че кога е имало частна собственост... тук всеки си прави каквото поиска с чуждата собственост, а полицията спи през цялото време. Поне да можехме сами да пазим имуществото, а то е точно обратното - натупаш крадеца пък после той те съди...
Не мога да преценя дали е разумно или не е разумно. Зависи от това какво е определението по закон за големи инфраструктурни проекти и кой решава, кой проект е такъв. Как това е разписано в закона и т. н. Няма как да имам мнение, не познавам материята. На пръв поглед звучи стряскащо. От друга страна звучи добре, за бързото изграждане на нови големи държавни и общински проекти. хммм
[quote#3:"shakez"]Не че не е било така и преди, просто сега е узаконено, че и пари ще получи собственикът.
Иначе само бой и псуенье[/quote]
... май не си "загрял" за к'во иде реч... "Улесняване на отчуждаването"... не по пазарни цени, без вАзможноС за обжалване у съда на цената и сроковете... Набелязан за такОв строеж, имота ти струва колкУ реши тоА дет' отчуждава.
[quote#8:"dissident"]ГЕРБ, верни на себе си, реставрират комунизма.
Доброто сега е, че ще взимат от обогатили се бивши комунисти, т.н. реститути.[/quote]
... хм, за прЪвото твърдение си праФ... ама Фторото граничи с утопиАта.
Ако си на мнение че няма нищо да им вземат, съм съгласен.
Но че реститутите са предимно бивши комунисти, придобили имот който никога не е бил техен, с това не можеш да спориш.
[quote#4:"xmm"]Че колко ще са "големите инфраструктурни проекти"?
Такива,че да засегнат частна собственост?[/quote]
В София:
Трети метродиаметър
Северна скоростна тангента
Тодор Каблешков
Разширението на Черни връх
Южна тангента
Западна тангента
пробива Данаил Николаев
Извън София:
АМ Черно море
АМ Хемус
ж.п. линията София - Ботевград - Мездра
корекцията на жп линията Мездра - Варна
корекцията на жп линията Русе - Варна
корекцията на жп линията Видин - Мездра
корекцията на жп линията София - Перник - Кюстендил
нова жп линия Бургас - Несебър - Слънчев бряг (засега е само предложение)
[quote#12:"dissident"]Ако си на мнение че няма нищо да им вземат, съм съгласен. [/quote]
... точ' т'ва мислА... Както мислА същото кат' теб и за реститутЕте... Отдавна сА изпроб'а далаверата с отчуждаването... само трЕбе пари и инфо. Купуват на безценица и изчакват отчуждаването. Тъй сА получи и с новото летище, както и с още доста проекти.
[quote#13:"Гергин Борисов"]ж.п. линията София - Ботевград - Мездра [/quote]
... ха, а язе да не знам, че през Ботевград минава линията София- Своге- Мездра... надя'ам сА ти да си сбрЪкал, щот' ако е сбрЪкано у министерството... показват "висока експертност"...
Прилича на пирамидите с парите, преди години.
Малък кръг от "свои" хора знаят какво ще стане и от тази информация станаха доларови милионери, а сега вече и милиардери.
Това е добър закон. Всеки, недоволен от големината на обезщетиенто, което българската държава плаща, може да заведе дело пред Европейският съд. Показателно е, че в началото българската държава се опитва да прецака собствениците, и едва едно решение на Европейският съд променя това в полза на собственика. Големината на обезщетенията трябва да са над пазарната цена, за да няма държавата интерес да отчуждава.
[quote#14:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Като начало ще изгорят собствениците на имоти по северната тангента на околовръстното. [/quote]
... ами т'ва с отчуждаването по околовръстното и съдебните дела заведени от собственици, бе анатемосано от Боце мно'о отдавна. Ами джурналята... кЪ шА изглеждат кат' питат що таА земя е еФтина, а съседната- мно'о пъти по-скАпа...
Кога преди?
Известно ли ти е, че по комунистическо време пак отчуждаваха винаги според закона и ВИНАГИ плащаха? Друг е въпросът, че плащаха с "жълти" стотинки.
Имотите които ни взеха чрез отчуждение бяха платени, но парите бяха смешно малко. Тези имоти не можем да си върнем. Имотите които ни принудиха да се включат в ТКЗС не бяха никога платени и тях не можем да си върнем, защото са минали през различни фази и сега върху тях са построени жилищни квартали.
Правилно решение. Не може малка нивица да спре магистрала, защото собственикът и иска 10 млн. Би трябвало в западна Европа, която е опасана от магистрали да има добри практики на тази тема.
Не може да се спират важни обекти заради алчността или простотията на собствениците. А заплащането на отчужденото е въпрос на справедливост, което би трябвало да бъде разписано точно, за да няма дела до безкрайност.
[quote#16:"ДЗВЕР"] надя'ам сА ти да си сбрЪкал, щот' ако е сбрЪкано у министерството... показват "висока експертност"...[/quote]
Ами, има Гоогле бе рожбо златна - проектира се нова линия София - Яна - Ботевград - Типченица - Мездра, която да съкрати времето за пътуване и да изнесе товарните влакове от дефилето.
До коментар [#24] от "stedim":
"Не може да се спират важни обекти заради алчността или простотията на собствениците. А заплащането на отчужденото е въпрос на справедливост, което би трябвало да бъде разписано точно, за да няма дела до безкрайност"
Най-добре на ниво ЕС, да кажем 150% от пазарната оценка, или по-интерес на държавата 125% от нея. 100% значи, че държавата плаща това, което земята по пазарна оценка оценка струва. Затова е добре, едно решение на Европейскийт съд, без право на ревизия, важащ за всички държави в ЕС.
Не виждам никакъв проблем - въпроса съсае само обекти от национално знаèние определени като такива от Министерски съвет - доста публиèн акт. А и това не пречи собствениците да получат съдебно решение за по-голямо обезщетение.
А това нещо, като "равнопоставеност на собствеността"? Герберите били десни, да, да. Партията от путински тип. Може би в държавата цялата собственост е на мини-императорчето от с. Банкя.
При комунизма национализацията на капиталистическото имущество се извършваше без обезщетение. Дядо ми, е имал през капитализма, имущество на стойност 1,8 млн лева, сегашни 20 млн. лева. Комунистическата държава ги национализира, без да обезщети за това дядо ми, без право на на нормална пенсия като работодател. Водят за национализацията един протокол, кое какво колко струвало на времето. Само това имаме като документ в оригинал, и сме обсъждали да съдим българската държава да възстанови ивзетото от дядо ми. Аз заминах за чужбина, на никой не му се занимаваше, така отмина срока.
При принудителна национализация не получаваш никакво обезщетение, това поне трябва да е ясно. Става въпрос за принудително обезчуждаване, където държавата плаща поне най-малко 25% отгоре над пазарната оценка на имота.
кой е десен - тая дето се гордеела с дедо си, партизанина от „Чавдар”, министъра в правителство, което 3 пъти фалира страната или Боцко, дето броеше пръстените на протестиращата жена от ВМЗ?
Това прилича на закона за единна данъчна сметка и пак от ГЕРБ се провиняват тогава от КС спряха закона дано и сега го спрат , , че ще ни върнат в едни други времена.
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
Предлагам на хората, на които не им харесва този закон да им бъде забранено да ползват магистралите, улиците и всичката друга обществена инфраструктура. Все пак живееме в общество а не по дърветата в гората. Напълно нормално е да се правят някъкви жертви за общото благо и да се съобразяваме малко с останалите.
Добре е да не се спират големи инфраструктурни проекти заради обжалвания от засегнати лица, чиято единствена и основна цел е да "изтарашат" от държавата максимум парички за това!
Особено като тези големи проекти се реализират предимно със средства от ЕС.
Отчуждаванията често се оказват "златна нишка" за ред спекуланти и заради необективните стъкмени оценки на уж независими оценители. Не е лесно, но дано намерят по-добри решения от съществуващите.
И една бележка. В закона до ден днешен няма регламентирана процедура за директно закупуване с пряко договаряне със собственици. Защо не се практикува? Държавата "знае само да влиза насилствено във владение"... Не е гъвкаво най-малкото!
Те могат да си решат каквото искат , действа се така Абе тука има едни пари за крадене дай да направим някъв проект от ОБЩЕСТВЕНО ЗНАЧЕНИЕ и да вземем земята на хората , как ще стане обезщетението примерно на ниви , човека е решил да си отглежда примерно някъв сорт грозде който вирее само в тоя район те му дават нива в някви чукари и човека да не може да ходи всеки ден до мястото си и каква е гаранцията , че като се плати 125% от пазарната цена , човека не е на загуба след време земята ще стане много скъпа може да иска да изчака и тогава да продава.
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го вземат
[quote#44:"Ritter 1"]И една бележка. В закона до ден днешен няма регламентирана процедура за директно закупуване с пряко договаряне със собственици. Защо не се практикува? Държавата "знае само да влиза насилствено във владение"... Не е гъвкаво най-малкото! [/quote]
Няма защото това би била идеална вратичка за източване на държавни пари. Ще се напълни с тарикати, които да подкупват държавните служители за нагласени "договаряния".
[quote#43:"penapenka"]Предлагам на хората, на които не им харесва този закон да им бъде забранено да ползват магистралите, улиците и всичката друга обществена инфраструктура.[/quote]
Пък аз предлагам - наред с това предложение - да бъде направено и едно, дето още Левски го е направил: "Всеки държавник, облагодетелствал се лично от властта, която има, да бъде наказван със смърт!"
Предполагам, тогава и протестиращите против прогреса ще бъдат единици...
[quote#46:"drbbbb"]Те могат да си решат каквото искат , действа се така Абе тука има едни пари за крадене дай да направим някъв проект от ОБЩЕСТВЕНО ЗНАЧЕНИЕ[/quote]
Те това е и причината за негативните по отношение на приетата промяна коментари.
АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ властници (имам предвид тези след 10.11.) опорочават и най-добрите идеи с това, че винаги, при всички обстоятелства онова, което правят е само и единствено с цел лично облагодетелстване. И ако има и нещо прогресивно, то за него обществото плаща в пъти повече, отколкото то наистина струва!
Е, за какво ревете? То и сега е така. Не можеш да обжалваш отчуждаването като такова, а само определеното обезщетение. Което в сегашния вариант на закона спира изпълнението на обекта до излизане решението на съда. В новия вариант докато се съдите ще си имаш едни пари преведени, обектът ще си се строи, а ако спечелиш по-голямо обезщетение ще трябва да ти бъде изплатено в срок 1 месец. Не виждам къде "отиде" частната собственост.
До коментар [#4] от "xmm":
Почти всеки голям проект засяга частна собственост. След големите реституции всяко тротоарче се оказа частна собственост. Те минералните чешми на Сердика се опитаха да реституират, какво остава за разни извънградски парцели, където се предвижда да минават пътища и т.н.
Раздвоена съм за този законопоект, от една страна - хубаво е да не се бавят важни строежи заради безкрайни съдебни дела, от друга, как ще се гаранират правата на хората? Особено това - инвеститорът да влиза във владение преди отчуждителния акт да е влязъл в сила - е по ръба на правните принципи. Всъщност, както винаги, ползата или вредата от закона ще се види при прилагането, не при четенето му.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
lordcris
Рейтинг: 626 НеутралноКрай на частната собственост в България. Вече като някой бюрократ реши че даден проект е от "значение" без проблеми те изритват от имота ти.
kki
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#1] от "lordcris":
че кога е имало частна собственост... тук всеки си прави каквото поиска с чуждата собственост, а полицията спи през цялото време. Поне да можехме сами да пазим имуществото, а то е точно обратното - натупаш крадеца пък после той те съди...
shakez
Рейтинг: 429 ВеселоНе че не е било така и преди, просто сега е узаконено, че и пари ще получи собственикът.
Иначе само бой и псуенье
xmm
Рейтинг: 1054 ЛюбопитноЧе колко ще са "големите инфраструктурни проекти"?
Такива,че да засегнат частна собственост?
Велков
Рейтинг: 1316 НеутралноПак ще има работа КС.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1354 НеутралноДоста лош старт на новия парламент. Някак си, удобен за Пеевски.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4256 Неутралнопак хляб за съда в Страсбург
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!dissident
Рейтинг: 740 НеутралноГЕРБ, верни на себе си, реставрират комунизма.
Доброто сега е, че ще взимат от обогатили се бивши комунисти, т.н. реститути.
primaxm
Рейтинг: 426 НеутралноНе мога да преценя дали е разумно или не е разумно. Зависи от това какво е определението по закон за големи инфраструктурни проекти и кой решава, кой проект е такъв. Как това е разписано в закона и т. н. Няма как да имам мнение, не познавам материята. На пръв поглед звучи стряскащо. От друга страна звучи добре, за бързото изграждане на нови големи държавни и общински проекти. хммм
ДЗВЕР
Рейтинг: 583 Неутрално[quote#3:"shakez"]Не че не е било така и преди, просто сега е узаконено, че и пари ще получи собственикът.
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...Иначе само бой и псуенье[/quote]
... май не си "загрял" за к'во иде реч... "Улесняване на отчуждаването"... не по пазарни цени, без вАзможноС за обжалване у съда на цената и сроковете... Набелязан за такОв строеж, имота ти струва колкУ реши тоА дет' отчуждава.
ДЗВЕР
Рейтинг: 583 Неутрално[quote#8:"dissident"]ГЕРБ, верни на себе си, реставрират комунизма.
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...Доброто сега е, че ще взимат от обогатили се бивши комунисти, т.н. реститути.[/quote]
... хм, за прЪвото твърдение си праФ... ама Фторото граничи с утопиАта.
dissident
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#11] от "ДЗВЕР":
Ако си на мнение че няма нищо да им вземат, съм съгласен.
Но че реститутите са предимно бивши комунисти, придобили имот който никога не е бил техен, с това не можеш да спориш.
Гергин Борисов
Рейтинг: 217 Неутрално[quote#4:"xmm"]Че колко ще са "големите инфраструктурни проекти"?
http://spasisofia.orgТакива,че да засегнат частна собственост?[/quote]
В София:
Трети метродиаметър
Северна скоростна тангента
Тодор Каблешков
Разширението на Черни връх
Южна тангента
Западна тангента
пробива Данаил Николаев
Извън София:
АМ Черно море
АМ Хемус
ж.п. линията София - Ботевград - Мездра
корекцията на жп линията Мездра - Варна
корекцията на жп линията Русе - Варна
корекцията на жп линията Видин - Мездра
корекцията на жп линията София - Перник - Кюстендил
нова жп линия Бургас - Несебър - Слънчев бряг (засега е само предложение)
КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
Рейтинг: 740 НеутралноКато начало ще изгорят собствениците на имоти по северната тангента на околовръстното.
Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/ДЗВЕР
Рейтинг: 583 Неутрално[quote#12:"dissident"]Ако си на мнение че няма нищо да им вземат, съм съгласен. [/quote]
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...... точ' т'ва мислА... Както мислА същото кат' теб и за реститутЕте... Отдавна сА изпроб'а далаверата с отчуждаването... само трЕбе пари и инфо. Купуват на безценица и изчакват отчуждаването. Тъй сА получи и с новото летище, както и с още доста проекти.
ДЗВЕР
Рейтинг: 583 Весело[quote#13:"Гергин Борисов"]ж.п. линията София - Ботевград - Мездра [/quote]
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...... ха, а язе да не знам, че през Ботевград минава линията София- Своге- Мездра... надя'ам сА ти да си сбрЪкал, щот' ако е сбрЪкано у министерството... показват "висока експертност"...
dissident
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#15] от "ДЗВЕР":
Прилича на пирамидите с парите, преди години.
Малък кръг от "свои" хора знаят какво ще стане и от тази информация станаха доларови милионери, а сега вече и милиардери.
slan777
Рейтинг: 479 НеутралноТова е добър закон. Всеки, недоволен от големината на обезщетиенто, което българската държава плаща, може да заведе дело пред Европейският съд. Показателно е, че в началото българската държава се опитва да прецака собствениците, и едва едно решение на Европейският съд променя това в полза на собственика. Големината на обезщетенията трябва да са над пазарната цена, за да няма държавата интерес да отчуждава.
Es muß Geld fließen!ДЗВЕР
Рейтинг: 583 Неутрално[quote#14:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Като начало ще изгорят собствениците на имоти по северната тангента на околовръстното. [/quote]
опозиция на всяка власт, отпор на всяка тъпота...... ами т'ва с отчуждаването по околовръстното и съдебните дела заведени от собственици, бе анатемосано от Боце мно'о отдавна. Ами джурналята... кЪ шА изглеждат кат' питат що таА земя е еФтина, а съседната- мно'о пъти по-скАпа...
dissident
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#3] от "shakez":
Кога преди?
Известно ли ти е, че по комунистическо време пак отчуждаваха винаги според закона и ВИНАГИ плащаха? Друг е въпросът, че плащаха с "жълти" стотинки.
Имотите които ни взеха чрез отчуждение бяха платени, но парите бяха смешно малко. Тези имоти не можем да си върнем. Имотите които ни принудиха да се включат в ТКЗС не бяха никога платени и тях не можем да си върнем, защото са минали през различни фази и сега върху тях са построени жилищни квартали.
Judjuk
Рейтинг: 2341 НеутралноПравилно решение. Не може малка нивица да спре магистрала, защото собственикът и иска 10 млн. Би трябвало в западна Европа, която е опасана от магистрали да има добри практики на тази тема.
Judjuknaonit
Рейтинг: 426 Неутралноключовото тук е влязал в сила подробно устройствен план
никога да не се забравя , че комунизъм е равно на фашизъм .dissident
Рейтинг: 740 НеутралноДо коментар [#21] от "judjuk":
kpga_19650056_en.pdf
Има. Всяка държава има такива закони, но са ясни и точни и се знае по какъв ред се обжалва. Проблема е обяснен от ДЗВЕР [#15].
Ето как е в Англия, въпреки че не е добър пример, защото всичко принадлежи на монарха.
http://www.legislation.gov.uk/ukpga/1965/56/pdfs/u
stedim
Рейтинг: 1601 НеутралноНе може да се спират важни обекти заради алчността или простотията на собствениците. А заплащането на отчужденото е въпрос на справедливост, което би трябвало да бъде разписано точно, за да няма дела до безкрайност.
Гергин Борисов
Рейтинг: 217 Неутрално[quote#16:"ДЗВЕР"] надя'ам сА ти да си сбрЪкал, щот' ако е сбрЪкано у министерството... показват "висока експертност"...[/quote]
http://spasisofia.orgАми, има Гоогле бе рожбо златна - проектира се нова линия София - Яна - Ботевград - Типченица - Мездра, която да съкрати времето за пътуване и да изнесе товарните влакове от дефилето.
slan777
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#24] от "stedim":
Es muß Geld fließen!"Не може да се спират важни обекти заради алчността или простотията на собствениците. А заплащането на отчужденото е въпрос на справедливост, което би трябвало да бъде разписано точно, за да няма дела до безкрайност"
Най-добре на ниво ЕС, да кажем 150% от пазарната оценка, или по-интерес на държавата 125% от нея. 100% значи, че държавата плаща това, което земята по пазарна оценка оценка струва. Затова е добре, едно решение на Европейскийт съд, без право на ревизия, важащ за всички държави в ЕС.
aramissss
Рейтинг: 479 НеутралноТия мишоци да не би да се опитват да разчистват трасето за южния паток?
aramissss
Рейтинг: 479 НеутралноПеевсковидната дама на снимката със сигурност НЕ обеща това преди изборите.Мръсните идеи си ги е пазила за след изборите...
@%(§@)%"**%@!!!!
metalogy
Рейтинг: 531 НеутралноТакава мярка е напълно подобаваща и показателна за начина, по който са десни десните ГЕРБ.
колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за негоПубликувано през m.dnevnik.bg
hellwitch
Рейтинг: 495 НеутралноНе виждам никакъв проблем - въпроса съсае само обекти от национално знаèние определени като такива от Министерски съвет - доста публиèн акт. А и това не пречи собствениците да получат съдебно решение за по-голямо обезщетение.
extraCACA
Рейтинг: 1410 ЛюбопитноИ кво ся, ще се национализирам значи, а?
extraCACA
Рейтинг: 1410 Любопитно[quote#30:"hellwitch"]това не пречи собствениците да получат съдебно решение [/quote]
ма сериозно, ама никак даже... деееа комунетата ненакрали се
idiot_idiotov
Рейтинг: 384 НеутралноГерберовци си мислят, че се строят патока. Обаче това вероятно ще им коства мандата...
kpenkov
Рейтинг: 687 НеутралноА това нещо, като "равнопоставеност на собствеността"? Герберите били десни, да, да. Партията от путински тип. Може би в държавата цялата собственост е на мини-императорчето от с. Банкя.
townboy
Рейтинг: 483 НеутралноНова форма на тоталитаризъм и принудителна национализация. Докога българите ще търпим да се гаврят с нас?
Too much цензура Баце.slan777
Рейтинг: 479 НеутралноДо коментар [#35] от "townboy":
Es muß Geld fließen!При комунизма национализацията на капиталистическото имущество се извършваше без обезщетение. Дядо ми, е имал през капитализма, имущество на стойност 1,8 млн лева, сегашни 20 млн. лева. Комунистическата държава ги национализира, без да обезщети за това дядо ми, без право на на нормална пенсия като работодател. Водят за национализацията един протокол, кое какво колко струвало на времето. Само това имаме като документ в оригинал, и сме обсъждали да съдим българската държава да възстанови ивзетото от дядо ми. Аз заминах за чужбина, на никой не му се занимаваше, така отмина срока.
При принудителна национализация не получаваш никакво обезщетение, това поне трябва да е ясно. Става въпрос за принудително обезчуждаване, където държавата плаща поне най-малко 25% отгоре над пазарната оценка на имота.
Танас
Рейтинг: 1316 Неутрално[quote#27:"aramissss"]Тия мишоци да не би да се опитват да разчистват трасето за южния паток?[/quote]
Цацарoff - Оставка ! >:-)Май да.
extraCACA
Рейтинг: 1410 Любопитно[quote#34:"kpenkov"]Герберите били десни[/quote]
кой е десен - тая дето се гордеела с дедо си, партизанина от „Чавдар”, министъра в правителство, което 3 пъти фалира страната или Боцко, дето броеше пръстените на протестиращата жена от ВМЗ?
Tru Soulja
Рейтинг: 430 НеутралноТова прилича на закона за единна данъчна сметка и пак от ГЕРБ се провиняват тогава от КС спряха закона дано и сега го спрат , , че ще ни върнат в едни други времена.
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематbabameca
Рейтинг: 425 ВеселоКато чета малоумните коментари, следва да си останем в средновековието, щото примерно:
чиче Кире е чул, че скоро че мине магистрауа през нивата и е решил:
1) Я че станем миуионер.!
2) ако не, че ги съдим докато не станем
3) че чекат за влакова уиния/магистрауа, докато не станем миуионер !
Велков
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#13] от "Гергин Борисов":
Забрави Южен поток...останалото е дребнотемие...
dokoro
Рейтинг: 535 НеутралноДо коментар [#14] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":
Защо да изгорят. Ще им се плати.
Проблемът е, че техните имоти са ниви, а те искат цени, като за регулирани имоти.
penapenka
Рейтинг: 374 НеутралноПредлагам на хората, на които не им харесва този закон да им бъде забранено да ползват магистралите, улиците и всичката друга обществена инфраструктура. Все пак живееме в общество а не по дърветата в гората. Напълно нормално е да се правят някъкви жертви за общото благо и да се съобразяваме малко с останалите.
Ritter 1
Рейтинг: 426 ЛюбопитноДобре е да не се спират големи инфраструктурни проекти заради обжалвания от засегнати лица, чиято единствена и основна цел е да "изтарашат" от държавата максимум парички за това!
Особено като тези големи проекти се реализират предимно със средства от ЕС.
Отчуждаванията често се оказват "златна нишка" за ред спекуланти и заради необективните стъкмени оценки на уж независими оценители. Не е лесно, но дано намерят по-добри решения от съществуващите.
И една бележка. В закона до ден днешен няма регламентирана процедура за директно закупуване с пряко договаряне със собственици. Защо не се практикува? Държавата "знае само да влиза насилствено във владение"... Не е гъвкаво най-малкото!
др. Иванов
Рейтинг: 636 НеутралноТодоре, Тодоре, на кого ни остави?
Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!Tru Soulja
Рейтинг: 430 НеутралноТе могат да си решат каквото искат , действа се така Абе тука има едни пари за крадене дай да направим някъв проект от ОБЩЕСТВЕНО ЗНАЧЕНИЕ и да вземем земята на хората , как ще стане обезщетението примерно на ниви , човека е решил да си отглежда примерно някъв сорт грозде който вирее само в тоя район те му дават нива в някви чукари и човека да не може да ходи всеки ден до мястото си и каква е гаранцията , че като се плати 125% от пазарната цена , човека не е на загуба след време земята ще стане много скъпа може да иска да изчака и тогава да продава.
Най-добрият съвет, който съм получавал, е да избягвам банките. Те ти дават чадър, но, когато завали, ти го взематpenapenka
Рейтинг: 374 Неутрално[quote#44:"Ritter 1"]И една бележка. В закона до ден днешен няма регламентирана процедура за директно закупуване с пряко договаряне със собственици. Защо не се практикува? Държавата "знае само да влиза насилствено във владение"... Не е гъвкаво най-малкото! [/quote]
Няма защото това би била идеална вратичка за източване на държавни пари. Ще се напълни с тарикати, които да подкупват държавните служители за нагласени "договаряния".
opt_02
Рейтинг: 426 Неутрално[quote#43:"penapenka"]Предлагам на хората, на които не им харесва този закон да им бъде забранено да ползват магистралите, улиците и всичката друга обществена инфраструктура.[/quote]
Пък аз предлагам - наред с това предложение - да бъде направено и едно, дето още Левски го е направил: "Всеки държавник, облагодетелствал се лично от властта, която има, да бъде наказван със смърт!"
Предполагам, тогава и протестиращите против прогреса ще бъдат единици...
opt_02
Рейтинг: 426 Неутрално[quote#46:"drbbbb"]Те могат да си решат каквото искат , действа се така Абе тука има едни пари за крадене дай да направим някъв проект от ОБЩЕСТВЕНО ЗНАЧЕНИЕ[/quote]
Те това е и причината за негативните по отношение на приетата промяна коментари.
АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ властници (имам предвид тези след 10.11.) опорочават и най-добрите идеи с това, че винаги, при всички обстоятелства онова, което правят е само и единствено с цел лично облагодетелстване. И ако има и нещо прогресивно, то за него обществото плаща в пъти повече, отколкото то наистина струва!
ugi
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#1] от "lordcris":
Е, за какво ревете? То и сега е така. Не можеш да обжалваш отчуждаването като такова, а само определеното обезщетение. Което в сегашния вариант на закона спира изпълнението на обекта до излизане решението на съда. В новия вариант докато се съдите ще си имаш едни пари преведени, обектът ще си се строи, а ако спечелиш по-голямо обезщетение ще трябва да ти бъде изплатено в срок 1 месец. Не виждам къде "отиде" частната собственост.
Green Day
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#4] от "xmm":
Почти всеки голям проект засяга частна собственост. След големите реституции всяко тротоарче се оказа частна собственост. Те минералните чешми на Сердика се опитаха да реституират, какво остава за разни извънградски парцели, където се предвижда да минават пътища и т.н.
Раздвоена съм за този законопоект, от една страна - хубаво е да не се бавят важни строежи заради безкрайни съдебни дела, от друга, как ще се гаранират правата на хората? Особено това - инвеститорът да влиза във владение преди отчуждителния акт да е влязъл в сила - е по ръба на правните принципи. Всъщност, както винаги, ползата или вредата от закона ще се види при прилагането, не при четенето му.