За двата нови моста на Дунав ще се търси публично-частно партньорство

Намарението е едно от съоръженията да свърже Никопол с Турну Мъгуреле.

© Надежда Чипева, Капитал

Намарението е едно от съоръженията да свърже Никопол с Турну Мъгуреле.



За строителството на два нови моста на Дунав между България и Румъния най-вероятно ще се търси публично-частно партньорство. Това съобщи министерството на транспорта след като в Букурещ ресорният министър Николина Ангелкова и министърът на администрацията и регионалното развитие на Румъния Ливиу Драгня подписаха меморандум за проучвания за двете съоръжения. 


До края на следващата седмица ще бъде определен съставът на смесената българо-румънска работна група, която трябва да започне работа по подготовка на двата проекта за мостове при Никопол - Турну Мъгуреле и Силистра - Кълъраш. 


Предварителната подготовка включва предпроектните проучвания, ОВОС, както и анализ на потенциалните ползи от изграждането на всяко от съоръженията. Работната група ще определи конкретни стъпки и срокове за подготовка на проектите - от първата фаза до индикативна дата за започване на строителни дейности. 


Финансирането на подготвителните дейности ще бъде от програмата за трансгранично сътрудничество България-Румъния, 2014-2020 г. След приключването на подготовката ще бъдат търсени източници на финансиране за същинското строителство. На този етап е най-вероятно обектите да се реализират чрез публично-частно партньорство, се посочва в съобщението.

Ключови думи към статията:

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 434 Неутрално

    значи....скоро няма да станат.....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  2. 2 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1023 Неутрално

    Защо инфраструкитура, която може относително бързо да се изплати, ще се дава на частници?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  3. 3 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    При Никопол трябва язовир и стената може да е мост, просто там ска такива прагове че като спадне Дунав и корабите спират, но Ромъния не иска че е по ниския бряг

  4. 4 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#2] от "Съсел и тиква натикаха държавните пари в КТБ!":

    Този при Силистра може да се изплати може би, ама при Никопол няма кой да мине, за да стигне в средата на нищото от двете страни на Дунава

  5. 5 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    До коментар [#4] от "Big_Villager":

    при Никопол имаше проект на Язовир с ВЕЦ и път по стената но Румъния не го иска

  6. 6 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    Я то и за Силистра имало проект
    ХТК “Силистра - Калараш”
    - обща инсталирана мощност............530 MW (по 265 MW за всяка страна)

  7. 7 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1661 Гневно

    Както и да кръстят партньорството от сега е ясно, че искат да им платим още няколко милиардчета.

    Справка - частната КТБ

  8. 8 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Немога да разбера... Мостът е като всяко друго предприятие.
    Инвестира частна фирма, прави мост, после от таксите за преминаване - печели, изплаща си инвестицията и богатее.
    Що навсякъде се меси държавата?!?
    Аз бих искал даже и мост на Оряхово - Бекет, щото с ферибота СЛЕД намалението на цените в резултат на отварянето на моста при Видин, цената на двупосочно преминаване с лека кола е 50 лв. С кеф бих дал 25, за да мина в двете посоки по мост.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  9. 9 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1248 Неутрално
  10. 10 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1566 Неутрално

    Мост при Никопол е необходим за да поеме част от трафика, който минава по Русенския мост и по-конкретно трафика между Гърция, Западна България, от една страна, и Румъния, Украина, Русия, от друга.

    Мостът ще струва горе-долу колкото Видинския (250 мил. евро). За такава сума можем да вземем кредит от ЕБВР или Световната Банка на изгодна лихва. Пловдив преди няколко дни взе подобен кредит от ЕБВР за своята инфраструктура - не виждам защо държавата да не го направи за трети мост.

    Моите очаквания са, че мостът край Силистра ще е по-слабо натоварен, но и той си струва и за него може да се процедира по същия начин.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  11. 11 Профил на dunkan
    dunkan
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Като гледам с какви темпове се развива румънската индустрия и при положение че Украйна скоро ще стане нормална държава, не е зле да започнем строителсттво на 2 моста от сега.

  12. 12 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 641 Неутрално

    В Силистра преди няколко години нали направиха хубаво и модерно пристанище за ферибота, за какво, ако сега там се построи мост?
    €250млн ?
    По-добре да направят пъте до видинския и да закърпят русенския, преди да е паднал, който е минавал знае за какво говоря.
    Иначе ето доста интересно инфо и снимки от видинския:

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=899304&page=231

  13. 13 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 434 Неутрално

    По-важното е да се реализират възможно най-бързо. Това е от огромно значение за Северна България, където стандарта на живот е почти на нивото на абсолютната нула....

  14. 14 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    [quote#12:"angelboy8008"]По-добре да направят пъте до видинския[/quote]
    Пътят до Дунав мост 2 се прави. Все още на ниво проект, но доколкото знам, напролет започва с цялостен ремонт на пътя Ботевград-Мездра - разширяване (доколкото знам, ще се прави като пътя Мездра-Враца - с 4 ленти).
    От Враца до Видин пътят си е приличен. Не е магистрала, не е и с 4 ленти, но е здрав и гладък.
    Единствено вътре в града Монтана е зле положението...
    На Враца вече пуснаха околовръстното и големите дупки се заобикалят.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK