Железниците губят пътници

Железниците губят пътници

© Надежда Чипева, Капитал



Пътниците в железниците намаляват за сметка на автобусите, където има увеличение. Това показват данните на Националния статистически институт за третото тримесечие на 2014 г., сравнени със същия период на миналата година.


Броят на превозените пътници от двата вида транспорт общо е 107.9 млн., с 1.2% повече, отколкото преди година. При вътрешните превози увеличението е с 1.4%. Превозените пътници с автобус (включително по градските линии) се увеличават с 1.8%, докато клиентите на влаковете намаляват със 7.1%. С 11.6% за година нараства и изминатото разстояние, като при автобусите увеличението е с 15.4%, а при влаковете има намаление от 8.3%.  


Статистиката показва, че пътниците в софийското метро  са нараснали между юли и септември със 7.8% спрямо същия период на 2013 г., но са пътували на по-къси разстояния.  При трамваите има намаление на клиентите с 8.1%, а при тролейбусния транспорт, какъвто функционира в няколко града, спадът е с 6.9%. 

Ключови думи към статията:

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 395 Любопитно

    защо ли?
    толкова са бързи, удобни, модерни българските ДЪРЖАВНИ железници.

    zenrus.ru
  2. 2 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Изненада (?)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  3. 3 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Бихме пътували до съседни страни, напр. до Румъния,Белград или Солун ако са луксозни.

  4. 4 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 658 Неутрално

    И мен ме изгубиха, след като това лято почти получих топлинен удар във влака на БДЖ, закъснявайки с над час по пътя за Бургас, който тези дни изминах с автобус по магистралата без никакво напрежение. Кофти, но железниците ни са съсипани.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Какво ли не спряхме в държавата,че една железница ще ни се опре.

  6. 6 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Добър ден, те губят пътници от 25 години вследствие на това че държавата не го продаде.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  7. 7 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    Ами колкото по-дълго се отлага приватизацията на железниците, толкова шансът да имаме такъв транспорт намалява.
    Но пък се увеличава шансът на берачите на джилязо да натрупат състояние...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  8. 8 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Хората предпочитат бързо, чисто и безопасно преди бавно, смърдящо и палещо се. Странно, наистина.

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  9. 9 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9180 Неутрално

    Два са вариантите за отлива от БДЖ, единият е не чак толкова хубави и луксозни вагони, а другият е че НЕ сме чак толкова бедни за да плащаме по евтини билети за сметка на комфорта. Сега слагайте минуси, но половината пътници на БДЖ са с 1/2 намаление.

  10. 10 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Ми те сега струва в пъти по-малко отколкото преди 25 години, защото не са помръднали технически, материално и организационно от тогава.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  11. 11 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Интересно защо? БДЖ са толко модернизирани,че Eurostar пасти да яде.Вижда се и на снимката този епохален лукс

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  12. 12 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 728 Неутрално

    [quote#7:"Депутат 241"]Ами колкото по-дълго се отлага приватизацията на железниците, толкова шансът да имаме такъв транспорт намалява. [/quote]

    До коментар [#7] от "Депутат 241":

    Е, нали това е целта на упражнението - да докажем, че Държавна железница е по-лоша от Частна такава. И опит не ни липсва - то не бяха ЕРП-та, ВиК-та, БТК-та ...

  13. 13 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 657 Неутрално

    С неуредиците в НКЖИ дано не почнат да ги губят и буквално.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  14. 14 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 676 Весело

    аз помислих, че ги губят физически...
    което не е лошо като сценарий за сериал по екшън канал...

  15. 15 Профил на Пиян финландец
    Пиян финландец
    Рейтинг: 42 Неутрално

    Пловдив-София - над 3 часа - ашколсун

  16. 16 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1007 Весело

    До коментар [#1] от "S.P.Q.R.":

    И топли. Изпуснали сте да пишете колко е топло вътре, особено през зимата.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  17. 17 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 395 Весело

    [quote#16:"majorman"]И топли. Изпуснали сте да пишете колко е топло вътре, особено през зимата.[/quote]
    топли са през лятото, през зимата са студени, както си му е редът

    zenrus.ru
  18. 18 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 450 Разстроено

    Много от клиентите на БДЖ вече са "изгубени" и в регистъра на ГРАО. Бедни възрастни хора.

  19. 19 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#9] от "peni_nikol.53.":

    Точно така ! Даже съм убеден, че са повече. Иначе няма смисъл да се качваш. Ако се изброи кой има право на намаление.....

  20. 20 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 327 Неутрално

    БДЖ "Пътнически превози" са пример за неефективност и кражби. Раздут щат и неефективно управление - всяка година са на загуба и държавата ги влачи срещу течението.
    Возят се главно пенсионери и хора, които изобщо не плащат. Колкото и пари да се наливат, то е все едно наливаш в сито.

    От друга страна, за да возиш с "Товарни превози" ти трябват връзки, почерпки и съвпадане на планетите в една линия.

  21. 21 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#1] от "S.P.Q.R.":
    защо ли?

    Защото лобито на превозвачите е силно.
    Там далаверата е голяма.
    ЕС и Боко правят пътища и още нещо...

  22. 22 Профил на chuK
    chuK
    Рейтинг: 231 Неутрално

    мен отдавна ме изгубиха.

  23. 23 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3068 Неутрално

    [quote#12:"Булаир"] да докажем, че Държавна железница е по-лоша от Частна такава.[/quote]
    Че ти кога си виждал в България часна, че да ги сравняваш?
    Само за пример - във Великобритания железниците са частни. И няма празни, мръсни, одраскани или закъснели влакове...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  24. 24 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 498 Весело

    Аз съ мислил следния вариант - Пускат влак за чужденци - "влак факла" - пътува по морето и е за чужденци. Подписват се преди това, че са наясно, че влака може да се запали... Организира се "случайно запалване"... и тука идва тръпката - които се измъкнал се измъкнал... Естествено билета ще е СКЪП... И ще ги изправи на крака БДЖ - ще има наплив от ентусиасти и екстремисти...

    www.soundcloud.com/x2805
  25. 25 Профил на vespasian0303
    vespasian0303
    Рейтинг: 277 Неутрално

    В така наречените "западни" страни железопътният транспорт е по-скъп и съответно по-удобен и по-бърз от автобусния, който в повечето случаи се използва от хора, които нямат пари да си позволят билет за влака. Ситуацията в България ме кара да си мисля, че БДЖ съзнателно се държи в окаяно състояние, за да може да се възползват частните автобусни превозвачи.

  26. 26 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Леко полеко се подготвя почвата за приватизиране на печелившите Товарни превози, преди да стане тунела под Босфора

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  27. 27 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Нищо за чудене - редовни закъснения, аварии, ремонти, неуредици, пътниците не са мазохисти.
    И това при положение, че пътуването с влак по принцип би трябвало да е по-комфортно, особено за дълги разстояния.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  28. 28 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1398 Разстроено

    До коментар [#4] от "Imaginary Friend":


    [quote#4:"Imaginary Friend"]закъснявайки с над час по пътя за Бургас[/quote]

    Късметлия, само час закъснение.
    Миналото лято, колата в сервиза, с децата и с влака до Бургас.
    Тръгнахме в 23 ч от София в 8:30 ч бяхме в Бургас..
    Ужас, мизерия и мръсотия. Още ме побиват тръпки...
    Много ясно, че ще губят клиенти, особено за дългите дестинации.

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  29. 29 Профил на aha
    aha
    Рейтинг: 564 Неутрално

    100 години по късно със скорост от 25 километра в час, няма как да са желан начин за транспортиране. Когато правиш компромис с качеството за сметка на цената, губиш клиенти. Единственият смисъл на железниците е социалния, а това е крайно безпереспективно. Толкова пари се изсипаха за глупави решения включително и с евопейски средства, но логиката за евтиното което излиза най-скъпо и тук важи с пълна сила. Точно както енергетиката и здравеопазването, ниските 'социални' заплати на толкова много хора и пълното отрицание на смисъл при назначенията водят до огромна корупция. А тя корупцията разяжда обществото и убива държавата.

  30. 30 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    В Европа влаковете са по-бързи от автобусите. Средната им скорост е над 100км/ч. София-Пловдив трябва да се изминава с влак максимум за час и половина.

  31. 31 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 728 Неутрално

    [quote#23:"Депутат 241"]Че ти кога си виждал в България часна, че да ги сравняваш? [/quote]

    ... До 2004 г. не бях виждал и частно Енерго, което не прави сегашните ЕРП-та по-добрият вариант (да не говорим, че ЧЕЗ е държавно дружество !!!)

    [quote#23:"Депутат 241"]Само за пример - във Великобритания железниците са частни.[/quote]

    Още един пример - Deutsche Bahn ...

  32. 32 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    Сега предполагам, че ще се приеме малоумието да се съкращават влакове и евентуално трамваи (много малко вероятно, но не невъзможно), вместо да се търсят начини да се увеличат пътуванията. Засега аз взимам мерки, като се старая максимално да пътувам с влак и почти не пътувам с автобус. Където има и двата транспорта разбира се. И да Ви кажа не е никак лесно. Но освен повече хора да положат моите усилия (което си решение на всеки един човек и е доброволно), ръководството на железниците включая и принципала трябва да работят здраво за тази кауза. И да им стиска да го направят разбира се.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  33. 33 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    Българските железници са като влакче на ужасите. Ама бавно, че да е ужасът по-дълъг. Няма такъв парадокс - между Бургас и София пътят се изминава за 8:30 часа минимум, докато пътят между Саутхемптън до Карлайл в Англия с всичките му прекачвания е по-кратък. А това са най-северната и най-южната големи английски гари. За студа във вагоните да не говорим, само за ескимоси.
    И прави са колегите, че с влак пътуват само студенти, ученици и пенсионери. Както и работници с абонаментни карти за намаление.
    И накрая да похваля БДЖ. Пуснаха безжичен интернет във влака. В купето може да е студено, да мирише, но поне интернет ще сгрее премръзналите души.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  34. 34 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9180 Неутрално

    До коментар [#30] от "dissident":

    Дори и по бързи, от Амстердам до Хага пътувах лятото и на места скоростта беше 165 км/ч, във вагона има табло, което показва следващи гари, температура, скорост. вагона с климатик и не се чува като в нашите дуф тудуф тудуф.

  35. 35 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Да, в стремежа си за оптимизация на разходите, се получи препълване на вагоните, увеличаване на времето за пътуване и големи закъснения. Слаб мениджмънт, умишлено или не.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  36. 36 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2032 Весело

    Разписанията са съчетани така, че да не са удобни за пътниците, а за "конкуренцията", сигурно случайно!

    Коментиране на анализираното, вече...
  37. 37 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#34] от "peni_nikol.53.":

    Достига, но около 100 е средната. Максималната на места достига 200 и зависи от линиите.
    В Англия са сравнително бавни, защото повечето линни са много стари, но и тук максималната достига до 200 и средната е малко над 100. В Англия, влаковете са предпочитаният обществен транспорт.
    И в случаят не говорим за бързите влакове, които в Европа стават все по-много.

  38. 38 Профил на Другарката Михайловна
    Другарката Михайловна
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Това е желан и очакван резултат на 25 годишната борба да бъде пренасочен пътникопотока от държавните железници към частните автобусни превозвачи.

    Безогледни и безмерни кражби, безнаказаност, своеволия, липса на достатъчно инвестиции в инфраструктурата и подвижния състав, дублиране на разписания...

    Естествено е, че хората ще предпочетат бързината и комфорта на автобусите...

    По влаковете останаха да се возят най-бедните - ученици, студенти, случайно пътуващи....

    и такива, дето НЕ плащат.... цигани и клошари...

    Най-интересното е, че даже и тия, дето скоро влак не са помирисвали, и те, косвено - през субсидията от държавния бюджет, плащат за да функционира БДЖ-то.

    Във форумите на Икономедиа е пълно с хленчещи конформисти.
  39. 39 Профил на Сова
    Сова
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Абе не знам колко били на загуба но наскоро от Варна за София влака имаше 5 , ако не и 6 спални вагона и всички купета бяха пълни и трите легла!
    Иначе в неспалните вагони се возят само маргинали-дядо с кофите и мотиката, студенти-пияндурници, цигани с челядта, работници, селян(к)и, ей такива.
    Ако чакате да видите човек с риза и вратовръзка, лъснати обувки и куфарче...има да чакате!

    Долу евроатлантическите ценности!
  40. 40 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8788 Неутрално

    То ненапразно още Хитлер е забранявал в Германия дублиране на пътнически линии от автобус там,където има влак.А ние съсипахме по-евтиния жп транспорт с турски автобусни фирми.

  41. 41 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 935 Неутрално

    България губи железниците си.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK