите се делят 80:20 в полза на България
    3. Разходите за поддръжка на Дунав мост 1, който е много по-стар, са около 150 000 евро годишно, така че може спокойно да апроксимираме на тази база.
    4. Изчислените разходи за лихви са 2.8% или 5 милиона евро през първите години при рентабилност от около 7%. Тоест чистата печалба след лихви, поддръжка и прочее е около 7 милиона евро годишно! Това първите години, после повече, защото лихвите ще падат след намаляването на главницата.

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  52. 52 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#49] от "bubolino":

    Не знам защо не четеш какво пиша и си мислиш, че си противоречим! В случая ти обяснявам румънските интереси, на които не обръщаш грам внимание. Те искат мостове на изток, България и ЕС - на запад. Видя се, че Румъния може да се прави на интересна и всячески да саботира проекта - хем го оскъпи, хем го забави. Ние приехме да платим повечето разходи, само и само да стане! Кое не е вярно?

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  53. 53 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#50] от "bubolino":

    Разбира се, че не е евтино - сърбите са си направили така сметката, че разходите да са почти същите като по алтернативния маршрут, но времето да е по-кратко. Нещо, което и ние можехме да направим, ако от ЕС не настояваха толкова на винетен режим по държавните пътища

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  54. 54 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#52] от "Amot":

    Румъния иска инфраструктура на Изток, за да изпълни капацитета на Констанца. Там са вложени много пари, пък и Австрия и Унгария искат да имат достъп до страни като Азербайджан и Грузия. Затова и Румъния подписа споразумение за доставка на газ...Мда. Австрия и Германия разглеждат България в контекста на политиката им към Турция и Гърция. Така че двете неща са абсолютно различни. Това са и опитите на България, постоянно да вкарва в главите на румънците, че ДМ2 няма да окаже влияние върху основния им трафик. Със Сърбия случаят е различен - там ни се преплитат повече интересите, тъй като през Македония Сърбия може да ни заобикаля. Гърците вече изграждат инфраструктура към Македония, оттам по Виа Игнатия и са в Турция. Ето ти на. Да не говорим, че пристанище Пирея ще придобива все по-голямо значение, а не Солун, както се смята.

  55. 55 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#53] от "Amot":

    Ами, политиката на ЕС е съвсем правилна - по отношение на винетките. Трафикът, пътният все повече има така наречените "външни разходи", които се отчитат от икономическите анализатори. Да не говорим и за цените на горивата, с което страни като Русия ни поставят в абсолютна зависимост. Да не забравяме, че най-голямата рафинерия в България внася около 40% от постъпленията от акцизи в бюджета. Т.е. все още сме много зависими от Русия и енергийните и източници. Затова от ЕК ни натискат да преориентираме транспорта си към "декарбонизация". Това то....

  56. 56 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Весело

    До коментар [#40] от "stedim":
    [quote#40:"stedim"]защо навсякъде по реките има много мостове[/quote]

    Мостове над Дунав в Унгария например са сравними с тези в Пловдив над Марица. По долното течение на Дунав е съвсем друг филм - тук един мост струва не десетки, а стотици милиони евро и е инвестиция, която трябва да се обмисли, планира и осъществи само, ако е изгодна!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  57. 57 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#45] от "bubolino":

    Ако купуваш за себе си и ТИ даваш парите, няма проблем. Но ако ти даваш парите и апартамента е за друг, мисля че ще имаш проблем. И стигаме до същината: Кой даде парите и кой печели.
    Преди да пуснат моста много се говореше и се обясняваше как ще се развие най-изостаналият район в България. Разви ли се?

  58. 58 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Неутрално

    До коментар [#54] от "bubolino":

    Стига, Бубу
    Знаеш ли кога Македония ще стане част от ЕС? Особено както върви с бързи крачки към албанизация
    Не знам какво са си мислели румъницте, но бавиха топката 15 години и не им увря главата, че мостове над Дунав ще им развият Юга! Ако погледнеш тяхна карта от преди 20 години - откъм Дунав бластисти земи и нищо... Ама пусти румънски инат. Пък и Първата Тройна нещо се бяха разбрали с румънците да бавят и те ДМ2 (защото бяха все социалисти)...
    Румънците видяха, че не се измести 80% от трафика през ДМ2, както се бяха уплащили по неведоми причини...

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  59. 59 Профил на today
    today
    Рейтинг: 850 Неутрално

    [quote#47:"yanne"]Сърбия няма да влезе поне през идните 10-15 години,Може би изобщо няма да влезе.А България е длъжна да си осигурява алтернатива [/quote]

    Не става въпрос да влезе, а да започне да се асоциира, при което ще се променят изискванията, и тогава много бързо ще спадне трафика по сегашните мостове, от което ще им спадне и печалбата. Отделно, дори и да не се случи това, логика да се строят нови мостове има ако се предвижда сериозно увеличение на трафика, а не виждам подобни индикации.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  60. 60 Профил на bubolino
    bubolino
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#57] от "dissident":

    Мостът е пуснат юни 2013 г. Ако смяташ, че за една година с тая скапана инфраструктура ще го изплатиш, се лъжеш. Това, че носи повече от 1 млн. евро на месец, го прави най-печелившото държавно предприятие. Отговорът ти на въпроса за апартамента показва, че ти се губят основни моменти от икономическата теория. Реалната цена на моста ще бъде изплатена, та даже и надхвърлена. Мостът е рентабилен. Отделно не отчиташ съпътстващите ползи. Ако се позоваме на твоята логика, не трябва да се строи нищо в БГ, още повече магистрали Те не носят печалба, а само разходи. Таксите от винетки не покриват и 10% от капиталовложенията и разходите за поддръжка. А, да забравих носят, ама на Русия - от продажбата на горива. Така че по-спокойно, овладей емоциите.

  61. 61 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    До коментар [#51] от "Amot":

    От 2 до 4 ясно - няма го в матряла, обаче т 1 не е. Ако е за цяла година, това са само мин / макс числа и не може от тях да се изведе среднопретеглена сума.

  62. 62 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Любопитно

    До коментар [#61] от "dosetliv":

    Разбира се, че може! Нищо ли не разбираш от статистика? Ако нормално разпределена величина има 12 измервания, колебаещи се между 0.85 и 1.25, то средното е 1.05 и математическото очакване за сбора от тези 12 измервания е 12*1.05 = 12.6 милиона. Добавяме 95% доверителен интервал и се получава 12-13 милиона евро годишно

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  63. 63 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    До коментар [#62] от "Amot":

    Мне, туй не се брои със статистика. Тя тая работа е сезонна. Може да има 10 х 800 и 2 х 1200

  64. 64 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Весело

    До коментар [#63] от "dosetliv":

    Ето, после кажи, че не съм добра ламя!

    http://www.vidincalafatbridge.bg/bg/page/117

    НЯМА сезонност
    Вижда се устойчив тренд от 4% ръст в трафика месечно
    0.85 млн евро са данните за началото на годината, сега е вече постоянно над 1.2 млн евро
    Благодарение на теб ревизирам прогнозата си за 2014 на 14.8 милиона евро приходи! Дано си щастлив, че ми помогна да ти оборя глупостите още по-категорично!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  65. 65 Профил на volodia123
    volodia123
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Де да можеше и най-голямото ни промишлено предприятие Лукоил Бургас да носи толкоз приходи, но то работи според отчетите само на загуба, в хазната нищо! Колко от нашите заводи с десетина човека персонал, може да се похвали с приход към хазната 1 млн. месечно...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  66. 66 Профил на volodia123
    volodia123
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Засега подръжката е гаранционна и не изисква разходи...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  67. 67 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    [quote#64:"Amot"]Ето, после кажи, че не съм добра ламя!

    http://www.vidincalafatbridge.bg/bg/page/117 [/quote]

    От тая страница получаваме 527.000 за 1 година = 44.000 на месец. 45% тежки камиони х 37 евро = 730.000 , 45% средни х средно 21 евро = 416.000 + 10% коли х 6 евро = 26.000

    1,17 млн евро х 12 месеца х 76% български дял = 10,68 млн евро минус 5 млн лихви = 5,68 млн нето приходи. Върху 180 млн капитал и 2,8% лихва без амортизиране на кредита дава 3,1% нето рентабилност. Нема и наполовина колко си сметнал



    [quote#64:"Amot"]че ми помогна да ти оборя глупостите още по-категорично! [/quote]

    Още не си дорасъл за таквиз работи.

  68. 68 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 533 Весело

    [quote#67:"dosetliv"]Нема и наполовина колко си сметнал [/quote]

    Първо, отчиташ лихвите само като български - кредитът е на АД-то, не на България! Второ, да съм споменавал 'нето' рентабилност? Трето, отчиташ лихвата като непроменяща се във времето И последно, четвърто, - търсиш си повод да се заядеш, което е видно дори за лаиците, които се чудят защо цял ден се замеряме с числа...

    П.П. И при цялото старание да намериш под вола теле, пак си изчислил, че инвестицията е успешна

    Цацата трябва да бъде изпържена!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK